WD RED WD80EFAX 8TB -Locked-

Osa on, osa ei, riippuu valmistuserästä.
Siinä vasta pointti. Turha edes avata jos on... Jospa noi lakkas kaikki toimimasta heti kun hassu puheääni loppui. ;)


"Unfortunately WD uses the same model number for Helium and non-Helium drives, so the only way to tell is to look at the drive. e.g. the WD80EFAX is an 8TB WD Red, but comes in both Helium and Non-Helium variants. "

"The non-helium variant looks like this, note the breather hole and lack of a smooth metal top or welded edges. "

Näyttäis siltä, että nämä meikällä olevat on ilmatäyteisiä ainoastaan. Jokaisesta löytyy huohotusreikä.
 
Huuto.net

Toimitin Western digitalille kuvat kaupoista, maksusta, sekä myyneen yhteystiedot. Ei riittäny sille työntekijälle. Olen vähä sitä mieltä, että enempää hän ei sais multa vaatia, joten voishan tuosta kuluttajansuojalautakuntaan vihjata. Ehkä siten voitais nähdä miten kovalevyfirma hajoaa.

Ei aiemmin WD ole mitään kuitteja vaatinu. Jos heidän ohjelma diagnosoi levyjen kunnon vialliseksi, silloin takuu on ok.
Takuuaika lasketaan laitteen sarjanumerosta, eli näet sen etiketistä päivämääerän joka printattu etikettiin, siitä 3v eteenpäin jos tämä yli 3v voit unohtaa takuu asiat. Muutoin pitää osoittaa se alkuperäisellä kuitilla ja joka tapausessa yli vuoden vanhempi ikä väitettyyn myyntipäivään voi aiheuttaa epäilyjä.
Lähetyspostukulut menee sinun piikki etkä saa niitä takaisin. Tämä ollu käytössä jo pidemmän aikaa, eikä ole tietoa että olisi muutunu.
Jos on näitä valkoetikkeellisiä, pitää toimittaa takuuseen alkuperäisessä ehjässä ulkoisessa kotelossa. (näillä 2v takuu).
Refurbished levyllä ei käytännössä ole kuin valmistajan perävalotakuu.
 
Viimeksi muokattu:
Takuuaika lasketaan laitteen sarjanumerosta, eli näet sen etiketistä päivämääerän joka printattu etikettiin, siitä 3v eteenpäin jos tämä yli 3v voit unohtaa takuu asiat.
Eli jos kauppa myy yli 3 vuotiasta erää niin takuuta ei ole ollenkaan vaikka paketissa lukis 3v takuu kun se takuuaika on kulunu siellä varastossa?

Kyllä minun ostoksissa on takuuaika ollu myyntipäivästä. Toki jos valmistuspäivästä on alle 3v niin voit vedota siihen että ei sitä ole voitu myydäkään yli 3v sit oli sitä kuittia tai ei.
 
Ei aiemmin WD ole mitään kuitteja vaatinu. Jos heidän ohjelma diagnosoi levyjen kunnon vialliseksi, silloin takuu on ok.
Takuuaika lasketaan laitteen sarjanumerosta, eli näet sen etiketistä päivämääerän joka printattu etikettiin, siitä 3v eteenpäin jos tämä yli 3v voit unohtaa takuu asiat. Muutoin pitää osoittaa se alkuperäisellä kuitilla ja joka tapausessa yli vuoden vanhempi ikä väitettyyn myyntipäivään voi aiheuttaa epäilyjä.
Lähetyspostukulut menee sinun piikki etkä saa niitä takaisin. Tämä ollu käytössä jo pidemmän aikaa, eikä ole tietoa että olisi muutunu.
Jos on näitä valkoetikkeellisiä, pitää toimittaa takuuseen alkuperäisessä ehjässä ulkoisessa kotelossa. (näillä 2v takuu).
Refurbished levyllä ei käytännössä ole kuin valmistajan perävalotakuu.
Tai sitten siellä on liputettu sarjanumerosta yritysmyynti ja koittavat saada kuittia jäljeksi sopimusrikkomuksesta.
 
Tai sitten siellä on liputettu sarjanumerosta yritysmyynti ja koittavat saada kuittia jäljeksi sopimusrikkomuksesta.
Vaikea sanoa mistä on kyse, mutta voihan tuo olla työntekijästäkin kiinni. Western digitalin oma sivu kuitenkin näytti vielä runsaasti takuuaikaa tuotteille. Työntekijä tosiaan totesi että heidänmyöntämä takuu koskee vain alkuperäistä kauppaa, ja vaati kuittia, josta näkyy myös maksetun veron määrä. Voihan toi olla ihan avautumistakin. Monenlaisia työntekijöitä kuitenkin on olemassa.
 
Tuotteen valmistaja voi myöntää tuotteilleen takuun. Takuu on vapaaehtoinen tuoteturva eikä perustu mihinkään lakipykäliin. Valmistaja voi vapaasti ja mielivaltaisesti määrätä takuun pituuden, vaatimukset ja kelpoisuudet.

Kuluttajansuojalain mukainen valmistajan virhevastuu perustuu sitten kuluttajansuojalakiin, mutta siihen vedotakseen pitäisi olla levyjen alkup. ostaja ja levyt lisäksi ostettu yksityishenkilönä. Jos tätä ei pysty todistamaan, on aivan turha ulista minkään maan kuluttajansuojaviranomaisille.
 
Tuotteen valmistaja voi myöntää tuotteilleen takuun. Takuu on vapaaehtoinen tuoteturva eikä perustu mihinkään lakipykäliin. Valmistaja voi vapaasti ja mielivaltaisesti määrätä takuun pituuden, vaatimukset ja kelpoisuudet.

Kuluttajansuojalain mukainen valmistajan virhevastuu perustuu sitten kuluttajansuojalakiin, mutta siihen vedotakseen pitäisi olla levyjen alkup. ostaja ja levyt lisäksi ostettu yksityishenkilönä. Jos tätä ei pysty todistamaan, on aivan turha ulista minkään maan kuluttajansuojaviranomaisille.
Niinhän tuossa on jo aikaisemmin kerrottu. Asiasta ei tarvitse jatkaa.
 
Ei aiemmin WD ole mitään kuitteja vaatinu. Jos heidän ohjelma diagnosoi levyjen kunnon vialliseksi, silloin takuu on ok.
Takuuaika lasketaan laitteen sarjanumerosta, eli näet sen etiketistä päivämääerän joka printattu etikettiin, siitä 3v eteenpäin jos tämä yli 3v voit unohtaa takuu asiat. Muutoin pitää osoittaa se alkuperäisellä kuitilla ja joka tapausessa yli vuoden vanhempi ikä väitettyyn myyntipäivään voi aiheuttaa epäilyjä.
Lähetyspostukulut menee sinun piikki etkä saa niitä takaisin. Tämä ollu käytössä jo pidemmän aikaa, eikä ole tietoa että olisi muutunu.
Jos on näitä valkoetikkeellisiä, pitää toimittaa takuuseen alkuperäisessä ehjässä ulkoisessa kotelossa. (näillä 2v takuu).
Refurbished levyllä ei käytännössä ole kuin valmistajan perävalotakuu.
Hyvä jos sulla on toiminu takuut. Itellä tosiaan näytti takuuaikaa vielä, mutta työntekijä alkoi vaatia alkuperäistä ostokuittia, jota minulla ei ole esittää, joten asia tyssäs siihen.

edit. Kaikesta huolimatta Western Digitalin työntekijän asenne ei lopultakaan ollut yhteistyökykyinen, ja hänen viimeisin vastauksensa näyttää sisältävän sopimattomia viitteitä.


Työntekijä kirjoitti:
"
I will remain at your disposal if you need anything else.
"
Etenkin tuo "your disposal" alkaa olla jo hetkenverran kuumaa luettavaa, jota työntekijä Constantine A kirjoitteli. Onhan se mahdollista, että yksittäiset työntekijätkin mokaavat joskus etenkin silloin kun kyseessä olisi suuremman asianmukaisen vastuun ottaminen. Näyttää siltä, että ko. työntekijä ei kyennyt toimimaan Western Digitalin omien menettelyjen mukaisella tavalla, ja hän jäi eteen esittämään jonkinlaista itseriitaisuutta, joka ei johda lopultakaan mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä jos sulla on toiminu takuut. Itellä tosiaan näytti takuuaikaa vielä, mutta työntekijä alkoi vaatia alkuperäistä ostokuittia, jota minulla ei ole esittää, joten asia tyssäs siihen.

edit. Kaikesta huolimatta Western Digitalin työntekijän asenne ei lopultakaan ollut yhteistyökykyinen, ja hänen viimeisin vastauksensa näyttää sisältävän sopimattomia viitteitä.


Työntekijä kirjoitti:
"
I will remain at your disposal if you need anything else.
"
Etenkin tuo "your disposal" alkaa olla jo hetkenverran kuumaa luettavaa, jota työntekijä Constantine A kirjoitteli. Onhan se mahdollista, että yksittäiset työntekijätkin mokaavat joskus etenkin silloin kun kyseessä olisi suuremman asianmukaisen vastuun ottaminen. Näyttää siltä, että ko. työntekijä ei kyennyt toimimaan Western Digitalin omien menettelyjen mukaisella tavalla, ja hän jäi eteen esittämään jonkinlaista itseriitaisuutta, joka ei johda lopultakaan mihinkään.

"at your disposal" == olen käytettävissä(si)

Mikäs tuosta erityisen kuumaa luettavaa tekee? Eikös tuo nyt ole aika kohteliaasti ilmaistu "Olen edelleen käytettävissäsi, jos tarvitset jotakin muuta (apua)"
 
Taidan laittaa tutkiskelukäyttöö noi. Sitte ei oo nii väliä miten käy.

Meinaakko Smokehound, että on heliumpakattu noi?
MItes tässä operaatiossa kävi, oliko lukupää jumissa ja kokeilitko jo päivittää toisen levyn firmwarea sisään, mielenkiintoinen projekti kyllä, jos löytäisit jostain samaa valmistuserää olevat levyt voisit flashata kyseisten levyjen firmwaren noihin levyihin, jos siis nyt ongelma softassa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 566
Viestejä
4 540 438
Jäsenet
74 823
Uusin jäsen
MaxMonLar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom