Valokuitu pätkii

Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
44
Osaisikohan täällä joku auttaa pätkivän valokuidun kanssa, kun Telialta apua ei näköjään saa.

Yhteys tosiaan pätkii noin puolen tunnin sykleissä siten, että yhteys toimii noin puoli tuntia ja katkeaa taas noin puoleksi tunniksi. Kun yhteys on poikki, niin kuitupäätteen wan-valo ei pala. Kokeilin myös laittaa läppärin suoraan kiinni kuitupääteeseen, mutta ei toimi. Tällä halusin sulkea sen, ettei reititimessä ole vikaa. Kuitupäätteen ja reitittimen olen käyttänyt virrattomana useampaan kertaan.

Telialle on vikailmoitus tehty noin viikko sitten, mutta mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sain silloin heti tekstiviestillä kuittauksen, että vikailmoitus vastaanotettu.
 
Osaisikohan täällä joku auttaa pätkivän valokuidun kanssa, kun Telialta apua ei näköjään saa.

Yhteys tosiaan pätkii noin puolen tunnin sykleissä siten, että yhteys toimii noin puoli tuntia ja katkeaa taas noin puoleksi tunniksi. Kun yhteys on poikki, niin kuitupäätteen wan-valo ei pala. Kokeilin myös laittaa läppärin suoraan kiinni kuitupääteeseen, mutta ei toimi. Tällä halusin sulkea sen, ettei reititimessä ole vikaa. Kuitupäätteen ja reitittimen olen käyttänyt virrattomana useampaan kertaan.

Telialle on vikailmoitus tehty noin viikko sitten, mutta mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sain silloin heti tekstiviestillä kuittauksen, että vikailmoitus vastaanotettu.

Pommitusta vaan Telian suuntaan, että korjaavat vian. Aina on myös mahdollisuus, että kuitupäätteessä on jotain vikaa.
 
Pommitusta vaan Telian suuntaan, että korjaavat vian. Aina on myös mahdollisuus, että kuitupäätteessä on jotain vikaa.
On pommitettu viimeeksi tänään. Keskustelun sisältö on aina sama. Ensimmäiseksi yritetään myydä heidän muita tuotteita ja palveluita. Seuraavaksi kysytään, että olethan käyttänyt modeemista virrat pois. On muuten tuo asiakaspalvelijoiden tekninen tietämys ihan nollissa. Seuraavaksi kerrotaan, että häiriöilmoitukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja saat kyllä tekstiviestin, kun vika on korjattu.
 
Tuskin hyödyttää, mutta oletko kokeillut päätteen resetointia? Ainakin noissa Teliankin käyttämissä Genexis-laitteissa on se pieni reset-nappi, jota voi painaa vaikka nuppineulan kärjellä tms. Täytyy pitää pohjassa ehkä 10-20 s ja sen jälkeen valot alkavat vilkkua ja kestää muutamia minuutteja, että yhteys on taas käytettävissä.

Varoituksen sanana kuitenkin, etten tiedä, mitä Telian yhteys tekee, kun päätteen resetoi. Itse olen kokeillut vastaavaa vain Valokuitunen+LocalNet-yhdistelmällä.
 
Tuskin hyödyttää, mutta oletko kokeillut päätteen resetointia? Ainakin noissa Teliankin käyttämissä Genexis-laitteissa on se pieni reset-nappi, jota voi painaa vaikka nuppineulan kärjellä tms. Täytyy pitää pohjassa ehkä 10-20 s ja sen jälkeen valot alkavat vilkkua ja kestää muutamia minuutteja, että yhteys on taas käytettävissä.

Varoituksen sanana kuitenkin, etten tiedä, mitä Telian yhteys tekee, kun päätteen resetoi. Itse olen kokeillut vastaavaa vain Valokuitunen+LocalNet-yhdistelmällä.
Tuo resetointi kävi kyllä mielessä. En ole sitä kuitenkaan uskaltanut tehdä, koska on Telian laite, eikä sieltä sellaista ohjetta ole annettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 522
Viestejä
4 507 607
Jäsenet
74 430
Uusin jäsen
Cossujusa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom