Tyhmät ihmiset

No mutta kun se hinta tulee harvinaisuudesta, joka taas tekee noista harvinaisimmista mukeista keräilyharvinaisuuksia. Sama asia ilmenee vanhoissa autoissa, design laukuissa, v*ttu vaikka pokemon korteissa jne. Yleensähän noita kalliita mukeja ostavat vain keräilijät. Sama homma pätee vanhoihin autoihin, joista maksetaan enemmän kuin uudemmista ja paremmista jne. Jos tätä teidän logiikkaa noudatetaan, niin kaikki keräilijät ovat tyhmiä, mutta silti heillä tuntuu rahaa riittävän yllin kyllin? Kaikki ei nyt täsmää...

Sanoisin että tässä lopputulos ratkaisee. Mikäli ostat tuhansilla euroilla "keräilyesineitä" joiden arvoksi tulee pyöreä nolla, niin olet tyhmä.
Mikäli ne esineet pystytään myymään kunnon voitolla eteenpäin, niin olet fiksu sijoittaja, joka haistoi arvokehityksen oikein.
 
Mä ymmärrän että keramiikasta maksetaan jos kyseessä on joku Ming-vaasi tai vastaava antiikkiesine, mutta jos joku maksaa jostain helvetin muumimukista satoja, tässä tapauksia tuhansia euroja, niin hohhoijaa..
Keräily on keräilyä. Veikkaan, että massojen näkemys ylipäätään on, että on helvetin paljon fiksumpaa sijoittaa rahansa johonkin, joka säilyttää arvonsa ja mahdollisesti jopa nostaa arvoaan, kuin ostaa vaikka jotain tuhansien eurojen komponentteja tietokoneeseensa muutaman vuoden välein ja heittää edelliset arvottomana romukoppaan.

Ihmiset nyt ylipäätään tykkäävät taiteesta eri muodoissaan, eikä noiden lasiesineiden ihastelu ja keräily ole yhtään sen kummempaa kuin mikään muukaan.
 
Keräily on keräilyä. Veikkaan, että massojen näkemys ylipäätään on, että on helvetin paljon fiksumpaa sijoittaa rahansa johonkin, joka säilyttää arvonsa ja mahdollisesti jopa nostaa arvoaan, kuin ostaa vaikka jotain tuhansien eurojen komponentteja tietokoneeseensa muutaman vuoden välein ja heittää edelliset arvottomana romukoppaan.

Ihmiset nyt ylipäätään tykkäävät taiteesta eri muodoissaan, eikä noiden lasiesineiden ihastelu ja keräily ole yhtään sen kummempaa kuin mikään muukaan.
Jep. Sama se on keräillä jotain harvinaisia sarjakuvia, lätkäkortteja tms. Onko tyhmää maksaa jostain esineestä käyttöarvoaan enemmän? Joidenkin mielestä on, mutta kyllähän nuo hyvin pidettynä pitävät arvonsa, tai jopa kasvattavat sitä. En itse näe sitä tyhmänä, vaikka en noita summia olisi niistä valmis maksamaankaan. Tulee sitä uusistakin tuotteista maksettua brändilisää, joten on vaikea arvostella muita periaatteessa samasta asiasta.
 
Kävin s-marketissa ostoksilla ja sinne oli jo kesähessu rantautunut kassalle. Minulla oli kolme irtokurkkua, jotka oli punnittu yhdessä ja yhteen lätkäisty hintalappu. No tämä ottaa sen yhden kurkun ja vetäisee sen viivakoodin kolme kertaa kassaan. Onneksi asian huomasin ja sai asian korjattua, kun vanhempi työntekijä tuli asian sille kertomaan.

Ei vissiin ollut poikanen ikinä kaupassa itse käynyt, tai ikinä mitään kilotuotteita heviosastolta ostanut. Monellekohan asiakkaalle oli saman tempun jo tehnyt ja mahtoiko tajuta asiaa siltikään?
 
Kävin s-marketissa ostoksilla ja sinne oli jo kesähessu rantautunut kassalle. Minulla oli kolme irtokurkkua, jotka oli punnittu yhdessä ja yhteen lätkäisty hintalappu. No tämä ottaa sen yhden kurkun ja vetäisee sen viivakoodin kolme kertaa kassaan. Onneksi asian huomasin ja sai asian korjattua, kun vanhempi työntekijä tuli asian sille kertomaan.

Ei vissiin ollut poikanen ikinä kaupassa itse käynyt, tai ikinä mitään kilotuotteita heviosastolta ostanut. Monellekohan asiakkaalle oli saman tempun jo tehnyt ja mahtoiko tajuta asiaa siltikään?
En ole kyllä koskaan laittanut vain yhtä tarraa useampaan irtopunnittavaan ilman pussia. Kuulostaa erikoiselta toiminnalta myös sinun osaltasi.
 
En ole kyllä koskaan laittanut vain yhtä tarraa useampaan irtopunnittavaan ilman pussia. Kuulostaa erikoiselta toiminnalta myös sinun osaltasi.

Kurkut ovat oikeastaan ainoa tuote minkä kanssa toimin juuri näin. Kurkut eivät mene pussiin, niin miksei sitten punnitse yhdessä ja laita vain yhteen hintaa?
 
Kävin s-marketissa ostoksilla ja sinne oli jo kesähessu rantautunut kassalle. Minulla oli kolme irtokurkkua, jotka oli punnittu yhdessä ja yhteen lätkäisty hintalappu. No tämä ottaa sen yhden kurkun ja vetäisee sen viivakoodin kolme kertaa kassaan. Onneksi asian huomasin ja sai asian korjattua, kun vanhempi työntekijä tuli asian sille kertomaan.

Ei vissiin ollut poikanen ikinä kaupassa itse käynyt, tai ikinä mitään kilotuotteita heviosastolta ostanut. Monellekohan asiakkaalle oli saman tempun jo tehnyt ja mahtoiko tajuta asiaa siltikään?

Saman pariin kertaan nähneenä/kokeneena, otan nykyään aina sen muovipussin ja laitan sinne.

Edit: Parikin vastausta tuli väliin. Pussiin, jos ei muuten niin sidon pussin kurkkujen ympärille. Yleensä ymmärtää se penaalin tylsinkin.
 
En ole kyllä koskaan laittanut vain yhtä tarraa useampaan irtopunnittavaan ilman pussia. Kuulostaa erikoiselta toiminnalta myös sinun osaltasi.
Punnitsetko banaanitkin yksitellen, jos ne eivät ole samassa tertussa?

Oikeasti on ihan normaali käytäntö käytäntö punnita useampi kurkku, valkosipuli, sitruuna tms kerrallaan ja laittaa tarralappu niistä vain yhteen.

Erikoiselta tuntuu, että tämä voisi tulla yllätyksenä kenellekään kaupassa työskentelevälle, edes kesähessulle.
 
Mä ymmärrän että keramiikasta maksetaan jos kyseessä on joku Ming-vaasi tai vastaava antiikkiesine, mutta jos joku maksaa jostain helvetin muumimukista satoja, tässä tapauksia tuhansia euroja, niin hohhoijaa..
Noihan on hyviä kahvimukeja. Toiseksi rouvalla oli noita suht. arvokkaitakin useampi kappale ja niistä saatiin myytäessä muutama sata eeroa villityksen ollessa kuumimmillaan (ei paha jos hankittaessa ne maksoivat jtn. 8-15€ ja olivat normaalissa käytössä). Senkus ihmiset keräävät ja minä myyn :cool:
 
Punnitsetko banaanitkin yksitellen, jos ne eivät ole samassa tertussa?

Oikeasti on ihan normaali käytäntö käytäntö punnita useampi kurkku, valkosipuli, sitruuna tms kerrallaan ja laittaa tarralappu niistä vain yhteen.

.
Otan aina tertun banaaneja. En yksittäisiä. Jos olisi vain yksittäisiä, ottaisin pussin.

Eikö sitruunat, valkosipulit yms menisi mukavammin pussissa?

Kurkut vielä ehkä jotenkin voi ymmärtää, kun eivät mahdu kokonaan pussiin. En muista kyllä koskaan ostaneeni yli kahta kurkkua kerrallaan, normaalisti vain yhden.
 
Harva varmaan ostaa useita kurkkuja kerrallaan saati laittaa lapun vain yhteen, joten onhan toi ehkä harvinainen erikoistilanne, eikä uusi kassapoika välttämättä heti hoksaa jossei ole ihan hereillä.
 
Otan aina tertun banaaneja. En yksittäisiä. Jos olisi vain yksittäisiä, ottaisin pussin.

Eikö sitruunat, valkosipulit yms menisi mukavammin pussissa?

Kurkut vielä ehkä jotenkin voi ymmärtää, kun eivät mahdu kokonaan pussiin. En muista kyllä koskaan ostaneeni yli kahta kurkkua kerrallaan, normaalisti vain yhden.
Vaikka en mikään ekofanaatikko olekaan, niin tuntuu silti typerältä käyttää muovipusseja mihinkään sellaiseen, missä niitä ei oikeasti tarvitse, kuten mm. kuorellisten tai muovitettujen hedelmien/vihannesten pussittamiseen (olettaen että niitä on vain 1-2kpl, eli toki suurempi määrä on syytä pussittaa ihan käytännön syistä).

Kurkkuja meillä tulee ostettua yleensä 2-3kpl kerrallaan, eikä ole käynyt mielessäkään alkaa pussittaamaan niitä erikseen, kun nehän ovat jo valmiiksi muovitettuja. Koskaan ei myöskään ole ollut kassalla mitään epäselvyyttä, jos ja kun ne on punnittu yhdessä ja punnitus/hintalappu on vain yhdessä.

Nykyään käytän tosin vain itsepalvelukassoja, joten myyjien urpoiluita ei tarvitse ajatella senkään vertaa.

Mutta oli miten oli, tuo punnitustapa on tosiaan ikivanha toimintamalli muidenkin tuotteiden kuin kurkkujen kohdalla. Kummaksuttaa, että se olisi kenellekään uutta, saati että joku myyjä vetäisi samalla hinnalla/painolla useamman tuotteen.
 
Vaikka en mikään ekofanaatikko olekaan, niin tuntuu silti typerältä käyttää muovipusseja mihinkään sellaiseen, missä niitä ei oikeasti tarvitse, kuten mm. kuorellisten tai muovitettujen hedelmien/vihannesten pussittamiseen (olettaen että niitä on vain 1-2kpl, eli toki suurempi määrä on syytä pussittaa ihan käytännön syistä).

Kurkkuja meillä tulee ostettua yleensä 2-3kpl kerrallaan, eikä ole käynyt mielessäkään alkaa pussittaamaan niitä erikseen, kun nehän ovat jo valmiiksi muovitettuja. Koskaan ei myöskään ole ollut kassalla mitään epäselvyyttä, jos ja kun ne on punnittu yhdessä ja punnitus/hintalappu on vain yhdessä.

Nykyään käytän tosin vain itsepalvelukassoja, joten myyjien urpoiluita ei tarvitse ajatella senkään vertaa.

Mutta oli miten oli, tuo punnitustapa on tosiaan ikivanha toimintamalli muidenkin tuotteiden kuin kurkkujen kohdalla. Kummaksuttaa, että se olisi kenellekään uutta, saati että joku myyjä vetäisi samalla hinnalla/painolla useamman tuotteen.

Tämähän on "Tyhmät ihmiset"-ketju.

Lähikaupassa menee aina kaikki yhdellä hintalapulla, ovat tottuneet siihen. Mutta Prismassa, jossa varsinkin ennen pyhiä on paljon harjoittelijoita ja/tai työkkäriainesta. Menee sormi suuhun/perseeseen. Tai että nostat yhden(1) olutlaatikon hihnalle, ja jätät kärryt niin näkyville + sanot montako on, niin ei vain mene aina perille montako siellä sitten on.
 
Tämähän on "Tyhmät ihmiset"-ketju.

Lähikaupassa menee aina kaikki yhdellä hintalapulla, ovat tottuneet siihen. Mutta Prismassa, jossa varsinkin ennen pyhiä on paljon harjoittelijoita ja/tai työkkäriainesta. Menee sormi suuhun/perseeseen. Tai että nostat yhden(1) olutlaatikon hihnalle, ja jätät kärryt niin näkyville + sanot montako on, niin ei vain mene aina perille montako siellä sitten on.
Juuri näin. Ihmettelin vaan, kun täältäkin löytyi yllättävän paljon ymmärrystä tuon kesähessun sekoilulle.
 
Nojaa eipä tuo nyt ihan normaalia toimintaa ole yksikkötavaraan laittaa etikettiä vain yhteen artikkeliin. Eihän kassan tehtävä ole arvioida painaako tuo tavara 400 tai 600 grammaa, vai yritätkö ujuttaa ylimääräistä tavaraa. Hihnalla voi olla sen 50 muutakin artikkelia ja hopussa alkaa pohtimaan, että mitä se asiakas mahtaa tarkoittaa. Nappaa jokaiseen kurkkuun oman tarran ja kaikki pääsee helpommalla. Jokatapauksessa nopeammin pääsee, kun jättää kikkailut vähemmälle. Voihan se olla, että kassööri hämmentyi huikean komeasta ES-Jonnesta, että meni ihan pasmat sekaisin, tai sitten ollut vessahädässä viimeiset kolme varttia :rolleyes:
 
Koko ikäni olen aina ostanut kurkut yhdessä punnittuna eikä mitään ongelmia. Alle 0.1% tapauksista myyjä kysyy että onko punnittu yhdessä, yleensä hänen ei tarvitse edes kysyä tuota, koska ilmiselvää.
 
Oletteko koskaan käynnyt lidlissä? Kyllä siellä kassalla punnitaan kaksi kurkkua samalla kertaa jos ne siinä vierekkäin on tai yksitellen jos tyhmä ihminen ei osaa lajitella punnittavia tuotteita samaan kohtaan hihnalla. Toki yllätys että täällä ihmiset saa tästäkin ongelman:facepalm:
 
Oletteko koskaan käynnyt lidlissä? Kyllä siellä kassalla punnitaan kaksi kurkkua samalla kertaa jos ne siinä vierekkäin on tai yksitellen jos tyhmä ihminen ei osaa lajitella punnittavia tuotteita samaan kohtaan hihnalla. Toki yllätys että täällä ihmiset saa tästäkin ongelman:facepalm:
Lidl ei liity tähän mitenkään. Siellä kassa punnaa eikä asiakas.
 
Eipä ole tullut mieleenkään että punnita ne artikkelit yhdessä ja yhteen sitten se tarra. Harvoin toki ostan enempää kuin yhden (tuorekurkku), mutta jos ostan niin molemmat olen erikseen siinä punninnut ja lätkäissyt tarrat. Vähän kyllä tuntee itsensä nyt tyhmäksi tai hitaaksi :D
 
Eipä ole tullut mieleenkään että punnita ne artikkelit yhdessä ja yhteen sitten se tarra. Harvoin toki ostan enempää kuin yhden (tuorekurkku), mutta jos ostan niin molemmat olen erikseen siinä punninnut ja lätkäissyt tarrat. Vähän kyllä tuntee itsensä nyt tyhmäksi tai hitaaksi :D
Minusta kassan ei kuulu arvata mitä asiakas nyt oikein on tehnyt. Jos itse teen joskus noin, että punnitsen useamman kurkun ja laitan sen tarran yhteen, niin toki kerron sen kassalla. Ei liene liian vaikeata.

Lidl kun mainittiin, niin on sielläkin jotain tyhmyyttä. Tässä kun otin tomaatteja pahemmin miettimättä, niin kassa kysyi, että ovatko kotimaisia. En minä muista ja miten kassa edes aikoisi irtotomaatit ulkonäön perusteella jaotella kotimaisiin ja ulkonaisiin?
Seuraavalla kerralla katsoin vähän tarkemmin, että mitä olin ostamassa eikä siellä edes ollut myynnissä irtotomaatteja kuin kotimaisena. Eli kassa kyseli tyhmiä.
 
Minusta kassan ei kuulu arvata mitä asiakas nyt oikein on tehnyt. Jos itse teen joskus noin, että punnitsen useamman kurkun ja laitan sen tarran yhteen, niin toki kerron sen kassalla. Ei liene liian vaikeata.

Lidl kun mainittiin, niin on sielläkin jotain tyhmyyttä. Tässä kun otin tomaatteja pahemmin miettimättä, niin kassa kysyi, että ovatko kotimaisia. En minä muista ja miten kassa edes aikoisi irtotomaatit ulkonäön perusteella jaotella kotimaisiin ja ulkonaisiin?
Seuraavalla kerralla katsoin vähän tarkemmin, että mitä olin ostamassa eikä siellä edes ollut myynnissä irtotomaatteja kuin kotinaisena. Eli kassa kyseli tyhmiä.
Paitsi että monet (niinkuin minä) irroittaa terttutomaateista (ulkomaisia) vihreän osan ja ottaa pelkät tomaatit. Siinähän kassa sitten arpoo onko kotimaisia vai ulkomaisia ku pussissa on pelkkiä tomaatteja.
 
Lidl ei liity tähän mitenkään. Siellä kassa punnaa eikä asiakas.

No jos se kassa voi punnita kaksi tuotetta samalla niin miksi ostaja itse ei voisi?:facepalm:

On tosiaan kyllä osuva ketjun nimi!:lol:

Mä punnitsen aina kaksi kurkkua tms. yhdessä ja laitan vain yhteen sen tarran, kerran vuodessa kassa kysyy että "oliko nämä yhdessä punnittu", johon vastaan että "kyllä".

Sen enempää ei siitä ole vaivaa kenellekkään
 
Tämähän on "Tyhmät ihmiset"-ketju.

Lähikaupassa menee aina kaikki yhdellä hintalapulla, ovat tottuneet siihen. Mutta Prismassa, jossa varsinkin ennen pyhiä on paljon harjoittelijoita ja/tai työkkäriainesta. Menee sormi suuhun/perseeseen. Tai että nostat yhden(1) olutlaatikon hihnalle, ja jätät kärryt niin näkyville + sanot montako on, niin ei vain mene aina perille montako siellä sitten on.

Tämähän toki on vaan positiivista, jos viidestä keissistä vain yksi tulee piipattua myyjän virheen vuoksi? :kippis: No ei vaan.
 
Paitsi että monet (niinkuin minä) irroittaa terttutomaateista (ulkomaisia) vihreän osan ja ottaa pelkät tomaatit. Siinähän kassa sitten arpoo onko kotimaisia vai ulkomaisia ku pussissa on pelkkiä tomaatteja.
Jopas, ihmisten käyttäytyminen jaksaa yllättää. Minkä ihmeen takia tuollaista tehdään?

Kas kun eivät aukaise niitä valmiiksi pussitettuja tuotteita ja laita ne irrallaan.

Tai ostaa useamman karkkipussin, avaa ne ja laittaa kaikki yhteen muovipussiin irtonaisina. Sanoo vaan kassalla, että mä yhdistin nämä jo valmiiksi, kai sä tiedät mitä mikin maksaa.
 
Jopas, ihmisten käyttäytyminen jaksaa yllättää. Minkä ihmeen takia tuollaista tehdään?

Kas kun eivät aukaise niitä valmiiksi pussitettuja tuotteita ja laita ne irrallaan.

Tai ostaa useamman karkkipussin, avaa ne ja laittaa kaikki yhteen muovipussiin irtonaisina. Sanoo vaan kassalla, että mä yhdistin nämä jo valmiiksi, kai sä tiedät mitä mikin maksaa.

Joo, aikalailla sarjaa kuoritaan banaanit valmiiksi ennen punnitusta, kun eihän kukaan siitä kuoresta halua maksaa. Kyllä niissä on kilohinnoissa ne kuoret, karat ym. jo mukana eikä niitä kuulu irrotella.

Plus ne terttutomaatit säilyy paremmin kun ovat siinä karassa kiinni.
 
Punnitsetko banaanitkin yksitellen, jos ne eivät ole samassa tertussa?

Oikeasti on ihan normaali käytäntö käytäntö punnita useampi kurkku, valkosipuli, sitruuna tms kerrallaan ja laittaa tarralappu niistä vain yhteen.

Erikoiselta tuntuu, että tämä voisi tulla yllätyksenä kenellekään kaupassa työskentelevälle, edes kesähessulle.

en ole ikinä tällaisesta ”normaalikäytännöstä” kuullutkaan.

on varmasti myös hankala kassatyöntekijälle, jos sattuu menemään hihnalle niin ettei ne irtotuotteet ole samassa kasassa.

sen vuoksi pussiin, ja tarra pussiin. se lienee se normaalikäytäntö, ja tämä on poikkeus.
 
Joo, aikalailla sarjaa kuoritaan banaanit valmiiksi ennen punnitusta, kun eihän kukaan siitä kuoresta halua maksaa. Kyllä niissä on kilohinnoissa ne kuoret, karat ym. jo mukana eikä niitä kuulu irrotella.

Plus ne terttutomaatit säilyy paremmin kun ovat siinä karassa kiinni.
Oikeastaan kumma ettei kauppa puutu tuohon, jos tuo on yleinen ongelma.
Tai ehkä on helpompaa pitää tilastoa siitä, että kuinka moni irrottaa tomaatit ja laittaa sitten sen verran lisää hintaa, että se kattaa tappiot.
 
Oikeastaan kumma ettei kauppa puutu tuohon, jos tuo on yleinen ongelma.
Tai ehkä on helpompaa pitää tilastoa siitä, että kuinka moni irrottaa tomaatit ja laittaa sitten sen verran lisää hintaa, että se kattaa tappiot.

Kyllä sen kaiken hävikin maksaa asiakas, ei huolta. Jos kauppa ostaa vuodessa 3000 kiloa tomaattia ja kassan kautta sitä tomaattia poistuu 2000 kiloa, niin kyllä se ylimääräinenkin tonni siellä hinnoissa on.
 
No varmaan siks että voi ottaa niitä hyviä, oikean kokoisia tomaatteja sen verran kun tarvii eikä väkisin ottaa koko terttua mukaan.
Älä osta sitten niitä teettutomaatteja, vaan irtonaisia
Lidlissä on vaikkapa jotain luomutuotteita valmiiksi pussitettu ja sillä pussilla on yksi kokonaishinta.
Ei niitä pusseja avata ja aleta valkkaamaan parhaita yksilöitä erikseen. Jos jossain pussissa on vaikka pilaantunut tuote, niin jätetään koko pussi ostamatta.

Sympatiani on kyllä kaikkien kauppiaiden ja myyjien puolella, on varmasti hirvittävää joutua joka päivä kohtaamaan äärimmäsitä tyhmyyttä ja silti pystyä käyttäytymään asiallisesti.
 
Kyllä sen kaiken hävikin maksaa asiakas, ei huolta. Jos kauppa ostaa vuodessa 3000 kiloa tomaattia ja kassan kautta sitä tomaattia poistuu 2000 kiloa, niin kyllä se ylimääräinenkin tonni siellä hinnoissa on.
Minä asiakkaana toivon mahdollisimman alhaista hävikkiä enkä todellakaan katso hyväksyvästi pellejä, jotka aiheuttavat kustannuksia, jotka tulevat minunkin maksettavakseni.
 
Minä asiakkaana toivon mahdollisimman alhaista hävikkiä enkä todellakaan katso hyväksyvästi pellejä, jotka aiheuttavat kustannuksia, jotka tulevat minunkin maksettavakseni.

No sehän se tässä oma pointti oli, että irrottamalla ne tomaatit tertusta aiheutat hävikkiä, ja se on epätoivottavaa. Ja yhtä järkevää kuin banaanien kuorinta ennen punnitusta. Mutta kaikenlaisia idiootteja tuolla on liikenteessä ja sympatiat todellakin myyjille jotka tuota perseilyä joutuvat päivittäin katsomaan.
 
Älä osta sitten niitä teettutomaatteja, vaan irtonaisia
Lidlissä on vaikkapa jotain luomutuotteita valmiiksi pussitettu ja sillä pussilla on yksi kokonaishinta.
Ei niitä pusseja avata ja aleta valkkaamaan parhaita yksilöitä erikseen. Jos jossain pussissa on vaikka pilaantunut tuote, niin jätetään koko pussi ostamatta.

Sympatiani on kyllä kaikkien kauppiaiden ja myyjien puolella, on varmasti hirvittävää joutua joka päivä kohtaamaan äärimmäsitä tyhmyyttä ja silti pystyä käyttäytymään asiallisesti.
Tottakai mä ostan irtoja jos sellaisia on, mutta esmes Lidlissä on vain kotimaisia irtoja tai ulkomaisia terttuja.
 
Minä asiakkaana toivon mahdollisimman alhaista hävikkiä enkä todellakaan katso hyväksyvästi pellejä, jotka aiheuttavat kustannuksia, jotka tulevat minunkin maksettavakseni.
Eli jos mä haluan kolme tomaattia niin mun on valittava viiden tomaatin terttu jos ei ole kolmen tomaatin terttua lavalla? Sitten heitän himassa pari tomaattia roskiin kun ei tule käytettyä?
 
en ole ikinä tällaisesta ”normaalikäytännöstä” kuullutkaan.

on varmasti myös hankala kassatyöntekijälle, jos sattuu menemään hihnalle niin ettei ne irtotuotteet ole samassa kasassa.

sen vuoksi pussiin, ja tarra pussiin. se lienee se normaalikäytäntö, ja tämä on poikkeus.
Luonnollisesti asiakkaan vastuulle jää laittaa ne tuotteet hihnalle samassa kasassa ja/tai avata suunsa ja sanoa että ne on punnittu yhdessä.

Se että sinä tai joku muu ei ole havainnoinut miten muu maailma ympärillä toimii, ei tarkoita että näin ei tapahtuisi. Statistiikkaa toimintamalleista tai niiden yleisyydestä minulla ei ikävä kyllä kuitenkaan ei ole tarjota.

Muoveissa olevat kurkut pussiin (johon ne eivät yleensä edes mahdu), maailmassa jossa liiallinen muoviroska täyttää maat ja meret muutenkin. Kaikkea sitä kuuleekin.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos mä haluan kolme tomaattia niin mun on valittava viiden tomaatin terttu jos ei ole kolmen tomaatin terttua lavalla? Sitten heitän himassa pari tomaattia roskiin kun ei tule käytettyä?

Kylläpä on tarkkaan talouden syömiset laskettu. Kyllä minä ostan koko tertun oli sitten banaaneja tai tomaatteja ja ennätän kyllä ne syömään. Tomaatit säilyy jääkaapissa viikoja, ja täytyy kyllä ihmetellä, jos ei tuossa ajassa keksi parille ylimääräiselle tomaatille käyttöä.
 
Kylläpä on tarkkaan talouden syömiset laskettu. Kyllä minä ostan koko tertun oli sitten banaaneja tai tomaatteja ja ennätän kyllä ne syömään. Tomaatit säilyy jääkaapissa viikoja, ja täytyy kyllä ihmetellä, jos ei tuossa ajassa keksi parille ylimääräiselle tomaatille käyttöä.
Jaa. No sehän on hyvä sitten sulle. Ittellä ei välttämättä tule käytettyä.
 
Sellon Cittarissa on muuten mainittu, että eivät myy ananaksia jos se hattu on poistettu siitä.
 
Sellon Cittarissa on muuten mainittu, että eivät myy ananaksia jos se hattu on poistettu siitä.
Varmaan koska joku palikka tulee ja repii sen hatun pois, jättää roskat hyllyyn ja vie vielä myöhemmin tämän saman ananaksen takaisin hyllyyn, koska ei haluakaan ostaa sitä... Voi vain arvata, että kukaan muukaan ei sitä tämän jälkeen osta, vaan menee hävikkiin.
 
Kukaan ei ole väittänyt ettei se olisi fyysisesti mahdollista.
Jollet näe eroa sille että kauppias tarkistaa yhteispainon vs asiakas, niin en voi sinua auttaa.

Eihän Lidlissä kauppias mitään tarkista, se punnistee yhteispainon, miksi ei siis asiakas voi punnita yhteispainoa ja merkitä vain toista tuotetta?
 
Onkohan siellä myös maininta, että banaanit punnitaan kuorineen?
Ei mahda olla niin iso ongelma banaanien kanssa [emoji51]. Mutta ilmeisesti näitä "säästäjiä" on sen verran paljon että ananaksen kohdalla tuosta on pitänyt laittaa lappu.
Varmaan koska joku palikka tulee ja repii sen hatun pois, jättää roskat hyllyyn ja vie vielä myöhemmin tämän saman ananaksen takaisin hyllyyn, koska ei haluakaan ostaa sitä... Voi vain arvata, että kukaan muukaan ei sitä tämän jälkeen osta, vaan menee hävikkiin.
Kyllä tuo minusta oli ihan sen vuoksi, että hinnoittelussa on otettu huomioon tuo hatun paino, kun se on ananaksessa kuitenkin aika iso.
 
Lidlissä tulee usein nähtyä asiakkaita veitsen kanssa, jotka leikkelee kukkakaalesta ylimääräiset lehdet pois. Ei kai niitäkään saisi poistaa, mutta eipä tuo ilmeisesti Lidliä ole haitannut, kun niitä leikattuja lehtiä on usein aika niput siinä.
 
Kyllä sen kaiken hävikin maksaa asiakas, ei huolta. Jos kauppa ostaa vuodessa 3000 kiloa tomaattia ja kassan kautta sitä tomaattia poistuu 2000 kiloa, niin kyllä se ylimääräinenkin tonni siellä hinnoissa on.

No tämä nyt on näitä ikuisuuskysymyksiä. Ei kyllä omilla työpaikoilla ole koskaan siirretty säästöjä hintoihin, jos kuluista onkin saatu jotain pientä säästettyä.
 
Eipä ole tullut mieleenkään että punnita ne artikkelit yhdessä ja yhteen sitten se tarra. Harvoin toki ostan enempää kuin yhden (tuorekurkku), mutta jos ostan niin molemmat olen erikseen siinä punninnut ja lätkäissyt tarrat. Vähän kyllä tuntee itsensä nyt tyhmäksi tai hitaaksi :D
Mä laitan kaikkiin oman tarran, kun niissä on ostopäivä. Saa käytettyä ikäjärjestyksessä pois, yleensä kaapissa kuitenkin 4-5 kurkkua. Lidlistä ostetut sitten vituttaa, kun ei tule päiväystarraa. Pääsääntöisesti teoreettinen ongelma, joskus harvoin käy niin, että joku kurkku "unohtuu" käyttövuorostaan ja ehtii mennä pilalle ennen käyttöä.
 
Kukaan ei ole väittänyt ettei se olisi fyysisesti mahdollista.
Jollet näe eroa sille että kauppias tarkistaa yhteispainon vs asiakas, niin en voi sinua auttaa.
Kyllä se myyjäkin oppii varmasti arvioimaan onko yks omena kilon vai 150 grammaa ja päättelemään siitä onko ne viis omenaa samassa lapussa. Toki vitutti kyllä niitä yksittäisiä omenoita keräillä sieltä hihnalta ja sitten miettiä mihin ne laittais etteivät vieri ja törmäile ympäriinsä, ja ole ihan paskana kun asiakas niitä lopulta kassiinsa keräilee.
Mut sehän on toki asiakkaan oma valinta myös.
T. Entinen kassamyyjä.
 
Eihän Lidlissä kauppias mitään tarkista, se punnistee yhteispainon, miksi ei siis asiakas voi punnita yhteispainoa ja merkitä vain toista tuotetta?
On tuossa aika selvä ero, että se kassa luultavasti ei mene sekaisin onko hän punninnut kaikki kerralla vai yksittellen kun hän itse siinä kassalla punnitsee ne. Sen sijaan kun asiakas punnitsee niin voi tulla epäselvyyttä onko hintalappu vain yhdessä sen takia että ne on punnittu kerralla vai sen takia että toisesta on lappu irronnut/unohtunut punnita/huijausyritys.

Itse olen epäsosiaalinen, joten punnitsen eri kappaleet erikseen tai laitan pussiin. Tällä eliminoidaan kaikki epäselvyydet ja ei tule sitä riskiä, että kassan kanssa pitäisi jutella.
 
Viimeksi muokattu:
No tämä nyt on näitä ikuisuuskysymyksiä. Ei kyllä omilla työpaikoilla ole koskaan siirretty säästöjä hintoihin, jos kuluista onkin saatu jotain pientä säästettyä.

Se että jotain kulua ei eksplisiittisesti siirretä hintoihin, ei tarkoita etteikö se siellä jollain painoarvolla olisi. Kaupan tapauksessa se "korjaus" voi päätyä jonkin ihan muunkin tuotteen katteisiin. Mutta juu, tuskin tuollainen hävikin pienennys siellä suoraan näkyy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 311
Viestejä
4 742 287
Jäsenet
77 316
Uusin jäsen
Artlas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom