Uudehkon, runsaasti ajetun taksin osto

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 202
Jaa, ei ole ollut ongelmana, kun ei ole tapana shortseissa ajella. Ja kuka sitä nyt kylmällä autolla lähtisi talvella ajelemaankaan? Haloo, Webastothan noissa dieseleissä aina on.
Edellisessä työpaikassa tuli käytyä usein lounaalla erään volvoilijan kyydissä. Autossa oli ei ollut esilämmitystä käytössä. Lounaspaikkoihin oli vain 5-10 minuutin matka, mutta oli kyllä talvipakkasella hyvin epämiellyttävät ensimmäiset minuutit aina niillä nahkapenkeillä.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
994
Nahka on ihan hirveän liukas istuttava.
Näissäkin on eroja. Muistan kerran jossain nahkapenkissä istuneeni ja se oli todellakin liukas, mutta vastaavasti on tullut koettua monia jotka ei ole yhtään liukkaita. En tiedä mistä johui, joku nahanhoitoaine liukas?
Noh, istuimeen kunnolla tukeva kuppi-muotoilu, niin ei liukkaus haittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Itellä on penkinlämmitin.

Päästäiskö näistä 50-luvun ongelmista jo eteenpäin?
On niitä ongelmia vieläkin täällä kylmässä pohjoisessa. Sitten kun se penkinlämmitin alkaa lämmittämään juurikin siellä takaa niin tuntuu todella härölle, kun muualla on tuntumana kylmä. Mielummin en käytä kuin hypotermia tilassa penkinlämmitintä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
On niitä ongelmia vieläkin täällä kylmässä pohjoisessa. Sitten kun se penkinlämmitin alkaa lämmittämään juurikin siellä takaa niin tuntuu todella härölle, kun muualla on tuntumana kylmä. Mielummin en käytä kuin hypotermia tilassa penkinlämmitintä.
Kylläpäs on ongelmia.
Nykyään autoissa on automaattiset penkinlämmittimet jotka tietää kuinka lämmin sun persustan tulee olla.
Et edes huomaa kun lämmitin on pois päältä ja auto on muutoinkin lämmennyt.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Paljon mieluummin istun 200tkm valmiiksi pierityssä E-Mersussa kuin uudemmassa Toyotassa tai Nissanissa Peltorien kanssa jos kilsoja tulee paljon.
No tämä on totta. Omassakin kipossa häiritsevin asia on rengasmelu ja silloin tällöin käy mielessä vaihto käytettyyn premiumiin, mutta toisaalta tuon kanssa elämä on muuten niin helppoa, kulut täydellisesti ennakoitavissa jne. niin arveluttaa ostaa joku 100tkm+ ajettu premium, joita lisäksi on bensakoneella perhanan vähän liikkeellä ja kulutus on sitten iso, että onko se sen arvoista. Dieselillä on periaatteesta aja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 617
Koska premiumilla yleensä ajetaan enemmän, niin ovat pääsääntöisesti myös diesel koneella.

Eli jos bensakoineista etsii, niin taitaa kallistua sitten ei premiumin puolelle. Toki uutena saa bensaakin, mutta diesel taitaa olla usein se halvempi malli. Niin taitaa olla ainakin Volvon kohdalla ja saattaa olla joissain muissakin merkeissä sama linja?

Varsinkin Mersua on varmaan hyvin vaikea löytää bensakoneella? Lisäksi bensakoneen kestävyys voi olla vähän niin ja näin?
diesel 1077 kpl Mercedes-Benz E vaihtoautot - Nettiauto
bensa 54 kpl Mercedes-Benz E vaihtoautot - Nettiauto
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Ei kun ne on diesel-koneella senkin takia että Suomen autovero tekee bensakoneisista niin perhanan kalliita suhteessa dieseleihin.

Mä en nyt jaksa uskoa, että nykyaikaisen kakslitraisen tai yli bensakoneenkaan kestävyys olisi mitenkään niin ja näin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 617
Ei kun ne on diesel-koneella senkin takia että Suomen autovero tekee bensakoneisista niin perhanan kalliita suhteessa dieseleihin.

Mä en nyt jaksa uskoa, että nykyaikaisen kakslitraisen tai yli bensakoneenkaan kestävyys olisi mitenkään niin ja näin.
Tosiaan noissa isoissa autoissa varsinkin on iso kulutus bensamoottorilla. Verotuksen takia diesel on siis 4500 euroa halvempi. Miinuksena sitten tietysti dieselin dieselvero. Jos siis ajaa paljon, niin diesel on järkivalinta? Dieselvero on siis perhanan kallis myös?

Bensa on 1300 € kalliimpi ennen autoveroa.

diesel, MB E 200 d A Business, CO2 päästöt 102, 49 300 €
bensa, MB E 200 A Business, CO2 päästöt 132, 55 100 €

Muuta mitä huomasin, niin dieselissä on vähän vähemmän tehoa. Vääntöä on bensassa 300 Nm ja dieselissä 360 Nm. Eli diesel saattaa olla vähän mukavampi ajaa?

Volvolla ei taas löytynyt kunnon vertailupareja. Bensa on siis tehokkaampi.

bensa, Volvo V90 T5 Business aut, 58 400 €
diesel, Volvo V90 D4 Business aut, 52 500 €

Itse asiassa T5 ja D4 on saman hintaiset, ero tulee sitten autoverosta. Toki dieselvero täytyy huomioida, joka menee maksuun vuosittain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 590
Mitä tulee tuohon taksien huoltamiseen, niin en ole varma että se on niin hyvällä perällä kuin jotkut antaa ymmärtää. Monesti olen taksissa matkustanut, ja ei ne niin hyvässä kunnossa ole olleet. Muistan kerrankin kun matkustin yöllä ja taksin toinen valo oli paskana ja toinen xenoni oli himmentynyt johonkin 10% tehosta, oli kuin kynttilä. Kysyin kuskilta että eikö ole turvatonta ajaa sokkona, niin murisi jotain että tää menee piakkoin vaihtoon, niin ei halua mitään huoltaa.
Moniko yksityinenkään laittaa autoon yhtään enempää kuin on pakko, kun päätös auton vaihdosta on tehty. Se ei vielä itsessään kerro paljoakaan miten autoa on aiemmin huollettu.

Itsekin olen jättänyt remppoja tekemättä, kun on tiennyt että vaihdan joka tapauksessa pian auton kunhan sopiva yksillö vain sattuu eteen. Yhdessä vaihdossa autoliikkeen myyjä valitteli tulevasta jakopäänremmin vaihdosta, kysyin paljonko hyvitys paranee jos vaihdatan remmin ennen vaihtoa. Koska hyvitys oli pienempi kuin remmin vaihdon hinta jätin sen tekemättä. Silti autoa oli huollettu ja korjattu säännöllisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 735
Kaikki vaan taputtelee toisten selkiä, mutta kukaan ei kerro faktoja. Vedotaan tunteisiin on kivempi istua sohvalla. Moni on nukahtanut mukavaan sohvaan ja auton ratin takana voi lähteä henki, jos se on liian mukavaa eikä ole rallifiilinkiä.
E-sarjalaisessa on ollut vuodesta 2009 saakka kuskin valveustilan valvonta. Jos alkaa kuski vaikuttamaan uniselta tai "kahvikuppi täyttyy" mittaristoissa niin alkaa piippailu. Mites muuten Toyotassa? :D

Esim. niissä katsastustilastoista löytyy kolme pääsyytä hylkyyn ja juurikin jarrulevyn kaltainen kulutusosa on pikkujuttu sekä luonnollinen, mutta ruoste ei ja se todennäköisesti uusiutuu.
Nyt oli hakusessa pari vuotta vanha - sano nyt rehellisesti monessako 2v vanhassa ruosteisessa taksimersussa olet ollut kyydissä?

Nykyiset tuntuvat muutenkin olevan parempia kuin nuo 2000-luvun alun mallit - varsinkin se surullisen kuuluisa C-sarja.


Nahka on ihan hirveän liukas istuttava. Mikä siinäkin on niin mahtavaa?
No nahka on se ainoa malli johon saa ilmastoinnin - ihan pirun mukava varuste pitkillä matkoilla, muuten. :D

Ja nahoissa tosiaan on eroa - en ole kokenut oman Audin perusnahkoja saatika sitten isäukon E-sarjalaisen nappanahkaa millään tapaa liukkaaksi. Ja kaukosäätöisellä lisälämppärillä ei tarvitse pakkasellakaan valittaa. Hyvin ovat muuten kestäneet omassa käytössä lapsetkin takapenkillä vaikka yleensä muistuttavat enemmän hiekkalaatikon ja roskiksen yhdistelmää kuin auton penkkejä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Heitetään vielä tänne kiistakapulaksi perforoitu nahka. Periaatteessa paremmin hengittävä, mutta entä kun siihen vedetään oksu yms. ja neste imeytyy rei'istä täytteisiin?

Se W211 mersun 3.2 diesel on muuten vakiona uskomaton tuhnu, kova ääninenkin vielä. Varmaan uudemmat jo miellyttävämpiä, mutta bensakone tuntui tossa vanhassa heti paremmalta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 939
Tuossa pikavilkuiltuna niin E:t on joko +250tkm tai liian kalliita (+30k€), eli lähinnä mielessä siintäisi S80 tai ehkä A6.

Bemareissa (5-sarjassa) on vähän sama "vika" kun noissa eemeleissä, eli liikaa hintaa tai kilsoja.

Pitäsi vaan nyt vähitellen saada selville että missä noissa on ne pommipaikat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 617
Tuossa pikavilkuiltuna niin E:t on joko +250tkm tai liian kalliita (+30k€), eli lähinnä mielessä siintäisi S80 tai ehkä A6.

Bemareissa (5-sarjassa) on vähän sama "vika" kun noissa eemeleissä, eli liikaa hintaa tai kilsoja.

Pitäsi vaan nyt vähitellen saada selville että missä noissa on ne pommipaikat.
Ainakin tuohon Volvoon saisi jonkunlaisen takuun. Esim Skodaa saisi sitten vähän halvemmalla tai vähän vähemmän ajettuna. Skodassa varmaan kannattaa tarkistaa DSG vaihteet?

Kamux Plus on mahdollista saada seuraavanlaisiin Kamuxin valitsemiin autoihin:
Auton ikä enintään 7 vuotta
Mittarilukema 200 000 km tai vähemmän
Hinta Kamux Plus -lisäsuojalle osana autokauppaa on 650 euroa
https://www.nettiauto.com/volvo/s80/8810944
https://www.nettiauto.com/skoda/sup...000&yfrom=2015&show_search=1&mileageTo=195000
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 939
Ainakin tuohon Volvoon saisi jonkunlaisen takuun. Esim Skodaa saisi sitten vähän halvemmalla tai vähän vähemmän ajettuna. Skodassa varmaan kannattaa tarkistaa DSG vaihteet?
Joo, ei tämä tämän päivän asia ole, ennemmin lähikuukausien- tai sitten teen säästöpäätöksen ja jatkan S60 ajamista.

Joskus nuorempana tuli "luvattua" että Skoodalla en aja ikinä enää, ja DSG:n ongelmista on ihan tarpeeksi juttua ja "kokemusta" ihan lähipiiristä.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
On hyvä ostaa 600tkm ravitettuja autoja kun ei tarvii paljoa enään huoltokirjaa lukea kuin raamattua :p
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 939
^
On siinä nyt vähän eroa puhutaanko alle/n. 3v ikäisestä 200 000km ajetusta kun mistään 600tkm ajokista :facepalm:
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Bemareissa (5-sarjassa) on vähän sama "vika" kun noissa eemeleissä, eli liikaa hintaa tai kilsoja.

Pitäsi vaan nyt vähitellen saada selville että missä noissa on ne pommipaikat.
Jos automallissa on tuollaista vikaa, niin kannattaa harkita auton uittamista Saksasta. Aika harva on suuresti moittinut merkkiliikkeestä jollain Eurooppa-takuulla haettuja. Maksavat vähän enemmän kuin turkkilaisessa marsuhäkissä, mutta eipä tarvitse samassa määrin olla haudatuista ylläreistä huolissaan. Usein siihen on syynsä miksi joku yksilö on merkkiliikkeen takuuvaihdokkina ja joku toinen taivasalla verkkohäkissä. Esim. Saksan BMW näkyy tarjoavan premium-vaihdokkeihinsa 24kk takuuta.

F10/11-sarjan pommipaikat on 4-vetotekniikka, josta porsii niin jakolaatikko (x000€) kuin etupään vetarit (à ~1000€) sekä varsinkin alkupään N47-dieselien jakoketjuongelmat. Käsittääkseni uudemmissa ketjuongelmia vielä on mutta ne ovat pikemminkin yksittäistapauksia kuin epidemia. Jos sietää vähän riskiä, niin luultavasti uudehkot 520d:t saattavat olla hyviä ostoksia, kun hinnassa näkyvät riskit eivät realisoidukaan käytännössä. Kaupunkitaksia en ehkä siltikään ostaisi, sillä on ainakin väitetty, että nimenomaan jatkuva tyhjäkäynti olisi ongelmallista. Toisaalta, onko N47:n remppaaminen nallin napsahtaessa juuri sen kalliimpaa kuin jonkun TSI Octavian?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 343
Kerran ostin entisen taksin, mutta vahingosta viisastuneena tuskin enää. Ainakaan ilman dementiaa tai muuta kunnon syytä.

Esimerkiksi Jyväskylän poliisilaitoksen ja Finnairin entiset autot olivat aivan helmiä maalaiskaupungin ammattisuharin kötöspommiin verrattuna. Mutta elämä opettaa ja rahaahan se vain on.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 522
Kaikista nuo ilmajouset pettää parin vuoden välein, soratietä tahkoavilla ainakin. Pitäis olla kaksoispussi tm suoja siinä ilmapussin päällä, hiekkaa menee siihen kun pussi muuttelee pituuttaan ja jää nätisti sinne laskokseen kun jousipussi lyhenee ja alkaa hinkata pussia rikki.

"Myyntiä, myyntiä..." :rolleyes:
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 522
Suhteessa kuinka hyvä ajomukavuus on niin muualta kuin marmorilta nuo ilmajouset ym osat niin en pitäisi minkäänlaisena ongelmana, pakko iskaritkin ja jouset on joskus vaihtaa. Perus V70 Nivomatikit takatolpista tulee kalliimmaksi (en oo tutkinu saako nivon korvaavia osamyyjiltä)
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 522
Miks uhrata ne parhaat ominaisuudet oman nuljuuden takia? (tasonsäätö)
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
F10/11 penareissa tuppaa ainakin Suomen oloissa lahoamaan takapään ilmapussit melko nopealla tahdilla.
Jos hakee ennustettavaa luotettavuutta, niin on varmaan muutenkin turvallisempaa katsella aika perusvarusteisia yksilöitä. Esim. adaptiivisen vakionopeussäätimen tutka saattaa olla varsin mielenkiintoisen hintainen varaosa ja sen vaihto voi vaatia suuntauksen, joka ei onnistu ihan joka pajalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jos hakee ennustettavaa luotettavuutta, niin on varmaan muutenkin turvallisempaa katsella aika perusvarusteisia yksilöitä. Esim. adaptiivisen vakionopeussäätimen tutka saattaa olla varsin mielenkiintoisen hintainen varaosa ja sen vaihto voi vaatia suuntauksen, joka ei onnistu ihan joka pajalla.
Aika monessa uudessa perusautossakin alkaa olla tutka vakiovarusteena. Toisaalta joku ennakoivan törmäykseneston kamerakaan on tuskin halpa osa joka sekin löytyy kaikista uusista autoista. Eiköhän nuo osat jotka eivät liiku ole suht luotettavia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Jos hakee ennustettavaa luotettavuutta, niin on varmaan muutenkin turvallisempaa katsella aika perusvarusteisia yksilöitä. Esim. adaptiivisen vakionopeussäätimen tutka saattaa olla varsin mielenkiintoisen hintainen varaosa ja sen vaihto voi vaatia suuntauksen, joka ei onnistu ihan joka pajalla.
Suuntauksen voinee käydä tarpeen tullen teettämässä marmorilla erikseen. Tuskin suhteettoman kallista minkään merkin kohdalla.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
9
yhden entisen taksin oon ostanu 3v vanhana, ajoin sen 200tkm -> 400tkm asti ja paras auto mikä ollut, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ostettaessa, ja tiptop hoidettu muutenkin.
Ajan v70 taksilla 14 vuosimalli ja ajattelin seuraava on v90 kunhan Taksikuski rupee niistä luopuun ostettu 280 km nyt 330 hyvin menee. Ps.tihennetty huoltovälit
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 624
Aikoinaan vuonna 2003 hankittiin entinen taksi vm. 1997 mb e220d (hurjat 90 heppaa) classic 327 tkm ajettuna, oli ollu Tammisaaressa taksina eli landella. 200 tkm sitä tuli kärsittyä (niska kipeenä ohituspaikkaa kytätessä) mutta normihuoltojen lisäksi ainoat korjaukset mitä tarvi tehä oli parit koiranluut ja puslat + ilmastoinnin rele + pa-putkivuoto + ruostekukkasten korjaus maalauttamalla etuovien alareunat kylkilistasta alaspäin ja takakontin lukon ympäröivä suorakaiteen mallinen paneeliosuus kun lukon reiän ympärillä alkoi kukkimaan.

Ja uudemmat Mersut on menny pirusti eteenpäin. Sittemmin 2008 tuli haettuu Saksasta vielä vm2000 w210 320cdi ja ajoin sen 4 vuodessa 167->290 tkm oikeestaan ilman sen kummempia vikoja, laturin vapaakytkin, weban korjausta, maf, sähköinen lämmityselementti, cd-vaihtajan purku/kasaus 3 kertaa, alustan osia kottikärryllinen joka kesä ja pari viikkoa ruostekorjauksia piiitkiä iltoja ja vkl autotallissa / vuosi :D Ostin 17800 veroineen ja rahteineen ja myin 4 vuoden päästä 12000 € pois joskin oli kyllä pirun kiiltävä ja virheettömässä kunnossa.

Hyvin noi piti arvonsa ja ostajat löytyi aina heti. Sitten ostinkin Nissanin, mutta tulin järkiini ja viime kesänä ostin uuden BMW:n harhailtuani hetken.

Anyways, uudemmat Mersut (faijalla w204 c320cdi 2009) tuntuu olevan kyllä ihan pirusti kehittyneitä esim. alustan ja apulaitteiden keston osalta. Faijalla nyt 240tkm mittarissa ja vielä ei ole alustasta vaihdettu ainuttakaan palikkaa, jarrulevyt alkuperäiset, palat vaihdettu kerran. Ainoat viat perushuoltojen lisäksi ilmastoinnin paineanturi (fläkti huusi aina täysillä heti kun käynnisti auton) korjaus muutaman kympin ja virtalukko (850€ keikka, onneks sippas kaupan pihassa ihan marmoritiskin lähellä niin hinaus oli vaan 200 metriä).

Sitä vaan, että kilsoja ei kannata pelätä, hommaa vaan mahdollisimman siistin eli hyvin pidetyn yksilön. Ei noita w212 erota 300tkm ajettua juuri pakasta vedetystä kuhan ei keula oo ruvella ts. Kehä3 sisäpuolelta taksi...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 178
Kyllä sen 300tkm pakasta vedetystä erottaa, mutta 100tkm vs 300tkm ei kyllä ole eroja ajossa, jos siellä ei silloin satu olemaan jotain selkeästi väljänä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 877
Viestejä
4 230 473
Jäsenet
71 115
Uusin jäsen
gman

Hinta.fi

Ylös Bottom