Mittarivaijerissa alkoi vuosia sitten esiintymään ruostetta ja lukuisista purku ja voitelukerroista huolimatta vaiska takerteli aina vaan enemmän ja enemmän kunnes viimeinen niitti tuli eristeen sulamisesta möykyksi kun vaiskan pidike petti ja vaiska putosi pakoputken päälle sulamaan. Tähän autoon ei vaijereita putiikista saa ja hyvin todennäköisesti vaihteiston päästä on matoruuvikombinaatio sökökin niin ajattelin että nyt on ehkä järkevää soveltaa tänpäivän tekniikkaa tuhoamatta oleellisesti vanhaa. Samalla palautan toimintaan lämpömittarin. Sekun on on ollut poissa käytöstä kun sylinterikannessa on vain yksi paikka lämpötilatunnistimelle joka on varattu Microsquirt modulen käyttöön.
Joten tilailin päivien googlettelun jälkeen Teensy 3.2n, CAN väylä adapterin, Ultimate gps breakoutin + aktiiviantennin ja stepper/dc moottorin ohjaimen.
Nytkun moottoria ohjaa Microsquirt on ajatuksena että sen hyväksi käyttämää moottorin lämpötilatietoa voisi myös käyttää lämpötilaviisarin heiluttamiseen mittaristossa. Vain tämä informaatio etenkin näin alkuvaiheessa luettaisiin CAN väylästä. Viisarin heilutuksesta huolehtisi erittäin perus pwm ohjaus kytkentä. Alkuperäinen anturi on mun mielestä ntc tyyppinen ptc sijaan. Nopeuden suhteen ideana on että moottori tulisi tuettuna suoraan mittariston vaijerin reikään kun mitskun takana on tilaa helposti sille. Siten ei tulisi silvottua ite mittaristoa yhtään kummassakaan tilanteessa.
Olen nyt saanut esimerkki koodeilla arduinon ide serial monitoriin gps dataa ja ohjattua hyvin todennäköisesti riittävän nopeaa ja voimakasta sähkömoottoria. Vain can väylästä en ole saanut ulos sitten yhtään mitään. Pitää vielä skooppaa signaali ettei vika vain ole siinä.
Kaikki tämä tähän asti on ollut "helppoa". Mut nyt jahka can saa näkyviin ruudulle, alkaa se kaikista vaikein osuus. Nimittäin koodaus. Siihen tarviin todella paljon apuja. On nimittäin eri juttu copypastee koodi ruudulle yksittäin ja saada se toimii itsenäisesti kuin joko kirjoittaa tyhjästä tai saada toimimaan monta eri laitetta yhtäaikaa siten että gps datasta tulkataan vain nopeus ja sen perusteella moottorin ohjaus pwm ää muutetaan..
Joten tilailin päivien googlettelun jälkeen Teensy 3.2n, CAN väylä adapterin, Ultimate gps breakoutin + aktiiviantennin ja stepper/dc moottorin ohjaimen.
Nytkun moottoria ohjaa Microsquirt on ajatuksena että sen hyväksi käyttämää moottorin lämpötilatietoa voisi myös käyttää lämpötilaviisarin heiluttamiseen mittaristossa. Vain tämä informaatio etenkin näin alkuvaiheessa luettaisiin CAN väylästä. Viisarin heilutuksesta huolehtisi erittäin perus pwm ohjaus kytkentä. Alkuperäinen anturi on mun mielestä ntc tyyppinen ptc sijaan. Nopeuden suhteen ideana on että moottori tulisi tuettuna suoraan mittariston vaijerin reikään kun mitskun takana on tilaa helposti sille. Siten ei tulisi silvottua ite mittaristoa yhtään kummassakaan tilanteessa.
Olen nyt saanut esimerkki koodeilla arduinon ide serial monitoriin gps dataa ja ohjattua hyvin todennäköisesti riittävän nopeaa ja voimakasta sähkömoottoria. Vain can väylästä en ole saanut ulos sitten yhtään mitään. Pitää vielä skooppaa signaali ettei vika vain ole siinä.
Kaikki tämä tähän asti on ollut "helppoa". Mut nyt jahka can saa näkyviin ruudulle, alkaa se kaikista vaikein osuus. Nimittäin koodaus. Siihen tarviin todella paljon apuja. On nimittäin eri juttu copypastee koodi ruudulle yksittäin ja saada se toimii itsenäisesti kuin joko kirjoittaa tyhjästä tai saada toimimaan monta eri laitetta yhtäaikaa siten että gps datasta tulkataan vain nopeus ja sen perusteella moottorin ohjaus pwm ää muutetaan..
Viimeksi muokattu: