Viskit

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Meinasinkin, että itsellä ehkä vähän halpa maku, mutta toimii itsellä. Varmasti voikin pilata Colalla viskin maun. Itse kun en osaa arvostaa/tykkää viskeistä oikeen raakana. Siksi viski ja Cola.
Eihän sitä muut kuin sinä itse voi sanoa mikä maistuu hyvältä.

Itse teen välillä savuisista skoteista viskikolaa, parempaa se on kuin semmoisesta viskistä tehty, josta en itse tykkää. Omaan makuun hyvää bourbonia on esim. Maker’s Mark, skoteista esim. Caol Ila. Sitten mökillä juodaan Jim Beamia, Evan Williamsia tai jotain muuta halpaa halonhakkuun ja vessan tyhjennyksen lomassa. Toki joku Laphroaig on myös hyvä vessantyhjennys-viski - saa pskanhuurut nenästä savulla.

Tiettyjä viskejä pitää vaan ostaa uusi kun edellinen tyhjenee. Kaipa siitä oman suosikin tunnistaa. Oisko tuo sitten Ardbegin kymmenvuotias...
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Eihän sitä muut kuin sinä itse voi sanoa mikä maistuu hyvältä.
Minun suussa ei nuo savuisat viskit ja oluet maistu. Jostain syystä en vaan tykkää niistä.
Kalliimmista Glenfiddich 12 year old single malt ja Gardhu 12 toimivat raakana. Edullinen Hankey Bannister on myös ok..
Kolan kanssa menee sitten nuo savun makuisetkin ja "halpisviskit".
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Mitään mielipiteitä Canadian Club viskistä ottaen huomioon kyseisen viskin melko edullisen hintatason?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ohjaatko janoista oikeaan suuntaan näissä Skoteissa, hintaluokkana vaikka 0-50€ /pullo? Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma.
Jos googlailee esim. Scottish whiskey chart, niin löytää monia kelvollisia kuvia missä on pyritty laittamaan viskejä joillekin akseleille, minkä perusteella voi vähän haarukoida mitä kannattaisi kokeilla.

Esim tälläinen:
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 968
Ohjaatko janoista oikeaan suuntaan näissä Skoteissa, hintaluokkana vaikka 0-50€ /pullo? Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma.
Melko varmoja valintoja savutonta perus-skottia etsivälle voisivat olla Glenlivet ja Scapa. Hinnoista en osaa sanoa, kun noita jää käteen lähinnä matkoilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381
Makuasioita. Itse juon mieluummin Irlannin viskejä, kuin kaadan kurkustani alas Skotlannin paloviinaa joka maistuu savusaunan lauteilta.
Tosiaan tuota viestiäni jo tarkensinkin parilla editillä, mutta hyviä viskejä on todella monenlaisia, sitä en ollenkaan yrittänyt sanoa. Jameson maistuu kyllä itsellenikin, en siitä silti laatuviskinä puhuisi.

Ei niin savuisia skotteja hakevalle: Cardhu Amber Rock, Dalwhinnie 15yo, Glenfiddichin nuoremman pään viskit voin suositella ainakin single malteista jotka ovat kohtuuhintaisia. Edullisista sekoitteista oma suosikki Teacher's Highland Cream.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
Tuo on kyllä jännä juttu kun itsekin olen karsastanut aina skottiviskejä, etenkin savuisia sellaisia. Olen viihtynyt poikkeuksessa bourboneiden parissa ja löytänyt niistä sen "oman juttuni". Olen kuitenkin iloinen siitä, että olen pakottanut itseäni avartamaan kokemuksia skottiviskien suuntaan. Sain hyviä vinkkejä täältäkin ja esim. Glenfarclas 15 on aivan upea skottiviski ilman savuisuutta. On totaalisen erilainen bourboneihin verrattuna, mutta silti makeahko mikä tuntuu olevan se oma juttuni.

Ymmärrän kyllä täysin tuon, että ei hirveästi tee mieli laittaa esim. 40 euroa viskipulloon, jonka "tyylistä" ei ole kuin huonoja kokemuksia. Tällä hetkellä omasta hyllystä löytyy useita bourboneita, muutama skottiviski ja tarkoitus on testata seuraavaksi myös japanin viskejä, kuten Nikka Coffey Grain.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 968
Sain hyviä vinkkejä täältäkin ja esim. Glenfarclas 15 on aivan upea skottiviski ilman savuisuutta. On totaalisen erilainen bourboneihin verrattuna, mutta silti makeahko mikä tuntuu olevan se oma juttuni.
Kokeilepa joskus Aberlouria. Löytyy makukartoilta näköjään aika lähekkäin nuo. Mulla on joltain reissulta tarttunut mukaan Aberlour Casg Annamh. Just eilen siemailin ja makeutta siitä kyllä löytyy. Ja muutenkin mainio viski.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
Kokeilepa joskus Aberlouria. Löytyy makukartoilta näköjään aika lähekkäin nuo. Mulla on joltain reissulta tarttunut mukaan Aberlour Casg Annamh. Just eilen siemailin ja makeutta siitä kyllä löytyy. Ja muutenkin mainio viski.
Ehdottomasti on menossa testiin :) Onkin ollut jo hetken muutama Aberlourin eri viski shopping listillä :) Hyvä kuulla muiltakin hehkutusta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
Komppaan ylläolevia. Ei savuisista tynnyrinvahvuisista oikein maukkaita ovat:


Ja vesitetyistä (40%):

Tuo hollantilainen Whiskysite oli mainio paikka, kunnes lopetti kuskaamisen Suomeen. Suomen alkoholiverotuksen vuoksi nuo pullot ovat 70€ - 120€ väliltä Alkossa. Verotus on erityisen rankaa tynnyrivahvuisille korkean alkohiliprosentin vuoksi. Aina välillä tulee vilkaistua viskihyllyä Alkossa ja hinnat ovat ihan poskettomia. Hinnat alkaen ja "veneen pohjan pesuun ja fillarin osien liuottamiseen" sopivat viskitkin tuntuvat maksavan +40€ nykyään.

Kannattaa sitten maistella ja testailla niitä viskejä, eikä pelkästään heittää jäät ja kola sekaan. Itse juon viskit aina raakana (pl. tynnyrivahvuiset ja testimielessä joskus muihinkin tilkka vettä), samoin kolan. Jäitäkään en viskiin laita. Kaada viskiä lasiin ja maista. Odottele reilu kymmenisen minuuttia ja maista. Maku avautuu monessa viskissä paljon paremmaksi (makeutta, paksuutta, yms), kuin jos sitä alkaisi heti siepomaan. Vesitilkkaa oman maun mukaan, varsinkin tynnyrivahvuisiin.

Ostin ennen joulua kolme pulloa kehuttuja Suomi viskejä. Kyröä vieläpä pari pulloa, koska oli huono saatavuus ja ajattelin että lahjansaaja ei pulloa kuitenkaan heti avaa. Kaveriporukassa meni nuo Helsingit ja porukoiden kanssa maisteltiin Kyröä. Selväksi tuli, että ei ole minun juttu nuo ruisviskit. Omaan suuhun pistäviä, terävän ja pahan makuisia verrattuna ohrasta tislattuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 968
Mut varmaan tervattaisiin ja kierrätettäisiin höyhenissä, jos näkisitte kuinka paljon lorotan hanavettä viskiini. Makuasia, mutta cask strengthiä en kyllä suosittele muutenkaan raakana juomaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
^Makuasiahan se, ei kukaan tule rankaisemaan :) Sen verran pitää itsekin korjata, että "raakana" tarkoitti etten käytä jäitä tai mitään miksereitä viskin kanssa. Tilkka vettä viskistä riippuen, tynnyrivahvuisiin lähes poikkeuksetta. Drinkit, kuten irish coffee, on sitten eri asia ja se ei mielestäni ole viskin juomista, vaan drinkkien juomista.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Itse käytän jääpalaa, antaa sen sulaa rauhassa. Lopputuloksena viski on saanut hengähtää lasissa ja on sopiva tilkka vettä. :)
Itse en laittaisi jäitä, jos haluaa "makustella". Lähinnä turruttaa makua. Innokkaampaan juomiseen toki OK. Esimerkiksi kesähelteillä boubonia jäillä on jees.

Tynnyrivahvuiset ovat paras vaihtoehto kun saa sen aidon eikä laimennetun version. Muutenkin lähtökohtaisesti, jos viskiä myydään 46% on se yleensä hyvä merkki, koska jää varaa lisätä vesitippoja laimentamatta alle 40%. Nykyään täytyy olla todellinen poikkeus, jotta suostuu koskemaan 40% tavaraan. Voltit menee samaan kategoriaan kuin se, että ei ole lisätty karamelliväriä tai kylmäfiltteröity.

Nämä ovat niitä mielipide asioita. Suosittelen ihmisille, joita kiinnostaa hyvät hintalaatu-suhde viskit ilman brändilisää esim. Springbank 10, Kilkerran12, Deanston 12 ja Arran 10.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Tuntuu olevan kiven alla hyvät EU viskikaupat, jotka toimittaisivat Suomeen niihin hintaan, mitä esim. lokaalit saavat ostettua vaikkapa saksalaisista verkkoputiikeista..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Makuasioita. Itse juon mieluummin Irlannin viskejä, kuin kaadan kurkustani alas Skotlannin paloviinaa joka maistuu savusaunan lauteilta.
Itsekin mielsin aiemmin skottiviskit pallogrillin läpi suodatetuksi pontikaksi. Jostain syystä savuiset ovat isoimmin esillä. Alkon sivuilla on ilmoitettu savuisuus, joten sieltä on helppo katsella ostoehdokkaita. Kaikki Glen-alkuiset tuntuvat olevan hyviä, samoin Dalwhinnie.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
498
Itse en ehkä pelkän Glenin perusteella valitsisi viskiä. Viskityypeistä on monta eri taulukkoa mitä voi käyttää lähtökohtana sopivan pullon valintaan. Esimerkiksi aikoinaan lahjaksi saamassani David Wishartin kirjassa on makuprofiilit a-j kuvan mukaisesti. Pahoittelen kuvanlaatua.
16118987952461551503198676038402.jpg
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Vaan onpa yksittäisen tislaamon tuotannossakin valtavasti vaihtelua eri pullotteiden välillä. Ei kannata liikaa yleistää mitään.

esimerkkinä vaikka

Whiskyfun - Laphroaig

Bruikka ehkä vielä parempi esimerkki kun tuottavat sekä täysin savutonta että eräitä maailman savuisimpia juomia.

Whiskyfun - Bruichladdich
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
907
Aatteli nostaa viskin maistelun pykälää ylemmäks perus viskeistä. Single malt vs blendit erot varmaan noilla seteillä selviää.

Mitähän makuelämyksiä nää tarjoaa? Pitää nyt miettiä mitä lähtis ekana vertailee. Toivottavsti jostain pullosta edes vähän savun makua saisi.
 

Liitteet

Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Bunnahabhain 12 on kyllä viski makuuni. Pitää yrittää etsiä heidän muitakin julkaisuja.

Arranin viskit nousseet itselleni viime aikoina posiitivisina ylläreinä. Tynnyrivahvuinen Marchie Moore on hieno viski. Ei se 43 volttinenkaan huonoa ollut.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
12-vuotias Redbreast on ainakin minun makuuni aivan loistavaa juotavaa. Pehmeää ja pyöreää, kuin linnunmaitoa joisi. 15-vuotias versio taas oli hienoinen pettymys, jotenkin terävää ja tasapaksun makuista. Kyllä sekin pullo silti tyhjeni.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
Joo tuossa maistelinkin tänään Redbreastin 12-vuotista ja onhan tuo todella hyvä omaankin makuuni. En ihmettele yhtään miksi tuota hehkutetaan etenkin hintalaatusuhteeltaan loistavaksi irkkuviskiksi. Esim. useiden maistamaan Jamesoniin verrattuna omasta mielestäni todella paljon "sivistyneemmän" makuinen ilman ns. teräviä reunoja.

@rth Suosittelen maistamaan jos yhtään on irkkujen suuntaan innostus :)

Muutoinkin Bunnahabhain 12v jälkeen jokseenkin varsin helppo viski :) Bunnahabhain vaatii näköjään ainakin itseltäni aika varovaista lähestymistä, jotta tuohon pääsee sisälle (toki 46.3% vahvuus tekee osansa). Varsin hienolta skotilta tuo toki vaikutti jo heti alkuun. Ensimmäisten neck pourien perusteella ei passaakkaan vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä.

Aberlour 12v vaikutti alkuun varsin perinteikkäältä Speysiden viskiltä, jossa maistuu heti suht voimakkaasti ns. dark fruits. Voi asettua omaan makuun hieman sinne rajoille missä mennään jo melkein liian makeahkon skotin rajoilla.
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
172
Aatteli nostaa viskin maistelun pykälää ylemmäks perus viskeistä. Single malt vs blendit erot varmaan noilla seteillä selviää.

Mitähän makuelämyksiä nää tarjoaa? Pitää nyt miettiä mitä lähtis ekana vertailee. Toivottavsti jostain pullosta edes vähän savun makua saisi.
Caol Ilasta pitäisi irrota ainakin pientä pinta savua. Oikein mukava makustella sitä toisinaan, vaikka itse suosin vähäsavuisa.
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
172
itse en ole laittanut, mutta ehkä siihen voisi aivan pikkaisen laittaa
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 968
Mulla on menossa toi Casg Annamh, parin muun lisäksi. Lisään tapojeni mukaan siihenkin aika runsaasti vettä. Mutta mä taidan kuulua aika ohkaiseen vähemmistöön lantraamiseni suhteen. Mitä tiukempi maku, sitä enemmän vettä. Hyvin harvoihin maistamiini skotteihin en laita tippaakaan. En ota paineita, tykkään viskistäni juuri sellaisena. Tämän päivän viestien innoittamana tilasin tuota Redbreastia lähi-Alkoon. Ensi viikolla nouto. Todennäköisesti siihen ei tule laitettua vettä, irkku kun on ja kuvaus jo melkein maistuu suussa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Kannattaa Redbreast 12v hommata mieluummin tynnyrivahvuinen versio, vie tuon aivan eri tasolle. Sen edelle koko sarjasta ei voi laittaa kuin 21v (uudempia ja iäkkäämpiä julkaisuja en ole toki maistanut).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
498
Nuo irlantilaiset Pot still -viskit ovat kyllä omaan makuhermoon osuvia. Redbreast 12v ja Green Spot maisteltu. Tarkoitus olisi ostaa uudestaan Redbreastiä. Pitää tuota vahvempaa kokeilla seuraavaksi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ralfy reviews -joutuubikanavan valinta viime vuoden viskiksi tuli haettua Alkosta Deanston 12 Year Old Single Malt

Alko kuivalee pehmeäksi ja hedelmäiseksi, mutta minun suuni mielestä tämä on kyllä varsin terävän makuista. Oikein hyvää, eikä mitään pahan hintaistakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Aiemman keskustelun perusteella olisi kovasti tehnyt mieleni Redbreast 12 yo:ta, mutta eipä ollut lähi-Alkoissa. Sen sijaan oli Redbreast Lustau Edition. On taas vähän liiankin hyvää ja pehmeää. Ei joudu ollenkaan harmittelemaan, ettei löytynyt muuta.

 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
233
Aiemman keskustelun perusteella olisi kovasti tehnyt mieleni Redbreast 12 yo:ta, mutta eipä ollut lähi-Alkoissa. Sen sijaan oli Redbreast Lustau Edition. On taas vähän liiankin hyvää ja pehmeää. Ei joudu ollenkaan harmittelemaan, ettei löytynyt muuta.

Painoin tilaukseen tuon Lustaun. Jos on suun mukaista niin seuraavaksi testaan sitten tuon 12yo version. Kiitos vinkistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
639
Aiemman keskustelun perusteella olisi kovasti tehnyt mieleni Redbreast 12 yo:ta, mutta eipä ollut lähi-Alkoissa. Sen sijaan oli Redbreast Lustau Edition. On taas vähän liiankin hyvää ja pehmeää. Ei joudu ollenkaan harmittelemaan, ettei löytynyt muuta.

On kyllä hinta/laatu suhteeltaan yksi parhaimmista viskeistä Alkon valikoimassa.

Tämähän oli viimeisimmän UISGE:n voittajia.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Mulle kyllä maistui JW Blue Label
Itsellä tuota aina pullo pari jemmassa ns. vitutusviskinä. Kun kaipaa sellaisen kunnon annoksen thumblerista ”raskaan viikon jälkeen” ilman fiinistelyä Glencairneilla. Tynnyrivahvaversio olisi mielenkiintoinen päästä kokeilemaan. 15yo Green Label blended malt toimii myöskin ja hintalaatusuhteeltaan parasta JW:a.

Yleisesti keskusteluun jos haluaa tutustuttaa jonkun ei-savuisista tykkäävä savuisempaan suuntaan, Highland Park 12yo toimii hyväksi havaittuna ensiaskeleena. Ehkä paras 12-vuotias mitä olen juonut tähän päivään ja joka vei lopullisesti viskien pariin oli Higland Park Hjärta 58,1%.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
Itse ostin taas tätä..


Tässä hinta ja laatu kohtaavat. Tietenkin, noissa halvemman pään viskeissä eri erät voivat maistua erilaisilta. Mutta selkeä savunmaku ja tarpeeksi pehmeä suoraan raakana lasista nautittavaksi.

--

Lisäksi ostelin Jameson Caskmates -viskejä. Nyt kun mietin, niin tässä on yli vuoden tauko viskeistä. On vaan ollut olutta.
Jos jotain suurta tapahtuu, niin ostelen kyllä hienomman pullon, mutta nyt riittää perusviski. Ja JW on ylihinnoiteltua perusviskiä, mutta tasalaatuista ja tietää, mitä saa. JW hyllyssä kertoo, että "ei ole aikaa säätää, ostin tätä omassa hintaluokassani". Eli normaali mies, joka ei harrasta erilaisia viskejä, mutta tykkää juoda viskiä.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
^ Tuo 12yo Islay Mist sisältää mm. 12-vuotiasta Laphroaigia joten ei siinä paljon vikaan mene vaikka sitä speysiden tuotoksiin on lantrattukin.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Se Original Islay Mist maistuu täällä, tälläkin hetkellä lasissa. Ei kauhean hintavaa, mukavan pehmeä ja hieman savuinen maku. Erinomainen "pöytäviski" jota kehtaa juoda hieman enemmänkin kerralla.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
Löysihän se paketti perille. Vähän täydennystä kun kaappiin oli sopiva tyhjä kolo päässyt syntymään.

Nyt on sellasta herkkua, että huh! Glendronach 12-vuotiaskin on hintaansa nähden älyttömän hyvä enkä ole ainoa, joka tuntuu olevan samaa mieltä sen hintalaatusuhteesta. Voi vaan kuvitella miten tuo 21-vuotias :)
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Nyt on sellasta herkkua, että huh! Glendronach 12-vuotiaskin on hintaansa nähden älyttömän hyvä enkä ole ainoa, joka tuntuu olevan samaa mieltä sen hintalaatusuhteesta. Voi vaan kuvitella miten tuo 21-vuotias :)
No juu onhan ne olleet ihan juotavia. Varsinkin 15 revival aiemmin ennen kuin lopettivat. Nyt uusi versio on aika kalpea sen vanhemman rinnalla. Kannattaa myös huomata, että uusista on meteliä pitämättä jätetty ”non chill filtered” -maininta pois. Kuvan parlamentti on 2015 vuoden satoa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
No juu onhan ne olleet ihan juotavia. Varsinkin 15 revival aiemmin ennen kuin lopettivat. Nyt uusi versio on aika kalpea sen vanhemman rinnalla. Kannattaa myös huomata, että uusista on meteliä pitämättä jätetty ”non chill filtered” -maininta pois. Kuvan parlamentti on 2015 vuoden satoa.
Joko narautit tuon nuoremma Kaali Ilon auki? Onko kertoa arviota? Itse pidin todella paljon Dramfoolin Cola Ali-nimisestä Caol Ila-pullotteesta, olikohan kakkosversio mitä maistoin.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Ei ole vielä narautettu kaksvitosta eikä muitakaan. Tuota Scottish Roadsign single cask kul’lilaa on tullut tastingissä maistettua aiemmin ja niiden mielikuvien pohjalta tuo myöskin tarttui mukaan. Jossain kohtaa pääsevät sitten vieretysten arvioitavaksi.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Tuli tuo Roadsign Caol Ila avattua. Verrokiksi viereen tuli kaupantekijäisiksi saatu liki samanlainen tuote, vuoden nuorempi ja lantrattu 46%:ksi.
Eli kyseessä indy-pullote (Scottish Roadsign) Single cask Caol Ila viinitynnyri (barrique, 900100) kypsytyksellä. Tislattu 10.05.2011, pullotettu 06.08.2020 eli 9-vuotias ja tynnyrivahva 59,4%. Myös muut puristin laatukriteerit luonnollisesta väristä sekä kylmäsuodatuksen puutteesta on mainittu takaetiketissä.
Vahva savu tukkii kaikki reseptorit. Tämä tulee kaipaamaan vettä viereen. Vahva salmiakkisuus ja kullilan perustuoksu, tosin jotenkin lukittuna. Tuoksut eivät koko potentiaalinsa avaudu.
Makustelu ilman vesilisää tuntuu korvissa asti. Hieno, hieno suolaisuus ja turpeisuus. Ripaus metallia tai pyykkitelineen tolppaa. Onhan tämä hieno näinkin, mutta laimennan kolmella tipalla turkulaista kraanavettä.
Nyt tuoksussa alkaa tulla itämaista maustekauppaa, ja kumia. Tuoksu on kuitenkin jotenkin edelleen pidättyväinen. Maussa tapahtuu selkeästi parempaan, nyt aavistus makeutta, ei liikaa, mutta sopivasti. Ensin tulee makeus, joka hetken päästä muuttuu suolaisuudeksi poskissa. Savu hälvenee ja alkaa tulla perustisleen makua esiin. Salmiakkisuus muuntuu hieman suklaiseen tai kahvin suuntaan.
Verrokista ei ole juuri sanottavaa. Lantrattuani tämän SC:n 46% en kyllä saanut mitään eroa aistittua. Edelleen pätevä viski, mutta ehkä omaan makuun liian laimeana. Sanotaan, että oikeassa tynnyrissä ja tynnyrivahvana Caol Ila 9-vuotiaanakaan ei ole hassumpaa, varsinkaan 59€ hintaan.
Hieno esimerkki, että hyvän viskin ei tarvitsisi olla a) vanhaa b) kallista. Harmi, että Alko ei osaa tuoda tämäntasoisia viskejä edes alle sadan euron hyllyyn. Saatikka, että saisi tasting-pullon kaupan päälle.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 115
Viestejä
4 191 928
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom