No eihän tämä päivämäärä mitään tarkoitakaan. Kuukauden päästä kun helmikuun patchejä ei enää tulekaan voidaan alkaa miettiä tosissaan kun katsotaan mitä (kernel) tason kriittisiä reikiä MS paikkaa kasiin ja/tai kymppiin.
Itse suosittelen Linuxiin siirtymistä ainakin kannettavien koneiden maailmassa - itse siirryin vuosikausia sitten ja hyvin pelaa.
Edellä on kerrottu monta hyvää vinkkiä, millä nostaa seiskan tietoturvaa, ja jos windowssia on pakko käyttää niin W8.1 ja classic shell olisi oma suositus hankkia virallista tietä kolme lisävuotta tukea. Kasikin lähettää paljon (vakoilu)dataa MS:lle defaulttina päivitysten myötä, joten aktiivinen toiminta päivitysten kanssa ja asiaan tutustuminen on pakollista tässäkin skenaariossa.
Seiskan käytön jatkaminen lähivuosina on myös täysin mahdollista. Lähes 100% varmuudella tulee löytymään työkalut, joilla maksullisen extended security update programmin kautta julkaistavat MS:n viralliset tietoturvapäivitykset pystyy kuka tahansa asentamaan ilmaiseksi. Jos asia kiinnostelee enemmän niin seurantaan esimerkiksi tämä
Windows 7
Itse en ole päivittämässä kymppiin.