Tyhmät ihmiset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 404
Pari päivää sitten nähty. Mies kävelee kaupan parkkipaikalla kohti roskakoria roska kädessään. Puolen metrin päästä roskiksesta heittää roskan maahan roskiksen viereen ja kääntyy takaisin autolleen. Meinasin sanoa jotain kun ihan vierestä kävelin. Mutta kun naama kääntyi minua päin niin naamatatuointi paljasti että taisi vain parhaansa hänkin yrittää... en sanonut mitään.
Vastaavia näkee valitettavasti about päivittäin, joku kävelee roskiksen ohi 30cm päästä ja silti heittää roskan metrin päässä maahan. Itse en enää jaksa edes triggeroitua noista, tuntuu olevan sen verrran yleistä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Vastaavia näkee valitettavasti about päivittäin, joku kävelee roskiksen ohi 30cm päästä ja silti heittää roskan metrin päässä maahan. Itse en enää jaksa edes triggeroitua noista, tuntuu olevan sen verrran yleistä.
Itte bongasin hiljattain taloyhtiön roskakatoksessa, että oli ruskeaan paperikassiin kerätty pahvijätettä ja sitten heitetty se sekajätteeseen, kun pahvinkeräyksen astia on samalla kohtaa selän takana metrin päässä.
En tutkinut, että sisälsikö se kassi jotain muutakin kuin pinnalta erotti, mutta kummastutti toiminta.
Ehkä olisi pitänyt Ullailla enemmän.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Itte bongasin hiljattain taloyhtiön roskakatoksessa, että oli ruskeaan paperikassiin kerätty pahvijätettä ja sitten heitetty se sekajätteeseen, kun pahvinkeräyksen astia on samalla kohtaa selän takana metrin päässä.
En tutkinut, että sisälsikö se kassi jotain muutakin kuin pinnalta erotti, mutta kummastutti toiminta.
Ehkä olisi pitänyt Ullailla enemmän.
Eikä ollu pahvinkeräys täynnä?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Ei sillä hetkellä, tosin en tarkistanut tilannetta, mutta kansi oli normaalisti kiinni.
Ja meillä kyllä täytetään noi aika ylitäyteen, joten ei sekään ole ongelma.
No seuraava veikkaus on että perheen pää on laittanut lapset viemään roskat. (joo minäkin pienenä runttasin kaikki ensimmäiseen missä oli tilaa)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
No seuraava veikkaus on että perheen pää on laittanut lapset viemään roskat. (joo minäkin pienenä runttasin kaikki ensimmäiseen missä oli tilaa)
No joo, kävi kans lapset mielessä, mutta tää oli kolmas sekajätesäiliö ovelta päin mistä tuo löytyi ja kaikissa oli kansi kiinni.
Mutta ihan sama, tyhmyys silti esillä, tai vaan vahva välinpitämättömyys, joka lienee tyhmyyden jokin taso?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
No joo, kävi kans lapset mielessä, mutta tää oli kolmas sekajätesäiliö ovelta päin mistä tuo löytyi ja kaikissa oli kansi kiinni.
Mutta ihan sama, tyhmyys silti esillä, tai vaan vahva välinpitämättömyys, joka lienee tyhmyyden jokin taso?
Jep, välinpitämättömyys ja vastaava fuckitall-tyyli on kyllä tyhmyyttä.
Toisaalta se yks säkki pahvia sekajätteessä nyt ei oikeasti ole mitenkään iso juttu millään mittarilla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
324
Jep, välinpitämättömyys ja vastaava fuckitall-tyyli on kyllä tyhmyyttä.
Toisaalta se yks säkki pahvia sekajätteessä nyt ei oikeasti ole mitenkään iso juttu millään mittarilla.
Mielummin säkki pahvia sekajätteessä, kuin sekajätettä pahvin seassa niinkun meijän vuokrakolhoosin roskiksissa - ja varmaan jatkossa kaikki noi syväkeräysastiat menee sinne sekajätteeseen, kulkematta ees käsittelylaitoksen kautta.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Mielummin säkki pahvia sekajätteessä, kuin sekajätettä pahvin seassa niinkun meijän vuokrakolhoosin roskiksissa - ja varmaan jatkossa kaikki noi syväkeräysastiat menee sinne sekajätteeseen, kulkematta ees käsittelylaitoksen kautta.
Onko tosta muuten mitään faktaa jos menee sekasin setit, niin meneekö ne sitten suoraan sekajätteeseen?
En yhtään ihmettele jos näin olis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 404
No joo, kävi kans lapset mielessä, mutta tää oli kolmas sekajätesäiliö ovelta päin mistä tuo löytyi ja kaikissa oli kansi kiinni.
Mutta ihan sama, tyhmyys silti esillä, tai vaan vahva välinpitämättömyys, joka lienee tyhmyyden jokin taso?
Meillä kaikki tunkee sekajätteensä aina siihen ensimmäiseen astiaan vaikka olisi 4 eri astiaa käytettävissä. Siinä kansi on auki ja muut ovat about tyhjillään ja tyhjennysfirma tietty veloittaa ylimääräisen astian verran kaikista astioista missä kansi ei mahdu kiinni. Tuosta on koitettu ziljoona kertaa ohjeistaa mutta ilmeisesti ihmisillä on liikaa rahaa että voi tehdä turhia kustannuksia taloyhtiölle... Onneksi meillä on taloyhtiössä yksi mummeli joka noita jäteastioita tasailee ja yrittää saada jätemaksuja alemmaksi. Melkein pitäisi jouluna konjakkipullo viedä hänelle, sen verran varmaan on minunkin jätemaksua muutaman vuoden aikana pienentänyt.

Toki meillä jätekatos on vähän ahdas mutta silti niitä sekajätteitä saa helposti kolmeen astiaan neljästä laitettua ja silti ihmiset laittavat vain siihen yhteen joka on lähinnä ovea. Itse koitan mahdollisuuksien mukaan heittää siihen kauimmaiseen joka on lähes aina tyhjä, poislukien esim kissankakkapussit jotka painavat kohtalaisen paljon eikä viitsi revähdyttää kättä kun muutenkin on toisessa kädessä vähän vammaa joka vaivaa.

Ja sitten tietty on ne idiootit jotka laittavat astioiden ulkopuolelle roskia ja kuvittelevat että ne mystisesti siitä kulkeutuisivat jonnekin. Meillä on ollut nyt vissiin pari kuukautta jonkun lattialaminaatin jämät roskakatoksen nurkassa eikä ne sieltä mihinkään kulkeudu ellei ne päädy roskikseen. Onneksi enää ei ole hetkeen ollut telkkareita tai muuta isoa elektroniikkaa roskakatos täynnä...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Toisaalta se yks säkki pahvia sekajätteessä nyt ei oikeasti ole mitenkään iso juttu millään mittarilla.
No ei kyllä ja sekajäte menee täällä polttoon muutenkin, joten se pahvi loimottaa muiden kamojen joukossa.
Alkuperäinen pointti oli kuitenkin se vaiva kerätä pahvit nippuun ja sitten heittää sekajätteeseen, mutta sama se, virhe tehty, eikä kärsijöitä ole...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Täällä taas kunnan jätepisteellä oli pahvinkeräyksessä iso laatikko täynnä sekajätettä. No osoitelaput paljasti roskaajan olevan romani, joten en jaksanut tuota enempiä ihmetellä vaan lajittelin sieltä muovit ja paperit omiin lootiin.

Sitä ihmettelin, kun kyseinen perhe asuu rivarissa, jossa kaikille jätteille omat astiat niin pitää silti käydä sekoittamassa kunnan roskiksia.

Kaupungissa huvitti kerrostalossa asuessa, kun sekajätteelle oli katoksessa 8 laatikkoa niin aina 3 ensimmäistä pursui yli ja viimeiset laatikot oli tyhjiä. Ihmetyttää ihmisten laiskuus ja tyhmyys.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Kuutioasuminen nousee ihan uusiin sfääreihin näitä roskien kyttääjien viestejä lukiessa.. :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Tätä on tullut kanssa ihmeteltyä, miten arvokkaita näille ihmisille ne 3-5 askelta pidemmälle on?
Tätä kans ihmettelin. Asuin 7 kerroksessa ja ulko-ovelta oli matkaa katokselle 50 metriä. Ihan hyvin pystyin roskia viedessä kävelemään vielä viimeiselle astialle ne muutamat metrit.


Kuutioasuminen nousee ihan uusiin sfääreihin näitä roskien kyttääjien viestejä lukiessa.. :rolleyes:
Itse ainakin satun vaan huomaamaan poikkeavia asioita ilman eri kyttäämistä. Ilmeisesti jotkut vaan vetää elämän jollain automaatilla kiinnittämättä ympäröiviin asioihin huomiota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 404
Heh, kävin juuri viemässä roskapussin sekajätteeseen ja piti oikein "mitata" mikä ero on "lähimmän" eli houkuttelevimman sekajäteastian ja parin seuraavan matkan ero oviaukon keskeltä mitattuna. Kun on oviaukon kohdalla niin juuri ja juuri pystyy koskettamaan lähintä astiaa ja toiseksi lähin on arviolta noin 2cm päässä ja kolmanneksi lähin on noin 4cm päässä. Eli ihan oikeasti matkalla ei ole niin paljon eroa että se vaikuttaisi valintaan ainakaan kovin suuresti. Toki tuo keskellä oleva on houkuttavamman näköinen mutta matkan perusteella eroa ei pääse liiemmin syntymään. Itse tosin taaskin linkosin roskapussin sinne takimmaiseen joka "yllättäen" oli tyhjä astia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 404
Kehitysmaassa asuvien asenne myös nousee ihan uusiin sfääreihin.
Itseasiassa, nyt kun tuli asia mieleen niin kaivoinpa taloyhtiön vuosikertomuksia esiin ja pikaisella vilkaisulla jätemaksun suuruus (parin muun asian lisäksi) korreloisi varsin selkeästi siihen miten meillä on talonkirjassa "kauempaa tulleiden" nimiä listalla. En tietenkään suoraan syytä ulkomaalaisia mutta valitettavasti sattumalta heidän asuessa taloyhtiössä, esimerkiksi vesilaskussa ja jätemaksuissa on muutos aikalailla suoraan verrannollinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 132
Itseasiassa, nyt kun tuli asia mieleen niin kaivoinpa taloyhtiön vuosikertomuksia esiin ja pikaisella vilkaisulla jätemaksun suuruus (parin muun asian lisäksi) korreloisi varsin selkeästi siihen miten meillä on talonkirjassa "kauempaa tulleiden" nimiä listalla. En tietenkään suoraan syytä ulkomaalaisia mutta valitettavasti sattumalta heidän asuessa taloyhtiössä, esimerkiksi vesilaskussa ja jätemaksuissa on muutos aikalailla suoraan verrannollinen.
Tuo oma teksti oli suora viittaus aikaisempaan kirjoittajaan, ei maahanmuuttajiin :)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Ostin pyörän vaikka olen autolija. Pyöräilen silti, mutta vihaan muita pyöräilijöitä, koska katson asiaa autoilijan näkökulmasta. Ne kusetaa liikenne sääntöjä kokoajan ja huutaa autoille,. Pidän silti pyöräilystä.
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
313
Itse olen huomannut, että jotkut pitää taloyhtiön roskiksia kaatopaikkana. Täällä viime viikolla joku oli keksinyt päästä eroon isosta kissan kiipeilypuusta jättämällä sen taloyhtiön roskisten viereen. Vähän aiemmin joku oli päättänyt hävittää runkopatjan samalla tavalla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 172
Itse olen huomannut, että jotkut pitää taloyhtiön roskiksia kaatopaikkana. Täällä viime viikolla joku oli keksinyt päästä eroon isosta kissan kiipeilypuusta jättämällä sen taloyhtiön roskisten viereen. Vähän aiemmin joku oli päättänyt hävittää runkopatjan samalla tavalla.
Mä vein runkopatjan sekajätteeseen sen jälkeen kun sahasin sen osiin. Osan rimoista pidin itsellä myöhempää käyttöä varten. Nätisti meni astiaan osina enkä kokenut itseäni hirveäksi rikolliseksi...

Samalla kikalla olen hankkiutunut eroon työtuolista...
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 653
Mä vein runkopatjan sekajätteeseen sen jälkeen kun sahasin sen osiin. Osan rimoista pidin itsellä myöhempää käyttöä varten. Nätisti meni astiaan osina enkä kokenut itseäni hirveäksi rikolliseksi...

Samalla kikalla olen hankkiutunut eroon työtuolista...
Eikö se nyt olisi sama vaiva viedä se suoraan kierrätysasemalle kuin alkaa sahailemaan. Oletuksena että on auto.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 403
Eikö se nyt olisi sama vaiva viedä se suoraan kierrätysasemalle kuin alkaa sahailemaan. Oletuksena että on auto.
Jenkkisanky maksoi yllattavan paljon vieda. Jos oikein muistan niin jonkun 50 euroa pyysivat kierratysasemalla. Ostin sangyn aikoinaan vanhalta vuokralaiselta 80 eurolla.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
500
Oon varmaan maininnut tästä mut oon itekkin hävittänyt 3:n istuttavan divaanisohvan noin. Se kuulostaa kauheelta vaivalta sahailla sellasta mutta siitä on huomattavasti vähemmän vaivaa kun alkaa kuskaamaan sitä itse johonkin tai yrittää järjestellä kuljetusta kun noi kuljetusliikkeet on niin epäluotettavia. En saanut edes mun läppäriä takuuhuoltoon mitenkään asiallisesti vaikka asuin sen takuuhuolto firman naapurissa ja ehdotin että olisin voinut itse käydä paiskaamassa sen sinne.
En siis vienyt sitä kerralla. En mäkään niin kusipää ole. Paloittain viskoin sen laatikoihin ennen tyhjennys-päivää.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
kuljetusliikkeet on niin epäluotettavia.
Siis millä tavalla epäluotettavia? Eivät tule paikalle vaikka on sovittu ja tilattu? Eivät toimita sohvaa kaatikselle asti vaan jättävät tien varteen?

Itse olen kerran tilannut jonkun tissilä-lakanojan kuljetuspalvelun ja särmänä olivat siihen aikaan paikalla minkä nettisivulta kalenterista valitsin. Ei jäänyt valittamista, kaksi sohvaa veivät ja taisi 60-70e maksaa.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
500
No siis sovitaan haku-aika ja siirretään sitä ensin muutamalla tunnilla ja sitten se siirtyy seuraavaan päivään. Ja sitten ei taaskaan ilmaannuta sovittuna aikana. Vituttaa varsinkin jos on ottanut töistä vapaan homman takia.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
No siis sovitaan haku-aika ja siirretään sitä ensin muutamalla tunnilla ja sitten se siirtyy seuraavaan päivään. Ja sitten ei taaskaan ilmaannuta sovittuna aikana. Vituttaa varsinkin jos on ottanut töistä vapaan homman takia.
Tätä on tapahtunut useammallakin kuljetusyhtiöllä? Mitkä firmat moista harrastaa?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Tuntuu että ihmiset ei välttämättä tiedä kierrätysasemasta. Sinne saa viedä ilmaiseksi tavaraa eikä tarvitse edes maksaa.
Kierrätyskeskukset eivät ota mitä tahansa romua. Kaatopaikoilla taas on kaikenlaisia maksuja jätteiden lajista riippuen ja kun hinnastokin tuppaa monesti edellyttämään että on itse siellä asemalla töissä, jos haluaa ymmärtää että mikä tavara kuuluu mihinkin kategoriaan ja millä hinnalla, niin en yhtään ihmettele jos porukka turhautuu ja heittää romut sekajätteisiin tai tai lähimpään ojaan. Bonuksena ne kaatopaikkojen sorttiasemat eivät ole välttämättä edes auki kuin päiväsaikaan.

Tämä aihe on muuten ainakin pariin otteeseen valunut täällä pahasti offtopiciksi ja siksi sille on kokonaan omakin ketjunsa.

 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Tuntuu että ihmiset ei välttämättä tiedä kierrätysasemasta. Sinne saa viedä ilmaiseksi tavaraa eikä tarvitse edes maksaa.
Tarkennuksena, että ainoastaan myyntikelpoista, hyväkuntoista tavaraa jolle on markkinoita. Ei nuo huonekaluja ota ellei ole artekkia tai jotain muuta arvokasta.

Kerran tarjosin ihan validia vetolaatikostoa, ja sanottiin että pilko osiin ja vie sekajätteeseen kun jätemaksut on niin isoja ettei kannata yhtä laatikkoa asemalle viedä. Sanoivat, että huonekaluja ja sänkyjä on turha kierrättää heidän kautta.


Opiskelijoille tuo sängyn pilkkominen on aika normia. Harva haluaa 200 euron opintotuesta maksaa 80-130 euroa vanhan poisviennistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 507
Okei, seison ojennettuna.
Omalla paikkakunnalla kierrätysasema harvoin jos ikinä ottaa mitään maksua vastaan, korkeintaan jos lava-autollisen vie. Ja ongelma-jätteestä.
e:vai puhunko jäteasemasta?
e2: olen monen monituista kertaa vienyt pilalle mennyttä serriä, poltettavaa jätettä ja luukulla katsonut että okei ei mitään viiden tonnin perälavaa ja sanonut että joo kontti 4 on serrille ja kontti 2 palojätteelle. ei mitään muuta.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 549
Okei, seison ojennettuna.
Omalla paikkakunnalla kierrätysasema harvoin jos ikinä ottaa mitään maksua vastaan, korkeintaan jos lava-autollisen vie. Ja ongelma-jätteestä.
e:vai puhunko jäteasemasta?
Tässäkin paikkakuntakohtaisia eroja paljon.. Meillä metalli, akut,risut, käsittelemätön puu, painekyllästetty puu, jäteöljyt, kodinkoneet ja renkaat ilman vanteita mm saa viedä ilmaiseksi. Kaikesta muusta peritään maksu. Maksun suuruus riippuu mitä vie ja mitä se jäteaseman työntekijä päättää veloittaa.. Kymppi taitaa olla minimi mutta viimeksi vein sillä peräkärryllisen huonekaluja.

Edit, eikä ollut siis sekajätettä mikä olisi ollut kalliimpaa. Vaikka mukana oli kokonainen sohva meni käsitelty puu tms nimikkeen alle.

Ymmärrän että noi jäteasemat perivät maksuja jätteistä, hintojen pitäisi kuitenkin olla kohtuullisia ettei niitä sohvia ja muita työnnetä lähimetsiin.

Tuttuni asuu paikallisen säästöpankin omistamassa taloyhtiössä. Siellä tulee kerta vuoteen siirtolava johon saa viedä vanhat huonekalut yms. Maksaa taloyhtiölle jonkin verran mutta riskakatos ei niin helposti täyty ylimääräisestä tavarasta kun asukkaat tietävät etukäteen että lava on tulossa. Kaikkien tyhmien ihmisten kohdalla tuostakaan ei ole apua koska joidenkin pitää päästä siitä huonekalusta eroon helposti, nopeasti ja ilmaiseksi joten se viedään sinne katokseen taloyhtiön riesaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 764
Täällä toisella puolen Eurooppaa toi huonekalujen ja muiden isojen jätteiden poisheittäminen on järjestetty kivasti. Joka naapurustolla on yksi päivä viikosta, jolloin saa jättää kadun kulmaan romua klo 18-22, muuten ei ole sallittua, ofc.
Klo 23 alkavat kaupungin työntekijtä kuorma-autolla kiertää alueen ja nappaa tavarat kyytiin.

Tuossa on kivana bonuksena se, että kun käy iltalenkillä kiertämässä naapurustoa, sieltä voi löytää vaikka mitä hyödyllistä. Olen itse muun muassa napannut kainaloon kokovartalopeilin, patjan vieraille, pienen lipaston, työtuolin ja mitähän muuta.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 253
Täällä toisella puolen Eurooppaa toi huonekalujen ja muiden isojen jätteiden poisheittäminen on järjestetty kivasti. Joka naapurustolla on yksi päivä viikosta, jolloin saa jättää kadun kulmaan romua klo 18-22, muuten ei ole sallittua, ofc.
Klo 23 alkavat kaupungin työntekijtä kuorma-autolla kiertää alueen ja nappaa tavarat kyytiin.

Tuossa on kivana bonuksena se, että kun käy iltalenkillä kiertämässä naapurustoa, sieltä voi löytää vaikka mitä hyödyllistä. Olen itse muun muassa napannut kainaloon kokovartalopeilin, patjan vieraille, pienen lipaston, työtuolin ja mitähän muuta.
Tässä on kyllä montakin hyvää puolta. Tärkein on se, että isompaa jätettä ei tuolla menetelmällä juurikaan varmaan päädy vääriin paikkoihin hylättynä, kun siitä jätteestä oikeaoppisesti eroon pääseminen on helppoa (ja mahdollisesti jopa ilmaista/edullista?).
Toinen on tuo kierrätysaspekti. Hyvin usein on ihmisillä kierrätyskelpoista "jätettä", pikkuvikaisia koneita jne, mahdollisesti jopa poskettoman arvokkaita laitteita, jotka on hylätty vian takia jota ei kannata normaalisti korjauttaa, mutta kultakaivoksia esimerkiksi harrastajalle. Koetapa täällä suomessa jäteasemalta tms varikolta viedä jotain tavaraa poispäin, ei yleensä nykyään onnistu mitenkään edes rahalla jos vahingossa siellä asioidessasi bongaat jotakin mielenkiintoista.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 172
Eikö se nyt olisi sama vaiva viedä se suoraan kierrätysasemalle kuin alkaa sahailemaan. Oletuksena että on auto.
Ei runkopatja mahdu mun henkilöautoon. Jos taas sahaan sen osiin, niin samahan se on laitella niitä osia sitten sekajätteeseen, mitä väliä.

Sitä paitsi kyse oli osittain kierrätyksestä, koska käytin osan puurimoista uudelleen.. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eikö runkopatjan voisi vaan polttaa nuotiossa, puuta ja puuvillaahan se vaan on ja sama määrä hiilidioksidia vapautuu polttamalla kuin lahoamalla kaatopaikalla. Just oli huvilakauden päättäjäisetkin ja kokkoja.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 253
Eikö runkopatjan voisi vaan polttaa nuotiossa, puuta ja puuvillaahan se vaan on ja sama määrä hiilidioksidia vapautuu polttamalla kuin lahoamalla kaatopaikalla. Just oli huvilakauden päättäjäisetkin ja kokkoja.
Voi, mutta sitten jää vielä lähes yhtä iso jousihäkkyrä hävitettäväksi. Siinä saa aika monta kertaa vielä painaa voimaleikkureilla jousta poikki, että on sen verran pieninä palasina että mahtuu metallinkeräyslaatikkoon. Niissäkin on kiusaksi tehty yleensä stopparit luukun eteen, että ei paljon tonnikalapurkkia isompi mahdu sisään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 172
Eikö runkopatjan voisi vaan polttaa nuotiossa, puuta ja puuvillaahan se vaan on ja sama määrä hiilidioksidia vapautuu polttamalla kuin lahoamalla kaatopaikalla. Just oli huvilakauden päättäjäisetkin ja kokkoja.
Isoin ongelma runkopatjassa on ollut kylläkin metallikehikko jousineen. Puuosista voi vaikka askarrella jotain..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 764
Vieraat on varmaan tyytyväisiä kun pääsisvät nukkumaan katu-patjalla..
Itse en kyl ottais lude/lutikka-riskiä. Koskee kaikkia käytettyjä patjoja, mut varsinki hylättyjä tapauksia.
Katupatja tässä tapauksessa ei ole ihan sama kuin viikkotolkulla jossain ojan pohjalla maannut patja. Patja oli ollut kadulla ehkä tunnin tai kaksi, eli käytännössä sama kuin olisi ostanut esim tori.fi:stä käytettynä.

Silmämääräisesti tarkistettuna kaikki pinnat olivat ehjiä, ei mitään erikoisia hajuja, pari viikkoa makasi parvekkeella auringossa (täällä keskikesän aurinko hieman kuumempi kuin Suomessa) ennen käyttöönottoa sekä 5€:lla muovinen patjansuojus päälle ja patja laattalattialle. Siihen sitten normisti lakanat päälle. Hyvin on välttänyt vieraille ja kerran jopa itsellenikin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Saunassa läjtee syöpäläiset, melkein kannattaa kaikki kierrätyskama käyttää saunan kautta...
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Katupatja tässä tapauksessa ei ole ihan sama kuin viikkotolkulla jossain ojan pohjalla maannut patja. Patja oli ollut kadulla ehkä tunnin tai kaksi, eli käytännössä sama kuin olisi ostanut esim tori.fi:stä käytettynä.

Silmämääräisesti tarkistettuna kaikki pinnat olivat ehjiä, ei mitään erikoisia hajuja, pari viikkoa makasi parvekkeella auringossa (täällä keskikesän aurinko hieman kuumempi kuin Suomessa) ennen käyttöönottoa sekä 5€:lla muovinen patjansuojus päälle ja patja laattalattialle. Siihen sitten normisti lakanat päälle. Hyvin on välttänyt vieraille ja kerran jopa itsellenikin.
Kerroitko ystävillesi mistä vieraspatjat hommasit?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 101
Viestejä
4 195 437
Jäsenet
70 847
Uusin jäsen
rlf

Hinta.fi

Ylös Bottom