Uusien tärkeiden innovaatioiden kehittäminen Suomessa vaikeutunut ?!

Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
1 077
Nokian kaatuminen 2005 aiheutti massiivisen ongelman Suomen taloudessa kun talouden veturi suistui raiteilta. Myös kaikki perinteiset rahoituksen hanat sulkeutuivat...etenkin keksintösäätiön kaatuminen oli kova paikka monelle. Nyt vuoden alusta lopetettiin myös innovaatioseteli.

Itse olen innovoinut muutaman vallankumouksellisen innovaation, mutta en ole 10 vuoden aikana saanut aikaan muutakuin sen että kaksi innovaatioatani on varastettu ja niillä saatu aikaan muutamin miljardeja maailmalla ja 500 k € täällä.

Olen ainakin saanut tuta mitä siis avoimuus saa aikaan innovaatioasioissa. Nyt pelkään jo että pääinnovaationi saadaan varastettua tavalla tai toisella (tuulivoimalaprotoja jo kohta 6 kpl tehtynä ja testattuna).

Onko jollakin muulla vastaava fiilis tässä keksintöasiassa Suomessa 2025 ?

Innovaatioiden kauttahan saadaan aikaan vientiteolisuutta ja jopa uusiutuvien kautta parannettua maailmaa...vai mitä ?

Haluan kuulla miten muilla keksijöillä menee ja miten itse saisin asiaani vietyä eteenpäin ?

MTKn Esa Härmälä ihmetteli jo pari vuotta sitten miksei maanviljelijöiden ja kasvihuonetuottajien toivomaa tehokasta 50-200 kw kokoista äänetöntä voimalaa saada rahoitettua tekniikan säätiöiden toimesta ?

Johtuuko se maamme valitsemasta politiikasta ostaa Keski-Eeuroopasta kiinalaisia voimaloita ? Näihinhän kaadetaan sademetsää Equadorissa ( balsan hinta on tuplaantunut ja kaikki irtisaatava menee laivoilla Kiinaan ).

Kannataako mun enää jatkaa...keksinnön kehittämisestä on jo 10 vuotta...ilman rahoitusta ?

Kuvassa proto numero 2 (kuudes tulossa) 2018 Iin Laitakarissa lievässä noin 5 m/s tuulessa.

295588440_10224755486426055_1135271079053186629_n.jpg


Viimeisin versio on dimensioiltaan yli 2,5 x suurempi.


Opiskelinko virtausdynamiikkaa turhaan ?

"Kysyy epätietoinen Porista !"
 
Viimeksi muokattu:
Yksityishenkilönä ilmeisesti kehittelet tuota?

Vaikeatahan se saada rahoitusta. Ja patenttisuojaakin pitäisi hakea hyvin aikaisessa vaiheessa ja pitkissä projekteissa kenties useampaan otteeseen.

En tiedä onko se mitenkään vaikeutunut, aina tämä on ollut hiton vaikeaa ja aikaaviepää puuhaa.

Miten niin innovaatiosi on viety? Oliko suoja kunnossa ja hyvin kirjoitettu? Ilmeisesti ei?
 
Yksityishenkilönä ilmeisesti kehittelet tuota?

Vaikeatahan se saada rahoitusta. Ja patenttisuojaakin pitäisi hakea hyvin aikaisessa vaiheessa ja pitkissä projekteissa kenties useampaan otteeseen.

En tiedä onko se mitenkään vaikeutunut, aina tämä on ollut hiton vaikeaa ja aikaaviepää puuhaa.

Miten niin innovaatiosi on viety? Oliko suoja kunnossa ja hyvin kirjoitettu? Ilmeisesti ei?
Keksin heti useita VAWT tuulivoimaloita, joista yksi ikäänkuin siirrettiin eräille toimijoille Helsingissä.

Täysin yksin kellarissa 30 uuden sähkölaitteen avustuksella.
 
Ei kukaan sijoita salailiseen mullistavaan keksintöön ne kun on huijauksia, tahallisia tai tahattomia, lähes kaikki. Patentointiin jos ei ole varoja eikä uskalla esitellä keksintöäänsä sijoittajille niin pattitilanne.
Vähintään laitteesta pitäisi olla uskottavia mittauksia jotta joku voisi kiinostua siitä. Vuoden tuotantokäyrät olisi hyvä alku. Siitä voisi arvioida tuotantoa eri olosuhteissa ja olisihan se mekaanisesta kestävyydestä hyvä näyttö. Se että yhtenä iltana valo syttyi kirkkaasti ei varsinaisesti sijoittajia vakuuta...
 
Itse olen innovoinut muutaman vallankumouksellisen innovaation, mutta en ole 10 vuoden aikana saanut aikaan muutakuin sen että kaksi innovaatioatani on varastettu ja niillä saatu aikaan muutamin miljardeja maailmalla ja 500 k € täällä.

Näistä voinet kertoa tarkemmin, eli mitkäs kaksi innovaatiota on noin tuottaneet?
Kun, enää, ei sulla valitettavasti ole virallisesti osaa eikä arpaa noihin niin voinet tarinasi oikein hyvin kertoa :)
 
....
Viimeisin versio on dimensioiltaan yli 2,5 x suurempi.


Opiskelinko virtausdynamiikkaa turhaan ?

"Kysyy epätietoinen Porista !"

Aihe näyttää tututulta ja näistä "Innovaatioista" olet tehnyt vuosienaikana useampia aloituksia, jotka menneet eri saatesanoilla lukkoon, ja ohjeilla jos haluaa jatkaa.

Kannattaa muistella ne ja miettiä onko jotain uutta kerrottavaa oikeasti. ja vakuutta moderointi siitä.
 
Eikö tästä sun tuulimyllystä ollut jo ihan projekti topicci?
Tämä ei ole nyt mun tuulimyllyistä vaan innovaatioiden vaikeudesta Suomessa nykyään.

On sähköauto innovaatio, valonnopeuteen kykenevä avaruusalus ja sähkölentokone ( ja tuhansia muita ).

Katsoin 2014 että tarpeellisin ja ja tärkein olisi tuulivoimala. Olen keskittynyt siihen.
 
Aihe näyttää tututulta ja näistä "Innovaatioista" olet tehnyt vuosienaikana useampia aloituksia, jotka menneet eri saatesanoilla lukkoon, ja ohjeilla jos haluaa jatkaa.

Kannattaa muistella ne ja miettiä onko jotain uutta kerrottavaa oikeasti. ja vakuutta moderointi siitä.
Vapaa keskustelu ei taida olla sulle se juttu ?
 
Ei kukaan sijoita salailiseen mullistavaan keksintöön ne kun on huijauksia, tahallisia tai tahattomia, lähes kaikki. Patentointiin jos ei ole varoja eikä uskalla esitellä keksintöäänsä sijoittajille niin pattitilanne.
Vähintään laitteesta pitäisi olla uskottavia mittauksia jotta joku voisi kiinostua siitä. Vuoden tuotantokäyrät olisi hyvä alku. Siitä voisi arvioida tuotantoa eri olosuhteissa ja olisihan se mekaanisesta kestävyydestä hyvä näyttö. Se että yhtenä iltana valo syttyi kirkkaasti ei varsinaisesti sijoittajia vakuuta...
Tuollaiset numerot on vaikea tuottaa ilman rahoitusta. Aikoinaan eräs kotimainen jo menehtynyt kryptokeisari sai 3 miljoonaa rahoitusta VAWT Helix voimalalle 2004...sillä saatiin vasta toimiva proto aikaseksi.

Pisin aika mitä minä olen testannut yhteen menoon salaista innovaatiota on 3 vrk.
 
Yksityishenkilönä ilmeisesti kehittelet tuota?

Vaikeatahan se saada rahoitusta. Ja patenttisuojaakin pitäisi hakea hyvin aikaisessa vaiheessa ja pitkissä projekteissa kenties useampaan otteeseen.

En tiedä onko se mitenkään vaikeutunut, aina tämä on ollut hiton vaikeaa ja aikaaviepää puuhaa.

Miten niin innovaatiosi on viety? Oliko suoja kunnossa ja hyvin kirjoitettu? Ilmeisesti ei?
NDAn alaisessa inkupaattorissa oli eri säännöt pomoilla kuin kanoilla joita kasvatettiin.
 
Lopetapas tämä ketjun spammaaminen. Voit vastata useampaankin viestiin yhdessä viestissä eikä tarvitse postata puolenkymmentä postausta peräkkäin.

Tästä tuulimyllystähän (ja olikohan jostain lentokoneestakin) oli jo projektitopicci tuolla toisella alueella jossa sielläkin jankattiin näitä samoja asioita ja moderaattorit tulivat lopulta viheltämään pelin poikki.
 
Mäpä lopetan...anteeksi että tein10 vuotta töitä saadakseni maamme talouden jälleen jaloilleen...anteeksi.

Jatketaan vanhaan malliin ettei Suomesta vaan tulisi uutta Norjaa pohjolaan.

de-icing-wind-turbines.jpg
 
Mäpä lopetan...anteeksi että tein10 vuotta töitä saadakseni maamme talouden jälleen jaloilleen...anteeksi.
Turha siinä uhriutua yhtään. Kenties innovaatiosi ei ole tarpeeksi hyvä kaupallisesti toteutettavaksi tai et osaa myydä sitä. Tämä on sitä innovaattorin karua arkea.

Kaupallistaminen on helvetin vaikeata. Ja vaikka olisi nobel tason keksintö kyseessä, niin pitää olla aivan hemmetisti onnea ja olla oikeassa paikassa oikekaan aikaan, jotta keksinnnöllä olis edes jonkinmoiset samumat lähteä lentoon. Saumat ovat kuitenkin hyvin pienet. Ne ovat moninkertaisesti pienemmät yksityishenkilöllä, kuin jos jokin yritys ajaisi samaa asiaa, silloinkin tie on hiton kivikkoinen ja epätodennäköinen.

Jos olet suojannut keksintösi patentilla myy se tai lisensioi. On vaikea luopua "lapsestaan", mutta se on todennäköisesti ainoa oikea tapa saada siitä edes jotain hyötyä ja antaa innovaatiolle edes mahdollisuus kehittyyä kaupalliseksi tuotteeksi.
Eräs keksijän vaikemmista asioista on keksinnöstä luopuminen. Unohda se tai myy se.
Jos jälkimmäinen ei onnistu, niin unohda se. 10v on kuitenkin pitkä aika yrittää. Siirry seuraavaan haasteeseen.

Ja mitä oiken loppujen lopuksi haet keksinnölläsi ?


Olet varmasti kontaktoinnut monia alan yrityksiä, mutta keroppa mitä palautetta olet saanut ?
 
Joo tuo uhriutuminen on aika säälittävää.
Varsinkin kun ottaa huomioon sun edelliset topicit joissa ei, imo, kaikissa ollut kyllä päätä eikä häntää.
 
Tämä on sitä innovaattorin karua arkea.

Kaupallistaminen on helvetin vaikeata. Ja vaikka olisi nobel tason keksintö kyseessä, niin pitää olla aivan hemmetisti onnea ja olla oikeassa paikassa oikekaan aikaan, jotta keksinnnöllä olis edes jonkinmoiset samumat lähteä lentoon. Saumat ovat kuitenkin hyvin pienet. Ne ovat moninkertaisesti pienemmät yksityishenkilöllä, kuin jos jokin yritys ajaisi samaa asiaa, silloinkin tie on hiton kivikkoinen ja epätodennäköinen.
Miten polku innovaatiosta myytäväksi tuotteeksi noin käytännössä etenee? Idea ei yleensä muutu tuotteeksi ilman resursseja. Mistä rahoitusta eri vaiheisiin?

Oletetaanpa vaikka hypoteettinen idea uudenlaisesta pippurimyllystä. Pelkkä idea tuskin vakuuttaa rahoittajia. Autotallissa nykerretty proto olisi askel eteenpäin?

Suomi on varsin yritysvihamielinen maa. Olisiko tie vähemmän kivikkoinen esim. Ruotsissa, UK:ssa tai Jenkeissä?
 
Mistä rahoitusta eri vaiheisiin?
Onhan täällä tukimuotoja esim Business Finland. Mutta jos nyt pysytään innovaatioissa eikä business ideoissa, niin itse näkisin että jos keksit jotain niin suojaa se. Muuten isomat vie ja katselet vierestä. Yksityishenkilöillä tie on varmasti paljon kivikkoisempi kuin jollakin PK-yrityksellä ja rahoituksen saaminen hankalampaa.

Olisiko tie vähemmän kivikkoinen esim. Ruotsissa, UK:ssa tai Jenkeissä?
Siellä ehkä osataan kaupallistaa enemmän ja paremmin. Suomalainen insinöörikeksijä on miltei aina todella huono kaupallistaja.

Mutta takaisin otsikon aiheeseen, niin tuskimpa se on vaikeutunut, se on aina ollut pirun vaikeata.
 
Suomessa sijoittajilla on aika pienet budjetit. En nyt usko että yrittäjä vihamilisyyttä on muttasääntöjä kyllä riittää.

Oulun oma sijoittaja tapahtuma:
Ei muuta kuin avantoon kertomaan kuinka ylivoimainen keksintö sulla on. Ei sitä tiedä jos joku innostuisi.

Yleisin epäonnistumisen syy on kontaktien puute ja keksinnön yksin hautominen...
 
Mistä energia kiihdytykseen?
Keksin täysin uuden menetelmän....mutta voitaisiin sanoa että Buzzard Ramjet on sille yhtä kaukaista sukua kuin alkuameeba on sukua ihmiselle. Se ei tarvi lainkaan mukanaan tuomaa ajoainetta mutta on "ydinkäyttöinen".....tai no hieman...ohjaukseen. Mutta senkin poistaminen on työn alla.

Mikä on mielenkiintoista esimerkiksi 99% valonnopeuteen kykenevässä avaruusaluksessa on se että jos aiot vaikka Andromedaan joka on 2 miljoonan valovuoden päässä...olet siellä melkein samantien...mutta käytyäsi siellä kääntymässä ja tulet takaisin on maassa kulunut 4 miljoonaa vuotta. Eli selkeästi hitaampikin nopeus riittää...esimerkiksi 0.6 C.

Suhteellisuusteoria ja aikadilaatio tekee oikeastaan ylivalonnopeudella matkustamisesta turhaa.

Ensimmäinen ongelma tällaisen aluksen saamiseksi avaruuteen olisi se että jopa Space X:n alukset ovat aivan liian pieniä nostamaan sen komponentit radalle. Tarvittaisiin noin 140 m korkea ja 25 m halkaisijaltaan oleva alus. Toki jos avaruudessa voisi todella rakentaa jotakin niin pienemmistäkin komponenteista sen voisi tosiasiassa koota...mutta se tarvisi järjettömän monta nostokertaa.

Auringon ( aurinkojen galaktisessa skaalassa ) energia on tässä myös keskeinen.

Luoja on luonut meille kaikki eväät intergalaktisen matkustamiseen avaruudessa. Meidän pitäisi vain panna töpinäksi.




Suomessa sijoittajilla on aika pienet budjetit. En nyt usko että yrittäjä vihamilisyyttä on muttasääntöjä kyllä riittää.

Oulun oma sijoittaja tapahtuma:
Ei muuta kuin avantoon kertomaan kuinka ylivoimainen keksintö sulla on. Ei sitä tiedä jos joku innostuisi.

Yleisin epäonnistumisen syy on kontaktien puute ja keksinnön yksin hautominen...
Jäisessä vedessä seisominen ei ole mun juttu. Ennemmin olen "Zelenskinä" jonkun mijardöörin olkkarissa.
 
Viimeksi muokattu:
Keksin täysin uuden menetelmän....mutta voitaisiin sanoa että Buzzard Ramjet on sille yhtä kaukaista sukua kuin alkuameeba on sukua ihmiselle. Se ei tarvi lainkaan mukanaan tuomaa ajoainetta mutta on "ydinkäyttöinen".....tai no hieman...ohjaukseen. Mutta senkin poistaminen on työn alla.

Mikä on mielenkiintoista esimerkiksi 99% valonnopeuteen kykenevässä avaruusaluksessa on se että jos aiot vaikka Andromedaan joka on 2 miljoonan valovuoden päässä...olet siellä melkein samantien...mutta käytyäsi siellä kääntymässä ja tulet takaisin on maassa kulunut 4 miljoonaa vuotta. Eli selkeästi hitaampikin nopeus riittää...esimerkiksi 0.6 C.

Suhteellisuusteoria ja aikadilaatio tekee oikeastaan ylivalonnopeudella matkustamisesta turhaa.

Ensimmäinen ongelma tällaisen aluksen saamiseksi avaruuteen olisi se että jopa Space X:n alukset ovat aivan liian pieniä nostamaan sen komponentit radalle. Tarvittaisiin noin 140 m korkea ja 25 m halkaisijaltaan oleva alus. Toki jos avaruudessa voisi todella rakentaa jotakin niin pienemmistäkin komponenteista sen voisi tosiasiassa koota...mutta se tarvisi järjettömän monta nostokertaa.

Auringon ( aurinkojen galaktisessa skaalassa ) energia on tässä myös keskeinen.

Luoja on luonut meille kaikki eväät intergalaktisen matkustamiseen avaruudessa. Meidän pitäisi vain panna töpinäksi.





Jäisessä vedessä seisominen ei ole mun juttu. Ennemmin olen "Zelenskinä" jonkun mijardöörin olkkarissa.
No onkos tästä uudesta keksinnöstä jotain tieteellistä julkaisua luettavissa?
 
Mikä on mielenkiintoista esimerkiksi 99% valonnopeuteen kykenevässä avaruusaluksessa on se että jos aiot vaikka Andromedaan joka on 2 miljoonan valovuoden päässä...olet siellä melkein samantien...mutta käytyäsi siellä kääntymässä ja tulet takaisin on maassa kulunut 4 miljoonaa vuotta. Eli selkeästi hitaampikin nopeus riittää...esimerkiksi 0.6 C.

Suhteellisuusteoria ja aikadilaatio tekee oikeastaan ylivalonnopeudella matkustamisesta turhaa.

No en nyt sanoisi, että 240 000 vuotta on ”melkein samantien”.
 
Suomessa sijoittajilla on aika pienet budjetit. En nyt usko että yrittäjä vihamilisyyttä on muttasääntöjä kyllä riittää.

Oulun oma sijoittaja tapahtuma:
Ei muuta kuin avantoon kertomaan kuinka ylivoimainen keksintö sulla on. Ei sitä tiedä jos joku innostuisi.

Yleisin epäonnistumisen syy on kontaktien puute ja keksinnön yksin hautominen...
Jäisessä vedessä seisominen ei ole mun juttu. Ennemmin olen "Zelenskinä" jonkun mijardöörin olkkarissa.
No onkos tästä uudesta keksinnöstä jotain tieteellistä julkaisua luettavissa?
Ei tietenkään....se on tiukka liikesalaisuus. Mutta perustuu laskettavissa olevaan fysiikkaan. Laskettukin on että työntövoimaa eli propulsiota yntyy poikkeuksellisen epätavallisen näköisen avaruusaluksen systeemillä.

Rahoitan sen itse kun saan tuulivoimalan myyntikäyrät nousuun...tai jätän sen tyttärelleni tehtäväksi jos aika jättää ennen sitä.
 
Jäisessä vedessä seisominen ei ole mun juttu. Ennemmin olen "Zelenskinä" jonkun mijardöörin olkkarissa.

Ei tietenkään....se on tiukka liikesalaisuus. Mutta perustuu laskettavissa olevaan fysiikkaan. Laskettukin on että työntövoimaa eli propulsiota yntyy poikkeuksellisen epätavallisen näköisen avaruusaluksen systeemillä.

Rahoitan sen itse kun saan tuulivoimalan myyntikäyrät nousuun...tai jätän sen tyttärelleni tehtäväksi jos aika jättää ennen sitä.
Nyt kärsii uskottavuus aika satasella ja vielä siitä vähän yli. Valonnopeudella liikkuva alus muuttaisi koko ihmiskunnan olot täysin erilaisiksi ja olisi täysin varma nobelin palkinto tulossa. Tuon jos joku osaisi tehdä niin ei jättäisi jonkun tyttären tuulimyllyn varaan sen julkaisua.

Tuulimyllyillä sitten rahoitetaan vielä 140 m korkean ja 25 m halkaisijaltaan olevan aluksen teko avaruuteen. Realismi on tälle suunnitelmalle yhtä kaukaista sukua kuin alkuameeba Buzzard Ramjetille. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Tulee mieleen tästä lähinnä Leijonan Luola -sarjan ykköskauden höyrähtäneet "keksijät", jotka saapuvat hakemaan rahoitusta mitä uskomattomimpiin vekottimiinsa :D
 
Tää kuulostaa tuulispään lentokone-projektilta. Eikös sellainenkin ollut?
Ja tuo tuulimylly, samaa shaibaa tuli siitäkin aikoinaan. Hirveästi jengi kyseli/haastoi, ihan asiallisestikin, vastauksia ei vain tullut. Ja jos tuli, lisää diipaa tai kiukuttelua.

Mut mitenkä tuulispää myllyjen myyntikäyrät meinasit nyt saada nousuun?

Ja edelleen kiinnostaisi kuulla lisää noista sun menetetyistä miljardituotteista. Tästä kun osaat hyvin kertoa niin varmasti rahoitusta alkaa löytymään. Varsinkin kun et tästä uusimmasta käytännössä suostu kertomaan mitään, mutta raha silti kelpaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Tulee mieleen tästä lähinnä Leijonan Luola -sarjan ykköskauden höyrähtäneet "keksijät", jotka saapuvat hakemaan rahoitusta mitä uskomattomimpiin vekottimiinsa :D
Aika uskomaton se tosiaan on. En yhtään ihmettele vähätelevää asennettasi. Tämä voi olla yksi syy miksei keksijöitä arvosteta...suuri osa on höyrähtäneitä...rakastuvat omaan keksintöönsä vailla todellisuuteen pohjaavaa suhteellisuudentajua.
 
Viimeksi muokattu:
Tää kuulostaa tuulispään lentokone-projektilta. Eikös sellainenkin ollut?
Ja tuo tuulimylly, samaa shaibaa tuli siitäkin aikoinaan. Hirveästi jengi kyseli/haastoi, ihan asiallisestikin, vastauksia ei vain tullut. Ja jos tuli, lisää diipaa tai kiukuttelua.

Mut mitenkä tuulispää myllyjen myyntikäyrät meinasit nyt saada nousuun?

Ja edelleen kiinnostaisi kuulla lisää noista sun menetetyistä miljardituotteista. Tästä kun osaat hyvin kertoa niin varmasti rahoitusta alkaa löytymään. Varsinkin kun et tästä uusimmasta käytännössä suostu kertomaan mitään, mutta raha silti kelpaisi.
Tässä on yksi 12 vuoden takaa...sitäkään ei rahoitettu. Höyhenenkevyt avaruusalus...re-entryssä pistämätön.

super_fenix_mars_5.jpg


Tässä toinen 20 vuoden takaa...näitä saisi 100 yhden F-35n hinnlla. Tälla saisi jopa risteilyohjukset ammuttua alas. Dillon Minigun nokalle. 2 x LSX moottorit 2lla turbolla antaisi 2600 heppaa sille...koneelle joka olisi pienempi kuin Me-109.

162547-4d2bcd4d0582f300e9b4e42c26b52afb.jpg


Mach 0.6-0.78 (Kh-101)[2]
Maximum speed

The missile is powered by a TRDD-50A turbojet producing 450 kgf of thrust to cruise at 700–720 km/h (Mach 0.57 – Mach 0.59) with a maximum speed of 970 km/h (Mach 0.79) while flying 30–70 m above the ground
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on yksi 12 vuoden takaa...sitäkään ei rahoitettu.
Mistä hait rahoitusta ?

Kannataisko keskittyä hieman helpompiin projeteihin, niin rahoitustakin olisi hieman helpompi saada. Tuollaiselle projektille on aika vaikea saada ilmaa siipensä alle.


Ilmeisesti nyt sitten tuulimyllyjen kanssa työskentelet. Ketä oltet kontaktoinnut ja mitä palautetta olet saanut? Kannattaisi varmaan hakeutus "tuulimyllyfirmaan" töihin niin innovaatiosi saisivat mahdollisuudet onnistua.
 
Mistä hait rahoitusta ?

Kannataisko keskittyä hieman helpompiin projeteihin, niin rahoitustakin olisi hieman helpompi saada. Tuollaiselle projektille on aika vaikea saada ilmaa siipensä alle.


Ilmeisesti nyt sitten tuulimyllyjen kanssa työskentelet. Ketä oltet kontaktoinnut ja mitä palautetta olet saanut? Kannattaisi varmaan hakeutus "tuulimyllyfirmaan" töihin niin innovaatiosi saisivat mahdollisuudet onnistua.
Meillähän oli 2 isoa tuulivoimafirmaa...Winwind ja Mervento. Tunnen erinomaisesti Mervennon jokaisen johtoportaan kaverin ja töihinkin olisin 2015 päässyt mutta tämän uuden myllyn suunnittelu oli silloin vielä proof of concept tasoa ja Mervento meni konkkaan seuraavana vuonna.

Suurin ongelma on ettei kukaan ymmärrä näistä meillä mitään joten mitään kantaa ei oikeastaan kukaan voi ottaa. Keksijän kontolle jää paljon vastuuta.
 
Jäisessä vedessä seisominen ei ole mun juttu. Ennemmin olen "Zelenskinä" jonkun mijardöörin olkkarissa.
Tässäpä koko jutun juoni. Edes yritys rahoituksen hankkimiseksi "ei ole mun juttu" vaan heti pitäisi päästä jonkun "miljardöörin" pakeille.

Ota mallia Timo Äärisestä ja miten hoidetaan tuote markkinoille. Yli 200 miljoonaa katselukertaa Tiktokissa keksimälleen Furviking/Karvakamu karvanpoistajalle.
 
Tämä ei ole nyt mun tuulimyllyistä vaan innovaatioiden vaikeudesta Suomessa nykyään.

On sähköauto innovaatio, valonnopeuteen kykenevä avaruusalus ja sähkölentokone ( ja tuhansia muita ).

Katsoin 2014 että tarpeellisin ja ja tärkein olisi tuulivoimala. Olen keskittynyt siihen.
Keskittyisin valonnopeuteen kykenevään avaruusalukseen. Aikadilataation seurauksena ei tarvitsisi matkustajille edes mitään kryosäiliöitä yms isoja varastoja lentoja varten, ei kun vain pyyhkäisten Siriukseen.
 
Vaikea saada rahoitusta jos ei ole oikein mitään oikeaa dataa ja toimivaa protoa näyttää vaan jotain paint töherryksiä ja suuria puheita ties mistä teleporteista.

Tuulimylly ketjussa moneen kertaan vinkkejä miten jotain sähköntuottoa saisi dataksi asti noiden protojen kanssa, mutta meni ihan kuuroille korville ja sitten ideoidaan että kyllä tämä nyt jotenkin toimii kun hehkulamppu hieman hehkuu pilkkopimeässä ja seuraavaksi sähköntuoton testaamista varten suunnitellaan jonkun kiinalaisen vedenkeittimen ostamista Alista.
 
Vaikea saada rahoitusta jos ei ole oikein mitään oikeaa dataa ja toimivaa protoa näyttää vaan jotain paint töherryksiä ja suuria puheita ties mistä teleporteista.

Tuulimylly ketjussa moneen kertaan vinkkejä miten jotain sähköntuottoa saisi dataksi asti noiden protojen kanssa, mutta meni ihan kuuroille korville ja sitten ideoidaan että kyllä tämä nyt jotenkin toimii kun hehkulamppu hieman hehkuu pilkkopimeässä ja seuraavaksi sähköntuoton testaamista varten suunnitellaan jonkun kiinalaisen vedenkeittimen ostamista Alista.
Kitos kommentista...juuri tällaista positiivista kannustusta tarvitaan. Mittaukset ovat menneet erinomaisesti...kiitos kysymästä.
 
Viimeksi muokattu:
Keskittyisin valonnopeuteen kykenevään avaruusalukseen. Aikadilataation seurauksena ei tarvitsisi matkustajille edes mitään kryosäiliöitä yms isoja varastoja lentoja varten, ei kun vain pyyhkäisten Siriukseen.
Space X:n kanssa on käyty talvella neuvotteluja...samalla ratkaisin pari ongelmaa Starshipin re-entryyn liittyen. Katsotaan amuyöllä 01:30 tiistaina että auttoiko. Keskuteluyhteys on olemassa.
 
Kitos kommentista...juuri tällaista positiivista kannustusta tavitaan. Mittaukset ovat menneet erinomaisesti...kiitos kysymästä.
Se asia vaan on niin, että ei se muiden kannustus auta, jos et itse tee asialle mitään. Kukaan ei koputa oveen ja patenttia osta. Sinun pitää mennä se myymään jollekkin.
 
Jos joku haluaa tustua siihen keksintö booliin, niin pari linkkiä tältä palstalta


Muitakin ketjuja, ja muissakin ketjuissa juttu, ja vuosien aikana myös muissa keskustelupalstoissa.

Ketjuja suljettu kun ei oikein juttu etene.

Jutun juoni yleensä se että se mitä projekteistä kerrotaan ei vie eteenpäin ja se innovaatio on salaista, mistä seuraa perusteltu ajatus että se puuttuu tai on virheellinen.

Asiallisestikkin vaara että toinen kokee pilkaksi, ja myös varoituksten vaara moderonnin puolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku haluaa tustua siihen keksintö booliin, niin pari linkkiä tältä palstalta


Muitakin ketjuja, ja muissakin ketjuissa juttu, ja vuosien aikana myös muissa keskustelupalstoissa.

Ketjuja suljettu kun ei oikein juttu etene.

Jutun juoni yleensä se että se mitä projekteistä kerrotaan ei vie eteenpäin ja se innovaatio on salaista, mistä seuraa perusteltu ajatus että se puuttuu tai on virheellinen.

Asiallisestikkin vaara että toinen kokee pilkaksi, ja myös varoituksten vaara moderonnin puolelta.
Kiitos myös tästä erittäin kannustavasta kommentista...asia nyt varmasti etenee.
 
10 vuotta on nyt tehty töitä.
Joo mutta se, että nikkaroit vajassa ei edistä tuotteeksi saamista, jos et saa rahoittajaa tai isompaa firmaa innostumaan asiasta.

Lisäksi sun pitää saada ajatukset kuntoon ja unohtaa kaikki haaveilut jostain valon nopeudella liikkuvista aluksista. Ei kukaan rahoita mitään höpöä ja sinun uskottavuus vaan katoaa jos tuollaista selität.
 
Joo mutta se, että nikkaroit vajassa ei edistä tuotteeksi saamista, jos et saa rahoittajaa tai isompaa firmaa innostumaan asiasta.

Lisäksi sun pitää saada ajatukset kuntoon ja unohtaa kaikki haaveilut jostain valon nopeudella liikkuvista aluksista. Ei kukaan rahoita mitään höpöä ja sinun uskottavuus vaan katoaa jos tuollaista selität.
Nämä on keksitty jo 10-20 vuotta sitten...en mä juurikaan mitään mullistavaa uutta enää kykene keksimään...olen jo 62 vee. Mutta näiden toteuttaminen on hauskaa puuhaa varmasti seuraavat 100 vuotta ihmiskunnalle. Jäin pois oravanpyörästä saadakseni edes tämän "myllyn" markkinoille. Siinäkin itseasiassa keksii kokoajan uutta jotta saa siitä enemmän irti ja ratkoo käytännön ongelmia. Sir James Dyson teki 5 100+ pölynimuria jotta sai kaikki palat kohdalleen...koetan päästä vähemmällä.
 
Tässä on yksi 12 vuoden takaa...sitäkään ei rahoitettu. Höyhenenkevyt avaruusalus...re-entryssä pistämätön.

super_fenix_mars_5.jpg


Tässä toinen 20 vuoden takaa...näitä saisi 100 yhden F-35n hinnlla. Tälla saisi jopa risteilyohjukset ammuttua alas. Dillon Minigun nokalle. 2 x LSX moottorit 2lla turbolla antaisi 2600 heppaa sille...koneelle joka olisi pienempi kuin Me-109.

162547-4d2bcd4d0582f300e9b4e42c26b52afb.jpg


Mach 0.6-0.78 (Kh-101)[2]
Maximum speed

The missile is powered by a TRDD-50A turbojet producing 450 kgf of thrust to cruise at 700–720 km/h (Mach 0.57 – Mach 0.59) with a maximum speed of 970 km/h (Mach 0.79) while flying 30–70 m above the ground
Niin kummalla näistä noita miljardeja nyt tehtiin?
 
Ketjussa on otsikon mukaan tarkoitus keskutsella innovaatioiden kehittämisen vaikeutumisesta Suomessa, ei siis esitellä/ruotia yksittäisiä spesifejä projekteja ja niiden detaljeja. Kyseisiä projektiketjuja löytyy tältäkin foorumilta erikseen ja niistä ainakin osa on aikanaa täysin syystä pistetty lukkoon.

Keskittykää siis ketjun aiheesta keskustelemiseen.
 
Ketjussa on otsikon mukaan tarkoitus keskutsella innovaatioiden kehittämisen vaikeutumisesta Suomessa, ei siis esitellä/ruotia yksittäisiä spesifejä projekteja ja niiden detaljeja. Kyseisiä projektiketjuja löytyy tältäkin foorumilta erikseen ja niistä ainakin osa on aikanaa täysin syystä pistetty lukkoon.

Keskittykää siis ketjun aiheesta keskustelemiseen.
Ketjun aloittaja itse ensimmäisessä viestissä kertoo projektistaan ja jatkaa niistä kertoilua jokaisessa viestissään. En lähtisi tuolleen aloittajan ohi määrittelemään ketjun sisältöä.
 
Ketjun aloittaja itse ensimmäisessä viestissä kertoo projektistaan ja jatkaa niistä kertoilua jokaisessa viestissään. En lähtisi tuolleen aloittajan ohi määrittelemään ketjun sisältöä.
Ketjun aloittaja @tuulispää voisi tulla selventämään mikä tämän ketjun tarkoitus on? Aiemmat projektiketjut on laitettu syystä lukkoon, koska keskustelu siellä ei toistuvista ohjeistuksista huolimatta onnistunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 764
Viestejä
4 662 789
Jäsenet
76 499
Uusin jäsen
Syvere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom