Eli siis haluisin ton win10 päivittää win11 mutta toi kuntotarkistus valittaa ettei tietokone tue suojattua käynnistystä. Biosista se kumminkin on päällä. Oon koittanu kaikkea katella mut en keksi mitään mitä tehdä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä emolevy?
Sen lisäksi et pitää olla suojatun käynnistymisen lisäksi niin tpm päällä.
Ei näy tuettujen emojen listalla. ASUS Motherboards Ready for Windows 11Asus rog strix B450-F gaming II
Ei näy tuettujen emojen listalla. ASUS Motherboards Ready for Windows 11
Specsisivuillakin mainittu vain Win 10, eikä mainintaa TPM 2.0:sta minkä ilmeisesti Win 11 vaatii ROG STRIX B450-F GAMING II | ROG STRIX B450-F GAMING II | Gaming Motherboards|ROG - Republic of Gamers|ROG Suomi
Mikä prossu sulla on eka rusina ei ole tuettu windows 11 kanssa.
Jeps se on tuettu,onko sulla viimeisin bios sisällä.AMD Ryzen 5 3600 6-Core
Jeps se on tuettu,onko sulla viimeisin bios sisällä.
Viimeisin bios on ROG STRIX B450-F GAMING II BIOS 4901Just tänää ku alon tätä hommaa tutkimaan nii latasin asuksuen sivuilta uusimman biosin ja asensin sen
Viimeisin bios on ROG STRIX B450-F GAMING II BIOS 4901
Lataappa uusimmat emolevyn ajurit jos vika on siinä ne on nämä
ROG STRIX B450-F GAMING II | ROG STRIX B450-F GAMING II | Gaming Motherboards|ROG - Republic of Gamers|ROG Suomi
ROG Strix B450-F Gaming II ATX motherboard features a robust power delivery, optimal cooling controls, AI Noise-Canceling Microphone, AI Networking and cyberpunk-inspired aesthetics.rog.asus.com
Ihan Chipset ajurit laitat windows 10 ne käy myös sit windows 11En oo ite tähän koneeseen ennen ajureita lataillut nii lataanko kaikki noi ajurit mitä tosa on eli audio, chipset yms
Ihan Chipset ajurit laitat windows 10 ne käy myös sit windows 11
Ihan asennus ohjelma käynnistyy,sun pitää ekaksi poistaa vanhat ja sit asentaa uudet.mihin ne täytyy laittaa asennuksen jälkeen
Ihan asennus ohjelma käynnistyy,sun pitää ekaksi poistaa vanhat ja sit asentaa uudet.
Purkaat ne johonkin kansioon ja sit asennat.Mulla latas ne Winrar tiedostona
Purkaat ne johonkin kansioon ja sit asennat.
Joo no nyt menet biosiin ja laitat ekaksi kaikki ne mitkä pitää eli suojattukäynnistys päälle ja sitten muitakin mitä tossa videossa sanottiin niin päälle.Mulla ei itselläni ole asuksen emoa niin en voi ihan tarkkoja ohjeita antaa.Sain ne asennettuu mut vieläki toi windownsin tarkistus homma sanoo ettei oo päällä toi suojattu käynnistys
Joo no nyt menet biosiin ja laitat ekaksi kaikki ne mitkä pitää eli suojattukäynnistys päälle ja sitten muitakin mitä tossa videossa sanottiin niin päälle.Mulla ei itselläni ole asuksen emoa niin en voi ihan tarkkoja ohjeita antaa.
Auttaiskos tää sivuJuu no ton tpm homman kans ei oo ollu mitää ongelmaa mut kävin saenki ny viel biosista varmistamassa mut se on päällä ja secure boot eli toi suojattu käynnistys on päällä eikä sitä edes saa pois päältä biosista. Ja siis ei vieläkään ton windowsin sovelluksen mukaan ole
Onko sulla:Juu no ton tpm homman kans ei oo ollu mitää ongelmaa mut kävin saenki ny viel biosista varmistamassa mut se on päällä ja secure boot eli toi suojattu käynnistys on päällä eikä sitä edes saa pois päältä biosista. Ja siis ei vieläkään ton windowsin sovelluksen mukaan ole
Auttaiskos tää sivu
ASUS Motherboards Ready for Windows 11
ASUS motherboards are Windows 11 ready with great compatibility. Users can ensure having TPM 2.0 support for Windows 11 through latest BIOS update or manual activation.www.asus.com
Onko sulla:
UEFI päällä
Sulla todennäköisesti on sit legacy mode päällä.mikäs se ny sit on ja mistä sen voi kattoa
Sulla todennäköisesti on sit legacy mode päällä.
Saiskos jotain kuvaa sun biosista,vaikka kännykkällä et mikä asetus sielä on pielessä ja mitä se windows 10 päivittäjä sanoo.Laitoin tollai ku tos videos mut ei kyl vieläkää mitää muutosta
Saiskos jotain kuvaa sun biosista,vaikka kännykkällä et mikä asetus sielä on pielessä ja mitä se windows 10 päivittäjä sanoo.
Joo oot vaan buutti valikossa sun pitää vielä adwance valikosta pistää päälle ja sulla nyt on legasy mode päällä.
Vieläkö se sit sanoo samaa?Tuo Tpm on päällä jo. Ja siis täytyy toi boot device control olla Uefi only eikä uefi AMD legasy
Eli puhdas asennus tikulla.Se ei muuten mene joku bugi täytyy olla sit.
Juu windows 10 on ihan hyvä toimii 2025 asti on tukea luvattu.Itsellänikin on windows 10 toisessa koneessa.Sit jatkan win 10 kanssa ja seuraavaan koneesen heitän suorilta ton win11 en jaksa alkaa muistitikkujen kans asentelee
Juu windows 10 on ihan hyvä toimii 2025 asti on tukea luvattu.Itsellänikin on windows 10 toisessa koneessa.
Kyllä se minulla on toiminut ihan ongelmitta,mut just asennus oli tuskan takana minullakin.Tosin olin jo beta testaajana mukana.Mitä mieltä sä oot ite ollu onko tuo win 11 hyvä vai ihan paska niinku jotku puhuu
Kyllä se minulla on toiminut ihan ongelmitta,mut just asennus oli tuskan takana minullakin.Tosin olin jo beta testaajana mukana.
Jos ton boot device control vaihta uefi only ni ei avaa Windows vaa menee suoraan bios
Eli siis haluisin ton win10 päivittää win11 mutta toi kuntotarkistus valittaa ettei tietokone tue suojattua käynnistystä. Biosista se kumminkin on päällä.
mulla on win 10 tikulla nii jos asennan sen "oikeella" tavalla nii pystynkö sit päivittään win11 eli asentaisin sen tolla UEFI/GPT asennuksena. Ja mistä sen siin asennuksessa saa sit muutettua. Ja siis mulla on win10 tolla windowsin omalla tikulla minkä oon ostanu kaupast ni siks en vaa asenna win11 tikulleEli puhdas asennus tikulla.Se ei muuten mene joku bugi täytyy olla sit.
mulla on win 10 tikulla nii jos asennan sen "oikeella" tavalla nii pystynkö sit päivittään win11 eli asentaisin sen tolla UEFI/GPT asennuksena.
Pääset helpommalla kun asennat suoraan Windows 11 version puhtaana asennuksena. Katso ohje esim. tästä viestistä.