Wasteland 3

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
425
Minullakin on jäänyt suurin osa musiikeista kuulematta. Joitain kertoja sitten onkin soinut taistelun aikana kaksi biisiä päällekkäin. On tämä silti hauska peli, mutta bugisin mitä olen pelannut Wasteland 2:n jälkeen.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
152
Itselle on myös maistunut ihan kiitettävästi tämä. Aina huomaa illalla, että nukkumaan meno aika meni jo. Mun mielestä hienosti käytetty musiikkia tehostamaan tiettyä tilannetta pelissä ja tulee ihan oma fiilis taisteluun.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Ei ole ihan vielä lähtenyt käyntiin omalla kohdalla. Vasta tosin Daisyn antamaa panttivankihommaa aloittelemassa, eli ihan alussa. Kaksi kertaa peli jo kaatunut. Kerran jumitti koko koneen ja kerran vain kaatui työpöydälle. Kai tämä tästä vielä... lievää alkukankeutta muutenkin ilmassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Miten ne on voineet julkaista tän näin bugisena. :mad::cautious:

Äsken peli meni outoon tilaan kun olin AFK, ruudulla näkyi vaan kursori mutta ei mitään muuta, kuulin valikon selaamisen ääniefektit mutta pakko oli peli sulkea. Aiemmin oli ongelma että peli ei reagoinut ohjaimeen eikä hiireen eikä näppäimistöön. Pakko oli taas sulkea. Ja dialogi ruudun lagi on myös niin ärsyttävää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Kerran kaatui omalla kokoonpanolla ja yllättävän vähän oli bugeja pelin loppuun asti, jos tuota ultimaattisen paskaa pelimoottoria ei lasketa semmoiseksi.
Kerran ukkeli teki jotain muuta kuin käski ja ainakaan pelin puolen välin jälkeen ei enää medkitit kuluneet, eli niitä oli käytännössä loputtomasti.
Musiikit ei tainnut aina toimia, mutta oletettavasti suurin osa raidoista toimi oikein.

Käyttöliittymää on moitittu, mutta minusta hiiri/näppisohjaus hipoo täydellisyyttä, kuten kakkosessakin. Pädilla menisi välittömästi hermot.

Grafiikkaa on myös moitittu, mutta minusta peli oli ihan riittävän nätti alusta loppuun.

Peli on omaan makuun aivan liian lyhyt ja karttakin aivan liian pieni, mutta meneehän tuo semmoisesta pikapelistä.

Muita loppuja en jaksa pelata, koska kyllästyin aika totaalisesti latausaikoihin ja erittäin huonosti pyörivään pelimoottoriin.
Missään vaiheessa ei näyttänyt käyttävän läheskään kaikkea GPU:n tehoa ja silti FPS oli usein liian alhainen tämän näköiseksi peliksi.
Pahimmillaan ruutu päivittyi neljä kertaa sekunnissa ja välillä taas 100 fps kuten kuuluisikin.
Laskin grafiikka-asetuksetkin mediumille ja se ei vaikuttanut pelin pyörimiseen mitenkään.
Joku sanoi, että johtuisi alt-tabbaamisesta, mutta itse en tehnyt samaa havaintoa.
Mitä enemmän oli jengiä lähistöllä niin sitä enemmän yleensä lagasi. Denverissä sisätiloissa pahin diashow ja hyytyi myös totaalisesti, kun kävi tyhjentämässä ne rauniot miljoonista örkeistä.
Joskus korjaantui kun kävi lukemassa journalin tmv. tai sitten piti odottaa riittävän kauan.
Kaikissa isoissa taisteluissa ei hyytynyt totaalisesti, mutta silti 45 fps on aivan liian vähän, varsinkin kun tuo vaikuttaa ilmeisesti vuorojen kestoon.
Hieman ihmetyttää, että miten kehtasivat julkaista pelin näin lagisena.

Sen verran luokaton moottori, että tuskinpa pelaan enää mitään peliä, joka lagaa ja lataa yhtä paljon.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Perus Unity-settiä näemmä taas. Kovasti odotin uutta mielekästä pelattavaa syksyn alkuun, mutta tästä pelistä ei vielä ole siihen. Katsotaan jouluna tai kevään korvilla.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Oli kyllä todella mukavat vajaa 70 tuntia. Hyvin kirjoitettu tarina (ja monta eri loppua), ihan mukiinmenevät grafiikat, hyvät musiikit ja äänet noin ylipäätään.
GOTY-ainesta, mutta taitaa yks toinen peli laittaa vähän kampoihin. Pelasin läpi ilman patchia, koska game pass (steam ja gog saivat patchin jo aikoja sitten), joten parista bugista joutu kärsimään.
Ei tosin haitannu menoa yhtään.
Wasteland 4:sta oottelemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Peli on omaan makuun aivan liian lyhyt ja karttakin aivan liian pieni, mutta meneehän tuo semmoisesta pikapelistä
Kauanko sulla siis meni tuon pelaamiseen? Ja mikä on sun määritelmäsi pikapelille ja ei-pikapelille? How long to beatin mukaan main + extras olisi luokkaa 50h, mikä on ihan hyvä mitta pelille omasta mielestäni. Ei nyt ainakaan pika. Tietenkin jos tekee minimit, niin silloin jää kontenttia kokematta.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Vähän ihmettelen myös kommentteja pelin lyhyydestä, itsellä takana 25 pelituntia ja pääsin vasta pois Denveristä. En ole mitenkään erityisesti hidastellut, mutta olen kolunnut kaikki mielenkiintoiset sivujuonet ja tutkinut paikkoja noin yleisesti. Pelaan itse toisiksi vaikeimmalla tasolla ja vähänkään isompaan taisteluun menee aika paljon aikaa, varsinkin jos joutuu ottamaan muutaman kerran alusta.

Tietysti pelin lyhyys tai pituus on aika subjektiivinen kokemus, jos kyseessä on juonellinen seikkailu tms. peli, niin omasta mielestä lyhyt peli on kestoltaan alle 20 tuntia ja pitkä luokkaa 80+ tuntia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Kauanko sulla siis meni tuon pelaamiseen? Ja mikä on sun määritelmäsi pikapelille ja ei-pikapelille? How long to beatin mukaan main + extras olisi luokkaa 50h, mikä on ihan hyvä mitta pelille omasta mielestäni. Ei nyt ainakaan pika. Tietenkin jos tekee minimit, niin silloin jää kontenttia kokematta.
Eiköhän tuohon 65 tuntia mennyt kaiken tekemiseen, jos laskee latausajatkin mukaan.

Joku 100 tuntia olisi ok ja 200+ tuntia vielä parempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Vähän ihmettelen myös kommentteja pelin lyhyydestä, itsellä takana 25 pelituntia ja pääsin vasta pois Denveristä. En ole mitenkään erityisesti hidastellut, mutta olen kolunnut kaikki mielenkiintoiset sivujuonet ja tutkinut paikkoja noin yleisesti. Pelaan itse toisiksi vaikeimmalla tasolla ja vähänkään isompaan taisteluun menee aika paljon aikaa, varsinkin jos joutuu ottamaan muutaman kerran alusta.

Tietysti pelin lyhyys tai pituus on aika subjektiivinen kokemus, jos kyseessä on juonellinen seikkailu tms. peli, niin omasta mielestä lyhyt peli on kestoltaan alle 20 tuntia ja pitkä luokkaa 80+ tuntia.
Olisi kiva tietää myös että nämä jotka cheattaa ja menee pelin nopeammin läpi että ottavatko he sen huomioon
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Itsellä 25 tuntia takana ja vielä pyörimässä siellä basaarissa. Toki tuossa on pari tuntia betaa ja hahmon luonnissa meni myös monta tuntia perinteisesti. Ei kuitenkaan niin pahasti kuin Pathfinder Kingmakerissä, jossa meni varmaan lähemmäs 20 tuntia hahmojen buildien miettimisessä, iso osa tosin netissä surffailua uuden sääntösysteemin opettelussa.
Ehkäpä peli nyt nopeutuu, kun uusin koko ryhmän varustuksen vihdoinkin, vaikeustasona on hard (ranger?) ja taistelu ollut kohtuu hidasta ja vaikeata tähän mennessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Eiköhän tuohon 65 tuntia mennyt kaiken tekemiseen
Aika pitkä peli siis. Ei missään nimessä "pikapeli", jota itse käyttäisi pelistä, jossa on selvästi alle 20h pelattavaa. Tunnit kertovat siis enemmän kuin epämääräiset termit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Aika pitkä peli siis. Ei missään nimessä "pikapeli", jota itse käyttäisi pelistä, jossa on selvästi alle 20h pelattavaa. Tunnit kertovat siis enemmän kuin epämääräiset termit.
Siksi sanoinkin, että omaan makuun lyhyt. Tämä oli tosin jo tiedossa +vuosi sitten.
Pelasin toiseksi vaikeimmalla tasolla ja se hidasti jonkin verran ainakin alussa, mutta tulihan tuossa semmoinen tuttu tunne, että kesken loppui tekeminen.
Toisaalta ihan hyvä tämän pelin kohdalla, koska tulin allergiseksi lataustauoille jo pelin alkupuolella.

Vaikeustasokin vaihteli hieman erikoisesti.
Loppupuolella oli paikka, jossa oli tusinoittain porukkaa, joista moni tappoi yhdellä kuulalla powerarmorilla varustetun level 25 jannun.
Veikkaan, että noiden vaikeustaso vaihtuu aika rankasti levelin mukaan.
Oletin, että lopussa tulee tiukat taistot, mutta ne meni ensimmäisellä yritykselllä ilman sen kummempaa taktikointia läpi.
Kehitin hahmojani ilmeisesti liikaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Peli läpi ja oli kyllä vuoden paras tähän mennessä. Melkeen haluttaisi vetää vielä toinen kierros pahiksella, kun niin paljon mehukkaita käänteitä oli matkan varrella. Muttei nyt näillä latausajoilla jaksa, jospa tuohon tulisi patchia jossain vaiheessa. 8/10 kokonaisuus, teknisestä paskuudesta pakko vähän rokottaa, melkein minkä tahansa muun pelin kohdalla olisin painanut uninstallia kaikkien ongelmien keskellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Kysymys: jos hyökkään jonkun porukan tukikohdan kimppuun, menetänkö yleensä pääsyn kyseisen tukikohdan/porukan kauppiaille?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Kysymys: jos hyökkään jonkun porukan tukikohdan kimppuun, menetänkö yleensä pääsyn kyseisen tukikohdan/porukan kauppiaille?
Tuossa eilen tyhjensin Gippersien päämajan, ja ei sinne jäänyt ketään pitämään kauppaa tai lekuria. Kaik män.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Mitenhän tuo on että onnistuuko tämän Game Pass -version tallennusten vieminen toiseen, esim. Steam versioon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Tuossa eilen tyhjensin Gippersien päämajan, ja ei sinne jäänyt ketään pitämään kauppaa tai lekuria. Kaik män.
You dirty communist!
(Niin minäkin tein).

Sinne saa "uudet asukkaatkin" - niillä tosin lekuripalvelut ei toimi, mutta samoissa tiloissa voisi varmaan toimia ruokapalvelut. :D
 

Sampsa Kopteeni

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
Nyt on peli läpi Hardilla. Lataustauot vähän häiritsi siinä vaiheessa peliä, kun piti tohtorin luona Ranger HQ:ssa ravata jatkuvasti, ennen kuin alkoi varasto olla täynnä tavaraa, jolla sai omat paranneltua ihan kentällä. Todella hyvältä maistui, ehkä 9/10 antaisin. Plussaa, että pelissä joutui tekemään ihan aidosti vaikutuksellisia päätöksiä matkan varrella. Aseiden balansseissa ehkä jotain pientä säädettävää olisi. Isot pistoolit ja revolverit ehkä vähän ylitehoisia, jos niitä biiffasi vielä isommalla rangella ja damagella. Ja ne modithan ei paljoa kuitenkaan maksanut.

Yllättävän paljon ollut täällä teknisiä ongelmia ihmisillä. Itsellä ei kaatunut kertaakaan, eikä pahoja bugejakaan tullut vastaan.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Xbox versio on kaatunut 2 kertaa n. 50h pelaamisen aikana. Uskoisin että pelin loppu alkaa häämöttää, ja maistuu todella hyvin edelleen. Pitkästä aikaa sellainen peli jonka voin kuvitella pelaavani uudestaan läpi. Toki nuo latausajat sen verran kokemusta häiritsee, että jätetään seuraava läpipeluu uudelle konsoliversiolle.

On muuten pirun hyvä sountrack tässä, ihan muutenkin tullut youtubesta kuunneltua.

 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Toki nuo latausajat sen verran kokemusta häiritsee, että jätetään seuraava läpipeluu uudelle konsoliversiolle.
Ei taida auttaa kun 9900k/Ddr4@3200/nvme kombollakin latausajat on pelin rasittavin osa. Toki, jos optimoivat niin sitten.
Peli on kyllä maistunut, mutta latausajat ja kartalla matkustelu vähän nyppii.
Tässä olisi tarkoitus seuraavaksi
lähteä Libertyn perään kun muut lapset on kiikutettu raudoissa Coloradoon. Varmaan aika lopuillaan siis peli jo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Menihän se läpi. Hyvä maku jäi ja oli huomattavasti parempi peli kuin Wasteland 2:nen joka jäi omalta osalta kesken (eniten kakkosessa *tutti panosten määrä ja kaverit jotka eivät osuneet edes ladon seinään).

Loppua kohden tuli "ehkä" hamstrattua liikaa tavaraa ja ammuksia (>100 parannuspakkausta, 1000 7,26mm panosta minigunia varten, jne) kun tuo perkki joka antaa 50 kertaisen hinnan 5% mahdollisuudella junk -kamoista laukeili hieman liikaakin ja välillä saattoi tulla 5000 taalaa käteen. Olo oli hieman kuin Coloradon huutokauppakeisarilla kun oli "kakskytdonaa saappaan varressa"...

Alkoi tuo hirvittävä seuraajamäärä välillä jo rassaamaan kun mukana oli...
Tietenkin Major Tom, mutta myös
- klooni
- karhunpentu Aspenista
- biisoni ranchilta
- kultainen leivänpaahdin leivänpaahdinakatemiasta
- venäläinen turvallisuusrobotti Yuman kaivoksesta.

Aikaisemmin pääsin eroon (turvallisesti) jo latinaa puhuvasta ystävästämme, jonka hengissäpitäminen vaati välillä "taktiikoiden muuttamista" taisteluissa.

Ei tuossa honeybadgeria olisi kyllä kaivannutkaan, mutta häiritsee kun missasin pelin kovimman lemmikin. Yksi cyberkanakin jäi viidestä viemättä perille (taisi kuolla jossain taistossa huomaamatta, kuten kaksipäinen pässikin jonka kannibaalit grillasivat)...

Oma lopputulema oli että...
Angela Deth pistettiin kylmäksi koska selitykset kansanmurhan välttämisestä ja jengien päästäminen Kansasiin tappamaan kaikki eivät oikein istuneet omaan logiikkaan (kun olisi vielä saanut laittaa Ironcladille napin otsaan niin olisi ollut "best ending ever" :p ). Lisäksi wasteland refugee -sakin käyttäminen kilpinä oli aika low move.

Joten patriarkka Buchanan jatkoi vallassa, rangereiden jäädessä Coloradoon pitämään tilannetta silmällä ja myöhemmin valitsemaan seuraajan. Ranger HQ sai tarvikkeensa. Kaikki muksut jäivät henkiin, muttei niistä näyttänyt kehittyvän ongelmaa (mitä nyt Libertyn teinikiukkuilu). Öljy meinasi loppua kun Gibberssit laitettiin kylmäksi ja Reagan A.I. kavereiden luo "vankilaan", mutta robotit alkoivat myydä sitä näköjään kaikille ja toivottivat ihmisetkin tervetulleiksi Denveriin.

Tietääkö kukaan muuten mistä sahanteriä löytyy? Tuli (loppua kohden) vastaan vähintäänkin asiallinen ase, mutten koko pelin aikana nähnyt yhtään ainoaa "sawblade" ammusta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Menihän se läpi. Hyvä maku jäi ja oli huomattavasti parempi peli kuin Wasteland 2:nen joka jäi omalta osalta kesken (eniten kakkosessa *tutti panosten määrä ja kaverit jotka eivät osuneet edes ladon seinään).

Loppua kohden tuli "ehkä" hamstrattua liikaa tavaraa ja ammuksia (>100 parannuspakkausta, 1000 7,26mm panosta minigunia varten, jne) kun tuo perkki joka antaa 50 kertaisen hinnan 5% mahdollisuudella junk -kamoista laukeili hieman liikaakin ja välillä saattoi tulla 5000 taalaa käteen. Olo oli hieman kuin Coloradon huutokauppakeisarilla kun oli "kakskytdonaa saappaan varressa"...
Itse en muista kakkosesta samoja ongelmia ja miellän kakkosen parammaksi omaan makuuni.

Minulla bugitti tuo medkitti siten, että ne ei enää kuluneet käytössä, joten niitä kertyi reilusti yli sata.

Itsellä ei tuo perkki toiminut tai sitten en tajunnut jotain.
Välillä tuli ilmoitus ilmeisesti tuohon liittyen.
En muista tarkkaan mitä siinä luki, mutta johonkin huutokauppaan se liittyi.
Välillä summaksi ilmoitettiin esim. 17000, mutta eipä se ainakaan omalle tilille ilmestynyt. Pitikö rahat noutaa jostain?
Eipä tuo tosin haitannut, koska alun jälkeen ei ollut mistään pulaa ja lopussa oli aivan helvetisti ylimääräistä romua sekä valuuttaakin oli riittävästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Välillä summaksi ilmoitettiin esim. 17000, mutta eipä se ainakaan omalle tilille ilmestynyt. Pitikö rahat noutaa jostain?
Eipä tuo tosin haitannut, koska alun jälkeen ei ollut mistään pulaa ja lopussa oli aivan helvetisti ylimääräistä romua sekä valuuttaakin oli riittävästi.
Kyllä ne ihan suoraan rahoihin ilmestyivät välittömästi kun klikkaili "myy kaikki romut" -nappia.

Sitten kun poistui kaupasta niin tuli niitä "myit kaman huutokaupassa $xxx:llä" -ilmoituksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Kyllä ne ihan suoraan rahoihin ilmestyivät välittömästi kun klikkaili "myy kaikki romut" -nappia.

Sitten kun poistui kaupasta niin tuli niitä "myit kaman huutokaupassa $xxx:llä" -ilmoituksia.
En myynyt kertaakaan kaikkia romuja kerralla eli bugasi varmaan vain yksittäin myymällä.
Varmaan joku 40000 jäi saamatta, mutta mitäpä pienistä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
216
Hankin tämän ihan kiinnostuksen vuoksi kun olen pitkään ajatellut tutustuvani tähän Wasteland sarjaan (onhan sillä niin klassiset juuret). Pelinä ihan mukava kokonaisuus ja kivaa RPG säätämistä. Olin tyytyväinen ostokseeni, pelin juoni oli ihan hyvä sekä grafiikkasta pidin. Pelistä kuitenkin paistaa esiin, että resurssit ovat varsin vajavaiset sillä paljon olisi voinut laatuun sijoittaa lisää.

Käytin läpi pelaamiseen noin 60 tuntia ja kolusin läpi kyllä varmaankin kaikki mahdolliset asiat. Maailma oli mukava ja mielenkiintoinen. Yllätyksenä minulle tuli ehkäpä tuo aiheen samankaltaisuus Falloutin kanssa "vitsi" näkökulmasta. Oletin, ehkäpä hivenen vakavammin otettavaa aiheen ympärillä olevaa juonta.

Pelin mitta oli minusta varsin lyhyt ja vaikka juonessa oli paljon variaatioita siihen miten halusi viedä asioita eteenpäin niin maailman eteneminen oli itseasiassa hyvin lineaarinen kun maailma oli jaettu noihin säteilyalueisiin, joten aina oli vain pari uutta paikkaa auki.

Pelin pugisuus oli toki valitettavaa. Mitään show stopperia ei ollut ,mutta sellaisia pieniä ongelmia oli paljon. Musiikit eivät kuuluneet kuin välillä, käytettävät esineet eivät kuluneet(medipakit) tai skill pointtien saaminen kirjoista kertautu jos oli skill esineitä päällä. Aseet näkyivät fog of war alueella ilmassa leijuen sekä muita pieniä issueita siellä täällä.

Performance pelissä toimi erikoisesti sillä välillä keskusteluissa peli hidastui nykiväksi ja muuten peli toimi normaalisti. Varsin outo ongelma ja kone minulla on kuitenkin high end. Suurin ikävyys on nuo latausruudut ja kenttien todella hidas lataaminen. SSD saattaisi auttaa asiaa, mutta joku optimointi ongelma tuossa varmasti on. Pelin 60 tunnista on paljon sitä lataamista ruudusta toiseen. Varmaan useita tunteja sillä jos joutuu liikkumaan paljon ja käymään yksittäisiä asioita jolloin saa viettää latausruudussa pitkän aikaa.

Muutama juoni ongelma löytyi myös (bugi tai muu virhe) tehtävissä vaikka suoritti tietyn tarinan (Hoon perhe) niin jossain vaiheessa peli alkoi puhua heistä kuolleena, vaikka pelastin perheen.

Silti voin suositella RPGn ystävälli tätä peliä ja voisin sanoa , että antaisin 8/10 pelille vaikka bugeja on. Juonen lyhyys ja tuo hiomattomuus sekä optimointi puutteet vie nuo kaksi pistettä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Hankin tämän ihan kiinnostuksen vuoksi kun olen pitkään ajatellut tutustuvani tähän Wasteland sarjaan (onhan sillä niin klassiset juuret). Pelinä ihan mukava kokonaisuus ja kivaa RPG säätämistä. Olin tyytyväinen ostokseeni, pelin juoni oli ihan hyvä sekä grafiikkasta pidin. Pelistä kuitenkin paistaa esiin, että resurssit ovat varsin vajavaiset sillä paljon olisi voinut laatuun sijoittaa lisää.

Käytin läpi pelaamiseen noin 60 tuntia ja kolusin läpi kyllä varmaankin kaikki mahdolliset asiat. Maailma oli mukava ja mielenkiintoinen. Yllätyksenä minulle tuli ehkäpä tuo aiheen samankaltaisuus Falloutin kanssa "vitsi" näkökulmasta. Oletin, ehkäpä hivenen vakavammin otettavaa aiheen ympärillä olevaa juonta.

Pelin mitta oli minusta varsin lyhyt ja vaikka juonessa oli paljon variaatioita siihen miten halusi viedä asioita eteenpäin niin maailman eteneminen oli itseasiassa hyvin lineaarinen kun maailma oli jaettu noihin säteilyalueisiin, joten aina oli vain pari uutta paikkaa auki.

Pelin pugisuus oli toki valitettavaa. Mitään show stopperia ei ollut ,mutta sellaisia pieniä ongelmia oli paljon. Musiikit eivät kuuluneet kuin välillä, käytettävät esineet eivät kuluneet(medipakit) tai skill pointtien saaminen kirjoista kertautu jos oli skill esineitä päällä. Aseet näkyivät fog of war alueella ilmassa leijuen sekä muita pieniä issueita siellä täällä.

Performance pelissä toimi erikoisesti sillä välillä keskusteluissa peli hidastui nykiväksi ja muuten peli toimi normaalisti. Varsin outo ongelma ja kone minulla on kuitenkin high end. Suurin ikävyys on nuo latausruudut ja kenttien todella hidas lataaminen. SSD saattaisi auttaa asiaa, mutta joku optimointi ongelma tuossa varmasti on. Pelin 60 tunnista on paljon sitä lataamista ruudusta toiseen. Varmaan useita tunteja sillä jos joutuu liikkumaan paljon ja käymään yksittäisiä asioita jolloin saa viettää latausruudussa pitkän aikaa.

Muutama juoni ongelma löytyi myös (bugi tai muu virhe) tehtävissä vaikka suoritti tietyn tarinan (Hoon perhe) niin jossain vaiheessa peli alkoi puhua heistä kuolleena, vaikka pelastin perheen.

Silti voin suositella RPGn ystävälli tätä peliä ja voisin sanoa , että antaisin 8/10 pelille vaikka bugeja on. Juonen lyhyys ja tuo hiomattomuus sekä optimointi puutteet vie nuo kaksi pistettä.
High end kone ja ei ole ssd:tä?
Mutta onhan nuo lataustauot tosiaan ärsyttävän pitkiä.
Ei montaa siirtymää kerkiä tekeen kun on jo pelannut Tinderin läpi:p
Itsellä varmaan puolessa välissä menossa ja täytys koittaa rypistää loppuun ennenkö gamepass loppuu.

Edit: Lisätään sen verran että pelin optimointi on heikko ja itsellä tulee jatkuvasti vielä random fps droppeja vaikka afterburner ei näytä mitään mikä siihen viittaisi. Näyttis ja prossu menee jollain 50 usagella jatkuvasti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
SSD saattaisi auttaa asiaa, mutta joku optimointi ongelma tuossa varmasti on.
Eipä auta SSD. Itsellä oli kohtuullisen nopealla NVMe:llä sekä koneessa muutenkin vääntöä ja latausajoista tuli mieleen C64:n kasettiasema.
Tuon takia en tule enää ikinä palaamaan tämän pelin pariin, jos tuota ei pysty korjaamaan päivityksillä.

En tiedä miten kauan ruksuttaa HDD:ltä, mutta en yllättyisi, jos latausajat olisivat sekunnilleen samaa luokkaa verrattuna SSD:hen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Eipä auta SSD. Itsellä oli kohtuullisen nopealla NVMe:llä sekä koneessa muutenkin vääntöä ja latausajoista tuli mieleen C64:n kasettiasema.
Tuon takia en tule enää ikinä palaamaan tämän pelin pariin, jos tuota ei pysty korjaamaan päivityksillä.

En tiedä miten kauan ruksuttaa HDD:ltä, mutta en yllättyisi, jos latausajat olisivat sekunnilleen samaa luokkaa verrattuna SSD:hen.
Unity peli ja Unitylle tyypilliset loading timet. Paska mikä paska niin kauan kunnes kirjoittavat koko Unityn asset loaderin uusiksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
216
High end kone ja ei ole ssd:tä?
Mutta onhan nuo lataustauot tosiaan ärsyttävän pitkiä.
Ei montaa siirtymää kerkiä tekeen kun on jo pelannut Tinderin läpi:p
Itsellä varmaan puolessa välissä menossa ja täytys koittaa rypistää loppuun ennenkö gamepass loppuu.

Edit: Lisätään sen verran että pelin optimointi on heikko ja itsellä tulee jatkuvasti vielä random fps droppeja vaikka afterburner ei näytä mitään mikä siihen viittaisi. Näyttis ja prossu menee jollain 50 usagella jatkuvasti
Tarkennetaan vieläse, että koneessa on SSD, mutta peli on HDD puolelle asennettu. SDD on vielä sen verran pieni, että jätän sen vain ihan muutamalle tärkeimmälle pelille sekä OSlle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Unity peli ja Unitylle tyypilliset loading timet. Paska mikä paska niin kauan kunnes kirjoittavat koko Unityn asset loaderin uusiksi.
Testailin Atom RPG:tä, joka on kai Unityllä väsätty (?) ja latausajat on luokkaa 2-3 sekuntia, oli kartta minkä kokoinen tahansa. (Vrt. Wastelandin 25-xx sekuntia)

FPS on hidastunut tähän mennessä isommissa paikoissa reiluun 50:een eli "hieman" parempi kuin tuon Wastelandin 4 fps ja grafiikka on tuommoiselle pelille täysin siedettävää.
Taitaa tuo NPC-hahmojen yhtäaikainen määrä vaikuttaa jotenkin FPS:ään.

Meinasin jättää Atomin testaamatta, koska oletin latausaikojen oleva mallia Wasteland, mutta onneksi testasin. Äkkiseltään muutenkin viihdyttävämmän oloinen peli, eikä ilmeisesti ole pakotettua putkijuoksua kuten Wasteland 3.
Hieman kankeampi käyttöliittymä, mutta siihenkin tottuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Eipä auta SSD. Itsellä oli kohtuullisen nopealla NVMe:llä sekä koneessa muutenkin vääntöä ja latausajoista tuli mieleen C64:n kasettiasema.
Tuon takia en tule enää ikinä palaamaan tämän pelin pariin, jos tuota ei pysty korjaamaan päivityksillä.

En tiedä miten kauan ruksuttaa HDD:ltä, mutta en yllättyisi, jos latausajat olisivat sekunnilleen samaa luokkaa verrattuna SSD:hen.
Kuinka pitkiä latausaikoja sinulla on? Lähinnä, että minusta latausajat eivät ole ongelma, jos nyt ei kovin montaa kertaa koita arpoa loottilaatikoille parempaa sisältöä. Toistaiseksi kaikki lataukset tuntuu olevan 20-25 sekuntia. Koneessa on 3900X, 32Gb 3600MHz ja Corsair MP600 (PCIe 4.0) ja parempaakin rautaa löytyy päivitettäväksi jos haluaa vielä nopeampia latauksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Kuinka pitkiä latausaikoja sinulla on? Lähinnä, että minusta latausajat eivät ole ongelma, jos nyt ei kovin montaa kertaa koita arpoa loottilaatikoille parempaa sisältöä. Toistaiseksi kaikki lataukset tuntuu olevan 20-25 sekuntia. Koneessa on 3900X, 32Gb 3600MHz ja Corsair MP600 (PCIe 4.0) ja parempaakin rautaa löytyy päivitettäväksi jos haluaa vielä nopeampia latauksia.
En ottanut kellolla aikaa, mutta noin puoli minuuttia. 2700X lähinnä idlaili tuon pelin kanssa. En tullut katsoneeksi, että osaako käyttää edes neljää corea.
Joku varmaan osaisi sanoa, että mikä tuossa se pullonkaula on. Ei se ainakaan SSD:n maksiminopeuksiin liity (En muistanut katsoa kuormitusta, mutta luultavasti idlaili sekin.) ja muistitkin kulkee sen 50 gigaa sekunnissa.
Arvaan, että erittäin laiskasti optimoitu, mutta enpä tosin ymmärrä pelimottoreiden saloista yhtään mitään.

Eniveis aivan helvetin rasittavaa odotella puoli minuuttia joka välissä. Esim. meni sinne pieneen asumukseen, niin saman verran lataili, kuin isompiakin alueita.
(Luksusta tuon Atom RPG:n kanssa kun latailee jokseenkin samalla pelimoottorilla kaiken mahdollisen alle kolmessa sekunnissa.)
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Kuinka pitkiä latausaikoja sinulla on?
Tyhjensin astianpesukoneen latauksen aikana, tarkemmin en kellottanut mutta ajattelemattomat quickloadit alkoi jo harmittaa. Tuntui vain jatkuvasti pidentyneen pelin edetessä, alussa en muista olleen ongelma. Pelasin Game Passilla i3-7300, 16GB, GTX1650LP ja nVME SSD setuppina, oikein mainiosti muuten pelattavissa. Ajoittain meni diashowksi josta palautui loadilla normaaliksi, liekö tämäkin korjautunut patchilla kun ei enää loppupuolella vaivannut.

Tuli pelattua hieman puolivahingossa parikin eri loppua ja bugeista huolimatta hyvin maistui. Mukavimpana bugimuistona yksi Scorpitron-battle tuli käytyä kolmeen kertaan, kun kontrollit hävisivät täysin lootatessa - peli ei vastannut enää hiireen tai näppikseen. Tätä teki satunnaisesti ja normaalisti tuosta pääsi quicksave/quickload-syklillä, mutta random encounterin lopussahan ei tallentamaan pystynyt. Load, battle uusiksi ja takaisin kartalle, niin uusi Scorpitron yllätti välittömästi.

Kävin Yuma Countyssä alustavasti tutkimassa, päätin että on hyvä hetki ottaa Cordite mukaan, vaan ei mennytkään ihan kuten kuvittelin. Vartijat päästivät peloissaan Corditen sisään kuten kuuluu, mutta muu squad triggasi heti portilla taisteluun. Siinä päätä pyöritellen ammuskelin tien läpi, kuuntelin Corditen "nyt riitti"-tiuskinnan ja jatkoin Patriarch-linjan loppuun. Pari päivää taukoa ja takaisin Yuma Countyn alkuun Corditen kanssa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
216
Minä pelailin tuon Angel Deathin lopun eli Rangerit tulivat Coloradoon pitämään rauhaa yllä. Katselin wikistä nuo muut mahdolliset loput ja sellainen mietiskely nousi esiin.
Vaikka Patriarchin sairauteen viitattiin useita kertoja niin pelistä ei taida löytyä diplomaattista loppua, jossa voisi rauhallisesti vaihtaa vallan Coloradossa. Sääli vaikka toisaalta pidän siitä, ettei ole aina happy endejä.

Onko kukaan testaillut tuon, että Gipperit säästää ja koneet tuhoaa? Minä tein päin vastoin kun kuvittelin, että niin saan öljyn tuotannon varmistettua Coloradolle. Noh eihän se tietenkään niin mennyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Minä pelailin tuon Angel Deathin lopun eli Rangerit tulivat Coloradoon pitämään rauhaa yllä. Katselin wikistä nuo muut mahdolliset loput ja sellainen mietiskely nousi esiin.
Vaikka Patriarchin sairauteen viitattiin useita kertoja niin pelistä ei taida löytyä diplomaattista loppua, jossa voisi rauhallisesti vaihtaa vallan Coloradossa. Sääli vaikka toisaalta pidän siitä, ettei ole aina happy endejä.

Onko kukaan testaillut tuon, että Gipperit säästää ja koneet tuhoaa? Minä tein päin vastoin kun kuvittelin, että niin saan öljyn tuotannon varmistettua Coloradolle. Noh eihän se tietenkään niin mennyt.
Itse vaihdoin vallan ilman väkivaltaa, lukuunottamatta väkisin skriptattua joka lopussa olevaa Ranger HQ tappelua, jossa tällä kertaa piti tapella osan rangereiden kanssa, jotka olivat yhtäkkiä pettureita/eri mieltä.
Pidätin hengissä kaikki lapset, korkea maine Marshallien, Hundred Familiesin ja Monster Armyn kanssa, kohtuu korkea pakolaisten kanssa. Reaganin AI:n otin panttivangiksi, Gippersit ja koneet jätin henkiin, muttei mitään hyviä ystäviä enää olleet, öljyn tuotanto jatkui normaalisti.
Palatessa maailmankartalle viimeisestä paikasta viimeisen lapsen pidätyksen jälkeen Angela Dethi otti yhteyttä ja tarjosi rauhanomaisen vallanvaihdon vaihtoehtoa, sitä ennen olin vastaillut neutraalisti Angelan (väkivaltaisen) vallanvaihdon ehdotuksille. Ranger HQ tappelun jälkeen mentiin vain juttelemaan Patriarchin kanssa ja pidätin hänet ilman tappelua. Järjestin oikeudenkäynnin hänen teoistaan, Rangersit sai resurssit kotia ja jäi ylläpitämään rauhaa myös Coloradoon.
Corditen olin rekrytoinut Rangerseihin, mutten käyttänyt häntä ollenkaan, en edes siellä viimeisessä paikassa. Ärsyttävästi Cordite sanoi lopussa ennen Patriarchin luokse menoa vain "moikka, häippäsen tästä väsäämään uutta jengiä ja menen orjuuttamaan ja tappamaan ihmisiä, koska ette ole menossa tappamaan Patriarcia". Eikä voinut tehdä mitään asian estämiseksi, mistä seurasikin oman lopun IMO ainoa huono loppuslide.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Viimeisin päivitys näyttää aika kivasti parantavan latausten nopeutta

Do you hate long load times? We hate long load times. Our engineers changed how the game loads levels, reducing load times by up to 60% on PC and 25% on console.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 167
Viimeisin päivitys näyttää aika kivasti parantavan latausten nopeutta

Do you hate long load times? We hate long load times. Our engineers changed how the game loads levels, reducing load times by up to 60% on PC and 25% on console.
Täytyypä testata. Yhä silti odotellen esim. trinkettien korjaamista.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Nyt ois peli pelattu läpi ja mittariin näytti tulevan 46 tuntia. Latausajat oli kyllä viimeisimmät pätsin jälkeen todella lyhyet! Kokonaisuudessaan todella maukas peli, vaikka alkupuolella oli aika hukassa mitkä ryhmät on mitäkin ja mitkä on niiden sidossuhteet. Tosin ei tuo minun nimimuistilla lopussakaan ihan selkeää ollut. Vielä olisi ehkä saanut enemmän irti jos olisi tarkemmin lukenut tekstejä ja hieman penkonut pohjatietoa hahmoista. Pelin loppu tuli hieman yllättäen vastaan ja odotin vielä yhtä tai kahta paikkaa tutkittavaksi.

Omaksi suosikiksi nousi tässäki pelissä sniput, joiden kaveriksi revolverit oli välillä aika op. Snipuja olikin lopussa tiimissä 3kpl. Myös lähitaisteluaseet olivat yllättävän tehokkaita, vaikka niitä hieman vieroksuin alussa. Brawling 10 levulla, niin vie vaan 1 AP, nii saa vedettyä sen 10x kertaa samaa vihua kylkeen. Näiden kaveriksi sitten vielä armorit, mistä saa jokaisesta +20% DMG, niin vuoron damage on varsin mehevä.
 
Viimeksi muokattu:

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Vinkkinä tää on nyt Steamissa -35%, tuli poimittua kirjastoon kun wishlist muistutti.

Ainakin ekat tunnit menneet leppoisasti, ilmeisesti bugeja korjailtu sitten julkaisun iso kasa kun ei mitään ongelmia ole tullut vastaan.

Vaikuttaa itse asiassa todella hyvältä. Tullut naureskeltua noille Hillbilly-ääninäyttelyille jo moneen kertaan. Aika karikatyyrisesti ja kieli poskessahan nuo hahmot on tehty, mikä ei ollenkaan huono asia.

Jo alussa tuli monta paikkaa, ettei skill pointsit riitä joko dialogeissa tai itse toiminnoissa, en tiedä tuliko tehtyä virhe kun aloitin noilla valmiilla hahmoilla enkä customeilla...Vai onko tää vaan näin että pitää sitten keksiä vaihtoehtoisia tapoja tehdä asioita mihin ei rahkeet riitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Tuli sitten vaatimaton 7.1 gigan päivitys jossa on kyllä todella pitkä lista mitä on fixattu ja lisätty

Wasteland 3 Patch 1.2.0 “Meat Maker Marinade”

Highlights

  • Balance changes have adjusted some core systems to ensure a true wasteland experience. Developer commentary is included below from David Rogers to help explain the thought process and intentions behind the changes.
  • We finally resolved the issue that could cause the two starting Rangers’ attributes to go into the negative. Thanks to everyone who had to deal with this for your patience.
  • We resolved a few progression blockers which were giving some of you grief, including the Yuma County Speedway door and Little Hell gondola.
  • The incredibly annoying slamming-into-cover issue is now addressed! If you still want your controller to vibrate endlessly we hear there are apps for that.
  • [PC/Xbox] Brazilian Portuguese and Italian subtitles are now available!
    • Note: These additional subtitles are expected to be available on PlayStation by early next year.


Gameplay

  • The intro cinematic and live-action short are now viewable from the main menu under a Special Features option.
  • When switching away from and back to the original two Rangers, their attributes will no longer change to negative values.
  • Resolved an issue where characters would play the cover animation repeatedly when moving into cover from a crouch.
  • Sawblade ammo has been added into merchants and enemy drop tables.
  • You were right. More sniper ammo has been added into the intro Ambush scene.
  • Vendors have smartened up and will no longer trigger Antique Appraiser on junk that you’ve repurchased.
  • Fixed an issue where Yuma County Speedway Doors were not interactable under certain conditions.
  • Fixed two conversation issues with Liberty that could fail to advance and require restarting the game.
  • Fixed an issue where the Rebel Scout would not appear in Hoon Homestead after being sent there to meet [redacted].
  • Fixed an issue with the Photon Amplification Lens that caused the UI to fail to load.
  • Medical Marvel should now be working as intended. For realsies.
  • An issue preventing players from completing the ‘Unwelcome Guests’ quest, which previously would not allow them to confront Mama Cotter, has been resolved.
  • Resolved an issue preventing the Varangian Blood perk from activating upon an ally being downed in combat.
  • Resolved an issue where Rangers could get another blank disc and redo the quest to talk to the Machine Intelligence after transferring a certain consciousness into a certain somebody.
  • The Machine Commune faction’s AI has been flashed with the latest firmware, and the Commune will now no longer hate the Rangers after they upload an important quest element.
  • Shooting a cryo rocket at the barrels next to the Scorpitron in the Tellurium Mine will no longer cause the explosion to explode infinitely. We respect physics, and infinite explosions require infinite energy, which doesn’t make a whole lot of sense within the scope of this very realistic and very cool video game story.
  • As rad as this was in theory, if not in practice, the Kodiak is now no longer able to Monster Truck through Scorpitrons—no matter how much dew from the mountains may have been consumed beforehand.
  • Pay no attention to the mysterious DevCube behind the curtain! The DevCube that was not meant to be seen with mortal eyes has been removed from the Paint Mines. May it live forever in our hearts.
  • The deer in Santa’s Workshop can now be tamed without a bunch of backtalk.
  • Several weapons that previously did not produce scrap or mods when field stripped now do. Cha-ching!
  • Fixed the text describing headshots’ bonus effect. It’s always done +75% damage, but it previously displayed ‘+175% damage’ in error.
  • Added the “Cog Pendant” into the game. This is a backer item we intended to have in the game when it released, but it wasn’t there. So we fixed that.
  • Fixed an issue that would softlock the initial Jodie Bell hostage cutscene if the player swapped to the second character right before the cutscene.
  • Fixed an exploit that allowed the player to redo the Reagan questline after talking to the Machine Intelligence after completing a certain quest objective.
  • Fixed an issue where flame jets were invisible while they were active. (Fun fact: ‘The Invisible Flame Jets’ was the name of our prog-rock band back in the 80’s).
  • Removed the random Godfisher in the Yuma Speedway after the Godfishers leave camp. Go home, random Godfisher, you’re drunk.
  • Fixed an issue where Drilldogs didn’t attack until all other enemies had died.
  • Fixed an issue where Doctor NPCs wouldn’t heal the players to full health.
  • Fixed an issue where Mortar Strike would not consume rocket ammo.
  • Killing Dee Sharp in the Scar Collector Mines while Cordite is in the party will no longer softlock the cutscene.
  • Fixed an issue where the Spirit Animal perk provided buffs for the whole party, and not just that particular character.
  • Fixed an issue that prevented players from lockpicking the doors in the Sans Lux Apartments, even if they had the requirements.
  • Lucia now speaks up when a player first walks into the Marshals’ station in Downtown.
  • Fixed an issue where the Survival skill was giving some of the custom Rangers the “Charm Animal” skill for free.
  • Failing when trying to fix Morningstar now displays explosions before a fade to white to really hit home the fact that you are a failure.
  • Fixed an issue where the player couldn’t get “The Stink” off when using an Antidote. Be thankful this game isn’t scratch n’ sniff.
  • Fixed an issue where grenade trajectories would get blocked while inside the Clown Museum’s bigtop.
  • Fixed an exploit where vehicle upgrade items could appear in the player's inventory if the utility upgrade was unequipped.
  • The Clown Museum ballerinas are no longer active before the player arrives.
  • Fixed an issue that prevented the player from saving Austin Pease if they didn’t initially have the money to free him, and also fixed an issue where players were able to pay half the required amount for that task.
  • The quest “War of the Worlds” should now complete properly when the player wipes out all the robots in the mines.
  • Players can now reach max reputation with the Monster Army.
  • Fixed an issue where players, while in high cover, couldn’t activate self-use items while using a two-handed blade.
  • Fixed an issue that could cause the Dorsey rocketeer on the dam fight to be invisible during that battle.
  • Crit damage values should no longer dip into negative values and heal enemies… Total head scratcher, that one.
  • Fixed an animation issue that would cause the player to slide if they shot and moved from a crouched position.
  • Firing on an NPC who can use deployable turrets will now result in their turrets correctly turning hostile as well.
  • Fixed an issue that prevented the player from talking to the Weaponsmith in the Bizarre Interior without visiting The Warrens.
  • Resolved an issue where an enemy would infinitely rotate after tripping the alarm in the Scar Collector Mines’ Security Habitat
  • Fixed an issue where loading an autosave during the Fishlips fight would prevent the player from being able to fight Fishlips.
  • The Patriarch and his Guards will now always be hostile if the player decides to go on a murder-spree outside of the palace or in Downtown.
  • Fixed an exploit that let the player get infinite cash from Paris in the Bizarre Exterior.
  • Fixed an issue that prevented the player from completing the Counterintelligence Mission.
  • Fixed an issue where swapping weapon slots and modding the primary weapon would put the mod on the secondary weapon.
  • Fixed an issue where the player couldn’t complete the Santa’s Workshop questline unless they tricked Santa to check for cookies.
  • Fixed an issue where players couldn’t complete the Santa’s Workshop questline if during the fight Sugar Plum Mary was killed.
  • SAL is now prevented from occasionally chiming in on the radio and playing music during combat in Denver.
  • Players who pick the “Mopey Poet” background will now get the +5 Evasion bonus as intended.
  • Melee characters who start combat in cover will now face the correct direction on start.
  • Updated Turret enemies to fix highlighting issues.
  • Fixed an issue that would cause Masato to disappear if you gave him the ramen but didn’t recruit him to Ranger HQ.
  • The Smuggler Devastator enemy type will now attack instead of cower behind cover and do nothing.
  • Fixed a conversation choice with Vivisecto where the player’s choice was nonsensical. (Isn’t it possible that all choice is in fact nonsense? Something to think about.)
  • Fixed the logic for blackjack games in Cartel Nightclub after the first few hands.
  • The Ranger General’s Hat now correctly provides the stat boosts stated.
  • Fixed multiple issues when reviving a downed player character.
  • Fixed a rare issue where the targeting line during combat wouldn’t disappear.
  • Fixed an exploit where the benefits of crouching persisted after saving and loading.
  • Fixed an issue where the Kodiak’s health wasn’t being saved properly.
  • Terminals in the Monster Army Bunker should now reward experience for “Nerd Stuff” skill checks.
  • Removed one of the two “Goodbye” options in Hallie’s conversation.
  • Fixed an issue where an enemy’s arms would stay highlighted red after being targeted with a Precision Strike.
  • Pvt. Pellegrin no longer plays pretend soldier, and will now hold his gun like a good guard back at Ranger HQ.
  • Increased the talk radius of Major Tomcat when you see him on the bridge.
  • Fixed an exploit that would generate healing when swapping weapons while certain status effect buffs were active.
  • Fixed an issue where the player would get ejected from the conversation with Hardee Knox for seemingly no reason.
  • Fixed an issue where the Area of Effect circle disappeared on certain terrain.
  • Fixed multiple issues with Precision Strike not highlighting enemies/enemy parts properly.
  • Fixed a rare issue that made the Cannibals up front in the Cannibal Jamboree not hostile even after killing their friends. (Fun fact: ‘Pacifist Cannibals’ was the name of our punk band back in the 80’s).
  • Fixed an issue in the endgame where [redacted]’s Scouts weren’t getting revealed by the Fog of War during the conversation with them.
  • Fixed an issue where Jarrett’s knife could appear to not be properly attached to his hand during his first line of dialog.
  • Area of Effect abilities that are self-centered (ex. Rally) now work if the player is crouched.
  • Vehicle wreckage should now no longer obscure characters during the final fight.
  • Fixed an issue where status effects were ending too soon after combat ended.
  • Fixed some issues with the Night Rider Horn, Michael.
  • Fixed an issue where during the Tinker combat, the enemy’s first turn wouldn’t end if the player attacked first.
  • Fixed a minor combat grid issue in Ranger HQ Razorback encounter area.
  • Fixed an issue where the save spinner UI element would stay on the screen permanently after the game was saved.
  • Fixed a missing combat grid issue in one of the random encounter areas.
  • Fixed a weird issue where shotguns and flamethrowers with damage type mods installed could act like pistols and fired single bullets rather than the correct ammo.
  • Scotchmo’s animations have sobered up now and work as intended.
  • Fixed an issue where getting ambushed by Tinker pulls a bear into combat.
  • Fixed an issue with Irv’s dialog with the bookseller.
  • Fixed an issue where MacTavish was unreachable in his Ranger HQ cell, and could not be talked to.
  • Destroying the Reagan statue early will now properly update the mission, “A House Divided.”
  • Fixed an issue that occasionally caused the start point for the Scar Collector Mines to be in a different location.
  • Bill will finish his “Gotta go find my gun” bark before running off to his dea… err.. Destiny!


Balance

  • The XP needed to level up has been adjusted. XP requirements for levels 8 through 20 have been only slightly increased, while XP requirements from 20-30 have been greatly increased. This brings the functional max level down to around 27, from around 29.
    • “We were finding that players were finishing the game at a higher level than we expected, and beyond level 8 players did seem to chronically over-level their content. This resulted in skill checks feeling less demanding than we desired. We really want players to deliberate over every point spent. The goal of this adjustment in the XP curve is to ensure players who are 100%'ing our content are still experiencing some friction in the late game, while being sure that players who don’t want to do everything and who still complete the main story are able to reach the necessary level to complete the final quest.”
  • For existing players, you won’t lose any levels, but your next level up will have the correct experience requirement. This will result in your next level up being just a little further away than it was before.
  • Reduced the effectiveness of Aramid Pads and Trauma Plate Inserts to 2 and 4, down from 4 and 6.
  • Reduced the effectiveness of the Lights Out perk down to +100% from +200%.
  • Changes to critical hit chance:
    • “Critical hit chance was getting much higher than we wanted, and was having an outsized impact on combat. Enemies were critically hitting players too often, which didn’t feel good, and player critical hit chance was getting up too high, particularly for characters who weren’t necessarily even trying to build for crit chance. These new changes target bringing overall crit chances down, mostly for characters who aren’t consciously building for crit chance. We did this rather than bringing down the maximum crit damage. We like big damage numbers, they feel good, but we want them to be the exception, not the norm.”
      • Critical hit chance for NPC’s has been reduced to about 62.5% of its previous value.
      • Critical hit chance granted from the Intelligence stat has been reduced to +20%, from +25%.
      • Critical hit chances granted by gear, mods, and the cat companion have been reduced.
      • The Focus drug grants less critical hit bonus than it did before (but still a lot). +15 down from +20.
      • High level light armor helmets no longer grant bonus crit chance. Instead we’ve given them status effect resistance or Evasion bonuses.
  • Assault rifles have been given +3m range.
  • Congrats! You’ve made it halfway through the patch notes. Get yourself a snack.
  • The Gopher Hunter perk has been buffed to decrease enemy cover effectiveness by 40%, up from 25%.
    • “The goal with these two changes is to buff the assault rifle, but also to give it a different use-case vs. the SMG. While the SMG is about heavy damage and high risk flanking maneuvers, the assault rifle should be a reliable work-horse that can deliver consistent damage when it's needed while staying safe behind cover.”
  • Characters who have been stunned will gain a “Stun Protection” status effect after it wears off, stopping any character from being stunned two turns in a row.
  • Tier 4 and 5 loot crates have a reduced chance to drop above-tier gear, making tier 5 and 6 weapons rarer earlier in the game.
  • Shotguns and flamethrowers have had their Torrent Strike damage reduced to 200% of weapon damage, down from 300%.
  • Pistol Pete will no longer use the Trick Shot ability.
  • Weapons and armor now display their level, making it easier to compare items and understand if your gear is at the appropriate level for your characters.
  • Sniper rifles have had their bonus strike rate reduced. Low level sniper rifles have no bonus strike rate, but will start to gain the stat at higher levels.
  • High level sniper rifles now cost 7 AP to fire, up from 6.
    • “This is largely to ensure sniper rifles maintain the tradeoff of being incredibly hard to fire twice in a turn, while still being powerful.”
  • Animal Companions, Followers, and Deployables will now distract enemy NPCs less, or more, based on your difficulty setting. Players playing on Supreme Jerk will find that enemies are much more focused on attacking Rangers vs. deployables and followers, while players on Rookie difficulty should still be seeing their animals tanking significantly for their team.
    • “We saw a dominant strategy form in which lots of low-level animal companions were being taken, along with many of the followers, which resulted in them having too large an impact on combat (namely in how much damage they soaked up). We know people love their animals and generally will reload their save game until they survive the fight, so rather than killing your furry friends off, we’re limiting how much the enemies are shooting them vs. your own Rangers. This, combined with reduced follower tanking will hopefully put a larger emphasis on debuffs at higher difficulties.”
  • Deployables now have a maximum level they’ll scale to, stopping them from being overly impactful in the late game. The most notable change is that Machine turrets will stop getting better after level 14, while laser turrets will scale up to lvl 20.
  • The skill needed to install a Razor Box weapon mod has been reduced to 6, from 10.
  • Satoshi’s case is now more valuable to vendors.
  • Rocket launchers now cost 4 AP to reload, up from 2.
  • Cheebus now sells Tier 5 gear, down from Tier 6.
  • Jackhammer shotgun’s AP to fire is increased to 5, up from 3.
  • Food items are now more expensive (AP) to eat in combat.
  • Pre-order bonus weapons have had their vendor value lowered, so if they’re sold they do not dramatically impact the intended economy.


UI & Controls

  • Added a keybind option on PC for “Loot All.”
  • The minimap should now always default to on.
  • Utility items will now sort as Armor when filtering items.
  • Double-clicking a character portrait on the HUD now centers the camera to that character. What a time to be alive.
  • Fixed an issue where premade Rangers weren’t showing up in the “Manage Squad” Screen.
  • Player health can no longer show below 0 when downed.
  • Fixed an issue that would cause enemy UI stats to disappear if the player opened and closed the inventory menu up a lot.
  • An issue that prevented some quirks from being selectable during character creation has been resolved.
  • Fixed an issue where the first slot of the inventory could be unresponsive. You’re the first slot! Come on… Be better, first slot.
  • Fixed an issue where the “Sell Junk” keyboard shortcut wouldn’t work.
  • Minimap image no longer does a jitter dance when you move the camera separately from your rangers.
  • [Gamepad] The ‘A’ prompt now appears when highlighting an NPC to talk to.
  • [Gamepad] Resolved the issue that made it impossible for a companion to join if their dialog was cancelled.
  • [Gamepad] Fixed an issue that made laser tripwires unable to be disarmed with a gamepad.
  • [Gamepad] Removed the second close button option in the controls option menu.


Console

  • Additional stability improvements made to assist with older console crash rates. Work will be continuing in future updates to further reduce crash potential.
  • New Feature – While out of combat, press Y (Xbox) or Triangle (PS4) to go into targeting mode.
  • Unplugging a controller while the game was “thinking” caused some issues, specifically during saving/loading, and during character creation. We didn’t think that was good, so we fixed that.
  • Fixed multiple issues where console saves and load screens would hang or cause the game to crash.
  • [Xbox] Fixed an issue where the player could get stuck in a merchant screen immediately after adding a new party member.
  • [Xbox One] Fixed an issue where the initial dialog was not heard nor seen at the Arapaho Caravan.
  • [Xbox One] Fixed an issue that caused colored lights to appear on the combat UI grid.
  • [Xbox One] Button prompts seen in the main menu now use the correct UI font.
  • [Xbox One] The Dorsey prisoner no longer clips into the wall in Ranger HQ.
  • [Xbox One S] The game should no longer crash if the user leaves the game open on the world map for an extended duration.


Co-op

  • Players are now forced to be on the same patch version to play together.
  • We’re even more confident that we’ve fixed the issues causing infinite loads in co-op. We’re looking at you, persistent 33% load hang (as well as some other nasty outliers)!
  • Fixed an issue that prevented players from accessing the Multiplayer menu with just the keyboard.
  • Fixed an issue during the world map where both players were hearing different radio calls.
  • Fixed an issue where speech bubbles would persist after an enemy died.
  • The chat window background now appears with a cool misty cloudy background instead of a translucent blue.
  • Fixed an issue that caused the radio voiceover to cut out for the guest.
  • Fixed an issue where the initial dam combat sequence was zoomed in too much.
  • Fixed an issue where GOG players could not host a Direct Connect multiplayer session.
  • Fixed an issue where the guest would get stuck in any conversation with a skill check involved if the host wasn’t there in the conversation.
  • Fixed an exploit that allowed players without the pre-order bonus content access to it by joining a host with that content.
  • Fixed an issue where Serial Killer Quirk didn’t work on guest players—now you can kill to your heart’s content.
  • Fixed an issue where calling for a tow (P.S. did you know you can fast travel back to Ranger HQ from the world map by clicking on the radio?) would sometimes not move the Kodiak back to Colorado Springs.
  • Fixed an issue where the landscape bars from the intro movie would persist during the initial Ambush attack.
  • Fixed a desync issue on the world map that would cause the guest to be stuck on a loading screen while the host could drive around normally.
  • Fixed a desync issue on the world map that would cause the guest to witness a world event while the host did not, and would still be able to drive around.
  • Fixed an issue where guests could not heal with quickslot items.
  • Fixed an issue where the button prompts were not being localized during multiplayer sessions while in the Manage Squad menu.
  • Resolved issues that could occur while one player attacked while the other was in the Hire Companion screen.
  • Fixed a UI issue on the client side that would prevent status effects from appearing after loading a different level.
  • Fixed an issue that would break the player’s camera if the other player left mid-character creation.
  • Fixed an issue that caused the guest to see incorrect skill information on the host’s characters.
  • Fixed an issue that would create autosaves for the guest as well as the host.
  • [Xbox One] Fixed an issue where the garage doors in Ranger HQ would appear closed for the guest.
  • [Windows Store] Fixed a very specific issue where the font did not fit within the UI buttons while in borderless windowed mode in Polish or French while using the very large text size option. Phew.
  • [Windows Store] Fixed an issue that would prevent the host from reviving the guest’s custom rangers.
  • [Windows Store] Fixed an issue where a misleading error message displayed when a player attempted to join another player whose lobby was set to “Block.”
  • [Windows Store] Fixed an issue where a player would be unable to do anything after the other player left or was kicked from the session.
  • [Windows Store] Players should now be able to connect to hosts via Direct Connection.
  • [Windows Store] Fixed an issue that could prevent the guest from being able to load a save after exiting a multiplayer session.


Art & Audio

  • New makeup options in character creation. Get fabulous, treat yourself!
  • Payaso Bastard, Ditso Gogo, and Tricksters have had their models and textures adjusted.
  • We’ve made general visual effect cleanups and enhancements throughout the game.
  • The Frozen Lake in the Godfisher Windfarm now has ice.
  • The minimap in The Warrens is now aligned properly..
  • Fixed a logic issue that caused non-hostile NPCs to only cower during combat.
  • Fixed an issue that caused weather to show up inside the dentist building outside of the Bizarre.
  • The patrolling nightclub goon near Delgato’s cell in the back will stop doing a half-jig mid patrol.
  • The turret inside MacTavish’s Machine Shop now shoots louder bullets.
  • Fixed a Kodiak weapons animation issue.
  • Destroying crates with objects on them will have all objects on top be destroyed instead of just the crate.
  • Animatronics no longer play a human death cry when they die. They’re creepy enough as it is.
  • The flying flags freakily flapping ‘n flailing ‘round near the mechanics garage in Yuma have calmed down now and will not clip through their poles.
  • Star-that-Dreams will no longer lurch around when the player talks to them.
  • Scar collectors were a little too quiet in their compound in Yuma.
  • Fixed an issue that caused Prasad’s fixing sound effects to persist even after she left.
  • Cleaned up the Radio lighting on the world map.
  • Fixed various weather issues in Downtown Colorado Springs.
  • Cleaned up the Fog of War in the Airport Commune to prevent players from seeing behind the curtains...
  • When using Precision Strike weapons to kill an enemy, the proper “blown off limb” animation will now play. Hooray!
  • Raised up the lights in front of Manifest Destiny so characters won’t clip into the vehicle.
  • Fixed the lighting inside the Playground area of the Warrens.
  • Fixed the lighting inside the Old Survivalist Bunker.
  • Fixed the positioning of one of the Suncatchers in Garden of the Gods.
  • Fixed a broken texture in the Bizarre.
  • Fixed an issue with Flab’s Radio call not being heard when the player leaves the Bizarre.
  • Scotchmo’s oral thrush is under control, and his tongue is no longer white.
  • Melee fist combat impacts on human NPCs now have sounds, just like in the movies. PHOOSH!
  • We can hear your fear. The Fear status effect now has a sound.
  • Fixed an issue where Morningstar would be the only speaking companion on the world map.
  • Fixed one of the Scar Collector explosion animations to now display correctly.
  • Reagan AI has learned more animations. It’s a neural net processor, a learning computer.
  • Fixed an issue where the audio was missing when the player clicked on the ground to move the squad.
  • Fixed the lighting in the final combat encounter.
  • Fixed some overlapping VO between General Woodson and Corporal Gonzales in Ranger HQ.
  • Fixed an issue where Vic’s beard and eyebrows could appear duplicated and not set on his face right.
  • Fixed an issue where a second explosion sound could be heard every time the player entered the Airport Commune and Santa’s Workshop.
  • Healing using a Medic Pack should no longer play the heal sound effect multiple times.
  • The robot arms in the Department of Energy’s Scorpitron room now have sound.
  • Fixed the lighting in the Department of Energy near the Scorpitron.
  • Luck bonuses now play a sound effect when they trigger.
  • Shooting a Synth now has a satisfying impact sound.
  • Healing from an Antidote will now play a more appropriate sound effect.
  • Fixed the Kodiak character portrait so it no longer shows up as a black rectangle.
  • Animation improvements and polish for Drools. (Fun fact: ‘The Polish Drools’ was the name of our first synthpop band back in the 80’s.)
  • Bomb Hoppers have their SFX working now.
  • Adjusted the alignment and animations on the Main Menu selections.
  • Removed ‘Land of Confusion’ from playing in the shuttle in Airport Commune.
  • ‘America the Beautiful’ no longer plays outside of combat.
  • Wind effects should now properly be seen during the Ambush Site level.
  • Fixed the UI Contrast levels of non-highlighted Main Menu options.
  • Fixed various weapon models during character previews in the inventory screen.
  • Fixed a bug where character animations would freeze up if the player clicked too rapidly.
  • [Windows Store] Fixed an issue where tattoos were not properly showing up on tattooed faces.


Misc.

  • Auto detecting graphics settings now takes resolution into account when determining the recommended display settings.
  • Improvements have been made for 21:9 display resolutions.
  • Fixed an issue with save games in Yuma County Speedway taking an abnormally long time to load.
  • Found and squashed instances of infinite load times that could occur when transitioning from Ranger HQ as well as from other specific maps.
  • The Marshals’ Law pistol no longer says revolver under it.
  • The idle frequency for the Golden Toaster companion has been reduced. Also, the game now ensures that idling stops for endgame and conversation states.
  • Improvements have been made in regards to the pacing of the epilogue.
  • The game now displays an item’s level inside the tooltip (weapons and armor).
  • The toaster altar display name has been localized.
  • Fixed localization of the word “Any” in Polish.
  • Improvements have been made to player companions’ animation rotation speeds.
  • Changed out a certain Ranger’s coffee from decaf to fully caffeinated. This individual should no longer repeat the very things they just said.
  • Right clicking on the radio allows players to interact with movement on the world map.
  • Fixed an issue that caused background text to stretch across the screen.
  • Removed the Debug Crates from the Gas Mask Kids scene.
  • Fixed an issue that would cause the game to stay in windowed mode if it was swapped to fullscreen mode on a non-supported resolution.
  • The game should now properly launch in fullscreen mode, as selected.
  • Changed the save game naming clickable area to make it easier to click on.
  • Starting a new game and immediately returning to the main menu no longer displays letterboxing permanently.
  • Fixed an issue that caused the chat log to remain permanently stuck on the screen.
  • [Windows Store] Found some placeholder text in the Main Menu. Removed it.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Ollut kyllä hyvä peli. Edeltävä oli Witcher 3, joka oli objektiivisesti katsottuna kaikinpuolin parempi peli, mutta enemmän mä tämän kanssa viihdyn. Alotin suoraan supreme jerkilla ja aikalailla blindina mennyt (toki wasteland 2 pelattu ja fallout-veteraani). Aika sopivasti ollut koko ajan haastetta. Nyt 20 levelisenä toki vähemmän, mutta ei voi pistoolit laulaen mennä eteenpäin. Alussa tuntui, että melkeen scriptattu miten taistelu tulee käydä kun pelin edetessä enemmän varianssia "täydellisen" taktiikan kanssa (nyt saa vähän jo improvisoida).

Koko vaikeusaste kyllä haiskahtaa nimenä savescummaukselta ja oon ansioitunut kyllä sen kanssa enemmän kun tarpeeksi :D Jotain secret codea tossa on tehty estääkseen sitä (lootit esimerkiksi huononee aina, jos loadaa sitä ennen). Companionit alkaa yskiä merkiksi, että nyt menee toistoksi (ihan mahtava).

Jotkut musiikit on ihan käsittämättömän hyviä (varmaan mainittukin, mutta en viitsi spoilata itseäni lukemalla tätä threadia). Hitto mikä fiilis heti ensimmäisellä "bossilla". Ei oo varmaan ikinä kolahtanu yhtä hyvin pelin soundtracki (musiikkia sais kyllä olla paljon enemmän, mutta toki säväyttää paremmin säännöllistettynä).

 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
648
Nyt meni läpi. Lopun vedin pieteetillä ja nuohosin joka nurkan. Ei nyt sellanen, että uudestaan jaksaisi pelata (joten oli hyvä aloittaa suoraan supreme jerkillä), mutta viihdyin kyllä tämän parissa. Pitää seuraavaksi katsoa youtubesta vaihtoehtoiset lopetukset ja lukea tämä threadi.

Angela Deth olis pitäny tappaa aikaisemmin, kun selvästi halusi suistaa Patriarchin. Mielestäni oli ihan riittävän hyvä hallitsija tollaseen apokalyptiseen kaupunkivaltioon, mutta en olis halunnut sotia lopussa omia vastaan. Lopputeksteissä kuitenkin oli, että Rangersit otti Coloradon valtaan hänen elinikänsä jälkeen. Siinäkin mielessä turhaa hämminkiä. Kuhan kitisen kun ei ollu paras loppu mukamas, ei mulle ehdottanu rauhallista vallanvaihtoa, mutta puolsin aina refugeeseja hundred familiesin repun kustannuksella :F

Tässä mentiin koko ajan bugien rajamailla ja vähän oli sekalainen laatukokemus. Kokonaisuutta ei voi kuitenkaan valittaa: naksuttelupelit & fallout-maailma on unelmakombo mun kirjoissa. Mulle tää oli vuoden paras peli.

Niinjooh, erityismainintana (kun nyt ketjua selailemalla tästä on ollut valitusta) pyöri hiton hyvin 2500k@4,4ghz/1080. Mun mielestä latausajatkin oli säädylliset 8gb&SSD:n kanssa. Ei todellakaan "tyhjennä astianpesukone"-latauksen aikana pituisia.
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Ilmaiseksi Microsoft-kaupan kautta olen testaillut ja tuntuu ihan liian samalta mitä kakkonen. Missä ollaan menty eteenpäin? Tuntuu jopa että samat musiikit soi taustalla. Ääninäyttelystä en anna plussaa, koska hyvin kirjoitettu teksti oli mielikuvituksellisempaa ja se mahdollisti lukemisen omaan tahtiin, kun tuota ääninäyttelyä saa skippailla koko ajan tai muuten tempo on liian hidas. Grafiikat kanssa rumat, jotenkin tykkäsin kakkosen grafiikoista enemmän, ehkä liikaa väriä tässä uudessa ja asiat mitä tiirataan läheltä pitäisi olla yksityiskohtaisempia. Täytyy katsoa huvittaako vielä testailla. Tarina vaikuttaa olevan ihan ok, mutta miten tuntuu jo nyt että synthejä taas luvassa? Huumori välillä kanssa hippusen typerää ja striimaajia kosiskeltu oikein olan takaa typerillä asuilla ja räikeillä värivaihtoehdoilla.

MUOK. Valitetaas vielä lisää että mihin taitoja on hävinnyt (ainakin 'smart ass') ja miksei kameraa saa kauemmaksi kuten kakkosessa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Taisi jäädä 25h pelaaminen kesken, kyseinen save on mennyt rikki sitten, että kartalla ajellessa tapahtuvat satunnaiset taistelut eivät toimi. Kun tulee siihen vihulaisen näköalueelle sen mittarin täytyttyä taistelun pitäs alkaa, mutta mitään ei tapahdu. Kohtaamisesta ei myöskään pääse pois kun se exit ikonin kohdalla herjaa "combat still in progress". Varsinaisten tehtävien taistelut kyllä toimii, vaan nää satunnaiset kohtaamiset bugittaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Tietääkö kukaan miten Ps5:lla pyörii ja ylipäänsä toimii nyt? En äkkiseltään löytänyt mitään ajankohtaista asiasta. Olisi kympillä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom