Vakuutukset identiteettivarkausten, korttikopioinnin jne. varalta (Telia eVakuutus ym.)

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Viime viikolla puhelinmyyjä Telialta soitti ja tarjosi uutta eVakuutus-nimistä tuotetta 9,95€/kk. Kyseinen vakuutus sisältää vakuutukset seuraavanlaisiin asioihin:

  • Jos netissä on levitelty halventavaa materiaalia, niin vakuutuksen avulla saa apua sellaisen näkyvyyden vähentämiseen.
  • Identiteettivarkauksiin, niihin liittyviin ylimääräisiin laskuihin ja maksuhäiriömerkintöjen oikomiseen.
  • Maksukorttien ja verkkopankkitunnusten varastamiseen tai kopioimiseen.

Väittää korvaavansa mm. ansionmenetyksiä, oikeudellisia avustuskuluja ja asiantuntijakuluja tapahtuneeseen rötökseen liittyen. Varsinaisen vakuutuksen markkinointisivu löytyy osoitteessa eVakuutus - Palvelut - Kauppa - Telia

---

Ja nyt sitten varsinaiseen asiaan ja mielipiteitä kysymään: Onko tällaisessa vakuutuksessa erityisemmin järkeä vai onko rahastusta? Riippuuko tarpeellisuus kuinka paljon tapauksesta? Itse en ole aikaisemmin tällaisiin uhkiin kohdistuviin vakuutustuotteisiin törmännyt missään yhteydessä, joten tällaisen tuotteen olemassaolo tuli soiton yhteydessä itselleni täysin uutena tietona.

Omalta osaltani on sellainen tilanne, että asun yksin ja äkkiseltään ajateltuna tämä puoli on pääsääntöisesti ns. kunnossa. Maksukorttien lukulaite&kopiointitapauksia huoltoasemilla on uutisoitu täällä suunnalla kuitenkin pari kertaa vuodessa. Identiteettivarkaus voisi periaatteessa tapahtua, mikäli puhelin häviää tai varastetaan ja esim. matkaa varten passista/henkilökortista varmuuden vuoksi niiden varastamista ja kotiinpääsyä ajatellen otettu kuva päätyisi vääriin käsiin. Tarkkoja vakuutusehtoja näkemättä joita ei tietenkään pikaisella googlauksella missään ole nähtävillä ellei sitä tuotetta tilaa ja joita ei kuulemma pyydettäessäkään voi sähköpostittaa koska GDPR kuitenkin uskoisin, että em. tapauksissa vakuutus ei olisi täysin tuulesta temmattu. Liekkö sen väärti kuitenkaan?

Toisessa ääripäässä ovat sitten sellaiset tapaukset joissa vakuutus on otettu lapsiperheelle. Ko. vakuutus kattaa koko perheen. Vakuutuksen hyödyllisyys on varmaankin selvää niissä tapauksissa, joissa esim. puoliso tai lapset tyhmällä tai valistumattomalla käyttäytymisellään voisivat aiheuttaa mainittuja ongelmia.

Kannanottojanne kaivataan.
 
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
75
Tulee luottokielto halvemmaksi ottaa koko perheen aikuisille jos vahinkoja pelkää. Varastetuilla tiedoilla ei sitten tee hittojakaan tämän jälkeen.
Jos taas identiteetti varastetaan ja tilauksia tehdään ne voi osoittaa aiheettomiksi hyvinkin helposti, ja vastuu on myyjällä.

Luottokorteilla ja pankeilla on omat vastuunsa myöskin, itse ei joudu maksumieheksi jos on ollut tavallisen huolellinen ja joutunut skimmauksen uhriksi tms.

Nettimateriaalin poistamiseen löytyy omat konstinsa myös kyllä, riippuen sisällöstä ihan nätillä pyynnöllä ylläpidolle oikeushaasteeseen asti.. Riippuen missä hostattu jos ylipäätänsä mahdollista tai järkevää näin tehdä. Ei ne vakuutusporukatkaan liivijengiä laita ylläpitäjien perään toiselle puolelle maailmaa ja oikeusapupyynnöt virallisilta tahoilta ovat täysin turhia pikkujutuissa.

Oma mielipide: täysin turha. Luottokielto kehiin, seurantapalvelu jos haluaa lisäksi, luottokorteilla maksaminen on turvallista jo valmiiksi ja heillä on omat järjestelmänsä asiakkaan turvaamiseksi.
Identiteettivarkaus jää ainoaksi asiaksi ja nämä menevät palveluntarjoajien piikkiin jotka ovat ryssineet asiakkaan tunnistamisen jos ongelmia tulee. Luottokielto jos on niin ongelmiahan ei ylipäätänsä juurikaan voi tulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Aika räikeästi rikotaan näemmä lakia.

Vakuutussopimuslaki

5 § (20.4.2018/238)
Tiedot ennen sopimuksen tekemistä

Vakuutuksenantajan on ennen vakuutussopimuksen tekemistä annettava vakuutuksen hakijalle tietoja vakuutusmuodoistaan, näiden vakuutusten vakuutusmaksuista ja vakuutusehdoista sekä muut hakijalle määritettyyn vakuutustarpeeseen sopivan vakuutuksen valitsemiseksi tarpeelliset tiedot. Tietoja annettaessa tulee kiinnittää huomiota myös vakuutusturvan olennaisiin rajoituksiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 133
Mitäs jos tuollaisen vakuutuksen ottaa identiteettivarkauden tekemällä toisen nimissä? Korvaako tuo vakuutus omat vakuutusmaksunsa? ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 223
Jos netissä on levitelty halventavaa materiaalia, niin vakuutuksen avulla saa apua sellaisen näkyvyyden vähentämiseen.
Eli vakuutus lupaa (melkein) poistaa sinut internetista ?

Melko kova vaite nyky netissa... Tai edes back in the golden 90s...

Kuulostaa vakuutus petokselta.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 862
Eli vakuutus lupaa (melkein) poistaa sinut internetista ?

Melko kova vaite nyky netissa... Tai edes back in the golden 90s...

Kuulostaa vakuutus petokselta.

"1. Some- ja nettiturva Enimmäiskorvaus


  • Halventavan tai loukkaavan sisällön haku ja poistaminen ja/ tai hakukonemuutokset 3 000 €
  • Oikeudellinen apu ja toimenpiteet, mikäli sisältöä ei muuten saada poistettua 10 000 €"

Eihän nuo mitään poista eivätkä edes lupaa poistavansa. Hyvällä tuurille jonnekkin yhden firman yhden maan hakukoneeseen jättävät hakutulosten poistopyynnön.

Onhan tuossa huijausvakuutuksessa tuollainen mahdollisesti hyödyllinen puoli:

"Kortti- ja verkkomaksuturva Enimmäiskorvaus

Maksukortin väärinkäyttö 3 000 €
Verkkopankin väärinkäyttö 10 000 €"

Siinähän voi sopia jonkun Hagertin kanssa, että leikkii valepoliisia ja jolle luovuttaa verkkopankkitunnukset ja pistää rahat sitten puoliksi mitä saa korvauksia.

Tosin eihän tuon huijarivakuutuksen ehtoja missään ole julkaistu niin vähän epäilen ettei se mitään tuollaista korvaa vaan pitäisi olla esimerkiksi murtauduttu asuntoon ja varastettu avainlukilistat kassakaapista ja kaapattu uhri ja kiristetty hakkaamalla antamaan vain päässä oleva salasana verkkopankkiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 223
"1. Some- ja nettiturva Enimmäiskorvaus


  • Halventavan tai loukkaavan sisällön haku ja poistaminen ja/ tai hakukonemuutokset 3 000 €
  • Oikeudellinen apu ja toimenpiteet, mikäli sisältöä ei muuten saada poistettua 10 000 €"

Eihän nuo mitään poista eivätkä edes lupaa poistavansa. Hyvällä tuurille jonnekkin yhden firman yhden maan hakukoneeseen jättävät hakutulosten poistopyynnön.
No ei kirjaimellisesti kun nyt ihan artiklan postasit. Mutta sitahan tuossa vihjaillaan (jopa taydellisesti tuossa artiklassa).

Ehka jonkun yksittaisen kuvan poistamiseen facebookista tai vastaavaa (siis jos se ei ole ennattanyt levita sen laajemmalle).

Jos materiaali on niin pitkalle levinnyt etta se googlella loytyy, niin 3000e ei ole raha eika mikaan. Siihen ei 100 tuntia toita riita etta saisi karsittua netin tyhjaksi.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 862
No ei kirjaimellisesti kun nyt ihan artiklan postasit. Mutta sitahan tuossa vihjaillaan (jopa taydellisesti tuossa artiklassa).

Ehka jonkun yksittaisen kuvan poistamiseen facebookista tai vastaavaa (siis jos se ei ole ennattanyt levita sen laajemmalle).

Jos materiaali on niin pitkalle levinnyt etta se googlella loytyy, niin 3000e ei ole raha eika mikaan. Siihen ei 100 tuntia toita riita etta saisi karsittua netin tyhjaksi.
Eihän siihen riitä edes miljoona euroa eikä miljardi euroa eikä mikään summa jos jotain mielenkiintoista livahtaa nettiin.

Streisand effect - Wikipedia

Streisandin ilmiön ohella jos miettii jotain nettiin karanneita skientologien dokumentteja, julkisten kotipornovideoita tai vaikka wikileaksin USA:n armeijan dokumentteja niin en osaa kuvitella millä lihaksilla ne saa pois netistä. Samoin tuokin henkilötunnuslista pyörinyt netissä jo vuosia ilman että sitä saa kukaan pois:

Joku julkaisi 16 000 suomalaisen henkilötunnukset netissä kuusi vuotta sitten – nyt niillä tehtaillaan tuhansia rikoksia vuodessa

Verkkopankkirosvojen tilin tyhjentämisen korvaaminen taitaa olla ainoa hyödyllinen puoli tuossa vakuutuksessa. Tosin siitäkään en tiedä onko siitä mitään hyötyä kun ovat salaisia ne ehdot millä verkkopankkivarkaudet korvaavat tai jättävät korvaamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 223
Niin, sita siis ajoin jo takaa tuolla ensimmaisella viestilla. :)

Kerran netissa, aina netissa. Ja jos siita oikeusjutun teet, niin voit olla varma etta olet kaiken huomion keskipisteessa.

Nettiin patee vanha sanonta "hiljaa hyva tulee" (tosin "hiljaa" ei tassa tarkoita "hitaasti"). Eli jos et asiasta itse nosta mekkalaa, niin luultavasti netti sinut unohtaa muutaman viikon/kuukauden kuluttua. (koska aina on seuraava meemi tai muu tuloillaan...) Toki aina arkistoista loytyy, mutta ei netinkayttajaa kiinnosta joku viime vuotinen juttu...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 173
Tarkkoja vakuutusehtoja näkemättä joita ei tietenkään pikaisella googlauksella missään ole nähtävillä ellei sitä tuotetta tilaa ja joita ei kuulemma pyydettäessäkään voi sähköpostittaa koska GDPR
Ottamatta kantaa itse vakuutuksen hyödyllisyyteen, pistin tästä ilmoituksen Telialle yhdelle tutulle joka lähtee selvittämään asiaa. Sekä Vakuutussopimuslaki § 5, että KSL kappale 6a § 11 vaativat toimittamaan asiakkaalle ehdot tarkistettavaksi myös etämyynnissä, niin kyllä ne pitäisi sieltä saada etukäteen tutustuttavaksi.

Pistää vaan miettimään, että mikähän koira sinne on haudattuna jos ei ehtoja haluta näyttää asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 133
Tarkkoja vakuutusehtoja näkemättä joita ei tietenkään pikaisella googlauksella missään ole nähtävillä ellei sitä tuotetta tilaa ja joita ei kuulemma pyydettäessäkään voi sähköpostittaa koska GDPR
Se, että GDPR muka estäisi ehtojen sähköpostittamisen on kyllä todella rankan tason tuubaa.

On kyllä todella kusetuksesta kyse.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 862
Se, että GDPR muka estäisi ehtojen sähköpostittamisen on kyllä todella rankan tason tuubaa.

On kyllä todella kusetuksesta kyse.
EUR-Lex - 32016R0679 - EN - EUR-Lex

Siinä on kyseinen GDPR direktiivi.

Voihan sitä kysellä Telian huijareilta mihin kohtaan direktiivin artiklan kohtaan kyseinen heidän tulkintansa perustuu ja pyytää hieman perustelemaan asiaa.

Todennäköisesti eivät vastaa mitään kun eihän tuo direktiivi estä sitä että etämyynnin kohteelle kiellettäisiin toimittamasta vakuutusehtoja tutustuttavaksi.

Mielenkiintoista olisi tietää mitä kuluttajaviranomaiselle tai vaikka lehden toimittajalle vastaisivat samaan kysymykseen kun asiasta sinne vinkkaisi. Yleensä kusettajat vaihtavat siinä vaiheessa toisen levyn jukeboxiin ja kieltävät koskaan edes esittäneensä sellaista tai satuilevat että kyseessä on väärinkäsitys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Telian kesähessun vastaus on kyllä surkuhupaisa:

Tosiaan eVakuutuksen keskeiset rajoitukset löytyvät nettisivuiltamme täältä: http://bit.ly/2JuNAQiSieltä onnistuu myös jättää meille yhteydenottolomake, jonka johdosta soitamme vakuutukseen liittyen ja käymme vielä keskeiset rajoitukset sekä muut vakuutukseen liittyvät olennaiset asiat läpi puhelimitse. Mikäli tämä vakuutus kiinnostaa puhelun perusteella, lähetämme täydelliset ehdot ja rajoitukset vakuutusehdoista luettavaksi, jonka jälkeen tulee vielä tehdä erillinen maksusopimus AIG:n (vakuutuksen myöntäjä) kanssa eli ei sitoudu maksamaan mitään ennen täydellisiin ehtoihin ja rajoituksiin tutustumista
:) //JoonasL
Lisäkysymykseen vastataan samalla copy/pastella.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Se, että GDPR muka estäisi ehtojen sähköpostittamisen on kyllä todella rankan tason tuubaa.

On kyllä todella kusetuksesta kyse.
GDPR:n johdosta muodostuvat yrityskohtaiset käytännöt ja ohjeistukset eivät välttämättä näin alkuvaiheessa ole kunnolla selvillä tai ovat keskeneräisiä joten niiltä osin homman ymmärtää. Esimerkiksi itse olen töissä paikassa, jossa käsitellään mm. henkilötietoja. Niihin liittyen jonkinlainen ohjeistus on ylempää saatu ja luettu mutta asetuksen käytännön vaikutuksia ei ole vielä sen tarkemmin läpikäyty missään yhteydessä esim. systemaattisten virheellisten toimintatapojen varalta.

Kysymys IMO joko kusetuksesta, puhelinmyyjän tietämättömyydestä tai myyjälle ylemmältä taholta annetuista GDPR:ään liittyvästä ohjeistuksesta. GDPR-sekoilut kyllä tässä vaiheessa vielä omien kokemusten perusteella ymmärtää ja puhelinmyyjät ovat sen verran pihalla järjestään muutenkin etten niiltä mitään suorilta käsin ikinä osta mutta se, etten äkkiseltään löytänyt tarkkoja sopimusehtoja kotisivuilta tai googlaamalla ei todellakaan vakuuta. Tämänhetkisillä tiedoilla en kyllä tuota vakuutusta ota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 173
Noniin mulla olis vähän faktaa prosessin kulusta Telian suunnalta saatuna.

Eli, tosiaan tällä hetkellä ehdot saa vasta sopimuksen tekemisen jälkeen, yksiselitteistä syytä tälle en saanut sinänsä, kyse on siitä kuinka prosessi on tällä hetkellä suunniteltu toimimaan. Ja sitten se mutta: Asiakkaan pitää erikseen vielä hyväksyä sopimus ehtojen ja vakuutuskirjan toimittamisen jälkeen ennen kuin vakuutus astuu voimaan ja kk-maksu alkaa rullaamaan. Hyväksyminen tapahtuu siten, että asiakas käy tekemässä e-laskusopimuksen vakuutuksen maksusta verkkopankissa. Mikäli e-laskusopimusta ei käy tekemässä, vakuutus ei astu voimaan eikä kk-maksu ala rullaamaan, ja Telia katsoo asiakkaan peruneen sopimuksen.

Omana henk.koht. mielipiteenä prosessi on tehty vähän takaperoisesti, ja pidän outona sitä, ettei ehtoja saa ennen sopimuksen tekemistä, mutta prosessi on sentään rakennettu siten, ettei vakuutus astu voimaan ja maksut ala juoksemaan ennen kuin asiakas on saanut kaikki relevantit asiakirjat vakuutusta koskien tarkistettavakseen, ja sopimus peruuntuu ilman aktiivista hyväksyntää.

Menettelytapa ei ole laiton, koska vakuutusten etämyynnissä asiaa säätelevän KSL 6 a § 11 eikä VakSL § 5 mukaan myyjää velvoiteta toimittamaan täysiä vakuutusehtoja etukäteen asiakkaalle, vaan ainoastaan riittävät ennakkotiedot niistä ja sopimuksen sisällöstä ja rajoitteista. VakSL § 6 velvoittaa toimittamaan vakuutusehdot ja vakuutuskirjan viivyttelemättä sopimuksen tekemisen jälkeen asiakkaalle, ja Telialla prosessi toimii nimenomaan näin päin.

Koska kyseessä on Telialle uusi tuote, joka on tällä hetkellä "pilotointivaiheessa", voi prosessi tästä vielä muuttua kokemusten ja asiakaspalautteen perusteella. Palautetta tässä ketjussa esille tuoduista mielipiteistä ja huolista ehtojen toimittamista koskien on asiasta vastaaville tahoille toimitettu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 155
Noniin mulla olis vähän faktaa prosessin kulusta Telian suunnalta saatuna.

Eli, tosiaan tällä hetkellä ehdot saa vasta sopimuksen tekemisen jälkeen, yksiselitteistä syytä tälle en saanut sinänsä, kyse on siitä kuinka prosessi on tällä hetkellä suunniteltu toimimaan. Ja sitten se mutta: Asiakkaan pitää erikseen vielä hyväksyä sopimus ehtojen ja vakuutuskirjan toimittamisen jälkeen ennen kuin vakuutus astuu voimaan ja kk-maksu alkaa rullaamaan. Hyväksyminen tapahtuu siten, että asiakas käy tekemässä e-laskusopimuksen vakuutuksen maksusta verkkopankissa. Mikäli e-laskusopimusta ei käy tekemässä, vakuutus ei astu voimaan eikä kk-maksu ala rullaamaan, ja Telia katsoo asiakkaan peruneen sopimuksen.

Omana henk.koht. mielipiteenä prosessi on tehty vähän takaperoisesti, ja pidän outona sitä, ettei ehtoja saa ennen sopimuksen tekemistä, mutta prosessi on sentään rakennettu siten, ettei vakuutus astu voimaan ja maksut ala juoksemaan ennen kuin asiakas on saanut kaikki relevantit asiakirjat vakuutusta koskien tarkistettavakseen, ja sopimus peruuntuu ilman aktiivista hyväksyntää.

Menettelytapa ei ole laiton, koska vakuutusten etämyynnissä asiaa säätelevän KSL 6 a § 11 eikä VakSL § 5 mukaan myyjää velvoiteta toimittamaan täysiä vakuutusehtoja etukäteen asiakkaalle, vaan ainoastaan riittävät ennakkotiedot niistä ja sopimuksen sisällöstä ja rajoitteista. VakSL § 6 velvoittaa toimittamaan vakuutusehdot ja vakuutuskirjan viivyttelemättä sopimuksen tekemisen jälkeen asiakkaalle, ja Telialla prosessi toimii nimenomaan näin päin.

Koska kyseessä on Telialle uusi tuote, joka on tällä hetkellä "pilotointivaiheessa", voi prosessi tästä vielä muuttua kokemusten ja asiakaspalautteen perusteella. Palautetta tässä ketjussa esille tuoduista mielipiteistä ja huolista ehtojen toimittamista koskien on asiasta vastaaville tahoille toimitettu.
Eli siis laillinen systeemi, mutta ominaisuuksien oikea vertailu(hyödyllisyysarvio) / kilpailijan tuotteeseen verrattuna on onnistuttu blokkaamaan ihan loppuun asti. Lisäksi ehdot voivat muuttua /uusi asiakas, ilman että kukaan välttämättä tajuaa sitä heti.. Sehän tuossa on ideana.

Se, mitä tuon kanssa voi tehdä on jättää tuo ottamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Näyttää rantautuneen nyt myös suomeen tämä turhake.

Jenkkilässä telkkarista tuli näitä eri firmojen vakuutuksien mainoksia joka mainoskatkolla. Tiedä sitten onko siellä näistä hyötyä mutta en kyllä näe mitään järkeä suomessa ottaa tommosta vakuutusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Kas kummaa, Telia päivittänyt sivunsa ja nyt sieltä löytyvät tuoteseloste ja vakuutusehdot.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Häiriköiden ja identiteettivarkaiden perään voi aina lähettää venäläisen/balkanilaisen/muun itä-eurooppalaisen ammattimiehen joka varmistaa, että perseily loppuu.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
445
Kannattaa ensimmäisenä miettiä näitä juttuja tarjoajan/bisneksen puolesta. Jos tarjoaja olisi oikeasti sitä mieltä, että tällainen vakuutus olisi kohdallaan, sitä vakuutusta ei tarjottaisi
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 173
Kannattaa ensimmäisenä miettiä näitä juttuja tarjoajan/bisneksen puolesta. Jos tarjoaja olisi oikeasti sitä mieltä, että tällainen vakuutus olisi kohdallaan, sitä vakuutusta ei tarjottaisi
Oleks sä samaa mieltä myös liikenne- matka- ja kotivakuutuksista? Tottakai vakuutusten tarjoaminen on voitollista bisnestä vakuutusyhtiöille. Koko vakuutusbisneshän perustuu siihen, että suurin osa asiakkaista ei koskaan "hyödy" vakuutuksesta vaan heillä on pelkkä maksajan rooli, mutta niin se homma vaan menee aina.

Mun henk.koht. mielipide tästä ko. vakuutuksesta on kyllä se, että hinta on aika suolainen, mutta tää varmaan onkin suunnattu ns. teknisesti kykenemättömille ihmisille.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
445
Oleks sä samaa mieltä myös liikenne- matka- ja kotivakuutuksista? Tottakai vakuutusten tarjoaminen on voitollista bisnestä vakuutusyhtiöille. Koko vakuutusbisneshän perustuu siihen, että suurin osa asiakkaista ei koskaan "hyödy" vakuutuksesta vaan heillä on pelkkä maksajan rooli, mutta niin se homma vaan menee aina.

Mun henk.koht. mielipide tästä ko. vakuutuksesta on kyllä se, että hinta on aika suolainen, mutta tää varmaan onkin suunnattu ns. teknisesti kykenemättömille ihmisille.
No tietysti? Laske jostakin omalle kohalles kuinka tod. näk. nää sattumat. 99% maksat tyhjästä ja siihen 1 prosenttiin turvaten vakuutusyhtiöt tekee massinsa. Ei tässä pitäis olla mitään uutta kenellekään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Siinäpä sitten kun käy joku tuollainen identiteettivarkaus tms. niin kiva sitten alkaa tappelemaan Telian tuntemattomien sopimusehtojen kanssa sen sijaan että hoitaisi asian normiprosessin mukaan pankin, kaupan tms. kanssa :smoke:
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
158
Kuulostaa melko kalliilta tuo120€/vuosi. Ja vielä kun normaalille ihmiselle tuosta ei mahda kummoisia kuluja edes tulla. Yleensä luotonantajat ja pankit kärsivät näissä tappiot. Tiedä sitten julkisuuden henkilöille tms. jotka ovat brändänneet itsensä jne. Tosin tuonkin voinee kääntää ilmaiseksi mainokseksi, kun joka tuutista sitten saa lukea kuinkä hänen tietojaan on käytetty jne.

Enpä taida tarvita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 896
Häiriköiden ja identiteettivarkaiden perään voi aina lähettää venäläisen/balkanilaisen/muun itä-eurooppalaisen ammattimiehen joka varmistaa, että perseily loppuu.
Saahan sitä unelmoida kaikenlaista,ei ole kovinkaan helppoa jäljittää rosvoa joka on vähänkään fiksu.Mistäkö tiedän,rosvo tilasi minun nimissä rättejä eikä poliisi saanut selville tekijää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 207
Saahan sitä unelmoida kaikenlaista,ei ole kovinkaan helppoa jäljittää rosvoa joka on vähänkään fiksu.Mistäkö tiedän,rosvo tilasi minun nimissä rättejä eikä poliisi saanut selville tekijää.
Tuskin poliisi edes yritti selvittää tekijää, resurssipula jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 896
Tuskin poliisi edes yritti selvittää tekijää, resurssipula jne.
Mistäpä sitä tarkkaan tietää mutta muutamassa päivässä otti tutkija yhteyttä ja pyysi lisätietoja,muutaman viikon päästä ilmoitti ettei tekijää voi selvittää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Mistäpä sitä tarkkaan tietää mutta muutamassa päivässä otti tutkija yhteyttä ja pyysi lisätietoja,muutaman viikon päästä ilmoitti ettei tekijää voi selvittää.
Jouduitko vielä maksamaankin nää huijarin ostokset?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
No onko tuommoisesta vakuutukseta muuta hyötyä, kuin vaiva?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
360
Voi jestas jos tuollaista edes tarjotaan. Veikkaan että postaaja on joku, kuka tekee videoita nettiin. Itselle tuli nyt melkein samanlainen tarjous
 

ie1

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Sain tällaisen puhelun. Onkohan näistä kukaan saanut mitään hyötyä koskaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 185
Viestejä
4 214 941
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom