WRC 8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarski
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 166
Laitetaas nyt tälle oma topic pystyyn, ettei sekoiteta dirt ketjua.
Itse en ole vielä uskaltanut ostaa, mutta mielipiteitä kuulisin mielellään varsinkin dd rattien omistajilta.
 
Viimeksi muokattu:
Kovastihan tätä on nyt kehuttu edeltäjään verrattuna. Myönnetään että äsken kauppareissulla hain XBo-version Vpd:stä kun tiksissä fillaroin.
Ensin varmaan ihan pädillä ja kun jaksan kokeilen CSW:llä, enemmänhän tämä varmaan kuitenkin konsolituote on.

Diginä olisin mielummin ostanut mutta kun yli 10€ säästää niin fyysisen sitten. Saa nähdä käykö kuten F1 2019:sta kanssa että ensimmäinen ale oli heti viikon sisällä. Ja sehän selvä että kyllähän tämä WRC 8:kin tulee nopeasti suuriinkiin aleihin, varsinkin moneen muuhun titteliin verrattuna.
 
Millainen tämä on ohjaimella pelattava? Onko mitenkään samanlainen kuin WRC7? Valitettavasti kun en rattia omista :(
 
Mä oon ihan tykännyt. Varsinkin uratilaa on kiva hakata eteenpäin, kun siinä on tallin "rakentamis" puuhaakin. Asfalttituntuma on parempi kuin dr2:ssa
Thrustmaster tx, frex shift+ vaihteina ja g27 shifteri kässärinä. Ohjaimella en ole koittanut.
Forcet on mielestäni ihan ok. Joiltain osin jopa drää paremmat. Ek:t on hienoja paitsi suomen ekt on kökön näkösiä :(
Sisäkuvakulman istuinsäädöt puutteellisia mutta dash- kamera toimii, varsinkin kun säätää fov kohalleen.

Kyllä tää niiku WRC7sta on hypänny eteenpäin roimasti! :)

Suosittelen sieltä alelaarista viimeistään ottamaan jos rallipelit maistuu :tup:
 
Millainen tämä on ohjaimella pelattava? Onko mitenkään samanlainen kuin WRC7? Valitettavasti kun en rattia omista :(

Itsehän olen viimeisiä pädipelaajarallimohikaaneja PC:llä ja voin sanoa että on pädillä erittäin pelattava (seiskaosasta ei tosin kokemusta). Haastava, mutta hauska. Dirt Rally 2.0:a pelatessa ikävöi enemmän rattia etenkin märällä asvaltilla takapotkuilla. Ja muutenkin. Toki tässä WRC:ssä paria klassikkoa lukuunottamatta kaikki autot on moderneja nelivetoja niin se vaikuttaa, että voi tuntua siksi helpommalta. Ja itse olen toistaiseksi pelannut lähes yksinomaan uramodin junioreilla ja WRC2-autoilla.

Jos pädillä pelaa niin ensitöiksi ohjauksen sensitivity arvoon -10! Tämä asetus on täysin ffb-ratteja varten ja pilaa ohjauksen täysin. Uskomattoman huonot default-asetukset pädille siis. Omalla kohdalla meinasi tämän takia tulla ekan vartin aikana itku.

Mielestäni grafiikoiltaan tämä menee paikoin DR2.0:n edelle. Jotkut pätkät (en ole läheskään kaikkia ajanut) ovat komeimpia mitä olen rallipeleissä nähnyt (Monter Carlo ja Argentiina esim.). Sääolosuhteiden toteutus rautaa. Yöolosuhteet on toteutettu myös hienosti siten että ei tarvitse ajaa ihan säkkipimeässä ja näkyvyys on enemmän kuin 10 metriä.

Omana havaintona myös kevyempi GPU:lle kuin Dirt Rally 2.0.

Mutta perkele että häiritsee tuo Suomi. Se on niin köykäsesti tehty, Harjua lukuunottamatta. Väkisin tulee mieleen että aika tai muut resurssit on vaan kehityksessä loppunu kesken ja Suomi on jätetty entiselleen: 20m leveät tiet, ei ojia, teiden varsilla omakotitalon kokoisia kivenlohkareita ja esihistoriallisen näköistä metsää. Ja muutama horsmapuska. Erottuu ikävästi joukosta, kaikki muut maat on niin hyvin tehty. No, ehkä seuraavaan osaan...
 
Harmi, että tämä päätti loikata Epicille. Pidin edellisestä versiosta mutta tämä jää hankkimati kun konsolillakin 30fps.
 
En ole ratilla vielä XbX:llä mutta täytyy sanoa että padillä aivan saatanan vaikea. Mielenkiintoista kun nyt Dirt R 2 on pädillä yllättävän hyvä/rento ajaa, päinvastoin kuin v1 jota ei pädillä käytännössä pystynyt.

Tässä menty toisinpäin, WRC 7 oli pädillä ok ajaa, mutta sitten toki grafiikan hidastelu yms teki siitä roskaa. Ja ratilla oli aika karmea, tunnoton etc. Tämä ehkä toisinpäin kun nyt vaan jaksaa ratilla kokeilla. Mutta pädllä ohjaus nykivää/hyökkäävää enkä ainakaan vielä olemassa olevilla säädöillä saanut kohdalleen, veikkaan että tarvitsisi myös lin säädön mutta kun sitä ei ole. Mutta sellaista smoothia ohjausta mutkiin ei saa oikein millään ja auton heittelehtimistä vase/oikea on kyllä pädillä mahdoton saada käteen vaan spinn tai ulos lopputulema.

Mutta kuten sanottua jos konsoversio ratilla hyvä niin sittenhän se ok, ongelma vaan että ei sitten voi sellaista rentoa pädi-ajelua harrastaa mikä kuitenkin onnistuu DR2:ssa.
 
En ole ratilla vielä XbX:llä mutta täytyy sanoa että padillä aivan saatanan vaikea. Mielenkiintoista kun nyt Dirt R 2 on pädillä yllättävän hyvä/rento ajaa, päinvastoin kuin v1 jota ei pädillä käytännössä pystynyt.

Millaset asetukset steering-tatissa on käytössä?
 
En ole ratilla vielä XbX:llä mutta täytyy sanoa että padillä aivan saatanan vaikea. Mielenkiintoista kun nyt Dirt R 2 on pädillä yllättävän hyvä/rento ajaa, päinvastoin kuin v1 jota ei pädillä käytännössä pystynyt.

Tässä menty toisinpäin, WRC 7 oli pädillä ok ajaa, mutta sitten toki grafiikan hidastelu yms teki siitä roskaa. Ja ratilla oli aika karmea, tunnoton etc. Tämä ehkä toisinpäin kun nyt vaan jaksaa ratilla kokeilla. Mutta pädllä ohjaus nykivää/hyökkäävää enkä ainakaan vielä olemassa olevilla säädöillä saanut kohdalleen, veikkaan että tarvitsisi myös lin säädön mutta kun sitä ei ole. Mutta sellaista smoothia ohjausta mutkiin ei saa oikein millään ja auton heittelehtimistä vase/oikea on kyllä pädillä mahdoton saada käteen vaan spinn tai ulos lopputulema.

Mutta kuten sanottua jos konsoversio ratilla hyvä niin sittenhän se ok, ongelma vaan että ei sitten voi sellaista rentoa pädi-ajelua harrastaa mikä kuitenkin onnistuu DR2:ssa.

Seiska oli pädillä todella epämääräinen, kun sillä fysiikalla ei välillä saanut mitään infoa miksi auto teki jotain.

Tässä kunhan herkkyyden laittaa minimiin, niin on erittäinkin luonnollinen pädillä. Eikä mitenkään vaikea oletuksenakaan. Oletuksella auto vain kääntyy ihan liian herkästi.
 
Ongelma herkyyden säädössä on että sitten ei pelkästään kääntymisen nopeus muutu vaan että auto ensin ei käänny - sitten kääntyy viiveellä, eli tarkan linjan ajaminen(kuten vaikka DR2:ssa) on aika mahdotonta autoa pitää tähdätä edes taas saadakseen siihen keskelle halutulle linjalle.

Ja kiinnostaisi tietää mitkä aurauskulmat autoissa on, niitä kun ei pääse säätämään, veikkaan että edessä plussaa mistä syystä ohjaus haukkaa häiritsevästi.

Kukaan muuten tiedä mikä se rescale siellä valinnoissa on? Ei mitenkään selitetä.

edit. Njoo, pieni selitys saattoi ajotuntumalle löytyä, en ollut tajunnut että pitää steering-nappulakohta valita ennenkuin ohjauksen sensi/dead etc säätyy. Olin koko ajan säätänyt vain accen herkkyyksiä. Joka saattoi vaikuttaa siihen ettei ohjaus pahemmin parantunut.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma herkyyden säädössä on että sitten ei pelkästään kääntymisen nopeus muutu vaan että auto ensin ei käänny - sitten kääntyy viiveellä, eli tarkan linjan ajaminen(kuten vaikka DR2:ssa) on aika mahdotonta autoa pitää tähdätä edes taas saadakseen siihen keskelle halutulle linjalle.

Ja kiinnostaisi tietää mitkä aurauskulmat autoissa on, niitä kun ei pääse säätämään, veikkaan että edessä plussaa mistä syystä ohjaus haukkaa häiritsevästi.

Kyllä ainakin pleikalla auto menee just sinne minne haluaa ja silloin kun haluaa, toisin kuin seiskassa, tai dr1:ssä.
Paljon rennommin pystyy vetämään puhtaan pätkän luin Dirtissä. Pädillä nimenomaan.
 
Mutta perkele että häiritsee tuo Suomi. Se on niin köykäsesti tehty, Harjua lukuunottamatta. Väkisin tulee mieleen että aika tai muut resurssit on vaan kehityksessä loppunu kesken ja Suomi on jätetty entiselleen: 20m leveät tiet, ei ojia, teiden varsilla omakotitalon kokoisia kivenlohkareita ja esihistoriallisen näköistä metsää. Ja muutama horsmapuska. Erottuu ikävästi joukosta, kaikki muut maat on niin hyvin tehty. No, ehkä seuraavaan osaan...

Olisi kyllä mukava kuulla tekijöiden kommentit Suomesta, että miten se voi olla noin surkeasti toteutettu.
Aivan karsea esitys MM-sarjan hienoimmista teistä lisenssipelissä.
 
Tässähän on siis vain uudet rallit kokonaan tehty uusiksi ja vissiin pari vanhaa rallia..(monte esim???)
Loput on sit vanhoja WRC7 pätkiä jotka on vain päivitetty Dirt Rallyn tyyliin.
Suomi kun oli huono jo valmiiksi, niin ei se siitä paremmaksi muutu tekemällä siihen dynaaminen sää.
Eiköhän ne jatkossa vedä uusiin painoksiin aina osan uusiksi. Esim joku turkki säilyy nykyisellään ja suomi päivitettävien joukossa.
 
Kauanko tuota uraa joutuu ajamaan että pääsee wrc auton rattiin? Nyt kaksi kertaa menty kalenteri ympäri ja edelleen tarjoaa wrc 2 luokkaa:tdown:
 
Tässä on nyt ihan helposti paras Rallipeli mitä WRC sarjassa on nähty yli 10 vuoteen,

Tuo perkeleen Epic paska estää tällä hetkellä ostamasta tätä.
En halua tuota roskaa koneelle.
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Tässä on nyt ihan helposti paras Rallipeli mitä WRC sarjassa on nähty yli 10 vuoteen,

Tuo perkeleen Epic paska estää tällä hetkellä ostamasta tätä.
En halua tuota roskaa koneelle.
Aika kova väite. Onko muka ekaa dirt rallya parempi?
 
Eka Dirt ralli nyt ei varmaan ole koskaan ollut WRC sarjan peli.
Kaikki voi varmaan ite päättää että mikä peli on paras, mielipiteitä on monia.
 
Ei ollutkaan. Luin vähän väärin tuon viestisi. Varmasti paras peli tässä sarjassa koska etenkin nuo alkupään pelit olivat aika karmeita. Nättejä mutta ajettavuus junamatkailuun verrattava.

Lähinnä mietin miten ajettavuus ja ns. realistisuus vertautuu dirt rallyyn.
 
Ei ollutkaan. Luin vähän väärin tuon viestisi. Varmasti paras peli tässä sarjassa koska etenkin nuo alkupään pelit olivat aika karmeita. Nättejä mutta ajettavuus junamatkailuun verrattava.

Lähinnä mietin miten ajettavuus ja ns. realistisuus vertautuu dirt rallyyn.

Täällä ihan hyvää selitystä ajomallista:

Konsolirallipelit

Edit: niin ja se piti sanoa, että täytyy muistaa et WRC sarja oli jo ps2 aikakaudella Sonyn studioiden osalta toteutettuna ja ne oli todella hyviä ja tää on jopa niitä parempi.
 
Onko tässä muuten hotseat mahdollisuus?

Ei ole. Helposti toteutettava ja käyttökelpoinen pelimuoto oli, mutta ei. Missä rallipelissä on viimeksi ollut?

Ihmeellinen vastakkainasettelu tuntuu olevan syntymässä Dirt Rallyjen ja WRC:n välillä nyt kun jälkimmäiseen sarjaan on tullu selkeästi vakavammin otettava peli. Itselläni on hyvin lämmin suhde ekaan Dirt Rallyyn, yksi loppuvan vuosikymmenen parhaista peleistä omissa kirjoissa, genrestä riippumatta. Kakkosta pelasin julkaisussa jonkun kymmenen tuntia ja päätin palata sen pariin jahka loput lisäsisällöt on julkaistu ainakin Suomeen asti. Pointti ollen siis että ei ainakaan itseäni haittaa, että Codemastersilla ei ole tässä lajityypissä absoluuttista laatumonopolia. :D Kylotonn on ehkä tuon WRC-lisenssinsä tällä hetkellä viimein ansainnut, Dirtissä keskittykööt historic rallyihin.

Ja kehitysvaraa on. Kypäräkuvakulma on mielestäni kelvoton liian ahtaitten säätömahdollisuuksien takia. Toisaalta näissä uusissä ralliautoissa taitaa nuo näkyvyys olla aika kehno ylipäätänsä. Muutama fysiikkabugikin on tullut vastaan, esim. auto katon kautta ympäri osuttua kiveen muutaman kympin vauhdista.
 
Tuo vertailu asetelma on mun mielestä muutenkin outo, kun jo lähtökohtaisesti ollaan eri segmentin pelissä.
Toki molemmat on rallipelejä, mutta toinen on tarkoitettu isolle massalle WRC Brändin parantamista varten ja toinen yrittää kosiskella simupelaajia. Molemmille löytyy kysyntää ja molemmat ei sovi kaikille.

Vaikka DR ei mikään RBR olekaan, niin se yrittää olla ralliteiden Assetto Corsa, siinä missä WRC yrittää olla rallipelien F1.

Mun mielestä ”tää on ihan surkea, en osta” vertailu on sen vuoksi ihan turhaa.
 
Kyllä nämä molemmat yrittää kosiskella simu ja kasuaalipelaajia.
Mun mielestä nämä molemmat haluaa olla se Assetto Corsa, sitä on vaikea sanoa että kumpi siinä onnistuu paremmin.

Rata-autoilussa löytyy todella paljon vertailukohtaa, rallipeleissä ei ole kuin muutama mihin voi verrata.
Sen takia rallipelien vertailu on niin pirun vaikeaa.
 
Kyllä nämä molemmat yrittää kosiskella simu ja kasuaalipelaajia.
Mun mielestä nämä molemmat haluaa olla se Assetto Corsa, sitä on vaikea sanoa että kumpi siinä onnistuu paremmin.

Rata-autoilussa löytyy todella paljon vertailukohtaa, rallipeleissä ei ole kuin muutama mihin voi verrata.
Sen takia rallipelien vertailu on niin pirun vaikeaa.

Väitän kyllä että WRC lisenssin omaava peli ei todellakaan yritä olla Assetto Corsa, vaan yrittää tehdä pelin mahdollisimman isolle yleisölle ohjaustavasta riippumatta, eli ns ”F1” ja DR on täysin ratti maineessa ja vaikka ajomalli onkin hyvä, niin ei sitä kauaa pädillä jaksa ja selkeästi tehty rattipeliksi ja yrittää paljon vähemmän olla casuaali pelaajan ainut rallipeli.
 
Miksi Dirt Rallya ei pädillä kauaa jaksa? Omasta mielestä tuo on pädilläkin loistava ajaa, toki paljon helpompi kuin ratilla, joten saattaa alkaa jossain kohtaa tylsistyttää.
 
Miksi Dirt Rallya ei pädillä kauaa jaksa? Omasta mielestä tuo on pädilläkin loistava ajaa, toki paljon helpompi kuin ratilla, joten saattaa alkaa jossain kohtaa tylsistyttää.

Dr vaatii alusta loppuun älytöntä keskittymistä ja monesti virheet kertaantuu moninkertaisesti rattiin nähden.
WRC:ssä voit ajella vaikka toisen kanssa jutellen ja päästä EK maaliin ihan nätisti rennosti ajellen.
Dirtin kanssa ajomalli on todella hyvä pädillä ja ainoa fiilis on kokoajan et rattia kaipaa. WRC:n kanssa ei rattia edes kaipaa.
Ja siinä juuri tulee se ero siinä mitä peli yrittää tavoitella. Simufaneja vai casuaalia.

Molemmat todella todella hyviä pelejä, mutta ihan eri näkökulmasta tehtynä ja paljon enemmän täydentävät rallipelien markkinoita, kuin kilpailevat toisiaan vastaan.
 
Dr vaatii alusta loppuun älytöntä keskittymistä ja monesti virheet kertaantuu moninkertaisesti rattiin nähden.
WRC:ssä voit ajella vaikka toisen kanssa jutellen ja päästä EK maaliin ihan nätisti rennosti ajellen.
Dirtin kanssa ajomalli on todella hyvä pädillä ja ainoa fiilis on kokoajan et rattia kaipaa. WRC:n kanssa ei rattia edes kaipaa.
Ja siinä juuri tulee se ero siinä mitä peli yrittää tavoitella. Simufaneja vai casuaalia.

Molemmat todella todella hyviä pelejä, mutta ihan eri näkökulmasta tehtynä ja paljon enemmän täydentävät rallipelien markkinoita, kuin kilpailevat toisiaan vastaan.

Oon eri mieltä tuosta Dirt Rallysta kun pädillä ajaa, mun mielestä siinä on liiankin helppoja ja tylsiä ainakin nelivedot, eikä ne vaadi mielestäni mitään ihmeempää keskittymistä että auto pysyy tiellä. Tuntuu että Dirt Rallyssa pädillä ajamista on muutenkin helpotettu.

Tuo WRC 8 taas näyttää videoiden perusteella siltä, että enemmän siinä auto on pöpelikössä jos ei keskity.

Mutta pitää jossain välissä tuo WRC 8 ottaa kokeiluun, vaikkakin tuo Suomen surkeus ärsyttää aika paljon. Muut rallit näyttää kuitenkin hyvältä.
 
Kyllä tuossa WRC:ssäkin metsään voi ajaa ja täysillä damageilla tulee n. 10 kertaa nopeammin terminal damage kuin DR2.0:ssa, sillä hardcore damagella. Kerran kun mällää puuhun niin se on siinä. Dirt Rallyssa voi tehä saman moneen kertaan ja kitkutella maaliin.

Mutta pitää jossain välissä tuo WRC 8 ottaa kokeiluun, vaikkakin tuo Suomen surkeus ärsyttää aika paljon. Muut rallit näyttää kuitenkin hyvältä.

Tuo Suomi kannattaa nykyiseltään sulkea pois mielestään totaalisesti katella noita muita mestoja. :D
 
Kovasti olisin ollut tätä kokeilemassa mutta koska hyppäsivät tuonne epicin leiriin niin menettivät taas yhden ostajan. Tuskin tulee enää vuoden kuluttua ostettua jos ja kun tulee steamiin.
 
En sitten malttanut olla ostamatta. Nyt korkataan sitten tuo pahamaineinen Epic store myös :nb:
Pistän illemmalla vähän kokemuksia jos saan vaan ratin siedettäviin säätöihin tänään.
 
Nyt on ekat savut sitten otettu Simucubella tästä pelistä. Tämähän oli parempi kuin odotin.
Vielä pitää säätää ratin asetuksia, mutta ei hassumpi. Käppärin käyttäytyminen vielä häiritsee rankasti ja siitä seuraa ratin paha jäykistyminen pilaa tunnelmaa. Eiköhän tuon saa vielä viilattua kuntoon asetuksista.
Muutamia omituisuuksiakin tuossa jo tuli vastaan myöskin.
 
Kiinnostaisi kyllä kovasti tämä mutta päivittelen konetta ennen hankintaa.

Vaikuttaa olevan uramoodissa sisältöä enemmän kuin DR 2.0. En ole itse näitä WRC sarjan pelejä pelannut mutta onko tässä miten paljon copy paste pätkiä edellisistä sarjan peleistä? DR 2.0 maku meni julkaisussa totaalisesti kun ilmoittivat vaan kopioivansa suurimman osan teistä edellisestä versiosta uusilla grafiikoilla.
 
Aika ristiriitaisia kommentteja. Fanileirit erottuvat selkeästi. No, makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli :)

Oma fiilikseni on, että tämän voisi jopa koko hinnalla ostaa mutta Copy Paste 2.0 sitten kunnon alesta joskus jos kiinnostaa.
 
Ja suurin osa "arvosteluista" 3rd person camilla ja pädillä pelattuna. :facepalm:
 
Ja suurin osa "arvosteluista" 3rd person camilla ja pädillä pelattuna. :facepalm:
Juu sama huomattu. Kyllä mieluummin uskoo esim Billy Strangea ja Jimmy Broadbentiä heidän arvioissaan. Varmasti löytyy noita simutubettajia, jotka myös haukkuvat peliä ja täytyykin kaivaa myös niitä videoita esiin. Pääosin törmännyt erittäin positiivisiin arvioihin tästä.
 
Ah, ei VR-tukea, eikä Kylotonnin mukaan ole tulossakaan. Hyllyyn jää eikä tartte ostaa alestakaan.
 
Ah, ei VR-tukea, eikä Kylotonnin mukaan ole tulossakaan. Hyllyyn jää eikä tartte ostaa alestakaan.
Itselle tuo ei ole tärkeä seikka kun en kypärää omista eikä ole hankintalistalla edes. Olen kyllä ajellut VR kypärän kanssa ja onhan se kyllä täysin eri maailma, myönnän sen. Tällä hetkellä vaan ei kiinnosta yhtään VR laitteiden osto. Ehkä sitten kun ne alkavat olla vähän virtaviivaisempia eikä hirveitä mötiköitä.
 
Juttuhan on nyt niin, että ne jotka valittaa ohjausta pädillä kiikkeräksi tai twitchyksi, pelaa luultavimmin oletusasetuksilla, siis siten että se steering sensitivity on 0. Tällöin suoralla tiellä virtuaaliratti kääntyy esim. tien kallistusten mukaan ffb-tyyliin ja voi veljet että silloin se ohjaus on kiikkerä. Pelikelvoton. Vaan tuon kun laittaa arvoon -10 niin ratti kääntyy kuten sen kuuluu. Kylotonnin moka tietty että se oletusasetus on noin pädilläkin.

Chase camilla jos ajaa niin silloin tietty kiikkeryys vaan korostuu.

Tuossa ylläolevalla videolla oli maininta että peli on huonosti optimoitu, olivat peräti joutuneet laskemaan crowd densityä 1080 Ti:llä kun oli muuten nykinyt jossain kohtaa. Itse sanon että peli on perkeleen hyvin optimoitu jos omalla nuhapumppu GTX 1060:lla menee high-asetuksilla tappavan tasaisesti 60fps 1080-resolla ja peli näyttää mainiolta. Toki optimointiongelmat voi korostua isommilla resoilla ja hertseillä mutta silti...
 
Katsoin tuon arvostelun kans eilen ennen ostamista ja voi pojat oli sitten onneton arvostelu.
Jotain auton lampunvaihtoa taivasteltiin monta minuuttia ym. turhanpäiväistä joka ei liity itse pelin arvosteluun milläänlailla.
Ajotuntuma tässä on kyllä aivan erillainen kuin dirtissä, omalla tavallaan jopa parempi määrätyissä paikoissa.
Dirttiin olen kyllä saanut hierottua hyvät asetukset, mutta siinä jäi kaipaamaan välillä iskareiden parempaa palautetta. Tässä ne tulee paremmin esille töyssyissä ja ratin turhat rumble efektit sain jo suurimmaksi osaksi hierottua pois.
Nyt taidan mennä paneutumaan simucuben säätöihin, josko tämän saisi hierottua vielä paremmin kohdalleen. Nyt on vasta takana tunti pelkkää säätöjen hakemista, joten itse pelistä ei vielä ole muuten mitään sanottavana.
 
Kyllä tätä peliä voi suositella vilpittömästi rattien omistajille. Ainoastaan tuo self align torgue säätö on pieni kompromissi. Jos haluaa asfaltille kunnon tuntumaa niin sitä pitää nostaa, mutta samalla käsijarrukäännöksissä ohjaus muuttuu sitten todella jäykäksi. Kyllä tuon kanssa pystyy elämään kun löytää sen sweet spotin.
Monte Carlo oli aivan mahtava. Hienoa kun kiipesi sumuista rinnettä ylhäälle lumen sekaan ja kun lasketteli alaspäin alkoi satamaan ja tuli liukasta. Tuota jos vertaa DR2 monteen, niin ero kuin yöllä ja päivällä, niin ajettavuudessa kuin näyttävyydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Monte on rautaa indeed. Eihän tuossa ole kuin se n. 20 kilsaa tietä yhteensä, mutta hienosti on koko mitalta tungettu täyteen kyseisen rallin ominaispiirteitä. Ja se tunnelma, se fiilis! Alkuvuodesta kattelin Yleltä Monte Carlon rallikoosteita ja koitin päästä tunnelmaan Dirt Rally ykkösen kanssa. Ei se oikeen lähteny. WRC8 on vanginnut mielestäni tuon rallimeiningin paremmin - uskomatonta sinänsä.

Muutenkin nuo ympäristöt tuntuu heräävän tässä paremmin henkiin (kökkö ilmaus mutten parempaakaan keksi). DR2.0:ssa ylenkatsoin etenkin Argentiinaa; ankeita ja köykäsiä louhikkoja. Nyt jostain syystä WRC8:ssa El Condor on yksi suosikeistani. Jos tämän verran taas harrastetaan vastakkainasettelemista... :bored:

Päivä on kuitenkin hyvä päättää valitukseen, joten... Pakko ihmetellä tätä piirrettä joka löytyy useimmista viime vuosina julkaissuista autopelilöistä: jos mukaan on saatu kelvolliset sää- ja vuorokaudenaikamallinnukset, niin mikä helevetti siinä on että noita yö- ja sade-olosuhteita on pakko yliannostella AINA noissa uratiloissa? Sama on toistunu nyt ainakin PC2, Dirt 4, DR2, ehkäpä myös Forza Motorsport 7... ja valitettavasti myös WRC8. Tässä jälkimmäisessä seikka ei ole vielä niin paljoa kerennyt häiritsemään, mutta tuntuu että n. joka toisella EK:lla tulee vettä. Usein vielä niin että jollain viiden minuutin pätkällä startataan paisteessa mutta maaliin tullessa on täysi myrsky päällä ja puutkin heiluu enemmän kuin Witcher 3:ssa...
 
Niin, miten se menikään.... No VR no buy

Jep, se on kyllä juuri näin. Jos olis tiimillä edes aikeissa tuoda se myöhemmin niin voisi harkitakin, mutta koska Kilotonni on sanonut että ei ole tulossa niin olkoot, pelataan Dirt Rallya.
 
On kyllä jotenkin koukuttava peli, tämmöistä koukutusta ja fiilistä ei DR 2.0 vain jostain syystä ole pystynyt tarjoamaan. Itselleni peli tuli täysin puskista ja on todella positiivinen yllätys.

Toivottavasti tuo lätäkköihin osumisen ääni päivitetään, en ymmärrä miten mennyt läpi julkaisuversioon, kuin haulikolla ammuttaisiin. :D
 
Omasta mielestäni tuo lätäköistä kuuluva lätsähdys on nimenomaan paras lätäkköääni koskaan ja yksi erityismaininnan ansaitsevista asioista. :D Samaan hieno yksityiskohta -kategoriaan menee myös noilta louhikkoisemmilta pätkiltä ajoradoilta löytyvät erikseen mallinnetut yksittäiset kivet. Yksinkertainen juttu, mutta tekee hienon visuaalisen silauksen. Ehkä joskus tulee vielä päivä jolloin ne kivet myös liikkuvat kun niiden päältä vetäisee.

EDIT. WRC2-sarjan voitto tuli taskuun, mutta ilmeisesti tuossa on tuo WRC2 pro vielä välissä. Tarviikohan tuostakin mestaruuden että voi saada WRC-sopparin?
 
Oon viimeks pelannu kilinkalinkolinia PS2. Oisko tää sellanen mitä kannattaa lähtee kokeilee?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 704
Viestejä
4 544 738
Jäsenet
74 833
Uusin jäsen
Kanadanhanhi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom