- Liittynyt
- 11.09.2017
- Viestejä
- 187
Kiitos palautteesta!
Rullan tilting ja portaaton rullan pyöriminen ovat melko harvinaisia ominaisuuksia, olen törmännyt noihin lähinnä Logitechin hiirissä. Kyseisten ominaisuuksien toteuttaminen lisää luonnollisesti myös hiiren painoa.
Omien kokemuksieni mukaan nykyajan sensorien toiminta on aikalailla alustasta riippumatonta, kunhan alustassa vain on riittävästi tekstuuria. Vanhoilla sensoreilla eroja oli kyllä. Minkälaisia eroja olet huomannut ja millä sensoreilla?
Pärjätäkseen mahdollisimman hyvin kaikissa pelitilanteissa, on opittava tähtäämään tarkasti myös epäideaalisissa asennoissa. Ranteen hyödyntäminen tähtäyksessa auttaa tilanteissa, joissa käsi on epäoptimaalisessa asennossa. Ranteen liikerata on käden asennosta riippumatta hyvin samanlainen. Asiaa olisi voinut avata enemmän, mutta toisaalta aihetta voisi käsitellä erikseen tarkemmin esim. videomuodossa.
Itse hiirtä valittaessa kiinnitän myös rullaan ja sen painallusjäykkyyteen suhteessa vasempaan ja oikeaan painikkeeseen. Kuin myös rullan tilt-ominaisuuteen (kallistumiset vasempaan ja oikeaan eli tavallisimmin nurkan taakse kurkkaamiseen). Samoin pyöriikö rulla portaattomasti ja saako sen pyörimään porrastetusti.
Rullan tilting ja portaaton rullan pyöriminen ovat melko harvinaisia ominaisuuksia, olen törmännyt noihin lähinnä Logitechin hiirissä. Kyseisten ominaisuuksien toteuttaminen lisää luonnollisesti myös hiiren painoa.
Ohjelmistopuolelta toivon säätömahdollisuuksia hiirimaton suhteen. On yllättävän isoja eroja miten hiiri reagoi ja toimii milläkin alustalla.
Omien kokemuksieni mukaan nykyajan sensorien toiminta on aikalailla alustasta riippumatonta, kunhan alustassa vain on riittävästi tekstuuria. Vanhoilla sensoreilla eroja oli kyllä. Minkälaisia eroja olet huomannut ja millä sensoreilla?
Testaaja antoi kuvan e-pelaamisesta ja hiiren keveyden tärkeydestä, mutta ei mielestäni perustellut miksi hiirtä ylipäätään nostetaan. Itseäni olisi tyydyttänyt esim. vertaus squashista, jossa lyöjä hakeutuu pallon lyömisen jälkeen aina optimaaliseen T-pisteeseen pelikentällä. Näin myös hiiren kanssa: ensin tulee liike johonkin suuntaan ja tämän jälkeen palautus optimaaliseen keskipisteeseen. Jos hiirtä liikutettaisiin liikkeen jälkeen vastakkaiseen suuntaan hiirimatolla/pinnalla, niin hiiri rekisteröisi liikkeen ja tämä olisi se ei-toivottu liike. Siksi hiirtä käytetään ilmassa jotta tätä palauttavaa liikettä ei rekisteröitäisi. Siksi hiiren tulee olla kevyt.
Pärjätäkseen mahdollisimman hyvin kaikissa pelitilanteissa, on opittava tähtäämään tarkasti myös epäideaalisissa asennoissa. Ranteen hyödyntäminen tähtäyksessa auttaa tilanteissa, joissa käsi on epäoptimaalisessa asennossa. Ranteen liikerata on käden asennosta riippumatta hyvin samanlainen. Asiaa olisi voinut avata enemmän, mutta toisaalta aihetta voisi käsitellä erikseen tarkemmin esim. videomuodossa.