Uudehkon, runsaasti ajetun taksin osto

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 864
Auton vaihto on kohta edessä ja haaveissa vilkkuu 0-50tkm ajetun kansanauton sijaan 200 000tkm ajettu premium.

Tien päällä menee 25-30tkm vuodessa kun kaverit ja vanhemmat on ympäri suomea ja muutenkin tulee matkailtua, matka-ajoa tulee runsaasti ja tosiaan pistää miettimään että ostaakko vähän ajettu Toyota/Volkkari vai 2v. vanha 200 000 rullattu Volvo S80/A6/E-mersu.

Millaisella riski/vaihto-osalistalla tuonne luksusosastolle kannattaa lähteä ja onko tuo ihan järjenköyhä idea. Eli mitä pitäisi tuolla matkalla ajettuun olla jo vaihdettu ettei pommiin päädy/saman tien ole vaihtamassa viidellä tonnilla kaikkea, ja mitä/miten pistää ammattilainen tarkastamaan "uusi" paljon ajettu ajokki?

S80 sais 200tkm nurkilla 2015 mallia kaikilla herkuilla tehodieselillä n. 25K€, mikä vastaa hinnaltaan karvalakki Jettaa mopomoottorilla uutena.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
451
Varmasti hyvän tuurin käydessä kohdalle ihan fiksu ostos. Huonolla tuurilla voit ostaa itsellesi 25k auton, johon tarvitaan 10k korjaukset.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 149
Heinäkuun Tuulilasi-lehdessä oli testailtu muutamaa parisataa tonnia ajettua premium-autoa, tosin taisivat olla vanhempia. Siitä voi varmaan saada vähän fiilistä, että mitä voi olla odotettavissa. Tuulilasi testauttaa käytetyt autot A-katsastuksen Autotohtorilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Taksithan on heidän työkalu, eli voisi olettaa, että ainakin huollot on tehty vähintään ajallaan ja autosta on pidetty huolta. Kannattaa vaan tosiaan katsoa, että mitä kaikkea "isoa" sinne on jo vaihdettu.

Itse tuli merkkiliikkeestä hommattua taksina ollut -14 Octavia. 247tkm tais olla mittarissa ostohetkellä. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja startti, akku ja vauhtipyörä vaihdettu. Eipä paljon kilometrit tunnu ainakaan omassa ajossa. Toki VAG-vehkeiden kanssa on tullut jo 15 vuotta vehdattua ja niiden sielunelämäkin siinä samassa tullut jo tutummaksi. Diagnostiikkavehkeet ja rensselit löytyy siis kotoa jo valmiiksi.

Onhan se vähän tuuripeliä mitä sieltä sitten loppujen lopuksi tulee. Jos on liikkeessä myynnissä niin käy ihmeessä vilkasemassa ja kysy KAIKKI rempat mitä siihen on tehty. Ehkä noita ostaessa kannattaa kuitenkin jo olla vähän valmis näppejään paskaamaan ja roplaamaan autoa noin muutenkin.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Taksithan on yleensä kyllä huollettu hyvin, mutta poikkeuksiakin tietenkin on. Toisaalta se voi olla, että kärry on ollut suurimman osan eliniästään käynnissä, jos on kolmessa vuorossa painettu. Tyhjäkäynti ei näy matkamittarissa.

Löytyyhän tuohon ison Volvon ja uuden Jetan välimaastoonkin jotain. Esim. Volvo S60 D4 faceliftejäkin alkaa löytymään maltillisilla kilsoilla tuohon 25-30k hintaluokkaan. Ihan mukavanoloinen matka-auto sekin.

Esim. Volvo S60 D4 Business aut Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

Volvon laadusta ei omakohtaista kokemusta ole, mutta luulisi, että tuolla on hyvinkin vielä kilsoja edessä ilman isoja remppoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Jotenkin arvelluttaa tuollainen 200000km suolavesissä ajettu menopeli niin kuin ei muutenkin kuluisi ja hyppää sitten katsastuksessa. Näyttäviähän nuo Volvo S80/A6/E-mersu ovat.

Toyota on premiumia laadullisesti. Katso katsastustilastot.

Wheeler Dealersissa oli jotain vanhoja sikariporrasautoja(Tolkuttoman kalliita uutena) niin ei vakuuttanut. Varaosat tolkuttoman kalliita.

Nettiautosta katseltuani myynti-ilmoituksia tulin siihen tulokseen, että ei pahemmin suurta remppaa ole tehty autoille ja ehkä siksi myynnissä. Öljyt, jos vaihdettu niin vautsi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
No nyt oli kyllä niin tuuheaa mutuilua että oikein naurattaa x)

Ja tojotaa ja premium sanaa ei ehkä kannata samaan lauseeseen edes etäisesti tarjota ;)

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 864
Taksithan on yleensä kyllä huollettu hyvin, mutta poikkeuksiakin tietenkin on. Toisaalta se voi olla, että kärry on ollut suurimman osan eliniästään käynnissä, jos on kolmessa vuorossa painettu. Tyhjäkäynti ei näy matkamittarissa.

Löytyyhän tuohon ison Volvon ja uuden Jetan välimaastoonkin jotain. Esim. Volvo S60 D4 faceliftejäkin alkaa löytymään maltillisilla kilsoilla tuohon 25-30k hintaluokkaan. Ihan mukavanoloinen matka-auto sekin.
Ei näy tyhjäkäynti, mutta eipä se auto siitä seisottamisestaan kulu sen enempää (tietotekniikkafoorumilla kun ollaan) kun 24/7 käynnissä oleva PC. Ikähän ne johdot ruostuttaa, ja kone hyrrää 400-500tkm. Vaihteisto ja alustan osat mietityttää että mitä on pitäny välttämättä vaihtaa, ja nykyinen kulkine on tosiaan 2010 S60 D3 Kinetic (karvalakki) jossa on kohta "kaikki" edessä, eli 200 alkaa lähestyä ilman isompia osien vaihtoa. Ollut mulla 50tkm->

Sillä mietin kun tiellä tulee istuttua että pitäisikö ottaa uudehko Toyota, pikkuvolvo vai samalla rahalla riskeerata saman tien täysvarusteltu iso auto suurilla kilometreilla ja pienillä vuosilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 175
Miksei nyt joku 200tkm ajettu E-Mersu menisi ihan hyvin. 250:stä vissiin on koneita laukeillut mutta 200 ja 220 ja 350 on vissiin aika pomminvarmoja (dieselinä).
Joo ja tiedän että 200, 220 ja 250 on "samoja" koneita, mutteivät sitten kuitenkaan ihan täysin.

S80 en kyllä ostaisi noin tuoreena kun niillä tuppaa hintaakin sitten vielä olemaan. Itsellä on 08 S80 ja jotenkin koen järjenvastaisena ostaa lähes samanlaisen auton 5-v uudempana, kalliimpana ja silti se on vain vanhakoppainen S80.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
200 000 tkm on vasta sisäänajo jos kyseessä on Diesel... Ymmärtäisin kysymyksen jos miettisit jotain yli 350000 ajettua mallia.

Takseista en tosin tiedä, että kuinka hyvin niitä yleensä pidetään..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
No nyt oli kyllä niin tuuheaa mutuilua että oikein naurattaa x)

Ja tojotaa ja premium sanaa ei ehkä kannata samaan lauseeseen edes etäisesti tarjota ;)

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Katsastustilastot ei ole mutuilua..:facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 050
Omalla XC70 Volvolla oli ostettaessa taivallettu 410 tkm. Huoltokirjan perusteella tuohon 250 - 350 tkm kohdalle on jonkunverran osunut vaihdettavaa osaa (kumiletkuja, ilmastoinnin osia, laakereita, tiivisteitä, jarrusatula, ohjausvaihde jne). Sen jälkeen tahti vähän hiipunut mutta varmaan noi samat osat tulee uudelleen vaihtoon tuossa 500 tkm kohdilla ja päälle tietty uusia vaihtokohteita. Ite olen nyt 40 tkm ajanut tuolla vehkeellä ja normaalien kulutusosien lisäksi on mennyt takajarrusatula 90 €, edestä ABS kehä 9 €, moottorin tukikumi 69 € x 2, koiraverkon kaasujouset 40 € ja käytetty suutin 90 €.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
972
Älä nyt hyvä mies mitään vanhoja taxeja. Voi olla ties mikä kytevä huoltopommi. Taxiyrittäjät ostavat autonsa siinä tiedossa että auto pidetään 2-3 vuotta ja vaihdetaan uuteen. Monesti auton kohtelu on kuin vanhalla lapasella. Kyllähän niitä huoltoleimoja saa paperiin jos tuntee hyvin huoltoyrittäjät, kumileimasinta voi läiskiä kuka vain. Yleensä ovat hyvää pataa huoltamo- ja katsastus yrittäjien kanssa. Minä en ainakaan yhteenkään ajomieheen luottaisi pätkääkään.
Olen täysin samaa mieltä. Noita autoja ei säälitä. Taksit pidetään aivan minimi huolloilla rahaa säästäen, ja sitten tuleekin jo uusi auto alle. Eikä tosiaan tee hyvää koneelle karstoittua kaiket päivät tyhjäkäynnillä. Erityisesti diesel tuppaa tukkeuttaa moottorin nokeen, joten ehkä joku hybridi-taksi-toyota voisi olla vähän perustellumpi ostos vanhana taksina.
Penkistäkin noustaan varmaan 1000x enemmän kuin vastaavan ajetun tavallisen auton. Täysiä romuja. Mutta toki jos puoli-ilmaiseksi saat, niin ei korkealta putoa.

200 000 tkm on vasta sisäänajo jos kyseessä on Diesel... Ymmärtäisin kysymyksen jos miettisit jotain yli 350000 ajettua mallia.
Taidat olla vanhan koulukunnan miehiä ja muistella niitä ikiliikkuja dieseleitä 80-luvulta. Nykyään diesel on harvinaisen monimutkainen viritelmä, jossa paljon enemmän vikakohteita kuin normaalissa bensakoneessa. Ihan myös omassa tuttavapiirissä ollaan tuo todettu, eli kaikkein kalleimmat rempat ovat juurikin diesel-autoissa olleet. Eikä niitä kalliita korjauksia tosiaankaan tarvitse odottaa 200tkm paremmalle puolelle. Jokainen voi nopeasti googletella esim. Mersun tai BMW:n dieseleiden ongelmia ja siellä löytyy läjäpäin keskusteluja joissa manataan hajoavia korkeapainepumppuja ja viallisia suuttimia. Sitten ne suuttimet ei lähde kannesta irti, vaan katkeavat kanteen, ja seuraavaksi avataan koko moottori. Dieselin partikkelisuodatinta ei toivottavasti tarvitse edes mainita, koska se on paljon ollut uutisessa kuinka on arvokas kulutustavara.

Tuossa esimerkiksi Eemelin vikalistaa, ja harvinaisen monessa kohtaa ongelmatapauksen mallinimessä on CDI:
Mercedes-Benz E-Class (2009)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Katsastustilastot ei ole mutuilua..:facepalm:
Ja katsastustilastoilla taas ei ole mitään yhteyttä ajomukavuuteen ja viihtyvyyteen. Tuppaa vaan kertomaan mikä katsastuksessa pomppaa tai on pomppaamatta keskimääräistä enempi. Kannattaa perehtyä mitä premiumilla tarkoitetaan. Ja se EI ole sitä, että tuulipukuporukka saa ajella peltorit korvissa moottoritiellä.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Olen täysin samaa mieltä. Noita autoja ei säälitä. Taksit pidetään aivan minimi huolloilla rahaa säästäen, ja sitten tuleekin jo uusi auto alle. Eikä tosiaan tee hyvää koneelle karstoittua kaiket päivät tyhjäkäynnillä. Erityisesti diesel tuppaa tukkeuttaa moottorin nokeen, joten ehkä joku hybridi-taksi-toyota voisi olla vähän perustellumpi ostos vanhana taksina.
Penkistäkin noustaan varmaan 1000x enemmän kuin vastaavan ajetun tavallisen auton. Täysiä romuja. Mutta toki jos puoli-ilmaiseksi saat, niin ei korkealta putoa.



Taidat olla vanhan koulukunnan miehiä ja muistella niitä ikiliikkuja dieseleitä 80-luvulta. Nykyään diesel on harvinaisen monimutkainen viritelmä, jossa paljon enemmän vikakohteita kuin normaalissa bensakoneessa. Ihan myös omassa tuttavapiirissä ollaan tuo todettu, eli kaikkein kalleimmat rempat ovat juurikin diesel-autoissa olleet. Eikä niitä kalliita korjauksia tosiaankaan tarvitse odottaa 200tkm paremmalle puolelle. Jokainen voi nopeasti googletella esim. Mersun tai BMW:n dieseleiden ongelmia ja siellä löytyy läjäpäin keskusteluja joissa manataan hajoavia korkeapainepumppuja ja viallisia suuttimia. Sitten ne suuttimet ei lähde kannesta irti, vaan katkeavat kanteen, ja seuraavaksi avataan koko moottori. Dieselin partikkelisuodatinta ei toivottavasti tarvitse edes mainita, koska se on paljon ollut uutisessa kuinka on arvokas kulutustavara.

Tuossa esimerkiksi Eemelin vikalistaa, ja harvinaisen monessa kohtaa ongelmatapauksen mallinimessä on CDI:
Mercedes-Benz E-Class (2009)
Minulla meni 217000 ajetusta Dieselistä viime talvena suutin poikki, vaihto maksoi muistaakseni 190€. DPF on alkuperäinen, mutta kun aika koittaa niin hinta on jotain 700€.

Ihan perushuoltoja ja mikäli ei huono tuuri osu kohdalle niin uskon ajavani tällä vielä sen 200k +.

Toisaalta ajelenkin erikoisemmalla pikkuautolla, en millään rainerinpulkalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
47
Ei se naapuri nää/tiedä, että onko se vanha taksi vai ei.

Auto taas tietää, että häntä on poletettu kaupunkiajossa tolpparallissa, ovia avattu todella ahkeraan, tyhjäkäyntiä kuunneltu enemmän kuin keskiverto mies akkansa nalkutusta. Renki pannu takapenkillä "luonnossa" maksavia asiakkaita. Kuskin penkin säädöt väljät kuin vanhan bodarin välilevyt sen mave-ennätyksen jälkeen. Isäntä ei pääse mahansa kanssa muuten kuin penkkiä säätämällä autoon, kun Shellin noutopöydän ja paikallisen leipomon munkkien kalorit jääneet isännän vyötärölle, vaikka vaimo pakannut salaatit evääksi.

Pihi isäntä nuukaillut huollossa, kun rahat poltettu savuna ilmaan papparyhmän röökipiirissä. Koelaudassa vuokra-taksi-datalaitteiden kiinnitysjäljet ja ula-antennin -ja radion asennuksesta kynnyslistojen muoviprikat korkattu. Apukuskin penkillle Sylvi 90v paskonu vaippojen läpi keskussairaalakäynnillä.

Aurauskulmat säädytty katukiviä vasten "taksimiehen isäntämallin" käännöksillä jalkakäytävällä. Takapuskurin kiinnikkeet murtuneet sisältä, kun opiskelija-Sanna peruutti betoniporsaaseen ja unohti kertoa isännälle, kun ulkoisia vaurioita ei jäänyt ja puskuri pullahti takaisin muotoonsa.

Mutta vanha taksi on kuullut semmosia juttuja, joiden julkitullessa menisi moni parisuhde tai kunnallispoliitikon ura.

Älkää ottako liian vakavasti :)
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
972
Minulla meni 217000 ajetusta Dieselistä viime talvena suutin poikki, vaihto maksoi muistaakseni 190€.
Halvalla pääsit. En mersuja omista, mutta muistelen kavereiden puheista että pelkkä suutin kustantaa moninverroin (~500EUR??), ja siihen vielä vaihto työt päälle.

Minulla 300tkm ajettu bensa-auto. Moottorille ei ole tehty ikinä mitään. Joka kerta katsastussetä kiittää kuinka päästöt on kuin uudesta autosta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Olen täysin samaa mieltä. Noita autoja ei säälitä. Taksit pidetään aivan minimi huolloilla rahaa säästäen, ja sitten tuleekin jo uusi auto alle. Eikä tosiaan tee hyvää koneelle karstoittua kaiket päivät tyhjäkäynnillä. Erityisesti diesel tuppaa tukkeuttaa moottorin nokeen, joten ehkä joku hybridi-taksi-toyota voisi olla vähän perustellumpi ostos vanhana taksina.
Penkistäkin noustaan varmaan 1000x enemmän kuin vastaavan ajetun tavallisen auton. Täysiä romuja. Mutta toki jos puoli-ilmaiseksi saat, niin ei korkealta putoa.



Taidat olla vanhan koulukunnan miehiä ja muistella niitä ikiliikkuja dieseleitä 80-luvulta. Nykyään diesel on harvinaisen monimutkainen viritelmä, jossa paljon enemmän vikakohteita kuin normaalissa bensakoneessa. Ihan myös omassa tuttavapiirissä ollaan tuo todettu, eli kaikkein kalleimmat rempat ovat juurikin diesel-autoissa olleet. Eikä niitä kalliita korjauksia tosiaankaan tarvitse odottaa 200tkm paremmalle puolelle. Jokainen voi nopeasti googletella esim. Mersun tai BMW:n dieseleiden ongelmia ja siellä löytyy läjäpäin keskusteluja joissa manataan hajoavia korkeapainepumppuja ja viallisia suuttimia. Sitten ne suuttimet ei lähde kannesta irti, vaan katkeavat kanteen, ja seuraavaksi avataan koko moottori. Dieselin partikkelisuodatinta ei toivottavasti tarvitse edes mainita, koska se on paljon ollut uutisessa kuinka on arvokas kulutustavara.

Tuossa esimerkiksi Eemelin vikalistaa, ja harvinaisen monessa kohtaa ongelmatapauksen mallinimessä on CDI:
Mercedes-Benz E-Class (2009)
Onko käynyt mielessä, että esim. parin auton lafkassa ei ole varaa pitää autoja huonolla huollolla? Se kun ei tuppaa paljoa auto tuottamaan jos seisoo huolloissa tinkaamisen takia. Autoihin noustaan ja autoista noustaan se on aika itsestään selvää, ei se siitä sen huonompaa tee. Mielummin valitsisin taksikuskin istuman, kun raksaduunarin haalarien paskoman jakkaran. Mutta nuo on toki sellaisia asioita mitä kannattaa katsoa. Ei kai nyt kukaan dille osta 3 vuotta vanhaa autoa, jonka penkki on jo puhkikulunut ja muutenkin raiskaama (jollei näy jo reilusti hinnassa). Kyllähän auton yleisilmeestä näkee jo kannattaako skipata seuraavaan kohteeseen.

Mutta nämä on ihan asennoitumis asioita. Jos on mitään autoista ymmärtämätön, kuten esim lainaamani hlö niin ymmärrän toki, että ei napostele ottaa sellaista mihin joutuu mahdollisesti jotain tekemäänkin. Kuten aikaisemmin jo mainitsin niin näissä kannattaa jo varautua vähän sormiaan likaamaan.

Ja miettikää nyt, että montako kertaa 2 vuotta vanha auto on käynyt leimalla. Siinä ei paljon suhteet katsuriin auta, kun auto ei ole kertaakaan konttorilla käynyt. Ja jos leimat huoltokirjassa on merkkiliikkeen niin en usko, että siellä nyt hirveemmin hyväveli-leimoja tarjoillaan.

Mutta kyllä, jos haluaa halvan ja huolettomamman ylläpitää niin joku tojota tai nissani, mutta jos haluaa nauttiakin ajosta niin sitten kannattaa jo katsoa ihan toiseen suuntaan. Jokaisessa autossa on tyyppivikoja ja joskus käy jopa huono tuurikin, mutta niin se vaan elämässä käy. Mutta halpaa se on niin kauan kun rahalla selviää.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Eiköhän tuollainen kohtuullisesti ajettu, mutta nuori premium ole aina turvallinen vaihtoehto.
Ikävuodet kuluttaa autoa ihan yhtälailla kuin kilometrit.
Taksit pitää vissiin katsastaa vuosittain?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
967
Ja miettikää nyt, että montako kertaa 2 vuotta vanha auto on käynyt leimalla. Siinä ei paljon suhteet katsuriin auta, kun auto ei ole kertaakaan konttorilla käynyt. Ja jos leimat huoltokirjassa on merkkiliikkeen niin en usko, että siellä nyt hirveemmin hyväveli-leimoja tarjoillaan.
Kuorma- ja linja-auto, taksi, sairasauto sekä kokonaismassaltaan yli 3 500 kg:n erikoisauto ja kokonaismassaltaan yli 3 500 kg:n perävaunu
Määräaikaiskatsastus on suoritettava ensimmäisen kerran viimeistään vuoden kuluttua käyttöönottopäivästä ja sen jälkeen vuosittain.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Aina oppii uutta. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että merkkiliikkeen aukoton huoltokirja painaa enemmän kuin se mitä katsuri löytää tai on löytämättä. Näkee noita "huippu yksilö VASTA LEIMATTU" oman elämänsä Jynneli ilmoituksia sen verran, että nykyään en anna katsurin leimalle minkään valtakunnan arvoa. Siitä saa vaan sen tietää, että saat laillisesti ajaa seuraavaan merkattuun päivään asti.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko autoa huollettu merkkikorjaamolla vai ihan oikealla ammattikorjaamolla.
Samoja jannuja niissä on töissä. Merkkikorjaamot hoitaa takaisinkutsut, mutta muuten ei ole järkeä niitä käyttää.
Samoja jannuja niissä on töissä.
Kunhan on huollettu, se tärkein.
Katsastukdessa katsoo vain alustaa, huollossa katsoo vikakoodeja ja sen mukaan miettii mitä tehdään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 864
Niin pointtina tietysti se että kun pääkaupunkiseudulta hurauttaa Ouluun niin on aika turkaisen paljon eroa istuuko sen ohituksineen jne. 100hp avensiksessa vai parisataaheppaisen A6 Audin nahkajakkaroissa. Siihen Audiin vaan ei ole uutena/uudehkona varaa.

Tästä siis se ajatus että vaihtaakko tuon Volvon varsin mukiinmenevän joko uudehkoon karvalakkiin tai sitten paljon ajettuun isoon täysvarusteltuun. Että mitä tuollaisessa pitää olla jo vaihdettu ettei käy isolla summalla köpelösti. Jos ovet ei narise ja penkit ei ole puhki niin ei ne minun matka-ajolla siitä juuri lisää kulu, mutta juuri tuollaiset vesipumput, dpf:t jne. vähän mietityttää.

Ja tosiaan jos miettii hinnan alenemaa niin jos ottaa 2-3V. vanhan 200tkm ja ajaa sen vaihtoon 5-6v vanhana n. 300tkm mittarissa niin tuskin sitä enempää ottaa takkiin kun Toyotalla 20->100tkm samoilla ikävuosilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
36
Aikanaan isällä oli taksi, niin kyllä ne pilkulleen huollettiin. Yksityisyrittäjällä ei ollut paljoa vara seisottaa autoa pajalla kun ei huvittanut huollattaa.

Taksina olleena auton ostamisessa kannattaa kysellä onko ollut kaupunki vai pienen kylän auto. Pieneltä kylältä kyydit koostuu pääasiallisesti kylästä viereiseen kaupunkiin matkoista. Tosin välistä ajetaankin kelirikko teitä yms.

Henk.koht uskaltaisin entisen taksin ostaa kun ne huolletaan useammin kuin normi kansalaisen romut . Tosin koriin mahtuu aina muutama mätä muna...
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Eikä tommonen 200-250k ajettu taksi ole mun mielestä vielä paljon ajettu.
Paljon ajetusta tulee mieleen 450k - 700k.
Kävin paria tuollaista E - Mersua joskus katsomassa, kun olisi saanut 2v vanhan auton alle 20k.
Näytti kyllä näteiltä ja kulki hienosti, mutta ei silti uskaltanut ostaa..
Ei ne kauaa myynnissä olleet, että joku neki on kotiin hakenut.
 

Hammu

Rauchbegrenzungskennfeld
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
745
A6/S80 kestävyydestä ei ole tietoa, mutta ainakin W212 E-mese on osoittautunut perustaltaan pirun kestäväksi, ei tuommoinen 200tkm ole vielä mitään.
Itselleni ei myöskään tuo taksistatus merkkaisi mitään, ennemmin katsoisin auton kuntoa ja tehtyjä huoltoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Itse arvelisin että dieseliin alkaa tulla vikoja siellä 300-350 tkm ja pääasiassa 350 tkm kohdalla vasta. Taksit tosiaan on raskaammalla käytöllä, koska on paljon kaupunkiajoa ja paljon tyhjäkäyntiä. Paljon kilometrejä, mutta lyhyessä ajassa.

Paremmin on toimineet sitten nuo vanhemmat noin 17 vuotta vanhat dieselit ja voi kestää jopa yli 500 tkm aika ehjänä. Laturi hajoaa luultavasti jossain 400-450 tkm kohdalla.

Itse varmaan valitsisin sen Toyota/Volkkarin pienemmillä kilometreillä, koska sillä voi sitten ajaa paljon kauemmin kuin 200 tkm rullatulla Volvo/Audi/Mersulla. Jos ajaa sen 25 tkm vuodessa, niin autoa voi pitää 8 vuotta ja mittarissa on silloin se sama 200 tkm.

Diesel moottori on hyvä, mutta kannattaa silti valita se vähemmän ajettu ja uudempi, jolloin huoltokulut on toki pienemmät?

Matka-ajossa dieseli ei varmaan paljon kulu, koska itsellä on 525 tkm ajettu Peugeot 406 joka on siistissä kunnossa tekniikaltaa ja myös sisältä on uuden veroisessa kunnossa. Ei ole kulumaa eikä penkit rikki. Itse ajoin sillä viimeiset 77 tkm. Muistaakseni tuo oli alkuun nokian työsuhde auto, eli kilometrejä on tullut paljon.

edit:
Toki 200 tkm ajettu mersu on vielä aika vähän ajettu? Vag ja Volvo autoista en sitten tiedä? Mulla oli 450 tkm ajettu Volvo V50 joka ainakin oli aivan paska. 2.0D moottori. Moottorissa ei ollut hiukkasloukkua, eli sitä huoltokohdetta ei ollut ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Katsastutilastot eivät oikeastaan kerro yhtään mitään.
Joku Vokkkari voi johtaa katsastustilastoja, vaikka edellisen katsastuksen jälkeen olisi vaihdettu kahdesti vaihdelaatikko ja kerran moottori.
Katsastus vain kertoo sen, että silloi kun auto on ollut konttorilla, se on ollut/ei ole ollut kunnossa.
Kyllä minä uskon tilastotieteeseen kuin uskomattomiin yksittäistapauksiin. Ajokuntoa ne katsastuksessa testaa ja jos ei edes pysty ajamaan katsastukseen niin sitten on todella paha.
Tarkoitan nyt, että kannattaa katsoa pidemmältä ajalta niitä katsastustilastoja ja silloin Toyota on vahvoilla ja muut jo lähempänä paalamoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Jos nyt kenellekään tulee yllätyksenä niin auto ei ole KOSKAAN kannattava sijoitus. Se on riskiostos siinä missä asuntokin, jossa on mennyt "takuut" umpeen. Mutta, jos admiraali ahmedi on sitä mieltä, että KAIKKI taksit on paskoja niin voit ottaa takkisi ja poistua. Se että kuulet taas tuttujen serkkujen kaimojen huhuja niin ei tee niistä välttämättä faktoja. Itsellä on entinen taksi ja voin rehellisesti kertoa kokemaani faktaa. En toki väitä, että tämäkään nyt virheetön on, mutta tuskimpa olisi se reppurinkaan käyttämä vehjes, jolla on ajettu Suomen joka pitäjä 7 kertaa läpi. Tokihan matka-ajo on suotavampaa, kuin kaupunki kruisailu, mutta silti. Minä perustan omaat sanomani siihen faktaan mitä minulla on näyttää ja olen kokenut. Mihin sinä perustat omat väitteesi? "muistelen kavereiden puheista"- ei vakuuta ainakaan minua. Edelleen auton osto on riski aina ja vanhan taksin on vielä vähän isompi. Mutta kun pitää järjen päässä ja osaa ottaa asioista selvää niin saattaa saada ihan hyvänkin kamppeen edukkaasti.
 

Hammu

Rauchbegrenzungskennfeld
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
745
Kyllä minä uskon tilastotieteeseen kuin uskomattomiin yksittäistapauksiin. Ajokuntoa ne katsastuksessa testaa ja jos ei edes pysty ajamaan katsastukseen niin sitten on todella paha.
Tarkoitan nyt, että kannattaa katsoa pidemmältä ajalta niitä katsastustilastoja ja silloin Toyota on vahvoilla ja muut jo lähempänä paalamoa.
Esim. tuolla -07 käyttöönotetuiden katsastustilastossa kärjessä on Jaguar S-type. Tarkoittaako se, että jaguar on parempi/kestävämpi/we kuin se toyota?
Tottahan ne vehkeet menee ekalla läpi jos ne seisoo valtaosan ajasta tallissa ja käydään kerran kuussa kaupassa. Autoihin, joilla ajetaan enemmän kilometrejä, tulee luonnollisesti myös enemmän kulumaa -> enemmän hylkyjä leimalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ja katsastustilastoilla taas ei ole mitään yhteyttä ajomukavuuteen ja viihtyvyyteen. Tuppaa vaan kertomaan mikä katsastuksessa pomppaa tai on pomppaamatta keskimääräistä enempi. Kannattaa perehtyä mitä premiumilla tarkoitetaan. Ja se EI ole sitä, että tuulipukuporukka saa ajella peltorit korvissa moottoritiellä.
Silloin ei ole mukavaa, kun auto on huollossa ja tulee iso lasku. Premium liittyy laatuun myöskin. Ei noissa tuulipukuautoissa kuitenkaan ole mitään rättisitikan nitisevää penkkiä ilman niskatukia yms.

Itsekin olet tyytynyt Octaviaan joten, mikä on tuulipuvussa vikana?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Niin pointtina tietysti se että kun pääkaupunkiseudulta hurauttaa Ouluun niin on aika turkaisen paljon eroa istuuko sen ohituksineen jne. 100hp avensiksessa vai parisataaheppaisen A6 Audin nahkajakkaroissa. Siihen Audiin vaan ei ole uutena/uudehkona varaa.

Tästä siis se ajatus että vaihtaakko tuon Volvon varsin mukiinmenevän joko uudehkoon karvalakkiin tai sitten paljon ajettuun isoon täysvarusteltuun. Että mitä tuollaisessa pitää olla jo vaihdettu ettei käy isolla summalla köpelösti. Jos ovet ei narise ja penkit ei ole puhki niin ei ne minun matka-ajolla siitä juuri lisää kulu, mutta juuri tuollaiset vesipumput, dpf:t jne. vähän mietityttää.

Ja tosiaan jos miettii hinnan alenemaa niin jos ottaa 2-3V. vanhan 200tkm ja ajaa sen vaihtoon 5-6v vanhana n. 300tkm mittarissa niin tuskin sitä enempää ottaa takkiin kun Toyotalla 20->100tkm samoilla ikävuosilla.
Minulla oli aivan sama ongelma muutama vuosi takaperin. Tuli paljon kilsoja maantiellä enkä tosiaankaan halunnut niitä viettää missään kalsaripenkissä jumittaen. Myös Suomen karkean asfaltin aiheuttama rengasmelu on aivan sietämätöntä taviskipoissa.

Koska palkkapussini oli hyvin rajoittunut, niin en myöskään mitenkään voisi ostaa pommia, koska remppoihin ei olisi varaa. Sedällä oli silloin uudehko iso Volvo, joka oli jatkuvasti pajalla ja tonneja kului remppoihin. Sitä kun sivusta seurasi niin vain japsia teki mieli. Järki sanoi että osta korvatulpat ja Corolla, mutta silti veri veti vanhoihin premiumeihin.

Siinä sitten opiskelin autoista todella huolella, kävin pitkään läpi netin keskusteluja eri auto-, varustu- ja moottorimallien vikaherkkyydestä. Lopppäätös oli lohduton, premiumit on täynnä vikoja. Niiden kestävyys ei pääse lähellekkään esim Toyotaa. Mersun laatu ei ole tosiaankaan sitä W123 aikaa, vaan kaukana siitä. Olympiavolkkarit samoin vikaisia. Tuttu Audi-harrastaja sanoi ihan suoraan että ota vain jos itse osaat korjata. Harva yhdistää BMW:tä luotettavuuteen, mutta monessa lähteessä todettiin että bemarin E39-korimalli on harvinaisen hyvin tehty ja onnistunut paketti. Erityisesti sen bensa-kuutoset ovat oikeasti ikiliikkujia, ellei teiniamikset olet päässeet niitä polkemaan rikki. Sehän on se bemarien ongelma, teinien päiväuni, ne ostetaan, ei ole rahaa huoltaa, ja ne ajetaan rikki.

Päätin koettaa onneani ja ostin oikeasti hyvinpidetyn BMW E39 5-sarjalaisen (ei todellakaa nettiauton halvin). 200tkm ajettu, Suomi-auto, toiselta omistajalta, täysi huoltokirja. Nyt vuosien jälkeen voi todeta että ostin hyvän auton. Moottoriin ei ole koskettu, ei kuluta öljyä tai muutkaan nesteet katoa. Remppoja on tullut, mutta yllättävän vähän. Varmasti uudehkon Toyon arvonalenema on paljon suurempi. Auto vaan on edelleenki niin hyvä etten kuollaksenikaan keksi että mihin sen vaihtaisin.

Ei ollut taksi, mutta vanha auto, joskin ikäisekseen erittäin vähän ajettu.

Tosiaan vanha auto on puhtaasti arpapeliä, eli voi olla että selviät sillä todella suurille kilometreille ilman kalliita remppoja. Sitten voi osua mustapekka kouraan ja siitä hajoaa jotain turkasen kallista ja korjauskulut on auton arvo. Sitä on mahdoton varmasti sanoa ennakkoon, mutta jos ostaa hyvin pidetyn ja nätisti ajetun yksilön, niin todennäköisyys selvitä ilman isoja korjauksia kasvaa.

Jossain Helsingin ruuhkassa mukulakivikaduilla ryskytetty taksi ei ole kaikkein näteimmällä käytöllä ollut. Tuskin on muuallakaan paremmin, sen verran vauhdilla ja säälimättä ainakin täällä Keski-Suomessa taksit ajaa hidastetöyssyjen yli.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
En ole millään tavalla ocua premiumiksi väittänyt vai olenko? Se että se on samaa konsernia audin kanssa ei tee siitä premiumia enkä niin oleta.

Mutta kaksi tojotaa takana, joista toinen oli aikoinaan uudehko avensis niin en kyllä enää voi suositella oikein kenellekään. Jos ajettavuus 2010 avensiksessa on samaa tasoa mitä -92 vuoden audi 100:ssa ja sisämelussa jää reilusti kakkosesksi niin se riittää minulle sulkemaan tojotat pois listoilta.

Edelleenkään katsastustilastot eivät tee merkistä premiumia. Ne ovat vaan tilastoja, minkä avulla voi kehitellä omia teorioitaan ja johtopäätöksiään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Kyllä minä uskon tilastotieteeseen kuin uskomattomiin yksittäistapauksiin. Ajokuntoa ne katsastuksessa testaa ja jos ei edes pysty ajamaan katsastukseen niin sitten on todella paha.
Tarkoitan nyt, että kannattaa katsoa pidemmältä ajalta niitä katsastustilastoja ja silloin Toyota on vahvoilla ja muut jo lähempänä paalamoa.
Ei niitä voi aivan noin vaan verrata? Koska E-mersulla voi olla ajettu jopa 700 tkm ja Toyota Avensiksella vain 100 tkm. Eli jos mersulla olisi ajettu vain 100 tkm, niin ei siinäkään olisi mitään vikaa katsastuksessa.

Taksikuskit myös yleensä valitsevat sellaisen automerkin joka kestää tarvittavan määrän kilometrejä ja vielä niin että arvo ei putoa liian paljon? Mersu taitaa olla siinä ykkönen ja suht turvallinen merkki? Toyota on luultavasti myös aika luotettava, mutta ei se silti Mersulle pärjää kilometreissä.

Myös E-mersun kokoiset autot on luultavasti kaikki melko luotettavia. Mutta pienemmät automallit saattaa kestää vähemmän ajoa? Esim auton painossa ja rakenteessa on jotain eroja?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
No jo on ihme pajoja siellä.. Kuopion seudulla kaikissa mihin minä olen törmännyt niin kulkee takakontin tai oven tiivisteen välistä. Littukaapeleita kun käyttävät ainakin paikallisessa varusteliikkeessä.

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 722
Kyllä minä uskon tilastotieteeseen kuin uskomattomiin yksittäistapauksiin. Ajokuntoa ne katsastuksessa testaa ja jos ei edes pysty ajamaan katsastukseen niin sitten on todella paha.
Tarkoitan nyt, että kannattaa katsoa pidemmältä ajalta niitä katsastustilastoja ja silloin Toyota on vahvoilla ja muut jo lähempänä paalamoa.
Kuten jo sanottu, katsastustilastot kertoo kovin vähän.

Kukaan ei hinaa autoa katsastukseen moottori- tai vaihteistorikkoisena ja toisaalta hylkyyn riittää että esim. jarrulevyn kaltainen kulutusosa on loppu.

Myöskään joku 2L/1tkm öljynkulutus, tms ei näy päästötestissä.

Joku 200tkm ei tunnu Eemelissä, isossa Volvossa tai A6:ssa missään, ainakaan mitä itsellä on noista kokemusta (V70, A6, C ja E 250CDI).

Paljon mieluummin istun 200tkm valmiiksi pierityssä E-Mersussa kuin uudemmassa Toyotassa tai Nissanissa Peltorien kanssa jos kilsoja tulee paljon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Apukuskin penkillle Sylvi 90v paskonu vaippojen läpi keskussairaalakäynnillä.
:D

Ja kuinka lukemattomia känniläisiä on sinne takapenkille heittäneet kaikki mahdolliset eritteensä. Niillä ei ole edes minkäänlaisia vaippoja suojana kun kusi valuu verhoiluun ja pehmusteisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 722
Nahkapenkit onkin yleensä ihan syystä ruksittu.
Mersuissa osittain myös siksi että ne puolinahat ovat ne ainoa kohta joista kilsat ja käytön näkee. Luokattomia nahkaan ja pelkkään kankaaseen verrattuna ainakin noissa edellisen korimallin C- ja E-malleissa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 149
Ei niitä voi aivan noin vaan verrata? Koska E-mersulla voi olla ajettu jopa 700 tkm ja Toyota Avensiksella vain 100 tkm. Eli jos mersulla olisi ajettu vain 100 tkm, niin ei siinäkään olisi mitään vikaa katsastuksessa.
Harmi, että A-katsastus ilmeisesti lopetti katsastustilastojen julkaisun, koska uusin tilasto on vuodelta 2015. He julkaisivat myös keskimääräisen matkamittarilukeman. Esim. vuonna 2015 3 E-mersu oli häntäpäässä 3 vuotta vanhoissa autoissa 4,68 prosentin hylkäysosuudella, mutta keskimäärin autoilla oli ajettu 128 tuhatta kilometriä... Vaikea verrata muihin merkkeihin. Tosin Volvo V70 on myös ilmeisesti ollut suosittu taksi, koska keskimääräinen lukema oli 117 tkm, ja V70:n hylkäysprosentti oli 8,98%.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Nahkapenkit onkin yleensä ihan syystä ruksittu.
Nahat on oikein hyvät perheautoissa, kun pikkulapset pullauttelee ja sotkee, mutta miten sitten kun aikuinen iso mies tyhjenee takapenkille kostean baari-illan jälkeen? Se on yksi amme koko auto. Hyh!
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
972
Minä perustan omaat sanomani siihen faktaan mitä minulla on näyttää ja olen kokenut. Mihin sinä perustat omat väitteesi?
Perustan väitteeni siihen mitä olen nähnyt ja kokenut. Kaiman frendin isoisän haamun tarinoihin en usko, enkä muutenkaan "hyvänpäiväntuttujen" juoruihin. Luotan vain läheisimpien kaverien kertomiin kokemuksiin.

Mitä tulee tuohon taksien huoltamiseen, niin en ole varma että se on niin hyvällä perällä kuin jotkut antaa ymmärtää. Monesti olen taksissa matkustanut, ja ei ne niin hyvässä kunnossa ole olleet. Muistan kerrankin kun matkustin yöllä ja taksin toinen valo oli paskana ja toinen xenoni oli himmentynyt johonkin 10% tehosta, oli kuin kynttilä. Kysyin kuskilta että eikö ole turvatonta ajaa sokkona, niin murisi jotain että tää menee piakkoin vaihtoon, niin ei halua mitään huoltaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Harmi, että A-katsastus ilmeisesti lopetti katsastustilastojen julkaisun, koska uusin tilasto on vuodelta 2015. He julkaisivat myös keskimääräisen matkamittarilukeman. Esim. vuonna 2015 3 E-mersu oli häntäpäässä 3 vuotta vanhoissa autoissa 4,68 prosentin hylkäysosuudella, mutta keskimäärin autoilla oli ajettu 128 tuhatta kilometriä... Vaikea verrata muihin merkkeihin. Tosin Volvo V70 on myös ilmeisesti ollut suosittu taksi, koska keskimääräinen lukema oli 117 tkm, ja V70:n hylkäysprosentti oli 8,98%.
Tuolla oli jotain katsastustilastoja. Noissa kolmessa autossa yleisin hylkäämisen syy on liian kuluneet renkaat.
Esim Skoda Superb olisi aika hyvä, koska ajettu 102 tkm ja pieni 2.28% hylättyjen lukema. Volvo taas olisi huono.
Vuosi 2015 ja autot 3 vuotta vanhoja, eli 2012.

AUDI A6 1,79%, 79 tkm
TOYOTA AVENSIS 2,04%, 64 tkm, renkaat
SKODA SUPERB 2,28% 102 tkm
MERCEDES-BENZ E-sarja 4,68%, 128 tkm, renkaat
VOLVO V70 8,98%, 115 tkm, Etuakselisto, Renkaat

Vikatilasto 2015

Tuolta taas näkee jotain muita hylkyjä. Trafi julkaisi laajan katsastustilaston – katso oman autosi hylkäysprosentti ja yleisimmät viat hakukoneella
Iso osa menee hylkyyn :)

Peugeot 407, käyttöönottovuosi 2005:
Hylkäysprosentti: 32,9 %
Hylkäyksen yleisimmät syyt:
Etuakselisto
Käyttöjarru
Seisontajarrun dynamometritesti

4 vuotta vanhempi ja vielä isompi lukema :)
Peugeot 406, käyttöönottovuosi 2001:
Hylkäysprosentti: 54,2 %
Hylkäyksen yleisimmät syyt:
Etuakselisto
Seisontajarrun dynamometritesti
Käyttöjarrun dynamometritesti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kuten jo sanottu, katsastustilastot kertoo kovin vähän.

Kukaan ei hinaa autoa katsastukseen moottori- tai vaihteistorikkoisena ja toisaalta hylkyyn riittää että esim. jarrulevyn kaltainen kulutusosa on loppu.

Myöskään joku 2L/1tkm öljynkulutus, tms ei näy päästötestissä.

Joku 200tkm ei tunnu Eemelissä, isossa Volvossa tai A6:ssa missään, ainakaan mitä itsellä on noista kokemusta (V70, A6, C ja E 250CDI).

Paljon mieluummin istun 200tkm valmiiksi pierityssä E-Mersussa kuin uudemmassa Toyotassa tai Nissanissa Peltorien kanssa jos kilsoja tulee paljon.
Kaikki vaan taputtelee toisten selkiä, mutta kukaan ei kerro faktoja. Vedotaan tunteisiin on kivempi istua sohvalla. Moni on nukahtanut mukavaan sohvaan ja auton ratin takana voi lähteä henki, jos se on liian mukavaa eikä ole rallifiilinkiä.

Esim. niissä katsastustilastoista löytyy kolme pääsyytä hylkyyn ja juurikin jarrulevyn kaltainen kulutusosa on pikkujuttu sekä luonnollinen, mutta ruoste ei ja se todennäköisesti uusiutuu. Toytossa ei sitä ihan äkkiä löytynyt kuin jossain ostoskassissa. Olen katsonut ne pääsyytkin läpi. Toyotalla on vaan monia malleja ja pitkä historia niin se vaan näkyy menestyksessä. Muilla se on epämääräistä, että välillä lipsahtaa lusikallinen ihmisten haitoiksi. Kait se on myöskin se syy, että malleja pitää olla monia, kun on failattu aikaisemmat mallit. Ne vaan ei sitten yllä edes noihin tilastoihin, kun niitä on myyty vähän.

Toyotassa ja Skoda Octaviassa on hyvä puoli se, että niitä on myyty paljon niin varaosiakin löytyy jopa romikselta.

Katsastustilastoissa oli kummallisia helmiä Volvon kohdalla joilla oli ajettu keskimäärin ihan tajuttomia kilometrimääriä ja silti vähän hylkyjä, mutta olikin kyseessä tosi vanha Volvo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 149
Tuolla oli jotain katsastustilastoja. Noissa kolmessa autossa yleisin hylkäämisen syy on liian kuluneet renkaat.
Tosin tuossa listataan yleisiä hylkäämisen syitä vain, jos niitä on ollut yli kymmenessä autossa. Vuosimallin 2012 E-mersuja on katsastettu tuona vuonna 128, eli listalle pääsemiseen riittäisi se, että kymmenessä prosentissa olisivat liian kuluneet renkaat. Vaan joo, taksikäytössä toki renkaita menee...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Mersuissa osittain myös siksi että ne puolinahat ovat ne ainoa kohta joista kilsat ja käytön näkee. Luokattomia nahkaan ja pelkkään kankaaseen verrattuna ainakin noissa edellisen korimallin C- ja E-malleissa.
Nahka on ihan hirveän liukas istuttava. Mikä siinäkin on niin mahtavaa?
Tai se kun hienostoautossa on jotain puuviilun kaltaista siellä täällä. Ostaisi hirsimökin, jos haluaa puuta katella.

Tokihan nahasta oksennukset ja kuset pyyhkäisee paremmin elikkä taksissa ehdoton juttu.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Nahka on ihan hirveän liukas istuttava. Mikä siinäkin on niin mahtavaa?
Tai se kun hienostoautossa on jotain puuviilun kaltaista siellä täällä. Ostaisi hirsimökin, jos haluaa puuta katella.

Tokihan nahasta oksennukset ja kuset pyyhkäisee paremmin elikkä taksissa ehdoton juttu.
Liukas istuttava? Empä ole moista ennen kuullut.
Vai ajeletko puuvillahousut jalassa?
Onhan nahka nyt paljon miellyttävämpi silmälle ja perseelle ku kangaspenkit.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
101
Ei se nahka liukas ainakaan itsellä ole. Voisi kai se olla, jos sitä ei ole koskaan hoidettu tai on jopa suihkittu jotain silikonia siihen(?). On muuten vähän eri tunnelma autossa nahkapenkeillä. Omassa on punainen nahkasisusta ja on se vähän eri tunnelma kuin perunasäkkikangasautoissa. Väri tietysti jakaa mielipiteet mutta itse tykkään.

Tuollaisilla E-mersuilla ajetaan useita satoja tuhansia kilometrejä. Itse ainakin uskaltaisin ostaa vaikka 200-300tkm ajetun. Ei ne kilometrit noissa näy eikä tunnu. Mersujen pahin ongelma on iän myötä tuleva ruoste, jos ei ole pidetty hyvin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 374
Viestejä
4 193 264
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom