Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En halua alkaa kiistelemään*, mutta mitä nyt lueskelin (googlettelin kirjoituksia jossa pohdittaisiin Chrome/Vivaldi 32-bit vs. 64-bit) paljon ihmisten kokemuksia ja lehtien testejä ja muita, niin hyöty 64-bittisessä näyttäisi olevan se, että sisältää aavistuksen paremman turvallisuuden, ei merkittävästi. Nopeudessa ei juurikaan tunnu olevan eroa, joissain testeissä 32-bittinen oli nopeampi. Muistin käyttö ei ole jonkin verran suurempi 64-bittisessä vaan lähempänä kaksinkertaista (toisaalta, muisti on tehty käytettäväksi). Joissain kommenteissa mainittiin kokemuksena, että jopa 32 Gt muistin koneessa 64-bittinen selain (Chrome) sai koko järjestelmän polvilleen**. Useasti varsinkin lehtien yms. suositus oli 64-bittinen, ja käyttäjillä usein 32-bittinen. Mikä lie "totuus". Varmaan kannattaa ainakin kokeilla 64-bittistä.Itellä käytössä 64bit versio jo pitkään enkä keksi kuin yhden syyn miksi joku voisi haluta käyttää 32bit versiota se on se että jos koneessa on todellavähän keskusmuistia niin 32bit versio varaa muistia lähtökohtaisesti jonkinverran vähempi kuin 64bit versio.
Itse asensin tänään, en huomannut ongelmia.Pystyykö 64-bittisen asentaa suoraan 32:n päälle vai pitääkö kaikki asetukset rustia uudestaan vanhan poiston jälkeen.
Mulla on 16Gt muistia ja iso varaus virtuaalimuistille joten se ei ole ollut ongelma.En halua alkaa kiistelemään*, mutta mitä nyt lueskelin (googlettelin kirjoituksia jossa pohdittaisiin Chrome/Vivaldi 32-bit vs. 64-bit) paljon ihmisten kokemuksia ja lehtien testejä ja muita, niin hyöty 64-bittisessä näyttäisi olevan se, että sisältää aavistuksen paremman turvallisuuden, ei merkittävästi. Nopeudessa ei juurikaan tunnu olevan eroa, joissain testeissä 32-bittinen oli nopeampi. Muistin käyttö ei ole jonkin verran suurempi 64-bittisessä vaan lähempänä kaksinkertaista (toisaalta, muisti on tehty käytettäväksi). Joissain kommenteissa mainittiin kokemuksena, että jopa 32 Gt muistin koneessa 64-bittinen selain (Chrome) sai koko järjestelmän polvilleen**. Useasti varsinkin lehtien yms. suositus oli 64-bittinen, ja käyttäjillä usein 32-bittinen. Mikä lie "totuus". Varmaan kannattaa ainakin kokeilla 64-bittistä.
Sitten oli tällainen, vuoden vanha kommentti Vivaldi-käyttäjältä/testaajalta, joka tietää Vivaldista aika paljon, niin kommentti aiheesta miksi oletus on Vivaldissa 32-bittinen. Toistaiseksi olkoon sitten itsellänikin.
Mutta jokainen käyttää tyylillään. Itse olen pysynyt 32-bittisessä ilman mitään ihmeellistä syytä. Ehkä tässä olisin siinä vaiheessa siirtynytkin, kun Vivaldi hetken aikaa piti 64-bittistä oletuksena mutta se jäi vaan tekemättä. Ja sitten hetken päästä oletuksena olikin taas 32-bittinen.
*Peace.Kunhan esitin yhden näkökulman, joka ei ole totuus, kuten aika harvalla lopulta on. **Usein nämä kun ovat subjektiivisia juttuja. Joten, Hyvää joulua kaikille.
![]()
Eikös toi ollut jo aiemminkin laitettavissa päälle vai onko tämä joku uusi?Uusin Vivaldin snapshot 1.14.1072.3 sisältää nyt Chromen version 64.0.3282.86 joten mm. Strict site isolation (vivaldi://flags/#enable-site-per-process) on nyt asetettavissa.
Tuo on hyvä, että komentorivi valitsimella voi asettaa käyttöön vain tietyillä sivustoilla, mutta hieman hankalaa kun pitää kuvakkeiden kanssa kikkailla. Vaan ei mahdotonta.
Kiinnostaisi tietää kokemuksia, jos joku on kokeillut. Niin kaikilla sivustoilla, kuin vaikkapa vain pankkisivuilla tms. Omakohtaiset kokemukset ovat aina mielenkiintoisempia lukea, kuin uutissivustojen lyhyet maininnat että selain syö resursseja enemmän, ja jotain muitakin ongelmia voi ilmaantua (niitä ei tietenkään mainita). Itse en ole vielä viitsinyt kokeilla.![]()
Saattaa hyvin olla. Mutta itse olen siinä luulossa, että tämä on Vivaldissa ensimmäistä kertaa käytössä. Itse Chromessa tietenkin jo aiemmin, kun v64 tuli käyttöön.Eikös toi ollut jo aiemminkin laitettavissa päälle vai onko tämä joku uusi?
Sen jonkun laitoin jo päälle silloin kun siitä ilmoitettiin ja en ole kyllä eroa huomannut.
Joo kyllä nuo on hetken aikaa jo saanut päälle.Saattaa hyvin olla. Mutta itse olen siinä luulossa, että tämä on Vivaldissa ensimmäistä kertaa käytössä. Itse Chromessa tietenkin jo aiemmin, kun v64 tuli käyttöön.
Sen Vivaldin update helpperin päälläolon voi määrätä ihan sen Vivaldin asetuksista ei siinä mitään taskien tapoja tarvi.Itsekin huomasin tuon joku aika sitten kun piti taskmanagerista selain tappaa.
En ainakaan äkkiseltään löytänyt asetusta tuohon, mutta jos siis tarkoitat linkin kohdeosoitetta, minulla ainakin näkyy ihan normaalisti versiolla 1.14. Ei varmaan sinua hirveästi auta mutta tokkopa tieto haittaakaan.Mikähän tässä mahtaa olla vikana, kun esimerkiksi
![]()
Tuohon jäsenen nimen kohdalle laittaa kursorin niin ei jäsennumeroa alapalkin seudussa. Joku asetusjuttu?
Mulla ainakin näkyy sekä sinun että omani samoi siellä alapalkisssa ts alias+numero.Mikähän tässä mahtaa olla vikana, kun esimerkiksi
![]()
Tuohon jäsenen nimen kohdalle laittaa kursorin niin ei jäsennumeroa alapalkin seudussa. Joku asetusjuttu?
Kyllä tuolla sinunkin profiilisivusi osoite näkyy kuten kaikkien muidenkin. Linkki on linkki eikä siihen asetuksilla voi vaikuttaa kuin korkeintaan jättämällä linkin kokonaan pois. Paikallaolon näyttäminen on nimensäkin mukaisesti kokonaan eri juttu.Mulla ainakin näkyy sekä sinun että omani samoi siellä alapalkisssa ts alias+numero.
Mulla taisi olla ioBBS:n asetuksista niin että paikallaoloani ei näytetä voisikohan se vaikuttaa myös tuohon.
Nyt on ollut sellaista että nettisivut joilla olen aina kirjautuneena on unohtneet kirjautumisensa (esim. ioBBS) onko mulla ollut samaa uusimmalla Vivaldilla.
Juu mitään salasanoja ei ole tallennettuna, kyse on vain siitä että normaalit kirjautumiset ei pysy aktiivisina eli joku keksi tms ongelma.Ei tulisi mieleen käyttää, mutta olisiko tästä kyse: Sync: Status update
Edit. Äh, ei mitään. Ei pitäisi lukea heti herättyä mitään. Siis sekoitin että olisi tallentanut salasanat Vivaldiin.
Itse kysymykseen, niin ei, ei ainakaan itsellä ole tehnyt tuollaista.
Juu en ole poistanut evästeitä.Sen verran kokeneena käyttäjänä pidän sinua @IcePen ettet varmaan niin alkeelliseen mokaan olisi kompuroinut, että olisit poistanut evästeet?
Täällä käytössä viimeisin snapshot ja kaikki sitä ennenkin, ovat säilyttäneet kirjautumisensa (minulla tosin täälläkin 2-vaiheinen kirjautuminen, eli 30 päivän välein pitää kirjautua uudelleen).
UBlock Originen kehittäjä lopetti tuen monille selain laajennus systeemeille ja jopa poisti tilinsä esim. Firefoxsin laajennusryhmästä.Miten tämä käsittelee näitä Laajennuksia vs. Firefox.
Tuntuu että esim. uBlock Origin ei päivity lainkaan. Nytkin mulla on varmaan iänikuisen vanha versio 1.15.2
Jostain syystä User-tiliä käytettäessä on nyt päivittynyt 1.15.18 versioon, mutta adminilla siis yhä tuo ylllä oleva versio.
![]()
Pitääkö tuo kehittäjä-tila olla täpättynä? Tuo päivitä nyt -nappi ei ainakaan tunnu tekevän yhtään mitään.
Jos löydät jostan muka uuden ja päivittyvän uBlock Origin laajennuksen kyseessä voi olla huijaus.
Järkyttävä määrä typoja ja nolla lähdettä. Oisko se korkki kiinni? Aprillipäiväkin meni jo.UBlock Originen kehittäjä lopetti tuen monille selain laajennus systeemeille ja jopa poisti tilinsä esim. Firefoxsin laajennusryhmästä.
Siksi ei tule päivityksia ja siksi minulla on se uBlock Origin sripti tallennettuna tekstitiedostoon josta itse aina tarvitessa kopioin sne selainlaajennus systeemin skripti laajennukseen.
Ts jos et itse kopio sitä sinulka olevaan uBlock Origin scriptiä talteen et selainta uudelleen asentaessa pysty saamaan uBlock Originia koska se ei ole missään laajennuspalvelussa enää jaossa.
Jos löydät jostan muka uuden ja päivittyvän uBlock Origin laajennuksen kyseessä voi olla huijaus.
Järkyttävä määrä typoja ja nolla lähdettä. Oisko se korkki kiinni? Aprillipäiväkin meni jo.
uBlock Originet selainta uudelleen asentaessa pysty saamaan uBlock Originia koska se ei ole missään laajennuspalvelussa enää jaossa.
Typoja on ihan stantardimäärä enkä ole edes avannu korkkia (niitä typoja vaan jää vaikak korjailen kuinkaplajon).Järkyttävä määrä typoja ja nolla lähdettä. Oisko se korkki kiinni? Aprillipäiväkin meni jo.
Puhutko nyt siis alkuperäisestä ublockista vai ublock originista?Typoja on ihan stantardimäärä enkä ole edes avannu korkkia (niitä typoja vaan jää vaikak korjailen kuinkaplajon).
Lähteistä kyseisen laajennuksen tekijä oli tehnet postauksen lopettaimsestaan Firefoxsin laanennuksne sivulle mutta koska myöhemmin poisti tilinsä ja kakin laajennuksensa sieltä ei sitä postausta enää ole.
Se alkuperäinen scripti Linuxsille vissiin vielä on hänellä ylläpidossa mutta ei siis mitään Windows puolelle (siis jos muistan sen postauksen jota ei enää ole oikein).
Jokatapauksessa itse käytän sitä talteenottamaani vanhaa scriptiä Tempermonkeyn kautta.
µBlock Originin github sivulla on ainakin committeja tullut jatkuvasti, viimeiset 12h sitten. gorhill/uBlockTypoja on ihan stantardimäärä enkä ole edes avannu korkkia (niitä typoja vaan jää vaikak korjailen kuinkaplajon).
Lähteistä kyseisen laajennuksen tekijä oli tehnet postauksen lopettaimsestaan Firefoxsin laanennuksne sivulle mutta koska myöhemmin poisti tilinsä ja kakin laajennuksensa sieltä ei sitä postausta enää ole.
Se alkuperäinen scripti Linuxsille vissiin vielä on hänellä ylläpidossa mutta ei siis mitään Windows puolelle (siis jos muistan sen postauksen jota ei enää ole oikein).
Jokatapauksessa itse käytän sitä talteenottamaani vanhaa scriptiä Tempermonkeyn kautta.
Tarkoitat ilmeisesti "user-tilillä" ko. tilille kirjautuneen käyttäjän Users\käyttäjänimi\AppData\Local -kansioon (voidaan helpommin viitata kulloisellakin tilillä muuttujalla %LOCALAPPDATA%) asennettua Vivaldia, jolloin Vivaldilla on luonnollisesti oikeus kirjoittaa ko. kansioon, joten sinne on voitu päivittää laajennus. Samoin itse selaimen päivitys onnistuu helposti.Tuntuu että esim. uBlock Origin ei päivity lainkaan. Nytkin mulla on varmaan iänikuisen vanha versio 1.15.2
Jostain syystä User-tiliä käytettäessä on nyt päivittynyt 1.15.18 versioon, mutta adminilla siis yhä tuo ylllä oleva versio.
![]()
Se on makuasia?! Ja jos ei ole päivitettävää, niin mitäs sitä päivittämään.Pitääkö tuo kehittäjä-tila olla täpättynä? Tuo päivitä nyt -nappi ei ainakaan tunnu tekevän yhtään mitään.
Jep jep, joku osannee auttaa.
Ehkä tuo uusin versio 1.15.24 Ublock Originista ei toimi Vivaldissa? Jos vaatii tietyn Chromium-version alleen toimiakseen? En näihin ole perehtynyt, myönnän.![]()
Eri henkilä tuo Gorkhill kuin mitä oli se aikaisempi Firefox ja Crome/vivaldi lisäosien ylläpitäjä.µBlock Originin github sivulla on ainakin committeja tullut jatkuvasti, viimeiset 12h sitten. gorhill/uBlock
En tiedä mistä puhut, mutta puhut paskaa. µBlock Origin löytyy edelleenkin Firefoxin ja Chromen laajennuksina. Vivaldi käyttää chromen laajennusta.
Sulla taitaa olla paha luki- ja kirjoitushäiriö, koska et ymmärrä lukemaasi etkä osaa kirjoittaa.
Vähän kuulostaa sille, että hämmennys tulee siitä, että puhut uBlock Originista vaikka tarkoitat uBlockia (siis ilman Originia). Pelkkä uBlock ei ole varmaan vuosikausiin ollut mitenkään suositeltava.Eri henkilä tuo Gorkhill kuin mitä oli se aikaisempi Firefox ja Crome/vivaldi lisäosien ylläpitäjä.
Eli se alkuperäine Firefon ja Crome/Vivaldi uBlock Origin lisäosien tekijä/julkaisija on lopettanut niin kuin sanoin ja on poistanut tietonsa ja lisäosansa noista palveluista.
Jos muistan oikein sen aluperäisen ylläpitäjän etu tai sukunimi alkoi I kirjaimella.
Mikäli tämä on epäselvää, niin Gorhill on se alkuperäisen uBlockin kehittäjä. Lopetti ja luovutti kehityksen toiselle (nykyinen pelkkä "uBlock") ja siinä oli jotain draamaa mukana, mutta sitten palasikin takaisin kun ei ollut tyytyväinen suunnasta mihin sitä oltiin viemässä, joten täten syntyi uBlock Origin.Eri henkilä tuo Gorkhill kuin mitä oli se aikaisempi Firefox ja Crome/vivaldi lisäosien ylläpitäjä.
Eli se alkuperäine Firefon ja Crome/Vivaldi uBlock Origin lisäosien tekijä/julkaisija on lopettanut niin kuin sanoin ja on poistanut tietonsa ja lisäosansa noista palveluista.
Jos muistan oikein sen aluperäisen ylläpitäjän etu tai sukunimi alkoi I kirjaimella.
juu Goggle on aika anaali HDR videoiden Crome kytkyn kanssa, ts se että muut selaimet ei sitä tue ei suoraan johdu niiden muiden selainten kehittäjistä.Ei näköjään osaa tämä Vivaldi toistaa Youtubesta hdr videoita, vaan pakko käynnistää Chrome sitä varten. Harmi.
Tulipas vaihdettua Vivaldiin. Muuten kiva, mutta jos klikkaan hiiren oikealla, valitsen että avaa uuteen välilehteen -> Se avaa ja siirtää fokuksen siihen avattuun välilehteen. Kun nimenomaan haluaisin, että se toimisi samaan tapaan kuin Ctrl + klikkaus, että avaa uuden välilehden taustalle. Mistä tähän löytyy vipstaakki? Koitin kovasti katella, mutta ei osunut silmään.
Välilehti asetuksista.
Ja mikähän asetus?
"Avaa uuteen"Tulipas vaihdettua Vivaldiin. Muuten kiva, mutta jos klikkaan hiiren oikealla, valitsen että avaa uuteen välilehteen -> Se avaa ja siirtää fokuksen siihen avattuun välilehteen. Kun nimenomaan haluaisin, että se toimisi samaan tapaan kuin Ctrl + klikkaus, että avaa uuden välilehden taustalle. Mistä tähän löytyy vipstaakki? Koitin kovasti katella, mutta ei osunut silmään.
"Avaa uuteen"
"Avaa taustavälilehteen"
Valitset siis sen toisen vaihtoehdon... vai ymmärsinkö jotain väärin?
![]()
(ps. keskinäppäin)