VIROLAINEN KAUPPA KNAITEK

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Kyseistä puljua välttäkää kuin ruttoa. Serkkupojan kanssa tilattiin 2x 1080ti aorus xtreme näytönohjainta. 1 kummallekkin. Minulla tuli sitten taloudellisia ongelmia ja päätin palauttaa omani. Kaupan sivustolla oli epämääräisiä(eu:n sääntöjen vastaisia) "omia" sääntöjä joita on nyt sittemmin paikkailtu kun olen euroopan kuluttajakeskuksen välityksellä firman kanssa keskustellu. Asianajaja siis totesi niiden olevan virheellisiä, sentään tämä asia korjaantui(toivottavasti kukaan ei silti erehdy). Pitkän ajan vääntämisen kanssa saatiin sovittua että saan täysimääräisenä palautuksen. Nyt kun firma sai tuotteensa vetoaa se että tuotteen hinta on laskenut 130€ koska posti on laittanut pakettiin postitustarran. Näytönohjain oli siis muuten aivan täysin käyttämätön ja virheetön. Taistelu jatkuu...
 
Niinkai mut myöhästä se nyt on. Kai sen nyt siitä irti silti saa??? jutun pointti on että jo ennen tätä postitarra episodia tuo firma on yhteistyöhaluton ja kyvytön. Asianajajakin sanoi että on sääntöjen vastaisia juttuja ehdot täynnä ja intti eka että toimii viron lakien mukaan(ei eu) sittenku todettiin että sen täytyy toimia eu:n lakien mukaa sielt sanottiin että haluaa nähä Suomen lait. Kaikki postitettu ja sitten joutu lopulta nöyrtymään viikkojen inttämisen kans niin vetoaa nyt postin tarraan.
 
Ei ne nyt sitä palauttaamasi näytönohjainta omaan käyttöön ota.. Se menisi myyntiin, mutta ostaisitko itse näytönohjaimen, jossa on toisen henkilön osoitetarrat päällä? Olisiko se silloin enää uusi? Voiko sen myydä uutena? Ei se nyt täysin "käyttämätön" ole kauppiaan mielestä.
 
Eli ostit näytönohjaimen, luultavasti vähintään avasit paketin, palautit myöhemmin liittämällä pakettitarran suoraan pakkaukseen ja nyt on kaupan vika kun ei suostunut näkyvästi käytettyä tavaraa vastaanottamaan uutena. Ja tähän tarvi vielä asianajajan selvittelemään asiaa. Ei helvetti :facepalm: Ja asiakas muka aina oikeassa.
 
Tuliko näyttis sulle pelkässä retail boksissa vai oliko se näyttiksen oma paketti pakattu toiseen pahvilaatikkoon? Jos oli niin miksi lähetit kortin retail boksissa sellaisenaan takaisin? Toki jos myyjä lähettää näyttiksen sellaisenaan myyntilaatikossa asiakkaalle niin silloin se pitää olla mahdollista myös palauttaa samalla lailla.
 
Tuliko näyttis sulle pelkässä retail boksissa vai oliko se näyttiksen oma paketti pakattu toiseen pahvilaatikkoon? Jos oli niin miksi lähetit kortin retail boksissa sellaisenaan takaisin? Toki jos myyjä lähettää näyttiksen sellaisenaan myyntilaatikossa asiakkaalle niin silloin se pitää olla mahdollista myös palauttaa samalla lailla.

No ei varmasti tullut, tällöin siinä olisi jo valmiiksi ollut niitä Suomen sekä Viron postien tarroja.
 
E: Olkoot
Varmaan kannattaa suomesta jatkossa ostaa ja palauttaa paketti avaamattomana jos haluaa rahat takaisin ongelmitta.
 
Omasta mielestä on kyllä hiton turhaa yrittää pelkässä retail-pakkauksessa palauttaa/lähettää mitään. Pahvilaatikoita saa melkein mistä vaan lähimarketista kun pyytää... Jossei muuten, ostaa sieltä postista sitten sopivan kuplamuovilla vuoratun pussin jne. En ite ainakaan ottais riskiä suomen postin kans muuten :D
 
Kyseistä puljua välttäkää kuin ruttoa. Serkkupojan kanssa tilattiin 2x 1080ti aorus xtreme näytönohjainta. 1 kummallekkin. Minulla tuli sitten taloudellisia ongelmia ja päätin palauttaa omani. Kaupan sivustolla oli epämääräisiä(eu:n sääntöjen vastaisia) "omia" sääntöjä joita on nyt sittemmin paikkailtu kun olen euroopan kuluttajakeskuksen välityksellä firman kanssa keskustellu. Asianajaja siis totesi niiden olevan virheellisiä, sentään tämä asia korjaantui(toivottavasti kukaan ei silti erehdy). Pitkän ajan vääntämisen kanssa saatiin sovittua että saan täysimääräisenä palautuksen. Nyt kun firma sai tuotteensa vetoaa se että tuotteen hinta on laskenut 130€ koska posti on laittanut pakettiin postitustarran. Näytönohjain oli siis muuten aivan täysin käyttämätön ja virheetön. Taistelu jatkuu...
Anteeksi mutta miksi niiden pitäisi antaa täysi hinta takaisin vahignoittuneesta tuotteesta? Ei millään pahalla mutta kyllä tähän "hässäkkään" taitaa syyllinen löytyä peilistä. Suosittelen ostamaan tavaraa johon sulla on varaa.
 
Ohan toi 130€ kova hinta pahvilaatikon takia et vituttaahan tuo.

PS. Eikö tosiaan postissa ohjeistettu laittamaan pussikuoreen tai vastaavaan sisään?
 
Ennen kun menee muna pystyssä tilamaan jotain kallista näytönohjainta niin kannattaisi ensin miettiä onko siihen varaa. Mutta ratkaisu voisi olla että lähetät serkkupojan näyttiksen boxin heille
 
Onhan tuo ikävää, mutta eikö liikkeet Suomessakin vaadi asiakaspalautuksissa, että pakkauksen pitää olla vahingoittumaton (uudenveroinen). Vaikeata tuota on enää uutena myydä, jos paketti on avattu ja päälle vielä liimattu postiläpykkeitä.

Näyttää Knaitekin sivuilla olevan selkät ohjeet ja vielä linkkikin Kuluttaja- ja kilpailuviraston sivuille.

3. PALAUTTAMINEN

3.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa tai vaihdattaa kaupasta ostamasta tuotteet 14 päivän sisällä. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa tai käyttämätön. Jos kuluttaja ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon 20-30% alenemisesta (linkki).
 
Tuo kauppa täytyykin ottaa tutkittavaksi, kun seuraavan kerran on tarvetta jollekin paremmalle komponentille. Vaikuttaa tämän perusteella ihan asialliselta ostopaikalta.

Aiheeseen liittyen, eivät ne "oikeat" asianajajatkaan ihan ilmaisia neuvonantajia ole edes tavallisille kansalaisille. Ehkä aloittajan vain kannattaa pitää taloudestaan parempaa huolta. Olen itsekin juniorina laittanut viimeiset rahat johonkin laitteeseen, mitä sillä hetkellä teki liikaa mieli. Jälkeenpäin sitä sai katua hetken rahattomana ollessa.
 
^^KÄYTTÄMÄTÖN,AVAAMATON. Ja knaitek on päivittänyt nyt toimintapansa kun meni viesti perille. Se oli aivan vastoin mitään EU säädöksiä.
 
Ei ole sekuntiakaan ollut käytössä ja knaitek lupasi 100% hyvityksen kunnes päätti sitten jatkaa samaa k-pää linjaa.
 
^^KÄYTTÄMÄTÖN,AVAAMATON. Ja knaitek on päivittänyt nyt toimintapansa kun meni viesti perille. Se oli aivan vastoin mitään EU säädöksiä.
Ja tuli ilman erillistä pakettia vai lähetitkö ite takaisin pelkässä omassa lootassaan?
 
Tämä tuntuu olevan aika huono foorumi varoittaa esim huonosta asiakaspalvelusta. Pyydän sen kortin sieltä takaisin ja otan käyttöön. Täällä kun yrität antaa vinkkiä huonosta palvelusta/virheellisestä niin viestintuoja tässä ammutaan. En minä ala laittamaan kaikkia sähköpostikeskusteluja lupauksista ym knaitekin/asianajan kanssa tänne. Asia on vielä kesken. Kerron kyllä miten asian kävi mutta en käy täällä tähän asiaan kommentoimassa mitään ennenkuin on jotain tiedotettavaa.
 
AP oli serkkunsa kanssa ostanut 2xnäyttistä, eli varmasti oli retailboxit pakattuna erilliseen pahvilaatikkoon. Ja AP mennyt lähettämään takaisin pelkästään retailboxissa, valitettavasti. Ja eihän se retailboxit missä postin tarra päällä enää mene uutena..
 
Ja AP mennyt lähettämään takaisin pelkästään retailboxissa, valitettavasti. Ja eihän se retailboxit missä postin tarra päällä enää mene uutena..
Jep.. Kyllähän tässä on varmaan molempien osalta tehty virheliikkeitä.
 
Tilasin Knaitekilta reilun viidenkympin "SALE OUT REFURBISHED" näytönohjaimen (eli asiakaspalautettu/käytetty) ja nyt vaikuttaa siltä että se on sökö. Kuva tärähtelee ellei muisteja alikellota vakiosta ja toisinaan kuva sekoaa täydellisesti, johon vain reset auttaa. Yli kaksi viikkoa on kulunut, joten sain ohjeet että se pitää kiikuttaa Vantaalle takuuhuoltoon, jossa se todettaneen sököksi.

Knaitek ei tarjoa ilmaista palautusta Viroon, joten se kustantaa 23€. Tämä on oiva keino vähentää asiakaspalatuksia. Muutenkin Knaitekin ehdot 20-30% arvonalennuksesta ovat poskettomia, ei mitenkään verrattavissa isoihin toimijoihin kotimaassa.
 
Tilasin Knaitekilta reilun viidenkympin "SALE OUT REFURBISHED" näytönohjaimen (eli asiakaspalautettu/käytetty) ja nyt vaikuttaa siltä että se on sökö. Kuva tärähtelee ellei muisteja alikellota vakiosta ja toisinaan kuva sekoaa täydellisesti, johon vain reset auttaa. Yli kaksi viikkoa on kulunut, joten sain ohjeet että se pitää kiikuttaa Vantaalle takuuhuoltoon, jossa se todettaneen sököksi.
Jotkut idiootit palauttavat noita tehtaalta rikkinäisinä lähteneitä tuotteita ja sitten ne päätyvät vielä toiseen kertaan uuden ostajan harmiksi. On sattunut minullekin.

Takuukorjauksen ja rikkinäisen tuotteen palautuksen on ymmärtääkseni oltava täysin maksutonta, siitä ei voi tinkiä. Tavallinen tuotepalautus saa olla nykyään maksullista.

* Refurbished tosin viittaa terminä siihen, että laite olisi tarkistettu palautuksen jälkeen tai mahdollisesti jopa tehdaskorjattu. Veikkaan ettei mikään pc-komponentteja myyvä nyrkkipaja sitä kuitenkaan tee, mikäli viasta ei ole palautuksen yhteydessä kerrottu.
 
Viimeksi muokattu:
Vantaalta ilmoittivat etteivät korjaa Gigabyteä. Nyt Knaitek ilmoitti että pitää lähettää takaisin heille. Nyt menee jännäksi: kun on kulunut yli 2 viikkoa, kyse ei ole enää ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalautuksesta (joka saa olla maksullinen), vaan takuuseen kuuluvasta korjattavaksi toimittamisesta (josta ei saisi kuluttajalle koitua kustannuksia). Saas nähdä.
 
Nyt menee jännäksi: kun on kulunut yli 2 viikkoa, kyse ei ole enää ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalautuksesta (joka saa olla maksullinen), vaan takuuseen kuuluvasta korjattavaksi toimittamisesta (josta ei saisi kuluttajalle koitua kustannuksia).
Takuun nimissä saa tuotteen palauttaa luonnollisesti koska tahansa ja se on aina täysin maksutonta kuluttajalle. Asiakaspalautus tarkoittaa sitä, kun asiakas ei omasta syystään haluakaan pitää tuotetta.

Oikeastaanhan homma saattaa mennä niin päin, että koska palautuksen viivästyminen johtuu firman kanssa vääntämisestä, niin 14 vuorokauden lakisääteinen palautusoikeus lienee jatkettavissa sen perusteella, vaikkei se tässä tapauksessa olekaan relevanttia, koska et halua asiakaspalautusta tehdä. (Puhdasta mutua kuitenkin.)

"Takuupalautuksen" ja asiakaspalautuksen ero on siinä, että asiakaspalautus tarkoittaa aina tuotteen hinnan palauttamista asiakkaalle. Kun tuote laitetaan takuuseen, et voi yksipuolisesti vaatia rahojasi takaisin, vaan myyjällä on oikeus esimerkiksi huollattaa tuote.
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti? Ei kyllä ollu laatikot pakattu kun yhdellä kierroksella ohutta kuplaa. V
WP_20170515_16_01_08_Pro.jpg
toiv toimii. Kännykällä ei suju nää hommat oikew.
 
No tulihan se näkyviin ku ootti about 5min. Siinä vastaus siihen kyllä varmasti firma on laittanu hyvin itsekkin paketin matkaan.
 
Vantaalta ilmoittivat etteivät korjaa Gigabyteä. Nyt Knaitek ilmoitti että pitää lähettää takaisin heille. Nyt menee jännäksi: kun on kulunut yli 2 viikkoa, kyse ei ole enää ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalautuksesta (joka saa olla maksullinen), vaan takuuseen kuuluvasta korjattavaksi toimittamisesta (josta ei saisi kuluttajalle koitua kustannuksia). Saas nähdä.
Valitettavasti pelkään pahinta :(
 
Aivan toivottoman sekavaa jankuttavaa kirjeenvaihtoa ja huonoa suomea. Pitäisi maksaa 23€ että saan sen sinne "takuukorjaukseen", ei mitään takeita mitä sitten.
 
Varmasti? Ei kyllä ollu laatikot pakattu kun yhdellä kierroksella ohutta kuplaa. V
WP_20170515_16_01_08_Pro.jpg
toiv toimii. Kännykällä ei suju nää hommat oikew.

Ehdottomasti, siinähän on kaksi näyttistä kauniisti paketissa ja postin tarratkin näkyvillä :vihellys:
 
899€ oli päivän hinta silloin ja Suomesta ei löytynyt edes.
Samaa korttia saisi £719.99 Amazonista eli melkein satasen halvemmalla. Muutama viikko sitten sai saksata alle 800e. Aikamoinen veto tilata silti jostain siperiasta yhdeksällä sadalla :confused:

Me täällä yritetään kertoa sulle syitä, miksi kauppa teki sulle "temput" ja sitten tulet niiden syiden takia johtopäätökseen, että tää on paska foorumi ilmoittaa huonoista kaupoista. Me mielellään ilmoitetaan kyllä sulle takas ne virheet mitkä itse teit, sekä osataan itse tehdä omat johtopäätökset kyseisestä kaupasta.
 
Aika räikeää väittää Knaitekia epärehelliseksi.

Summasummaarum: Knaitekista voi tilata jatkossakin.
 
En aio kännykällä laittaa tänne kymmeniä kuvia ja sähköpostikeskusteluja. Ja ECC:n tyyppi on juristi vaikka avusta ei tarvitsekkaan maksaa. Ja tuotteen hintaan viimeisen kerran...hinta oli halvin ja Suomessa tuotetta ei ollut vielä pitkään aikaan ja jostain kumman syystä mindfactorylläkään ei ollut. Palaan asiaan kun asia on ratkaistu.
 
jos lähetät jotain palautuksena ni pakkaa se itse aina erillisee pahvilaatikkoon ja pakkaa hyvin. sama pätee jimssillä verkkiksellä jne. jos ei osaa älyä käyttää niin sille ei voi mitään. mutta turhaan foorumia paskaksi haukut jos sua yritetään neuvoa.. olisko kannatanut kanssa hetki miettiä ennenkuin isket 900€ kiinni näyttikseen :facepalm::facepalm::facepalm:
 
No tämä. Kuullut tarinoita että kovalevy kuplapussissa jne. :kahvi:

joo no jos mäki ostaisin näyttiksen ja siin olis lätkästy jonkun tiedot ja postin tarrat ni kyl vähä ihmettelis. plus et sehä on todenäköisyys jos retail boksissa lähetät niin paskaksikin menee. laatikko ja sanomalehdet ei maksa yhtään mitään :facepalm::facepalm:
 
Tämä tuntuu olevan aika huono foorumi varoittaa esim huonosta asiakaspalvelusta. Pyydän sen kortin sieltä takaisin ja otan käyttöön. Täällä kun yrität antaa vinkkiä huonosta palvelusta/virheellisestä niin viestintuoja tässä ammutaan. En minä ala laittamaan kaikkia sähköpostikeskusteluja lupauksista ym knaitekin/asianajan kanssa tänne. Asia on vielä kesken. Kerron kyllä miten asian kävi mutta en käy täällä tähän asiaan kommentoimassa mitään ennenkuin on jotain tiedotettavaa.
Aivan, ketjun lukaistuani ainakin yksi asia tuli selväksi. Io-tech foorumilla asuu paljon katkeria ja jälkiviisaita ihmisiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 493 985
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom