Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Mitäpä tähän voisi kommentoida. Ehkä sinä tiedät paremmin kuin avellone. Minä en tiedä paremmin kuin hän.

2,5 vuotta työskennellyt tyyliin alan parhaalla cv:llä ja yhtään hänen luomaansa eivät ole käyttäneet? :D

Ehkä Avellone tietää asiat paremmin kuin minä. Tunnustan. Tuo on vaan aika tyylikäs kommentti (sopimus), jos haluaa joskus vielä työskennellä alalla, koska he osaavat logiikkaa paremmin kuin sinä.
 
Viimeksi muokattu:
2,5 vuotta työskennellyt tyyliin alan parhaalla cv:llä ja yhtään hänen luomaansa eivät ole käyttäneet? :D

Ehkä Avellone tietää asiat paremmin kuin minä. Tunnustan. Tuo on vaan aika tyylikäs kommentti (sopimus), jos haluaa joskus vielä työskennellä alalla, koska he osaavat logiikkaa paremmin kuin sinä.

Yksi ajatus blogista oli, että ne halus PR mielessä avellonin ja muutaman muun siihen projektiin mukaan samalla kun itse asiassa tekivät jotain muuta. Ei tuo niin kallis pr-stuntti ole loppujen lopuksi. Avellonin ja muiden nimillä saatiin rahoitus aikaiseksi vaikka ei ollut kiinnostusta oikeasti käyttää heidän työpanosta.
 
Onpahan vyyhti. Helposti odottaa, että tuollaisilla syytöksillä on jotain perää ja kuulostaa kärjistetyltä tapaukselta, jos tuo Avellonen kanta on totta. Varmaan Avella oli seksi mielessä, mutta harmaalla on monia sävyjä, joista kaikki voi nykyisessä lynkkayshengessä olla pelkkää mustaa.

Apple+ The Morning Show oli aika hieno osoitus miten #metoo näyttäytyy eri tavalla eri näkökulmista ja tietynlailla alkoholin tarjoaminen naispuolisille työntekijöille voi olla tilanteesta riippuen spektrin ihan mistä laidasta tahansa, mutta toisaalta sekin on selvää, että nyt kaikki ratsastaa ilmiöllä ja ihan selviä ylilyöntejä tulee naisten puoleltakin. Kun tätäkin threadia lukee, niin kovasti on pelissä yritetty saada sisältö vastaamaan nykyistä ilmapiiriä suvatsevaisuuden osalta, joten helppo samaistua julkaisijaan, jonka on melkein pakko heittää epäillyt bussin alle tai ainakaan olla ottamatta kovin puolustavaa kantaa Avellonin puolesta. Ei ole edes oma työntekijä vaan alihankkija. Vaatisi ainakin tosi paljon munaa puolustaa oikeudenmukaisuutta yleistä noitavainoa vastaan ja Paradox taisi olla ruotsalainen firma?

Bloodlines täälläkin lempipelejä ja jotenkin oli ihan oma tunnelmansa, joten toivon vaan parasta ja se melkein vaatii sen, että samat tunnelmanluojat kuin ensimmäisessäkin osassa.

Hienointahan olisi ainakin jossain fantasiamaailmassa, että syytteet selvitetään ja todetaan syyttömäksi, annetaan julkinen anteeksipyyntö ja otetaan tuplakorvauksella takaisin sisään. Tälläistä peliä tehdessä varmaan leimaantuu jotenkin moraalisesti rappeutuneeksi suuren kansan mielestä kun osaa edes ajatella tuollasia teemoja (keskivertopulliainen ei tajua kirjailijan mieltä). Paradox selvästi tiedostanut asian noissa pressijulkaisuissa ja jotenkin yrittävät tasapainoilla "uudistuneen" moraalikoodin (jotkut ei ikinä tajua mikä on väärin vaan aina tekevät samaa kun muutkin ja sen takia omasta puolesta kaikki kannatus metoo ja blacklivesmatterille), sekä sitten taas pelaajien odotusten synkästä maailmasta välillä kun tietävät, että tästä tulee valituksia melkein joka tapauksessa (huom. niiltä, jotka ei peliä edes tule pelaamaan). Vaikea nakki ollut jo valmiiksikin pr mielessä ja tälläinen päälle, niin ei hyvä heilu.

En ota kantaa kyllä tähän tilanteeseen kun en ollut paikalla, mutta niin varmaan julkaisijakin ajattelee. Ehkä väitteillä on jotain perää ja juttu on oikeasti potkujen arvoinen. Eihän kukaan syytä toista ihan rahan, julkisuuden perässä, yleistä huomionhakuisuuttaan, kateellisena tai vaikkapa ihan huvikseen...

Olen aika varma, että naiset itsekin ovat tajunneet, että tuo ei ole seksuaalista ahdistelua vaikka ovat some kiimassa niin kirjoitelleet siinä mielessä, että se menisi oikeudessa läpi. Muutenhan he olisivat haastaneet Avellonen oikeuteen tai tehneet hänestä rikosilmoituksen. Noilta naisilta unohtui se, että vaikka saisi somessa jonkun keskiaikaiselle tasolle vajonneen huuto ja lynkkausporukan liikkeelle vihjailemalla ei tee asiasta ahdistelua juridisessa mielessä. Heitä myös unohtui se, että lain tehtävä on suojella Avellonen kaltaisia yksilöitä lynkkausporukoilta, koska oikeusvaltiossa viimekädessä oikeuslaitos tekee rajanvedon mikä on rikos ja mikä ei ole. Tätä rajanvetoa ei tee lynkkausporukat somessa vaikka he tuollaista valtaa itselleen haluaisivatkin.

Jos oikeus katsoo, että ei ollut ahdistelua ja asia on tuotu julkisuuteen Avellonen vahingoittamistarkoituksessa syntyy naisille korvausvelvollisuus aiheutuneista vahingoista, jotka voivat olla isoja, koska Avellonella on kirjalliset sopimukset työstään ja hän pystyy niillä osoittamaan sentilleen sen kuinka paljon rahaa hän on menettänyt peruuntuneista töistään.
 
Huomasin yllätyksekseni tälläisen Vampyyri pelin, joka sisältyy samaan maailmaan ilmeisesti tullaan julkaisemaankin tästä (Bloodlines) :cautious:pelistä en ole niin varma saako nää tätä valmiiksi:
Vampire: The Masquerade – Swansong

Tämä vaikuttaa sen perusteella mitä olen videoita katsellut tämä on aika pitkälle seikkailupelimäinen RPG peli taistelua ei ole juurikaan vaan kaikki sisältö on maailman tutkimista, dialogia ja ongelman ratkaisua. Tämä enemmän dialogiin, ongelmanratkaisuun keskittyvä pelaaminen saattaa olla turn off niille pelaajille, jotka haluaa enemmän taisteluun keskittyvää RPG peliä kuten vaikka Witcher, Cyberpunk 2077 tai Mass Effect vampyyrimaailmaan siirrettynä. Seikkailupeli fanit taas nauttii siitä, että tämä on enemmän seikkailupelimäinen RPG jossa pitää ratkaista ongelmia ja tutkia maailmaa, että pääsee eteenpäin. Sen sijaan, että tiputetaan "bosseja" tappelemalla.

 
Viimeksi muokattu:
Tulipa pelattua alkuperäinen pitkästä aikaa Toreador stealth/asebuildilla ja onhan tuo helvetin kova peli edelleen, unofficial patch vielä lisäsi muutamia asioita. Käyttöliittymään tottuminen tietysti kesti taas vähän aikaan ja sain pelin kaatumaan ming xiao mähinässä. Ilmeisesti celerityn ja aseiden käyttö saa pelin rikki koska tuossa sai aika paljon luoteja kylvää. Koitin uudestaan ja käytin celerityä vain kerran ja pomokin meni paljon nopeammin alas.

Aloitin vielä uuden Gangrelilla ja tuo mättö build säästää kyllä rahaa ja aikaa todella paljon.
 
Itsekin tullut seurailtua tätä pelinkehityksen sekamelskaa pari vuotta. Nyt oli sitten tullut jonkinlainen päivitys pitkän hiljaiselon jälkeen. Joku "iso" julkistus syyskuussa. Spekuloisin, että julkaisupäivämäärä vuosi tai pari eteenpäin tai joku perinteinen gameplay-demovideo.

Lisäksi tarjosivat mahdollisuuden kaikille ennakkotilanneille saada halutessaan rahat takaisin.

 
Itsekin tullut seurailtua tätä pelinkehityksen sekamelskaa pari vuotta. Nyt oli sitten tullut jonkinlainen päivitys pitkän hiljaiselon jälkeen. Joku "iso" julkistus syyskuussa. Spekuloisin, että julkaisupäivämäärä vuosi tai pari eteenpäin tai joku perinteinen gameplay-demovideo.

Lisäksi tarjosivat mahdollisuuden kaikille ennakkotilanneille saada halutessaan rahat takaisin.


Jeesus mitä paskaa. Julkistetaan se et julkistetaan peli uusiks joskus parin kuukauden päästä. Tai ei oikeastaan sitäkään sanota suoraan, vaan annetaan kuukausi. Tai siis oiskohan tässäkin tapauksessa fiksumpaa ollu vaan läväyttää sit syyskuussa infot tiskiin, eikä kertoa et hei, syyskuussa kerrotaan jotain, nähää sit.

Niin ja tän kehittäjäähän ei oo vieläkään kerrottu julkisuuteen. Kaikki tässä prokkiksessa huutaa et tää tulee olemaan jäätävä kasa paskaa kun kehitys ollu vähintäänkin ongelmallista, mut katotaan ny. Aika vähän hyviä merkkejä ilmassa.
 
Toisaalta, eikö se nyt olis loogista jatkumaa Masquerade yköselle että peli tulee pihalle iha sekamelskana ja sit pelaajat pursii kokoon :lol:. Ite en oo kyl edes muistanu että tämäkin on joskus aikoinaan julkistettu, eikä kyllä tämmöiset uutiset saa mielenkiintoa enää nousemaan, ois tosiaan ollu parempi jos ois kerrottu mitä sillon syksyllä tulee. Tommonen teaseri vaatis et pelillä ois hypeä päällä, ja rohkenen väittää että tällä hetkellä peliä hypettävät ovat melko vähissä.
 
Toisaalta, eikö se nyt olis loogista jatkumaa Masquerade yköselle että peli tulee pihalle iha sekamelskana ja sit pelaajat pursii kokoon :lol:. Ite en oo kyl edes muistanu että tämäkin on joskus aikoinaan julkistettu, eikä kyllä tämmöiset uutiset saa mielenkiintoa enää nousemaan, ois tosiaan ollu parempi jos ois kerrottu mitä sillon syksyllä tulee. Tommonen teaseri vaatis et pelillä ois hypeä päällä, ja rohkenen väittää että tällä hetkellä peliä hypettävät ovat melko vähissä.
Periaatteessa joo, Bloodlines ykkösessä oli vaan se perusta aika helkkarin hyvässä jamassa ja pelissä pääasiassa vaan hitokseen bugeja. Mut jos se peli itessään olis ollu aika paska niin tuskin sitä kukaan ois pystyny tai jaksanut parsia kokoon.
 
Uusi tekijä BloodLines2:lle The Chinese Room. Peli ulkona 2024 syksyllä. Three Front Siege in Seatte. Nostattaa odotuksia edellisen katastrofin jälkeen. Tekijä ainakin pätevä. Tulee pc, ps5, xboxit.

Studion esittely


Pelitraileria


Juoni/pelattava hahmo on muuttunut viime yrityksestä
Bloodlines 2 is the successor to the cult-classic Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Bloodlines 2 takes players to the dark underbelly of Seattle, where vampires struggle for survival and supremacy. As an Elder vampire, players meet compelling characters, maneuver complex political relationships, stalk the city streets for prey, and engage in intense combat while balancing the need for blood. Throughout the game, players must always be mindful of their surroundings or risk breaking the Masquerade – the absolute law of secrecy that keeps vampire society hidden from humanity.

 
Viimeksi muokattu:
No enpä sanoisi. The Chinese Room tekee kävelysimulaattoreita.
No on se parempi vaihtoehto bloodlinesin jatko-osaksi kuin joku bethesdan maailmasimulaattori missä määrä korvaa laadun, pumpum talon pelkistetty fps tai vuoropohjainen rpg.

Pieni talo, joka osaa asiansa. Toivottavasti levelöi itsensä ja pelin seuraavalle tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Siis onko tämä peli rakennettu kokonaan uudelleen, pelimekaniikoita myöten?
Tuosta aikaisemmin linkkamastani artikkelista.
The Chinese Room has kept Bloodlines 2's initial planned setting of Seattle, and while Greaney noted that they "have been able to reuse a significant amount of art and level design" from Hardsuit's project, Skidmore was quick to clarify that The Chinese Room is using "a new code base with different gameplay mechanics and RPG systems."
Eli kenttäsuunnittelu ja muuta graafista designia kierrätetty, mutta pelimekaniikat olisivat uudet. Ilmeisesti tarinaa oli myös muutettu jonkun verran.
Alunperin pelaajahahmon piti olla thin blood, mutta vaihtoivat jostain syystä elderiksi. Liekkö hyvä idea sitten.
 
No enpä sanoisi. The Chinese Room tekee kävelysimulaattoreita.
Tää. Näin joskus 2021-2022 huhun siitä et Chinese Room tätä kehittäis, mutta se kuulosti sen verran absurdilta ja typerältä vedolta ottaen huomioon studion aiemmat pelit, että en sille kauheasti painoarvoa sillon antanut. Ikävä kuitenkin nähdä et tähän päädyttiin sit kuitenkin, koska mulla ei oo kertakaikkiaan minkäänlaista luottoa siihen et tällä studiolla on minkäänlaista käryäkään miten tehdään hyvä immersive sim, tai edes ylipäätään immersive sim.

Mut en kyllä tiedä mikä muukaan firma tätä ois saanut juurikaan pelastettua. Arkane on microsoftin omistuksessa ja viimesimmän vampyyri-esityksen jälkeen veikkaisin et heillä halutaan pysyä mahdollisimman kaukana tästä teemasta. Vaikkakin Redfallista näkyy päälleppäin se että liveservicepaskaa oltiin Zenimaxin puolesta tilattu ja Arkanelta lähti ton myötä paljon porukkaa kävelemään jotka oli mm. Preyta mukana tekemässä, niin en tiedä onko siitäkään enää nykypäivänä tähän. Obsidian on jo nykypäivänä niin vaihtelevaa laadultansa ja tuntuu olevan vähän arpapeliä et mitä sieltä tulee, jos vaikka vertaa Pillars of Eternity 2 ja Outer Worldsia keskenään.

Paras mitä kukaan voi tässä vaiheessa on toivoa et sieltä tulee edes suht ok tasonen teos joka vaikka edes molemmat silmät siristettynä muistuttaa jollain tapaa jotain roolipeliä tai immersive simiä. En usko et Paradoxillakaan suurempia odotuksia on, tää projekti on ollu sellanen rahareikä niille ja on jo pitkälti samassa kategoriassa Duke Nukem Foreverin ja Dead Island 2 kanssa. Sääli sinänsä, koska ei noitten immersive simien puolesta ylitarjontaakaan ole, eikä näytä olevan tulossakaan kun Embracerkin on taloudellisissa vaikeuksissa ja ne osti Eidos Montrealin jolla kaikkien haastattelujen yms mukaan olis kova halukin jatkaa Deus Exiä, mutta jos rahaa ei oo niin sitä sit ei oo. Ei näillä kuitenkaan rikastutakkaan, ja vaikka kuinka haluis toisin ajatella niin tuottoa pelialallakin pitäis tehdä.
 
Perse eellä puuhun meininki näyttää jatkuvan.



Näyttivät pelihahmojen keskustelua videolla. Naamat enemmän jumissa kuin Starfieldissa tai Mass Effect Andromedassa.

Pelihahmolla etukäteen valittu nimi ja luultavasti hahmon ulkonäköä ei voi kustomoida. Sukupuolen, klaanin ja taustatarinan voi valita. Klaanien määrä rajattu neljään, sekä vihjaillaan, että lisää klaaneja lukittu DLC:n taakse. Lisäksi hahmo puhuu omat lauseet keskustelussa.
Osaan keskusteluista liittyy Johnny Silverhand tyylinen kaveri pään sisällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 756
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom