Työelämäkeskustelu

Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
100
Jos yrityksen viimeisimmät saatavilla olevat taloustiedot on vuodelta 2020, niin kertooko se jostain hämäräpelistä, vai voiko siihen olla jokin hyvä selitys miksi uudempaa liikevaihtoa ei ole näkyvillä? Rekryt siellä kuitenkin aktiivisesti päällä.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 601
Jos yrityksen viimeisimmät saatavilla olevat taloustiedot on vuodelta 2020, niin kertooko se jostain hämäräpelistä, vai voiko siihen olla jokin hyvä selitys miksi uudempaa liikevaihtoa ei ole näkyvillä? Rekryt siellä kuitenkin aktiivisesti päällä.
Yleensä on varmaan jotain ongelmaa ettei saada tilinpäätöksiä tilintarkastettua. Paljon ongelmia luvuissa, osaamaton taloushallinto ym. Tossa varmaan aletaan poistamaan jossain vaiheessa kaupparekisteristä kun on noin pitkä aika.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
181
Varmaan yksi järkevimmistä. Eihän mulkkuja kenenkään psyyke kestä päivittäin katsella. Paskatkin hommat ovat ihan ok, jos porukka on hyvä; toisin päin se ei toimi.
Ei ehkä ole sentään varsinaisesti mulkkuja, mutta ei vain jaksaisi kuunnella niiden juttuja. Esim. huumorintaju tuntuu koostuvan lähinnä asioista valittamisesta sekä kaikenlaisista törkeistä jutuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 814
Onko rasittavat työkaverit järkevä syy etsiä uusia hommia? Huonolla tuurilla niitä on toki sitten uudessakin paikassa.
Ei ehkä ole sentään varsinaisesti mulkkuja, mutta ei vain jaksaisi kuunnella niiden juttuja. Esim. huumorintaju tuntuu koostuvan lähinnä asioista valittamisesta sekä kaikenlaisista törkeistä jutuista.
Helpoimmalla pääsee kun laittaa kuulokkeet päähän ja musa täysille.
Ei töissä olla kavereita hakemassa vaan rahaa tekemässä :tongue:
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Mun työkaverit ovat olleet suht samanlaisia kaikkialla. En tiedä onko semmosta paikkaa jossa ei kuulisi valituksia ja huonoa huumoria. Toki sitten työpaikkojen yleisessä ilmapiirissä on ollut isompia eroja.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
181
Mun työkaverit ovat olleet suht samanlaisia kaikkialla. En tiedä onko semmosta paikkaa jossa ei kuulisi valituksia ja huonoa huumoria. Toki sitten työpaikkojen yleisessä ilmapiirissä on ollut isompia eroja.
Ehkä helpommalla vaan pääsee, kun ei jatkossa osallistu mihinkään työpaikan illanviettoihin jos ei huvita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Huono huumori on elämän suola työmaalla. Kamalaa olisi jos joukossa olisi niitä siveyden sipuleita ja korrektiuden lähettiläitä yms rautakankia. Onneksi niitä ei ole kyllä viimeiseen 15 vuoteen näkynyt kuin yksi ja sekin oppi tavoille. Sitä aiemmassa työpaikassa ei ollut sitäkään yhtä.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
535
Huono huumori on elämän suola työmaalla. Kamalaa olisi jos joukossa olisi niitä siveyden sipuleita ja korrektiuden lähettiläitä yms rautakankia. Onneksi niitä ei ole kyllä viimeiseen 15 vuoteen näkynyt kuin yksi ja sekin oppi tavoille. Sitä aiemmassa työpaikassa ei ollut sitäkään yhtä.
Ammattiloukkaantujia toki maailmaan mahtuu, mutta varsinkin niin sanottu huono huumori on hieman hankala laji. Ääripään edustajat nyt ovat, kuten kaikessa muussakin asiassa, yleensä melko vittumaisia tapauksia. Eli tässä tapauksessa kaikesta loukkaantuvat kukkahattuilijat vs. ilman filtteriä suustaan kaiken sylkevät mänytoonvaantämmönen-sikailijat.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 223
Ehkä helpommalla vaan pääsee, kun ei jatkossa osallistu mihinkään työpaikan illanviettoihin jos ei huvita.
Miten ihmeessä kuvittelet, että paskoja juttuja ja valittamista kuulisi vain illanvietoissa?

Samaa mieltä @AveragePizzaBuffetFan'in kanssa, varmasti yksi parhoista syistä vaihtaa paikkaa. Eräskin työ"kaveri" oli semmoinen, että se kirjaimellisesti joka ikinen päivä vaan valitti kaikesta. Aikuinen mies. Ja oli aina tietenkin kaikeasta oikeassa, omasta mielestään. Kuulokkeita ei voi laittaa kun on parityötä. Sitten löytyy niitä, jotka on oikein tiukasti sitä mieltä että mitään ei voi tehdä eri tavalla ku edelliset 15 vuotta on tehty. Eikä ainakaan minun elämän suolaan kuulu ylipainoisten ja vähemmmistöihmisten sormella osoittelu ja naureskelu.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
472
Eräskin työ"kaveri" oli semmoinen, että se kirjaimellisesti joka ikinen päivä vaan valitti kaikesta. Aikuinen mies.
Tunnen piston sydämessäni, olen huonoimpina päivinäni juuri tällainen. :x3: Onneksi kaikki päivät eivät ole yhtä huonoja, ja välillä on ihan kivaakin. Kollegat tuntuvat silti yleisesti ihan pitävän, joten jotain kai teen oikeinkin. Ja pidänhän minäkin heistä, ei tätä paskaa muuten jaksaisi niellä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
594
Jokasessa työpaikassa on ollut kusipäitä. Mutta myös jokaisesta työpaikasta olen saanut ystäviä joiden kanssa vietän vieläkin aikaa vapaa-ajalla.

Mun mielestä jos 8h tuntia päivässä on tuskaa, niin kannattaa valita se 8h päivässä jossain muualla.

Itse vaihdan juuri työpaikkaa siksi, että etätyöt eivät vaan sovi mulle koska saan energiaa ihmisten kanssa kanssakäymisestä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 223
Tunnen piston sydämessäni, olen huonoimpina päivinäni juuri tällainen. :x3: Onneksi kaikki päivät eivät ole yhtä huonoja, ja välillä on ihan kivaakin. Kollegat tuntuvat silti yleisesti ihan pitävän, joten jotain kai teen oikeinkin. Ja pidänhän minäkin heistä, ei tätä paskaa muuten jaksaisi niellä.
Huonot päivät joskus ovat ihan inhimmillisiä, niitä on kaikilla ja ne toimivat hyvänä muistutuksena, että ei muillakaan mene aina hyvin. Mutta tässä tapauksessa en liioitellut yhtään, kun sanoin että sitä tapahtui joka ikinen päivä. Joka aamu sai inholla odottaa sen suun avaamista, että onkohan päivän ensimmäinen "vitun idiootti joka ei tajua mistään mitään" työnjohto, joku poliitikko vai kenties Hänen työmatkaa häirinnyt pyöräilijä.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
23
Niin kovin usein olen huomannut, taikka olen vain väärissä työpaikoissa, että aina on mulkkuja jotka vittuilee ja aiheuttaa turhaa draamaa. Olen ymmärtänyt tässä vuosien saatossa, että tykkään itsenäisestä työstä ja työajoista jotka pystyn suurinpiirtein itse määräämään. Vaikka tekisin koko elämäni työtä. nin eläkkeeni ei päätä huimaa, niin parempi tottua vähään ja jäädä työttömäksi. Ei se ole työtä, minkä palkka menee kädestä suuhun ja terveys kärsii, niin parempi pitää terveydestä huolta ja elää niukasti, oli se sitten "veronmaksijen" piikkiin, mutta oma terveys on minulle tärkeämpää. Sanokaa vaan, että mikset opiskele ammattia missä saat toteuttaa itseäsi, niin se ei vaan ole niin yksinkertaista, jos yhtään ymmärtää aikuisopiskelusta yhtäään mitään, eikä kaikki ole luotuja koulun penkille.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 004
Niin kovin usein olen huomannut, taikka olen vain väärissä työpaikoissa, että aina on mulkkuja jotka vittuilee ja aiheuttaa turhaa draamaa. Olen ymmärtänyt tässä vuosien saatossa, että tykkään itsenäisestä työstä ja työajoista jotka pystyn suurinpiirtein itse määräämään. Vaikka tekisin koko elämäni työtä. nin eläkkeeni ei päätä huimaa, niin parempi tottua vähään ja jäädä työttömäksi. Ei se ole työtä, minkä palkka menee kädestä suuhun ja terveys kärsii, niin parempi pitää terveydestä huolta ja elää niukasti, oli se sitten "veronmaksijen" piikkiin, mutta oma terveys on minulle tärkeämpää. Sanokaa vaan, että mikset opiskele ammattia missä saat toteuttaa itseäsi, niin se ei vaan ole niin yksinkertaista, jos yhtään ymmärtää aikuisopiskelusta yhtäään mitään, eikä kaikki ole luotuja koulun penkille.
Ammattiin opiskelu on vaikeutumassa nyt, kun hallitus poistaa aikuiskoulutustuen. Sinulla on oikea asenne elämään, koska terveys on kaikki kaikessa, vaikka pitäisikin elää niukemmalla rahalla. Esimerkiksi tässä lehtijutussa on erinomainen esimerkki toksisesta työympäristössä, jossa työntekijän aikomus ladata sähköpyöräänsä töissä on johtamassa uhkaan potkuista.


Toksisesta työympäristöstä kertoo myös se, että työntekijä sai kaksi varoitusta liiallisesta tai väärällä tavalla tehdystä edunvalvonnasta työntekijöiden suhteen, kun hän kyseenalaisti sen, miksi Keski-Uudenmaan pelastuslaitos ei voi tukea työsuhdepyöriä?

Olen myös samaa mieltä siitä, että mitä itua on sellaisesta työstä, jossa palkka menee kädestä suuhun menetelmällä jatkuvalla syötöllä arjen pakollisiin kuluihin? Kyllä työstä pitää jäädä säästöön, esimerkiksi 500 euroa kuukaudessa. Kuvaamasi niukka palkka herättää kysymyksen siitä, että miksi ei eläisi etuuksilla, kun olisi sitten ainakin omaa aikaa, rauhaa ja voimia etsiä erilaisia säästöjä tai Tori-diilejä, joilla voisi saada hieman extra-rahaa käyttöönsä?

Eli pidä kiinni omasta ajattelustasi ja omista eduistasi, koska yhteiskunta ei niitä ajattele. Se on täysin päivänselvää, että työstä pitää jäädä säästöön rahaa, koska muutoin työ on tappiollista tukiin nähden (40 tunnin työviikko on iso panostus!). Työelämä ei ole aina paras vaihtoehto, vaan on muitakin vaihtoehtoja, vaikka ovatkin niukkoja elannoltaan (oma äitini ollut poissa työelämästä noin 20 vuotta).
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Työ joka menee kädestä suuhun on parempi kuin ei työtä, koska meillä ei ole varaa elättää aina kasvavaa joukkoa eläkeläisiä JA kaikkia jotka eivät vaan jaksa tehdä töitä.

Tietysti olisi hyvä jos rahaa jäisi säästöön. Tietysti opiskelu aikuisena on raskasta. Noin yleisesti menestys elämässä on pitkälti kiinni siitä miten malttaa ajatella tulevaisuutta (otatko euron nyt vai kaksi myöhemmin) ja jaksaa tehdä työtä sen eteen että kehittyy ja hyötyy kehityksestä myöhemmin.

Jos terveet ihmiset näkevät työttömyyden realistisena vaihtoehtona työnteolle siitä tulevat ennen kaikkea kärsimään ne jotka oikeasti tarvitsisivat sitä tukea, koska ennemmin tai myöhemmin niitä joudutaan leikkaamaan kaikilta.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
23
Työ joka menee kädestä suuhun on parempi kuin ei työtä, koska meillä ei ole varaa elättää aina kasvavaa joukkoa eläkeläisiä JA kaikkia jotka eivät vaan jaksa tehdä töitä.

Tietysti olisi hyvä jos rahaa jäisi säästöön. Tietysti opiskelu aikuisena on raskasta. Noin yleisesti menestys elämässä on pitkälti kiinni siitä miten malttaa ajatella tulevaisuutta (otatko euron nyt vai kaksi myöhemmin) ja jaksaa tehdä työtä sen eteen että kehittyy ja hyötyy kehityksestä myöhemmin.

Jos terveet ihmiset näkevät työttömyyden realistisena vaihtoehtona työnteolle siitä tulevat ennen kaikkea kärsimään ne jotka oikeasti tarvitsisivat sitä tukea, koska ennemmin tai myöhemmin niitä joudutaan leikkaamaan kaikilta.
Kaikki on siitä miten niukalla tulet toimeen. Kaikki muu on vain pelkkää silmänlumetta. Kansaneläkkeiden poisto ulkomailla asuvilta on vain pelkkää vittuilua. Säästetään alle 40 000 000 Euroa.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 895
Yksilön näkökannasta kyse on siitä miten niukalla tulee toimeen. Yhteiskunnan näkökannasta kyse on taas siitä kuinka isoa osuutta ihmisistä / millä palvelutasolla työssäkäyvät pystyvät elättämään.

Ja tämä ongelma tulee toki vielä vaikeutumaan tekoälyn myötä kun yhä useampia ammatteja tulee kuihtumaan pois.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 273
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom