UL Benchmarks julkaisi uuden Sampler Feedback -ominaisuustestin 3DMark-ohjelmistoon

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205

UL Benchmarks on päivittänyt 3DMark-ohjelmistoaan tuomalla mukaan uuden Sampler Feedback -ominaisuustestin. Testi näyttää minkä verran kehittäjät kykenevät parantamaan peliensä ruudunpäivitysnopeutta käyttämällä Sampler Feedback -ominaisuutta, joka DirectX 12 -rajanpinnassa on tuettuna.

Testin lisäyksen myötä 3DMark on UL Benchmarksin mukaan markkinoiden ensimmäinen julkisesti saatavilla oleva ohjelmisto, joka hyödyntää kaikkia neljää merkittävintä DirectX 12 Ultimate -rajapinnan ominaisuutta.

Lähteet: Sähköpostilehdistötiedote, UL Benchmarks
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Piti ihan kaivaa, että mitä tuo ominaisuus tekee… Se tiputtaa vram muistin käyttötarvetta parantamalla tekstuurien käyttötarpeen ennustusta. Eli käyttömuistin tarve testuureille voi tipahtaa jopa kymmenesosaan, jos simpler feedbackiä tuetaan.
Heh eli 2gb muistilla varustettu huippiohjain olisi jopa ylisuurilla muistilla varustettu ;)
Tosin siis vain silloin, kun tuo samplerikokoelmia toimii. Niissä missä sitä ei tueta, näyttömuistin tarve edelleen on iso, kun muistiin ladataan varmuuden vuoksi kaikkea turhaa, kun ei tiedetä mitä seuraavaksi tarvitaan. Mutta hauska ajatuksena silti. Uusi nvidia 4090 titanium huikealla 2gb muistilla ;)
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
683
Jos nyt ymmärsin mitään...

Ominaisuus mahdollistaa ei tarvittavien tarkempien/epätarkempien textuurien osien pudottamisen näytönohjaimen muistista "sampler feedback". Konsoli hommia PC puolelle, kun vihdoin päästään hyödyttämään nopeampia asemia windows 11 mukana.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 020
Viestejä
4 210 381
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom