Valokuitusen avoin valokuitu, erot palveluntarjoajien välillä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dekke
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm... voi olla, että mulle täytyy vääntää rautalangasta.

Telian 1000/1000 on 36,99 €/kk ensimmäiset 12kk, jonka jälkeen 60,99 €/kk
Localnet 1000/1000 ensimmäiset 12 kk -50 % (27,45 €/kk), jonka jälkeen 54,90 €/kk

Eli miten tuo Telia on kaikista halvin?
En katsonut uusien asiakkaiden tilaajaetuja,saa vain jos kuidun kytkennästä max 2kk.
 
Omalla tontillani saatiin kuitu juuri hitsattua ja kohta pitäisi valita palveluntarjoaja. Saisikohan näistä tehtyä suuntaa antavan tiivistetyn vertailun? Selailin ketjun läpi ja laitoin alla olevaan taulukkoon löytämiäni lukuja. Onko tietoa noista tyhjistä taulukon soluista? Erityisesti kiinnostaisi, montako yli viiden minuutin katkoa localnetillä on ollut vuodessa. Taulukon täytyttyä voisi sitten siitä katsoa parhaan ja jokainen valita itseä miellyttävän hinnan.

YritysKatkoja* / vLatenssi
Bahnhof18ms
Kaisanet12ms
Kuuskaista8ms
Kybernet
Localnet44ms
Maxivision
Pelaajanetti
PyhäNet
Rbit
Seltimil
Telia3ms
TNNet

* Yli 5 min kestäneitä.
Latenssejakaan ei voi vertailla, jos mittaukset tehty eri paikkakunnilla tai eri palvelimille.
 
Ei noita pelkkiä listahintoja voi tuijottaa. Tarjouksia saa kysymymällä. Itsellä on tällä hetkellä Valokuitusen yhteys käyttämättömänä ja tulee erilaisia tarjouksia suoraan sähköpostiin, että palausin heille.
Localnet 100/100M 9,48€ / kk ensimmäiset 12kk. Toinen vaihtoehto ensimmäiset 9kk ilmaiseksi, sen jälkeen 37,90€ / kk toistaiseksi voimassa oleva sopimus.

En ole vielä tarttunut kun toinen yhteys käytössä.
 
Minulla on Telian 500M ollut jo kohta vuoden ja alkaa tarjoushinnan loppu häämöttämään. Menin Telian kivijalkaan kysymään että onko tarjousta mahdollista jatkaa. Olen valmis vaikka maksamaan pari euroa lisää kuukaudessa jos on pakko vaihtaa 1000M liittymään. Vaihdan sitten taas vuoden päästä takaisin.
Kaveri kaiveli tietokonettaan hetken ja totesi sitten että minun soppariani he eivät pääse käsittelemään ("the computer says no"). Syynä oli joku juttu Valokuitusen kanssa, että se olisi heidän käsissään.

Minä sanoin siihen että minä solmin silloin vuosi sitten sopimuksen nimenomaan Telian kanssa. En Valokuitusen. Kun Valokuitusen purkkiin syttyi asennuksen jälkeen valo, soitti minulle kaveri joka sanoi olevansa Telialta ja tarjosi minulle liittymää. Sanoin, että olinkin juuri soittamassa heillepäin samoissa asioissa, joten tilasin häneltä sen tarjoushintaisen liittymän. Sieltä tuli oikein tilausvahvistuskin sähköpostiin, Telian logolla ja kaikki.

Kivijalkamyymälän kaveri oli kovin avulias ja sanoi laittavansa asian eteenpäin jollekin "tiimille" ja palaavansa asiaan viimeistään maanantaina. Että asia kyllä järjestyy hänen kanssaan.
Toivotaan nyt että järjestyy.

Että tämmöstä sitten vuoden päästä kun se 12kk:n tarjous päättyy.
 
Erikoista, kyllähän sen pitäisi ihan Telian liittymä olla. Näkyykö kirjautumalla Telian sivustolle? Oli miten oli, itse ainakin sain paria euroa kalliimmalla jatkettua 12kk jäljeen. Ja jos jaksaa, aina voi siirtyä toiselle ja ottaa sen 12kk tarjouksen. Pitää vaan varautua puolen päivän katkokseen, jos kaikki menee hyvin.
 
Näkyy kyllä kirjautumalla Telian sivustolle. Ja Telian Appissa näkyy. Mutta kivijalkamyymälän sälli ei silti päässyt katsomaan hinnoittelutietoja. Syystä X.

EDIT: Ja sekin just. Noi puolen päivän katkokset eivät ole tätä päivää. En taida sellaista ottaa tähän väliin, kun mobiilnettikin tällä alueella on mitä on.
 
Viimeksi muokattu:
Ei viitteis. Katotaan ny ensin mitä tää ensimmäinen myyjä vastaa. Sanoi olevansa yhteydessä viimeistään maanantaina.

E: Hivenen erikoista myös, että vaikka se liittymä näkyy Telian netissä ja appissa, niin niissä ei näy sopparin tekoaikaa. Se päivämäärä näkyy vain siinä sopimusvahvistuksessa, jonka vajaa vuosi sitten sain sähköpostiin.
Netissä ja appissa näkyy kyllä että soppari on toistaiseksi voimassaoleva ja että tarjoushinta on voimassa 12 kkn ajan, mutta ei milloin nuo 12 kk alkavat ja päättyvät.

E2: Eipä muuten näy puhelinliittymienkään tarjoushintojen voimassaoloaikoja Telian appissa. Jostain mä sen kuitenkin näin. Ne sopparit on kuitenkin satavarmasti tehty tuolla kivijalkaliikkeessä. Pitääpä vielä tsekata tuo Telian nettipalvelu.

E3: Netissä näkyy kyllä puhelinliittymien tarjoushinnan kestoaika, mutta nettiliittymän kohdalla ei sellaista näy. Liittymäsopimus on siellä vain ”toistaiseksi voimassaoleva”. Ehkä se hinta sitten säilyy hamaan tappiin? Tai sitten turha toive sellainen.
 
Viimeksi muokattu:
Hivenen erikoista myös, että vaikka se liittymä näkyy Telian netissä ja appissa, niin niissä ei näy sopparin tekoaikaa. Se päivämäärä näkyy vain siinä sopimusvahvistuksessa, jonka vajaa vuosi sitten sain sähköpostiin.
Muistaakseni minulla oli ihan sama. Mutta olin laittanut kalenteriin muistutuksen, ettei pääse vanhenemaan, ja menemään listahinnalla edes yhtä kuukautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 693
Viestejä
4 964 523
Jäsenet
79 668
Uusin jäsen
Bump

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom