Joo, talvella jäätävän kylmät, ennen kuin auto lämpiää.On muuten vähän eri tunnelma autossa nahkapenkeillä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, talvella jäätävän kylmät, ennen kuin auto lämpiää.On muuten vähän eri tunnelma autossa nahkapenkeillä.
Joo, talvella jäätävän kylmät, ennen kuin auto lämpiää.
Edellisessä työpaikassa tuli käytyä usein lounaalla erään volvoilijan kyydissä. Autossa oli ei ollut esilämmitystä käytössä. Lounaspaikkoihin oli vain 5-10 minuutin matka, mutta oli kyllä talvipakkasella hyvin epämiellyttävät ensimmäiset minuutit aina niillä nahkapenkeillä.Jaa, ei ole ollut ongelmana, kun ei ole tapana shortseissa ajella. Ja kuka sitä nyt kylmällä autolla lähtisi talvella ajelemaankaan? Haloo, Webastothan noissa dieseleissä aina on.
Nahka on ihan hirveän liukas istuttava.
Itellä on penkinlämmitin.
Päästäiskö näistä 50-luvun ongelmista jo eteenpäin?
On niitä ongelmia vieläkin täällä kylmässä pohjoisessa. Sitten kun se penkinlämmitin alkaa lämmittämään juurikin siellä takaa niin tuntuu todella härölle, kun muualla on tuntumana kylmä. Mielummin en käytä kuin hypotermia tilassa penkinlämmitintä.
Mielummin en käytä kuin hypotermia tilassa penkinlämmitintä.
No tämä on totta. Omassakin kipossa häiritsevin asia on rengasmelu ja silloin tällöin käy mielessä vaihto käytettyyn premiumiin, mutta toisaalta tuon kanssa elämä on muuten niin helppoa, kulut täydellisesti ennakoitavissa jne. niin arveluttaa ostaa joku 100tkm+ ajettu premium, joita lisäksi on bensakoneella perhanan vähän liikkeellä ja kulutus on sitten iso, että onko se sen arvoista. Dieselillä on periaatteesta aja.Paljon mieluummin istun 200tkm valmiiksi pierityssä E-Mersussa kuin uudemmassa Toyotassa tai Nissanissa Peltorien kanssa jos kilsoja tulee paljon.
Tosiaan noissa isoissa autoissa varsinkin on iso kulutus bensamoottorilla. Verotuksen takia diesel on siis 4500 euroa halvempi. Miinuksena sitten tietysti dieselin dieselvero. Jos siis ajaa paljon, niin diesel on järkivalinta? Dieselvero on siis perhanan kallis myös?Ei kun ne on diesel-koneella senkin takia että Suomen autovero tekee bensakoneisista niin perhanan kalliita suhteessa dieseleihin.
Mä en nyt jaksa uskoa, että nykyaikaisen kakslitraisen tai yli bensakoneenkaan kestävyys olisi mitenkään niin ja näin.
Mitä tulee tuohon taksien huoltamiseen, niin en ole varma että se on niin hyvällä perällä kuin jotkut antaa ymmärtää. Monesti olen taksissa matkustanut, ja ei ne niin hyvässä kunnossa ole olleet. Muistan kerrankin kun matkustin yöllä ja taksin toinen valo oli paskana ja toinen xenoni oli himmentynyt johonkin 10% tehosta, oli kuin kynttilä. Kysyin kuskilta että eikö ole turvatonta ajaa sokkona, niin murisi jotain että tää menee piakkoin vaihtoon, niin ei halua mitään huoltaa.
E-sarjalaisessa on ollut vuodesta 2009 saakka kuskin valveustilan valvonta. Jos alkaa kuski vaikuttamaan uniselta tai "kahvikuppi täyttyy" mittaristoissa niin alkaa piippailu. Mites muuten Toyotassa?Kaikki vaan taputtelee toisten selkiä, mutta kukaan ei kerro faktoja. Vedotaan tunteisiin on kivempi istua sohvalla. Moni on nukahtanut mukavaan sohvaan ja auton ratin takana voi lähteä henki, jos se on liian mukavaa eikä ole rallifiilinkiä.
Nyt oli hakusessa pari vuotta vanha - sano nyt rehellisesti monessako 2v vanhassa ruosteisessa taksimersussa olet ollut kyydissä?Esim. niissä katsastustilastoista löytyy kolme pääsyytä hylkyyn ja juurikin jarrulevyn kaltainen kulutusosa on pikkujuttu sekä luonnollinen, mutta ruoste ei ja se todennäköisesti uusiutuu.
No nahka on se ainoa malli johon saa ilmastoinnin - ihan pirun mukava varuste pitkillä matkoilla, muuten.Nahka on ihan hirveän liukas istuttava. Mikä siinäkin on niin mahtavaa?
Ainakin tuohon Volvoon saisi jonkunlaisen takuun. Esim Skodaa saisi sitten vähän halvemmalla tai vähän vähemmän ajettuna. Skodassa varmaan kannattaa tarkistaa DSG vaihteet?Tuossa pikavilkuiltuna niin E:t on joko +250tkm tai liian kalliita (+30k€), eli lähinnä mielessä siintäisi S80 tai ehkä A6.
Bemareissa (5-sarjassa) on vähän sama "vika" kun noissa eemeleissä, eli liikaa hintaa tai kilsoja.
Pitäsi vaan nyt vähitellen saada selville että missä noissa on ne pommipaikat.
https://www.nettiauto.com/volvo/s80/8810944Kamux Plus on mahdollista saada seuraavanlaisiin Kamuxin valitsemiin autoihin:
Auton ikä enintään 7 vuotta
Mittarilukema 200 000 km tai vähemmän
Hinta Kamux Plus -lisäsuojalle osana autokauppaa on 650 euroa
Ainakin tuohon Volvoon saisi jonkunlaisen takuun. Esim Skodaa saisi sitten vähän halvemmalla tai vähän vähemmän ajettuna. Skodassa varmaan kannattaa tarkistaa DSG vaihteet?
Bemareissa (5-sarjassa) on vähän sama "vika" kun noissa eemeleissä, eli liikaa hintaa tai kilsoja.
Pitäsi vaan nyt vähitellen saada selville että missä noissa on ne pommipaikat.
F10/11 penareissa tuppaa ainakin Suomen oloissa lahoamaan takapään ilmapussit melko nopealla tahdilla.
F10/11 penareissa tuppaa ainakin Suomen oloissa lahoamaan takapään ilmapussit melko nopealla tahdilla.
Jos hakee ennustettavaa luotettavuutta, niin on varmaan muutenkin turvallisempaa katsella aika perusvarusteisia yksilöitä. Esim. adaptiivisen vakionopeussäätimen tutka saattaa olla varsin mielenkiintoisen hintainen varaosa ja sen vaihto voi vaatia suuntauksen, joka ei onnistu ihan joka pajalla.
Suuntauksen voinee käydä tarpeen tullen teettämässä marmorilla erikseen. Tuskin suhteettoman kallista minkään merkin kohdalla.Jos hakee ennustettavaa luotettavuutta, niin on varmaan muutenkin turvallisempaa katsella aika perusvarusteisia yksilöitä. Esim. adaptiivisen vakionopeussäätimen tutka saattaa olla varsin mielenkiintoisen hintainen varaosa ja sen vaihto voi vaatia suuntauksen, joka ei onnistu ihan joka pajalla.
Ajan v70 taksilla 14 vuosimalli ja ajattelin seuraava on v90 kunhan Taksikuski rupee niistä luopuun ostettu 280 km nyt 330 hyvin menee. Ps.tihennetty huoltovälityhden entisen taksin oon ostanu 3v vanhana, ajoin sen 200tkm -> 400tkm asti ja paras auto mikä ollut, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ostettaessa, ja tiptop hoidettu muutenkin.