World of Warcraft: Classic

En palaa, jatkan Classicin parissa, eikä sun mielipiteillä ole siihen mitään vaikutusta. :)

Sitten on ilmeisen turha kitistä asioista, jotka ovat osana Classic-kokemusta vrt. Retail? Täysin eri peleistä kun tässä vaiheessa on kyse. En minäkään ole Retail-ketjussa vinkumassa pelin nykytilasta, vaan jätän kylmästi pelaamatta moisen kikkareen. En nyt vaan tajua että miksi valittaa asioista jotka olivat jo tiedossa aiemmin Classicin osalta. #nochanges
 
Janz valittaa miten haluaa Classicista ei-Classicia ja muut sanoo miksi pitää Classicista, mutta hänen mielestään tämä on väärin, koska *hän* haluaa Classiciin retailia. Asia selvä. Jännää että muiden positiisivet kokemukset ovat yhtä nollan kanssa, mutta herran omat kokemukset ovat ehdottomia totuuksia jonka perusteella Classiciin näitä QoL juttuja pitäisi tulla.
 
Niin tässähän on puhe Classicista ja miten sitä voisi parantaa, miten se voi teillä mennä noin pahasti tunteisiin? En minä missään vaiheessa ole sanonu että teidän mielipiteet tai kokemukset olisi "väärin"? Tsiisus mitä uhriutumista ja triggeröitymistä taas. No, mitä nyt voi odottaa kun sinne omien "positiivisten kokemuksien" sekaan jostain helvetin syystä pitää myös ujuttaa kehotus painumaan takaisin retailiin yms.
 
Miksi Classicia pitäisi ruveta parantamaan? Koko pointti Classicin olemassaololle on juuri se, että ne "parannukset" ovat johtaneet nykytilaan, joka on monella tasolla huono. Se on lähemmäs kuukausimaksullista yksinpeliä. Ei tässä uhriuduta, ihmetellään vaan miksi joku pelaa Classicia ja haluaa siitä tehdä ei Classicia. Vähän sama jos vaihtaisi Audista johonkin 80-luvun Fordiin ja valittelisi ettei löydy integroitua navia.
 
Niin tässähän on puhe Classicista ja miten sitä voisi parantaa, miten se voi teillä mennä noin pahasti tunteisiin? En minä missään vaiheessa ole sanonu että teidän mielipiteet tai kokemukset olisi "väärin"? Tsiisus mitä uhriutumista ja triggeröitymistä taas. No, mitä nyt voi odottaa kun sinne omien "positiivisten kokemuksien" sekaan jostain helvetin syystä pitää myös ujuttaa kehotus painumaan takaisin retailiin yms.
Yllättääkö että tulee suolaisia reaktioita kun peliä on kutakuinkin toivottu enenevässä määrin jo catan jälkeen? Siitäkin jo 9 vuotta alkaa olla. Peli oli monien rakastama ja tottakai hiertää kun katsoo millainen pökäle retail on ollut jo vuosikausia ja pahemmaksi mennyt, alamäkihän alkoi jo wotlkin aikana ja siitä kovaa syöksyä viemäriin. Meneehän se vähän tunteisiin kun retailin pelaajat haluavat muuttaa peliä enemän retailin kaltaiseksi ja tuhota ne asiat jotka pelistä tekevät ikonisen.

"Ehdotuksesi" eivät tosiaan paranna classiccia vaan ne pilaavat yhteisöllisyyttä ja pelaajien välistä interaktiota joka on yksi syy miksi classic on classic ja miksi se on niin suosittu. On äärimmäisen eri asia toivoa jotain minimaalisia QoL muutoksia kuin perustavanlaatuisesti muuttaa peliä jollain mobien group tagaamisella tai että questitemit shareentuvat ja näin helpottamalla radikaalisti peliä tyhjän takia ja vähentää motivaatiota groupata maailmassa muiden pelaajien kanssa.

Se ei muuten ole mitään uhriutumista että kritisoi toisen "ehdotuksia" ja kommentteja.
 


The Brazilian Blizzard Facebook page put an announcement up earlier saying that if you hit Level 60 in Classic WoW then you will get a copy of BFA and a level 110 boost for free! But people are playing Classic because they don't want BFA!! :lol:
 
Shazzrahilla alkaa jono muodostua. 13:30 pääsi vielä sisään. Nyt klo 14:30 on 1k jonoa. Eilen illalla klo 17:30 oli 9k, venyyköhän tänään samaa tahtia.
 
Shazzrahilla alkaa jono muodostua. 13:30 pääsi vielä sisään. Nyt klo 14:30 on 1k jonoa. Eilen illalla klo 17:30 oli 9k, venyyköhän tänään samaa tahtia.

Gehennas kans 1200 oli jonoa nyt klo 15, yllättävän vähän. Tainnut hyvä osa porukkaa jo luovuttaa viikon jälkeen.
 
Yritän tässä siis haarukoida sopivaa aikaa logata sisään, jos/kun 17:30 ehtii aloittaa pelit. Nyt klo 15:30 EU-Shazzrah jono oli 3,3k, eli about tunnin verran. Toki remote loginin lisäksi voisi jonkun afk-estomacron laittaa koneelle pyörimään, niin ei olisi sisään loggaus minuuttipeliä.
 
Yritän tässä siis haarukoida sopivaa aikaa logata sisään, jos/kun 17:30 ehtii aloittaa pelit. Nyt klo 15:30 EU-Shazzrah jono oli 3,3k, eli about tunnin verran. Toki remote loginin lisäksi voisi jonkun afk-estomacron laittaa koneelle pyörimään, niin ei olisi sisään loggaus minuuttipeliä.
Tuon antiafk-homman varjopuoli on, että jos saatkin DC:n. Parina iltana iloinen yllätys kun tullut koneelle, pöytätuuletin hakkaa nätisti edelleen välilyöntiä mutta ruudussa "You have been disconnected.", takaisin TeamViewerin käyttöön :comp:
 
Tuntuu ettei ymmärretä tylsien ja vanhanaikaisten pelimekaniikkojen olevan olennainen osa Classicin viehätystä. Sitä ei nimenomaan pelata vain viehätyksestä maailmaan ”ennen Cataa”. Tylsät hetket luovat pelaajavetoista sisältöä ja kanssakäymistä kun luonnollisesti yrittää keksiä tekemistä pitkän juoksumatkan ajankuluksi jne.
 
Tuntuu ettei ymmärretä tylsien ja vanhanaikaisten pelimekaniikkojen olevan olennainen osa Classicin viehätystä. Sitä ei nimenomaan pelata vain viehätyksestä maailmaan ”ennen Cataa”. Tylsät hetket luovat pelaajavetoista sisältöä ja kanssakäymistä kun luonnollisesti yrittää keksiä tekemistä pitkän juoksumatkan ajankuluksi jne.

Joillekin on, joillekin ei.
 
Kannattaa myös muistaa että classic oli varmaan ensimmäinen kk-maksullinen peli niin peli on myös suunniteltu silloin aikaa vieväksi. Sen kyllä huomaa varsinkin questin palautuksen jälkeen kun pitää juosta 2h jonnekkin korpeen.
 
Olihan noita kk-maksullisia.

Dark age of camelot, runescape, jo mainittu everquest, tibia. En muista oliko lineage tai ultima online.
Tais ragnarok onlinessakin olla jokin maksu?

Sit oli Scifi-morpit mistä en ite tiä mutta niissäkin oli kk-maksullisia.


Oikeastaan kuin nyt miettii niin blizzard ei aikoinaan missään ollu "ekoja" mutta kopioimalla teki parempaa laatua.

Ehkä sen vuoksi kun catan jälkeen piti täysin uutta tehdä niin onkin ollu konsepti mitä on.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta eihän hahmoa kannata vielä näin alkuvaiheessa siirtää? Kun suurin osa Classic pelaajista menee takaisin Retailiin jonkun ajan päästä.
 
Mutta eihän hahmoa kannata vielä näin alkuvaiheessa siirtää? Kun suurin osa Classic pelaajista menee takaisin Retailiin jonkun ajan päästä.
Joo, ne menee

Ne jotka ovat nyt full tulevat olemaan aivan saatanaa kun P2 alkaa ja layerit lähtee. Tuo massiivinen pelaajakato ei perustu mihinkään. Hyvä että migratet avataan jo nyt niin ihmiset jotka pääsevät logaamaan vasta iltapäivällä pääsevät pelaamaan myös ilman 10k jonoja. Uudet migratet avataan varmasti ennen P2 tai vasta kun sen launch menee perseelleen ja taas on quet maksimit.
 
Jep, samoja kusipäitä community puolillaan edelleen. Retailissa sentään on personal lootin kaltaiset asiat tehty nimenomaan sitä varten ettei niistä tartte välittää enää. Vielä kun saatais ne Classiciin myös. Ja AoE loottaus. IMO Classic olisi 100x parempi peli jos siihen tuotaisiin näitä kivoimpia QoL juttuja retailista. AoE loot, personal loot, shared mob tags, shared quest item drops, yms. ja muuten pidettäisiin maailma originaalina.
Joo vitut mitään tarvii tuoda.
Sillä samalla subilla voit mennä pelaa sitä QoL versiota.

Ehkä turha jauhaa näistä muutoksista, koska blizzukin on sanonut että mitään ei tule.
Ainoat muutokset oli toi layerin systeemi.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä huomannut keskustelun sävyssä sen että retailin ominaisuuksia halutaan classiciin. Miksi? Tämähän on nimenomaan classic, vanillan ominaisuuksilla ja grafiikoilla. Tähän ei tarvita mitään retailista. Se on ikävää jos tuota so called pitkäveteistä levutusta jossa joutuu kävelemään, mobi kerrallaan loottaamista jne ei siedä mutta kukaanhan ei pakota pelaamaan classicia. Itse pelannut ekasta pv lähtien, joitakin tunteja päivässä ja druid vasta lv19 mutta ei ole ollut kiire minnekään eikä ole ollut lainkaan ikävä uusia juttuja. Miettinyt vain kuinka mahtavaa ja hauskaa classicin pelaaminen on sen jälkeen kun tuota retailin theme parkia jossa klikataan itsensä jonoon ja mennään tekemään siksi aikaa syötävää on vuosikaudet pelannut. Ne jotka noita yleisesti vaativat ovat vissiin sitä sakkia jotka ovat aloittaneet pelin vasta TBC:n jälkeen, siinähän nämä "ominaisuudet" olivat vielä vahvana läsnä.

Olis kyllä mielenkiintoista tietää pelaajamäärät classicilla, taitaa tällä hetkellä pistää retailia aika pahasti turpaan? Ainakin ne realmit joilla itse oli retailissa ja olivat ennen (vuosi sitten) full tai high ovat nykyään low tai medium.
 
Aina huvittanut näiden niin sanottujen "Pro" pelaajien addon hirvitykset. :btooth:

Tarvitseeko oikeasti olla noin hulluna addoneita että blokkaa noin paljon pelin näkymää? Ei helvetti. :beye:

ProPelle.png
 
Joillekin on, joillekin ei.
Näitä Janzin posteja kun lukee niin huomaa hyvin, että classicista tai aidosta vanilla experiencestä ei ole mitään kokemusta niiltä vuosilta kun se pelissä oli.

Juurikin nuo "lootti ongelmat" ovat näiden retaililta tulleiden beginnereiden ongelmia kun ei osata käyttää "uutta" vanhaa perinteistä loottijärjestelmää.

Samoin tuo ninjaus jne, muistan, että vanilla aikaan blizzun omilla foorumeilla oli realmi kohtanen threadi jossa oli listattu "servun ninjaloottaajat" nimeltä. Ja aina grouppia kasatessa näitä henkilöitä ei otettu instoihin mukaan.

Eihän tämmösiä asioita voi retaililta tuleva ymmärtää, kun mennääm dungeon finderin kautta instaan ja sen jälkeen kadotaan bittiavaruuteen täysin tuntemattomana.

Classicissa realmin pääpelaajat, killat ja muut aktiivit olivat väkisinkin tuttuja keskenään. Monelle pelaajalle kasvoi serveri kohtainen maine jne. Ymmärrät sitten paremmin classicin kun muutaman vuoden pääset sen kanssa viettämään.

Edit: vielä tuo mob tagit ja muut shared jutut.
Niissä on nimenomaan vanillan suola, se on "vitun vaikee" just siksi että kaikki pitää tehdä hard way, ei ole tommosia oikoteita. Älä yritä muuttaa 'vaikeaa ja hidasta' peliä helpoksi läpi juoksuksi, vanillassa se levutus on iso osa peliä, retaililla se on vaan läpi juoksu / suoritus.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tämä Classic maistuu juuri siltä miltä sen pitääkin. Pirun hieno peli ja samanlainen kuin silloin ennen vanhaan, tämän parissa tulee varmasti vietettyä tunteja.

Mikään ei ole niin hienoa kuin juosta noita low level dunkkuja, höpötellä samalla niitä näitä partylaisten kanssa ja vertailla muistoja. Vanhat tavat kuolevat viimeisenä, on hienoa huomata kuinka porukka rollaa automaattisesti dungeoneista löytyviin chesteihin vanhalla kunnon /roll komennolla, että kuka sen lopulta saa. Sama homma mining pilejen kanssa. Nopeasti kyllä huomaa ketkä Vanillaa ovat ennen pelanneet, retailista tulleet valittavat kaiken tapahtuvat hitaasti ja vaikeasti kun vaan Vanillan kasvatit fiilistelevät ja nauttivat pelistä täysin siemauksin, niin itse pelissä kuin täällä foorumillakin.

Jos yksi peli pitäisi nostaa monien hyvien pelien listalta niin kyllä se Vanilla ja nyt Classic olisi aivan siellä kärjessä.
 
Viimeksi muokattu:
Aina huvittanut näiden niin sanottujen "Pro" pelaajien addon hirvitykset. :btooth:

Tarvitseeko oikeasti olla noin hulluna addoneita että blokkaa noin paljon pelin näkymää? Ei helvetti. :beye:

ProPelle.png
Tuossa kuvassa on tehty yksi sotkeva asia normiui'n verrattuna ja se on kamera vasempaan alakulmaan joten chatti on heitetty pelikentälle.

Itse olen classicissa mennyt vanilla uilla mutta saatan ottaa jotku heal framet jos lähden dungeoniin. Turhaa tuossa on throughput mittarit oikealla muttta niitä pidetään siksi että joko haluaa näyttää muille kuka oli paras (kun itse on) tai haluaa tarkkailla omaa pelaamistaan. Itse esim retailissa sooloillessani ihmettelin miks damage on alhainen ja huomasin siitä että oli jääny wotlk dalaranin teleporttiringi käteen.

Tärkein asia tuossa on minkä jossain välissä otan kyllä takas itselleni on se että oma ja target playerframe on keskellä alhaalla. Välillä pelasin semmoisella uilla että hahmon yläpuolella ei ollut mitään muuta kuin titan bar ja väliaikaisia tekstejä (saatto olla partyframet) tähän tyyliin:

dims
 
Eilen tankkasin warrulla WC:n. Rundi meni hyvin eikä wipeilty. Dingasin tasolle 20 ja sain Crescent staffin questista: Crescent Staff

On kyllä aika meno kun warrulle saa ajantasaisen aseen käteen, vaikka muut kamat olisivatkin huonoja. Reenasin 2h staffit kuntoon quillboarien parissa, ja tein jonkun raptor questin siinä vielä. Alueella oli 2-3 raptorin laumoja. Joku priisti sattui tulemaan juuri paikalle, ja uunituoreella rank 1 cleavella, jonka saa tasolla 20, pyyhki lattiaa raptoreilla. Pappi hiilasi ja ei siinä mennyt kauaa, kun oli parisenkymmentä raptoria nipussa.

Warru vaikuttaa kovalta menokoneelta, jos joku sitä on hiilaamassa taustalla.
 
jos joku sitä on hiilaamassa taustalla.
Vanilla pähkinänkuoressa :D Retailissa liki kaikilla on joku leech tai self heal joka antaa mahollisuuden jatkaa loputomasti.

Ite oon priestillä pelannu hunujen kanssa ja pettitankkia hiilaillessa ei paljoa tuu downtimea. Yhellä hunulla ei vissii ollu yhtään spirittiä kamoissa ku se vaikutti aika juopolta kun koko ajan istu tuoppi kädessä mutta muut on menny aika vauhikkaasti.
 
Eilen tankkasin warrulla WC:n. Rundi meni hyvin eikä wipeilty. Dingasin tasolle 20 ja sain Crescent staffin questista: Crescent Staff

On kyllä aika meno kun warrulle saa ajantasaisen aseen käteen, vaikka muut kamat olisivatkin huonoja. Reenasin 2h staffit kuntoon quillboarien parissa, ja tein jonkun raptor questin siinä vielä. Alueella oli 2-3 raptorin laumoja. Joku priisti sattui tulemaan juuri paikalle, ja uunituoreella rank 1 cleavella, jonka saa tasolla 20, pyyhki lattiaa raptoreilla. Pappi hiilasi ja ei siinä mennyt kauaa, kun oli parisenkymmentä raptoria nipussa.

Warru vaikuttaa kovalta menokoneelta, jos joku sitä on hiilaamassa taustalla.
Todellakin.

Vieläkin muistan selvästi kun joku kiltalainen sai https://classic.wowhead.com/item=17104/spinal-reaper ja mentiin myöhemmin AV. Parit healerit hiilas sitä ja se vaan charges hordejen kimppuun mättää isolla kirveellä :) Jengiä kaatus.
 
Eilen tankkasin warrulla WC:n. Rundi meni hyvin eikä wipeilty. Dingasin tasolle 20 ja sain Crescent staffin questista: Crescent Staff

On kyllä aika meno kun warrulle saa ajantasaisen aseen käteen, vaikka muut kamat olisivatkin huonoja. Reenasin 2h staffit kuntoon quillboarien parissa, ja tein jonkun raptor questin siinä vielä. Alueella oli 2-3 raptorin laumoja. Joku priisti sattui tulemaan juuri paikalle, ja uunituoreella rank 1 cleavella, jonka saa tasolla 20, pyyhki lattiaa raptoreilla. Pappi hiilasi ja ei siinä mennyt kauaa, kun oli parisenkymmentä raptoria nipussa.

Warru vaikuttaa kovalta menokoneelta, jos joku sitä on hiilaamassa taustalla.

Itse pelannut tuolla staffilla lvl 30 asti, nyt hakemaan warrun classi asetta. Hyvä asehhan tuo on, mutta meno on kuin kalikka-allulla konsanaan, kun mätkii puukepillä vihuja :D
 
Näitä Janzin posteja kun lukee niin huomaa hyvin, että classicista tai aidosta vanilla experiencestä ei ole mitään kokemusta niiltä vuosilta kun se pelissä oli.

Pelasin Vanillaa Korean open betasta asti, eli todennäköisesti pidempään kuin sinä. Tosin et sinä varmaan ole pelannut koko peliä ennen, lähtenyt vaan mukaan hype junaan. See, näin helppoa on olettaa idioottimaisesti asioita ilman faktapohjaa.

Juurikin nuo "lootti ongelmat" ovat näiden retaililta tulleiden beginnereiden ongelmia kun ei osata käyttää "uutta" vanhaa perinteistä loottijärjestelmää.

Niin, se vanha järjestelmä oli paska. Se oli paska jo 2005. Se on edelleen sitä. Ei tämä yhtäkkinen Classic hypejuna tee siitä parempaa.

Samoin tuo ninjaus jne, muistan, että vanilla aikaan blizzun omilla foorumeilla oli realmi kohtanen threadi jossa oli listattu "servun ninjaloottaajat" nimeltä. Ja aina grouppia kasatessa näitä henkilöitä ei otettu instoihin mukaan.

Kyllä, niin oli. Ja se oli aivan naurettavan hankalaa tehdä asia noin. 90% ajasta sitä threadia ei kuitenkaan jaksanut tutkia jokaisen invattavan osalta.

Eihän tämmösiä asioita voi retaililta tuleva ymmärtää, kun mennääm dungeon finderin kautta instaan ja sen jälkeen kadotaan bittiavaruuteen täysin tuntemattomana.

Taas lisää hienoja oletuksia ilman minkäänlaista faktapohjaa, äänestitkin varmaan persuja?

Classicissa realmin pääpelaajat, killat ja muut aktiivit olivat väkisinkin tuttuja keskenään. Monelle pelaajalle kasvoi serveri kohtainen maine jne. Ymmärrät sitten paremmin classicin kun muutaman vuoden pääset sen kanssa viettämään.

Ja oletuksia oletuksien perään, alkaa olla trendi selvä tässä laatupostauksessa. :D Niin, olin kyllä suuren osan Vanillasta servun top10 raidikilloissa, tiedän miten asia on ollut. Sinä varmaan luit siitä jostain blogipostauksesta?

Edit: vielä tuo mob tagit ja muut shared jutut.
Niissä on nimenomaan vanillan suola, se on "vitun vaikee" just siksi että kaikki pitää tehdä hard way, ei ole tommosia oikoteita. Älä yritä muuttaa 'vaikeaa ja hidasta' peliä helpoksi läpi juoksuksi, vanillassa se levutus on iso osa peliä, retaililla se on vaan läpi juoksu / suoritus.

Kyllä levutus voi olla iso osa peliä ilmankin että sen täytyy olla turhauttavaa. Mutta mitäpä sinä siitä ymmärtäisit.
 
Aina huvittanut näiden niin sanottujen "Pro" pelaajien addon hirvitykset. :btooth:

Tarvitseeko oikeasti olla noin hulluna addoneita että blokkaa noin paljon pelin näkymää? Ei helvetti. :beye:

ProPelle.png
Kieltämättä aika kamala UI. Oma on säädetty vähä erilailla, en edes tarvitse periaatteessa raidframea jne koska VuhDo hoitaa senkin asian sitten aikanaan, Kuitenkin 97% todennäköisyydella tulen olemaan resto loppupeleissä, levutuksen hoidan kyllä varmaankin feralina loppuun asti..WoWScrnShot_090419_092521.jpg
 
Itsellä unitframeina Z-Perl, aivan kuten vanhoina hyvinä aikoina. Muita "pakkoaddoneita" ei juurikaan ole kuin bartender3, threat meter ja bagnon. Toki löytyy myös atlas loot, jotta ei tarvii lootteja arpoa wowheadistä ja vendor price jotta tarvittaessa osaa deletoida vähempiarvoisen rojun bageista.
 
ElvUI koettu aika hyväksi Classicissa itsellä, alkuun oli vähän buginen mutta nyt alkanut toimimaan pari päivää sitten julkastulla versiolla ihan kivasti. Siihen päälle sitten Details, Questie, Auctioneer ja olikohan pari jotain muuta vielä. Threat meter varmaan pitäisi alkaa hankkimaan myös, melko tuskaa warlockilla vetää dungeoneja kun ei kukaan tankki saa tehtyä threattiä mitenkään järkevästi vielä.
 
ElvUI koettu aika hyväksi Classicissa itsellä, alkuun oli vähän buginen mutta nyt alkanut toimimaan pari päivää sitten julkastulla versiolla ihan kivasti. Siihen päälle sitten Details, Questie, Auctioneer ja olikohan pari jotain muuta vielä. Threat meter varmaan pitäisi alkaa hankkimaan myös, melko tuskaa warlockilla vetää dungeoneja kun ei kukaan tankki saa tehtyä threattiä mitenkään järkevästi vielä.

Tohon threattiin, warrutankit ei saa pidettyä multitarget aggroa, jos jokainen dps hyökkää eri targettiin. Paloilla vähän paremmat skillit siihen. Lisäksi, tankki ei nää sun aggroa, ellei sulla ole threat meteriä päällä. Joten sen hommaaminen auttaa myös tankkia(oletuksella että tankillakin on threat meter).
 
Näin totaalisena wowi noobina täytyy kyllä sanoo että retailin pelaaminen jäi kesken kun siellä kävi ensin vähän hakemassa vauhtia ja ymmärrystä pelistä, on tää classic vaan paljon parempi levutus kokemus. Ikinä ennen viime tiistaita en siis wowiin ollut koskenutkaan mutta vanillan launchi herätti mielenkiinnon ja nyt sit ei ole muut pelit lähtenytkään päälle kuin aluksi retailia ja nyt classic.

Mörppien kanssa itellä ei ole ollut kauhean hyvä menneisyys, sillä niihin on aina kyllästynyt viimeistää 10h paikkeilla mutta ei wowi näköjään syyttä ole ollut olemassa näin kauan sillä se on pitänyt kyllä otteessaan ainakin tähän asti. Classicin puolella kun vielä tuntuu että vaikka eteneminen on hidasta omilla tunneilla niin aina tulee kuitenkin jotain edistymistä tehtyä tai saatua uutta kamaa päällä tms.

Nyt kun kumpaakin versiota pelistä on tullut pelattua jonkinverran niin ITSELLE (HUOM) paras hybridi näiden kahden välillä olisi heittää vanillan vaikeustaso retailin maailmaan. Dungeon finderistä yms en osaa vielä sanoa kun levutin retailin hahmoani puhtaasti questaamalla, mutta tylsyys meinaa iskeä levutukseen kun vihut tippuvat 3 iskulla niin 10lvl kuin nyt myöhemmin 26lvl hahmolla. Vanillassa jokainen pieni possunper**** voi viedä sulta kuitenkin hengen jos menet useamman niistä agroamaan kimppuun, retailissa ne possut on kuolleita ennenkun kerkeävät juosta edes iholle.
 
Kieltämättä aika kamala UI. Oma on säädetty vähä erilailla, en edes tarvitse periaatteessa raidframea jne koska VuhDo hoitaa senkin asian sitten aikanaan, Kuitenkin 97% todennäköisyydella tulen olemaan resto loppupeleissä, levutuksen hoidan kyllä varmaankin feralina loppuun asti..WoWScrnShot_090419_092521.jpg

Onko tuossa VuhDon lisäksi jotain muuta? Olen itse etsinyt tuollaista siistiä UIta ja tuo vaikutti hyvältä.
 
Mistä latailette addoneja? Itse tykkään aika puhtaasta ui:sta, mutta Enemy cast bars pitäisi ainakin hankkia että osaa potkia vihut. Jokin debuff timeri olisi mukava myös.
 
Mistä latailette addoneja? Itse tykkään aika puhtaasta ui:sta, mutta Enemy cast bars pitäisi ainakin hankkia että osaa potkia vihut. Jokin debuff timeri olisi mukava myös.
Twitchistä pääosin, osa curseforgesta
 
Mistä latailette addoneja? Itse tykkään aika puhtaasta ui:sta, mutta Enemy cast bars pitäisi ainakin hankkia että osaa potkia vihut. Jokin debuff timeri olisi mukava myös.

Twitch clientillä (Ent. Curse client) onnistuu helposti, saa myös eroteltua classicin ja retailin.
 
Tohon threattiin, warrutankit ei saa pidettyä multitarget aggroa, jos jokainen dps hyökkää eri targettiin. Paloilla vähän paremmat skillit siihen. Lisäksi, tankki ei nää sun aggroa, ellei sulla ole threat meteriä päällä. Joten sen hommaaminen auttaa myös tankkia(oletuksella että tankillakin on threat meter).

Tähän vinkkinä, että kannattaa warrujen ostaa demoshouttiin isoimmat rankit. Spammaamällä demoshouttia pullin jälkeen saa hyvin AOE threat. Vinkkinä, koska huomannut ettei kovin moni random tankki ole tätä tajunnut. Ei sekään siis pelasta, jos jokainen lähtee all out eri targetteihin, mutta helpottaa esim healing agrojen kanssa isoimmissa pulleissa.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Joo, shoutit on ihan kivoja "pohja threattiin", mutta ei niillä multidottaavaa wlockkia voiteta. Toki sillä saa pidettyä moit pois hiiluista. itellä tankkaaminen aika pitkälti sunder -> tab -> sunder -> tab, ja aina väliin jotain muuta jos prokit näin suo. ja jos joku sa aggrot, ni tauntti ja sunder.

Retailissa kaikki tottunu tappamaan mitä mobia tahansa, niin se vähän vaikeuttaa tankkaamista. Helpottais jos kaikki hakkais samaa vihua.
 
Niin, se vanha järjestelmä oli paska. Se oli paska jo 2005. Se on edelleen sitä. Ei tämä yhtäkkinen Classic hypejuna tee siitä parempaa.
Ihan hyvä se on .. deal with it.

Personal loot on ainakin mun mielestä ihan syvältä. Okei joskus joku ei ninjaa tavaraa jee. Mutta personal lootissa saatat vetää koko dungeonin näkemättä yhtään loottia. Eikä toi oikein Classicissa ole fiksu, kun loottia droppaa vitusti vähemmän per pomo, joten vedät raideja ja dungeoneita niin ettet välttämättä näe mitään loottia.

Mun mielestä mitä Legioonassa raidasin niin oli jotenkin typerää kun en nähny mitä loottia droppas pomoilta. Toisaalta retailin lootit on kyllä niin mitäänsanomattomia geneerisiä ilvl pikseleitä ettei ne nyt samallailla edes kiinnostakkaan. Hyvä jos just kiinnostaa mitä on itellä päällä.

Vanillassa oli hienoa raidillakin kun katteli mitä loottia nyt tällä kertaa tuli ja tuliko itelle jotain. Sitten kun joku sai jotain hyvää niin gz tietysti hänelle eikä niin harmittanut vaikka itse ei mitään saanutkaan. Legionissa veti raidia eikä nähny mitään loottia koko raidin aikana..
 
Onko tuossa VuhDon lisäksi jotain muuta? Olen itse etsinyt tuollaista siistiä UIta ja tuo vaikutti hyvältä.
Luna unitframes, bagnon, atlasloot classic, mik's scrolling battletext, questie, classicauras ja threatmeter. Muita en muista olisko ollut. Ed: niin ja tiny tooltip. Lisää lataan ns. AH jne helpottavia kunhan tarve vaatii ja tulee mieleen mutta noilla pärjännyt varsin loistavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Näitä Janzin posteja kun lukee niin huomaa hyvin, että classicista tai aidosta vanilla experiencestä ei ole mitään kokemusta niiltä vuosilta kun se pelissä oli.

Juurikin nuo "lootti ongelmat" ovat näiden retaililta tulleiden beginnereiden ongelmia kun ei osata käyttää "uutta" vanhaa perinteistä loottijärjestelmää.

Samoin tuo ninjaus jne, muistan, että vanilla aikaan blizzun omilla foorumeilla oli realmi kohtanen threadi jossa oli listattu "servun ninjaloottaajat" nimeltä. Ja aina grouppia kasatessa näitä henkilöitä ei otettu instoihin mukaan.

Eihän tämmösiä asioita voi retaililta tuleva ymmärtää, kun mennääm dungeon finderin kautta instaan ja sen jälkeen kadotaan bittiavaruuteen täysin tuntemattomana.

Classicissa realmin pääpelaajat, killat ja muut aktiivit olivat väkisinkin tuttuja keskenään. Monelle pelaajalle kasvoi serveri kohtainen maine jne. Ymmärrät sitten paremmin classicin kun muutaman vuoden pääset sen kanssa viettämään.

Edit: vielä tuo mob tagit ja muut shared jutut.
Niissä on nimenomaan vanillan suola, se on "vitun vaikee" just siksi että kaikki pitää tehdä hard way, ei ole tommosia oikoteita. Älä yritä muuttaa 'vaikeaa ja hidasta' peliä helpoksi läpi juoksuksi, vanillassa se levutus on iso osa peliä, retaililla se on vaan läpi juoksu / suoritus.

Pelasin Vanillaa Korean open betasta asti, eli todennäköisesti pidempään kuin sinä. Tosin et sinä varmaan ole pelannut koko peliä ennen, lähtenyt vaan mukaan hype junaan. See, näin helppoa on olettaa idioottimaisesti asioita ilman faktapohjaa.



Niin, se vanha järjestelmä oli paska. Se oli paska jo 2005. Se on edelleen sitä. Ei tämä yhtäkkinen Classic hypejuna tee siitä parempaa.



Kyllä, niin oli. Ja se oli aivan naurettavan hankalaa tehdä asia noin. 90% ajasta sitä threadia ei kuitenkaan jaksanut tutkia jokaisen invattavan osalta.



Taas lisää hienoja oletuksia ilman minkäänlaista faktapohjaa, äänestitkin varmaan persuja?



Ja oletuksia oletuksien perään, alkaa olla trendi selvä tässä laatupostauksessa. :D Niin, olin kyllä suuren osan Vanillasta servun top10 raidikilloissa, tiedän miten asia on ollut. Sinä varmaan luit siitä jostain blogipostauksesta?



Kyllä levutus voi olla iso osa peliä ilmankin että sen täytyy olla turhauttavaa. Mutta mitäpä sinä siitä ymmärtäisit.

@DeLeTeD ja @Janz jätetäänpäs nuo henkilökohtaisuuksiin menemiset ja turha mielipiteistä kinastelu pois keskustelusta.
 
Kieltämättä aika kamala UI. Oma on säädetty vähä erilailla, en edes tarvitse periaatteessa raidframea jne koska VuhDo hoitaa senkin asian sitten aikanaan, Kuitenkin 97% todennäköisyydella tulen olemaan resto loppupeleissä, levutuksen hoidan kyllä varmaankin feralina loppuun asti..WoWScrnShot_090419_092521.jpg

Mikä Unitframe addoni tuo on? Vaikuttaa tutulta, oli mielestäni itselläkin käytössä aikoinaan, ja nyt voisi saman kyllä laittaa käyttöön :) Perus UI muutamalla addonilla on tähän asti riittänyt, mutta noi unitframet täytyy kyllä vakiosta muuttaa.

EDIT: Ah, olikin jo vastattu yllä.
 
Mikä Unitframe addoni tuo on? Vaikuttaa tutulta, oli mielestäni itselläkin käytössä aikoinaan, ja nyt voisi saman kyllä laittaa käyttöön :) Perus UI muutamalla addonilla on tähän asti riittänyt, mutta noi unitframet täytyy kyllä vakiosta muuttaa.
Taitaa olla Shadowed Unit Frames.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom