Mikä tämän kommentin tarkoitus oli? Se "jossakin" tarkoitti tosiaan jotain keskustelua X:ssä, jota en nyt tähän hätään pysty kaivelemaan, eikä sillä ole hirveästi merkitystäkään. Siksi sanoin, että en tiedä mihin se väite pohjaa. En siis ole väittänyt, että kyse olisi mistään vahvistetusta tiedosta, kun taas tuossa sinun lainauksessa kommentoin nimenomaan aiempaa keskustelua, jossa puhuttiin vain niistä vahvistetuista tiedoista.En ole vakuuttunut, että 'jossakin' tuo lisäarvoa myöskään negatiiviseen näkemykseen iskun tuloksesta.
Uutisissa muuten sanoivat juuri 15 min sitten, että satelliittikuvien perusteella tuhot eivät vastaa Ukrainan kertomia. Noihin A-50 -tutkakoneisiin ei virallinen media ole näiden kaikkien epämääräisten tietojen pohjalta uskaltanut ottaa vielä liiemmin kantaa.
Minä haluan kyllä edelleen uskoa, että tuhot vastaavat ilmoitettua ja vähän enemmänkin, mutta "fog of war" on vahva tämän(kin) tapauksen umpärillä, kun kaikki osapuolet spammaavat propagandaa ja vääriä tietoja minkä ehtivät. Ja tuohon "negatiiviseen näkemykseen" sen verran, että tämä ketju on alusta lähtien pursunnut ylioptimistista näkemystä milloin mistäkin Venäjän ongelmista niitä kuuluisia laarin pohjia kaapiessa, mutta ikävä kyllä niillä ei ole ollut kovinkaan usein katetta. Varmaan niissä on joku copium-mentaliteetti takana, mutta minä väitän niiden tekevän kokonaisuudessa enemmän hallaa kuin hyvää.
Edit.
Kaivoin sen X-kommentin sittenkin. Tässä siis kirjoittaja on sitä mieltä kuvamateriaalin perusteella, että molemmista koneista olisi puuttunut moottori jo ennen iskua ("Both are definitely missing their engine,and neither can I make out any available plane number on the footage"). Ei siis edelleenkään mitään virallista tietoa, enkä kyllä ainakaan itse saa tuosta pikselimössöstä selvää tuolla tasolla, mutta ottaisin varmoina esitetyt väitteet molemmista vaihtoehdoista edelleen suolan kanssa.