Warcraft III: Reforged (28.1.2020)

Suurin valituksen aihe tuntuu olevan kampanjan välivideot, jotka eivät ole alkuperäisten lupausten tasoisia. Muita kovin merkittäviä valituksen aiheita ei löydy ja monilta "valitusvideoilta" löytyy sellaistakin puhetta, joka ei edes pidä paikkansa.

Eipä ne välivideot taida olla se suurin valituksen aihe, vaan se että moninpelistä on tapettu pois lähes kaikki mitä classicissa oli. Oikein mukavasti tehty niille aktiivisille classicin pelaajille. Satunnaispelaajana vituttaa tuo pelin optimoimattomuus. Tietyssä kohdassa karttaa fps tippuu 30-40 ja kun liikut vajaan ruudun verran ylös tai alas, niin fps nousee takaisin normaaliin. Kauas on tultu niistä ajoista, kun Blizzardin pelit julkaistiin valmiina.
 
Eipä ne välivideot taida olla se suurin valituksen aihe, vaan se että moninpelistä on tapettu pois lähes kaikki mitä classicissa oli. Oikein mukavasti tehty niille aktiivisille classicin pelaajille. Satunnaispelaajana vituttaa tuo pelin optimoimattomuus. Tietyssä kohdassa karttaa fps tippuu 30-40 ja kun liikut vajaan ruudun verran ylös tai alas, niin fps nousee takaisin normaaliin. Kauas on tultu niistä ajoista, kun Blizzardin pelit julkaistiin valmiina.
Kyllä ne valtavirran valituksen aiheet liittyvät ihan muihin asioihin kuin tuohon moninpeliin. Aktiivipelaajille se voi olla suurin murhe, mutta ei valtavirralle.

Mutta mikä siinä moninpelissä on nyt tapettu? En ole tällaiseen puheeseen törmännyt juurikaan.

Peli julkaistiin kyllä liian ajoissa, jonka vuoksi bugeja ja optimointivirheitä löytyy. Itse en niistä kuitenkaan kauheasti huolestu, jos ne vain korjataan suhteellisen pian kuntoon.
 
Ei profiileja pelaajille, ei klaaneja, ei MM, ei ladderia, ei customkampanjoita. Tässä hyvin typistettynä, mutta täydellisempää listaa voi katsella täältä Just a list of everything wrong with Reforged : WC3
Niin, tiesin kyllä näistä, mutta mitään pelillistähän tuossa ei ole. Aika jännä puhua moninpelin tappamisesta, kun itsessään pelien pelaaminen sujuu pääasiassa erittäin hyvin.

MMR ja ladder ovat tulossa, mutta eivät ehtineet julkaisuun. Kertoo jälleen siitä, että julkaistiin liian aikaisin.
 
Ei siitä päivittämistä ja parantelemisesta saa tarpeeksi rahaa, niinkuin SC:n kohdalla on nähty, niin uutta vaan putkeen.

Niin, Blizzard ja Activision nyt sattuvat olemaan voittoa tavoittelevia yrityksiä. Sillon miljoona vuotta takaperin noilla päivittelyillä ja parannuksilla todennäköisesti saatiin sen verran lisämyyntiä että se oli kannattavaa. Nykyään todennäköisesti enää ei.
 
Niin, tiesin kyllä näistä, mutta mitään pelillistähän tuossa ei ole. Aika jännä puhua moninpelin tappamisesta, kun itsessään pelien pelaaminen sujuu pääasiassa erittäin hyvin.

MMR ja ladder ovat tulossa, mutta eivät ehtineet julkaisuun. Kertoo jälleen siitä, että julkaistiin liian aikaisin.

Paskamyrsky olisi tullut myös myöhästymisestä, ei tossa ollut mitään mahiksia voittaa. Omat pelailut kyllä on onnistunut aivan hienosti siltä osin kuin olen halunnutkin. :)
 
Omalla kohalla tää peli on Warcraft3 Refunded. Meni päivä vai kaks sen jälkeen ku tätä pääs pelaamaan ja löin battle.net kautta refund pyynnön johon pe/la tulikin jo vastaus että rahat palautetaan koska ostin alunperin monta kk sit pre orderina.

Oli kyllä melkonen riman alitus Activisionilta tämä uusinta. Uudet graffat oli vaan jotenki kaukana siitä mitä odotin ja moni vanha hyvä asia oli poistettu kokonaan. Pelejen haut ei välillä toimi ja huoh... ihan kummia ongelmia "valmiilla" tuotteella. Ymmärtäisin jos ois beta vaiheessa vielä tällänen mut ei kyllä yllä mitenkään siihen mitä Warcraft sarjalta olis voinu odottaa.

Ei todellakaan voi suositella että tuosta kukaan lähtis 30e maksamaan.
 
Ite en ymmärrä miksi Reforged piti sulloa väkisellä tämän uuen battle.netin muottiin.
Vert. SC:R sai pysyä vanhassa Battle.netissä ja sitäkään ei pakoteta pelaajan naamalle heti - sinne yhdistetään vanhaan tuttuun tapaan oman valikon kautta ja offline pelejä pääsee pelaamaan myös vanhaan tuttuun tapaan yksinpelivalikoiden kautta. Päivitettyjen graffojen käyttö vain vaatii että peli pääsee 3kk(saattoi olla 1kk, en muista tarkkaa aikaa) välein yhdistämään internettiin.
Reforgedissa sen sijaan yhdistetään uuteen online-alustaan heti kun pelin laittaa päälle. Toki offlinea pääsee pelaamaan jos nettipiuhan vetää irti koneesta, mutta jos tuota ei tee niin paikki pelit on pakosta online - myös campaingit ja yksinpeluut botteja vastaan. Melko tyhmää odotella lobbyssä yksinpelin alkua 5.. 4... 3... 2... 1... ja paussien määrä rajattu kolmeen vaikkei muita pelaajia ole (menun avaaminen ei paussita peliä custom gameissa).
Ennen reforgedin betaa tulevaisuus näytti lupaavalta kun patcheissä lisättiin kunnon laajakuvatuki, editoriin lisäominaisuuksia ja karttojen kokorajoja nostettiin. Mut sit reforgedin myötä vanha tuttu toimiva online-järjestelmä ja UI sai kirveestä niin sehän tässä harmittaa.
 
Täytyy kyllä sanoa, että on jopa huvittavaa seurata tätä kohua, minkä Reforged on aiheuttanut. Vaikuttaa siltä, että pelimaailma on suut vaahdossa odottanut tilaisuutta päästä dissaamaan Blizzardia, mitä en toki ihmettele yhtään. Blizzard on tämän ansainnut aiemmilla töppäyksillään.

Mutta siitä huolimatta täytyy todeta, että WC3 Reforged todellakin on paljon parempi tekele, kuin ehkä yleisesti annetaan ymmärtää. Suurin valituksen aihe tuntuu olevan kampanjan välivideot, jotka eivät ole alkuperäisten lupausten tasoisia. Muita kovin merkittäviä valituksen aiheita ei löydy ja monilta "valitusvideoilta" löytyy sellaistakin puhetta, joka ei edes pidä paikkansa.

Jos alkuperäinen WC3 maistui, niin varmasti maistuu tämäkin. Ei kannata liikoja säikähtää tätä kohua pelin ympärillä.

Peliä vain markkinoitiin väärillä lupauksilla
 
Peliä vain markkinoitiin väärillä lupauksilla
Totta, mutta kyse ei ole mistään maailman merkittävimmästä asiasta. Jos koko peli olisi täysin muuta kuin luvattiin, niin ymmärtäisin paremmin tämän kohun.

Valheellinen markkinointi on toki silti väärin, en ole väittämässä sitä vastaan. Tähän kuitenkin törmätään pelimaailmassa lähes poikkeuksetta, mutta usein vakavammissakaan tapauksissa kohu ei yllä tällaisiin mittoihin.
 
Tähän kuitenkin törmätään pelimaailmassa lähes poikkeuksetta, mutta usein vakavammissakaan tapauksissa kohu ei yllä tällaisiin mittoihin.

Nämä riippuu aika vahvasti pelin takana olevasta lafkasta. Ei Fallout 76 myöskään ollut lähellekään niin surkea tekele mitä kohun perusteella olisi voinut kuvitella. Ei myöskään WC3: Reforged. Jos esim. Cyberpunk ei lunastaisikaan ihan kaikkia lupauksia vaan ne tulisivat päivityksissä myöhemmin, voin lyödä vaikka vetoa että CDPR ei tule ryvettymään yhtä pahasti.
 
Nämä riippuu aika vahvasti pelin takana olevasta lafkasta. Ei Fallout 76 myöskään ollut lähellekään niin surkea tekele mitä kohun perusteella olisi voinut kuvitella.
Itseasiassa Bethesdan maine oli ennen FO76:a niin kovaa luokkaa, että paskamyrsky olisi alkuvaiheessa voinut olla paljon pahempikin. Moni pelisarjan fani yritti kaikkensa tykätäkseen pelistä, mutta lopulta suurin osa joutui toteamaan, että onhan se kasa paskaa.

FO76 on sen luokan floppi, että on mielestäni aika erikoista edes verrata sitä tähän Reforged-kohuun. Jos Blizzard ei olisi valmiiksi ryvettynyt parin vuoden ajan erilaisissa kohuissa, niin Reforgedin puutteet olisi kohtalaisen helposti annettu anteeksi. FO76 taas oli se peli, joka pilasi Bethesdan maineen ja syöksi koko lafkan alamäkeen.
 
Tässähän kävi vähän samalla lailla kun tuon Starcraftin uudelleen tulemisen kanssa. Tosin pelaajien reaktiot Warcraftia kohtaan ovat ymmärrettävästi kovin suolaiset kun taas SC:R:n on oltu kait ihan tyytyväisiä. Molemmista odotin itse paljon enemmän. Vaikka grafiikat eivät olekaan kaikki kaikessa, niin olisin molemmilta tekeleiltä kyllä odottanut paljon enemmänkin kuin vanhan ulkoasun kiillotusta. Starcraft näyttää uudistettunakin joltain 90-luvun amiga-peliltä ja tämä Warcraft taas striimien perusteella on juurikin jostain 2000-luvun alusta. Kun takana on kuitenkin noinkin iso organisaatio kuin Blizzard, niin olisi odottanut näiden molempien legendaaristen pelien saavan arvoisensa päivitykset. Nythän kumpaakin pelatessa on lähes sama, käyttääkö "uudistettua" vai vanhaa versiota. Toki vielä sillä lisäyksellä että WC:n uusi versio aiheuttaa ainakin osalla isoja lagspikejä kaiken muun lisäksi. Grafiikka on siis hirveän näköistä ja kaiken lisäksi tökkii. Kyllä näitä molempia versioita olisi helposti jaksanut odottaa vaikka kolme vuotta lisää, jos niihin olisi panostettu kunnolla ihan uusien grafiikoiden, välivideoiden ja jopa juonenkäänteiden/lisäysten kanssa. Nyt saatiin vain mikrossa liian kylmäksi lämmitetty hernekeitto, kun odotettiin kolmen ruokalajin illallista shamppanjan kanssa.
 
Rahat saa nyt takaisin automaattisesti nappia painamalla joten nyt kannattaa laiskojenkin tehdä se.
 
Warcraft III: Reforged Developer Update
Eipä ollut kovin hääppöinen lausunto Blizzardilta.
"Sori, että ette kokeneet peliä hyvänä".
Mitään muuta ei oikeastaan luvata kuin välttämättömät bugikorjaukset.
Ja sitten liuta erilaisia selityksiä ja damagecontrollia miksi ei toimitettu mitä oli luvattu.
 
Warcraft III: Reforged Developer Update
Eipä ollut kovin hääppöinen lausunto Blizzardilta.
"Sori, että ette kokeneet peliä hyvänä".
Mitään muuta ei oikeastaan luvata kuin välttämättömät bugikorjaukset.
Ja sitten liuta erilaisia selityksiä ja damagecontrollia miksi ei toimitettu mitä oli luvattu.

Musta vähä tuntuu et blizzulta on lähteny kaikki osaavat pelintekijät 10-15v sit pois ja nää viime ajat on vaan ratsasteltu vanhoilla meriiteillä. Nyt kun ois tarkotus tehä jotain "uutta" tai edes remake niin huomaa äkkiä miten luokatonta tavaraa sieltä tulee ulos. Vois verrata hieman myös siihen kun WOW Classic tuli ulos. Eihän siellä blizzulla ollu harmainta aavistustakaan minkä verran ihmiset sitää alkaa pelaamaan. Kaikki palvelimet oli ensinnäkin täynnä päivän jälkeen ja sit niitä alettiin tunkkaamaan rinnalle lisää + viriteltiin layerit. Ensimmäisen kuukauden tais jonot olla ruuhka-aikaan luokkaa ~6h. Harmillista toki hyvän peliyhtiön suhteen mut ei oo kyllä paljo odotuksia tulevaisuuden suhteen noitten julkasujen kanssa.
 
Musta vähä tuntuu et blizzulta on lähteny kaikki osaavat pelintekijät 10-15v sit pois ja nää viime ajat on vaan ratsasteltu vanhoilla meriiteillä. Nyt kun ois tarkotus tehä jotain "uutta" tai edes remake niin huomaa äkkiä miten luokatonta tavaraa sieltä tulee ulos. Vois verrata hieman myös siihen kun WOW Classic tuli ulos. Eihän siellä blizzulla ollu harmainta aavistustakaan minkä verran ihmiset sitää alkaa pelaamaan. Kaikki palvelimet oli ensinnäkin täynnä päivän jälkeen ja sit niitä alettiin tunkkaamaan rinnalle lisää + viriteltiin layerit. Ensimmäisen kuukauden tais jonot olla ruuhka-aikaan luokkaa ~6h. Harmillista toki hyvän peliyhtiön suhteen mut ei oo kyllä paljo odotuksia tulevaisuuden suhteen noitten julkasujen kanssa.

Ei ole varaa maksaa niille vanhoille pelintekijävelhoille ja ei se välijohtokaan ole ihan tehtäviensä tasalla. On tuossa paljon saatu aikaan ja se suurimmaksi osaksi toimii. Aikataulut vaan näyttää paukkuneen ja pelin lopullinen hiominen on jätetty kokonaan pois. Tungettu vaan keskeneräinen paska tuutista ulos. Toivottavasti joku sai potkut.

Projekti on vaan huonosti vedetty ja pahimmassa tapauksessa alimiehitetty. Jos olisi ollut enemmän aikaa, niin nuo tiedotteen toiminallisuudet olisivat löytyneet pelistä. Välianimaatiot on kokonaan sivuutettu ja unohdettu, mutta minäkin niistä pauhaan vaan kun ne on luvattu ja niistä on demovideo.. Vanhat käy ihan hyvin, mutta siinä on nyt se kuva, että on menty sieltä, mistä aita on matalin. Julkaistu keskeneräisenä ja päästetty kehittäjät hermolomalle. Patcheissä sitten tulee toiminnallisuutta lisää.

Jos palvelimet lähti toimimaan samana päivänä, niin ei sekään niin paha ollut. Ja työ jatkuu onlinepeliominaisuuksien kanssa. Nämä vaan olisi kaikki pitänyt olla valmiina julkaisussa. Blizzardin muissa peleissä on ollut Alpha ja Beta, tässä nähtävästi tultiin Beta-vaiheesta ulos nopeasti ja hallitsemattomasti, kun deadline puski päälle, mutta ei ollut valmista.

En syyttäisi tästä niitä rivitason koodareita ja graafikkoja - vaan niitä projektinvetäjiä ja tiimipäälliköitä, jotka ei saaneet aikaan luvatussa aikataulussa. Jos ei näytä siltä, että ei onnistu, niin kannattaa kommunikoida siitä ylöspäin. Tai olisivat pitäneet sen beta-julkaisuna, kutsuneet kaikki alkuperäiset tilaajat betaan ja odottaneet sen retailin kanssa. Nyt jos vuoden päästä tarkastelemme peliä uudestaan, niin voi olla, että se on paljon parempi ja valmiimpi. Siinä tapauksessa pienellä lisäajalla olisi saatu ihmeitä aikaan ja tämä on vaan projektijohtamisen virhe.
 
Musta vähä tuntuu et blizzulta on lähteny kaikki osaavat pelintekijät 10-15v sit pois ja nää viime ajat on vaan ratsasteltu vanhoilla meriiteillä. Nyt kun ois tarkotus tehä jotain "uutta" tai edes remake niin huomaa äkkiä miten luokatonta tavaraa sieltä tulee ulos. Vois verrata hieman myös siihen kun WOW Classic tuli ulos. Eihän siellä blizzulla ollu harmainta aavistustakaan minkä verran ihmiset sitää alkaa pelaamaan. Kaikki palvelimet oli ensinnäkin täynnä päivän jälkeen ja sit niitä alettiin tunkkaamaan rinnalle lisää + viriteltiin layerit. Ensimmäisen kuukauden tais jonot olla ruuhka-aikaan luokkaa ~6h. Harmillista toki hyvän peliyhtiön suhteen mut ei oo kyllä paljo odotuksia tulevaisuuden suhteen noitten julkasujen kanssa.
Just kuten nykyinen Bioware joka on kaukana loiston päivistä
 
Onkos tämä nyt sitten kasa höyryävää paskaa vai mitenkä? Yksinpelin takia olisin hankkimassa, online ei kinosta juurikaan. Eli toimiiko nykyraudalla pelattavasti ja onko tekstuuripuoli kunnossa? Muuta ei liene muutettu edes?
 
Onkos tämä nyt sitten kasa höyryävää paskaa vai mitenkä? Yksinpelin takia olisin hankkimassa, online ei kinosta juurikaan. Eli toimiiko nykyraudalla pelattavasti ja onko tekstuuripuoli kunnossa? Muuta ei liene muutettu edes?
Kaikki nykyaikaiset resot (myös ultrawide) toimivat, tekstuurit ja modelit on uusittu, eli näyttää selvästi paremmalta graafisesti. Kampanjassa on joitain bugeja, mutta eivät haittaa merkittävästi läpipeluuta. Pahimmat bugit korjataan varmaankin tämän viikon päivityksessä.

Optimoinnissa on ongelmia, mutta ainakin omalla koneella toimii erinomaisesti. Tuskin sun koneellakaan siis mitään ongelmia on.
 
Kaikki nykyaikaiset resot (myös ultrawide) toimivat, tekstuurit ja modelit on uusittu, eli näyttää selvästi paremmalta graafisesti. Kampanjassa on joitain bugeja, mutta eivät haittaa merkittävästi läpipeluuta. Pahimmat bugit korjataan varmaankin tämän viikon päivityksessä.

Optimoinnissa on ongelmia, mutta ainakin omalla koneella toimii erinomaisesti. Tuskin sun koneellakaan siis mitään ongelmia on.

hmm... noh joo en tiiä miten solo peleissä mut sen mitä battle.netissä testasin 1vs1 pelejä niin uusilla graffoilla se oli aika perseestä. Microttaminen meni ajoittain ihan mahottomaks kun se siis oikeesti lagas jotenki oudosti. Varmaan loppuu 3900x ja 5700xt kanssa jerkku kesken joten selittäis miks pyörii niin paskasti. :-D Mut joo oli pakko rollata takas niihin classic graffoihin ja pistää refund pyyntö vetämään.
 
hmm... noh joo en tiiä miten solo peleissä mut sen mitä battle.netissä testasin 1vs1 pelejä niin uusilla graffoilla se oli aika perseestä. Microttaminen meni ajoittain ihan mahottomaks kun se siis oikeesti lagas jotenki oudosti. Varmaan loppuu 3900x ja 5700xt kanssa jerkku kesken joten selittäis miks pyörii niin paskasti. :-D Mut joo oli pakko rollata takas niihin classic graffoihin ja pistää refund pyyntö vetämään.
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun AMD:n vehkeille kasautuu ongelmat optimoinnin suhteen. Muuta selitystä en keksi, koska itsellä pyörii kampanja, moninpeli ja customit erittäin hyvin.
 
Mitään optimointia tuskin on tehty kun yksinpeli-campaignin loading screenit ottavat sen saman 10 sekuntia kuin vanhalla Pentium Nelosellakin. Lisäksi FPS-droppeja tulee kunnon rytinäkohdissa, vaikka laskentatehoa on sekä CPU- että varsinkin GPU-puolella ainakin kymmenkertainen määrä entiseen. Ei nuo modelit nyt NIIN paljon hienommat ole. Siltikin, yksinpeli ja muistojen verestys mielessä tämän hankin enkä nyt kehtaa sen kummemmin valittaa, ajaa asiansa :tup: ymmärrän vittuuntumisen noista välianimaatioista mutta kun itse en paremmasta tiedä (en ole mitään teasereita katsonut) :D
 
Rahaahan blizzulla todellisuudessa riittäisi tekemään hyvää, ongelmana on että menevät turhien "liikemies" runkkareiden taskuun jotka keinotelleet itsensä parempaan asemaan kuin ansaitsevat. Sama tapahtu EA ja bioware.

Jotain muistelen että reddit-salapoliisikin selvitteli että eräskin turhanpäiväinen välipomo nosti 30 milliä palkkaa ja kyseisen hepun ainoa panostus/työtehtävä taisi olla edistää hommmaa että ulkoistetaan hommaa halvimmalle mahdolliselle ja potkitaan laatuvalvonta vittuun. Sitten ihmetellään kun jauhopäisten mba päätökset onkin ollut päin vittua todellisuudessa vaikka paperilla se että mimimi kustannukset maksimi tulot kuulostaa niin kovalta jokaisen vatkaen kilpaa toisensa munia tusinoittain samassa tehtävässä.

Pikkupomot multimiljonäärejä ja isot pomot miljardöörejä, mutta vähennyksiä pitää tehdä. Näinhän sitä tehdään laatua.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tämä nyt sitten kasa höyryävää paskaa vai mitenkä? Yksinpelin takia olisin hankkimassa, online ei kinosta juurikaan. Eli toimiiko nykyraudalla pelattavasti ja onko tekstuuripuoli kunnossa? Muuta ei liene muutettu edes?

Jos yksinpeli ykköspriona, niin ostoon vaan. Hienosti remasteroitu versio originaalista kampanjasta. Kaukana tämä on "kasasta höyryävää paskaa". :)
 
Niin no, pikavilkasulla arvostelijoiden mielestä keskeneräinen/keskinkertainen remasterointi. Tän ketjunkin monien kommenteista voisi kuvitella että WC3: Reforged on pahin rikos sitten ananaksen pitsassa.

Keskinkertainen juurikin, ja myös keskeneräisenä betapökäleenä puskettu markkinoilla. Paskamyrskyn toisaalta ymmärtää, kun miettii niitä kahden vuoden takaisia markkinointilupauksia ja Blizzardin varhaisen historian. Firma oli aikoinaan tunnettu juurikin korkeasta laadusta, ja peli julkaistiin vasta siinä vaiheessa, kun se on hiottu viimeistä piirtoa myöten valmiiksi kaikkine lisämausteineen mm. moninpeli ja editorit. Jos taso ei ollut riittävä, pistettiin julkaisut jäihin tai koko paketti uusiksi mm. Lord of the Clans ja Starcraft Ghost saivat kirveestä, ja alkuperäinen Starcraft tehtiin kolmeen otteeseen uudelleen engineä myöten.
Viimeisin Blizzardin laatujulkaisu on Starcraft II kymmenen vuoden takaa, monien mielestä ehkä myös Hearthstone. Diablo 3 oli jo melko suolainen julkaisu ennen kuin lisäri korjasi pahimmat sudenkuopat, HOTS ei oikein koskaan löytänyt oikeaa muotoon ja Overwatch tuntui ja näytti enemmän perus-Activisionilta kuin Blizzardin tuotteelta. Kehtasivat vielä siirtää CODitr ja Destinyn kakkosen kaltaiset pökäleet Battle.netin puolelle.

Starcraft Remaster oli ihan pätevä HD-päivitys mutta ei missään määrin mikään oikea remasterointi. Moninpeli oli vähän kaksipiippuinen juttu: 1on1 matchmaking on ihan toimiva, mutta se lisättiin veloituksessa myös alkuperäiseen versioon. Laajakuva-tuki löytyy ainoastaan Remasterista, ja laajentuneen näkökentän johdosta se on myös helvetinmoinen etu Remaster vs normi Starcraft pelaajat ns. "Pay for Power". Moni veteraani jätti Starcraftit sikseen ja boikotoi remasteria ihan periaatteellisista syistä.

Warcraftin kampanjat tuli toissa vuonna kahlattua läpi, eikä Reforged tarjoa grafiikkapäivitystä lukuun ottamatta tarjoaa kunnollista syytä kolmanteen koitokseen. Battle.netin nettipeli olisi saattanut kiinnostaa, mutta mokomat onnistuivat totaalisesti rampauttamaan koko hoidon. Pelkkä vakio Tower Defence ja Footman Wars (epävakailla servereillä ja pätkivällä ruudunpäivityksellä) ei ole 30 euron arvoista.
Reforgedissa on menty monessa kohtaa sieltä, mistä aita on matalin, ja maine-tappio tulee kieltämättä olemaan melkoinen mm. neljättä Diabloa miettien. Kustannuksia on selvästi pyritty poljemaan mm. hahmojen modelit ja ympäristöjen 3D-mallinnus on ulkoistettu malesialaiselle alihankkijalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun AMD:n vehkeille kasautuu ongelmat optimoinnin suhteen. Muuta selitystä en keksi, koska itsellä pyörii kampanja, moninpeli ja customit erittäin hyvin.

Niin mietin tässä samaa. Itellä Sandy Bridgen prossu ja GTX1060 ja hyvin tää toimii. Itsellä kampanjassa ei myöskään valittamista ja kampanjan takia tämän pääosin ostikin, koska sitä multiplayeria tullut aikoinaan pelattua ihan tarpeeksi. Toimii, näyttää nätiltä, ei valittamista. Tuntuu että porukoilla oli jotain jeesusodotuksia tämän suhteen.
 
Mitään optimointia tuskin on tehty kun yksinpeli-campaignin loading screenit ottavat sen saman 10 sekuntia kuin vanhalla Pentium Nelosellakin. Lisäksi FPS-droppeja tulee kunnon rytinäkohdissa, vaikka laskentatehoa on sekä CPU- että varsinkin GPU-puolella ainakin kymmenkertainen määrä entiseen. Ei nuo modelit nyt NIIN paljon hienommat ole. Siltikin, yksinpeli ja muistojen verestys mielessä tämän hankin enkä nyt kehtaa sen kummemmin valittaa, ajaa asiansa :tup: ymmärrän vittuuntumisen noista välianimaatioista mutta kun itse en paremmasta tiedä (en ole mitään teasereita katsonut) :D
Kun vanhasta pelimoottorista otetaan tällä tavoin kaikki irti, niin se ikävä kyllä tekee pelistä aika raskaan. Tuota pelimoottoria ei ole tehty nykyrautaa ajatellen, joten se ei sitä osaa myöskään hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla.
 
Missä kunnossa peli on tällä hetkellä? Haluaisin pelata kampanjan läpi, mutta onko kuinka buginen ja/tai epävakaa? Moninpeli ei kiinnosta millään tasolla, joten ei väliä, vaikka se ei toimisi ollenkaan.
 
Missä kunnossa peli on tällä hetkellä? Haluaisin pelata kampanjan läpi, mutta onko kuinka buginen ja/tai epävakaa? Moninpeli ei kiinnosta millään tasolla, joten ei väliä, vaikka se ei toimisi ollenkaan.
Kampanja on hyvin bugiton, siitä vaan pelaamaan. Ei kampanjassa tai pelissä muutenkaan ole mitenkään hirveästi ollut bugeja, ei edes alussa.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Kampanjan savet menee rikki aina kun joku päivitys tulee, helvetin hienoa Blizzu.
 
Tämä ei kuulosta kovin rohkaisevalta.
Ei siis tarkoita sitä, että kampanjan eteneminen menetettäisiin, vaan yksittäisen tehtävän save voi mennä rikki, jos päivitys korjaa jotain kyseisen tehtävän osalta. Jos tehtävää ei jätä kesken, niin ei menetä mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: mxb
Ei siis tarkoita sitä, että kampanjan eteneminen menetettäisiin, vaan yksittäisen tehtävän save voi mennä rikki, jos päivitys korjaa jotain kyseisen tehtävän osalta. Jos tehtävää ei jätä kesken, niin ei menetä mitään.
Okei, hyvä tietää. Ei pitäisi tuottaa sitten itselle mitään ongelmia. Eli uskallan ostaa pelin hyvillä mielin. Kiitos sinulle avusta!
 
Warcraft 3 Reforged oli äskettäin päättyneessä Blizzardin kesäalessa käsittääkseni ensimmäistä kertaa alessa (-50%) heti 3½v julkaisunsa jälkeen. Tuli ostettua muistelumielessä koska alkuperäisen single playeria en ole pelannut tyyliin sitten vuoden 2004 läpi ja custom mappeja tahkottiin aikoinaan niin maan vietävästi. Multsaria en ole nyt kokeillut (pelejä ei ihan älyttömiä määriä listoilla ollut) mutta kyllä tuosta SP kampanjasta on tähän mennessä kohtuullisesti viihdettä irronnut ja kaikki pienet QoL päivitykset sekä uudistetut grafiikat ovat olleet fine ja säilyttäneet tyylinsä. Jostain syystä peli on ollut kaatuiluherkkä, parin kymmenen tunnin aikana on kipannut ainakin puolen tusinaa kertaa; pari kertaa kesken tehtävän ja samoin alt-tabbaillessa. Päävalikossa peli on tuntunut jotenkin tervaiselta, itse peli on rullannut nätisti.

Kokemus kiikun kaakun plussan puolella mutta täyteen 30 € hintaan tuota ei kyllä kehtaisi ostaa. Sen verran tuuhea on Reforgedin historia ja tässä vaiheessa luulisi edellä mainitut ongelmatkin olevan jo oiottu.
 

Alkoi näköjään ihan huolella Blood Elfien 1. missionissa kippailemaan joten piti alkaa ihmettelemään onko Reforgedin ongelma. Classicille vaihtamisen jälkeen parin tunnin kokeilun perusteella ei kaatuillut kertaakaan (edit: ei kaatunut enää kertaakaan vaihtamisen jälkeen Blood Elf, Undead, Durotar-kampanjoiden aikana); progressit tiettyjen potrettien saamiseksi ja merkinnät suoritetuista tehtävistä, jos niillä nyt on jotain väliä, eivät tietenkään onnistu classicilla. Yo. viestiketjun perusteella en ole ainoa ongelmista kärsivä.

Blizzard on onnistunut siinä missä tuskin kukaan muu aikaisemmin: patchatty ja "paranneltu" peli on 20 vuotta julkaisunsa jälkeen epävakaampi kuin julkaisuhetkellä. Kertonee kyseisen lafkan nykytasosta kaiken oleellisen. :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Warcraft 3 Reforged oli äskettäin päättyneessä Blizzardin kesäalessa käsittääkseni ensimmäistä kertaa alessa (-50%) heti 3½v julkaisunsa jälkeen. Tuli ostettua muistelumielessä koska alkuperäisen single playeria en ole pelannut tyyliin sitten vuoden 2004 läpi ja custom mappeja tahkottiin aikoinaan niin maan vietävästi. Multsaria en ole nyt kokeillut (pelejä ei ihan älyttömiä määriä listoilla ollut) mutta kyllä tuosta SP kampanjasta on tähän mennessä kohtuullisesti viihdettä irronnut ja kaikki pienet QoL päivitykset sekä uudistetut grafiikat ovat olleet fine ja säilyttäneet tyylinsä. Jostain syystä peli on ollut kaatuiluherkkä, parin kymmenen tunnin aikana on kipannut ainakin puolen tusinaa kertaa; pari kertaa kesken tehtävän ja samoin alt-tabbaillessa. Päävalikossa peli on tuntunut jotenkin tervaiselta, itse peli on rullannut nätisti.

Kokemus kiikun kaakun plussan puolella mutta täyteen 30 € hintaan tuota ei kyllä kehtaisi ostaa. Sen verran tuuhea on Reforgedin historia ja tässä vaiheessa luulisi edellä mainitut ongelmatkin olevan jo oiottu.
Tuli kanssa hankittua alesta(mitä olen odottanut pitkän aikaa) ja samalla tuli hankittua Diablo 2 uudelleen lämmitettynä.
Ei ole vielä ollut aikaa aloittaa Warcraftia kun koko kesä mennyt Diablo 4:sen parissa. ☺️
 
Kauankohan menee, että peli jätetään uudelleen oman onnensa nojaan (kuten aiemminkin ja D2R ja SCR kohdalla).
 
Onko joku jo päässyt testaamaan näitä uusversioita? Onko hankkimisen arvoinen?

1731581443730.png

 
Vähän tekisi mieli ostaa Battle Chest, verestää nuoruusvuosien muistoja ja mätellä 2:sen kampanja läpi uudestaan, voisi myös kokeilla pelata netissä muita pelaajia vastaan kun tuo osuus jäi aikoinaan vähälle.
On kyllä mahtava peli ja varmasti edelleen pelaamisen arvoinen jokaiselle jolta se on jäänyt kokematta :tup:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 505
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom