Windows ei ole aktivoitu uudelleenasennuksen jälkeen

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Hei!

Minulla on Windows 10 Home Edition Retail-versio virallisella Microsoftin USB-tikulla. Asensin ensimmäistä kertaa Windowsin uudelleen, kun sain uuden emolevyn ja syötin asennuksessa saman vanhan avaimen, tosin internetyhteyttä ei asennushetkellä ollut.

Nyt on netti käytössä ja ohjauspaneeli näyttää, ettei Windows ole aktivoitu. Tässä kuva.

Mitä tein väärin? Vanha emolevy on mennyt jo Jimmsin huollon mukana johonkin. Ennen asennusta lueskelin netistä ettei mitään ongelmaa ole asentaa tuosta vaan uudelleen, mutta näemmä onkin.

Apua!

Samalla sellaista kysyisin, että saako mitenkään tuosta Windowsin virallisesta asennustikusta sellaisen, että asentaisi suoraan Windows Creators Updaten päivityksineen. Aika hidasta asennella nyt erikseen sitä heti asennuksen päätteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Ei tainnut löytää linkkiä lisenssin ja käyttäjätunnuksen välillä?

Hiiren oikealla siitä työpöydän winukka painikkeesta. Valitse Järjestelmä.

Siellä on alhaalla: "Vaihda tuoteavainta tai päivitä Windows versiosi".

Ja tuon Creators updaten saa slipstreamattua (kookkelilla löytyy) kuten muutkin ajurit siihen asennusmediaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
Jos ei muuta, niin soitto puhelinaktivointipalveluun on itsellä auttanut aina.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Eikös 10 ole aina sidottu yhteen myllyyn ja juuri emolevyn biossiin kirjoitettu ssid millä tuon tunnistaa että asentuu samaan koneeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Eikös 10 ole aina sidottu yhteen myllyyn ja juuri emolevyn biossiin kirjoitettu ssid millä tuon tunnistaa että asentuu samaan koneeseen.
Tämä on täyttä puppua.

Muistelen Retail versiota mainostetun sillä, että se on siirrettävissä toiseen koneeseen.
OEM versiokin on siirettävissä, kun sen digitaalinen käyttöoikeus on rekisteröity Microsoftille.

Tämä on taas ehkä niitä Microsoftin linjattomia juttuja, mikään kirjoitettu ja luvattu ei välttämättä pidä paikaansa.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
jep oem linssi tautuu uus hommata emolevynvaihdoksen ansiosta. ja mikkisoftan tiliin entinenkin lisenssi oli liitetty. uuden jouduin hommaa. ei ainenkaa minun oemit siirtyny
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
Soita sinne aktivointi palveluun, seuraa niitä ohjeita mitä robotti antaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 684
jep oem linssi tautuu uus hommata emolevynvaihdoksen ansiosta. ja mikkisoftan tiliin entinenkin lisenssi oli liitetty. uuden jouduin hommaa. ei ainenkaa minun oemit siirtyny
Itsellä ei yksikään lisenssi ole jäänyt aktivoitumatta sen takia, että on emo tai kone vaihtunut. Kokemusta on XP/Vista/7/8/10. OEM-lisenssit ei verkkoaktivoinnilla useinkaan suostu aktivoitumaan, vaan aktivoinnin joutuu tekemään tuon puhelinautomaatin kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
@BOT, oletko ihan varma, että versiosi on aito Retail? "Windows 10 Home Edition Retail-versio".
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
No niin! Nyt on aktivoitu!

Piti kirjautua Microsoft-tilillä sisään, sitten aktivointipaneelista "vianmääritys" ja sitten sieltä "olen tehnyt laitemuutoksen" ja valita se vanha emolevymalli ja OK.
Ei ollut sen kummempaa, mutta kerkesin jo johonkin intialaiselta kuulostavaan tuotetukeen soittaa automaatin ohjaamana, joten toivottavasti ei näy puhelinlaskussa. Viive ja taustasuhinat oli melkoiset, enkä suht taitavana englannin osaajana saanut mitään selvää kaverin aksentista.

Kiitos @Augmented Mutation tuosta slipstream vinkistä. Teen sen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Mulla on kolme 8.x:stä päivitettyä OEM lisenssiä liitettynä yhteen Microsoft tiliin. Kahdella on vaihtunut emot ja on onnistunut ihan sieltä "Activate Windows" -linkin kautta painamalla sitä laitemuutos tms kun on logannut Microsoft tilillä sisään.

Noista kummastakin näkyy vanha ja uusi versio joten olettaisin että vaihdokset on rajattu jollain ajalla. Aikanaan nuo on ostettu jollain ~20 eurolla kun Windows 8:a sai halvalla. Ainakin itse suosittelisin tuota Microsoft-tilin käyttöä niin saa lisenssit sinne rekisteröityä ja käyttöön jos laittee muuttuvat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Ihan mielenkiinnosta, että mikäli ei ole MS tiliä ja pöytäkoneelle on asennettu win10 ihan sillä paikallisella tunnuksella, niin saakos lisenssin vaihdettua uudelle emolle ilman, että tekee välissä tuon tilin, jonka kautta siirtää? Ihan siltä kannalta mietin, jos vaikka emo sattuisikin hajoamaan, eikä näin ollen pääsisi tuota tunnaria aktivoidulla emolla luomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 554
Ihan mielenkiinnosta, että mikäli ei ole MS tiliä ja pöytäkoneelle on asennettu win10 ihan sillä paikallisella tunnuksella, niin saakos lisenssin vaihdettua uudelle emolle ilman, että tekee välissä tuon tilin, jonka kautta siirtää? Ihan siltä kannalta mietin, jos vaikka emo sattuisikin hajoamaan, eikä näin ollen pääsisi tuota tunnaria aktivoidulla emolla luomaan.

Minulla on dellin pakettikoneen emossa (1155 kanta) original pakettikone lisenssi niin sanotusti, jos ostan ryzeniä niin saanko nykyisellä online-tilillä ryzen emolle lisenssin vai pitääkö ostaa uusi?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Minulla on dellin pakettikoneen emossa (1155 kanta) original pakettikone lisenssi niin sanotusti, jos ostan ryzeniä niin saanko nykyisellä online-tilillä ryzen emolle lisenssin vai pitääkö ostaa uusi?
Mulla siirto AMD:stä Inteliin Microsoft tiliin sidotulla lisenssillä meni heittämällä läpi.

Ihan mielenkiinnosta, että mikäli ei ole MS tiliä ja pöytäkoneelle on asennettu win10 ihan sillä paikallisella tunnuksella, niin saakos lisenssin vaihdettua uudelle emolle ilman, että tekee välissä tuon tilin, jonka kautta siirtää? Ihan siltä kannalta mietin, jos vaikka emo sattuisikin hajoamaan, eikä näin ollen pääsisi tuota tunnaria aktivoidulla emolla luomaan.
Uskoisin että tuo onnistuu sitten supporttipuhelinnumeroon soittamalla. Siellä robotti kyselee numerosarjoja ja sitten kysyy moneenko koneeseen tämä on asennettu (vastaat että yhteen) ja saat rekisteröintinumeron tms. Näin se meni aikaisemmilla Windows versioilla. Toki Windows 10:lle on Microsoft ohjeistanut että siirto onnistuu tuolla MS-tilillä, joten voi olla että se on nyt se ainoa tie.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Itellä ei aktivoinnin kanssa ollu ikinä ongelmia. Jos se on aikasemmin tänään Windowsista päivitys versio niin kannattaa asentaa puhtaasti ja kun kysyy avainta niin painaa "ei ole aktivointi avainta" tai jotain sinne päin. Windows hoitaa loput. Ei kertaakaan ole tullu ei aktivoitua Windowsia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Mulla siirto AMD:stä Inteliin Microsoft tiliin sidotulla lisenssillä meni heittämällä läpi.



Uskoisin että tuo onnistuu sitten supporttipuhelinnumeroon soittamalla. Siellä robotti kyselee numerosarjoja ja sitten kysyy moneenko koneeseen tämä on asennettu (vastaat että yhteen) ja saat rekisteröintinumeron tms. Näin se meni aikaisemmilla Windows versioilla. Toki Windows 10:lle on Microsoft ohjeistanut että siirto onnistuu tuolla MS-tilillä, joten voi olla että se on nyt se ainoa tie.
Ihan faktoja kaipaisin asiaan liittyen, eli onko joku esim ilman ms tiliä saanut lisenssin siirrettyä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Minulla on dellin pakettikoneen emossa (1155 kanta) original pakettikone lisenssi niin sanotusti, jos ostan ryzeniä niin saanko nykyisellä online-tilillä ryzen emolle lisenssin vai pitääkö ostaa uusi?
Lisenssin saanee siirrettyä, mutta älä nyt multa kysy mitä se vaatii :D itsekin arvon, että pitäskö alistua mikkisoftan ikeeseen tekemällä ms tili jotta lisenssi on turvassa
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Näkyykö jostain että kuinka monta OEMia voi liittää yhteen MS:n tiliin?
Yhdellä MS tilillä saa olla linkattuna 10 laitetta. Tähän lasketaan PC:t, tabletit ja puhelimet (ja muut kilkkeet missä Winkkari voi olla).

Jos on MS tili niin linkatut laitteet näkee sivulta:

https://account.microsoft.com/devices

Tuolla sivulla mulla lukee "Device Limit 3/10". Varovaisesti voisin olettaa että maksimissaan 10 lisenssiä voi olla sidottuna tuohon tiliin. Siellä näemmä oli vielä nuo vahnatkin koneet listalla joista siirsin lisenssit uusiin. Ne poistin Remove:lla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Hei!

Minulla on Windows 10 Home Edition Retail-versio virallisella Microsoftin USB-tikulla. Asensin ensimmäistä kertaa Windowsin uudelleen, kun sain uuden emolevyn ja syötin asennuksessa saman vanhan avaimen, tosin internetyhteyttä ei asennushetkellä ollut.

Nyt on netti käytössä ja ohjauspaneeli näyttää, ettei Windows ole aktivoitu. Tässä kuva.

Mitä tein väärin? Vanha emolevy on mennyt jo Jimmsin huollon mukana johonkin. Ennen asennusta lueskelin netistä ettei mitään ongelmaa ole asentaa tuosta vaan uudelleen, mutta näemmä onkin.

Apua!

Samalla sellaista kysyisin, että saako mitenkään tuosta Windowsin virallisesta asennustikusta sellaisen, että asentaisi suoraan Windows Creators Updaten päivityksineen. Aika hidasta asennella nyt erikseen sitä heti asennuksen päätteeksi.
Itse olen ihmetelly että voiko windows 10:n "varastaa". Jos emon myy ennen uudelleen aktivointia ja tämä toinen sitoo tilin omaan microsoft tiliin. Niin onko aktivointi silloin tällä tilillä vai kuka sen saa.
Yleensä Mirosoftin ylläpito voi mitätöidä toisen koneen aktivoinnin jo voit esittää lisenssit ym. Toki netistä ostetulla koodilla ei ole mitään oikeaa lisesenssiä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
587
Mulla aito win10 aktivointi kusahti joskus uuden raudan kanssa. Selvittelin tsätissä jonkun intialaisen Mr Aravapallin (!! :eek: ) kanssa, ja lopuksi se nakkasi etäohjauksella työpöydälle notepadiin uuden winukan serialin kun ei muuten saanut rullaamaan :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Jos on MS tili niin linkatut laitteet näkee sivulta:

https://account.microsoft.com/devices
Mielenkiintoisesti tuolla näkyy laitteissa yksi kannettava ja yksi pöytäkone (ja tuo erottaa ne, osaa sanoa toisesta että se on kannettava) mutta kun klikkaa laiterajoituksiin niin näkyviin tulee myös tabletti. (Mitään en ole linkannut tiliin, ihan on itse haistellut.)

Ja kannettava näkyy myös toisessa MS tilissä vaikka en varsinaisesti sillä ole koskaan kirjautunut mihinkään, ilmeisesti joko koska tili on Outlookissa tai olen lukenut sähköposteja selaimella jostain syystä. Tai sitten sen takia että käytin sitä Kympissä olevaa sähköpostiohjelmaa siihen asti että sain Outlookin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Ei tarvitse linkatakkaan mitään, kun on kirjautunut Microsoft tilille koneella, niin käyttöjärjestelmä kirjautuu automaattisesti sinne.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 554
Lisenssin saanee siirrettyä, mutta älä nyt multa kysy mitä se vaatii :D itsekin arvon, että pitäskö alistua mikkisoftan ikeeseen tekemällä ms tili jotta lisenssi on turvassa

Itse tein tilin ja nyt lukitusnäytössä nopeasti tehty sähköposti joka jääkin ainoaksi haitaksi, saa tuon varmaan kikkailtua omaksi nimeksi jos jaksaisi. Kova raudanhimo itsellä mutta kaiken softan uudelleenasennuskaan ei houkuta, perkele. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Ei tuossa ole mitään hätää, helppo muuttaa takaisin.
Tutki käyttäjätili asetuksia, se on siellä muutettavissa entiseen malliin toimivaksi.
Nyt en pääse tällä hetkellä kymppiin, jotta voisin neuvoa tarkemmin.

Ilman muuta tuo on hyödyllinen homma ja nyt sinulla on se rekisteröity, joka ei häviä vaikka palaat vanhaan kirjautumistapaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Kova raudanhimo itsellä mutta kaiken softan uudelleenasennuskaan ei houkuta, perkele. :D
Tuo kaiken uudelleen asentaminen on jo niin eilispäivää. Windows 10 voi uudelleenasentaa niin että asennetut softat ja omat tiedostot säilyvät. Emon vaihdon jälkeen vaan tuota peliin niin on kone kuin uusi. Osta vaan uutta rautaa :)
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tuo kaiken uudelleen asentaminen on jo niin eilispäivää. Windows 10 voi uudelleenasentaa niin että asennetut softat ja omat tiedostot säilyvät. Emon vaihdon jälkeen vaan tuota peliin niin on kone kuin uusi. Osta vaan uutta rautaa :)
Miten?.Meinaat että siirrät kaikki sun omat tiedostot johonkin pilveen?.:D
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
509
Nomersu puhui emon vaihdosta. Kiintolevyn tai SSDn, erityisesti käyttöjärjestelmälevyn, vaihto on sitten erilainen tehtävä. Mutta siihenkin löytyy nykyisin kloonausohjelmia jotka tekevät homman helpoksi.

(Toki jos ensimmäinen PC jonka sisälmyksiin on tullut tutustuttua on jokin uudenkarhea NVMe/M.2 SSD:llä varustettu kone, saattaa olla vaikeaa hoksata että se osa johon tiedostot tallentuvat on sittenkin emolevystä erillinen komponentti.)
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Mites kun sama ongelma minulla. Päivitin koko koneen ja kirjauduin tuolla ms tilillä sisään ja koitin myös tuota hardware change nappia mutta ei se mitään vanhaa emoa löydä jota voisi päivittää/käyttää? Mistäs tää nyt aktivoidaan sitte

Oon joskus päivittänyt tän seiskasta tai kasista tähän ilmaseen kymppiin vuonna kivi ja kirves niin ei ole mitään seriaalia tähän wintoosaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Mites kun sama ongelma minulla. Päivitin koko koneen ja kirjauduin tuolla ms tilillä sisään ja koitin myös tuota hardware change nappia mutta ei se mitään vanhaa emoa löydä jota voisi päivittää/käyttää? Mistäs tää nyt aktivoidaan sitte

Oon joskus päivittänyt tän seiskasta tai kasista tähän ilmaseen kymppiin vuonna kivi ja kirves niin ei ole mitään seriaalia tähän wintoosaan.
Kyl sä viel voit päivittää win 7 eteenpäin olevat Windows kymppiin ongelmitta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Mites kun sama ongelma minulla. Päivitin koko koneen ja kirjauduin tuolla ms tilillä sisään ja koitin myös tuota hardware change nappia mutta ei se mitään vanhaa emoa löydä jota voisi päivittää/käyttää? Mistäs tää nyt aktivoidaan sitte

Oon joskus päivittänyt tän seiskasta tai kasista tähän ilmaseen kymppiin vuonna kivi ja kirves niin ei ole mitään seriaalia tähän wintoosaan.
Todella, käytä tuota vanhaa Win7 seriaalia, sillä voi edelleen aktivoida.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 554
Ei tuossa ole mitään hätää, helppo muuttaa takaisin.
Tutki käyttäjätili asetuksia, se on siellä muutettavissa entiseen malliin toimivaksi.
Nyt en pääse tällä hetkellä kymppiin, jotta voisin neuvoa tarkemmin.

Ilman muuta tuo on hyödyllinen homma ja nyt sinulla on se rekisteröity, joka ei häviä vaikka palaat vanhaan kirjautumistapaan.

jees, pitää selvittää joskus mokoma :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Ilman muuta tuo on hyödyllinen homma ja nyt sinulla on se rekisteröity, joka ei häviä vaikka palaat vanhaan kirjautumistapaan.
Mitä netistä kattelin niin kyllä testaajilla se rekisteröinti oli hävinnyt tililtä kun vaihtoi kirjautumistavan, ei heti mutta tuntien tai päivien päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Ok, tuo todella saattaa olla mahdollista. Jos joku löytää siitä faktatietoa, voisi laittaa tänne.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 337
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom