Varteenotettavia "tonnin auto" myyntijulkkaisuja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Mites ne oikein menee kun hommasin 2001 mallisen harrasteauton niin siinä oli verotettu painon mukaan? 3.2 litrainen moottori jossa isot päästöt mutta painoa vain joku 1300 kg.
1.1.2001 jälkeen käyttöönotetun menee päästöjen mukaan. Sitä ennen painon mukaan. Eli se sinun 2001 vuosimallin auto on rekisteröity käyttöön 2000.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Mutta ei noille välttämättä siltikään löydy helpolla ostajia. Jos verrataan tuota Citikkaa syksyllä myymääni Relluun, niin Saxo on 5v vanhempi, hp 300 isompi ja kyseessä on pikkuauto verrattu a 7:lle rekisteröityyn Grand Sceniciin. Toki Rellussa oli se käsijarruvamma, mutta kokonaan uuden käsijarruboxin vaijereineen olisi saanut 650 €:lla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
1.1.2001 jälkeen käyttöönotetun menee päästöjen mukaan. Sitä ennen painon mukaan. Eli se sinun 2001 vuosimallin auto on rekisteröity käyttöön 2000.
Tai vaan jos ei ole tragicomin tietokantaan merkitty päästöä, niin menee myös painon mukaan..

Kyllähän jonkun erikoisen kevyen ja paljon kuluttavan auton kanssa voi tulla tilanne jossa tuo painon mukaan verottaminen onkin edullisempaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
Mutta ei noille välttämättä siltikään löydy helpolla ostajia. Jos verrataan tuota Citikkaa syksyllä myymääni Relluun, niin Saxo on 5v vanhempi, hp 300 isompi ja kyseessä on pikkuauto verrattu a 7:lle rekisteröityyn Grand Sceniciin. Toki Rellussa oli se käsijarruvamma, mutta kokonaan uuden käsijarruboxin vaijereineen olisi saanut 650 €:lla.
Saxo oli lähinnä tän takia listalla. Muutenkin listalla oli ihan sattumanvaraisesti autoja viimeksi myyntiin tulleista.
Hinta on vaihto hinta. Käteisellä saa tingittyä jos osaa.
Näköjään jo 3 tehnyt tänään kauppansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 234
Nykyään tonnin pommi on sama kuin 15v sitten 500e pommi. Halpa pitkällä leimalla oleva auto menee aina kaupaksi, talvella itse ainakin mieluummin tuollaisen ostaisin niin tulisi toivottavasti se talvikäytön kestävyyskin kokeiltua samalla. Kesällä kun voit ostaa auton jossa on vettä jäähdytysnesteenä, lämppäri rikki ja akku paskana etc etc. eikä sitä oikein huomaa ennen kylmiä kelejä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kyllä minä silti mieluummin maksan 240 e veroa kuin 400 e. :)
Tiettty jos tälle linjalle lähdetään, niin mieluiten en maksaisi veroja ollenkaan mistään, mutta koska valtion kassa on pohjaton ja kampaviinereitä mutustelevat poliittiset broilerit keksivät aina uusia menoja, niin tilanne on mikä on.

On se sen verran, että sillä miettii montako tankillista sillä kustantaa.
Riippuu mihin vehkeeseen, mutta todellisuudessa puhutaan 2-5 tankillisesta, joka ei ainakaan omilla ajoillani ole kovin pitkä ilo.
Joskus on tullut tankattua isoa pakua ( 105 litran tankki ) 6 kertaa kuussa, kun on pitänyt porhaltaa työkohteesta toiseen, toki onhan tuo ajosuoritteena noin 7000 km / kk, mutta kyseisenä vuotena pakun mittariin tuli 53 000 km.

Autoilu on liian halpaa jos 400e sinne tänne on mitätön kulu. Tuollahan saa jo muutaman kk polttoaineet, tai vakuutuksen autoon.
Autoiluhan on kaikille saman hintaista, jokaisen pitää sitten itse tehdä se pohdinta, paljonko liikkumisestaan haluaa maksaa ja mitä sillä saa.
Kokonaiskustannukset laskien tuo 400 € / vuosi ei heilauta puntaria oikein mihinkään suuntaan, hyvä jos joku saa sillä parin kuukauden polttoaineet tai vakuutuksen vuodeksi.

Minulla taitaa jäädä yhden harrasteauton vakuutus alle tuon 400 € / vuosi ja toisen vakuutus taitaa olla vähän päälle, mutta kaikkien käyttövehkeiden vakuutukset ovat yli 500 € / vuosi.

Ihan hyviä pointteja :thumbsup:

Kaipa nuo tonninkin pommit myös seuraa tätä vallitsevaa hintakehitystä käytettyjen autojen markkinoilla, eli myyntihinnat ovat varsin suolaisia siihen nähden, mitä rahalla saa.
Kaikkien autojen hinnat ovat nousseet melko reilusti, etsin tuossa joku kuukausi sitten edullista pakettiautoa työmaakäyttöön edellisen T4:sen tilalle ja käytännössä kaikista aiemmin 2-4 tonnin hintaisista 15-20 vuotta vanhoista romuista pyydettiin nyt 4-7 tonnia.
Samoin loppuun ajettujen alkupään ( 2004-2010 ) T5 porttereiden hinnat olivat hypänneet 5-15 k€ tasolle ja sama koski myös W639 Vitoja.

Päädyin sitten ostamaan siistin alv vähennyskelpoisen alle 200 tkm ajetun 2006 vuoden Renault Traficin ensimmäiseltä omistajaltaan 4500 eurolla, kun vastaavien pyynnit alkavat nettiautossa 6000 eurosta.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 051
Mutta ei noille välttämättä siltikään löydy helpolla ostajia. Jos verrataan tuota Citikkaa syksyllä myymääni Relluun, niin Saxo on 5v vanhempi, hp 300 isompi ja kyseessä on pikkuauto verrattu a 7:lle rekisteröityyn Grand Sceniciin. Toki Rellussa oli se käsijarruvamma, mutta kokonaan uuden käsijarruboxin vaijereineen olisi saanut 650 €:lla.
Suurinosahan noista on jo myyty ja autoliikkeiden ”6k€ pommit” notkuu listoilla kuukaudesta toiseen.
Autoista tietävä voi hyvin ostaa tuollaisen yksityiseltä ja säästää useita tuhansia
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 356
1.1.2001 jälkeen käyttöönotetun menee päästöjen mukaan. Sitä ennen painon mukaan. Eli se sinun 2001 vuosimallin auto on rekisteröity käyttöön 2000.
Ei ole, 11/2001 on. Tuotu Japanista vaikuttaakohan se?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 042
Mä ostin reilut 1,5 vuotta sitten 2004 Nissan Maximan hintaan 1450 euroa. Oon nyt ajanut sillä ~55tkm. Ainoa varsinainen vika on ollut ilmamassamittari, joka maksoi tarvikkeena 125e. Toki renkaat on joutunut uusimaan ihan kulumisen takia ja esim. jarrupalat ja -levyt, mutta noin kokonaisuutena auto on kyllä toiminut moitteitta. Pari kertaa katsastanutkin ilman mitään huomautettavaa. 3-litrainen kutonen nelipykäläisellä mehumaijalla ei tietty ole mikään taloudellisin valinta, mutta maantiellä mennään siinä ~8 litran tuntumassa satasella.

Oikeastaan ainoa ongelma autossa on, että se tuntuu äärimmäisen tylsältä. Siinä ei ole mitään mielenkiintoista. Siksipä olen tässä tuumaillut siirtyväni takaisin Saab-kantaan :asif:
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Tiettty jos tälle linjalle lähdetään, niin mieluiten en maksaisi veroja ollenkaan mistään, mutta koska valtion kassa on pohjaton ja kampaviinereitä mutustelevat poliittiset broilerit keksivät aina uusia menoja, niin tilanne on mikä on.
Jos lähdetään siitä oletuksesta, että verot maksetaan, niin mulle ei ole samantekevää onko se ajoneuvovero 250 e, 500 e vai 750e. Ymmärrän toki, että joillekin tällaiset asiat eivät merkkaa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Suurinosahan noista on jo myyty ja autoliikkeiden ”6k€ pommit” notkuu listoilla kuukaudesta toiseen.
Autoista tietävä voi hyvin ostaa tuollaisen yksityiseltä ja säästää useita tuhansia
Joo, tuohon olikin poimittu järkeviä tonnin autoja. Veikkaan, että samalla rahalla olisi saanut myös jonkin -86 mallisen 1,3 DX Corollan "vähän ajettuna".
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Jos lähdetään siitä oletuksesta, että verot maksetaan, niin mulle ei ole samantekevää onko se ajoneuvovero 250 e, 500 e vai 750e. Ymmärrän toki, että joillekin tällaiset asiat eivät merkkaa mitään.
Ehkä jotakuta kiinnostaa ajoneuvoveron määrä autoa valitessa, itse valitsen autoni tarpeeni mukaan huomioden valinnassa lähinnä arvonaleneman oletetulla pitoajalla, huoltokulut ja jossain määrin polttoaineen kulutuksen.
En valitse omiin tarpeisiini huonommin sopivaa autoa sillä perusteella, että se kuluttaa litran tai pari vähemmän satasella tai että sen päästöt ovat muutaman kymmenen grammaa pienemmät taikka että sen ajoneuvovero on vaikkapa sen 160 € pienempi ( 400 € vs. 240 € ).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
Ilmeisesti pitäis saada vielä paskempi ja enemmän huollettavaa rahareikää tilalle? Tolla on kuitenkin ajettu 10tkm viime katsastuksen jälkeen.
Pisteet kuvista, on päästy ainakin umpijäässä tankille asti.

Jouset uusittu, jarrupalat vaihdettu, öljyt ja filtteri vaihdettu. Vakionopeudensäädin. Jakohihna ja laturi vaihdettu 5000km sitten ja kaikki huolto ok. Talvirenkaat melkein uudet. 5v samalla henkilöllä. Vaihdossa voi tarjota reilusti halvempaa pieni auto

Pari muuta, ei tarvii lainata jos kommentoi

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 820
Taitaa tuosssa 307:ssa ainakin oikeanpuolen lamppu (täysin?) pimeänä - Tuskin sitä autoa on sammutettu, kun kaikissa muissa kuvissa valot palaa. Hiukan kyllä kans ihmetyttää mikä voisi olla se reilusti halvempi pieni auto, jos tuonkin hp on vain 900 euroa. Tämä on sarjassa näitä hieman epäilyttäviä huollettuja, mistä aiemmin höpisin. Vikakoodit lukemalla toki saa pahimman tietoonsa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 042
Auton valinnassa on niin paljon muutakin kuin vain kustannustehokkuus. Itse en esim. osta manuaalivaihteista käyttikseksi ja auton pitää myös olla sen verran iso, että tämmöinen 193-senttinen läski mahtuu sitä mukavasti ajamaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Siksi nämä ovatkin erittäin turvallisia vaihtoehtoja, että hinta käytännössä pysyy aina samana, kunhan katsastus vaan on voimassa ja auto liikkuu eteen ja taaksepäin.
Eikä siihen myöskään voi tulla mitenkään tuhannen euron vikaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Taitaa tuosssa 307:ssa ainakin oikeanpuolen lamppu (täysin?) pimeänä - Tuskin sitä autoa on sammutettu, kun kaikissa muissa kuvissa valot palaa. Hiukan kyllä kans ihmetyttää mikä voisi olla se reilusti halvempi pieni auto, jos tuonkin hp on vain 900 euroa. Tämä on sarjassa näitä hieman epäilyttäviä huollettuja, mistä aiemmin höpisin. Vikakoodit lukemalla toki saa pahimman tietoonsa.
Tämä on esimerkki autosta jossa autoa tunteva näkee/tuntee oitis onko korjauksiin menossa kymppejä tai satasia. Onneksi katsomaan ei ole tunkua kun useimmat pelkäävät hirveitä sähkövikoja kuten palaneita polttimoita. Jos tuota lähtisin koeajamaan niin noilla kilsoilla miettisin paljonko kilsoja jäljellä esim. pyöränlaakereilla, kytkimellä ja vaihteistolla. Muutama kalliimpi huolto näköjään jo tehtykin...
Itse saattaisin tuon tarpeeseen ostaa jos näyttäisi että saa edukkaasti leima-kuntoon seuraavaan katsastukseen ja sen jälkeen olisi vielä vuosi ajettavana. Omasta tallista löytyy ylimääräiset 15 tuumaiset kitkat tuohon niin kesärenkaiden kunnosta ei tarvitse huolehtia.
Vikakoodeja noissa ei juuri ole luettavissa normaali skannerilla jollei vikavalo pala. PC, lexia ja mekaanikko voisi saada ulos vähän enemmän.
Kolmenollaseiskaan saa lastattua vaikka ponin ja joskus tuntuu että niitä niillä on kuskattu joten kauempaa en lähtisi ostamaan ennenkuin näkisin sisäkuvia.
Tämän ostettuaan saa varautua että ajamalla saa ulos vikoja kuten lämppärin kitinää tai käsijarrun takertelua niin noiden kanssa joko elää tai korjaa... :)
307 kunnossa olevana on ajolleen hyvä, kohtuu kulutuksella sekä tiloilla varustettu kehon liikutin. Ei varmasti talon pihalla herätä kateutta naapurissa kuten esim. samanhintainen robottiruohonleikkuri niin sikälikin tuvallinen sijoitus matalaa profiilia pitävälle äveriäälle kuskille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 820
Tämä on esimerkki autosta jossa autoa tunteva näkee/tuntee oitis onko korjauksiin menossa kymppejä tai satasia. Onneksi katsomaan ei ole tunkua kun useimmat pelkäävät hirveitä sähkövikoja kuten palaneita polttimoita. Jos tuota lähtisin koeajamaan niin noilla kilsoilla miettisin paljonko kilsoja jäljellä esim. pyöränlaakereilla, kytkimellä ja vaihteistolla. Muutama kalliimpi huolto näköjään jo tehtykin...
Itse saattaisin tuon tarpeeseen ostaa jos näyttäisi että saa edukkaasti leima-kuntoon seuraavaan katsastukseen ja sen jälkeen olisi vielä vuosi ajettavana. Omasta tallista löytyy ylimääräiset 15 tuumaiset kitkat tuohon niin kesärenkaiden kunnosta ei tarvitse huolehtia.
Vikakoodeja noissa ei juuri ole luettavissa normaali skannerilla jollei vikavalo pala. PC, lexia ja mekaanikko voisi saada ulos vähän enemmän.
Kolmenollaseiskaan saa lastattua vaikka ponin ja joskus tuntuu että niitä niillä on kuskattu joten kauempaa en lähtisi ostamaan ennenkuin näkisin sisäkuvia.
Tämän ostettuaan saa varautua että ajamalla saa ulos vikoja kuten lämppärin kitinää tai käsijarrun takertelua niin noiden kanssa joko elää tai korjaa... :)
307 kunnossa olevana on ajolleen hyvä, kohtuu kulutuksella sekä tiloilla varustettu kehon liikutin. Ei varmasti talon pihalla herätä kateutta naapurissa kuten esim. samanhintainen robottiruohonleikkuri niin sikälikin tuvallinen sijoitus matalaa profiilia pitävälle äveriäälle kuskille.
Olen sen verran monta 307:aa nähnyt toinen etulamppu täysin pimeänä, että en ihan suorilta uskaltaisi uskoa "polttimo pimeänä" teoriaan. En minä ainakaan omaan myynti-ilmoon pistäisi kuvaa, jossa lamppu olisi pimeänä (jos vaihtoehto on saada se parilla eurolla palamaan). Oma rakas C5:n tuossa kehitti nyt loppusyksystä vastaavan toinen silmä pimeänä vian. Ei ole tarkoitus ajaa talvella, niin eiköhän se kosketushäiriö tms. sieltä jostain katoa kesään mennessä. Mätänetin testerillä saa varmaan ihan riittävästi koodia ulos jos on tarvis, normaali bilteman halpis jos ei anna koodia, niin ainakin C5 on mennyt katsastuksesta läpi. Tuskin tuo siitä eroaa, on vielä vuoden uudempi saman konsernin tuotos. Välittömät korjaustarpeet voit kyllä nähdä, jos automallin tyyppiviat tunnet, mutta kyllä se tuossa ikäluokassa on aikalailla herran haltuun mitä sieltä oikeasti esim. vuoden aikana tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
Vaan ei yksikään ole aito huutokauppa, kun voivat hylätä tonnin tarjoukset...
Auto Alan Kebab ei mahda tonnilla luopua bemarista, kun on juuri 8000€ laitettu palikkaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Olen sen verran monta 307:aa nähnyt toinen etulamppu täysin pimeänä, että en ihan suorilta uskaltaisi uskoa "polttimo pimeänä" teoriaan. En minä ainakaan omaan myynti-ilmoon pistäisi kuvaa, jossa lamppu olisi pimeänä (jos vaihtoehto on saada se parilla eurolla palamaan). Oma rakas C5:n tuossa kehitti nyt loppusyksystä vastaavan toinen silmä pimeänä vian. Ei ole tarkoitus ajaa talvella, niin eiköhän se kosketushäiriö tms. sieltä jostain katoa kesään mennessä. Mätänetin testerillä saa varmaan ihan riittävästi koodia ulos jos on tarvis, normaali bilteman halpis jos ei anna koodia, niin ainakin C5 on mennyt katsastuksesta läpi. Tuskin tuo siitä eroaa, on vielä vuoden uudempi saman konsernin tuotos. Välittömät korjaustarpeet voit kyllä nähdä, jos automallin tyyppiviat tunnet, mutta kyllä se tuossa ikäluokassa on aikalailla herran haltuun mitä sieltä oikeasti esim. vuoden aikana tulee.
Meidän perheen 307 -04 on sulattanut muovit toisesta H7-polttimon liittimestä, polttimoa vaihtaessa ei mitään ongelmia. Varmaan aikanaan on sulake palanut mutta en ole kuullut että johdot sulaisivat muualta kuin liittimen kohdilta. Käsittämättömän ohutta instrumenttijohtoa käytetty polttimoiden johtoihin niin liitos on vielä vaikeampi ollut saada toimivaksi. Pienellä harrasteella asentaisi bilteman relesarjan mutta kun toimivaa ei kannata korjata... ranskalainen herkkä vire särkyy. :)
Mulla Motonetin peruslukija ja lukee vikakoodit ranskiksista. Googlesta tarkemmat speksit koodilla niin samalla tulee melkein jo korjausohjeetkin.
Tonnin pommiin harvoin tulee tonnin vikaa kerralla niin itse "loppukäyttäjänä" laskeskelen kauanko noilla ajaa ja jos "game over" koittaa parin kuukauden päästä hankinnasta niin kk-hinta kuitenkin siedettävä kun raadon muuttaminen lihoiksi tuottaa onnella muutaman satkun. Isompi harmi tuossa on kun tulee kiire hankkia toinen kulkuneuvo työmatkoihin.

C5 ollut toisinaan bensa-manuaalina harkinnassa mutta sopivan kohtuullisesti ajettua ei ole ehtinyt näppeihin tarttua. Nykyisellä 206:lla tarkoitus ajella heinäkuuhun asti ja katsastuksen jälkeen päivittää, leimamiehen tuomio kertoo millä välirahalla.:)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Mulla Motonetin peruslukija ja lukee vikakoodit ranskiksista.
Noi halvat vikakoodinlukija lukee vain obd2 koodit moottorista, ihan käteviä laitteita jos moottorin puolelta pitää jotain saada luettua, mutta noista ei ole mitään apua jos koittaa etsiä ongelmaa mistään muusta moduulista kuin ecu:sta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Noi halvat vikakoodinlukija lukee vain obd2 koodit moottorista, ihan käteviä laitteita jos moottorin puolelta pitää jotain saada luettua, mutta noista ei ole mitään apua jos koittaa etsiä ongelmaa mistään muusta moduulista kuin ecu:sta.
Totta, olisin taannoin ostanut 406 3.0 manuaalin jossa pientä käyntivikaa. Koodit olivat kohdistuneet ykkösen pa-suuttimeen joka oli vaihdettu. Ongelma palasi samanlaisena ja muutamia vikakoodeja ja käyntiongelmia myöhemmin olen aika varma että kyseessä oli map-anturi mutta kaupat jäi tekemättä kun ei saanut tarkempaa analyysia. Puoli vuotta myöhemmin, 206 ja 1,4 koneella ajelleena kytee ajatus että olisi pitänyt ostaa se 406 vikoineen... Vaikka viat oli ecu:ssa niin lexialla olisi saanut mitattua eri osia ilman että alkaa vaihdella niitä.

ABS, ESP ym ongelmat korjautan mielelläni pajalla koska näiden osat ovat niin autokohtaisia että kotikorjauksessa tulisi pitkät huoltotauot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743

jalluco

Tukijäsen
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
82
Riippuu mistä tykkää. Ostin tonnin budjetilla ranskalaisen kaunottaren mukavan ison ja hiljaisen, mutta pikkuvikoja täynnä. Komsii komsaa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Öö jos rahaa on vain se hikinen tonni ja joku takapotku pitää saada alle? Joku osaa kuulemma itse korjatakin autoja
Mielestäni on tyhmää ostaa jo lähtökohtaisesti moottorivikainen auto, ellei sitä ole mahdollista korjata itse ja tuollaisenkin bemarin moottorin korjaamisen kannattavuus on mielestäni vähän niin ja näin ellei harrastusmielessä halua autoja ropata.

Ja jos rahaa on vain se "hikinen tonni", niin kai se vaihtomoottorikin ja tarvikkeet jotain maksaa?
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Ja jos rahaa on vain se "hikinen tonni", niin kai se vaihtomoottorikin ja tarvikkeet jotain maksaa?
Tai sitten laittaa vain stereot kovempaa ja ajaa niin kauan kuin motti kestää. Sen jälkeen auto osiksi myyntiin ja loput Kuusakoskelle. :D Voi päästä aika lähelle sitä tonnia.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
806
Miksi ostaa tieten tahtoen moottorivikainen auto? :facepalm:
Heh, parempihan se on ostaa tietäen, että on konevikaa, kuin ns. sikaa säkissä.
Tohon bmw:n myynti-ilmoitukseenkin olisi tosi myyntiveijjari laittanut: "Pieni sivuääni"
Muutenkin nuo vanhat bmw:t on harrastajien keskuudessa sellaisia, että niitä haalitaan pihalle ja kootaan muutamasta autosta yksi toimiva.

Kiteytettynä; on sentään rehellinen myynti-ilmoitus.

Mielestäni on tyhmää ostaa jo lähtökohtaisesti moottorivikainen auto, ellei sitä ole mahdollista korjata itse ja tuollaisenkin bemarin moottorin korjaamisen kannattavuus on mielestäni vähän niin ja näin ellei harrastusmielessä halua autoja ropata.

Ja jos rahaa on vain se "hikinen tonni", niin kai se vaihtomoottorikin ja tarvikkeet jotain maksaa?
On varmasti tyhmää sinun kuvailemassa tilanteessa. Jotkut, kun harrastaa, kuten mainitsit, autojen ropailua.
Ja jos rahaa on se "hikinen tonni", voi olla, että löytyy rutattu auto ehjällä koneella pihasta, varsin todennäköistä kun halvoista takavedoista puhutaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 169
Mä olen aikanaan osyanut yhden "konevikaisen" auton.

Vaihdoin pari seuraajaa, ajelin vajaan parivuotta ja myin muutaman satasen voitolla. Olisi ollut varmaan ihan järkeväkin kauppa jos ei olisi ollut järjetön bensarosvo.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 028
Mä olen aikanaan osyanut yhden "konevikaisen" auton.

Vaihdoin pari seuraajaa, ajelin vajaan parivuotta ja myin muutaman satasen voitolla. Olisi ollut varmaan ihan järkeväkin kauppa jos ei olisi ollut järjetön bensarosvo.
Juu minäkin ostin. V70 2,5t Volvon hyvillä varusteilla joskus 10vuotta sitten 500€.

Vaihdoin virranjakajankannen pyörijän ja yhden puslan niin tuon sai leimattua. Oli siihen aikaan vähän eri hintaluokan auto.
 

jalluco

Tukijäsen
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
82
Siinä oli alun omistuksen halpoja kilometrejä. Nyt kai kannattaisi siirtyä vanhoihin diesel volvoihin jos vähänkään tulee kilometrejä. Olisi kiinostava tietää mitä tonnilla saa vaikka Norjassa tai Alankomaissa, sähköautoilun luvatuissa maissa?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 524
Itse en rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, mikä noissa e46 316/318 bensa Bemareissa ostajia kiehtoo, edes 18v miehen alkuja. Ainoa asia, jonka jotenkin ymmärrän on se takaveto.

Mutta muuten: e46 3-sarjalaiset bensa 316/318 ovat tehottomia, ahtaita sisätiloiltaan, ajo-ominaisuudet pääteillä melko surkeat (suuntavakavuus), tekninen laatu korkeintaan keskinkertaista, ulkonäkö mitään sanomattoman tavanomainen paitsi ehkä coupena.

Paremmin ymmärrän hankinnan perusteita, jos tuollaisen hankkii X neliveto mallina, kutoskoneisena 325/328/330 bensana tai vastaavana kuutos dieselinä, jotka olivat aikoinaan aika hyviä kilpailijoihin verrattuna, ehkä jopa 320 dieselinä pihiytensä ja siihen nähden kohtuullisen suorituskyvyn takia.
Veikkaan että syynä on merkki.

Mutta kun nopeasti katsoin 325, neliveto, niin pyynnit pomsahti moninkertaisiksi ketjun otsikosta, varsinkin jos tieliikenne kelpoinen, ja sitten ne käyttömaksut.

Varmasti maailman tylsin auto, mutta eipä ole hinnalla pilattu:
Sori juonipalajstus.

KIA Cerato
1.6 LX 5d
Pyynti 1200€
v2006 278 000km
Kuusankoski
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Itse en rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, mikä noissa e46 316/318 bensa Bemareissa ostajia kiehtoo, edes 18v miehen alkuja. Ainoa asia, jonka jotenkin ymmärrän on se takaveto.
1000e-1500e auto joka on takavetoinen niin sillä voi talvella tehottomanakin sladitella menemään eikä haittaa jos käy vähän penkan puolella :thumbsup: Samaa fiilistä ei saa tonnin etuvedolla.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Itse en rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, miten raha numeerisina suureina tai toisten rahallinen tilanne on toisille niin vaikea hahmottaa. Keskiverto 18 vuotiaalla nyt ei vaan satu olemaan pohjaton lompakko. En tiennyt että tuollaisen asian ymmärtäminen ei kaikilta onnistu suoraan.
Eikös noihin vanhoihin bemareihin vakuutukset ole aika hintavia varsinki 18-vuotiaalle ilman mitään bonuksia?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Itse en rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, mikä noissa e46 316/318 bensa Bemareissa ostajia kiehtoo, edes 18v miehen alkuja. Ainoa asia, jonka jotenkin ymmärrän on se takaveto.
Sinä ymmärrät joo, mutta merkitsevä naisenalku ymmärtää vain kirjasimet BMW. 316 tai 335 ei sano yhtään mitään.

Escortistakin tuli tuossa mielessä paljon toimivampi kun pakoputkeen happani reikä.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
411
Itse en rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, mikä noissa e46 316/318 bensa Bemareissa ostajia kiehtoo, edes 18v miehen alkuja. Ainoa asia, jonka jotenkin ymmärrän on se takaveto.

Mutta muuten: e46 3-sarjalaiset bensa 316/318 ovat tehottomia, ahtaita sisätiloiltaan, ajo-ominaisuudet pääteillä melko surkeat (suuntavakavuus), tekninen laatu korkeintaan keskinkertaista, ulkonäkö mitään sanomattoman tavanomainen paitsi ehkä coupena.

Paremmin ymmärrän hankinnan perusteita, jos tuollaisen hankkii X neliveto mallina, kutoskoneisena 325/328/330 bensana tai vastaavana kuutos dieselinä, jotka olivat aikoinaan aika hyviä kilpailijoihin verrattuna, ehkä jopa 320 dieselinä pihiytensä ja siihen nähden kohtuullisen suorituskyvyn takia.
Jos alustassa on puslat ja muut rojut ok ja rengastus järkevä niin useammalla yksilöllä ajaneena en voi tuota allekirjoittaa ollenkaan. Ehjänä ihan ikä- ja kokoluokkansa parhaimpia ellei paras ajoltaan, ruostetta ja ties mitä muuta paskaa noissa nelikuutioissa on mutta ajo-ominaisuuksien suhteen ehjä yksilö hakkaa monet uudetkin perusautot.
Pikkubensana on ehkä jopa tasapainoisempi ajettava kuin painavampien koneiden kanssa, yhtään mitään voimavaroja ei noissa vajaamukisissa bensoissa kyllä ole eikä ne mitään erityisen luotettaviakaan tuppaa olemaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Toi peugeot 607 automaattilaatikolla taitaa olla juuri se "pommi". Noilla kilometreillä on laatikossa useasti kilometrit täynnä ja jos taksi-historiaa niin tuskin tuonne asti olisi kestänyt.
Koeajolla jos kovalla häpäisylläkään ei saa vikakoodeja tai isoja toimintaongelmia esiin niin saattaa tuosta saada kuitenkin mukavan kulkuneuvon mutta en ostaisi jos omassa ajossa kertyisi paljon kilometrejä. Näissä on käytetty kahta erilaista laatikkoa mutta molemmissa vanhemmiten samat kulumis- ja solenoidiongelmat öljynvaihtohuolloista huolimatta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Itse en rehellisesti sanottuna ole koskaan ymmärtänyt, mikä noissa e46 316/318 bensa Bemareissa ostajia kiehtoo, edes 18v miehen alkuja. Ainoa asia, jonka jotenkin ymmärrän on se takaveto.

Mutta muuten: e46 3-sarjalaiset bensa 316/318 ovat tehottomia, ahtaita sisätiloiltaan, ajo-ominaisuudet pääteillä melko surkeat (suuntavakavuus), tekninen laatu korkeintaan keskinkertaista, ulkonäkö mitään sanomattoman tavanomainen paitsi ehkä coupena.

Paremmin ymmärrän hankinnan perusteita, jos tuollaisen hankkii X neliveto mallina, kutoskoneisena 325/328/330 bensana tai vastaavana kuutos dieselinä, jotka olivat aikoinaan aika hyviä kilpailijoihin verrattuna, ehkä jopa 320 dieselinä pihiytensä ja siihen nähden kohtuullisen suorituskyvyn takia.
Useamman E46:sen omistaneena ( nytkin on yksi 2005 320Ci Cabrio tallissa ) täytyy sanoa, että nelikutonen on ehjänä yksi parhaita 300-sarjan bemareita ajettavuudeltaan ja myöskin laatu ( niin sisätiloissa kuin konehuoneessa ) on parempaa kuin esimerkiksi E90:sessä tai F30:sessä.
Toki E46:sessa on vielä melko "mekaaninen" ajotuntuma, jos sitä vertaa uudempiin.

Alkupään nelisylinteriset M43 bensa tekniikat ovat tietty vähän huonoja, mutta seuraavat N42 ja N46 ovat jo parempia, nelisylinterinen M47 diesel on taas sopiva säästöpossu ja takaveto manuaali 320d:llä pääsee matka-ajossa pieneen kulutukseen, mutta silti koneessa on sopivasti potkua mukavaan matkantekoon.

Siinä olet toki oikeassa, että tuollainen E46:nen kannattaa hankkia bensana M54 rivikutosella varustettuna, sekä mahdollisesti X:änä ( jos hyvän sattuu löytämään, itselläni oli aikoinaan yksi 325ix Touring ), mutta toki noiden hinta on jotain aivan muuta kuin tonni pari, mitä siisti neloskoneinen 316i tai 318i maksaa.

Jos nyt tarvitsisin halpaa autoa, niin mielummin ostaisin vaikkapa siistin E46 318i:n, kuin jonkun vastaavan ikäisen tai hintaisen Focuksesen / Astran / Golfin yms.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 312
Viestejä
4 214 506
Jäsenet
71 036
Uusin jäsen
mirmir

Hinta.fi

Ylös Bottom