Ollut nyt 2 päivää tämä AOC AGON AG352UCG. Eli oli mulle Black Friday ostos Ruotsista, 915e + 5e postit.
AOC Agon AG352UCG gaming monitor review | TechRadar
Tämä onkin natiivi 100Hz eikä 60@100Hz kuten sanoin joku viikko sitten. Eli suoraan Winukan asetuksista 100Hz päälle eikä mitään ylikellotus ominaisuuksia ole itse näytössä.
2000R, eli eka kaareva näyttö, eikä ikinä enää tule litteätä eli "FLAT" näyttöä, tämä kaarevuus on ihan 10/10 juttu. Toki en tiedä minkälainen olisi esim. 1800R näyttö eli jossa olisi lisää kaarevuutta, ei voi olla kuin vieläkin mahtavampi juttu, silti tämäkin loivempi 2000R kaarevuus on aivan toista kuin tasanen ladon seinän tuijottaminen.
Näytön alaosan 2x 35cm ledit (Punainen, Sininen tai Vihreä), säädettävä kirkkaus > Low/Medium/Bright on toinen juttu joka on mielestäni 10/10 juttu. Valaisee näytön alaosan jossa mulla on tavaraa tossa näppiksen takana: känny/sytkäri/bisse/röökiaski/papereita/kynä+tussi/muistitikkua jne. pikku tavaraa, ei tarvitse enää ikinä taskulamppua/sytkäriä etsiä kun tarvitsee etsiä jotain tosta läheltä. Pelaan siis öisin eli pimeässä huoneessa.
Näytön takanakin olevat LEDit valaisevat takaseinää samalla valitsemalla värillä, ja sekin tunnetusti lisää ihmisen silmän "toteamaa" kontrastia. Mahtava juttu toikin.
Kuolleita pikseleitä en ole etsinyt ettei tule paha mieli. Silti uusi näyttö ja hyvältä näyttää. Oma kolorimetri laitettava kiinni jonkun päivän kuluttua, nyt laitoin vain samat asetukset kuin mitä TFTCentral sai omalla kolorimetrillään ja omalla näytön yksilöllään.
G-Sync toimii, pitää säätää vielä eri pelien asetuksia että rajoittaako FPS:t 100, tai 99 jne, vai onko parempi ajella ilman mitään rajoituksia...
Alkutunnelmat täältä päin Suomea: ****,5 / *****