Juha Kokkonen
Ylläpidon jäsen
Itsellä on nykyään tapana kasata kotelon sisällä. Juontaa ehkä siitä, että jo vuosia on tullut vaihdettua coolereita testikokoonpanoon, josta ei jaksa jokaista cooleria vaihtaessa irrottaa emoa.Hieno video kaikinpuolin ja opastuksena aloitteleville tee-se-itse- kasaajille.
Tiedä sitten onko makuasia kasaako emon kotelon sisään vai pöydällä erikseen, mutta
ainakin prossun jäähdytyksen asennuksessa itse suosin pöydällä asennusta.
Ei ollut tuo syynä. Tässä on tullut sen verran pitkään koneita kasailtua, ettei sentään tuollaisen asian takia lähdetä prosessoria toteamaan vialliseksi Vikaa diagnosoidessa kaikki kokoonpanon komponentit vaihdettiin yksi kerrallaan - myös muistit - ja niitä testattiin yksin ja kaksin kaikissa slottiyhdistelmissä. Prosessori ei toimi myöskään toimistolta löytyvällä X370-emolla.3000mhz muistien laittaminen noihin epäsuotuisiin slotteihin saattaa olla se syy miksi 1700x oli ”rikki” ?
Kiitos Tuon emon manuskassa suositeltiin laittamaan ensimmäinen kampapari toiseen ja neljänteen paikkaan vasemmalta katsoen, eli olisikos juurikin ollut A2 ja B2 kuten sanoit. Jos videolla kammat ei ole niin, niin lopullisessa asennuksessa ne jokatapauksessa olivat.@Juha Kokkonen oli hyvä video ja mielestäni osat myös valittu tasapainoisesti, eli kaikinpuolin tasapainoinen suoritus.
Yksi asia pisti tosin silmään. Muistit. Tarkemmin niiden sijainti, kun eikös se ole aina lähtökohtana että uloimpiin slotteihin muistit?
Kattoin tuon emon manuskasta ja kyllä sekin suosittelee jotta A2 ja B2 kun on 2 kampaa. Mutta jos toimii noinkin niin homma ok.
Monestakin asiasta oli valitettavasti karsittava, ettei videon pituus lähtenyt ihan lapasesta. Tuo kellotusasia oli yksi niistä. Kyllä ne muistit tuntuivat pyörivän ihan nätisti suoraan muisteihin koodatuilla asetuksilla, eli 3000 MHz "kelloilla".A2 on keskellä
Tietenkin noi on videossa A1 ja B1, mutta on kuitenkin ihan kivasti. Myös puuttui ne muistien kellotukset videosta, niin emme voi tietää, millä taajuudella ne suostui toimimaan.. En usko ihan 3000MHz saavutetun, mutta voin olla väärässäkin..
edit: kuva manuaalista:
Minulla on kyllä B350M Pro4:lla pelkästään positiivisia kokemuksia muisteista. En kyllä helpolla usko, ettei kone boottaa B450:lla muistiongelmien takia..
Viimeksi muokattu: