• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Vanhaa kalaa!

Äsken Ylen uutisissa Prisma Kaaren kalatiskin muija sanoi, että kun lohi tulee tukusta, niin sitä pitää muutama päivä LEPUUTTAA, että ruodot lähtevät irti! Aika sairasta, että kalaa mädätetään päiväkaupalla, jotta ruodot lähtevät helpommin irti! Jotain on kaupan asenteissa vialla, jos tarkoituksena ei edes ole myydä tuoretta kalaa... Sen kalan tuoreuden huomaa juuri siitä, että ruodot ovat tiukasti kiinni. Kun itse ostan esim. kirjolohen pyöreänä, niin ruotojen repiminen on todella työlästä.

Edellisen asuinkaupunkini marketista sai joskus saman päivän aikana aikaisin aamulla nostettua kirjolohta. Ei koskaan kahta päivää vanhempaa ollut tarjolla. Tällaisista kaloista sen tuoreuden kyllä huomasi verrattuna useita päiviä säilytettyihin tai muoveissa olleisiin kaloihin.

Enpä tiedä, onko se ruotojen repiminen ja kalan perkaaminen niin työlästä. En ollut taas vuosiin tehnyt, mutta sitten lähikauppias laittoi 3-4 kertaa "Lohi 6.99€/kg kokonaisena ja 9.99€/kg perattuna". Perkuuveitsi on maksanut itsensä takaisin ja ruodot poistan tylsillä saksilla... Eli niillä vaan kiinni ja sitten vetää..

Siinä kyllä on se, että tuoreiden ruotojen mukana tulee muutakin. Minun tekniikalla revittyjen ruotojen jäljiltä ei näytä täysin siistiltä, mutta kalan syöjille tällä ei ole väliä.

Ostin monenlaisia ruotopihtejä, ja kaikki tuntuivat olevan liukkaita ja muutenkin kehnoja. Vihdoin Amazonilta löysin sellaiset hyvät pihdit kuin niiden itsekin kuvittelin olevan. Pihtipuoliskojen päissä on uritukset, joilla ruodoista saa pitävän otteen. Näitä pihteijä olen tutuillekin vienyt lahjaksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 854
Jäsenet
80 941
Uusin jäsen
Naistenmies36

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom