Tällainen perustietotason kyssäri kun aloin pohtimaan lueskeltuani kerta toisen jälkeen miten "XYZ on hyvin suoritinintensiivinen mutta vaihtaminen parempaan ei välttämättä auta suhteessa niin paljoa koska käyttää vain yhtä ydintä laskentaan".
Onko monen ytimen hyödyntämisessä joku erityinen ohjelmointipuolen haaste, että sitä ei vakiona tungeta kaikkeen peleistä alkaen jo niiltä ajoilta kun moniytimiä alkoi esiintymään? Eikö tällaista voi mitenkään käyttistasolla tai erikseen hommaan tehdyllä "välimiessoftalla" hoitaa jotenkin "käänteisvirtualisoimalla" useammat ytimet yhdeksi sen ohjelmiston silmissä silloin kun ko. softa alkaa kuormittamaan sitä yhtä ydintä lähes tappiin saakka? Ymmärtääkseni etenkin monet fysiikkaa paljon mallintavat pelitkin hyötyisivät siitä ja prosessori voi olla vajaakäytöllä pullonkaula.
Onko monen ytimen hyödyntämisessä joku erityinen ohjelmointipuolen haaste, että sitä ei vakiona tungeta kaikkeen peleistä alkaen jo niiltä ajoilta kun moniytimiä alkoi esiintymään? Eikö tällaista voi mitenkään käyttistasolla tai erikseen hommaan tehdyllä "välimiessoftalla" hoitaa jotenkin "käänteisvirtualisoimalla" useammat ytimet yhdeksi sen ohjelmiston silmissä silloin kun ko. softa alkaa kuormittamaan sitä yhtä ydintä lähes tappiin saakka? Ymmärtääkseni etenkin monet fysiikkaa paljon mallintavat pelitkin hyötyisivät siitä ja prosessori voi olla vajaakäytöllä pullonkaula.