• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Valmiina puolustamaan?

Liittynyt
22.03.2018
Viestejä
146
Minkälainen on tällä foorumilla maanpuolustushenki ja oletteko valmiita jos pahin mahdollinen tapahtuu? Keskustelua hengestä sekä mahdollisesta selviytymisestä itä-naapurin yrittäessä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Minkälainen on tällä foorumilla maanpuolustushenki ja oletteko valmiita jos pahin mahdollinen tapahtuu? Keskustelua hengestä sekä mahdollisesta selviytymisestä itä-naapurin yrittäessä..
Hyvä on henki ja aktiivinen puolustaminen aloitettu jo vuosikymmen sitten. Tärkeimpiä sotia ei käydä asein, vaan mielipidevaikuttamisen keinoin.

Aseellinen konflikti on yleisimmin seurausta siitä, kun dialogia on tarpeeksi pitkään johdettu harhaan kahteen eri suuntaan. Pienistä valheista pikku hiljaa kokoamalla. Parhaiten autatte kaikkia kuuntelemalla niitä, joita ette ymmärrä.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Suomalaisten maanpuolustustahto on tutkitusti yksi maailman kovimmista ja puolustusvoimien suorituskyky läntisiin kumppaneihimme verrattuna harjoktuksissa todettu oikein hyvätasoiseksi.

Varusmiespalveluksen käyneet voivat aikuisenakin osallistua puolustusvoimien vapaaehtoiseen sotilaskoulutukseen. Ei muuta kun yhteyttä lähimpään puolustusvoimien aluetoimistoon ja sanoista teoiksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Pakko myöntää, että tähän saakka olen ajatellut, että todellakin yritän päästä maasta pois, jos Suomi joutuu sotaan. Nyt kun sodan uhka on oikeasti ensimmäistä kertaa oman elämän aikana olemassa, niin en todellakaan halua luovuttaa Suomea vihollisvaltiolle ilman taistelua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Epäilen, että 2000 luvun politiikka ja suunta, johon on edetty on laskenut puolustustahtoa huomattavasti. Monet näkevät, että ollaan jokatapauksessa rysäyttämässä kiihtyvällä vauhdilla kohti romahdusta.
 
Liittynyt
22.03.2018
Viestejä
146
Suomalaisten maanpuolustustahto on tutkitusti yksi maailman kovimmista ja puolustusvoimien suorituskyky läntisiin kumppaneihimme verrattuna harjoktuksissa todettu oikein hyvätasoiseksi.

Varusmiespalveluksen käyneet voivat aikuisenakin osallistua puolustusvoimien vapaaehtoiseen sotilaskoulutukseen. Ei muuta kun yhteyttä lähimpään puolustusvoimien aluetoimistoon ja sanoista teoiksi.
minulla jo 10 vuotta takana maakuntajoukoissa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 802
Minua tarvitaan siviili työssäni ja kriisiaikaan siellä vielä enemmän... Sikäli siis se minun maanpuollustustahto on ihan se ja sama.
Oikeastihan jos tänne ollaan tekemässä invaasiota, niin mikäli se on mahdollista, niin lähden maasta perheen kanssa, koska he tarvitsevat minua.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Alkuperäiseltä koultukseltani olen talousmies, alokasaika meni vempatessa ja loppuaika linnakesaarella gonahdellessa. Pitkään ajattelin että minut on jo unohdettu kunnes ~10 vuotta sitten kävi käsky uudelleenkoulutukseen varastomieheksi. Nyt on takana kolmet kertaukset ja viimeisellä kerralla tarjottiin allekirjoitettavaksi vapaaehtoista suostumusta siihen että minut voidaan tilanteen vaatiessa kutsua palvelukseen jo ennen liikekannallepanoa ilman lain edellyttämää 3kk ennakkoilmoitusta. Vain muutama porukasta antoi suostumuksen, mutta nyt olen vakavasti pohtinut että otan yhteyttä aluetoimistoon ja pyydän heitä lähettämään sopimuksen allekirjoitettavaksi.

Suorassa taistelussa en varmaan kestäisi viittäkään minuuttia (ja sitä varten meillä on suojaosastot), mutta harjoitukset ovat vakuuttaneet että minut on nyt koulutettu tehtävään jolla on oikeasti tarkoitus ja josta monen muun itseäni kovemman taistelijan tehtävä on riippuvainen.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
Vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa on tullut aiemmin käytyä. Nykyinen työnantaja on kuitenkin varannut minut pois reservistä. Mikäli työnantaja/työtehtävät muuttuisivat, niin jatkaisin ehdottomasti vapaaehtoisia kertauksia. Ja olisin luonnollisesti armeijan käytettävissä.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
No tässä maassa ny ei ole mitään puolustettavaa, kun se on paskottu monin tavoin. Ja mikä sodan uhka ny muka on?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
740
Herää aina kysymys näissä, että onko elämäsi täyttä paskaa ja elämänilo kadoksissa täällä? Miksi asut täällä, etkä jossain toisessa maassa?
Se tosiaan ihmetyttää, että eikö kannattaisi tehdä asioihin muutoksia ja siirtyä sinne missä kokee "ruohon olevan vihreämpää". Tällä en tarkoita sanoa tyyliin että "muuta N-Liittoon jos ei kelpaa", mutta ei ne asiat siitä tekemällä parane
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
169
Pakko myöntää, että tähän saakka olen ajatellut, että todellakin yritän päästä maasta pois, jos Suomi joutuu sotaan. Nyt kun sodan uhka on oikeasti ensimmäistä kertaa oman elämän aikana olemassa, niin en todellakaan halua luovuttaa Suomea vihollisvaltiolle ilman taistelua.
Samoilla linjoilla. Toivottavasti meitä on enimmissä määrin.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
On immeisillä pelkoo ja ihan turhasta! Ei Venäjä tänne, kun on tärkeimpiäkin kohteita. Ja ollaan rajalla lahjat valmiina, jos ny tulossa oisivat :)
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
61
Henki on korkea ja kaikkeni annan tarvittaessa. Keski-ikä kolkuttelee ovella ja kuntokaan ei ole enää A-luokkaa, mutta kunnonkohotus on kuitenkin hyvässä vauhdissa. Eikä omaan terveyteen panostaminen hukkaan mene, tapahtuipa sitten mitä tahansa.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
454
On immeisillä pelkoo ja ihan turhasta! Ei Venäjä tänne, kun on tärkeimpiäkin kohteita. Ja ollaan rajalla lahjat valmiina, jos ny tulossa oisivat :)
Valitettavasti ruplan kurssi on huomenna suht shaizzee joten lahjasi on heille vähän meh. Kukapa tässä nyt pelkäisi. Mieluummin sienipilven alla kuin ryskewitzin tossun alla
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Nuorena jolppina ei tullut kuuloonkaan mennä armeijaan joten sivarin suoritin 20 vuotta sitten. Olen varmasti monen silmissä täällä perinteistä vihervasemmistoa enkä varsinaisesti ole koskaan ollut sillä tavalla isänmaallinen kuin monet isänmaallisuuden näkevät ja kokevat. Silti en asuis missään muualla sillä rakastan tietenkin Suomea ja pidän tätä maailman parhaana maana asua ja olla. Jos tänne sota syttyis ni totta helvetissä olisin valmis puolustamaan maata viimeiseen pihaukseen saakka. Tietty mua ei rintamalle suoranaisesti heitetä mut jos vastaava tilanne tulee kuin esim Ukrainassa niin tietenkin otan aseen kouraan ja teen kaikkeni hyökkääjien estämiseks.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Nyt pitäisi liittyä Ruotsin kanssa Natoon asap. Vois mennä kahvipullat Putinilla väärään kurkkuun. Itse olisin valmis puolustamaan Suomea, mutta ikää 50v joten en ole ensimmäisten joukossa joita kutsutaan palvelukseen.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
264
Ensimmäisenä lapset turvaan ja kyllä sitä itse tänne jäätäisiin tai lähdettäis suojaamaan jotain kohdetta. Ollaan kuitenkin vielä siinä toivossa että tämä tilanne selkeää ennen kuin kolmas maailmansota syttyy.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
944
+-100 sadan vuoden sisällä Suomi on joko suomalian islamilainen kalifaatti tai osa venäjää. Muut vaihtoehdot matemaattisesti lähes olemattomat. Kumman puolesta haluat taistella?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
944
Venäjä islamilaistuu nopeammin kuin EU. Voi pitää tuon Putin-propagandapaskeen poissa tästäkin ketjusta.
Putin on roisto, rikollinen, myrkyttäjä ja murhaaja ja ansaitsee kuolemantuomion. Se ei muuta tosiasioita.
Ja venäjällä muslimiväestö ei todellakaan tuplaudu parinkymmenen vuoden välein kuten EUssa vaikka islamin osuus on vielä vähän aikaa korkeampi kuin EUssa.
 
Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
+-100 sadan vuoden sisällä Suomi on joko suomalian islamilainen kalifaatti tai osa venäjää. Muut vaihtoehdot matemaattisesti lähes olemattomat. Kumman puolesta haluat taistella?
Islamilaiset liittyköön rinnallemme puolustamaan sinivalkoisia värejä ulkoisilta uhilta. Osallistetaan ne taloudellisen hyvinvoinnin, tasa-arvon ja demokratian puolustamiseen repimällä mukulat betonikuutioista jo heti päiväkotiin, ja lopulta putken päätteeksi inttiin, tai siis kaikkia sukupuolia koskevaan turvallisuuspalvelukseen/kansalaispalvelukseen.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
220
Vielä ihan vuoden-kahden sisällä olin sitä mieltä että menen mieluummin vankilaan tai pakenen maasta jos tilanne alkaa näyttämään pahalta. Nyt Ryssän hyökkäyksen alettua Ukrainaan on maanpuolustustahto kyllä kummasti herännyt ja aion osani tehdä jos/kun iivana tänne yrittää.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Antakaa ase, lippaita ja paukkuja. Suunnan kyllä tiedän. Se on aina itä mitä pitää puolustaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
944
Islamilaiset liittyköön rinnallemme puolustamaan sinivalkoisia värejä ulkoisilta uhilta. Osallistetaan ne taloudellisen hyvinvoinnin, tasa-arvon ja demokratian puolustamiseen repimällä mukulat betonikuutioista jo heti päiväkotiin, ja lopulta putken päätteeksi inttiin, tai siis kaikkia sukupuolia koskevaan turvallisuuspalvelukseen/kansalaispalvelukseen.
Helvetin hyvä idea.
Kun foorumitkin on jo täynnä venäjätrolleja ja islamtrolleja huomaa että vääntö on jo kova pinnan alla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Suomi on antanut mulle hyvän lapsuuden, hyvän koulutuksen (myös vihollisen eliminoimiseen), auttanut tarpeen mukaan ja antanut meille yhden maailman parhaista maista asua, niin miksi en mä sitä puolustaisi ja mahdollistaisi meidän lapsille saman.

Eli en miettisi hetkeäkään, jos käsky kävisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 387
Tietenkin olen valmiina puolustamaan Suomea, tulipa vihollinen mistä päin itää tahansa.

Ikää alkaa olla liikaa rintamalle, mutta ampumataito on tallella ja eiköhän noita muitakin hommia maanpuolustuksessa löydy.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
199
Pakko myöntää, että tähän saakka olen ajatellut, että todellakin yritän päästä maasta pois, jos Suomi joutuu sotaan. Nyt kun sodan uhka on oikeasti ensimmäistä kertaa oman elämän aikana olemassa, niin en todellakaan halua luovuttaa Suomea vihollisvaltiolle ilman taistelua.
Tämä myös itsellä. Pitkään olen ajatellut että Suomi on hoidettu niin paskaan jamaan eduskunnan toimesta että tätä plänttiä ei tee mieli puolustaa. Vaan nyt kun uhka konkretisoituu niin tajuan myös sen että Suomi on loppupeleissä kohdellut minua ja perhettäni hyvin, täällä on asiat toimineet. Apua on saanut aina kun sitä on tarvinnut. Lähtisin mielelläni puolustamaan meidän itsenäisyyttä!!
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Itsellä ei ole koskaan ollut mitään epäselvää mitä teen jos täällä paska osuu tuulettimeen ja joku lähtee yrittämään sotaponnisteluja Suomea vastaan. Mulla olis keikkalaukku valmiina kasassa odottamassa että nimi ja osoite tulee vastaan aluetoimistolla ja sieltä tulee lähtökäsky. Ikää tosin nykyään jo sen verran, että siellä on monta ihmistä ottamassa kamoja vastaan ennen kuin mun vuoro tulee, mutta armeijan jälkeen maakuntajoukoissa vietetyt vuodet ja siellä saatu koulutus voi vaikuttaa siihen, että jotain paikallispuolustusnakkia tai täydennysmiehen paikkaa saattaa tulla odotettua nopeammin.

Fyysinen kunto tietty nykyään huonompi kuin nuorena jätkänä, mutta uskoisin edelleenkin pärjääväni ihan kohtalaisesti kentällä. Ampumataito ollut aina hyvä ja RK:n purku, putsaus ja kasaus onnistuis edelleenkin pimeässä tai vaikka silmät kiinni. Kartan ja kompassin kanssa osaan navigoida ja erä/leiriytymistaidot on ihan hyvällä tasolla harrastusten ansiosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
ressukivääri kaapissa , oma luodikko 6.5x55 sai uuden kiikaritähtäimen ja äänenvaimennin tuli hommattua, tolla pääsee nyt kevyesti 600-700 metriin on varma osuma, 500 sataan kävin just hakemassa säädöt kohdilleen.pimeänäkökiikarit on, samaten vermeet löytyy perheelle, rinkat,reput kunnon metsävaatteet, makuupussit ja teltat.

Kotona suojassa bout 3kk muonat ja vesi, talon saa puilla ja paneeleilla lämpöseks ja ruoka ja leipä onnistuu puu-uunissa.oma kaivo pumpulla.Talvellla vielä pakkasessa olevat lihat ja kasvikset.

Mökillä hätävarat kanssa, toki ydinsuojaa ei mökillä ole, kotona sentään joko valtion suoja kilsan päässä tai oma ydinsuoja(talon kellari)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 752
On se jännä miten mieli muuttuu. Aiemmin olin sitä mieltä, kun melkein vuosikymmenen jo ollut Suomesta poissa, että en minä Suomea tulisi puolustamaan sodan syttyessä. Nyt kuitenkin tämän Ukrainan valloitusyrityksen seurauksena ja asiaa enemmän pähkäilleenä, voisin hyvinkin kuvitella matkustavani Suomea puolustamaan.

Tosin en lähtisi sinne minne käsky käy, vaan tulisin toteuttamaan omaa suunnitelmaa vihollisten tappioiden maksimoimiseksi, jota ollaan kaverin kanssa pyöritelty aika ajoin viimeisen 15 vuoden ajan. Jos ei tämä komentajille kelpaa, niin sitten pysyttelen pois sodan jaloista.
 
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
99
Puolustustahto menee aina sitä mukaa, kuin se, mitä puolustetaan, kenen johdolla ja keneltä. Tämänhetkisessä tilanteessa ei mitään epäilystä ettenkö lähtisi puolustamaan maata ja vielä siinä hienossa aselajissa, johon olen koulutettu.

I dont need a ride, I need ammunition. Vai miten se meni...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Luulen että tämä hyökkäys Ukrainaan nostaa puolustustahtoa myös sen takia, että ne puheet Venäjän ylivoimasta ja "suomi-on-polvillaan-vartissa" -läpät voi heittää romukoppaan.
Kyllä se Venäjä on edelleen otettava vakavasti, mutta ei se nyt ihan niin voittamaton voima ole, mitä toiset on maalailleet.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Alkuperäiseltä koultukseltani olen talousmies, alokasaika meni vempatessa ja loppuaika linnakesaarella gonahdellessa. Pitkään ajattelin että minut on jo unohdettu kunnes ~10 vuotta sitten kävi käsky uudelleenkoulutukseen varastomieheksi. Nyt on takana kolmet kertaukset ja viimeisellä kerralla tarjottiin allekirjoitettavaksi vapaaehtoista suostumusta siihen että minut voidaan tilanteen vaatiessa kutsua palvelukseen jo ennen liikekannallepanoa ilman lain edellyttämää 3kk ennakkoilmoitusta. Vain muutama porukasta antoi suostumuksen, mutta nyt olen vakavasti pohtinut että otan yhteyttä aluetoimistoon ja pyydän heitä lähettämään sopimuksen allekirjoitettavaksi.

Suorassa taistelussa en varmaan kestäisi viittäkään minuuttia (ja sitä varten meillä on suojaosastot), mutta harjoitukset ovat vakuuttaneet että minut on nyt koulutettu tehtävään jolla on oikeasti tarkoitus ja josta monen muun itseäni kovemman taistelijan tehtävä on riippuvainen.
Ei sitä kannata hävetä jos sijoituspaikka on vähemmän sotilaallinen moni ei sotilaallisempi homma voi olla jopa vaarallisempaa hommaa sodassa kuin sotiminen. Kuten vaikka ammusvarikolla toimiminen tai jonkun polttoaine tai räjähteitä täynnä olevan kuorma-auton ajaminen. Toisaalta on tuossa hyvätkin puolet jos ajelee jotain räjähteillä lastattua kuorma-autoon ei tarvitse pelätä ainakaan sitä, että jää kitumaan tai loppuelämäkseen vammaiseksi jos siihen leiskaakahtaa osuma. :p Siltikin noi on tärkeitä hommia ja jonkin on niitäkin tehtävä.

Joku tavallinen nurmipora helpommin jää eloon loppuelämäkseen vammautuneena. Kun taas se räjähde kuorma-auto kuskia ei vitua mikään enää ikinä jos huono tuuri käy. Kaikki on kiinni asenteesta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Ei sitä kannata hävetä jos sijoituspaikka on vähemmän sotilaallinen moni ei sotilaallisempi homma voi olla jopa vaarallisempaa hommaa sodassa kuin sotiminen. Kuten vaikka ammusvarikolla toimiminen tai jonkun polttoaine tai räjähteitä täynnä olevan kuorma-auton ajaminen. Toisaalta on tuossa hyvätkin puolet jos ajelee jotain räjähteillä lastattua kuorma-autoon ei tarvitse pelätä ainakaan sitä, että jää kitumaan tai loppuelämäkseen vammaiseksi jos siihen leiskaakahtaa osuma. :p Siltikin noi on tärkeitä hommia ja jonkin on niitäkin tehtävä.

Joku tavallinen nurmipora helpommin jää eloon loppuelämäkseen vammautuneena. Kun taas se räjähde kuorma-auto kuskia ei vitua mikään enää ikinä jos huono tuuri käy. Kaikki on kiinni asenteesta.
Tästä kun vähän lähtee vielä kehittämään asennetta niin kohta on kävelemässä pommivyö päällä jonnekkin putlerin bunkkeriin.

Kieltämättä hieman huvittaakin ajatus jostain Pertistä itsemurhapommittajana, mutta tyypillisesti Suomalainen henkilö työkamat päällä ja vaikka jotain papereita kainalossa päästetään kävelemään sisään ihan minne vaan ilman että kukaan kyselee. :D
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 752
Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.
Tämä oli mukavaa luettavaa. Vaikket vereltäsi olisikaan suomalainen, niin tuolla asenteella olet enemmän kuin tervetullut lisä Suomen kamaralle. Kippis ja kulaus, bissen tarjoan jos tiemme kohtaavat.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.
Olen huomannut että tuo tuntuu ainakin kurdi porukoissa olevan hyvin yleinen tapa ajatella täällä. Maanpuolustustahtoa vaikuttaa olevan enemmän kuin paikallisilla, vaikka työpaikka olisikin jotain mitä monet suomalaiset ei suostuisi tekemään. Hyvin toimivan yhteiskunnan ansiota, jota joskus muualta saapuneet arvostaa siihen tottuneita enemmän.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.
Oma motivaationi puolustautua Puttanaa vastaan liittyy aika pitkälle auktoriteetti vastaisuuteeni en todellakaan halua, että suomessa joudutaan siihen, että ihmiset kadulla Suomessakin joutuvat pelkäämään valehtelevia mummoja ja lapsia pampulla pieksäviä koppalakkisia Venäjän turvallisuuskoneiston tyyppejä, jotka alkavat väkisin kadulla tutkimaan puhelimen viestejä ja taskuja, sekä siihen, että ihmisiä väkisin kadulla heitetään putkaan hakattavaksi. En todellakaan kaikesta pidä suomessa ja täällä on paljon vikoja, mutta johonkin se raja on vedettävä minkä sallii tapahtuvan.

Olen lähinnä huvittunut ihmisistä, jotka luulevat pitemmän päälle pääsevänsä helpommalla jos sallivat Venäjän kaltaisten maiden voittaa. Sinällään myös sen ymmärrän, että ei kaikkia ihmisiä tule pakottaa sotimaan kyllä joku aseetonkin palvelus on sodassa ihan yhtä tärkeää ja jonkun on tehtävä niitä aseettomiakin hommia. Olen lähinnä sitä mieltä, että jos he oikeasti ovat sitä mieltä, että pakoon lähteminen ja paperittoman pakolaisen elämän omaksuminen kaikkien valtion turvaverkkojen ulkopuolella on helpompi vaihtoehto elämälle niin jokainen voi tehdä niin. Kyllähän sekin on ihan humaania elämää jossain pakolaisleirilla ruokapalkkaa vastaan jakaa soppaa muille pakolaisille. Sen sijaan, että pistäisi hanttiin ja pitäisi kiinni omasta maasta. ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 389
Viestejä
4 159 492
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom