Nyt menevät puurot ja vellit sekaisin. Kaleva Media (sic) on konserni, ei sillä ole omaa levikkiä. Kalevan - jota ilmeisesti noilla luvuilla tarkoitat - keskimääräinen lukijamäärä vuonna 2021 oli printissä 124 000 (maan 4. suurin) ja kokonaistavoittavuus 410 000 (3. suurin) [
Tilastot – Media Audit Finland]. Kaleva Mediaan kuuluu siis tosiaan 15 eri mediaa (tunnetuimmat lienevät Kaleva ja Lapin Kansa), liikevaihto 64 ME (vrt. Punamusta 106 ME). Ei ole mitään järkeä verrata yhtä lehteä toiseen konserniin. Mitä levikkiin tulee, niin printattuja yksittäiskappaleita mittaava levikkihän laskee nykyään käytännössä kaikilla sanomalehdillä - myös Karjalaisella noin 5 % vuositahtia. Digi, digi, digi.
Itse olen molempien konsernien asiakas ja toista olen omistanut pörssissä, onneksi en omista enää. Hidasta kuolemaa ei tee kumpikaan, toimialaan nähden vahvoja konserneja. Tätä vastakkainasettelua en ymmärrä.
Mitä topicin aiheeseen tulee, hyvä kun homma on selvillä ja toivottavasti Uroksen porukka on löytänyt uudet työpaikat.