Uusi pelikone

Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
29
Moro, mikä olisi paras tapa hankkia uusi pelikone nykyään?
Pitäiskö ostaa pakettikone gigantista vai ostaa osat ja maksaa kasaamisesta?
Noin 1600€ olisi budjetti.
 
Liittynyt
26.06.2019
Viestejä
204
Tällä hetkellä helpoimmalla ja nopeiten pääset kun ostat pakettikoneen uudella rtx näyttiksellä. osista on täällä hyvät yleisinfot tänhetkisestä tilanteesta ja muusta ja pakettikoneista on tällä alueella muutama keskustelu joissa niistä on jotakin puhuttu. En osaa neuvoo muuta mut tuossa nyt pari vinkkiä mistä voisi hieman tutkiskella. Käyttötarkoitusta ja mitä näyttöä käytössä jne olisi täällä hyvä avata enemmän ja kertoo muutenkin mahollisista vaatimuksista hieman niin fiksummatkin vaivautuu täällä vastaamaan! :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Moro, mikä olisi paras tapa hankkia uusi pelikone nykyään?
Pitäiskö ostaa pakettikone gigantista vai ostaa osat ja maksaa kasaamisesta?
Noin 1600€ olisi budjetti.
Sä et sitten pari viikkoa sitten tilannutkaan konetta vaikka sanoit tilanneesi?

 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
29
Sä et sitten pari viikkoa sitten tilannutkaan konetta vaikka sanoit tilanneesi?

Koneen pitäisi pyörittää vaativimpiakin pelejä sujuvasti korkeilla asetuksilla ja on 144hz näyttö käytössä.
Katselin Jimmsin valmiiks kasattuja myös mutta onkohan ne ylihintasia paljonkin?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Koneen pitäisi pyörittää vaativimpiakin pelejä sujuvasti korkeilla asetuksilla ja on 144hz näyttö käytössä.
Katselin Jimmsin valmiiks kasattuja myös mutta onkohan ne ylihintasia paljonkin?
Olen aika aloittelija näissä koneasioissa mikä kannattaa ja mikä ei, mutta sanoisin kuitenkin että on nuo huomattavasti järkevämpiä hankintoja kuin markettien paketti koneet.

Päivitys mahdollisuudet on paremmat tulevaisuudessa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Helpoiten ja nopeiten pääset kun ostat Jimm's Gamer Fox 1660 Super, pelitietokone - 1 029,00€ ja myyt näytönohjaimen kun saatavuudet parantuvat. Ei noita Jimmssin tehokkaampia pelikoneitakaan saa saatavuuden takia.
1
Tuota en todellakaan ostaisi.

Alta parempi pohja nopeasti kasattuna:

Screenshot_20210206-002439_Chrome.jpg


Sitten jonotat vielä budjettiin mahtuvaa radeon 6000 tai Nvidia 3000 sarjan näytönohjainta. Ja sillä välin käytät jotain varanäytönohjainta.
 

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
Tuota en todellakaan ostaisi.

Alta parempi pohja nopeasti kasattuna:



Sitten jonotat vielä budjettiin mahtuvaa radeon 6000 tai Nvidia 3000 sarjan näytönohjainta.
No jos kasaaminen on vaihtoehto niin sitten ehdottomasti valitsee itse osat.
Näytonohjaimia saa kyllä odottaa kuukausia, tai ostat täältä/torista.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
No jos kasaaminen on vaihtoehto niin sitten ehdottomasti valitsee itse osat.
Näytonohjaimia saa kyllä odottaa kuukausia, tai ostat täältä/torista.
Kyllä minä kasauttasin tuon koneen, jos ei itse voi kasata, saa laadukkaampia osia.

Katsoisin vielä tietokonekaupasta vastaavia osia kasaus palvelulla, jos itsekasaaminen ei ole vaihtoehto.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
29
No jos kasaaminen on vaihtoehto niin sitten ehdottomasti valitsee itse osat.
Näytonohjaimia saa kyllä odottaa kuukausia, tai ostat täältä/torista.
Kyllä minä kasauttasin tuon koneen, jos ei itse voi kasata, saa laadukkaampia osia.

Katsoisin vielä tietokonekaupasta vastaavia osia kasaus palvelulla, jos itsekasaaminen ei ole vaihtoehto.
Onko järkevämpää ostaa joku noista Lenovon pakettikoneista gigantista vai odottaa että saatavilla on 3070 ja ostaa muut osat itse
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Varmasti paljonkin halvemmalla, osien saatavuus vaan on nykyään niin ja näin. Jos haluat heti pelaamaan niin tässä tilanteessa joudut maksamaan reiluakin ylihintaa.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
29
Varmasti paljonkin halvemmalla, osien saatavuus vaan on nykyään niin ja näin. Jos haluat heti pelaamaan niin tässä tilanteessa joudut maksamaan reiluakin ylihintaa.
Valitsin itse suurinpiirtein samanlaiset osat Jimm'siltä ja sain hinnaksi noin 2200. Tuossa gigantin koneessa on myös nestejäähdytys joten onkohan se paljon ylihintainen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ei niitä tällä hetkellä ostella halvalla osina, kun näytönohjaimissa saa maksaa extraa aivan järkyttävästi. Pakettikoneissa ei sitten voi tietää saako ns. täyden arvosteluista tutun suorituskyvyn cpu:lle ja gpu:lle vai onko pakettikonevalmistaja vetänyt virrankulutusrajoja ja suorituskykyä alaspäin, jotta voi säästää jäähdytyksessä sekä virtalähteessä.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
567
Tuossa Omenissa on 500w virtalähde, vaikka Nvidian suositus 3070 on 650w. Aika kattavat pelitestit ja 3dMark tulokset tuolla sivuilla on listattu, niin kai tuo tässä maailmantilanteessa on siltikin ihan hyvä ostos.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Ns. täydellisessä maailmassa hinnat olisivat suunnilleen:

RTX 3070 550€
i5 180€
Hidas ram 50€
Pienehkö SSD 75€
Karvalakihtava emo 75€
Arveluttava kotelo 50€
Hieman arveluttava poweri 75€
Korkeintaan välttävä jäähy prossulle 25€

=1080€ ja siinä tulee windows lisenssi mukana, pitäähän sillekin arvoa hieman antaa.

Normaalioloissakin tuo olisi pakettikoneeksi parhaan pään hinta-laatusuhdetta, yllättävän tasapainoinen setti valmiskoneeksi ja ihan oikeasti järkevähkö paketti jollekin. Nykyisillä hinnoilla ja saatavuuksilla voisi sanoa että jos nyt ei suoraan halpa, niin ainakin ihan markkinahintainen
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
29
Ns. täydellisessä maailmassa hinnat olisivat suunnilleen:

RTX 3070 550€
i5 180€
Hidas ram 50€
Pienehkö SSD 75€
Karvalakihtava emo 75€
Arveluttava kotelo 50€
Hieman arveluttava poweri 75€
Korkeintaan välttävä jäähy prossulle 25€

=1080€ ja siinä tulee windows lisenssi mukana, pitäähän sillekin arvoa hieman antaa.

Normaalioloissakin tuo olisi pakettikoneeksi parhaan pään hinta-laatusuhdetta, yllättävän tasapainoinen setti valmiskoneeksi ja ihan oikeasti järkevähkö paketti jollekin. Nykyisillä hinnoilla ja saatavuuksilla voisi sanoa että jos nyt ei suoraan halpa, niin ainakin ihan markkinahintainen
No jos kasaaminen on vaihtoehto niin sitten ehdottomasti valitsee itse osat.
Näytonohjaimia saa kyllä odottaa kuukausia, tai ostat täältä/torista.
Nyt kun tuo HP:n kone on vissiin lähtenyt gigantin sivuilta niin entä samaan hintaan oleva Lenovo Lenovo Legion T7 34IMZ5 pelitietokone i7K/16/1024/3080 - Pelitietokoneet
Onko tuo kannattava ostaa? Ainakin vaikuttaa siltä että ei ole kauheen halpoja osia ja hyvä jäähdytys mutta kuinka paljonon tossa säästäisi, jos samat osat hankkis jimmsistä ja kasaisi?
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Nyt kun tuo HP:n kone on vissiin lähtenyt gigantin sivuilta niin entä samaan hintaan oleva Lenovo Lenovo Legion T7 34IMZ5 pelitietokone i7K/16/1024/3080 - Pelitietokoneet
Onko tuo kannattava ostaa? Ainakin vaikuttaa siltä että ei ole kauheen halpoja osia ja hyvä jäähdytys mutta kuinka paljonon tossa säästäisi, jos samat osat hankkis jimmsistä ja kasaisi?
Tuosta:
Screenshot_20210212-024716_Chrome.jpg

Vajaa 1000 € hinta ennen näytönohjainta, ja osat on laadukkaita, mm. Virtalähde 10 vuoden takuulla 80 plus gold, tehokas ilmajäähy, emolevyn virransyöttö kestää hyvin kellottelua, muistituki paperilla jopa 4800 sekä emossa on 2,5 gigan lan.
Screenshot_20200718-114017.pngScreenshot_20201228-020411_YouTube.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
29
Tuosta:


Vajaa 1000 € hinta ennen näytönohjainta, ja osat on laadukkaita, mm. Virtalähde 10 vuoden takuulla 80 plus gold, tehokas ilmajäähy, emolevyn virransyöttö kestää hyvin kellottelua, muistituki paperilla jopa 4800 sekä emossa on 2,5 gigan lan.
Näytön ohjaimen saatavuudessa kestää vaa niin paljon, että ei huvita odottaa
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
948
Jos ei uusi tarvi olla, niin osta käytettynä täältä joku, tai torista, ja vertailee hieman hintoja aluksi, joissain koneissa voi olla ylihintaa monta sataa, ja aina voi tinkiä.
Kasaan ite omat koneeni, mutta kauan sitten mulla hajos yhtäkkiä pc ja piti tehdä kotoa käsin etäopiskelua ja tuli hirmu kiire uudelle niin ostin huuto netistä valmiin. Se olikin mulla kauan ja vielä vuosia kakkoskoneena, kunnes torissa myin osittain päivitetyillä komponenteilla, myynyt pari konetta siellä, kaikki "pelikoneita".

3070 on todella hyvä näyttis tällä hetkellä, saatavus taitaa olla ihan hyvä, mutta hintaa 1000e, itelläkin tässä nykyisessä pelikoneessa, mutta maksoin 669e ennen joulua.

hyvä vaihtoehto on jimms bundle, jossa ssd, muistit, emo, cpu ja osta amd 3000 sarjaa, varmasti riittää, luulisin, että jimms chatt voi neuvoa kans kun sanoo hinnan ja pyytää kasauksen.
siihen näyttis, kotelo, virtalähde ja muut. mitään gigantin pakettikoneita ei kannata ostaa, ellei ole masokisti :)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 699
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom