War Thunder (Windows/Linux/MacOs/PS/XBOX) *se realistisempi MMO tankkipeli*

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
213
Mulle ei tuo arcade maistu yhtään kun näät vihun markkerit yms. Tuli toi Tornado grindattua ja melkoisen kankea vehje. Jotain saa aikaiseksi kun kiipeää 8-10k ja koittaa sieltä valita yksinäisiä kohteita.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
213
Onkos täällä pelaajia? Miltä viimeisimmät BR-muutokset ovat tuntuneet?
AJS37 tipahti 11.0 niin ei tuu niin usein 12.0 vastaan, josko sen jaksais nyt speidata, muuten omalla kohdalla mitättömät muutokset. Uus pätsi tulossa ilmeisesti yllättävän nopeasti kun dev serveri jo tulilla, toivottavasti Saksalle tulee versio MIG-29SMT:stä.

Edit: MIG-29G ilmeisestikin Saksalle tulossa.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Kyllä nää muutokset ekonomiassa ovatten olleet myönteisiä. Enää ei tulee niin pahasti takkiin 7-8.3 mätöissä, jos ei menee ihan putkeen. Discopuut on aika raisut. :geek:
Pelasin pitkään lähinnä tankki-arcadea, mutta nyt on tullu realistic otettua haltuun. On niillä puskilla jotain käyttöäkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
AJS37 tipahti 11.0 niin ei tuu niin usein 12.0 vastaan, josko sen jaksais nyt speidata, muuten omalla kohdalla mitättömät muutokset. Uus pätsi tulossa ilmeisesti yllättävän nopeasti kun dev serveri jo tulilla, toivottavasti Saksalle tulee versio MIG-29SMT:stä.

Edit: MIG-29G ilmeisestikin Saksalle tulossa.
Itse en lentokoneilla pelaile, vaan menee tankki RB:ssa. Ihan mukavasti muuten, parani 6.7 -7.3 taso kun siirtyivät osa kylmän sodan tankeista ylemmäksi. Salakavalasti Gajin nostaa joitain laitteita ylemmäksi. Lentolaitteet vaan saavat välillä hermot kiehahtamaan. Niin erikoisesti toisinaan 2000 naulan pommi tuhoaa raskaan tankin ja välillä ei. Toisinaan 50kg pommi ylipaineistaa metrien päästä.

Saksan tankkipelaajat 8.0, 9.3. tasoilla, tuntuu itse olevan aina top 3, mutta niin monta, jotka ajavat leopardeilla uhkarohkeasti tuhoutumaan ja sitten chatissa valittavat.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Mä olen huomannut, että ei uudemmilla ja hienommilla vehkeillä pelaaminen ole välttämättä hauskempaa. Musta on ihan hauskaa p0wnata n00beja matalan tason arcade-moodissa. Haittapuolena se, että omankin tiimin pelaajat on yleensä täysiä idootteja, jotka ei välttämättä tiedä (tai välitä) mikä on edes pelin tarkoitus. Tosin ihmiset nyt yleensäkin on aika tyhmiä, peleissä ja elämässä muutenkin.

Se mikä ei jaksa ikinä hämmästyttämästä on se, että usein 90% koko tiimistä rientää aina tiettyä haltuunottopistettä kohti, ja oikeastaan kartasta riippumatta keskimmäiseen kohteeseen B ei useinkaan ole menossa kukaan muu kuin minä. Eli yleensä joko A tai C on sellaisia, jonne "kaikki" menee possujunassa ja sitten kun kuolevat, niin ei kuin lisää vaan hakataan päätä samaan mäntyyn. V*tun idiootit.

Itsemurhan kautta seuraavaan roundiin on mun taktiikka, jos tiimi on niin paska ettei ansaitse mun palveluksia. Mä en mitään idioottitiimiä suostu kannattelemaan, vaikka algoritmi kuinka on sitä mieltä että mun pitäisi se tehdä. Vitut teen.

Joskus on sellaisia roundeja, että mulla on yhtä paljon tappoja kuin koko muulla tiimillä yhteensä.. Siis jostain 15 pelaajasta!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
Joo ihmeellistä miten porukka paahtaa junassa johonkin samaan mäenharjaan tuhoutumaan. Itse yritän löytää enemmän kartan reunoista reittejä koukkauksiin.

Moderneilla laitteilla pelatessa ilmavoimat muuttuvat äkkiä ihan tolkuttoman voimakkaiksi. Ei sille voi mitään, jos on jossain heli basen päällä vihun kopu eikä tiimissä ole lentokonetta tai sellaista ilmatorjuntaa, jolla tekisi mitään. Esim Ozelot vs Strela10 , strela vie 100-0, kun tuo Ozelot ampuu vain tavis Stingereitä, on hyvin rajoittunut.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Joo ihmeellistä miten porukka paahtaa junassa johonkin samaan mäenharjaan tuhoutumaan. Itse yritän löytää enemmän kartan reunoista reittejä koukkauksiin.
Ainakin näissä peleissä joita minä pelaan, on paras taktiikka ainakin pelin alussa mennä kohdepisteitä kohti niin haipakkaa vauhtia kuin pystytään. Niitä on sitten aika paljon helpompi puolustaa kuin yrittää myöhemmin kaapata niitä viholliselta... Eikä tämä nyt varmaankaan rajoitu vain War Thunderiin vaan vastaaviin peleihin yleisesti ottaen vuodesta kivi ja keppi.

Joskus koko porukka jää "puolustamaan linjaa" jonnekin lähtötelineisiin, siis vähän sama kuin Suomi olisi yrittänyt pärjätä Talvisodassa jostain Lahdesta käsin sotimalla. Joo. Toimii toimii.

Ylipäätään aktiivisuus, röyhkeys ja nopeus palkitaan. Passiiviset kämppääjät saa sitä mitä ansaitseekin. Tai jotkut "taivaanrannan haahuilijat", jotka haahuilee ihan toisella puolella kenttää kuin missä pitäisi...

Moderneilla laitteilla pelatessa ilmavoimat muuttuvat äkkiä ihan tolkuttoman voimakkaiksi. Ei sille voi mitään, jos on jossain heli basen päällä vihun kopu eikä tiimissä ole lentokonetta tai sellaista ilmatorjuntaa, jolla tekisi mitään. Esim Ozelot vs Strela10 , strela vie 100-0, kun tuo Ozelot ampuu vain tavis Stingereitä, on hyvin rajoittunut.
Ei ainakaan modernissa tankkipelissä tunnu olevan mitään järkeä, kun kuolema tulee 10 sekunnissa jostain jollain ihmeaseella eikä ole edes tajua mitä juuri tapahtui.

Vasta tuota kokeilin pari roundia, yhteensä noin 60 sekuntia, ja se siitä, ei kiitos, pitäkää tunkkinne ihan rauhassa. Mieluummin pelaan aataminaikuisilla tankeilla, jolloin hommassa on jotain mieltä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
Joo, on aivan mahdottoman ärsyttävää yrittää päästä edes ulos spawnista, kun tulee laserohjattu pommitus taikka hellfire-ohjuksia päin näköä. Ilmatorjunnallakaan ei oikein voi vaikuttaa korkealla lentäviin koneisiin, kun esim. Gepardin tutka ei tuonne näytä ja eikä kanuunat tehoa kilometrien korkeuteen.

Joillain laitteilla sitä sortuu kyllä kämppimään jossain nurkassa, kute Sturm-S ja Krizanthema, nuo ovat kyllä ihan hulluja härveleitä, jos pääsee johonkin , josta näkee vihollisten pahaa-aavistamattomasti ajavan ulos basesta. Myös Rooikat, nopea leo tms. tuohon käy. Itse olen myös tykännyt T-64B:stä.

Mutta parhaimmat pelit ovat mun mielestä jenkkien 6,7 raskailla vaunuilla. T34 ja sen solid shot 120mm murkula vaan tekee niin kauheaa jälkeä, kun se vastustajan vaunun sisään menee...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Pelin pisteytykseen pitäisi tehdä sellainen muutos, että objektiivien kapturoinnista annettaisiin niin reilut pisteet että hidasälyisempikin tajuaisi, mikä on homman tarkoitus ja mihin kannattaa panostaa.

Ärsyttää kun joskus idiootit kanssapelaajat on niin kuutamolla, ettei ne ota noita kohteita haltuun, vaikka "ilmaiseksi" saisivat eikä vihollista ole edes lähelläkään.

Mutta eihän tässä mitään uutta ole, samahan se on ollut kaikissa genren peleissä varmaan vuosituhannen vaihteesta lukien.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
Pelin pisteytykseen pitäisi tehdä sellainen muutos, että objektiivien kapturoinnista annettaisiin niin reilut pisteet että hidasälyisempikin tajuaisi, mikä on homman tarkoitus ja mihin kannattaa panostaa.

Ärsyttää kun joskus idiootit kanssapelaajat on niin kuutamolla, ettei ne ota noita kohteita haltuun, vaikka "ilmaiseksi" saisivat eikä vihollista ole edes lähelläkään.

Mutta eihän tässä mitään uutta ole, samahan se on ollut kaikissa genren peleissä varmaan vuosituhannen vaihteesta lukien.
No joo, ei se cäppääminen useinkaan tarjoa pisteitä tappoja enempää. Lisäksi pointillle ajo on usein itsemurha, koska pilvien takana väijyy lentokoneet kera 500-1000-2000 naulan pommeineen. Puhumattakaan Lancaster taikka Pe-8 FAB 5000-pommista suoraan basen exitille.

Yleensä joku on jollain panssariautolla ajanut nopeasti ottamaan pisteet ja sitten spawnaa lentokoneella odottelemaan, että koska vastustaja eksyy pointille.

Siksi jos on paha paikka, tiimi hajoamassa, ilmaherruus vihuilla, menee tappojen metsästykseksi, kun lentopommitus joka tapauksessa tulee ja tuhoaa, jos yrittää capata.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
No joo, ei se cäppääminen useinkaan tarjoa pisteitä tappoja enempää. Lisäksi pointillle ajo on usein itsemurha, koska pilvien takana väijyy lentokoneet kera 500-1000-2000 naulan pommeineen. Puhumattakaan Lancaster taikka Pe-8 FAB 5000-pommista suoraan basen exitille.

Yleensä joku on jollain panssariautolla ajanut nopeasti ottamaan pisteet ja sitten spawnaa lentokoneella odottelemaan, että koska vastustaja eksyy pointille.

Siksi jos on paha paikka, tiimi hajoamassa, ilmaherruus vihuilla, menee tappojen metsästykseksi, kun lentopommitus joka tapauksessa tulee ja tuhoaa, jos yrittää capata.
En tiedä mistä pelimoodista ja tieristä puhut, mutta ei ainakaan mun peleissä ilma-aseella nyt ihan noin isoa roolia ole... Kyllä niissä peleissä on syytä mennä pointeille reippaasti ja puolustaa niitä reippaasti, eikä (base)kämpätä jossain kaukana linjojen takana tai haahuilla pitkin metsiä.
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
308
No hemmetti, tähän ketjuun pitää alkaa kirjottelemaan! En tiennytkään, että on edes olemassa.
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
308
Justiinsa sain sen sveitsiläisen squadron-F.58 Hunterin. Pitääpä testata osaanko ollenkaan lentää sitä.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
255
Itelleni aika se ja sama että tuleeko voitto vai häviö. Keskityn vaan siihen että miten saan itelleni hyvän pelin aikaseks. Nii paljo paviaaneja, varsinkin ryssiä, että ei paljoo jaksa tiimin kanssa mennä ku kukaa ei ymmärrä mitään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Itelleni aika se ja sama että tuleeko voitto vai häviö. Keskityn vaan siihen että miten saan itelleni hyvän pelin aikaseks. Nii paljo paviaaneja, varsinkin ryssiä, että ei paljoo jaksa tiimin kanssa mennä ku kukaa ei ymmärrä mitään.
Aika vaikea pelata hyvää roundia jos tiimi ei tee mitään hyödyllistä. Yritä siinä sitten yksin tapella koko vihollisen armeijaa vastaan. Ei kiitos -> ulos.
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
308
Aika vaikea pelata hyvää roundia jos tiimi ei tee mitään hyödyllistä. Yritä siinä sitten yksin tapella koko vihollisen armeijaa vastaan. Ei kiitos -> ulos.
Jep. Tämä on huomannut erittäin selvästi. Yleensä menee niin, että tiimissä on joku 4 taitavaa pelaajaa (olen itse yleensä siinä :D), joilla on yli 5 tappoo ja jotka osaavat pelata. Loput lähtevät saamatta mitään aikaan ja sitten se onkin 4 v 10.

Välillä tulee sellainen tilanne, että kaikki tiimissä saavat jotain aikaan (yli 1000 pistettä), mutta harvemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
En tiedä mistä pelimoodista ja tieristä puhut, mutta ei ainakaan mun peleissä ilma-aseella nyt ihan noin isoa roolia ole... Kyllä niissä peleissä on syytä mennä pointeille reippaasti ja puolustaa niitä reippaasti, eikä (base)kämpätä jossain kaukana linjojen takana tai haahuilla pitkin metsiä.
RB 6,7-10.0 välillä laitteilla sitä tulee pelailtua. Monissa kaupunkikartoissa meno aivan pointissa on niin kaaosta, ettei siinä pysy perässä, CS:GO :ta tankeilla. WOT tuli aikanaan pelattua, siinä nuo olivst paremmin "rännejä". Toki kiva, että on massiivisia kaupunkeja ja litteitä karttoja rakennuksilla, mut liika on liikaa. Liikaa kulmia tarkistettavaksi. Puhumattakaan osa ikkuna-aukoista on ammuttavia, toisissa näkymätön seinä (huono karttadesign). Ennemmin sitä yrittää ja onnistuukin pysäyttämään vastustajan flankkerit ja lisäjoukot. Kevyet ja liikkuvat laitteet ovat avainsana siihen, että saa taktisen yliotteen vastustajasta. Homman vain latistaa se, että niskaan leijailee kilometrien korkeudesta laserohjattu pommi tai ohjus, kun omalla tiimillä ei ole ilmatorjuntaa tai muutakaan. Hyvä uudistus oli, kun siirsivät dronet korkeampaan rankkiin. Monesti vihut ajavat lemmings-junassa samaan kohtaan tuhoutumaan kaasu pohjassa. Toisaalta jos kaikki kämppivät yhden pointin mapissa, niin ei sitä aloitettakaan viitsi tehdä.

Turhauttavaa on 2S38 ja Turms-T taikka Leo2 123PzBtl kuskit, jotka tuhoutuvat kerran ja sitten eivät spawnaakaan, kun tuo on ainoa laite.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
Jos täällä on Telegramin käyttäjiä, niin loin kanavan:

Voi peliseuraa etsiä, jutella niitä näitä kaalinpäitä. Yliksellä oli melko aktiivinen chatti, mutta se meni maksumuurin taakse.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom