Uuden auton käsittelyt ja suojaukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markus
  • Aloitettu Aloitettu
Kuuluuko tuohon myllytys?
Kyllä kuuluu muuten ei voida pinnoitetta pistää,ensinnäkin ei tartu kunnolla ja sen lisäksi kaikki pienet virheet näkyy selvemmin.
Itse muistakseni oma auto oli 3 päivää siellä käsittelyssä kun alustasuojasin samalla+ silloin saa sen keramisen pinnoitteen hieman halvemmalla kun ei tarvitse pestää sitä autoa uudelleen ja kuivatella uunissa kun se vie kuitenkin aikaa.
Halpaa se ei missään nimessä ole ja en tiedä kuinka hyvää jälkeä eri finnkor liikkeet tekee kun olen aina sama liikettä käyttänyt kaikissa omissa autoissa.
 
300€ henkilöauton myllytyksestä ja pinnoituksesta ei kyllä kuulosta kovin oikealta jos siitä pitäis käteenkin jotain jäädä. Mikä pinnoite kyseessä?
 
Katsoin hinnastoa ja se oli noussut 350€ mutta siinä ei kuulu myllytys.
Palveluhinnasto | Autospa Albin Lindström
Olen joskus talvella käynyt pesemässä autoa siellä ja tekee ihan hyvää jälkeä.
Finkor käyttämä maksaa esim ford focus vm 2015- 540€ ja siinä ainakin myllytetään autoa vaikkei siinä sitä sanota ainakin kaikki 4 viimeistä autoa mitä olen siellä käyttänyt.
 
No sitähän mä vähän ajattelin ettei 300€ voi kuulu myllytys jos ei harrastukseen tee.

Ajattele: vaikka kuinka nopeasti tekis niin kyllä se kiilloitus ottaa sen vähintään 4-8 tuntia autosta riippuen. Kiillotus hinnaston mukaan 50€ tunti eli vähintään 200-400€ lisää hintaan.
 
Focukselle varattu nyt aika Finikor Tuplaturva-käsittelyyn ja samaan konkurssiin vedetään myös BrilliantPlus+ keraaminen pinnoite. Koko riemu kustantaa 1400 euroa mutta tuopahan vähän mielenrauhaa itselle. :)
 
Kannattaa kyllä teettää ruostesuojaukset, Vi Biligare antoi 2/5 tehdassuojauksille, eli Ford jatkaa hyväksi havaittua "toisen omistajan ongelma" suunnitelmaa.
 
Pesevätkö ja kuivaavatko ruostesuojaamat myös ovien kotelot sisäpaneelin pois ottamalla vai ruiskivatko vain kotelosuojat sen kummemmin.
Eli kannattaisko teetättää vain alustansuojaus ilman noita koteloja ja ruiskia sitten itse BH Dynax S-50 kotelosuojat oviin ja muihin paikkoihin? Vai tuleeko jotain ongelmia jos ruiskii ilman paneelien pois ottamista? Auto 2017 hyundai.
 
Aina ihmetellyt:confused: tuota, ettei liikkeet vaihtohyvityksessä huomioi onko auto/pohja uutena ruostesuojattu ?! Uutena ehjälle puhtaalle pinnalle suojaus , sehän kaikista järkevin ja eniten hyötyä/vastinetta rahalle antaa.
Itsellä ollut yksi uutena ostettu auto ja uutena suojautin. Ja nyt 24v jälkeen pohja priimakunnossa. Tosin kotelonsuojalla tuorestanut joinain kesinä ruiskulla sumuttanut. Ihan noilla normi Tectyl/finikor litkuilla, luulen et BH parhaat aineet.

Maalipintaan uuteen autoon valitsisin Korrek Cure.
 
Kannattaa kyllä teettää ruostesuojaukset, Vi Biligare antoi 2/5 tehdassuojauksille, eli Ford jatkaa hyväksi havaittua "toisen omistajan ongelma" suunnitelmaa.

Mulla oli 2005 mondeo mitä oltu koskaan suojattu, eikä siinä ollut kuin pintaruostetta apurungossa, ovisaumatkin oli tehtaan jäljiltä kuin uudet kun lähti vaihtoon 12v ja 300tkm ajettuna. Sekin on miten autoa pidetään ja tuota oli hyvin pidetty.
 
Ei mullakaan mk3 mondeossa ovissa mitään ruostetta ollu, mutta taka-akselisto ja korin peräpää oli kuin yksi ruosteköntti (farkku kyseessä)
 
Hyvä ystäväni sai tuossa alkukesästä pakasta vedetyn uuden Octavia farmarin. Autoon ostettiin lisäpalveluna pinnoitus joka oli Stardust PCS 5.
Kolme viikkoa pinnoituksesta ystäväni pesi auton normaalisti käyttämällä mietoa auton pesu ainetta. Auto näytti hyvältä ja vesi poistui suurina pisaroina maalipinnalta. Eli juuri kuten pinnoitetun maalipinnan kuuluukin käyttäytyä.

Nyt pari viikkoa sitten ystäväni pesi auton uudelleen koska auto oli ollut useita viikkoja pesemättä. Jo huuhtelun aikana ystäväni ihmetteli että vesi jää ikään kuin kiinni maalipinnalle eli äkkiseltään tuntuisi että pinnoitusta ei olisi. Auto pestiin taas sillä samalla miedolla auton pesuaineella mutta pinta ei nyt reagoikaan veteen kuten ensimmäisellä kerralla.

Ystäväni tässä jo vähän hermostuksissaan marssi liikkeeseen joka pinnoituksen hoiti. Sieltä oli ensinnä sanottu että auto on pinnoitettu(mitä kyllä epäilen vahvasti kun itsekin tiedän miten suurin osa markkinoilla olevista pinnoitteista käyttäytyy).

Oli kuulemma jokin pinnoitteen edustajakin käynyt katselemassa ja ihmettelemässä.

Ystävälleni oli kiven kovaa väitetty että ei se pinnoite "aina" reagoi noin veden kanssa. P**kapuhetta sanon minä! Kyllä tietääkseni pinnoitteet oikein tehtynä kuuluukin käyttäytyä kuten auton maalipinta alkuun reagoikin.

Nyt kysynkin onko jollain muulla kokemuksia ko. Pinnoitteesta?
 
Tänään olisi tarkoitus mennä laittamaan omaan uuteen kulkineeseesn Stardust PCS2.
Käsittääkseni noita on kehuttu kestäviksi ja tuon PCS5:n han pitäisi pysyä pinnassa monta vuotta.
 
Tänään olisi tarkoitus mennä laittamaan omaan uuteen kulkineeseesn Stardust PCS2.
Käsittääkseni noita on kehuttu kestäviksi ja tuon PCS5:n han pitäisi pysyä pinnassa monta vuotta.

Näin minäkin olen ymmärtänyt mutta vähän tuntuu siltä että taitaa olla "myyntipuheita" tai ihan puhdas huijaus koska maalipinta ei reagoi hylkivästi veteen.
Kuitit ja takuu on kuitenkin tuolle työlle mutta jotenkin särähtää korvaan että "pinnoite ei aina reagoi veteen"... Kuulostaa erikoiselta.
 
Hyvä ystäväni sai tuossa alkukesästä pakasta vedetyn uuden Octavia farmarin. Autoon ostettiin lisäpalveluna pinnoitus joka oli Stardust PCS 5.
Kolme viikkoa pinnoituksesta ystäväni pesi auton normaalisti käyttämällä mietoa auton pesu ainetta. Auto näytti hyvältä ja vesi poistui suurina pisaroina maalipinnalta. Eli juuri kuten pinnoitetun maalipinnan kuuluukin käyttäytyä.

Nyt pari viikkoa sitten ystäväni pesi auton uudelleen koska auto oli ollut useita viikkoja pesemättä. Jo huuhtelun aikana ystäväni ihmetteli että vesi jää ikään kuin kiinni maalipinnalle eli äkkiseltään tuntuisi että pinnoitusta ei olisi. Auto pestiin taas sillä samalla miedolla auton pesuaineella mutta pinta ei nyt reagoikaan veteen kuten ensimmäisellä kerralla.

Ystäväni tässä jo vähän hermostuksissaan marssi liikkeeseen joka pinnoituksen hoiti. Sieltä oli ensinnä sanottu että auto on pinnoitettu(mitä kyllä epäilen vahvasti kun itsekin tiedän miten suurin osa markkinoilla olevista pinnoitteista käyttäytyy).

Oli kuulemma jokin pinnoitteen edustajakin käynyt katselemassa ja ihmettelemässä.

Ystävälleni oli kiven kovaa väitetty että ei se pinnoite "aina" reagoi noin veden kanssa. P**kapuhetta sanon minä! Kyllä tietääkseni pinnoitteet oikein tehtynä kuuluukin käyttäytyä kuten auton maalipinta alkuun reagoikin.

Nyt kysynkin onko jollain muulla kokemuksia ko. Pinnoitteesta?

Miksei sitä pestä kunnolla? Todennäköisesti siinä on vaa paskaa pinnassa. Jos ei kunnon liukkaripesun jälkeenkään helmeilee niin sitten siinä ei ole pinnoitetta tai se on ryssitty.
 
Miksei sitä pestä kunnolla? Todennäköisesti siinä on vaa paskaa pinnassa. Jos ei kunnon liukkaripesun jälkeenkään helmeilee niin sitten siinä ei ole pinnoitetta tai se on ryssitty.
Kyllä se on pesty ihan kunnolla autoduden tuotteella.
 
Näin minäkin olen ymmärtänyt mutta vähän tuntuu siltä että taitaa olla "myyntipuheita" tai ihan puhdas huijaus koska maalipinta ei reagoi hylkivästi veteen.
Kuitit ja takuu on kuitenkin tuolle työlle mutta jotenkin särähtää korvaan että "pinnoite ei aina reagoi veteen"... Kuulostaa erikoiselta.
Kuulostaa paskapuheelta. Omissa olleet pinnoitteet on kyllä aina reagoineet hylkivästi veteen.
 
Koko pinnoitteen idea on nimensä mukaisesti olla pinnoitteena. Joko paska pinnoite tai mokattu jotain sen laittamisessa.

Kättä taskuun ja auto ammattilaiselle, sitten Korrekin Pro Ceramic TFC Cure pintaan (ei pidä sekoittaa kuluttajatuotteisiin). Ei tarvitse jännittää kestoa vähintään kolmeen vuoteen, voi kestää jopa tuplat jos ei aja kauheasti ja pesee tarpeeksi usein kevyellä ja miedolla vaahdottimella.
 
Itse ostin uuden auton 2019 ja teetätin siihen PPshield Cure-pinnoitteen kun mittarissa oli aika tarkkaan 200km. Hintaa oli 550€ sisältäen koko auton kiillotuksen ja pinnoituksen mukaan lukien vanteet, muoviosat yms. Homman hoiti TKP-palvelut Oy Espoossa ja autona oli tummanharmaa Nissan navara.

Ensimmäisen vuoden, pesin autoa pelkästään raskaalle kalustolle tarkoitetulla liukkarilla ja painepesurilla. Sienellä/harjalla en kertaakaan. Auto lähti aina kiiltävän puhtaaksi, olisinko 3 kertaa käyttänyt tkp-palveluilla "perusteellisessa pesussa" joka maksoi 30€.
Toisena vuonna tuli sitten käytettyä autoa jo harjapesukoneessa/pestyä kerran kaksi sienelläkin. Sama meno jatkui kolmantena vuonna ja kun auton kesällä myin, se oli 3v vanha ja 75tkm ajettu.

Auto oli siis työkäytössä, sitä ei kertaakaan vahattu tai käsitelty uudestaan 3v aikana ja maalipinnoissa ei ollut naarmuakaan myydessä (siis harjapesuista, pensaista tms tulevia valoa vasten näkyviä hiusnaarmuja). Itse ainakin uskon että tuo on ihan puhtaasti pinnoitteen ansiota ja helppohoitoisuuteen yhdistettynä, teetätän samassa paikassa vastaavan pinnoitteen myös seuraavalle uudelle autolle. Voin suositella lämpimästi.
 
Minä laitan työkseni pinnotteita, mm. Korrekin kamppeita. Täytyy kyllä kehua noita kaikkia niiden ammattituotteita, kestot ovat olleet luvattuja, eikä noi mene kalkista sun muusta skeidasta tukkoon yhtä herkästi kuin monet muut pinnoitteet. Esim. Ceramic Pro joka on iso tekijä, on selvästi arempi huolimattomalle kuivaukselle, ja meillä sitä ei enää ole käytetty.
 
Miten tuollainen Polymatrix kestää liuottimia? Helppohan se on levittää kyllä, mutta jos auto käy 2-3krt/kk harjapesussa niin en usko että kestää pinta "virheettömänä" edes tuota 3kk. Ainakin tuo Cure suojasi maalipintaa niin, että vaikka viikoittain pensaat raapivat kylkiä jalkakäytävillä yms niin yhtään jälkeä ei maalipinnassa ollut 3v jälkeen, samaa ei voi sanoa aiemmista autoista.
Mutta makuasioitahan nämä. Toisille tuo pinnoitushinta on liikaa, ja etenkin jos tykkää sen auton pestä käsin niin samalla vaivalla siihen suihkii jonkun kiiltoaineen pintaan seuraavaa pesua varten. Mutta kestävyyydessä, helppoudessa ja maalipinnan suojauksessa ei tuota Curea varmaan voita mikään.
 
Finikorin Brilliant Plus+ on ainakin pysynyt hyvin pinnassa, vielä 8k jälkeen, vesi valuu kuin hanhen selästä.
3 vuoden takuuhan tuolle annettiin mutta en jaksa uskoa että kolmea vuotta tuo kestää.
 
Hyvin tuo Polymatrix kyllä kestää helppokäyttöisyys huomioon ottaen. Muita hyviä tuotteita ovat mm. Koch Chemien Protector Wax, joka on nätti levittää pestyn auton päälle vaahdottimella, tuosta en kyllä tiedä saako sitä kuluttajat ostettua? Sonaxin Brilliant Shine Detailer kesti yhdellä käyttökerralla omissa testeissä 3kk, levitys oli kuivausliinalla kuivauksen yhteydessä.
 
Hyvin tuo Polymatrix kyllä kestää helppokäyttöisyys huomioon ottaen. Muita hyviä tuotteita ovat mm. Koch Chemien Protector Wax, joka on nätti levittää pestyn auton päälle vaahdottimella, tuosta en kyllä tiedä saako sitä kuluttajat ostettua? Sonaxin Brilliant Shine Detailer kesti yhdellä käyttökerralla omissa testeissä 3kk, levitys oli kuivausliinalla kuivauksen yhteydessä.

Saa tuota protector waxia suomestakin, esim. kärkkäiseltä saa ja saksan amazonistakin voi tilata. Pullo tuli joskus kesällä ostettua, on sitä tullut jonkin verran käytettyä jo ja ei se oikeasti kestä kuin muutamia viikkoja. Ei voi verrata mitenkään esim. tuohon polymatrixiin, ei kestä yhtään järeillä aineilla esipesua ym.
On toisaalta niin halpaa ja helppoa käyttää että sama vetäistä joka pesun yhteydessä. Tuohan on siis laimennettavaa kamaa, 30ml tuotetta litraan vettä. Olen kunnolliseen puolenlitran sumupulloon laittanut tuota, riittää sopivasti yhteen autoon ja tuntuu toimivan paremmin kuin ohjeen mukaan vaahdottimella ruikittuna.
Omaan autoon kun olen keraamisen pinnoitteen vääntänyt niin vähän turhaan tuli ostettua, tuoksu on kyllä erinomainen :geek:
 
Mitäs PCS5 pinnoitteet ovat kestäneet aikaa? Tässä juuri uudelle autolle mietin pinnoitus vaihtoehtoja.

Onkos mikään alan lehti tehnyt pinnoitteista tutkimuksia/artikkelia?
 
Minun tietäkseni ei ole tehty testejä kun on hieman haastavampi niitä tehdä jos haluaa hyvät tulokset pitäisi testi kestää vähintään vuoden.
Kaikki arvostelut mitä itse olen nähnyt ovat maksettuja eli niistä ei saa mitään irti.
Itsellä vm 2017 auto missä teetin pinnoitteen alustasuojauksen yhteydessä ja nyt alkaa huomata että olisi uuden käsittelyn aika ja samalla teen alustasuojaksen pienen käsittelyn.
 
  • Tykkää
Reactions: T0m
Edit: siirsin autonpesuketjuun, täällä puhutaan vain uusista autoista otsikon mukaan
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs PCS5 pinnoitteet ovat kestäneet aikaa? Tässä juuri uudelle autolle mietin pinnoitus vaihtoehtoja.

Onkos mikään alan lehti tehnyt pinnoitteista tutkimuksia/artikkelia?
Omassa autossa ollut nyt reilu 2v Pcs5 kilometrejä tullut 20tkm ja pinta on pysynyt samassa kunnossa kun juuri laitettuna.
 
  • Tykkää
Reactions: T0m
Cartec ceramic guard, onko kellään kokemuksia?

Raisiossa asentaa Suorax Oy ja lupasivat uuteen pikku autoon noin 500-550€ hinnalla.

Takuu 36kk ja vuosittain jos käyttää heillä tarkistuksessa ja pesussa niin takuu jatkuu aina vuodella.

Useampaa ainetta olen kysellyt ja tämä vaikutti parhaalta (myös pinnoittajan asiantuntemus) mutta en ole vielä päätöstä tehnyt.

 
Cartec ceramic guard, onko kellään kokemuksia?

Raisiossa asentaa Suorax Oy ja lupasivat uuteen pikku autoon noin 500-550€ hinnalla.

Takuu 36kk ja vuosittain jos käyttää heillä tarkistuksessa ja pesussa niin takuu jatkuu aina vuodella.

Useampaa ainetta olen kysellyt ja tämä vaikutti parhaalta (myös pinnoittajan asiantuntemus) mutta en ole vielä päätöstä tehnyt.

Suosittelen kyl jotain muuta pinnotetta. Esim Stardust pcs5, Qyeon, carpro finest reserve tai korrek pro evo. Noilla ei ainakaan mene metsään ja saat rahalle vastinetta.
 
Ok. Onko tästä Cartecista jotain kokemusta? Liike joka asentaa tätä kertoi että asentavat muitakin pinnoitteita mutta piti itse tätä parhaana. Myös tuo takuu jatkuu vuoden kerrallaan jos käyttää tarkistuksessa asia joka vähän mietityttää. No tämä selviää kysymällä jos tähän päätyy.

Korrek Evo on varmasti hyvä (tiedä sitten kestääkö sen luvatun viisi vuotta, ei mitään vuosi huolto juttuja). Selkeästi myös kallein 700€ alkaen. Olen kuullut vain hyvää tästä tuotteesta (jopa tämä Cartecin asentaja kehui että on pätevä tuote)

Stardust on myös merkki josta olen kuullut paljon (Korrekin entiset kaverit kuulemani mukaan) hinta myös alkaen 600€ ja olen kuullut myös huonoa palautetta tästä.

Nasiol nl272 on kai aika pätevä tuote (Cartec in asentajalta löytyi tämä tuote myös)

Fuerte myös merkki johon olen törmännyt, ei muuta tietoa kuin että asentaja kehui (yllättäen) ja hintaa noin 450-500€

Mutta tosiaan meneekö hinta edellä (Autodude ja vahaa 100€) Cartec 500€ vai Evo 700€

Onneksi vielä aikaa pohtia.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Onko tästä Cartecista jotain kokemusta? Liike joka asentaa tätä kertoi että asentavat muitakin pinnoitteita mutta piti itse tätä parhaana. Myös tuo takuu jatkuu vuoden kerrallaan jos käyttää tarkistuksessa asia joka vähän mietityttää. No tämä selviää kysymällä jos tähän päätyy.

Korrek Evo on varmasti hyvä (tiedä sitten kestääkö sen luvatun viisi vuotta, ei mitään vuosi huolto juttuja). Selkeästi myös kallein 700€ alkaen. Olen kuullut vain hyvää tästä tuotteesta (jopa tämä Cartecin asentaja kehui että on pätevä tuote)

Stardust on myös merkki josta olen kuullut paljon (Korrekin entiset kaverit kuulemani mukaan) hinta myös alkaen 600€ ja olen kuullut myös huonoa palautetta tästä.

Nasiol nl272 on kai aika pätevä tuote (Cartec in asentajalta löytyi tämä tuote myös)

Fuerte myös merkki johon olen törmännyt, ei muuta tietoa kuin että asentaja kehui (yllättäen) ja hintaa noin 450-500€

Mutta tosiaan meneekö hinta edellä (Autodude ja vahaa 100€) Cartec 500€ vai Evo 700€

Onneksi vielä aikaa pohtia.
On kokemusta cartecistä, kaveri otti mersuun ja 8tkm jälkeen perä ja kyljet ei enään toiminut ja käytti useemassa paikassa jotta oltais saatu "auki" ne kyljet. Nasiol on sit tass motonet kamaa ja todella monet ulkomaalaistaustaiset yritykset käyttävät tuota. Fuerte taas on sitten melkein kymmenen vuotta vanha pinnoite ja sen jälkeen on aineet aika paljon muuttunu. Jos tollasia sulle suositellaan hyvänä, niin vaihtaisin ite paikkaa johkiin toiseen. Jos kehuvat vielä Lacroeta niin juosten pakoon, duden fussokin kestää paremmin
 
Ok. Onko tästä Cartecista jotain kokemusta? Liike joka asentaa tätä kertoi että asentavat muitakin pinnoitteita mutta piti itse tätä parhaana. Myös tuo takuu jatkuu vuoden kerrallaan jos käyttää tarkistuksessa asia joka vähän mietityttää. No tämä selviää kysymällä jos tähän päätyy.

Korrek Evo on varmasti hyvä (tiedä sitten kestääkö sen luvatun viisi vuotta, ei mitään vuosi huolto juttuja). Selkeästi myös kallein 700€ alkaen. Olen kuullut vain hyvää tästä tuotteesta (jopa tämä Cartecin asentaja kehui että on pätevä tuote)

Stardust on myös merkki josta olen kuullut paljon (Korrekin entiset kaverit kuulemani mukaan) hinta myös alkaen 600€ ja olen kuullut myös huonoa palautetta tästä.

Nasiol nl272 on kai aika pätevä tuote (Cartec in asentajalta löytyi tämä tuote myös)

Fuerte myös merkki johon olen törmännyt, ei muuta tietoa kuin että asentaja kehui (yllättäen) ja hintaa noin 450-500€

Mutta tosiaan meneekö hinta edellä (Autodude ja vahaa 100€) Cartec 500€ vai Evo 700€

Onneksi vielä aikaa pohtia.
Jos kerran omatoiminen vahaus on optio, niin miksei myös itse laitettu pinnoite? Ei se ole mitään rakettitiedettä.
 
Kiitoksia Cartecin tiedoista. Juu olen myös miettinyt että vetäisi itse pintaan jonkun aineen mitä kaupasta saa mutta ei vissiin saa näitä "parhaita" edes ostaa.
 
Kiitoksia Cartecin tiedoista. Juu olen myös miettinyt että vetäisi itse pintaan jonkun aineen mitä kaupasta saa mutta ei vissiin saa näitä "parhaita" edes ostaa.
Gtechinq on paras mitä saa ilman lisenssiä. En suosittele ite asennettavaks jos ei o aikasempaa kokemusta pinnotteista. Varsinkin jos tumma auto voi mennä aika paljonkin vituiks. Autodentiltä kannattaa kans kysyä tarjousta kun tekevät siellä päin. Noista kestoista sen verran, et esim Pcs5 käsin pestynä hoidettuna menee varmasti sen 3-4v ja kilsoissa 50tkm+. Normaali käytössä noi 5v pinnotteet lähempänä 3v ja kilsoissa 30-40tkm. Oikeilla pesumenetelmillä ja valmistajan boostaavilla aineilla voi hyvinkin pysyä 5v jos kilsat pysyy kohtuullisena. Takuut noissa kaikissa on sit huuhaata, jos oot pessy väärin, käyttäny harja koneessa jne, niin takuu raukee heti. Toisilla on kalliit hoitokäsittelyt millä sit lyödään lisää mätkyä päälle ja saadaan pitempi kesto tällä. Paljon vaikuttaa myös pinnotteen kestoon asennus paikka ja miten ne pohjat tehdään,se on itse asiassa melkein tärkeempi kun itse pinnoite.
 
Kiitoksia tiedoista. Meinasin kysyäkin tuosta takuusta että eikö sen jotain pitäisi korvata mutta taitaa näissä asioissa olla enemmänkin asentajan takuu jos niin haluaa.
 
Joskus tuli noita pinnoitteita harrastettua, mutta lopulta tulin siihen lopputulokseen, että ihan itse tehty vahus on paras ratkaisu. Voi vahailla tuolla kustannuksella todella monta kertaa. Kiilto ja vesi helmeilee paremmin kuin kulahteneella pinnoitteella. Mielestäni ei missään tapaukseessa hintansa väärttiä tuohua, jos itse vaan viitsi vahailla. Oma vaivansa siinä on, joten ei sovi työtä karttaville. Hyvä vaha + viimestelyaine riittää.

Nuo luvatut kestoajat ovat ihan hatusta revittyjä. Ei autostaan huolehtiva voi sellaiseen tuudittautua.
 
Mitäs PCS5 pinnoitteet ovat kestäneet aikaa? Tässä juuri uudelle autolle mietin pinnoitus vaihtoehtoja.

Onkos mikään alan lehti tehnyt pinnoitteista tutkimuksia/artikkelia?

Itse kävin pistämässä toissavuonna uuteen matukkaan PCS5+6 (mitä ikinä tarkoittaakaan) käsittelyn ja olen ollut tyytyväinen ainakin näin puolentoistavuoden jälkeen.
Sen verran täytyy sanoa että kaikki mainospuheet nyt on aivan höpöä - nanosuperhypermatriisi joka suojaa vaikka Thorin vasaralta ja orgaanissynteettinen mikromakrorakenne joka itsestäänkorjautuu auringonvalossa.. Joopa joo.
Naarmuja on tullut - niitä hiusnaarmuja kiveniskemien lisäksi. Mutta kyllä tuosta pinnasta lika ja vesi lähtee ihan hyvin.

Ilmeisesti tuota keraamista tehoa voi "boostata" erilaisilla tuotteilla: Stardust PCS Boost (600 ml) | Shampoot | Finn-Elox Oy
mutta teidä häntä paljonko tuossakin on mainoshölinää. Ostin nyt kuitenkin eilen tuollaisen King Carthur Ceramic shamppoon (Autoshampoo King Carthur Ceramic) testimielessä jos se vaikka sitten "boostailisi" tehoja.

1621585754990.png
 
Itse kävin pistämässä toissavuonna uuteen matukkaan PCS5+6 (mitä ikinä tarkoittaakaan) käsittelyn ja olen ollut tyytyväinen ainakin näin puolentoistavuoden jälkeen.
Sen verran täytyy sanoa että kaikki mainospuheet nyt on aivan höpöä - nanosuperhypermatriisi joka suojaa vaikka Thorin vasaralta ja orgaanissynteettinen mikromakrorakenne joka itsestäänkorjautuu auringonvalossa.. Joopa joo.
Naarmuja on tullut - niitä hiusnaarmuja kiveniskemien lisäksi. Mutta kyllä tuosta pinnasta lika ja vesi lähtee ihan hyvin.

Ilmeisesti tuota keraamista tehoa voi "boostata" erilaisilla tuotteilla: Stardust PCS Boost (600 ml) | Shampoot | Finn-Elox Oy
mutta teidä häntä paljonko tuossakin on mainoshölinää. Ostin nyt kuitenkin eilen tuollaisen King Carthur Ceramic shamppoon (Autoshampoo King Carthur Ceramic) testimielessä jos se vaikka sitten "boostailisi" tehoja.

1621585754990.png
Tuo on Pcs5+pcsG, G tarkoittaa lasipinnoitetta. Nuo boostaavat shampoot on ihan toimivia kunhan niitä vaan ei käytä liikaa. Liikaa lutrattuna jättävät harmaata kalvoa.
 
Ei pitkään aikaan päivityksiä. Missäs mennään nyt? 4v vanha auto, ajettu 39tkm eikä mahdollisuutta pestä itse.
 
Katselin, että Honda tarjoaa autoihinsa kolmen vuoden takuu pintaruostumista vastaan. Täytyy muistaa viedä ennen takuun umpeutumista tarkistettavaksi, että miltä paikat näyttää. Pakko siellä jonkinlaista suojausta on olla, jos tuollaiselle menevät oikein takuun myöntämään?
 
Katselin, että Honda tarjoaa autoihinsa kolmen vuoden takuu pintaruostumista vastaan. Täytyy muistaa viedä ennen takuun umpeutumista tarkistettavaksi, että miltä paikat näyttää. Pakko siellä jonkinlaista suojausta on olla, jos tuollaiselle menevät oikein takuun myöntämään?
Tarkoittaa sitä, että ehjän maalipinnan alta alkaisi ruostetta puskemaan. Ei siis koske alustaa esimerkiksi mistä varmasti jonkinlaista pintaruostetta vähintään löytyy.
 
Tarkoittaa sitä, että ehjän maalipinnan alta alkaisi ruostetta puskemaan. Ei siis koske alustaa esimerkiksi mistä varmasti jonkinlaista pintaruostetta vähintään löytyy.
Lukeeko tämä tarkemmin jossain? Honda omilla sivuilla on vaan: "Takuu pintaruostumista vastaan: 3 vuotta, ajomäärästä riippumatta."

Lisäksi sitten:

Takuu korin puhkiruostumista vastaan:
12 vuotta, ajomäärästä riippumatta.

Takuu pakojärjestelmän puhkiruostumista vastaan:
5 vuotta, ajomäärästä riippumatta.

Takuu alustaosien puhkiruostumista vastaan:
10 vuotta, ajomäärästä riippumatta.

EDIT: Näköjään Honda UK sivuilla lukee erikseen "As long as the corrosion wasn’t caused by bird lime or neglect, all visible painted services are covered."

Tuosta voi säädä mielenkiintoisen riidan aikaiseksi, kun kerran Suomen nettisivuille ei ole tuota tietoa lisätty.
 
Omien autojen ketjussa joku kyseli että miksi pinnoittaa.

Itse tykkään, että pesu on helppoa kun on keraamien pinnoitus, sekä toki pitää pintaa kunnossa kun en ole käyttänyt harjapesussa.
Kyselijä mietti onko porukka niin perse auki, että pakko pitää autoa pitkään. Veikkaan että pa jengi ei ota 500€ pinnoitusta muuten vain kokeeksi kuten itse. Huomaa että maalipinta on todella hyvä, varsinkin jos jaksaa edes kevyesti vahata tai edes harjattoman vahapesun jälkeen vetää pyyhkeellä loppukuivaus.

Ja liuotinaineesta tuo kama vain tykkää.

tldr
Se siis maksoi 500€ ja pitää pitää pinnan kivan näköisenä ja helppohoitoisena, melko no brainer?

edit. auto siis oli 2,5v.
 
Itselleni laitan ajovalot, latausluukun, lastaussuojan sekä takapyörien kohdalta helmat ppf-kalvolla ja lopuksi koko auto vielä korrekin curella. Tuo kombinaatio on todettu hyväksi ja monta vuotta kestäväksi suojaksi. Parhaimmassa tapauksessa ppf-kalvo suojaa vaikkapa useamman tonnin ajovaloumpiot vaurioilta jos niihin kohdistuu väkivaltaa tai jotain muuta vahinkoa. Näihin suojauksiin kannattaa asennoitua yhtenä auton lisävarusteena. Jos siellä listassa olisi yhtenä kohtana monen vuoden likaa ja vettähylkivä suojapinnoite ja naarmuuntumisenesto hinta 600e niin luulen, että melko moni semmoisen ruksin laittaisi ruutuun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 637
Viestejä
4 537 518
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
KeisariLoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom