Työelämäkeskustelu

Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
100
Jos yrityksen viimeisimmät saatavilla olevat taloustiedot on vuodelta 2020, niin kertooko se jostain hämäräpelistä, vai voiko siihen olla jokin hyvä selitys miksi uudempaa liikevaihtoa ei ole näkyvillä? Rekryt siellä kuitenkin aktiivisesti päällä.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 603
Jos yrityksen viimeisimmät saatavilla olevat taloustiedot on vuodelta 2020, niin kertooko se jostain hämäräpelistä, vai voiko siihen olla jokin hyvä selitys miksi uudempaa liikevaihtoa ei ole näkyvillä? Rekryt siellä kuitenkin aktiivisesti päällä.
Yleensä on varmaan jotain ongelmaa ettei saada tilinpäätöksiä tilintarkastettua. Paljon ongelmia luvuissa, osaamaton taloushallinto ym. Tossa varmaan aletaan poistamaan jossain vaiheessa kaupparekisteristä kun on noin pitkä aika.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
242
Onko rasittavat työkaverit järkevä syy etsiä uusia hommia? Huonolla tuurilla niitä on toki sitten uudessakin paikassa.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
242
Varmaan yksi järkevimmistä. Eihän mulkkuja kenenkään psyyke kestä päivittäin katsella. Paskatkin hommat ovat ihan ok, jos porukka on hyvä; toisin päin se ei toimi.
Ei ehkä ole sentään varsinaisesti mulkkuja, mutta ei vain jaksaisi kuunnella niiden juttuja. Esim. huumorintaju tuntuu koostuvan lähinnä asioista valittamisesta sekä kaikenlaisista törkeistä jutuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Onko rasittavat työkaverit järkevä syy etsiä uusia hommia? Huonolla tuurilla niitä on toki sitten uudessakin paikassa.
Ei ehkä ole sentään varsinaisesti mulkkuja, mutta ei vain jaksaisi kuunnella niiden juttuja. Esim. huumorintaju tuntuu koostuvan lähinnä asioista valittamisesta sekä kaikenlaisista törkeistä jutuista.
Helpoimmalla pääsee kun laittaa kuulokkeet päähän ja musa täysille.
Ei töissä olla kavereita hakemassa vaan rahaa tekemässä :tongue:
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 903
Mun työkaverit ovat olleet suht samanlaisia kaikkialla. En tiedä onko semmosta paikkaa jossa ei kuulisi valituksia ja huonoa huumoria. Toki sitten työpaikkojen yleisessä ilmapiirissä on ollut isompia eroja.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
242
Mun työkaverit ovat olleet suht samanlaisia kaikkialla. En tiedä onko semmosta paikkaa jossa ei kuulisi valituksia ja huonoa huumoria. Toki sitten työpaikkojen yleisessä ilmapiirissä on ollut isompia eroja.
Ehkä helpommalla vaan pääsee, kun ei jatkossa osallistu mihinkään työpaikan illanviettoihin jos ei huvita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Huono huumori on elämän suola työmaalla. Kamalaa olisi jos joukossa olisi niitä siveyden sipuleita ja korrektiuden lähettiläitä yms rautakankia. Onneksi niitä ei ole kyllä viimeiseen 15 vuoteen näkynyt kuin yksi ja sekin oppi tavoille. Sitä aiemmassa työpaikassa ei ollut sitäkään yhtä.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
539
Huono huumori on elämän suola työmaalla. Kamalaa olisi jos joukossa olisi niitä siveyden sipuleita ja korrektiuden lähettiläitä yms rautakankia. Onneksi niitä ei ole kyllä viimeiseen 15 vuoteen näkynyt kuin yksi ja sekin oppi tavoille. Sitä aiemmassa työpaikassa ei ollut sitäkään yhtä.
Ammattiloukkaantujia toki maailmaan mahtuu, mutta varsinkin niin sanottu huono huumori on hieman hankala laji. Ääripään edustajat nyt ovat, kuten kaikessa muussakin asiassa, yleensä melko vittumaisia tapauksia. Eli tässä tapauksessa kaikesta loukkaantuvat kukkahattuilijat vs. ilman filtteriä suustaan kaiken sylkevät mänytoonvaantämmönen-sikailijat.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Ehkä helpommalla vaan pääsee, kun ei jatkossa osallistu mihinkään työpaikan illanviettoihin jos ei huvita.
Miten ihmeessä kuvittelet, että paskoja juttuja ja valittamista kuulisi vain illanvietoissa?

Samaa mieltä @AveragePizzaBuffetFan'in kanssa, varmasti yksi parhoista syistä vaihtaa paikkaa. Eräskin työ"kaveri" oli semmoinen, että se kirjaimellisesti joka ikinen päivä vaan valitti kaikesta. Aikuinen mies. Ja oli aina tietenkin kaikeasta oikeassa, omasta mielestään. Kuulokkeita ei voi laittaa kun on parityötä. Sitten löytyy niitä, jotka on oikein tiukasti sitä mieltä että mitään ei voi tehdä eri tavalla ku edelliset 15 vuotta on tehty. Eikä ainakaan minun elämän suolaan kuulu ylipainoisten ja vähemmmistöihmisten sormella osoittelu ja naureskelu.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
486
Eräskin työ"kaveri" oli semmoinen, että se kirjaimellisesti joka ikinen päivä vaan valitti kaikesta. Aikuinen mies.
Tunnen piston sydämessäni, olen huonoimpina päivinäni juuri tällainen. :x3: Onneksi kaikki päivät eivät ole yhtä huonoja, ja välillä on ihan kivaakin. Kollegat tuntuvat silti yleisesti ihan pitävän, joten jotain kai teen oikeinkin. Ja pidänhän minäkin heistä, ei tätä paskaa muuten jaksaisi niellä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
595
Jokasessa työpaikassa on ollut kusipäitä. Mutta myös jokaisesta työpaikasta olen saanut ystäviä joiden kanssa vietän vieläkin aikaa vapaa-ajalla.

Mun mielestä jos 8h tuntia päivässä on tuskaa, niin kannattaa valita se 8h päivässä jossain muualla.

Itse vaihdan juuri työpaikkaa siksi, että etätyöt eivät vaan sovi mulle koska saan energiaa ihmisten kanssa kanssakäymisestä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 227
Tunnen piston sydämessäni, olen huonoimpina päivinäni juuri tällainen. :x3: Onneksi kaikki päivät eivät ole yhtä huonoja, ja välillä on ihan kivaakin. Kollegat tuntuvat silti yleisesti ihan pitävän, joten jotain kai teen oikeinkin. Ja pidänhän minäkin heistä, ei tätä paskaa muuten jaksaisi niellä.
Huonot päivät joskus ovat ihan inhimmillisiä, niitä on kaikilla ja ne toimivat hyvänä muistutuksena, että ei muillakaan mene aina hyvin. Mutta tässä tapauksessa en liioitellut yhtään, kun sanoin että sitä tapahtui joka ikinen päivä. Joka aamu sai inholla odottaa sen suun avaamista, että onkohan päivän ensimmäinen "vitun idiootti joka ei tajua mistään mitään" työnjohto, joku poliitikko vai kenties Hänen työmatkaa häirinnyt pyöräilijä.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
31
Niin kovin usein olen huomannut, taikka olen vain väärissä työpaikoissa, että aina on mulkkuja jotka vittuilee ja aiheuttaa turhaa draamaa. Olen ymmärtänyt tässä vuosien saatossa, että tykkään itsenäisestä työstä ja työajoista jotka pystyn suurinpiirtein itse määräämään. Vaikka tekisin koko elämäni työtä. nin eläkkeeni ei päätä huimaa, niin parempi tottua vähään ja jäädä työttömäksi. Ei se ole työtä, minkä palkka menee kädestä suuhun ja terveys kärsii, niin parempi pitää terveydestä huolta ja elää niukasti, oli se sitten "veronmaksijen" piikkiin, mutta oma terveys on minulle tärkeämpää. Sanokaa vaan, että mikset opiskele ammattia missä saat toteuttaa itseäsi, niin se ei vaan ole niin yksinkertaista, jos yhtään ymmärtää aikuisopiskelusta yhtäään mitään, eikä kaikki ole luotuja koulun penkille.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 017
Niin kovin usein olen huomannut, taikka olen vain väärissä työpaikoissa, että aina on mulkkuja jotka vittuilee ja aiheuttaa turhaa draamaa. Olen ymmärtänyt tässä vuosien saatossa, että tykkään itsenäisestä työstä ja työajoista jotka pystyn suurinpiirtein itse määräämään. Vaikka tekisin koko elämäni työtä. nin eläkkeeni ei päätä huimaa, niin parempi tottua vähään ja jäädä työttömäksi. Ei se ole työtä, minkä palkka menee kädestä suuhun ja terveys kärsii, niin parempi pitää terveydestä huolta ja elää niukasti, oli se sitten "veronmaksijen" piikkiin, mutta oma terveys on minulle tärkeämpää. Sanokaa vaan, että mikset opiskele ammattia missä saat toteuttaa itseäsi, niin se ei vaan ole niin yksinkertaista, jos yhtään ymmärtää aikuisopiskelusta yhtäään mitään, eikä kaikki ole luotuja koulun penkille.
Ammattiin opiskelu on vaikeutumassa nyt, kun hallitus poistaa aikuiskoulutustuen. Sinulla on oikea asenne elämään, koska terveys on kaikki kaikessa, vaikka pitäisikin elää niukemmalla rahalla. Esimerkiksi tässä lehtijutussa on erinomainen esimerkki toksisesta työympäristössä, jossa työntekijän aikomus ladata sähköpyöräänsä töissä on johtamassa uhkaan potkuista.


Toksisesta työympäristöstä kertoo myös se, että työntekijä sai kaksi varoitusta liiallisesta tai väärällä tavalla tehdystä edunvalvonnasta työntekijöiden suhteen, kun hän kyseenalaisti sen, miksi Keski-Uudenmaan pelastuslaitos ei voi tukea työsuhdepyöriä?

Olen myös samaa mieltä siitä, että mitä itua on sellaisesta työstä, jossa palkka menee kädestä suuhun menetelmällä jatkuvalla syötöllä arjen pakollisiin kuluihin? Kyllä työstä pitää jäädä säästöön, esimerkiksi 500 euroa kuukaudessa. Kuvaamasi niukka palkka herättää kysymyksen siitä, että miksi ei eläisi etuuksilla, kun olisi sitten ainakin omaa aikaa, rauhaa ja voimia etsiä erilaisia säästöjä tai Tori-diilejä, joilla voisi saada hieman extra-rahaa käyttöönsä?

Eli pidä kiinni omasta ajattelustasi ja omista eduistasi, koska yhteiskunta ei niitä ajattele. Se on täysin päivänselvää, että työstä pitää jäädä säästöön rahaa, koska muutoin työ on tappiollista tukiin nähden (40 tunnin työviikko on iso panostus!). Työelämä ei ole aina paras vaihtoehto, vaan on muitakin vaihtoehtoja, vaikka ovatkin niukkoja elannoltaan (oma äitini ollut poissa työelämästä noin 20 vuotta).
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 903
Työ joka menee kädestä suuhun on parempi kuin ei työtä, koska meillä ei ole varaa elättää aina kasvavaa joukkoa eläkeläisiä JA kaikkia jotka eivät vaan jaksa tehdä töitä.

Tietysti olisi hyvä jos rahaa jäisi säästöön. Tietysti opiskelu aikuisena on raskasta. Noin yleisesti menestys elämässä on pitkälti kiinni siitä miten malttaa ajatella tulevaisuutta (otatko euron nyt vai kaksi myöhemmin) ja jaksaa tehdä työtä sen eteen että kehittyy ja hyötyy kehityksestä myöhemmin.

Jos terveet ihmiset näkevät työttömyyden realistisena vaihtoehtona työnteolle siitä tulevat ennen kaikkea kärsimään ne jotka oikeasti tarvitsisivat sitä tukea, koska ennemmin tai myöhemmin niitä joudutaan leikkaamaan kaikilta.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
31
Työ joka menee kädestä suuhun on parempi kuin ei työtä, koska meillä ei ole varaa elättää aina kasvavaa joukkoa eläkeläisiä JA kaikkia jotka eivät vaan jaksa tehdä töitä.

Tietysti olisi hyvä jos rahaa jäisi säästöön. Tietysti opiskelu aikuisena on raskasta. Noin yleisesti menestys elämässä on pitkälti kiinni siitä miten malttaa ajatella tulevaisuutta (otatko euron nyt vai kaksi myöhemmin) ja jaksaa tehdä työtä sen eteen että kehittyy ja hyötyy kehityksestä myöhemmin.

Jos terveet ihmiset näkevät työttömyyden realistisena vaihtoehtona työnteolle siitä tulevat ennen kaikkea kärsimään ne jotka oikeasti tarvitsisivat sitä tukea, koska ennemmin tai myöhemmin niitä joudutaan leikkaamaan kaikilta.
Kaikki on siitä miten niukalla tulet toimeen. Kaikki muu on vain pelkkää silmänlumetta. Kansaneläkkeiden poisto ulkomailla asuvilta on vain pelkkää vittuilua. Säästetään alle 40 000 000 Euroa.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 903
Yksilön näkökannasta kyse on siitä miten niukalla tulee toimeen. Yhteiskunnan näkökannasta kyse on taas siitä kuinka isoa osuutta ihmisistä / millä palvelutasolla työssäkäyvät pystyvät elättämään.

Ja tämä ongelma tulee toki vielä vaikeutumaan tekoälyn myötä kun yhä useampia ammatteja tulee kuihtumaan pois.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 284
Työvuoro, joka sovittu ensi viikolle tiistaiksi, niin saako sitä enää perua 20.4, kun en halua.
Perusteet perumiselle sinänsä olemassa (kun olosuhteet pakotti), mutta voisin ja osaan kyllä suunnitella muutakin järkevää tekemistä. HVTES.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 017
Työvuoro, joka sovittu ensi viikolle tiistaiksi, niin saako sitä enää perua 20.4, kun en halua.
Perusteet perumiselle sinänsä olemassa (kun olosuhteet pakotti), mutta voisin ja osaan kyllä suunnitella muutakin järkevää tekemistä. HVTES.
Lähtökohtaisesti pitäisi tarjota vastaavaa muuta työtä tai maksaa sovitusta vuorosta palkka. Luen myöhemmin vielä tuon tessin. Sain kerran vaadittua näillä pelisäännöillä korvaavan vuoron ja laittoivat raskaiden pakettien tehtaalle vuoroon :D
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
242
Jokasessa työpaikassa on ollut kusipäitä. Mutta myös jokaisesta työpaikasta olen saanut ystäviä joiden kanssa vietän vieläkin aikaa vapaa-ajalla.

Mun mielestä jos 8h tuntia päivässä on tuskaa, niin kannattaa valita se 8h päivässä jossain muualla.

Itse vaihdan juuri työpaikkaa siksi, että etätyöt eivät vaan sovi mulle koska saan energiaa ihmisten kanssa kanssakäymisestä.
Eipä nuo työkaverit oikeastaan ole edes ainoa asia mikä ottaa päähän. En kyllä oikeastaan olekaan ihan varma, että onko noissa työkavereissa oikeastaan niin paljoa vikaa, vai ärsyttävätkö ne ihan vain siksi että muutenkin ottaa päähän.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
595
Eipä nuo työkaverit oikeastaan ole edes ainoa asia mikä ottaa päähän. En kyllä oikeastaan olekaan ihan varma, että onko noissa työkavereissa oikeastaan niin paljoa vikaa, vai ärsyttävätkö ne ihan vain siksi että muutenkin ottaa päähän.
Sitten varmaan on aika selvää mitä sinun kannattaa tehdä.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Etätöillä ja liukumamahdollisuuksilla ei mene aikaa ylimääräisiin itsellä.

Mitä tulee sinun tilanteeseen niin onko työ fyysisesti/henkisesti niin kuormittavaa,,että on ihan loppu? Melkein tunnin työmatka/suunta kyllä syö myös paljon, eli tuohon tuo aika pitkälti menee. Kaupassakäynti kannattaa suunnitella vaikka kerran tai kaksi viikkoon. Tee lista mitä syöt minäkin päivänä niin helpottaa tuota. Myös ruuat voi tehä etukäteen ja pakastaa tai vaikka joka toinen tai kolmas päivä. Aikaa tuntuu kummasti riittävän muuhun.

Mitä teet sillä vapaa-ajalla? Itse tykkään pelata videopelejä, mutta muistan myös liikkua. Jos jämähdän työpvä jlk ruudun eteen tai sohvalle niin väsymys on huomattavasti suurempi ja aika tuntuu valuvan ja viikko väsyneemmältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Herätys n.5.45, ajelemaan töihin n.6.10 ja takas kotona n.15.15. Loppuilta vapaata paitsi ruoka siinä klo 19 paikkeilla. Puol kymmeneltä nukkumaan.
Toista loppuelämä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 824
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Herätys 7-7:30
Aamupala ja läppärille alakertaan n. klo 8-8:15
Töitä 15-18 asti. Jos on vaikka palaveri 17-18, niin saatan käydä päivällä lenkillä/salilla/kaupassa.
Yleensä ulkoilu / treeni kuitenkin tossa 17-19 välissä ja sitten päivällinen ja sen jälkeen menee löhöilyksi yleensä.

En valita. Täysin vapaat työajat ja etätyö. Työmatkoja ehkä 10-15x vuoteen. Yleensä 1 yö jossain päin Eurooppaa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Etätöissä herätys on 8.24 ja työt alkavat 8.30. Työpäivän aikana ehtii hyvin tekemään ruuat ja mahdollisesti siivoamaan ja pesemään pyykit. Työt loppuvat 16.30 ja siitä on vapaa-aikaa 6.5 tuntia, kunnes menen noin klo 23 nukkumaan. Joskus harkitsin nelipäiväistä työviikkoa, mutta etätöiden ansiosta täysillä viikoillakin on mukavasti vapaa-aikaa. Työt myös joustavat ja päivän aikana ehtii tarvittaessa hoitamaan omia asioita.

Toimistolla käydessä herään 7.40 ja olen työpaikalla viimeistään 8.30. Toimistopäivien jälkeen tulee käytyä kuntosalilla ja silloin olen noin 18.30 kotona. Toimistolla ei ole pakko käydä säännöllisesti, mutta keskustan ruokapaikat ja sali houkuttelevat sinne. Muutaman kerran vuodessa pitää käydä toisella paikkakunnalla toimistolla, jolloin ollaan hotellissa yö tai herätään puoli kuudelta ajamaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Yks iso ongelmahan sulla on selvästi se että sulla menee päivästä 2 tuntia työmatkoihin, mikä on oikeasti ihan hiton paljon.

Mutta totahan se karkeasti on, jos ihminen keskimäärin työskentelee 8 tuntia ja nukkuu 8 tuntia niin kolmanteen 8 tuntiin menee kaikki muu. Sun tapauksessa otat päivittäisestä potentiaalisesta vapaa-ajasta 25% työmatkoihin.

Lisää vapaa-aikaa voi saada esim. tekemällä ruokia jotka kestää useamman päivän niin ei mene joka päivä aikaa ruuan tekemiseen. Samaten optimoi kaupassa käynnit että tarvitsee käydä mahdollisimman harvoin tai käyttää keräyspalvelua tai kotiintoimitusta.

Se millä saat eniten lisää vapaa-aikaa on muutos työmatkaan. Käytännössä siis hankkia työpaikka lähempää kotia, muuttaa lähemmäs työpaikkaa, työpaikla jossa vois tehdä etätöitä jne, mutta nämä voi taas olla muista syistä hankalia toteuttaa.

Kyllä toi vapaa-aika tuntuu itselläkin olevan kroonisesti kortilla ja yks mun suuria unelmia olis päästä joskus vielä tekemään neljän päivän työviikkoa jotta jäisi enemmän vapaa-aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Itsellä taas tuppaa olemaan että kotia tulemisen ja nukkumaan menon välinen aika on liian pitkä eikä tahdo oikein keksiä mitään tekemistä kun ei harrastuksiakaan ole. Sitten sitä vaan tulee istuttua koneella tai katsottua Netflixiä. Olishan se kiva jotain tehdä ja harrastaa muttakun ei tosiaan harrastuksia ole. Ja ilmatkin on niin surkeat ei oikein pihahommiakaan voi tehdä.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
486
Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Työnteon mielekkyyttä olen itsekin aika paljon burnoutini jälkeen miettinyt, ja kyllähän se yksi suuri kusetus tuntuu olevan, erityisesti kun huomaa kuinka paljon palkka laahaa tuottavuuden perässä ja ero vain kasvaa koko ajan:



Tuohon kun ynnää inflaation ja ahneusinflaation, niin ihmekös tuo kun kaikki raha tuntuu menevän suoraan kädestä suuhun.

Systeemi on rikki, sanon minä.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Mitä tulee sinun tilanteeseen niin onko työ fyysisesti/henkisesti niin kuormittavaa,,että on ihan loppu? Melkein tunnin työmatka/suunta kyllä syö myös paljon, eli tuohon tuo aika pitkälti menee. Kaupassakäynti kannattaa suunnitella vaikka kerran tai kaksi viikkoon. Tee lista mitä syöt minäkin päivänä niin helpottaa tuota. Myös ruuat voi tehä etukäteen ja pakastaa tai vaikka joka toinen tai kolmas päivä. Aikaa tuntuu kummasti riittävän muuhun.
Sen verran kuormitusta, että olen joutunut hakemaan apua jaksamiseeni. Oikeastaan se tätä kysymystäkin herätti miettimään. Tottahan toki kaupassa käydään suunnitellusti ja mielellään vaikka arkiviikon tarpeet kerralla. Lisäksi toki myös kumppani osallistuu arjen pyörittämiseen, ettei tässä nyt kaikki ole omilla harteilla. :)


Yks iso ongelmahan sulla on selvästi se että sulla menee päivästä 2 tuntia työmatkoihin, mikä on oikeasti ihan hiton paljon.

Se millä saat eniten lisää vapaa-aikaa on muutos työmatkaan. Käytännössä siis hankkia työpaikka lähempää kotia, muuttaa lähemmäs työpaikkaa, työpaikla jossa vois tehdä etätöitä jne, mutta nämä voi taas olla muista syistä hankalia toteuttaa.

Kyllä toi vapaa-aika tuntuu itselläkin olevan kroonisesti kortilla ja yks mun suuria unelmia olis päästä joskus vielä tekemään neljän päivän työviikkoa jotta jäisi enemmän vapaa-aikaa.
Kyllä, oman siivunsa se vie ajasta. Pienemmillä paikkakunnilla työtä on hankala löytää ja ei taloakaan vaihdeta tuosta vaan. Helpompi toki vaihtaa työtä, kuin asuinpaikkaa. Olen asunut isommillakin paikkakunnilla, niissäkin se 30min meni helposti työmatkoihin ajellessa, nyt menee se n. 45. Asuinpaikan vaihto lähemmäs omaa työtä tuo myös kumppanin työmatkaan lisää.

Enää tietysti ei myöskään ole 20 vuotias jolloin teki vaikka 16h päivää rahankiilto silmissä ja nukkuu sitten joskus. :D
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 371
Jos työssäkäyvä elää kädestä suuhun niin on peiliinkatsomisen paikka.
Sama jos kuluttaa työpäivästä 2h autoiluun ja valittaa vähäisestä vapaa-ajasta niin katsoisin peiliin.

Mutta usein näistä on helppo valitella, mutta ei silti häiritse oikeasti niin paljoa joten ihmiset ei vaan tee asioille mitään.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Jos työssäkäyvä elää kädestä suuhun niin on peiliinkatsomisen paikka.
Sama jos kuluttaa työpäivästä 2h autoiluun ja valittaa vähäisestä vapaa-ajasta niin katsoisin peiliin.

Mutta usein näistä on helppo valitella, mutta ei silti häiritse oikeasti niin paljoa joten ihmiset ei vaan tee asioille mitään.
Toki näinkin, mutta ei ole ihan niin mustavalkoista. Saattaapi sitä iskeä sairaus itselle tai eläimelle, puolisi eroaa, asuntoa et saa myytyä, asunnossa mittava remontti, yllättävä kulu... Tuhat asiaa mikä saattaa aiheuttaa kädestä suuhun tilanteen pidemmäksi aikaa. Kaikkeen ei voi varautua, vaikka moneen asiaan voikin. Aina on helppo sanoa, että "tee asialle jotain". Ne ketkä tekee niin ei se peiliin tuijottelu auta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Jos työssäkäyvä elää kädestä suuhun niin on peiliinkatsomisen paikka.
Sama jos kuluttaa työpäivästä 2h autoiluun ja valittaa vähäisestä vapaa-ajasta niin katsoisin peiliin.

Mutta usein näistä on helppo valitella, mutta ei silti häiritse oikeasti niin paljoa joten ihmiset ei vaan tee asioille mitään.
Niin, voishan sitä jäädä pois töistä yhteiskunnan elätettväks niin saattais jopa jäädä rahaa käteen ja bonuksena ei tarviis käydä töissä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 318
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Kuten muutkin sanoo, sulla menee ihan vitusti aikaa työmatkoihin, harkitsisin kyllä itse tuossa tilanteessa erittäin vakavasti joko työ- tai asuinpaikan vaihtamista.

Tarvitsetko myöskään oikeasti tunnin aamutoimiin? Ennen lapsia itsellä oli herätys vartti ennen kuin auto starttasi konttoria kohti. Suoraan ylös sängystä ilman mitään turhia torkutuksia, ensimmäisenä edellisenä iltana valmiiksi panostetut kahvit keittymään, aamukusi ja hampaidenpesu, sitten joku nopea aamupala ja kahvit huiviin, vaatteet päälle ja röi. Kaikille toki tällainen inttimäisen tehokas aamurutiini ei toimi, mutta luulisi että puolessa tunnissa nyt ehtii hitaampikin hoitaamaan kaiken oleellisen?

Kaupassa kannattaa tosiaan käydä tekemässä isommat ostokset kerralla, siten että on etukäteen suunnitellut ruoat, joita sitten tekee niin isot satsit kerralla. Näin ei tarvitse olla joka päivä kokkaamassa ja vähän suunnittelemalla ja ennakoimalla ei työviikolla tarvitse välttämättä tehdä kuin kerran ruokaa, jos tekee esim. sunnuntaina yhden ison satsin safkaa ja ti-ke välillä toisen.

Oma normipäivä on about:

07:15 herätys, lapset ylös sängystä, heille aamutoimet ja pukemiset sun muut
07:50 polkupyörä kohti päiväkotia
08:15 takas himassa, hampaiden pesu ja aamupala
08:30 kotitoimistoon, kone auki ja röi
16:00 lopetan röi jos haen lapset, jos vaimo hakee niin yleensä teen johonkin 16:30 asti röi
16:00/:30: lasten/koko perheen kanssa sekoilua, kotitalouden hoitoa ja/tai omia juttuja
19:30 lasten tainnutus
20:00 omaa aikaa ja/tai vaimon kanssa hengailua
23:00-00:00 nukkumaan

Lasten tulon myötä aika on nykyään vielä entistäkin enemmän kortilla, joten ollaan yritetty järjestää elämä mahdollisimman tehokkaaksi, ainakin siinä mielessä että ei menisi aikaa mihinkään tarpeettomaan, kuten turhiin/pitkiin siirtymiä ja sen sellaisiin. Kämppä valitiin sen perusteella, että lähellä on päiväkoti ja muut palvelut, itsellä ei-liian kuormittavat etätyöt (saisin työpaikkaa vaihtamalla luultavasti merkittävästi korotettua tuloja, mutta nykyisen työn joustavuus ja sopiva leppoisuus ovat tässä elämänvaiheessa ns. vitun jees), vaimo päättää käytännössä itse omat työaikansa. Yritetään tosiaan pääosin hoitaa aina viikon ostokset kerralla ja suunnitellaan iso ruokasatsit etukäteen. Jaetaan lasten hoitovastuuta vaimon kanssa ja yritetään järjestää toisillemme aikaa omille jutuille kuten esim. liikunnalle jo siihen alkuiltaan jne.

Muttajoo, kyllähän se työelämä melkoista paskaa on katsoipa sitä mistä suunnasta tahansa, eikä ainakaan tavallisena palkkatyöläisenä parhaimmillakaan optimoinneilla saa kuin korkeintaan tunnin-pari lisää päivään. Itse en kyllä tekisi loppuelämässäni sekuntiakaan töitä, jos ei olisi tarpeeksi mukavan elintason ylläpitämiseksi aivan pakko. Minulla on niin paljon mielenkiinnon kohteita, harrastuksia ja mielekästä tekemistä, että saisin niillä helposti useammankin elämän täytettyä ja harmittaa jatkuvasti kun mihinkään niistä ei pysty uppoutumaan niin paljon kuin oikeasti haluaisi. Ylipäätään hengaisin paljon mieluummin vaikka vaan omien lasteni kanssa, kuin olisin tekemässä töitä samalla kun joku käytännössä ventovieras hoitaa lapsiani.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
539
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.

Tämä jättää todellista vapaa-aikaa huonoimmillaan n. 2h/päivä. Jos ei ihmeempiä hommia kotona niin päästään neljään. Jotenkin tuntuu ihan mahdottomalle, että voisi esimerkiksi harrastaa jotain töiden jälkeen ja koko elämä pohjaa vaan lomien odotteluun. Viikonloppunakin on käytännössä se 1 päivä jolloin voi rauhassa olla. Tähän vielä yhdistetään että kaikki raha menee käytännössä elämiseen niin ei oikein tunnu että tässä on yhtään mitään järkeä.
Lapsia ei ilmeisesti ole?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Tarvitsetko myöskään oikeasti tunnin aamutoimiin? Ennen lapsia itsellä oli herätys vartti ennen kuin auto starttasi konttoria kohti
Vähän offtopic, mutta itse oksentaisin tuosta vauhdista. Myös frendejä ketkä sanovat olevansa vartin päässä töissä siitä kun kello soittaa.
Tykkään nukkua, mutta tykkään enemmän ottaa aamun ns rauhassa. Johan siinä on aamulla niin zombi, että puuronkeitot ja leivänteot vievät sen 20-30min. Tänäänkin meni aamuaivoilla hiutalepaketti jääkaappiin :rofl: Syön ja lukasen lehteä vartin verran ja sitten pikkuhiljaa availen konetta. Toki jos leivän ja kahvin valmistelee illalla niin menee hiukan nopeammin. Vartissa ei kyllä millään ellei aamupalaa skippaa kokonaan.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 318
Vähän offtopic, mutta itse oksentaisin tuosta vauhdista. Myös frendejä ketkä sanovat olevansa vartin päässä töissä siitä kun kello soittaa.
Tykkään nukkua, mutta tykkään enemmän ottaa aamun ns rauhassa. Johan siinä on aamulla niin zombi, että puuronkeitot ja leivänteot vievät sen 20-30min. Tänäänkin meni aamuaivoilla hiutalepaketti jääkaappiin :rofl: Syön ja lukasen lehteä vartin verran ja sitten pikkuhiljaa availen konetta. Toki jos leivän ja kahvin valmistelee illalla niin menee hiukan nopeammin. Vartissa ei kyllä millään ellei aamupalaa skippaa kokonaan.
Valintojen maailma. Itse mieluummin valvon illalla vähän pidempään ja teen kivoja asioita, nukun pidempään ja sitten hoidan tehokkaasti aamutoimet pois alta. Kyllähän sitä voi välillä vähän koomassa olla, mutta autopilotti hoitaa. Helposti ehtii vartissa syömään aamupalan ja vaikka lukemaan vähän uutisiakin, kun ei haaskaa aikaansa johonkin puuron keittelyyn. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
434
0525 herätys itsella kun työpäivä alkaa 0600. 10min työmatka.

Itsekin mieluummin nopeasti liikkeelle ja nukkuu mahdollisimman pitkään. Aamupalan ehtii sitten töissä syödä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Paljonko teillä on todellinen työpäivään kulutettu aika? Vähän alkaa tuntumaan kuluttavalta ja raskaalta tämä elämä.
-herätys 5.00
-6.00 ajelemaan töihin
-vaille 7 töissä
-kotona takas n. Klo 16. Jos kaupassa käyntiä yms niin lähempänä 17.
Siihen tekee ruuat ja syö niin aletaan olemaan jo klo 18.00
Jos haluaa likimain hyvät yöunet niin nukkumaan rupeamista ruvettava suunnittelemaan siinä klo 20-21.
- Heräilen joskus 05:30 aikoihin aina automaattisesti
- Aamukahvia ja vähän surffausta netissä ja kitaran soittoa (kuulokkeilla tai ilman että soitin kytkettynä mihinkään) n. 15min. Katsellaan että jälkikasvu herää (11v)
- Työt alkaa klo 08:00. Useasti ajoissa siellä. Fillarilla useimmin, menee monesti nopeammin kuin autolla, jos pitää mennä.
- Fiiliksen mukaan lopettelen hommat. Yleensä viimeistään 15:30.
- Pari kertaa viikossa jälkikasvun kyyditsemistä. Talviaikaan enemmän, muuten menee pyörällä.
- Kaupassa käyntiä varmaan joka toinen päivä. Vois olla harvemminkin, mutta kauppa niin lähellä että menee pienen ulkoilun puolesta.
- Tehdään mitä tehdään illat.
- Klo 21.´:00 mennessä lapsi alkanut nukkumaan, joten siinä tuntinen aikaa tehdä omia juttuja.

Itsellä sillai, että omat harrastukset (musisointi, musan teko) tapahtuu kotona täysin ajasta riippumatta, niin voi helposti antaa itselle siihen aikaa kun semmoinen fiilis.

EDIT: Lisätään nyt vielä että on etämahdollisuus, mutten tee etäpäivä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
242
Yksi mahdollisuus olisi kai yrittää ostaa itselleen lisää vapaa-aikaa esim. tilaamalla ruokaostokset kotiin. Ainakin S-ryhmällä taitaa olla tuollainen palvelu, eli ei tarvi edes käyttää mitään wolttia. Mutta jos vapaa-ajan lisäksi myös raha on tiukalla, niin sitten tuo ei tietenkään ole vaihtoehto.

Ehkä tympeintä normi päivätöissä käyvälle on, jos pitäisi asioida vaikkapa jossain liikkeessä jonka aukioloajat on tyyliin ma-pe 8-16. Tässä auttaa paljon jos on liukuva työaika, mutta ne tunnit pitäisi sitten ottaa takaisin esim. tekemällä pidempi päivä joskus muulloin. Pitäisi esim. käyttää tässä pian auto huollossa ja katsastuksessa. Ei mitään ylitsepääsemätöntä, mutta vaatii kuitenkin hieman tuollaista tympeää järjestelyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
244
Itsellä ei mahdotonta eroa aikatauluissa etä ja lähipäivien välillä ja aika vapaasti voi työajan sijoitella muutenkin. Tarvittaessa pääsee kesken päivän hoitelemaan asioita.
Reilu 2km työmatkaa ja en kyllä heti ole valmis pidentämään matkaa yli 15 min, kun muuten menee päivästä kovasti hukkaan.
Kerta viikkoon kauppareissuilla pärjätään kyllä yleensä aika hyvin ja vahva suositus keräilypalvelulle, jos haluaa säästää aikaa kauppareissuilla (säästöä tulee heräteostosten pois jäännistäkin).

Lainasin vähän tuosta @BongisKhan ilta runkoa. :)

Etäpäivät
07:15 herätys, lapset ylös sängystä, heille aamutoimet ja pukemiset sun muut
07:50 kohti päiväkotia
08:15 +-15 min takaisin kotona, hampaiden pesu ja kotitoimistolla kone auki ja kahvikuppi nenän edessä
16:15 +-15 min lopetan työt
välissä kotitalouden hoitoa, lasten kanssa touhuamista ja/tai omia juttuja
19:30 lasten tainnutus
20:00 omaa aikaa ja/tai vaimon kanssa hengailua
22:00-23:00 nukkumaan

Toimistopäivät
06:40 herätys, aamutoimet/kahvittelua
07:15 lapset ylös sängystä, heille aamutoimet ja pukemiset sun muut
07:50 kohti päiväkotia
08:15 +-15 min perillä työpaikalla kone auki ja kahvikuppi nenän edessä
16:15 +-15 min lopetan työt ja kotona n. 10 min myöhemmin
välissä kotitalouden hoitoa, lasten kanssa touhuamista ja/tai omia juttuja
19:30 lasten tainnutus
20:00 omaa aikaa ja/tai vaimon kanssa hengailua
22:00-23:00 nukkumaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Ei ole lapsia meillä tosiaan.

Vähän samaa minulla aamutoimien kanssa kuin aiemmalla kirjoittajalla, aamulla vaan mikään ei toimi normaalisti, kun on senverran kuutamolla. Vähän siitä voisi nipistää näin kesää kohti mentäessä, kun jää auton putsailut pois. Käytännössä aamulla ekana koirat kuselle pihalle, niille aamupalat, sitten omien juttujen kimppuun.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
172
Vastailenpa tähän. Itsellä työpaikka kaukana, matkoihin menee kesärajoituksilla karvan alle tunti per suunta, talvella vähän yli. Matka suoraa yksitoikkoista tietä. Ja kyllä, se on melkeinpä se työviikon rasittavin osuus. 60% voi tehdä etänä, mutta esim. viimeisten 2 viikon aikana se ei ole ollut mahdollista (asiakas käymässä toimistolla, tuotetestejä, sarjatuotannon aloitusta ym hands-on-hommaa). Työ on aivotyötä ja sekavaa (usean projektin päällekkäinen pyöritys).

Jos toimistolla:
Ylös klo 6:15 -->suihku, eväitten teko ja kahvit keittimeen
Lähtö 6:45-7:00 --> Aamupala ja kahvit matkalla
8:00 töissä
16:00-16:30 --> lähtö kotiin, kauppaan jos tarve
17 - 18 välillä kotona jonka jälkeen kotityöt, kokkaukset, pihat, takan lämmitys, omaa aikaa jos jää. Monina päivinä tarpeelliset kotityöt jää tekemättä koska ei vaan jaksa.
21:00 sänkyyn, nukahdan joskus 21:30 korvilla. Unta tarvitsen sen 8h ettei ole koomaa seuraavana päivänä. Monesti herään yöllä 2-4 kertaa työasioihin.

Etänä sitten ehtii pyöritellä kotitöitä (pyykki/tiski/ym.)-asioita tuon työmatkan ajan.

Viikot menee sumussa, mitään ei ehdi ja jaksa tehdä. Harrastukset jääneet nollaan tänä vuonna. Sivusilmällä katselen työpaikkoja lähempää, mutta puoli tuntia se matka tulee lähes aina olemaan kun asun syrjässä eikä muuttaakaan haluaisi. Muutenkin tuntuu että sitä vaan tyhmistyy koko ajan, ja aivosumu puskee päälle perusasioissakin. Keski-ikä alkaa painaa...
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Jää kyllä ihmettelemään, että jos herää aamuviideltä ja vasta aamukuudelta lähtee, niin mitä tunnissa tekee? Jos valittelee ettei ole vapaa-aikaa, mutta joka aamu on tunti "löysää", niin jossain on jotain pielessä. Itsellä menee aamutoimiin ehkä maksimissaan vartti siitä herätyksestä, että istun autossa. Ja siinä ajassa käydään naama läpi, sheivataan ittensä kuntoon, hiukset kohdilleen, puku päälle ja tarkistetaan et kaikki on mintissä.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
164
Jää kyllä ihmettelemään, että jos herää aamuviideltä ja vasta aamukuudelta lähtee, niin mitä tunnissa tekee? Jos valittelee ettei ole vapaa-aikaa, mutta joka aamu on tunti "löysää", niin jossain on jotain pielessä. Itsellä menee aamutoimiin ehkä maksimissaan vartti siitä herätyksestä, että istun autossa. Ja siinä ajassa käydään naama läpi, sheivataan ittensä kuntoon, hiukset kohdilleen, puku päälle ja tarkistetaan et kaikki on mintissä.
Olihan tuossa edellisessä viestissä mainittu koirien ruokkiminen ja ulkoilutus. Tähän saa helposti menemään 15-30min tai enemmänkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Vähän offtopic, mutta itse oksentaisin tuosta vauhdista. Myös frendejä ketkä sanovat olevansa vartin päässä töissä siitä kun kello soittaa.
Tykkään nukkua, mutta tykkään enemmän ottaa aamun ns rauhassa. Johan siinä on aamulla niin zombi, että puuronkeitot ja leivänteot vievät sen 20-30min. Tänäänkin meni aamuaivoilla hiutalepaketti jääkaappiin :rofl: Syön ja lukasen lehteä vartin verran ja sitten pikkuhiljaa availen konetta. Toki jos leivän ja kahvin valmistelee illalla niin menee hiukan nopeammin. Vartissa ei kyllä millään ellei aamupalaa skippaa kokonaan.
Meitä on moneen junaan. Itse en saa mitää muuta kuin kahvia suuhun ainakaan tuntiin heräämisestä. Jo hammasharjan laittaminen suuhun aiheuttaa oksennusrefleksin. Joten aamupalaan ei ole mitään toivoa, ei vaan pysty aamulla syömään mitään.
Mitä sitä sitten aamulla nuhjaamaan, sitä aikaisemmin pääsee kotiin.

Sängystä ylös, kahvi on valmiina, kuppi huiviin samalla kun lukee yön uutiset ja sitten menoks. Harvemmin aamuun saa puolta tuntia kauemmin menemään. Paitti jos joutuu käymään aamuskidulla mutta yleensä senkin voi pidättää töihin :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 510
Viestejä
4 201 775
Jäsenet
70 914
Uusin jäsen
higvlad

Hinta.fi

Ylös Bottom