Vr-lasit

Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
72
Tarkoitus ois hommata ensimmäiset vr-lasit aikaisemmin ei ole ollut saisivat olla mahdollisimman helpot ottaa käyttöön ) , tällaisia olen katsellut Oculus Quest 2 tarjoaa 1832 x 1920 resoluution molemmille silmille ( Quest 2 tarjoaa 1832 x 1920 resoluution molemmille silmille ) ja HP Reverb G2 ( tässä ois milestäni parempi näyttö, Molemmalla silmällä on oma 2,89-tuumainen LCD-näyttö 2160×2160-resoluutiolla ja 90 hertsin virkistystaajuudella ) , näistä kuulisin teiltä käyttökokemuksia tulisivat enimmäkseen peli käyttöön pöytäkoneessani riittää noille tehot hyvin , toimiikohan tuo Oculus Quest 2 mukana tuleva latausjohto lasien ja tietokoneen kanssa pelatessa ja onkohan minkä pituinen.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 953
Tarkoitus ois hommata ensimmäiset vr-lasit aikaisemmin ei ole ollut saisivat olla mahdollisimman helpot ottaa käyttöön ) , tällaisia olen katsellut Oculus Quest 2 tarjoaa 1832 x 1920 resoluution molemmille silmille ( Quest 2 tarjoaa 1832 x 1920 resoluution molemmille silmille ) ja HP Reverb G2 ( tässä ois milestäni parempi näyttö, Molemmalla silmällä on oma 2,89-tuumainen LCD-näyttö 2160×2160-resoluutiolla ja 90 hertsin virkistystaajuudella ) , näistä kuulisin teiltä käyttökokemuksia tulisivat enimmäkseen peli käyttöön pöytäkoneessani riittää noille tehot hyvin , toimiikohan tuo Oculus Quest 2 mukana tuleva latausjohto lasien ja tietokoneen kanssa pelatessa ja onkohan minkä pituinen.
Pelkät paperispeksit ei kerro koko totuutta. Minä ostaisin noista quest2:en ja virittäisin langattomasti(wifi) kiinni pc:een. Johtoihin sekaantuminen roomscale tilassa pelatessa on niin 80-lukua.

Quest2:en on ehdottomasti noista helpompi ottaa käyttöön + tukee myös standalone tilassa pelejä ilman pc:ta. Standalone tilasta on yllättävän paljon iloa, jos haluaa vaikka kavereille tai sukulaisille demota vr:aa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Ja näissä kysymyksissä kannattaa ensin kertoa millä raudalla ajattelee laseja pyörittää (AMD vs. Nvidia) ja mitä pelejä aikoo pelata ("konehytti simulaattorit" vs. Beat Saber). Quest 2 esimerkiksi ei omaa lainkaan HDMI/displayport liitäntöjä minkä takia langallinen/langaton signaali kulkee pakattuna striiminä koneelta laseille, näytönohjaimen videopakkaus tekniikka määrittää tällöin homman jouhevuuden eikä raaka laskentateho.
Nvidian korttien NVENC (RTX2000 ja 3000 sarjalaisilla) pakkaustekniikka on parhaimmillaan noin tuplasti parempi kuin AMD korttien oma pakkaustekniikka kun puhutaan bittimääristä mitä koneelta saa kulkemaan laseille piuhan/wifin kautta.

Vastaavasti sitten Reverb G2 tyyppisissä laseissa on HDMI kaapeli minkä läpi kuvan saa menemään ilman pakkausta. Mutta pakollisen piuhan takia se ei ole todellakaan yhtä hyvä sapelinkalistelu-peleissä verrattuna Quest 2 langattomuuteen.
 
Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
72
Tällainen kokoonpano - on minulla jolla meinasin laseja käyttää i9-12900k , RTX 3090 , RAM 64 GB ja meinasin myös peli läppärillänikin kokeilla i7-7700HQ , GTX 1060 , RAM 16 GB , tarkoitus ois noilla lasella pelata - auto pelejä ja sotapelejä ja half - life alyx ja ton tyyppisiä pellejä meinasin pelailla noilla vr lasella , tossa Hp Reverb V2 näkyy tulevan tietokoneisiin, 1 DisplayPort–mini-DisplayPort™-sovitin, USB-C–A-sovitin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 953
Tällainen kokoonpano - on minulla jolla meinasin laseja käyttää i9-12900k , RTX 3090 , RAM 64 GB ja meinasin myös peli läppärillänikin kokeilla i7-7700HQ , GTX 1060 , RAM 16 GB , tarkoitus ois noilla lasella pelata - auto pelejä ja sotapelejä ja half - life alyx ja ton tyyppisiä pellejä meinasin pelailla noilla vr lasella , tossa Hp Reverb V2 näkyy tulevan tietokoneisiin, 1 DisplayPort–mini-DisplayPort™-sovitin, USB-C–A-sovitin.
VR-pelit kyykyttää 3090:enkin ihan uudella tavalla kuin esimerkiksi 4k pelit monitorilla. VR:ssa etenkin reverb g2:en kanssa tarvittava resoluutio on oleellisesti isompi kuin 4k. Pelit rendataan isommalla resoluutiolla kuin mitä lasit tarjoavat, jotta linssivääristymä saadaan korjattua. Lisäksi fps pitäisi pysyä aina yli vr-lasien virkistystaajuuden tai tapahtuu pahaa oloa ja artifaktaa kuvaan.

Monet vr-pelit kyllä piilottavat resurssitarpeen erittäin hyvin. Noista sun mainitsemista esimeriksi alyx pudottaa dynaamisesti resoluutiota niin ettei fps tipu. Resoluution pudottaminen johtaa suttuiseen kuvaan. Todellisuuden huomaa alyxin tapauksessa, jos pakottaa käynnistysparametreilla lukitun resoluution,...

VR virkistystaajuudetkin ovat sangen kovia. Quest2:en esimerkiksi tukee 90Hz ja 120Hz tiloja. Joku 75Hz välkkyy vielä mun silmiin. Mun mielipide on, että 90Hz++ on suotavaa. Jotkin vr-kypärät tukevat vielä isompiakin virkistystaajuuksia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 513
Viestejä
4 193 457
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom