Tyhmät ihmiset

Brooke Logan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
512
Tunnelissa on voimassa vähän eri liikennesäännöt kuin tunnelin ulkopuolella. Ne tulevat voimaan sen liikennemerkin kohdalla. Esimerkiksi ajovalojen käyttö on aina pakollista. Olihan niitä muitakin mutta ne eivät vaikuta tähän ihmetykseen.
Ajovalojen käyttö on muutenkin aina pakollista.

Edit. Olivatkin huomiovalot.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Kattelin koiran aamulenkillä yhtä pakettiautoa joka seisoi paikallaan ja kävi. Ukkeli sisällä. Palatessani auto oli siinä edellen pörisemässä ja nyt liikkuivat jo pyyhkimet vinhaa vaihtia. Ukko ei näköjään jaksanut skraapata ikkunaa huurteesta auki vaan odoteli että diesel motti lämpenisi ja sulattaisi ikkunan. Hiton kauanhan siinä meni. Itellä ei kyllä pinna riittäis odotella. Jos tuo toistuu niin meen kyllä ite raapiin sen ikkunan puhtaaksi.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Kattelin koiran aamulenkillä yhtä pakettiautoa joka seisoi paikallaan ja kävi. Ukkeli sisällä. Palatessani auto oli siinä edellen pörisemässä ja nyt liikkuivat jo pyyhkimet vinhaa vaihtia. Ukko ei näköjään jaksanut skraapata ikkunaa huurteesta auki vaan odoteli että diesel motti lämpenisi ja sulattaisi ikkunan. Hiton kauanhan siinä meni. Itellä ei kyllä pinna riittäis odotella. Jos tuo toistuu niin meen kyllä ite raapiin sen ikkunan puhtaaksi.
Mulla oli aamulla tuulilasi sisäpuolelta umpijäässä. Skraballa lähti alle puolen sentin leveydeltä jos lähti mitään. Auto päälle ja sisälle juomaan kahvia.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
650
Kattelin koiran aamulenkillä yhtä pakettiautoa joka seisoi paikallaan ja kävi. Ukkeli sisällä. Palatessani auto oli siinä edellen pörisemässä ja nyt liikkuivat jo pyyhkimet vinhaa vaihtia. Ukko ei näköjään jaksanut skraapata ikkunaa huurteesta auki vaan odoteli että diesel motti lämpenisi ja sulattaisi ikkunan. Hiton kauanhan siinä meni. Itellä ei kyllä pinna riittäis odotella. Jos tuo toistuu niin meen kyllä ite raapiin sen ikkunan puhtaaksi.
Paku oli seisonut viikon loman ajan, aivan jäässä. auto käyntiin ja webasto päälle ja tuulilasin lämmitys päälle, ei tarttenut skraapata. No pyyhkijät piti hakata vapaaksi. eikä mennyt kauan. kun oli lasi sula.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Webasto nyt eri juttu kun auton paikallankäyttäminen. Silloihan siellä ei tarvii itse tyhjänpanttina istuskella.

Mutta mikä siinä skraappamisessa niin hankalaa on että viitsii istuskella autossa ja odotelela ikkunoiden sulamista ?
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
650
Webasto nyt eri juttu kun auton paikallankäyttäminen. Silloihan siellä ei tarvii itse tyhjänpanttina istuskella.

Mutta mikä siinä skraappamisessa niin hankalaa on että viitsii istuskella autossa ja odotelela ikkunoiden sulamista ?
koska valunut joku sentin kerros jäätä ja lunta tuulilasille mikä ei lähde skrapalla. mutta mikä siinä autossa istumisessa ja odottamisessa on niin hankalaa että mielummin tarpoo hangessa ympäri autoa skrapaamassa tuulilasia -15 pakkasessa? itse en omista suksiakaan koska mielummin istun sisällä kuin kuntoilen pakkasessa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
515
Ajovalojen käyttö on muutenkin aina pakollista.
Pelkkien ns. päiväajovalojen käyttö on sallittua valaistusolosuhteiden niin salliessa ja silloin ei takana ole pakko palaa mitään. Tunnelissa täytyy käyttää varsinaisia ajovaloja ja silloin palaa tuikku takanakin. Siitä siis valoshow tunneliin ajaessa jos vaihdetaan varsinaisiin ajovaloihin.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
828
Ei riitä. Päiväajovalot kyllä riittävät.
Ymmmärsit varmaan, että tarkoitin samaa asiaa, enkä jotain oranssia vilkkuvaa valomajakkaa.

"Huomiovalot, joista käytetään myös nimitystä päiväajovalot, ovat tätä päivää. Käytännössä kaikissa uutena myytävissä autoissa on vähintäänkin halogeenipolttimoin toteutetut huomiovalot. Vallitseva trendi on kuitenkin se, että huomiovalot muodostuvat valodiodeista."
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
515
tieliikennelaki ei myöskään tunne sanaa "päiväajovalot", "huomiovalot" kyllä löytyy.

Myönnän tappioni :D Enpä tiennytkään että päiväajovalot ovat sama asia. Huomiovalot olivat ennen juuri ne mistä ei ollut mihinkään - niillä ei saanut ajaa eikä pysäköidä. Onko vielä niin että myös niillä vanhoilla, ennen kelvottomilla, huomiovaloilla saa nykyään ajaa?
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
828
Myönnän tappioni :D Enpä tiennytkään että päiväajovalot ovat sama asia. Huomiovalot olivat ennen juuri ne mistä ei ollut mihinkään - niillä ei saanut ajaa eikä pysäköidä. Onko vielä niin että myös niillä vanhoilla, ennen kelvottomilla, huomiovaloilla saa nykyään ajaa?
Ei päivävalot ole sama asia, kuin ne mitä luulet huomiovaloiksi. Puhut etuvaloista, eli seisontavaloista, eli "parkkivaloista". Saa ne olla päällä ajovalojen kanssa, mutta pelkästään niillä ei saa ajaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Jatketaan nyt vielä sen verran, että mitä tuossa nyt sitten hyötyy että venkslaa noita valoja sään, tunnelin, kellonajan ja ties minkä muun mukaan?

Itsellä ajovalot aina ”automaatti”-tilalla niin syttyvät auton käynnistyessä ja sammuvat auton sammuessa. Auto toki jo 8 vuotta vanha, onko noissa uusissa tämä nyt jotenkin hankalammin sitten toteutettu?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Ei niitä tarvitse vekslailla. Päivänä yksi asettaan pyyhkimet, valot, ilmastointi, yms autolle, eikä niihin juurikaan kosketa sen jälkeen....näin ainakin itselläni.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
828
Jatketaan nyt vielä sen verran, että mitä tuossa nyt sitten hyötyy että venkslaa noita valoja sään, tunnelin, kellonajan ja ties minkä muun mukaan?

Itsellä ajovalot aina ”automaatti”-tilalla niin syttyvät auton käynnistyessä ja sammuvat auton sammuessa. Auto toki jo 8 vuotta vanha, onko noissa uusissa tämä nyt jotenkin hankalammin sitten toteutettu?
Sehän riippuu autosta kuinka fiksusti tai tyhmästi se on toteutettu. Yleensä automaattitila meinaa sitä, että auto itse venkslaa niitä valoja valoisuuden mukaan. Ja kun kaikissa ei pala takavalot huomiovalojen kanssa, niin huonolla säällä pitää itse tajuta valoisalla laittaa ajovalot päälle, että takavalot syttyy, kun se automatiikka ei tunnista säätä. Jos laittaa itse ajovalot päälle, niin joissain autoissa ne sitten jää päälle kun auton sammuttaa. Siksi kaikissa autoissa ei voi vain pitää aina ajovalotilaa päällä. Ja patteriautoissa tietenkin pitää säästää sähköä, eli niin vähän aina valoja päällä, kuin laki sallii.

Vanhempien autojen "automatiikka" sitten on, että ajovalot syttyy käynnistettäessä ja sammuu sammutettaessa.
 

mutsison

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
65
En tiedä onko se automatiikan vai ihmisen tyhmyyttä, mutta aika usein näkee autoja joidenka peräpää on täysin pimeä oli ulkona sitten kirkas kesäpäivä tai sysimusta syksyinen ilta.

Väillä tulee jopa vastaan autoja joissa ei pimeällä edes etuvalot pala. Ihmettelen kuinka sokea oikein pitää olla jottei huomaa pimeällä ettei valot ole päällä. Noh, meitä on moneksi.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
828
En tiedä onko se automatiikan vai ihmisen tyhmyyttä, mutta aika usein näkee autoja joidenka peräpää on täysin pimeä oli ulkona sitten kirkas kesäpäivä tai sysimusta syksyinen ilta.
No valoisalla ja hyvällä säällä niiden ei tarvitse palaa. Varmaan ihmisen tyhmyyttä, ihminen tuollaisen säännön on keksinyt.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
34
Jatketaan nyt vielä sen verran, että mitä tuossa nyt sitten hyötyy että venkslaa noita valoja sään, tunnelin, kellonajan ja ties minkä muun mukaan?

Itsellä ajovalot aina ”automaatti”-tilalla niin syttyvät auton käynnistyessä ja sammuvat auton sammuessa. Auto toki jo 8 vuotta vanha, onko noissa uusissa tämä nyt jotenkin hankalammin sitten toteutettu?
Tuskin niitä kovin moni vekslaa manuaalisesti, ihan automatiikka sen tuoreemmissa tai kalliimmissa autoissa hoitaa ihan ulkona vallitsevan valoisuuden perusteella. Eli muillakin ne valot ihan automaatti asennossa on, auto vaan itse vaihtaa valaistuksen vallitsevan kelin/valoisuuden perusteella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Kapein kohta, Gibraltarin salmi, taitaa olla 13 kilometriä tjsp, ja tuskin ne kaikki sieltä Marokosta pääsee lähtemään (tuskin ainakaan tuonne Italiaan ajautuvat...)? Tunisian kärjestä Italiaan joku 140 kilometriä... Kaipaan kyllä lähdettä, että ei parin kilsan jälkeen palauteta lähtömaahan, vaan kuskataan joku 300 kilometriä.
Politiikkapuolella KR-ketjuissa näistä on esimerkkejä. Käytännössä haettu Libyan tai Tunisian rannikolta, alle 10km päästä ja kuskattu Eurooppaan.

e: lainaus korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
322
Kirjallinen tyhmyys:
- järjestäen (kun pitäisi sanoa "järjestään")
- <10 (kun tarkoitetaan "yli kymmenen")
- +3 (kun tarkoitetaan "vähintään kolme")
- elämänkerta
- agressiivinen
- pystyy tehdä / joutuu tehdä (kirjakielessä tai muuten yleistyylisessä puheessa)
- lomallani kävin kolmessa eri maassa (eri-sana ei lisää lauseeseen muuta kuin turhia tavuja eli vajavaisen kirjallisen älyn paljastava tyylivirhe)
- 19.3 (kun tarkoitetaan yhdeksästoista maaliskuuta)
- Terveisin, (suomen kielessä pilkku on tyylivirhe kirjeen lopetuksessa, vaikka englannin kielessä ei)
- Roomalainen/Kiinalainen (vaikka nämä englanniksi kirjoitetaan isolla niin suomen kielessä pienellä)
- puolet enemmän (kun tarkoitetaan "tuplasti")
- sen koomin (pitäisi olla "sen koommin"; jopa vuoden toimittajaksi tms. valittu Tuomas Manninen luulee että tuo kirjoitetaan yhdellä m:llä: "Eikä ole sen koomin sinne palannut." "Sen koomin lyhyehköä BMW-miestä ei nähty.")
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
515
Tuskin niitä kovin moni vekslaa manuaalisesti, ihan automatiikka sen tuoreemmissa tai kalliimmissa autoissa hoitaa ihan ulkona vallitsevan valoisuuden perusteella. Eli muillakin ne valot ihan automaatti asennossa on, auto vaan itse vaihtaa valaistuksen vallitsevan kelin/valoisuuden perusteella.
Minä venkslaan. Tule ajettua enemmän tai vähemmän säännöllisen epäsäännöllisesti useilla eri autoilla ja niissä on kaikissa saatana omanlaisensa logiikka, joka parhaimmillaan on vaihtunut vaivihkaa auton käytyä huollossa ja saatua softapäivityksen. Ei vaan jaksa opetella kaikkia joten ratkaisu on lähtiessä auto käyntiin ja valot hanikasta päälle ja lopettaessa valot hanikasta pois ja auto sammuksiin. Ainoa keino olla melko varma siitä että sekä takana että edessä palaa valot. Ja että sisävalot, mittarivalaistus ja kaukovalot toimivat juuri kuten haluan niiden toimivan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 177
Kapein kohta, Gibraltarin salmi, taitaa olla 13 kilometriä tjsp, ja tuskin ne kaikki sieltä Marokosta pääsee lähtemään (tuskin ainakaan tuonne Italiaan ajautuvat...)? Tunisian kärjestä Italiaan joku 140 kilometriä... Kaipaan kyllä lähdettä, että ei parin kilsan jälkeen palauteta lähtömaahan, vaan kuskataan joku 300 kilometriä.
Libyassa oli 2016 meno tällaista mitä videolla näkyy . Videossa näkyy siis kun seurattiin missä NGO-laivat liikkui. Ja tuon mukaan mentiin Libyan aivan rannikolle ja sieltä sitten suoraan Italiaan. Voi olla ettei ole enää tuollaista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 706
...tai ajoneuvo on suunnittelun kukkanen.
Niin, yllättävän useat ajoneuvot ovat monin paikoin sellaisia. Ja jos auto (tai siis sen automatiikka) on suunniteltu huonosti, ei tyhmä käyttäjä osaa toimia sen kanssa. En nyt kuitenkaan viitannut, että omassa autossa olisi tuota ongelmaa, vaan yleisesti.

Jatkot vaikka täällä, jossa asiaa on puitu pariin otteeseen aiemminkin:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
892
Ihmiset jotka tulevat ulos ajoneuvoista bussit,hautot, pakut tms. Ja kuin muita kulkijoita/liikennettä ei olisi.
 
Liittynyt
12.01.2023
Viestejä
34
Pahvien kierrätys"kontti", missä puristin. Miksi ihmiset ei paina sitä puristimen käynnistysnappulaa sen jälkeen kun ovat laittaneet pahvit sisään? Taas oli syöttöaukot tukossa ja pahveja tuli ulos ja niitä oli jätetty jo viereen maahan. Kaksi kertaa painoin nappia ja syöttö oli taas vapaa ...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 798
Joku tyhmä ihminen on laittanut siihen "automatic" lapun? Tuo koko puristinsysteemi on kyllä aika kukkanen, olis edes kassikoukun siihen pistäneet. Käytettävyys ihan surkea.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 827
En ainakaan uskaltaisi mennä räpäläämään ominpäin jollei nappuloiden vieressä ole selvää käskyä painella nappeja.
Enpä ole ennen törmännyt tällaiseen, että ei ymmärrettäisi miten nuo puristimet toimivat ja miksi sitä nappia on tarkoitus painaa. Ei yksinkertaisempaa voisi olla.
 
Liittynyt
12.01.2023
Viestejä
34
Kyseessä juurikin noissa kuvissa näkyvä puristinmalli. Jos ei ole sokea niin pitäisi nähdä ohjeet, koska ne on syöttöaukon vieressä. Ohjeetkin sanovat että paina sitä nappia. Ei luulisi olevan ylivoimainen taski kun on jo kerran sinne puristimelle asti ne pahvit kuljettanut. Ei siihen viereen tarvitse jäädä odottamaan että ne on puristettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Veikkaan että suurin osa ei uskalla painaa tuollaisia nappeja kun ei tiedä onko ne tarkoitettu "normaaleille" ihmisille vai roskakuskeille vai läheisen kaupan henkilökunnalle. Herranpelkoa varmaankin. Eikai se nappi muuten mikään mahdottomuus ole.
 

Brooke Logan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
512
Veikkaan että suurin osa ei uskalla painaa tuollaisia nappeja kun ei tiedä onko ne tarkoitettu "normaaleille" ihmisille vai roskakuskeille vai läheisen kaupan henkilökunnalle. Herranpelkoa varmaankin. Eikai se nappi muuten mikään mahdottomuus ole.
Puhumattakaan siitä, että se seuraava voi sitä ihan hyvin painaa, jos edellinen ei ole.

Jos kaupassa edellä oleva ei ole laittanut kapulaa linjalle, minä laitan. Ei ole iso juttu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 706
Veikkaan että suurin osa ei uskalla painaa tuollaisia nappeja kun ei tiedä onko ne tarkoitettu "normaaleille" ihmisille vai roskakuskeille vai läheisen kaupan henkilökunnalle. Herranpelkoa varmaankin. Eikai se nappi muuten mikään mahdottomuus ole.
Suurennan vielä vähän tuota edellistä kuvaa -->

1677583924813.png


Tämä kaksivaiheinen ohje on kirjaimellisesti sen luukun alapuolella, kuten painikekin. Jos tuon joku kykenee käsittämään väärin, niin ketju on tosiaan oikea.
Puhumattakaan siitä, että se seuraava voi sitä ihan hyvin painaa, jos edellinen ei ole.

Jos kaupassa edellä oleva ei ole laittanut kapulaa linjalle, minä laitan. Ei ole iso juttu.
Ei iso juttu, mutta osa niistä puristimista on kuitenkin niin hitaita, ettei ole mielekästä odotella sen raksutusta päästäkseen survomaan omia pahveja laitteeseen. Tämän vuoksi on kohteliasta että jokainen painaa sen napin lähtiessään, jotta laite on suoraan valmiina seuraavalle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 572
Viestejä
4 204 542
Jäsenet
70 918
Uusin jäsen
Velpsu1221

Hinta.fi

Ylös Bottom