Jäin miettimään tässä aiheessa myös muita vaihtoehtoja kuin koko Vastaamon tietokannan imaiseminen. Koko tilanne tuntuu hetken miettimisen jälkeen vähän turhan julkisuushakuiselle. En ole itse mistään julkisuudesta löytänyt mitään vahvistusta sille että nimenomaan potilastiedot on sitä miksi väitetään. Saman "efektin" saa aikaan ihan keräämällä aiemmista vuodoista henkilötietoja ja sitten kirjoittamalla noin oikeannäköistä tekstiä siihen lisäksi. Tai sitten on saatu vaikka 100 oikeaa kertomusta vaikka perinkeräyksestä ja loppu on sitten vaikka maksu/yhteystietoja maksunvälittäjältä. Näin noita sähköposteja voi spämmätä uudemmillekkin asiakkaille.
Varsinkin näitä kiristysposteja voi väsäillä muutkin kuin itse alkuperäinen kiristäjä, nyt riittä kun on sähkäpostiosoite ja vähän henkilötietoja jostain.
Poliisin rikosilmoitusjärjestelmän kuormittamisen kannalta tilanne vaikuttaa ihan suoraan klassiselta dossaamiselta, eli saadaan suuri joukko ihan muita tekemään itse paketin lähetys, tässä tapauksessa suuri joukko henkilöitä lähettelee ihan aitoja ilmoituksia. Miten kauan Poliisi on noiden kanssa tukossa?
Kaiken kaikkiaan tässä haiskahtaa ihan rehellinen informaatiovaikuttaminen puhtaan rahanhakemisen ohella.
Varsinkin näitä kiristysposteja voi väsäillä muutkin kuin itse alkuperäinen kiristäjä, nyt riittä kun on sähkäpostiosoite ja vähän henkilötietoja jostain.
Poliisin rikosilmoitusjärjestelmän kuormittamisen kannalta tilanne vaikuttaa ihan suoraan klassiselta dossaamiselta, eli saadaan suuri joukko ihan muita tekemään itse paketin lähetys, tässä tapauksessa suuri joukko henkilöitä lähettelee ihan aitoja ilmoituksia. Miten kauan Poliisi on noiden kanssa tukossa?
Kaiken kaikkiaan tässä haiskahtaa ihan rehellinen informaatiovaikuttaminen puhtaan rahanhakemisen ohella.