"uusi" näytönohjain

Ajattelin päivittää pc:tä, kun 5 vuotta sitten ostamassa käytetyssä koneessa oli GTX980 jonka rajallisuus tuli vasta hetki sitten vastaan. Hommasin käytettynä RTX2070 ja asensin sen koneeseen ja kun painoin virtanappia mitään ei tapahdu. Ainoastaan USB:illa kytketyt laitteet heräs, kun laitoin virrat takaisin virtalähteeseen. Koitin asentaa uudestaan GPU:n, double chekkasin et virtalähde on riittävä näyttikselle, irrotin cmosin resetoidakseni biosin ja kytkin vanhan näyttiksen takaisin mutta kone ei silläkään herännyt vaikka toimi vielä aamulla sen kanssa ongelmitta.

Nyt kaivattis it-tukea 🥲

Onkos sulla siinä integroitua näyttistä, jos kokeilet ilman, että laitat kumpaakaan noista näyttiksistä kiinni? Itsellä oli hieman vastaavanlainen tilanne joku aika sitten ja syyksi paljastui virtalähde.
Mikä virtalähde sulla on? Ilmeisesti ei enää kovin tuore sekään?

Onkos sulla siinä integroitua näyttistä, jos kokeilet ilman, että laitat kumpaakaan noista näyttiksistä kiinni? Itsellä oli hieman vastaavanlainen tilanne joku aika sitten ja syyksi paljastui virtalähde.
Mikä virtalähde sulla on? Ilmeisesti ei enää kovin tuore sekään?
ilmeisesti pitäis olla. mulla asrock z77 pro3 emolevy ja intel i7 3370 prossu. mutta kun kytkin äsken tohon pelkän hdmi:n niin ei silti herännyt ja näyttö hyppi hetken analogin ja hdmi1 välillä kunnes sammu itsestään.

virtalähteenä mulla Corsair cx600 mikä on kyl just siinä rajoilla kun ton "uuden" näyttiksen minimi tais olla 550w. kaikki osat on joo käytettyjä ja aika vanhaa rautaa 😅

Vahvasti veikkaan virtalähdettä näillä tiedoilla. Jos mahdollista testata toisella virtalähteellä, niin hyvä.
Muutoinhan noita saanee noin 50-100 euron haarukkaan kohtuu hyvin uutena (gold) ja käytettynäkin toki, mutta hyvä huomioida myös käyttöikä.

Vahvasti veikkaan virtalähdettä näillä tiedoilla. Jos mahdollista testata toisella virtalähteellä, niin hyvä.
Muutoinhan noita saanee noin 50-100 euron haarukkaan kohtuu hyvin uutena (gold) ja käytettynäkin toki, mutta hyvä huomioida myös käyttöikä.
minkä tehoinen virtalähde olis paras näillä mun tiedoilla?

600w virtalähde on tehonsa puolesta aivan riittävä, 2070 ja 980 eivät paljon eroa kulutukseltaan. Molemmat alle 200w. Eli jos virtalähde on vikana, niin siinä on joku muu vika kuin liian vähän virtaa.
Komppaan tätä. 2070:lle taitaa olla suositus 450W, joten piisaa varsin hyvin. Itse meinasin ehdottaa 650W, mutta mie olenkin enemmän överit kuin vajarit -koulukuntaa. :D

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
303 924
Jäsenet
82 439
Uusin jäsen
jalomeloni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom