Työelämäkeskustelu

Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 861
ei tarttisi kiukutella senkään vertaa vääristä vastauksistakaan kun antaa vain sen vaihtoehdon minkä kysyjältä haluaa kuulla...
Sulla on pointti ihan hukassa. Jos on vain yksi vaihtoehto, niin miksi ihmeessä silloin täytyy edes esittää kysymystä?

Sori vaan, mutta jos multa kysytään jotain asiaa, vastaan niissä ihan omissa raameissani tai en vastaa mitään
Tuolla vain osoittaa, ettei ymmärrä silloin asiaa tarpeeksi hyvin, jotta osaisi vastata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 592
Malliesimerkki niistä raskaista työkavereista, jotka saivartelevat ihan muuta kuin mitä kysyttiin. Jos et pääse mukaan syömään tai kahville, niin vastaa sitten suoraan että EI.
Jaa.. Mielestäni tuo on varsin hyvä vastaus siihen kysymykseen (annetulla muotoilulla) ja jotain tuon suuntaista itse toivoisin työkaveriltani pelkän "EI" sijaan. Tuon myötä minulla on mahdollisuus arvioida oman tilanteen mukaan pystynkö odottamaan sen vartin toista vai ei. Pelkkä "EI" olisi mielestäni aika huono vastaus, kun pahimmillaan molemmat saattavat sitten mennä syömään yksin vaikka olisi ilman mitään ongelmia voinut odottaa hetken ja mennä yhdessä.

En siis ihmettele, jos muut tuntuvat raskailta mikäli odottaa tuollaiseen "Lähdetäänkö lounaalle/kahville?" aina pelkkää kyllä/ei vastausta. Ei on aika tönkkö vastaus jonkun vastaehdotuksen sijaan. Eri asia sitten jos kysymys olisi luokkaa "Lähden lounaalle, kun nyt on päivän ainoa vapaa väli. Tuletko mukaan?" eli siitä ilmenisi, että se on nyt tai ei ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 521
Sulla on pointti ihan hukassa. Jos on vain yksi vaihtoehto, niin miksi ihmeessä silloin täytyy edes esittää kysymystä?
Vaihtoehtojahan voi olla vaikka lähelle ääretöntä, mutta ihan samalla logiikallla toimii kuten tämä muukin missä haluut vastauksen johonkin tiettyyn byrokraattiseen raamiin ja tietysti jälkikäteen vapauden saivarrella ja ymmärtää vaatimasi puutteellinen vastaus haluamallasi tavalla.

Vaikuttaa siltä, että kukaan ei ole vielä noihin vaatimuksiisi ollut tarpeeksi kyllästynyt ja ajanut tätä hommaa päätyyn.

Tuolla vain osoittaa, ettei ymmärrä silloin asiaa tarpeeksi hyvin, jotta osaisi vastata.
Kysyjä saa tehdä ihan vapaasti vastauksestani niin tyhmiä johtopäätöksiä kuin itse haluaa ja toivoisinkin tekevän niin ei tarttisi vastailla kaikkiin hölmöyksiin.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 966
Tuolla vain osoittaa, ettei ymmärrä silloin asiaa tarpeeksi hyvin, jotta osaisi vastata.
Miksi kysyt joltakin joka ei tiedä vastausta? Lähtökohtaisesti mä kysyn asioita jotka vastaaja ymmärtää paremmin kuin minä - silloin on ihan mahdollista, että olen muotoillut kysymyksen tyhmästi ja vastaus on pidempi kuin oletan (koska vastaaja yrittää varmistaa ettei mun tarvitse ensi kerralla kysyä uudestaan).
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 861
Miksi kysyt joltakin joka ei tiedä vastausta? Lähtökohtaisesti mä kysyn asioita jotka vastaaja ymmärtää paremmin kuin minä - silloin on ihan mahdollista, että olen muotoillut kysymyksen tyhmästi ja vastaus on pidempi kuin oletan (koska vastaaja yrittää varmistaa ettei mun tarvitse ensi kerralla kysyä uudestaan).
Se nyt vain tuppaa työelämässä olemaan niin, että pitää kysyä siltä, jolla on valtuudet päättää. En tiedä onko tässä nyt ymmärretty väärin, että minä olisin puhunut tässä AVUN kysymisestä ja siksi tullut vähän ylimielistä kommenttia? En minä ole tässä puhunut lainkaan sellaisista kysymyksistä, joilla pyydetään apua. Vaan nimen omaan päätöksiä, eli esim. tehdäänko tavalla A vai tavalla B. Tämä kysymys pitää esittää sille, joka on vastuussa tuosta päätöksestä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
131
Se nyt vain tuppaa työelämässä olemaan niin, että pitää kysyä siltä, jolla on valtuudet päättää. En tiedä onko tässä nyt ymmärretty väärin, että minä olisin puhunut tässä AVUN kysymisestä ja siksi tullut vähän ylimielistä kommenttia? En minä ole tässä puhunut lainkaan sellaisista kysymyksistä, joilla pyydetään apua. Vaan nimen omaan päätöksiä, eli esim. tehdäänko tavalla A vai tavalla B. Tämä kysymys pitää esittää sille, joka on vastuussa tuosta päätöksestä.
Kyllähän nyt pätevä päättäjä heittää ensi vastakysymyksenä, että mihin ratkaisuun itse päädyit ja millä perusteilla? Vai onko kysymykset tyypillisesti tasoa, että laitetaanko kakkuun kaksi vai kolme munaa?
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 861
Kyllähän nyt pätevä päättäjä heittää ensi vastakysymyksenä, että mihin ratkaisuun itse päädyit ja millä perusteilla? Vai onko kysymykset tyypillisesti tasoa, että laitetaanko kakkuun kaksi vai kolme munaa?
EDIT: Kuvittelin avanneeni jo tämän mutta ilmeisesti oli jäänyt viesti lähettämättä.

Eli kyseessä esim tilanne että ollaan toteuttamassa asiaa X ja siinä sitten keksin toisenlaisen tavan tehdä tuo sama asia. Laitan sähköpostiin kuvauksen tästä toisesta tavasta ja listaan sittennäideb väliset erot sekä listaan missä tapauksissa alkuperäinen ratkaisu on parempi ja missä tämä uusi, sekä arvion aikataulusta molemmille.

Tähän ei tarvittaisi kuin kyllä tai ei vastaukseksi siihen, että tehdäänkö uudella tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
854
Heti ensi viikolla onkin jo yksi haastattelu!

Tämä haastattelu ensi viikolla on siitäkin erikoinen että ensimmäinen Linkedin haku itselläni joka johti johonkin ja on täysin in english joten mielenkiintoinen 30 minuuttinen Teams kokous tulossa
Hommat etenee ja tämä teams haastattelu oli ilmeisen onnistunut kun äsken tuli kutsu seuraavaan 1h teams tapaamiseen jossa Pohjoismaiden päälikkö ja HR päälikkö.

Palkkatoive oli sopivat 51% enemmän kuin nykyisessä pestissä niin mielenkiinnolla odotan toimenkuvan laajempaa esittelyä :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 000
Viestejä
4 324 630
Jäsenet
72 138
Uusin jäsen
Riihis

Hinta.fi

Ylös Bottom