Työnhaun etiketti

Liittynyt
07.09.2023
Viestejä
18
Mitä foorumilaiset ajattelevat seuraavasta asiasta:

Uutta työpaikkaa hakiessa, kun hakemus on jätetty tai hakuaika loppunut, minkä ajan kuluttua soittaisitte tai olisitte itse yhteydessä rekrytoivaan tahoon, siinä tapauksessa jos mitään ei ala kuulumaan? Varsinkin, jos jo ennen hakemuksen laittoa olet ollut itse puhelimitse yhteydessä.

Minkälainen aikaikkuna tuossa hyvä olla suurinpiirtein, ettei näyttäydy liian kärsimättömänä, mutta toisaalta että aika ei ole liian pitkä ja mene passiivisuuden puolelle?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 414
Vaikeaa sanoa, kun on aika tapauskohtaista.
Odottelisin itse 3-4 päivää hakuajan päättymisestä, jotta hakemus nostettaisiin pinon päällimmäiseksi mutta ei kuitenkaan liian hätäiseltä vaikuttaisi.
Ne puhelinsoitot hakuajan sisällä jo nostavat nimen huomion kohteeksi jos henkilö muuten vaikuttaa sopivalta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
168
Omasta mielestä, on kyllä hyvä soitella perääm. esim. vkon päästä haun päättymisestä. Näin osoittaa, että on kiinnostunut paikasta. + esim 100 hakemuksesta, erottuu paremmin joukosta.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 716
Pitää soitella. Sen oppinut itsekin. Sen soittopäivän voi jopa laittaa jo hakemukseen, riippuen vähän tilanteesta millainen haku.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
155
Mä en itse soittelisi hakemuksen perään, suosittelen mielummin keksimään jotain kysyttävää ja soittamaan ennen hakemuksen jättämistä. Tätä olen joskus uran alkupuolella tehnyt ja yleensä juttelemalla selviää jotain työpaikasta jota ei ilmoituksessa mainita jolloin pystyy tekemään paremman hakemuksen.

Jos soittelee vaan kysyäkseen mikä on rekryn tilanne on riskinä että ärsyttää HR- tai muita rekrystä vastaavia henkilöitä. Kannattaa sitten sanoa että on vaikka toinen rekry loppusuoralla mutta tämä duuni erityisesti kiinnostaa yms että on joku oikea syy soitella perään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
483
Jossain pikkufirmassa johon silloin tällöin rekrytään ja rekrytointi on jännä juttu tuo saattaa jollain tavalla toimia, eli siis huijata kokematonta rekryäjää. Itse tein aikaisemmin rekryjä ja meillä kun rekrytointeja (avoimia työpaikkoja) oli kymmeniä vuodessa ja hakemuksia ja hakijoita siten (kymmeniä) tuhansia, ei siinä mitään soittelua olisi kaivannut. Ei olisi ehtinyt niihin vastailla eikä kuitenkaan olisi muistanut sitä yhtä henkilöä kaikkien joukosta. Hyvä hakemus on se millä erotut, sen perusteella parhaat haastatteluihin ja vähemmän sopivat hylkyyn. Haastattelussa sitten osoitetaan se kiinnostus, molemminpuolisesti.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 026
Jokaiselta rekryäjältä joiden kanssa olen ollut juttelemisissa olen kuullut että soittelijoiden hakemukset ja CV:t lentää yleensä suoraan roskiin minkään päällenostamisen sijaan.
No huh. Tosi ammattimaista ja säälittävää jos rekryäjällä noin pinna tiukalla. Ei pitäisi rekrytä sitten tai on täysin väärä henkilö rekryamaan.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
455
Jossain pikkufirmassa johon silloin tällöin rekrytään ja rekrytointi on jännä juttu tuo saattaa jollain tavalla toimia, eli siis huijata kokematonta rekryäjää. Itse tein aikaisemmin rekryjä ja meillä kun rekrytointeja (avoimia työpaikkoja) oli kymmeniä vuodessa ja hakemuksia ja hakijoita siten (kymmeniä) tuhansia, ei siinä mitään soittelua olisi kaivannut. Ei olisi ehtinyt niihin vastailla eikä kuitenkaan olisi muistanut sitä yhtä henkilöä kaikkien joukosta. Hyvä hakemus on se millä erotut, sen perusteella parhaat haastatteluihin ja vähemmän sopivat hylkyyn. Haastattelussa sitten osoitetaan se kiinnostus, molemminpuolisesti.
Miten sellaisessa tilanteessa pitäisi hakijan reagoida, että olet 3-4 kertaa haastateltu ja et tule kuitenkaan valituksi. Mutta et saa asiasta mitään notifikaatiota (edes sitä sähköpostia/tekstiviestiä "Valitettavasti et tullut valituksi...").

Itse pidin toimintaa hieman törkeänä ja olenkin onnellinen etten ole kyseisessä yrityksessä töissä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 026
Miten sellaisessa tilanteessa pitäisi hakijan reagoida, että olet 3-4 kertaa haastateltu ja et tule kuitenkaan valituksi. Mutta et saa asiasta mitään notifikaatiota (edes sitä sähköpostia/tekstiviestiä "Valitettavasti et tullut valituksi...").
No onhan se korrektia laittaa joku info hakijalle jos on haastateltu ja varsinkin jos useampaan kertaan. Mutta minkäs sille voit jos eivät vaivaudu edes ilmoittamaan, vaan luottavat siihen, että hiljaisuus on riittävä kommunikaatio.

Ja olisiihan se hakijalle mukava kuulla , kielteisestä päätöksestä huolimatta, että mikä oli syynä. Voisi sitten petrata ensi kertaa varten. Hyvä rekrytoija antaa myös tämän palautteen ja on halukas neuvomaan hakijaa seuraava kertaa varten.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
483
Miten sellaisessa tilanteessa pitäisi hakijan reagoida, että olet 3-4 kertaa haastateltu ja et tule kuitenkaan valituksi. Mutta et saa asiasta mitään notifikaatiota (edes sitä sähköpostia/tekstiviestiä "Valitettavasti et tullut valituksi...").

Itse pidin toimintaa hieman törkeänä ja olenkin onnellinen etten ole kyseisessä yrityksessä töissä.
No voi sitä toki sitten soitella perään, jos mitään ei kuulu. Epäammattimaista toimintaaa rekrytoivalta firmalta ja huonosti hoidettu homma. Voin rehellisesti kertoa, että meillä kyllä haastattelusysteemi kaikkinensa toimi ja oli parhaita, joita tiedän, vaikka siinäkin on vielä parannettavaa. Hyvällä järjestelmällä monet asiat voi automatisoida, kuten meilläkin, eli hylyistä lähti kyllä aina viesti henkilölle.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
455
No voi sitä toki sitten soitella perään, jos mitään ei kuulu. Epäammattimaista toimintaaa rekrytoivalta firmalta ja huonosti hoidettu homma. Voin rehellisesti kertoa, että meillä kyllä haastattelusysteemi kaikkinensa toimi ja oli parhaita, joita tiedän, vaikka siinäkin on vielä parannettavaa. Hyvällä järjestelmällä monet asiat voi automatisoida, kuten meilläkin, eli hylyistä lähti kyllä aina viesti henkilölle.
Prosessi kesti muutenkin 4-5kk ja välillä oli hiljaiseloa asian suhteen. Kyseessä oli pienempi firma, jossa näitä hommia ei tehty "päivittäin".

Törmäsin itseasiassa toiseen haastattelijoista messuilla pari kuukautta myöhemmin ja annoin asiallisen palautteen aiheesta. Ei edes pahoitellut asiaa :facepalm:
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
200
Jokaiselta rekryäjältä joiden kanssa olen ollut juttelemisissa olen kuullut että soittelijoiden hakemukset ja CV:t lentää yleensä suoraan roskiin minkään päällenostamisen sijaan.
Jaa, aloin tässä muistelemaan, niin ainakin kolme kertaa soitto on johtanut työhaastatteluun. Kerran sitten tärppäsi. Olen kyllä kuullut myös sitä(kin), että sillä soitolla voi myös pahentaa tilannetta, mikä on mielestäni vähän erikoista. Jos niitä soittoja ei halua, niin ei kannata yhteystietoja antaa. Kuitenkin 90% soitoista on perään soittelua.

No huh. Tosi ammattimaista ja säälittävää jos rekryäjällä noin pinna tiukalla. Ei pitäisi rekrytä sitten tai on täysin väärä henkilö rekryamaan.
Tääkin on kyllä täysin totta. Kuitenkin niitä kyselijöitä tulee, niin jotenkin se tilanne pitäisi handlata. Laittais sitten työnhakuun soittoajan, jolloin saa soitella ja kysellä.
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
91
Työnhaun ihmeellisyyksiä auttaa ymmärtämään, kun miettii kyseisen paikan rekrytoijan olevan todennäköisesti joku asiantuntijaroolista esimieheksi ilman mitään siihen liittyvää koulutusta ylennetty henkilö. Ei siis välttämättä ajattele ollenkaan, että tässä samalla markkinoidaan sitä yritystä tai mitään hajua rekrytointiin liittyvästä lainsäädännöstä. Mennään ihan mutulla ja juuri tuollaiset asiat kuin soittaminen hakemuksen perään voivat olla täysin henkilöstä kiinni. Taustalla saattaa jopa olla kuvitelma, että hakijat haluavat ensisijaisesti juuri heille töihin eikä motiivina olisi jotain niin rahvaanomaista kuin raha.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 276
No huh. Tosi ammattimaista ja säälittävää jos rekryäjällä noin pinna tiukalla. Ei pitäisi rekrytä sitten tai on täysin väärä henkilö rekryamaan.
Jaa, aloin tässä muistelemaan, niin ainakin kolme kertaa soitto on johtanut työhaastatteluun. Kerran sitten tärppäsi. Olen kyllä kuullut myös sitä(kin), että sillä soitolla voi myös pahentaa tilannetta, mikä on mielestäni vähän erikoista. Jos niitä soittoja ei halua, niin ei kannata yhteystietoja antaa. Kuitenkin 90% soitoista on perään soittelua.
Tässä on kuulemma sellainen takana, että rekryprosessi on hyvin hienojakoinen kone joka pyörii omalla painollaan ja ajallaan, jolloin kaikenlainen "ylimääräinen" sotkeentuminen esim. juuri soittelemalla turhanpäiväisiä vain siinä toivossa että hakemus nostettaisiin paremmin esiin vain sotkee ko. prosessia kun kaikki hakemukset käydään kuitenkin yksitellen läpi ja sopivat erottuu kuitenkin edukseen. Epäonnekkaille myös lähetetään sama massaviesti, suurin syy kuulemma miksi näitä ei perille kaikille tule on hakemuksen puutteelliset yhteystiedot.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
152
Aikanaan tullut rekryttyä tosi paljon porukkaa erilaisiin teknisiin rooleihin, junnuista leadeihin ja arkkareihin. Vieläkin sitä jonkin verran tulee tehtyä. Lähtökohtaisesti soittaminen on ok _ennen_ hakuajan päättymistä, mutta ei vain soittamisen takia. Keksi yksi tai kaksi olennaista kysymystä roolista joka osoittaa että olet miettinyt sitä ilmoitustekstiä pidempään kuin kaksi sekuntia ja mitä oikeasti voisit kuvitella haluavasti tehtävästä tietää. Esim "tehtävässä kerrottiin että siinä toimitaan pilviympäristössä. Mikä pilvi teillä on tarkemmin käytössä ja millä tasolla tämä tulisi olla hanskassa että tehtävässä pääsee hyvin alkuun" Älä jatka puhelua tarpeettomasti alkamalla kertomaan omaa taustaasi ja motivaatiota ellei sitä sinulta jo siinä puhelimessa erikseen kysytä. Päätä puhelu esimerkiksi lyhyellä toistolla "ok, ymmärsin siis että koette tässä tehtävässä AWS Certified Cloud Practitioner sertistä olevan hyötyä, itselläni ei sitä ole, mutta olen AWSn dokkareita lukenut ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta" tms.

Toiseksi tärkein juttu asiallisen kysymyksen jälkeen on laittaa maininta soitostasi siihen hakemukseen. Joihinkin paikkoihin voi tulla satoja hakemuksia ja soittoja, joten laita hakemukseen maininta "keskusteltiin xx.xx. ja tehtävä vaikuttaa mielenkiintoiselta! Perehdyin jo alustavasti mainittuun sertiin ja se vaikutti minusta sellaiselta jota olisi mielekästä lähteä opiskeleman"

Yleensä ykköskandeille soitetaan viimeistään heti hakuajan päätyttyä. Jos viikonkaan jälkeen ei ole kuulunut mitään, et luultavasti ole ekalla rundilla mukana, mutta ei olla haluttu tai ehditty laittamaan ei-kiitos viestejä. On myös mahdollista että hakemuksia on tullut enemän kuin odotettua tai on tullut muita kiireitä joka johtanut siihen että prosessi on vaiheessa. Ammattitaitoisen rekryprosessin tunnistaa siitä, että molemmissa tilanteissa tulee viesti tyyliin"saimme paljon hakemuksia joita nyt käymme läpi / valitettavasti prosessimme kestää pidempään kuin suunnittelimme, mutta viimeistään ajankohdalla xx.xx. saat seuraavan kerran lisätietoja". -> tämä voi olla email (todennäköisin) tai soitto, mutta näitä yleensä tehdään vain niille jotka olivat haastatteluissa mukana mutta joita ei valittu. Pelkästään se, että itse soittaa hakuaikana ei tarkoita sitä että sulle tultaisiin soittamaan takaisin hakuajan päätyttyä.

Jos soitit hakuajan aikana, ei käytännössä kannata hakuajan päätyttyä soittaa itse perään, koska joko et ole jatkossa tai prosessissa kestää, eikä kummassakaan soittaminen perään oikeasti auta asiaasi.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
152
Miten sellaisessa tilanteessa pitäisi hakijan reagoida, että olet 3-4 kertaa haastateltu ja et tule kuitenkaan valituksi. Mutta et saa asiasta mitään notifikaatiota (edes sitä sähköpostia/tekstiviestiä "Valitettavasti et tullut valituksi...").

Itse pidin toimintaa hieman törkeänä ja olenkin onnellinen etten ole kyseisessä yrityksessä töissä.
Reagoit ihan oikein, eli ole onnellinen ettet tuollaiseen paikkaan joutunut. Todella perseestä että käyttää omaa aikaansa noin paljon eikä sitten tule mitään "closurea". Valitettavasti nykyäänkin on vielä sellaisia rekrytoivia esihenkilöitä ja HR:kin, joiden käsitykset työnhausta on jostain viime vuosituhannelta mistä tämmöiset käytännöt kumpuavat. Hyvänä uutisena silti se, että tällainen on onneksi muuttumassa ja työnhakijakokemus alkaa olemaan asia jonka tärkeyden myös ne rekrytoivat esihenkilötkin tajuavat.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 031
Soittohommissa riippuu paljon siitä miten asiansa esittää. Jos jää työnantajalle kuva korkeaa ylläpitotasoa vaativasta vaikeasta tapauksesta niin päätyy ihan varmasti mappi Ö:hön. Luulisi, että prosessin etenemisestä voisi kysellä myös emailin läpi mikä olisi kaikille osapuolille helpompi tapa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 716
Miten sellaisessa tilanteessa pitäisi hakijan reagoida, että olet 3-4 kertaa haastateltu ja et tule kuitenkaan valituksi. Mutta et saa asiasta mitään notifikaatiota (edes sitä sähköpostia/tekstiviestiä "Valitettavasti et tullut valituksi...").

Itse pidin toimintaa hieman törkeänä ja olenkin onnellinen etten ole kyseisessä yrityksessä töissä.
Olen kertaalleen ollut samassa tilanteessa, tunnettu suomalainen pörssiyhtiö kyseessä. Totesin että pitäköön tunkkinsa, ja kerroin aikanaan tutuille ettei välttämättä kannata ko. firman rekryihin osallistua, kun homma on tuollaista pelleilyä. Tästä on kuitenkin sen verran aikaa, että en paljasta ko. firman nimeä tässä, koska sekä henkilöt että prosessit ovat toivottavasti vaihtuneet.
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
91
Soittohommissa riippuu paljon siitä miten asiansa esittää. Jos jää työnantajalle kuva korkeaa ylläpitotasoa vaativasta vaikeasta tapauksesta niin päätyy ihan varmasti mappi Ö:hön. Luulisi, että prosessin etenemisestä voisi kysellä myös emailin läpi mikä olisi kaikille osapuolille helpompi tapa.
Riippuu myös tehtävästä. Joissain pitää kyetä esittämään asiansa kokonaisina lauseina myös puhelimessa ja tarttua epäselviin asioihin heti. Säästyy molempien osapuolten aikaa, kun ei tarvitse sähköpostitse kutsua haastatteluun kaveria, joka mieluiten istuu kellarissa lähettämässä sähköposteja, joihin joku ehkä vastaa tai sitten ei.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 031
Riippuu myös tehtävästä. Joissain pitää kyetä esittämään asiansa kokonaisina lauseina myös puhelimessa ja tarttua epäselviin asioihin heti. Säästyy molempien osapuolten aikaa, kun ei tarvitse sähköpostitse kutsua haastatteluun kaveria, joka mieluiten istuu kellarissa lähettämässä sähköposteja, joihin joku ehkä vastaa tai sitten ei.
Luulis, että näissä tapauksissa sitten on puhelin screenaukset ennen onsite haastattelua missä asioita selvitellään eikä jotain ne raakataan pelistä pois, jotka ei oma-alotteisesti soittaneet hakemuksen perään. IT alalla mitä itse hakenut töitä niin yleensä vähintään HR:n ja tulevan esimiehen kanssa puhelinhaastikset ennen kuin kutsutaan onsite haastatteluun. Joskus myös jotain koodaushaastatteluita netin yli ennen onsitea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
352
Kyllä se on pojjaat niin, että työnantaja soittelee jos on kiinnostunut. Turha sinne on itse soitella. Työhaastattelu on sitä varten, että voi sitten tarkemmin kysellä asioista puolin ja toisin. Ja työhakemus on sitä varten, että voivat valita ketä haastatellaan. Ylimääräisestä soittelusta saa sen kuvan, että ollaan työtä vailla ja tosi tekijäthän eivät ole työtä vailla.

Ja isoissa pörssifirmoissa tuntuu järjestään olevan asiat niin leväällään ja sekaisin, että ei todellakaan kannata odotella mitään lohdutuspuheluja. Muutenkin ovat ihan pirun hitaita. Itsekin kerran hain suurempaan firmaan ja kävin parit haastattelut ja ajattelin jo, että ei valittu kun 3kk vierähti, kunnes sitten yli 3kk kuluttua yhtäkkiä ilmoittelivat, että voisit tulla hommiin. Totesin, että teidän tosi ketterästä rekryprosesista huolimatta ehdin nyt tehdä jo sopparit muualle. Tämäkin oli yksi syy miksi suosittelen välttämään isoja firmoja kuin ruttoa, mutta ehkä ne joillekin sopii.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
208
Isoon firmaan jossa rekryprosessi pyörii vakiokaavalla ja hr:n kampaviinereiden voimalla en välttämättä soittelisi. Ilmoitusteksistäkin on usein vähän rivinvälistä luettavissa/arvattavissa onko puhelin sopiva lähestymistapa.

Pikkufirmoihin joissa rekryä hoitaa toimari ja hakijoita on mahdollisesti pienempi määrä voisin myös yrittää puhelinhäiriköintiä.

Ehkä vähän ala ja työpaikkakohtaistakin, teknisen myyjän, hitsarin ja tietokantaspesialistin hakuihin kannattaa suhtautua vähän eri tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
164
Ite pitäisin nyrkkisääntönä sitä, että soitetaan matalalla kynnyksellä jos on asiaa, mutta ei soiteta sen takia että niin on opetettu. Koska se on opetettu kaikille, niin soittajia on sen verran paljon että pelkästään soittaminen ei sitä asiaa edistä. Sen sijaan voi ajatella olevansa se taho, joka on aloitteellinen siinä haastatteluprosessissa ja siinä on mahdollisuus antaa persoonansa jo ennen kuin hakemuksia on välttämättä ees luettu.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 496
Jokaiselta rekryäjältä joiden kanssa olen ollut juttelemisissa olen kuullut että soittelijoiden hakemukset ja CV:t lentää yleensä suoraan roskiin minkään päällenostamisen sijaan.
Kejussa taitaa olla juttua kovin erilaisista rekryistä.

Jos tulee tuhansia hakemuksia ja sieltä soittaa toistasataa sille yhdelle kyselläkseen, niin tuskin on tie jatkoon
Mutta ihan toisenlaisessa kuviossa se voi olla se mikä nostaa.

Kyllä se on pojjaat niin, että työnantaja soittelee jos on kiinnostunut. Turha sinne on itse soitella. ...
Tästä se välimalli, missä ei suoranaisesti työantajalta soiteta, mutta saa vinkin että sun kannattaisi hakea tuota paikkaa, soita tälle ja tälle.

Ei kaikkia vedetä jonkin ison rekrytoimiston kautta, tai jos vedetään niin on kuitenkin sivuovi. "työpaikkailmoituksistakaan" aina selviä mitä haetaan, tiedon kaivaminen voi olla tie eteenpäin.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 897
Ite viimeksi töitä hakiessa pyydettiin ryhmähaastatteluun jossa varmaan katottiin jotain sosiaalisia taitoja mitä työssä ei tarvita. Sen jälkeen yksilöhaastattelu samana päivänä. Aikaa meni varmaan 2-3 viikkoa eikä mitään kuulunut. Arvoin pari päivää soittoa, mutta päädyin laittamaan spostia haastattelijalleni. Laitoin jotain, että olisi kiva tietää miten käy, että voi suunnitella jatkoa. Parin pv päästä sain viestin, että hirveä hässäkkä ja kiire, mutta valinnat ilmoitetaan pian. En tiedä oliko viestillä vaikutusta, mutta työpaikka onneksi irtosi. Hakijoita taisi olla vajaa 500 ja parisen kymmentä valittiin. Todella iso konserni kyseessä jossa rekryä pyöritti pari henkilöä.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
314
Mä en itse soittelisi hakemuksen perään, suosittelen mielummin keksimään jotain kysyttävää ja soittamaan ennen hakemuksen jättämistä. Tätä olen joskus uran alkupuolella tehnyt ja yleensä juttelemalla selviää jotain työpaikasta jota ei ilmoituksessa mainita jolloin pystyy tekemään paremman hakemuksen.

Jos soittelee vaan kysyäkseen mikä on rekryn tilanne on riskinä että ärsyttää HR- tai muita rekrystä vastaavia henkilöitä. Kannattaa sitten sanoa että on vaikka toinen rekry loppusuoralla mutta tämä duuni erityisesti kiinnostaa yms että on joku oikea syy soitella perään.
Jokaiselta rekryäjältä joiden kanssa olen ollut juttelemisissa olen kuullut että soittelijoiden hakemukset ja CV:t lentää yleensä suoraan roskiin minkään päällenostamisen sijaan.
Jos on jotain oikeeta kysyttävää niin ymmärrän että siinä voi soittaminen olla hyvä homma.

Mutta silloin kun hain viimeksi töitä, ja joskus soitin hakemuksen perään, suunnilleen joka kerta tyyppi puhelimen päässä kuulosti vaivaantuneelta tai ärsyyntyneeltä, että mitäs tänne soittelet, pysy jonossa ja odota että vuoros tulee. Niissä puheluissa ei ollut mitään oikeaa asiaa vaan käytännössä mainostusta että juuh olen hakenut tätä paikkaa. Se varmaan näkyi läpi aikas helposti.

Joskus jos rekry kesti todella kauan, saatoin kysyä tilannetta ja siihen sitten tuli jonkunlainen vastaus.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
483
Kovia paikkoja on teillä ollut auki, jos on keskimäärin noin 1000 hakijaa per paikka. Vai tuliko hieman lapinlisää? :kahvi:
Tarkoitus ei ollut laittaa lapinlisää, mutta heitin kyllä äkkiä lukuja päästäni kun en muistanut oikeita. Mutta esim. tänä vuonna 10 kk ajalla 77 avoimeen työpaikkaan tuli 2900 hakemusta, joten varmaan puhutaan siis viime vuodenkin osalta tuhansista, ei kymmenistä tuhansista. Enkä nyt useita kymmeniä ajatellutkaan, lähinnä että se eka kymppitonni voisi mennä rikki, kun paikkoja oli auki paljon.

Mutta siis 10 00 hakijaa vaikka 100 työpaikkailmoitukseen olisi 100 hakemusta per paikka, ei 1 000 kuten sanoit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 017
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom