WRC 9 - WRC 10 - WRC Generations - The Official Game

Ok.. No. Mutta miksei noita s.s.s voi ajaa ihan yksittäi ns. Time trialissa? Iha hölmöä.

Jaahas tarkistin ja kyllä niitä voi pelkästäänkin ajaa, joka maassa ei vain ole supe spesial stageja. Osassa perinteisempiä 1vs1 tuplakierosratoja ja sitten osassa noita uudempia kieputusratoja.
 
Eikö tässä tosiaan voi ajaa maailman mestaruudesta haluamallaan wrc kuskilla?
 
Oliko tässä mitään season passia deluxessa vaan vain ne rahat ja pari lisäautoa? Eli yhtä hyvin basic ajaa hyvin asiansa? Kaipa se pitää boxille tämä ostaa.
 
Onko Season monessa muka oma kuski? Muistelen et nimenomaan haluamasi kuski ois ollut.

Season modessakin pelaaja laittaa etu ja sukunimen, sekä maan itselleen ja valkkaa annetuista vaihtoehdoista auton. Voihan sitä ottaa vaikka sen sopivan tiimin auton ja antaa itselleen nimeksi Tommi Mäkinen, Suomesta. Nämä tiedot näkyy sitten, myös autossa ja tulosluettelossa.

@Raikulle, ainakin kaksi ekaa dlc:tä on ilmaisia. Niissä tulee uusiksi tehty Portugal ja Suomi, sekä joku uusi auto ym.

Kuskit ei vaihda tässä talleja kausien välissä, tai muutenkaan. Pelaaja on ainut, joka sekoittaa pakkaa.

Itse vaihdoin uratilasta, kausimoodiin ja alkaa pienen totuttelun jälkeen maistumaan paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
1599722587897.png
 
Ja tietenkin niinx että esim Suomen vanhat pätkät poistuu ja tuo vain korvaa ne?

Jotensakin olisi mielestäni outoa jos ne tyystiin hävitettäisiin. Portugalin kanssa sama homma. Vaikka tuo vanha Suomi Suomena köykäinen onkin, niin kyllähän tuota muuten ajaa.
 
Jotensakin olisi mielestäni outoa jos ne tyystiin hävitettäisiin. Portugalin kanssa sama homma. Vaikka tuo vanha Suomi Suomena köykäinen onkin, niin kyllähän tuota muuten ajaa.
Kyllähän ne monta maata uudisti viime vuoden peliin, eikä vanhoja jätetty rinnalle.
 
Kyllähän ne monta maata uudisti viime vuoden peliin, eikä vanhoja jätetty rinnalle.

Siis mitä vanhoja maita tuolta on nyt tiputettu pois uudempien versioitten tieltä? Oon vähän pihalla, en ole tämän vuoden pelistä ajanut vielä puoliakaan noista maista...
 
Omistan WRC8 ja kysynkin nyt onko tässä ajomallinnus muuttunut mihinkään suuntaan? Entä mitä muuta mahdollista konkreettista muutosta peliin on tullut?
 
Omistan WRC8 ja kysynkin nyt onko tässä ajomallinnus muuttunut mihinkään suuntaan? Entä mitä muuta mahdollista konkreettista muutosta peliin on tullut?

On muuttunut ajomallinnus loogisemmaksi, nopeassa vauhdissa kun kääntää ni auto pyrkii vetämään poikittain eikä mennä suoraan mutkat tönkkösuolattu kalana sillipurkissa kuten WRC 8 versiossa.

 
Siis mitä vanhoja maita tuolta on nyt tiputettu pois uudempien versioitten tieltä? Oon vähän pihalla, en ole tämän vuoden pelistä ajanut vielä puoliakaan noista maista...
Siis kun uudistivat wrc7:sta EK:ta WRC8:iin, niin ne vanhat pätkät oli pudotettu pois. Kun olisi saanut yhteen ralliin 6 sijasta 12 pätkää.
Nyt ylläolevien viestien perusteella esim Suomessa on päivityksen jälkeen se 12 pätkää...tai no kaksi pätkää mistä molemmista pätkitty kuusi variaatiota, mutta kuitenkin.
Kun olisivat jättäneet ne wrc7 pätkät kaikki, niin alkaisi sisältöä olemaan aikalailla.
 
Siis kun uudistivat wrc7:sta EK:ta WRC8:iin, niin ne vanhat pätkät oli pudotettu pois. Kun olisi saanut yhteen ralliin 6 sijasta 12 pätkää.
Nyt ylläolevien viestien perusteella esim Suomessa on päivityksen jälkeen se 12 pätkää...tai no kaksi pätkää mistä molemmista pätkitty kuusi variaatiota, mutta kuitenkin.
Kun olisivat jättäneet ne wrc7 pätkät kaikki, niin alkaisi sisältöä olemaan aikalailla.

Niin joo eli tiputtivat pelien välillä vanhat pätkät uusien tieltä. Tuohan on sinänsä loogista, mutta olisin pitänyt outona jos nyt julkaisussa mukana olleet Suomi-pätkät olisi myöhemmin karsittu veks.

Kasistakin olisi mielestäni voinut siirtää ysiin kaikki maat (kun ne näyttää siirtyneet aikalailla sellaisinaan), mutta ymmärtäähän sen toki että lisenssipelissä on vain ne maat jotka oli kalenterissa ennen koronaa. Mutta tässä tekeleessä ei sentään tarvitse maksaa extrahintaa edellisosan ralleista toisin kuin jossain muualla...
 
Nyt tyhmä kysymys, mutta oon ajellu vasta oikeestaan yksittäisiä stageja... niin missä nämä super special staget on , kun ei ole valittavissa?

Noniiin... Juu siis ongelma on siinä että superultrawidellä ei oikee nuo valikot välillä toimi. Ei anna scrollata oikeelle tarpeeks, jossa nää s. S. S. St on.
Nyt löysin harjunkin vasta!
 
Ei helevetti. Luulin että yks viime osan suosikkiralleistani, Espanja, ois ollu tässä kokonaisuudessaan mutta se olikin vaan tuo SSS... :mad:

Ei kuulunut tämän vuoden MM-ralliin, joten ei sinänsä yllätys. Tosin nyt rallikalenteri muuttunut aika rankasti, joten ei peli paljon täsmää sen kanssa. Voisivat tuoda nyt sitten Espaniankin tähän :D
 
Ei ole mitään järkeä jättää pois maita jotka ei ole tämän vuoden kalenterissa enää, uratila olkoon vain kyseisen vuoden rallit, mutta niissä online/club/time trial ym. kisoissa/tiloissa voisi olla ne muutkin maat ajettavissa.
 
Ois hyvä ku Suomi DLC:ssä ajettais Jämsän torilla virtuaalisesti Ouninpohjaa ku niinhän se tapahtui oikiastikin kuukausi sitten. :D En ole varma ajettiinko ne juuri Jämsän torilla mutta TV2:lta tuli ihan virallinen WRC-lähetys ja oli ihan hauska seurata haamuautoja.
 
Vetäsin 1.40.6 mutta ei menny nauhalle. Tos o muutama kämmi. Mut hauskaa on :)

 
Kiinnostaisi kyllä tietää kenenkä mielestä esimerkiksi haaste "Do not use soft / hard tyres in n rally(ies)" on ollut hyvä ja vieläpä niin hyvä, että se on kopioitu suoraan kasista ysiin. Siinäpä yrität ajella pari pidempää pätkää putkeen samoilla softeilla, kun jo ekan pätkän jälkeen renkaat about kulutettu loppuun. Pari kertaa myös tullut haaste "Perform at least 3 Extreme Condition event(s) in 6 weeks", mutta peli on tarjonnut tuon kuuden viikon ajalle suoritettavaksi vain kaksi extreme condition eventtiä, eli haaste on ollut mahdoton suorittaa.

Ihan hirveästi tämä ei muutenkaan kasista eroa. Ratin (Thrustmaster T300) säädöt oli yhtä onnettomat out of the box kuin kasissa, auto todella levoton ohjata, mutta "onneksi" noin tunnin verran kasissa hiotut säädöt sopivat suoraan ysiin. Ajomallia on hieman paranneltu kasista ysiin, muttei ero kyllä mitenkään hirveän suuri ole. Pari uutta rallia ja pelimuotoa on lisätty. Siinäpä oikeastaan se uudistusten puolesta, graafisesti näyttää oikeastaan täysin samalta.

Tl;dr: jos tykkäsit kasista, tykkäät ysistäkin. Mikäli omistat jo kasin, ei ysi ehkä ole wörtti hankinta ainakaan täyteen hintaan.
 
Aika hieno peli ajettavuus ehkä parempi kuin kasissa auton saa helpommin luistoon.Mutta pelit päättyi eilen illalla kun peli suljettiin en tiedä minkä takia itsellä tapahtui, ilmoittaa vain että Clouds Syncing jotain tällästä harmi.
 
Viimeksi muokattu:
Lähti pelaan kerkis vähän kattoon taitaa olla joku pilvi homma toivottavasti ei ole jatkuvaa .Pelissähän on jonkun verran toivomisen varaa.Mutta kait se kuntoon tulee muutamalla päivityksellä.
 
Tl;dr: jos tykkäsit kasista, tykkäät ysistäkin. Mikäli omistat jo kasin, ei ysi ehkä ole wörtti hankinta ainakaan täyteen hintaan.

Sama linja. Nykysellään arvostelisin ysin 8/10, mutta jos en olisi vuosi sitten hinkannut edellisosaa niin sanosin että olisi helppo 9/10. DLC:t voi toki vielä muuttaa asiaa.

Pakko laittaa kyllä sellanen ultimaatumi, että ensi vuonna ohjaamonäkymän on oltava tiptop (ulkoinen habitus, säädöt, ratin kääntösäde korjattu), tai ei mene enää läpi. Muussa tapauksessa alan harkita fanipoikuudestani luopumista.
 
Tällä joutuu kuitenkin tulevaisuuden rallitoivot ajamaan. Tosin vaihtuuko heti codeen kun se alkaa tekemään?
 
Kiinnostaisi kyllä tietää kenenkä mielestä esimerkiksi haaste "Do not use soft / hard tyres in n rally(ies)" on ollut hyvä ja vieläpä niin hyvä, että se on kopioitu suoraan kasista ysiin. Siinäpä yrität ajella pari pidempää pätkää putkeen samoilla softeilla, kun jo ekan pätkän jälkeen renkaat about kulutettu loppuun. Pari kertaa myös tullut haaste "Perform at least 3 Extreme Condition event(s) in 6 weeks", mutta peli on tarjonnut tuon kuuden viikon ajalle suoritettavaksi vain kaksi extreme condition eventtiä, eli haaste on ollut mahdoton suorittaa.

Ihan hirveästi tämä ei muutenkaan kasista eroa. Ratin (Thrustmaster T300) säädöt oli yhtä onnettomat out of the box kuin kasissa, auto todella levoton ohjata, mutta "onneksi" noin tunnin verran kasissa hiotut säädöt sopivat suoraan ysiin. Ajomallia on hieman paranneltu kasista ysiin, muttei ero kyllä mitenkään hirveän suuri ole. Pari uutta rallia ja pelimuotoa on lisätty. Siinäpä oikeastaan se uudistusten puolesta, graafisesti näyttää oikeastaan täysin samalta.

Tl;dr: jos tykkäsit kasista, tykkäät ysistäkin. Mikäli omistat jo kasin, ei ysi ehkä ole wörtti hankinta ainakaan täyteen hintaan.

On aika iso parannus ajomallissa 8:siin verrattuna. Kasin pelaaminen loppui itsellä muutaman tunnin jälkeen, kun oli niin onneton. Tästä on pienen totuttelun jälkeen alkanut jopa pitämään. Tosin vapaalla ja jarrutuksissa, auto luistaa soralla järjen vastaisesti, mikä vähän ärsyttää. Liian vähän kuulalaakeri-efektiä renkaiden alla. Nyt kun mokaat mutkan, niin nostaa vain kaasun ja auton sivuttainen luisu loppuu liian nopeasti. Oikeasti nelivedolla varmin pelastus on saada vain nokka enemmän haluttuun suuntaan ja painaa pedaalia lisää, arkailemalla luisuu ulos. Tehty selvästi helpotukseksi kasuaaleille.

Siinä olen samaa mieltä, että liikaa on kopioitu vain asioita edellisistä osista, jopa samat pelin rikkovat bugit löytyy. Toivotaan, että tulee korjauspäivityksiä, koska ihan mukiin menevä tekele muuten.
 
Onko vinkkiä miten saisi 'ei tuetun' ratin FFB:t toimimaan?

Arduino-pohjainen on itsellä käytössä ja peli jättää harmaaksi mm. ratin kääntösäteen ja FFB-testin. Muutoin konfaus toimii ja rattikin toimii pelissä.... ei vaan ole efektin efektiä.

Esim. DR2:ssa oli konfitiedosto, minne piti laittaa ratin laite-id ja homma alkoi rokkaamaan....
 
Taas vedetty hiukan Rallia ,ja tuntuu todella hyvältä.Ratin kanssa hiukan etsimistä ei tahdo löytyä säätöjä kyseessä ts-PC racer thrusmaster keski alue hiukan tiukka tuppaa herkäksi asfaltti mahdoton .Mutta kokeillaan ehkä läytyy ja aina on löytynyt.Pelihän on hyvä kun ratin saa toimimaan.On kyllä todella parempi kuin 8 vaikka miten sanotaan että jos on 8 niin kannattaako hankkia tämä niin kannattaa ajettavuus parempi huomattavasti.Ainut olisivat saaneet noi Pois jätetyt 8 pätkät jättää jossain muodossa tähän suosikkia Chile Espanja mutta näillä mennään
 
DR2 pätkät on alusta loppuun samanlaisempia, sisältäen 2-3 eri osuutta, mutta ne on tehty todella yksityiskohtaisesti, tien pinnassa on töyssyjä ja muotoja, kuin laserskannatuissa radoissa. Esim Suomessa tiet on keskeltä korkeampia, viettää ojiin, mutkat kallistelee realistisesti eri kohdista, urat vaikuttaa autoon yms.

Ja ihan tämän takia en koske edes pitkällä tikullakaan wrc 9, vaikka kuinka olisi aidompi kausi niin se oikea aitous tulee realistisuudesta mitä DR2 yksityiskohdat antaa.
 
Ja ihan tämän takia en koske edes pitkällä tikullakaan wrc 9, vaikka kuinka olisi aidompi kausi niin se oikea aitous tulee realistisuudesta mitä DR2 yksityiskohdat antaa.

Ei ole pakko koskea, mutta yksityiskohtien puute ei ole ongelma WRC-ysissäkään (eikä ollut kasissakaan). Sitä aiemmissa osissa mitä itse pelasin (5 & 6), EK:t oli kuvottavan geneeristä paskaa. Näin ei kuitenkaan enää ole. Argentiinan rallissa voi tehdä suoraa vertailua samoista pätkistä mitä on DR2.0:ssa ja WRC:ssä ja henk koht on vaikea keksiä millä tavoin DR2.0:n EK-presentaatio olisi parempi... Vaikka kumpikaan ei ole huono.

Makuasioita tietty, mutta monet tuntuu yhä tässä vastakkainasettelussa muodostavan ja julistavan mielipiteitään pelattuaan vain toista peliä.
 
...niin ja jos haluaa vieläkin realistisempaa grafiikkaa ja yksityiskohtaisempaa ajotuntumaa/forceja niin yllättäen vanhempi versio tuosta eli DIRT RALLY vieläkin pätevämpi. Mut joo,.. henkilökohtaisia mielipiteitä nämä , kuka tykkää mistäkin.

WRC9 vois kokeilla, vaikka vähän pelko et meneekä "arcaden" puolelle. Ainakin videoista näyttää omaan silmään vähän "helpolta".
Mut joo uteliaisuus voittaa, jos vaikka hauskaa ajettavaa ois, ..tosin jos ei ole RWD autoja en tiedä siitä hauskuudesta sitten;), kuitenkin huvittais jo jotain uuttakin rallipeliä kokeilla...
 
Viimeksi muokattu:
Mut uteliaisuus voittaa, jos vaikka hauskaa ajettavaa ois, ..tosin jos ei ole RWD autoja en tiedä siitä hauskuudesta sitten;), kuitenkin huvittais jo jotain uuttakin rallipeliä kokeilla...ja rattia,konetta päivittää.

Onhan tuossa jokunen takapotkunen klassikko (uratilaan ripoteltu välimausteeksi yksittäisiä historic EK:ta), mutta nuo on rehellisyyden nimissä vähän puolivillaisesti toteutettu jos DR:ään vertaa. Toki hyvä että ovat olemassa ikään kuin bonuksena. WRC:n pihvi on kuitenkin modernit WRC-autot IMO.
 
Eihän näitä ralli pelejä turhan paljon tehdä ,molemmissa hyvät ja huonot puolet eli dr 2.0 ja wrc 9 molemmat ajaa asiansa .Tällä hetkellä tiukin ralli ehkä löytyy rbr ja rdrcit ounipohja todella haastava mutta ehkä vähän vanha.Mutta wrc 9 on kyllä todella hyvä,onko parempi vai huonompi kuin dr2.0 on makuasia itse tykkään molemmista,hiukan erilaiset lähistymis tavat molemmissa Assetto corsa tarjoaa myös rallia asfaltilla hyvä .Mutta itse kyllä pelaan molempia uusia odotellessa Ei voi oikein sanoa kumpi parempi dr2.0 noin 600 h takana ja wrc 9 alkutaipaleella wrc 8 noin 500h .Eli molemmissa hyvät ja huonot puolensa niinkuin asioilla yleensä.
 
Nyt on esimmäinen kausi WRC 3 luokassa takana ja tulin toiseksi 120% vaikeustasolla, 150% on maksimi, nousin WRC 2 luokkaan ja valitsin Hyundain kun tarjosivat sopimusta. Ainut ralli missä AI ajat tuntuivat olevan hieman pielessä oli Saksa, mutta kyllä nuo edelleen hieman taitaa heitellä vähän rallista riippuen. Kyllä tämä on mielestäni paras rallipeli tällä hetkellä, varsinkin asvaltilla todella hyvä tuntuma ja tämä tarjoaa yksinpelaajalle todella paljon pelattavaa.

Mitä noihin erikoiskokeisiin tulee niin kyllä ne pesee DR2.0 vastaavat ihan sata nolla, tässä on parhaat erikoiskokeet mitä missään rallipelissä on nähty, ehkä RBR modi radat pistää vielä paremmaksi.
Tässä on myös hyvä nuotti, ei tule isoja yllätyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä noihin erikoiskokeisiin tulee niin kyllä ne pesee DR2.0 vastaavat ihan sata nolla, tässä on parhaat erikoiskokeet mitä missään rallipelissä on nähty, ehkä RBR modi radat pistää vielä paremmaksi.

En tykkää ruokkia enempää tuota WRC vs DR -vastakkainasettelua, mutta pakko kompata. Montessa on tunnelmaa jota ei ole vähään aikaa tullut vastaan (ehkä Colin McRae 1 & 2? :D). Turkki on jo edellisosasta tuttu mahtava kinttupolku. Argentiina rakastettava louhikko. Tulokkaista Uusi-Seelanti ehkä paras, todella hieno. Japani ehkä vähän outo... Kenian kirahvit ehkä aavistuksen korneja? Toisaalta onhan se safariralli.

En tiedä millä laseilla itse tätä peliä katselen, mutta olenko ainoa jonka mielestä tää on parhaimmillaan ihan älyttömän hienon näköinen ympäristöjensä puolesta? Yksi pelin puutteista on kyllä semmoinen tietty graafisen konsistenssin puute; välillä peli näyttää selkeästi videopeliltä, mutta välillä saisi otettua screenejä joita olisi vaikea erottaa todellisuudesta. Tuntuu että peli kärsii keskivertoa enemmän YouTuben pakkauksen mössöyttävästä vaikutuksesta videoitten laatuun; graafiset hienoudet tuntuu hukkuvan noissa, useinmiten vielä chase-camilla kuvatuissa pätkissä, joiden pohjalta tekelettä sitten arvostellaan.

Pitää alkaa paneutumaan enempi tuohon ajomalliin, nyt on ajettu lähinnä WRC3:a. Eka selkeä ero kasiin on se että jarruttaminen on nyt selkeästi vaikeampaa, käytännössä kaikki spinnaukset tapahtunu tähän mennessä jarrutuksisa...
 
WRC9:lle tainut tulla/tulossa vasta yksi päivitys ja sekään ei kaikkea pelasta, mutta toimiva kokonaispaketti kyseinen peli on tällä hetkellä pieniin yksityiskohtaisiin takertumatta, se mitä aikasemmat 8 versiota ovat olleet V-Rally&SegaRally paranneltuja kopioita aidolla lisenssillä, tähän ysiin ollaan haettu realistisuuden makua jo pelkän auton käyttäytymisen ansiosta eli fysiikanmallinnus huitelee aikalähelle 5/5..Jos ja kun mennään ajassa taaksepäin DR2 julkkareihin, niin peli oli "surkeahko"tullessaan ja nyt kun päivityksiä tullut 5-6-7 kappaletta, niin alkaa olla jo kärkipäätä rallipelimaailmassa, että aika hyvin pystyy WRC9 laittaa Dirttiä päin pläsiä ja codemastersille sitten kun saavat kaikki lisut, ettei ala töpeksimään ja antamaan periks että näin ja näin pitää sitten tehdä pelit jatkossa tämän pelinimen alla.
 
Tän vois melkeen ostaa jos on sopiva vaikeustaso..ei niillä kovimmilla vaikeustasoilla mulla oo asiaa CPU:n vauhtiin,niinku verrattuna futis/lätkäpeleihin jossa pärjää ihan hyvin..
 
Itse ajoin äsken ensin DR2:sta pari klubi kisaa (N-ryhmän Mitsulla ja H2 Ford Escortilla), heti perään menin ajamaan WRC 9:iä, WRC Hyundailla.

Omasta mielestäni molemmat osuu loppupeleissä arcade/simu tasoltaan, aika samaan kohti. Kummassakin omat vahvuudet ja eroavat aika paljon toisistaan niiden takia. Paremmuus on enemmänkin makua asia ja mitä asioita arvottaa korkeammalle.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa ratti olla säädöissä meni kyllä aikaa ei tahtonut millään löytyä hyviä,ainut että pitää asfaltille muuttaa.Testi rupeamassa ratti oikein hyvä ellei loistava asfaltilla mutta kun menee asfaltti pätkille esim Japani,monte niin tulee turhan herkkä.Soralla ja lumella tosi hyvä.Pelihän on niin hyvä kun ohjaus on,silloin ehkä antaa pieniä puutteitakin anteeksi.On kyllä aika mahtava päästeltävä ,joutuu kyllä tekeen töitä pätkillä.Ei mene niin että losottaa isolla pykälällä pätkän läpi.
 
Nyt alkaa ratti olla säädöissä meni kyllä aikaa ei tahtonut millään löytyä hyviä,ainut että pitää asfaltille muuttaa.Testi rupeamassa ratti oikein hyvä ellei loistava asfaltilla mutta kun menee asfaltti pätkille esim Japani,monte niin tulee turhan herkkä.Soralla ja lumella tosi hyvä.Pelihän on niin hyvä kun ohjaus on,silloin ehkä antaa pieniä puutteitakin anteeksi.On kyllä aika mahtava päästeltävä ,joutuu kyllä tekeen töitä pätkillä.Ei mene niin että losottaa isolla pykälällä pätkän läpi.

Entä jos säädät auton alustaa, etkä rattia. Kallistuksen vakaajilla ja jousituksella saa säädettyä ihan hyvin ohjauksen tunnokkuutta/herkkyyttä.
 
Hyvin normaalia tuo että eri pätkillä/autoilla joutuu ratin säätöä rukkaa. Monissa autopeleissä kun vaihtaa autoa/rataa/modia luulee pelaavansa ihan eri peliä. Simut on joskus pelkkää ainaista säätämistä...auton setupit ratkaisee.
 
Täytyykin kokeilla auton säätöjä hiukan säätänyt soralle ja aika hyväks saanut,pieni tunne ollut että vois vaikuttaa ohjaukseen.Säätämmöinen on kyllä hiukan utopiaa .
 
Täytyykin kokeilla auton säätöjä hiukan säätänyt soralle ja aika hyväks saanut,pieni tunne ollut että vois vaikuttaa ohjaukseen.Säätämmöinen on kyllä hiukan utopiaa .

Soralla aika pienillä jousituksen muutoksilla selviää (2250-3000), asvaltin oletus-säädöt ok, tai vähän tiukemmalle.

Iskareihin ei ole pakko koskea ollenkaan, ittellä sisävaimennus 6500-7500 ja ulos vaimennus 2000-3000. Noi pahimmat röykky- ja tasaisimmat rallit kaipaa vähän muutoksia iskareihin, muuten menee oletuksilla.

Kallistuksen vakaajia olen eniten kiristänyt. Yleensä 6-8, mutta pahimmissa röykiköissä 3 ja tasaisella asvaltilla 12. Mitä tiukemmalla, sitä välittömämpi tuntuma, mutta myös pienempi ikkuna huomata, milloin pito loppuu ja pahoissa röykiköissä rengasta ilmassa helpommin.

Korkeutta olen tiputtanut, jos tasaista, varsinkin asvaltilla. Kenyassa taisin jopa nostaa vähän, kun jousitus niin pehmeällä. Muuten lähellä oletusta.

Edestä ja takaa alusta voi tässä olla identtinen, tai pieni ero, oman maun mukaan.

Jännästi renkaan aurauksia ei voi säätää, siinä kohti, joutuu fiksaamaan ratin asetuksia.

Lukkoja kannattaa, myös opetella säätämään, pystyy vaikuttamaan paljon auton luonteeseen. Yli-/aliohjaava, kuinka levoton/rauhallinen, kaasulla, vapaalla, tai jarrutuksissa. WRC luokan kärryissä vieläpä erikseen lukko kaasulla mutkaan menoon/ulostuloon.

Kohtuu hyviä pohjasäätöjä on sitten hauska koittaa fiksata kisan huoltotaullolla vielä paremmiksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin tässä säätöjä näyttäs että kallistuksen vakaajat vaikuttaa eniten auton kääntymiseen.Saksa oli ihan mahdotonja japani myös, kokeilin vakaajia ja laitoin 20 kymppiin molemmat niin auto rauhoittui ajettavaksi eli hyväksi.Täytys alkaa etsii jousituksessa ja vakaajista sopivaa Suhdetta ja lukkoja myös säätää.Itse tykkään ajaa R5 Fordin miehenä niin fiesta alla ja myös R2 ajelussa ja legenda ford.En ole noita säätöjä juuri harrastanut yleensä kopioinut ne joltain esim 8 ja dirttiin,mutta ei ne aina oikein istu itselle.tykkään ajaa autolla joka kääntyy hyvin niin hiuka yrittänyt niitä muuttaa.Oliskohan niin että jos laittaa edestä lukot tiukemmalle kuin takaa pitäis kääntyä paremmin?Vai onko,keski lukosta en kyllä tiedä.Tiukka vai löysä?
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin tässä säätöjä näyttäs että kallistuksen vakaajat vaikuttaa eniten auton kääntymiseen.Saksa oli ihan mahdotonja japani myös, kokeilin vakaajia ja laitoin 20 kymppiin molemmat niin auto rauhoittui ajettavaksi eli hyväksi.Täytys alkaa etsii jousituksessa ja vakaajista sopivaa Suhdetta ja lukkoja myös säätää.Itse tykkään ajaa R5 Fordin miehenä niin fiesta alla ja myös R2 ajelussa ja legenda ford.En ole noita säätöjä juuri harrastanut yleensä kopioinut ne joltain esim 8 ja dirttiin,mutta ei ne aina oikein istu itselle.tykkään ajaa autolla joka kääntyy hyvin niin hiuka yrittänyt niitä muuttaa.Oliskohan niin että jos laittaa edestä lukot tiukemmalle kuin takaa pitäis kääntyä paremmin?Vai onko,keski lukosta en kyllä tiedä.Tiukka vai löysä?

Löysempi lukko kääntyy paremmin, mutta liian pienillä arvoilla alkaa hyytymään. tiukemmalla vakaampi, vaatii enemmän luisuttamista mutkissa. Eteen ja keskelle samat, taakse vähän tiukemmalle. Preload, meinaa kuinka nopeasti lukko toimii, eri tilanteiden välissä. Jos tuntuu liian äkkiväärältä laskee sitten sitä.

Itselläni preload 30-70 (taakse 5-10 isompi), jarru lukko 20-50. accelaration eteen (wrc2/3) 64-90 ja taakse isompi 74-100. Wrc autoissa acceleration melkein aina 100, koska niissä vielä se lisä arvo siinä alla millä säädetään mutkaan tulo kaasulla. Siinä huomattavasti pienemmät, että saa kääntymään mutkaan kaasulla paremmin.

Asvaltille vähän pienempiä arvoja, kuin soralle, niin voi ajaa siistimmin. Driftaukseen lukko taka max ja edestä vaikka nollaan.

Paljon omasta ajotyylistä kiinni, millaisilla arvoilla ja etu/taka suhteilla ajaa.

Ps.WRC 9 muuten moni selitysteksti väärinpäin, vaikka sitten toimiikin oikein.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 690
Viestejä
4 496 015
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom