Virikesetelit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sesse
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä luultavasti vanhenee edenredin virikestelit. Olisko mitään vinkkkiä mihin noita kannattaisi käyttää näin lyhyellä ajalla? En ole mikään kulttuurin ystä, eli ehkä ei mitään konsertteja. Elokuvatkin tykkää enimmäkseen kotona katsoa, toki voihan sitä vaikka yhden sarjalipun ostaa, mutta eivät ole pitkään voimassa.
Eikö mihinkään hotelleihin tai vastaaviin kelpaa, tuo olisi minulle sitä virikettä?
Muita ideoita?

Osta golf pelilippuja ja sitten myyt ne pienellä alella pelaajille.

Tässä luultavasti vanhenee edenredin virikestelit. Olisko mitään vinkkkiä mihin noita kannattaisi käyttää näin lyhyellä ajalla? En ole mikään kulttuurin ystä, eli ehkä ei mitään konsertteja. Elokuvatkin tykkää enimmäkseen kotona katsoa, toki voihan sitä vaikka yhden sarjalipun ostaa, mutta eivät ole pitkään voimassa.
Eikö mihinkään hotelleihin tai vastaaviin kelpaa, tuo olisi minulle sitä virikettä?
Muita ideoita?
Satjalippu uima/keilahalliin. Tai kuntosalikortti.

Satjalippu uima/keilahalliin. Tai kuntosalikortti.
En tykkää uinnista tai keilauksesta. Mulla on kk-jäsenyys liikkuun, mutta en keksi miten maksan sen siellä. Ei löydy mitään mailia ja kun tuonne yrittää kirjautua ja laitan että unohdin salasanan (en varmaan koskaan ole kirjautunut), niin mitään ei tule mailiin. Siinä olisikin hyvä syy vaihtaa salia vuodenvaihteessa, vielä sellaiseeen jossa on sauna. Oulu, hyvä saunallinen sali?

En tykkää uinnista tai keilauksesta. Mulla on kk-jäsenyys liikkuun, mutta en keksi miten maksan sen siellä. Ei löydy mitään mailia ja kun tuonne yrittää kirjautua ja laitan että unohdin salasanan (en varmaan koskaan ole kirjautunut), niin mitään ei tule mailiin. Siinä olisikin hyvä syy vaihtaa salia vuodenvaihteessa, vielä sellaiseeen jossa on sauna. Oulu, hyvä saunallinen sali?

Siirrä saldoa Liikkuun Edenredin oman sovelluksen kautta neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta sitä ehditään käyttää seuraavaan laskuusi. Jos saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti siitä seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.

Museokortti? Uimahalli, seinäkiipeily, pakohuonepeli?

Edenredin nettisivuilla oli mielestäni joku kartta tai lista paikoista joihin nuo setelit käy. Selaa sieltä. Mutta vähän hankalaa jos ei museot/konsertit/liikunta kiinnosta kun niihin nuo on tarkoitettu.

Saisiko vaikka leffalippuja ostettua ison nipun ilman nimeä ja myy ne sitten torissa tms? Mutta taitaa olla hankalaa saada nimettöminä?

Vaihda rahaksi ne jos näiden käyttöä tarvitsee erikseen miettiä. Yksi tapa on jo tuo aiemmin mainittu golf pelilippujen osto ja myynti. Yleensä kun ongelma on, että nämä loppuvat kesken jo helmikuun lopussa.

Saisiko vaikka leffalippuja ostettua ison nipun ilman nimeä ja myy ne sitten torissa tms? Mutta taitaa olla hankalaa saada nimettöminä?
Smartumissa ja varmaan Edenredissäkin tulee nimi lippuihin joten suoraan ei saa sitä kautta myytyä mutta tuohon on kuulemma joku kikka jolla nimiä ei lippuihin tule, olikohan että piti kierrättää ensin lahjakortin kautta tms. Itse en ole jaksanut noiden kanssa kikkailla.

Siirrä saldoa Liikkuun Edenredin oman sovelluksen kautta neljä viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta sitä ehditään käyttää seuraavaan laskuusi. Jos saldo ei ehdi tulevan laskun käsittelyyn mukaan, se käytetään automaattisesti siitä seuraavan kuukausimaksun kuittaamiseen.

Olen maksanut paikallisen Liikun jäsenyyden alusta saakka Edenredillä. Ensimmäisillä jäsenillä vuosihinta on säilynyt 300€, joten firman Edenrediin maksamilla 200€+200€ hoituu hyvin vuoden kuntosalit. Miinusta Liikussa se, että saunaa ei löydy ja välillä porukkaa on omaan makuun liikaa, vaikkei varmasti mitään PK-seutuun verrattavaa. Kuten @hundi tuossa postasi, niin Edenredin saldoa Liikkuun siirtämällä onnistuu. Liikun saitti ja se tilauksen ja jäsenyyden seuranta on kyllä melko ankea, vaikea nähdä onko sielä rahaa sisässä vaiko ei, mutta mailia vaan Liikulle, niin vastaavat nopeasti. Itse olen siirtänyt Edenredilä sen 300€ Liikkuun ja sitten mailia perään että onko ok.

Onneksi itsellä on kyllä kulunut helposti tämä 400€ veroton etu kuntosalille, lasketteluun tai uintiin. Ja ei kyllä ole mitään valittamista siihen, että työnataja tukee tällä tavoin hyvinvontia.

Ei koske tämän ketjun kirjoituksia tai lainattua viestiä, mutta Hesarissa oli juuri juttua näistä Smartumeista ja Edenredeistä ja mitä tehdä edulle kun se vanhenee. Kommenttikenttä oli täynnä itkua ja valitusta kun ei keksi tai voi käyttää mihinkään ja mieluummin ottaisi palkkana. Kannataisi käydä kysymässä työttömiltä tai niiltä kellä ei moista etua ole, että mitä mieltä verottomasta 400€ edusta, kiinnostaisiko heitä, vai valittaisivatko myös. Työnantajan puolelta se juju nyt osaltaan onkin siinä, että työntekijä "pakotetaan" rentoutumaan kulttuurin tai liikunnan parissa, jotta hyvinvointi paranee. Ihan validi ja fiksu idea. Itse en ymmärrä ilmaisesta tuesta valittajia. Jos et käytä, älä käytä. Ei ole sinulta pois jos muut keksivät tälle käyttöä ja nauttivat siitä.

Viimeksi muokattu:
Olen maksanut paikallisen Liikun jäsenyyden alusta saakkan Edenredillä. Ensimmäisillä jäsenillä vuosihintaan on säilynyt 300€, joten firman Edenrediin maksamlla 200€+200€ hoituu hyvin vuoden kuntosalit. Miinusta Liikussa se, että saunaa ei löydy ja välillä porukkaa omaan makuun liikaa, vaikkei varmasti mitään PK-seutuun verrattavaa. Kuten @hundi tuossa postasi, niin Edenredin saldoa Liikkuun siirtämällä onnistuu. Liikun saitti ja se tilauksen ja jäsenyyden seuranta on kyllä melko ankea, vaikea nähdä onko sielä rahaa sisässä vaiko ei, mutta mailia vaan Liikulle, niin vastaavat nopeasti. Itse olen siirtänyt Edenredilä sen 300€ Liikkuun ja sitten mailia perään että onko ok.

Onneksi itsellä on kyllä kulunut helposti tämä 400€ veroton etu kuntosalille, lasketteluun tai uintiin. Ja ei kyllä ole mitään valittamista siihen, että työnataja tukee tällä tavoin hyvinvontia.

Ei koske tämän ketjun kirjoituksia tai lainattua viestiä, mutta Hesarissa oli juuri juttua näistä Smartumeista ja Edenredeistä ja mitä tehdä tuelle kun se vanhenee. Kommenttikenttä oli täynnä itkua ja valitusta kun ei keksi tai voi käyttää mihinkään ja mieluummin ottaisi palkkana. Kannataisi käydä kysymässä työttömiltä tai niiltä kellä ei moista tukea ole, että mitä miltä verottomasta 400€ edusta, kiinnostaisiko heitä, vai valittaisivatko myös. Työnantajan puolelta se juju nyt osaltaan onkin siinä, että työntekijä "pakotetaan" rentoutumaan kulttuurin tai liikunnan parissa, jotta hyvinvointi paranee. Ihan validi ja fiksu idea. Itse en ymmärrä ilmaisesta tuesta valittajia. Jos et käytä, älä käytä. Ei ole sinulta pois jos muut keksivät tälle käyttöä ja nauttivat siitä.
On kyllä ihme valittamista tuo että ei keksi käyttöä ja menee vanhaksi, että ottaisi mieluummin rahaa. Pitäisi olla tyytyväinen että saa edes jotain.

Itse tykkään kyllä tästä 400€ edusta. Tulee paljon helpommin tehtyä kaikenlaista mihin se käy kun se ei maksa mitään. Jos saisin 400€ käteen rahana niin laittaisin ne varmaan osakkeisiin ja jäisi juttuja tekemättä. Mutta näin kun on "pakko" käyttää nuo johonkin niin tulee käytettyä. Tänäänkin kävin uimahallissa ja jotenkin paljon parempi fiilis jää tuostakin kun se oli ilmaista, verrattuna siihen että olisin maksanut sen ~5€ itse.

On kyllä ihme valittamista tuo että ei keksi käyttöä ja menee vanhaksi, että ottaisi mieluummin rahaa. Pitäisi olla tyytyväinen että saa edes jotain.
En ole valittanut vaan kysynyt vinkkejä, jos en jotain ole keksinyt. Ehkä en ole tottunut noihin vielä, kun tänä vuonna sain ekaa kertaa. Joskus 10 vuotta sitten noita käytin yhdessä edellisessä firmassa ja silloin tuli kaikki käytettyä. En ole tottunut kulttuuri palveluita käyttämään, koska Suomessa on kova verotus ja sen vähäisenkin ylimääräisen laittas johonkin muuhun.
Uimaan en ole hyvä, mutta jos joku kylpylä olis lähellä, niin voisi samalla yhdistää saunomiseen. Ei vaan ole.Nyt kävin osan viahtamassa elokuvateatteri lippuihin.

Minusta se ei ole yhtään ihmeellistä valittamista vaan oikein kohtuullinen toive. Olisi kaikille parempi jos turhia himmeleitä ja välistävetoa ei näin härskisti suosittaisi.

Minusta se ei ole yhtään ihmeellistä valittamista vaan oikein kohtuullinen toive. Olisi kaikille parempi jos turhia himmeleitä ja välistävetoa ei näin härskisti suosittaisi.
Olenko ymmärtänyt väärin mutta eikö ideana ole tukea harrastuksia ja kehittävää toimintaa verovaroin? Tulonsiirtoa yhteiskuntaa hyödyttäviin toimiin toisinkuin jokaiselle vappuhuntti ja se menee kurkusta?

En ole valittanut vaan kysynyt vinkkejä, jos en jotain ole keksinyt. Ehkä en ole tottunut noihin vielä, kun tänä vuonna sain ekaa kertaa. Joskus 10 vuotta sitten noita käytin yhdessä edellisessä firmassa ja silloin tuli kaikki käytettyä. En ole tottunut kulttuuri palveluita käyttämään, koska Suomessa on kova verotus ja sen vähäisenkin ylimääräisen laittas johonkin muuhun.
Uimaan en ole hyvä, mutta jos joku kylpylä olis lähellä, niin voisi samalla yhdistää saunomiseen. Ei vaan ole.Nyt kävin osan viahtamassa elokuvateatteri lippuihin.
Niin, en siis tarkoittanut että sinä valitat, vaan yleisellä tasolla että jotkut tosiaan valittavat että ovat turhia ja ottaisivat mieluummin rahana.

Idea kuitenkin se että tuolla saisi porukan liikkumaan, niin siksi sitä ei saa rahana.

Mikä tuossa on välistävetoa? Liikuntaseteli firmat varmaan tuosta jotain ottavat, mutta onko tällä nyt kauheasti väliä kun ei se ainakaan työntekijälle näy mitenkään. Ja työnantajanhan ei ole mikään pakko näitä tarjota jos ei halua.

Miten muuten tämä pitäisi järjestää? Minusta ihan toimiva konsepti edistää työntekijöiden liikkumista ja kulttuurin harrastamista. Toimii ainakin minun kohdallani todella hyvin. Tulee juurikin uimassa esim. käytyä palkon enemmän kuin muuten tekisin ja museokorttiakaan en varmaan hankkisi jos ei ilmaiseksi saisi jne.

Mikä tuossa on välistävetoa? Liikuntaseteli firmat varmaan tuosta jotain ottavat, mutta onko tällä nyt kauheasti väliä kun ei se ainakaan työntekijälle näy mitenkään.
No se koko liiketoiminta. Sitähän ei tarvittaisi, jos ihmiset ostaisivat käyttämänsä palvelut rahalla. Itse en ole koskaan kokenut vaikeaksi toimintatavaksi.

Itse tykkään ajatella asiaa muultakin kannalta kuin näkyykö se suoraan itselle. Sillä on merkittävä vaikutus yhteiskuntaan, jos luodaan himmeleitä jossa joku saa rentseeking-voittoa ja jotkut tekevät turhaa työtä.

Olenko ymmärtänyt väärin mutta eikö ideana ole tukea harrastuksia ja kehittävää toimintaa verovaroin? Tulonsiirtoa yhteiskuntaa hyödyttäviin toimiin toisinkuin jokaiselle vappuhuntti ja se menee kurkusta?
Juuri tämä on se kaunis ajatus. Olen kuitenkin niin kyyninen että uskon ihmisten ensisijaisesti käyttävän rahaa ikäviin asioihin jos ovat käyttääkseen ja rakentavampiin sen mukaan miten sitä on käytettävissä. Siispä en usko tämän toiminnan lisäarvoon. Jos on järjissään ja meno muuten vaan vähän tiukkaa, niin mieluummin varmaan ottaisi rahaa jonka voi käyttää mihin tahansa eikä pelkästään kulttuuri- ja liikuntapalveluihin, jälkimmäisten ollessa suoraan sanottuna ylellisyyttä. Jos taas on asiat perushyvin tai paremmin, on tuollainen 200 tai 400 euron rajoitettu lahjakortti "ihan kiva" bonus, mutta ei tee pahaa ostaa rahalla niitäkin palveluita, ja niitähän ostetaan helposti tuota enemmän rahalla sen kuponkisysteemin lisäksi.

Lisäksi se kehittävä toiminta haiskahtaa vähän valkopesulta. En mä sanoisi että elokuvaliput ovat niin selkeästi kaljalaatikkoa parempi kulutusvalinta. Ja vaikka esimerkiksi museoiden vuosilippu on oikein hyvä tuote, niin ei sitä kyllä terveysvaikutuksilla perustella.

Jos nyt ajatellaan että kyse on jonkinlaisesta epäsuorasta tuesta kulttuurin ja liikunnan tuottajille, ihan sama jos tuki ei olisi henkilökohtainen, vaan saaja voisi luovuttaa edun kenelle tahansa. Tuosta vinkkelistä katsottuna kun se on ihan se ja sama kuka ne edut käyttää, ja tietyissä tilanteissa vaikkapa perheen yhteinen tekeminen tai vaimon lähettäminen hierojalle saattaisi tehdä myös alkuperäisen saajan hyvinvoinnille ihan hyvää ;)

Nyt tämä nykyinen himmeli ärsyttää lähinnä tuon hirveän säädön takia, että lippuja joutuu ostelemaan erikseen r-kioskilta tmv. Tai no, nykyään lippu.fi taitaa jo sallia nettiostokset, mutta nuo lähes kympin toimituskulut alkaa olla lähes rikollista, ja koskevat siis vain tätä yhtä maksutapaa. Samoin ärsyttää että ostamisesta on tehty vaikeaa ja kallista, mutta henkilökohtaisuutta ei sitten kuitenkaan valvota, eli lippuihin ei kuitenkaan useimmiten tulostu mitään nimiä tmv. Eli käytännössä ostamalla etukäteen sääntöjä voi kiertää, mutta paikan päällä maksamalla sitten henkilöllisyyttä pitää todistella. Jos kerran tehdään tällainen viritys, tehtäisiin sitten edes kunnolla.

Jos nyt ajatellaan että kyse on jonkinlaisesta epäsuorasta tuesta kulttuurin ja liikunnan tuottajille, ihan sama jos tuki ei olisi henkilökohtainen, vaan saaja voisi luovuttaa edun kenelle tahansa. Tuosta vinkkelistä katsottuna kun se on ihan se ja sama kuka ne edut käyttää, ja tietyissä tilanteissa vaikkapa perheen yhteinen tekeminen tai vaimon lähettäminen hierojalle saattaisi tehdä myös alkuperäisen saajan hyvinvoinnille ihan hyvää ;)

Nyt tämä nykyinen himmeli ärsyttää lähinnä tuon hirveän säädön takia, että lippuja joutuu ostelemaan erikseen r-kioskilta tmv. Tai no, nykyään lippu.fi taitaa jo sallia nettiostokset, mutta nuo lähes kympin toimituskulut alkaa olla lähes rikollista, ja koskevat siis vain tätä yhtä maksutapaa. Samoin ärsyttää että ostamisesta on tehty vaikeaa ja kallista, mutta henkilökohtaisuutta ei sitten kuitenkaan valvota, eli lippuihin ei kuitenkaan useimmiten tulostu mitään nimiä tmv. Eli käytännössä ostamalla etukäteen sääntöjä voi kiertää, mutta paikan päällä maksamalla sitten henkilöllisyyttä pitää todistella. Jos kerran tehdään tällainen viritys, tehtäisiin sitten edes kunnolla.
Tässä on toki kehitettävää, eli ostamisen pitäisi olla helppoa ja ilmaista. Edenred pääsee kohtuu lähelle kun se on maksukortti muiden joukossa, mutta ei toki silti kaikissa nettiostoksissa ainakaan toimi ihan niin.

Mutta sama lounarien kanssa, kai niidenkin tarkoitus on saada työntekijä käyttämään lounaspalveluita ja syömään kunnolla päivän aikana. Ihan hyvä diili minusta, tulee enemmän käytyä lounaalla kun saa sen 25% alennuksen.

Tiketti ei ryövää ihan niin paljon. Lippu.fi on ihan täys varas noiden lisämaksujensa kanssa.

Tässä on toki kehitettävää, eli ostamisen pitäisi olla helppoa ja ilmaista. Edenred pääsee kohtuu lähelle kun se on maksukortti muiden joukossa, mutta ei toki silti kaikissa nettiostoksissa ainakaan toimi ihan niin.

Mutta sama lounarien kanssa, kai niidenkin tarkoitus on saada työntekijä käyttämään lounaspalveluita ja syömään kunnolla päivän aikana. Ihan hyvä diili minusta, tulee enemmän käytyä lounaalla kun saa sen 25% alennuksen.

Lounaiden hinnat seuraa aikalailla ateriaedun määrää (vähän korkeampi), sama varmaan muidenkin lounasetujen kanssa. Voidaan satunnaisilta ei edun saajilta ottaa korkeampaa hintaa, ilman että vaikuttaa paljoa päivittäisiin käyttäjiin.

Onko sama tilanne esim. Finnkinolla tai muilla isoilla toimijoilla mitkä on mukana edenredissä, epassissa, ym? Eli olisiko finnkinolla noin korkeat hinnat, jos niitä ei pystyisi maksamaan noilla etuseteleillä?

Smartumissa on joku uusi ominaisuus "my gift card" jolla saa kulttuuri/liikunta/työmatka edun vanhemista siirrettyä 3kk eteenpäin. Se tosin vaan tarkoittaa sitä että 3kk päästä on taas sama ongelma :)

Pari vuotta sitten mulla oli fyysinen Edenred-kortti. Siinä oli Mastercard-logo. Prisma oli tuettujen kauppojen listalla, koska se esim. välittää myös lippuja. Ostin kortilla ihan ruokaa. Jossain kaupassa oli kieltäydytty kuulemma ottamasta maksua vastaan, niin liitin kortin Google Wallettiin. Luulen, että kassa näki sen vain Mastercardina.

Tuli mieleen business idea. Perustaa ”kulttuurialan” yritys, mihin voi vaan säilöä tilille noita rahoja. Sitten kun sinne tuhannet ja tuhannet ihmiset säilöö noita rahoja niin itse sijoittaa niitä varmoihin ja tylsiin arvopapereihin ja kääriä tuotot päältä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: a-p
Havittelemaani kohteeseen ei käy edenred, mutta smartum/epassi kyllä. Kiinnostaako jotakuta 40€ voitto pientä palvelusta vastaan esin lippu.fi / ticketmaster lahjakortin muodossa? 160€ ostos mulle, 200€ lahjakortti sulle. Yv

Viimeksi muokattu:
Nämä himmelit ovat turhaa tulonsiirtoa kuntosaleille ym.

Huvittavaa kun kuntosalin aspassa vuoden viimeisinä päivinä jonoa kun jengi käy lunastamassa näitä vaikka harva tuskin edes salilla montaa kertaa käy. Jotkut salit jopa mainostaa tätä joulukuun puolenvälin jälkeen…

Nämä himmelit ovat turhaa tulonsiirtoa kuntosaleille ym.
Niinhän ne on.. sama kuin lounasetu on tulonsiirtoa (lounas)ravintoloille. Jos lounasetua/virike-etua ei olisi niin varmaan aika moni paikka joutuisi laittamaan lapun luukulle. Toisaalta kansanterveydellisesti on hieno juttu jos vaikka 10 ihmistä ostaa kuntosalikortin tämän vuoksi ja edes yksi heistä ottaisi salilla käymisen tavaksi virike edun ansioista

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom