Tyhmät ihmiset

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Eihän tästä siitä ollut kyse suostuuko testiin vai ei. Vaan siitä, että kumppanisi epäileminen pettämisestä (erityisesti kun ei ole siihen mitään syytä), on aika persenaamaveto. Ja ei mene kategoriaan "ei testillä mitään menetä".
Ei testin vaatiminen tarkoita automaattisesti pettämisestä epäilyä.. Ei tule itselle yhtään syytä mieleen, miksi testaamattomuus olisi parempi kaikkien kannalta.

Itsehän olen jo hyvissä ajoin ilmoittanut omalle vaimolle, että isyystesti tehdään jokaisen lapsen kohdalle jos meille sellaisia tulee. Ihan periaatteesta, minusta tuon pitäisi olla automaatio jos edes toinen (oletetuista) vanhemmista niin haluaa.
Tämä. Suomessa biologisen isän oikeudet on niin päin **ttua, että miksi jättäisi käyttämättä niitä vähäisiä oikeuksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 709
Ei testin vaatiminen tarkoita automaattisesti pettämisestä epäilyä.. Ei tule itselle yhtään syytä mieleen, miksi testaamattomuus olisi parempi kaikkien kannalta.
Onnea vaan siihen keskusteluun. "En epäile sua pettämisestä, mutta haluaisin testata lapsien isyyden..."

Olen siitä kyllä ihan samaa mieltä että olisi parempi jos isyys testattaisiin automaationa kaikilta syntyviltä lapsilta. Tämä suomalainen elatus- ja huoltajuusjärjestelmä kun on mitä on. Mutta nykytilanteessa on vaikeaa tulkita ehdotuksia isyyden testaamisesta minään muuna kuin epäilynä uskottomuudesta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Vastaajako siinä on mokannut, vai lähettäjä, no voi vikaa olla sähköpostilistassakin.

Siis jos jokin sähköpostilista jossa ajatus ettei siihen vastata, niin olisko vastaukset syytä ohjata suoraan roskiin?

Jos ajatus että lähetäjälle vastataan, ei siis mikään keskustelulista, niin sitten vastaukset menisi sille, eikä koko listalle.

Jos ajatus olisi keskutella, niin sitten vastaukset menisi koko listalle.

Eli sysäisin vastuuta lähettäjälle, se valitsee mihin vastaukset menee, ja vain jollain keskustelulistalla käyttäisi vastaukset kaikille.

Toki sen listavirityksen pitäisi olla sellainen että oletukset menee listan mukaan.

Kuuluis varmaan suunnittelun kukkaset osioonkin.
Kyllä se on 100% sen vastaajan kämmi, jos spammaa mölinöitään jollekin tarpeettoman suurelle jakelulle. Kuvastaa hyvin ihmisten ajatusmaailmaa, jos tuota aletaan kyseenalaistamaan. Yritysmaailmassa on ihan normaalia että tiedotteita lähetetään laajalla jakelulla jopa koko henkilöstölle, eikä niihin ole tarkoitus vastata samalla jakelulla omia "tämä ei koske minua", tai "kiitos tiedosta" -tyyppisillä turhanpäiväisyyksillä.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Onnea vaan siihen keskusteluun. "En epäile sua pettämisestä, mutta haluaisin testata lapsien isyyden..."

Olen siitä kyllä ihan samaa mieltä että olisi parempi jos isyys testattaisiin automaationa kaikilta lapsilta. Tämä suomalainen elatus- ja huoltajuusjärjestelmä kun on mitä on.
Keskustelu on käyty jo. Enemmän se epäilyä herättää jos ei testiin suostu :confused:
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Kannattaa jättää lapset tekemättä, jos nainen ei testiin suostu. Ei ole mitään oikeaa syytä olla testaamatta.
Tässä oli kyse avioliitosta.
Avioliittoja on monenlaisia ja joissa liitoissa voi toki olla ihan asiaankuuluvaa että testi tehdään.

Jos testi on avainkysymys niin se varmaan käytä läpi suhteen aikana aiemmin, jos jäänyt mainitsematta, niin vaikka sitten siinä kun avioehdon sisältöä mietitty.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Siinäpä ex-vaimo ja lapsen uusi "isä" nauravat matkalla pankkiin :D
Kieltämättä aivan helvetin typerää, että tuomiossa ei otettu huomioon sitä, kuinka vaimo on tietoisesti harrastanut seksiä toisen miehen kanssa aviomiehensä selän takana. Oletettavasti myös biologian perusteet ovat vaimon tiedossa siinä määrin, että hän TIESI TAI hänen OLISI PITÄNYT TIETÄÄ mahdollisuudesta, että lapsi ei ole aviomiehen. Eikö tässä nyt pitäisi toteutua ns. vilpittömän mielen vaatimus?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Kyllä se on 100% sen vastaajan kämmi, jos spammaa mölinöitään jollekin tarpeettoman suurelle jakelulle. Kuvastaa hyvin ihmisten ajatusmaailmaa, jos tuota aletaan kyseenalaistamaan. Yritysmaailmassa on ihan normaalia että tiedotteita lähetetään laajalla jakelulla jopa koko henkilöstölle, eikä niihin ole tarkoitus vastata samalla jakelulla omia "tämä ei koske minua", tai "kiitos tiedosta" -tyyppisillä turhanpäiväisyyksillä.
Jos lähettäjä mokaa, niin ei se häntä vapauta, toki vastaanottajankin pitää vastuu kantaa, mutta siinävaiheessa yksi on muuttunut moneksi.

Listoja on monelaisia, mutta jos lähettäjä voi valita, niin vastuu on vahvasti lähettäjällä.



Yritysmaailmassa on ihan normaalia että tiedotteita lähetetään laajalla jakelulla jopa koko henkilöstölle, eikä niihin ole tarkoitus vastata samalla jakelulla omia "tämä ei koske minua", tai "kiitos tiedosta" -tyyppisillä turhanpäiväisyyksillä.
Kun kyse viestinnästä joihin ei ole tarkoitus vastata kokolistalle, niin nimenomaan lähettäjän moka.

Jos firmassa on vain listoja joihin vastaukset menee kokolistalle niin sitten suunnittelumoka.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Jos firmassa on vain listoja joihin vastaukset menee kokolistalle niin sitten suunnittelumoka.
En tiedä mistä keksit tähän tällaisen vaihtoehdon. Ei tuollaisia ole käytännössä olemassakaan muuten kuin erillisissa postilistapalveluissa, joihin yleensä tilataan itse jäsenyys listakohtaisesti. Eivät tavikset sellaisia käytä.

Ja siitä huolimattakin ei siitä voi sitä postilistaa syyttää, vaan sitä saapastakin tyhmempää käyttäjää, joka ei tajua katsoa osoiteriviltä mihin on soopaansa spammaamassa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Siinä on suhde lähtökohtaisesti melkoisen vakaalla pohjalla, jos näistä lähdetään liikkeelle. :D
No avioehto sentään kuuluisi olla peruskauraa nykyisin.

Siitä 18-bittinen isyystesti kotilaboratorioon (köyhää, pitää oikeesti lähettää jonnekin näytteenoton jälkeen)


Edit. DNA taitaa olla 2 bittiä per ATGC eli 36-bittinen varmaankin
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
En tiedä mistä keksit tähän tällaisen vaihtoehdon. Ei tuollaisia ole käytännössä olemassakaan muuten kuin erillisissa postilistapalveluissa, joihin yleensä tilataan itse jäsenyys listakohtaisesti. Eivät tavikset sellaisia käytä.

Ja siitä huolimattakin ei siitä voi sitä postilistaa syyttää, vaan sitä saapastakin tyhmempää käyttäjää, joka ei tajua katsoa osoiteriviltä mihin on soopaansa spammaamassa.
Ko ryhmään vastaava toki mokaa, mutta mokat on inhimillisiä ja mielestäni suurin moka on lähettäjällä joka lähettää niin että vastaukset menee kaikille.

Niin ja postilistoja kritisoitiin.

Jos kyse siitä että lähettäjä itse naputtelee vastaanottaja tai kopio kentään ison joukon vastaanottajia , niin silloin ei voi edes syyttää postilistan toimintaa, vaan lähettäjän moka, jättää näkyviin vain ne joille vastaukset tarkoitettu ja muut piilottaa.

Välillä tulee jopa firmojen ulkopuolisia jakeluita joissa näkyvissä kaikki, no siitä tulee jo kovempaa sanomista.

Siinä on suhde lähtökohtaisesti melkoisen vakaalla pohjalla, jos näistä lähdetään liikkeelle. :D
Avioehto on ihan peruskauraa (joka kananattaa tehdä tavoitteista riippumatta ja päivittää tarpeen mukaan) , isyystesti on sitten enemmän avioliiton kuvion mukaan, mutta kai enemmänkin asioita jotka tulee esille jo perheen suunnitteluvaiheessa, tai jos ei suunnittelua niin tilanteen mukaan.

Testin etukäteen sopiminen tekee asiasta kivuttoman ja nykyään pitää kuitekin varautua että "sekaannukset" selviää myöhemmin, joten on selkeetä jos biologinen isyys on selkeä kummallekkin kokoajan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Siinä on suhde lähtökohtaisesti melkoisen vakaalla pohjalla, jos näistä lähdetään liikkeelle. :D
En käsitä mitä siinä on epäselvää avioehdon kannalta? Vakaalla pohjalla siinä nimenomaan ollaan jos molemmat haluaa avioehdon. Jos ei halua niin se vasta omituista. Minusta ja vaimosta oli selvää että "rakastan sinua ilman omaisuuttasi" tottakai se tehdään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
No sitä, että ensimmäisenä tulee mieleen että paskaako sitä suhdetta jatkamaan avioliitossa, jos ei luottamusta ole edes sen vertaa, että pärjäisi ilman isyystestiä. Mutta onhan meitä moneen junaan.

Avioehdonkin tarpeellisuus riippuu siitä onko toisella entuudestaan merkittävästi enemmän omaisuutta. Muuten en kyllä sitäkään ymmärrä.

Ko ryhmään vastaava toki mokaa, mutta mokat on inhimillisiä ja mielestäni suurin moka on lähettäjällä joka lähettää niin että vastaukset menee kaikille.

Niin ja postilistoja kritisoitiin.

Jos kyse siitä että lähettäjä itse naputtelee vastaanottaja tai kopio kentään ison joukon vastaanottajia , niin silloin ei voi edes syyttää postilistan toimintaa, vaan lähettäjän moka, jättää näkyviin vain ne joille vastaukset tarkoitettu ja muut piilottaa.

Välillä tulee jopa firmojen ulkopuolisia jakeluita joissa näkyvissä kaikki, no siitä tulee jo kovempaa sanomista.
En pysy perässä noissa sinun jutuissa. Annetaan olla ja vastaillaan reply all -napista heippaviesteillä kaikille.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Avioehdonkin tarpeellisuus riippuu siitä onko toisella entuudestaan merkittävästi enemmän omaisuutta. Muuten en kyllä sitäkään ymmärrä.
Avioehto on hyvä riippumatat siitä onko liiton alkaessa eroja, se voi olla hyvinkin tärkeä.

Sitä voi muuttaa myöhemmin jos tarve tulee.

En pysy perässä noissa sinun jutuissa. Annetaan olla ja vastaillaan reply all -napista heippaviesteillä kaikille.
Lähettäjä määrittää normi sähköpostissa kenelle reply all vastaukset tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
No sitä, että ensimmäisenä tulee mieleen että paskaako sitä suhdetta jatkamaan avioliitossa, jos ei luottamusta ole edes sen vertaa, että pärjäisi ilman isyystestiä. Mutta onhan meitä moneen junaan.

Avioehdonkin tarpeellisuus riippuu siitä onko toisella entuudestaan merkittävästi enemmän omaisuutta. Muuten en kyllä sitäkään ymmärrä.
Jaa. Mulle taas avioliitto on juridinen sopimus ja on itsestään selvää että tehdään paperit ihan ensimmäiseksi kuntoon.
Jos taas mennään ikuinen rakkaus teemalla eteenpäin niin mun mielestä siinä ei tarvita mitään papin aamenia että rakastaa toista. Enemmän se herättää epäluottamusta jos toinen sanoo että mennään naimisiin tai sitten erotaan.

Ei näissä ole kyse mistään epäluottamuksesta vaan ihan siitä että tehdään paperi yhdessä sovituista asioista mitkä liikuttaa molempia jos tulee ero tai vastaava. Suomi on täynnä näitä ketkä ovat "luottaneet" toisiinsa ja nyt riidellään omaisuudesta ja lapsista. Paperit kuntoon niin ei ole nikottelemista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Avioehto on hyvä riippumatat siitä onko liiton alkaessa eroja, se voi olla hyvinkin tärkeä.

Sitä voi muuttaa myöhemmin jos tarve tulee.
Tässä se ero juuri tulee. Minä elän samaa elämää yhdessä vaimon kanssa ja meillä on täysin yhteinen talous. Omat pankkitilit toki löytyvät, mutta se johtuu vain käytännöllisyydestä (ja molemmilla on silti valtuudet toisen tiliin mm. onnettomuustilanteita varten jne). Parisuhteen aikana kartutettu omaisuus on kokonaisuudessaan yhteistä.

En usko että voisin elää tilanteessa, jossa jommalla kummalla on joku täysin erillään oleva osuus omaisuudesta. Sellainen ei ole minun käsitys parisuhteesta, eikä varsinkaan luottamuksesta. Jos tosiaan suhteen alussa varallisuus on vinoutunut, niin sitten siinä voi olla järkeä, mutta sanonta "laitetaan hynttyyt yhteen" tarkoittaa minulle paljon muutakin kuin hammasharjan siirtämistä samaan kuppiin. Jos tulee ero, niin sitten jaetaan se omaisuus puoliksi. Avioliitto tähän ei sinäänsä liity mitenkään muuten kuin että osa haluaa virallistaa suhteen sitä kautta ja varsinkin lapsia hankittaessa se helpottaa paperisotaa.

Mutta jokainen toki tavallaan.

Lähettäjä määrittää normi sähköpostissa kenelle reply all vastaukset tulee.
Et vissiin ymmärrä koko asiaa, mutta kovasti on pakko silti höpöttää väliin?

Esimerkki:
1.) Firman toimitusjohtan sihteeri haluaa lähettää yleisluontoisen viestin koko henkilöstölle, jossa kerrotaan että hallitus kokoontuu ajankohtana x ja pöytäkirjat löytyvät paikasta y.
2.) Viesti lähetetään luonnollisesti käyttäen jotain osoitekirjasta valmiiksi löytyvää koko henkilöstön jakelulistaa.
3.) Toimistotäti Sirpa saa viestin muiden mukana ja päättää vastata siihen käyttäen "replyn" sijaan "reply all" -painiketta, että "hei, kiitos tiedosta, hyvää päivänjatkoa".
4.) Vahtimestari Matti saa saman viestin, mutta häntä ei firman asiat kiinnosta niin pitkään kuin palkka juoksee ja Alkosta saa viinaa, joten hän vastaa viestiin edelleen reply allilla kaikille, että "miksi lähetit minulle tämän, kun ei kiinnosta!!!?!?!?!!!".
5.) Matti saa tässä välissä myös Sirpan viestin ja vastaa siihenkin kaikille että "suksi sinä toimistohoro kuuseen, kun annoit pikkujouluissa pillua kaikille muille".

Lopputuloksena koko henkilöstö on saanut kasan spammia ja käytävillä myhäillään. Millä logiikalla se alkuperäisen toimarin sihteeri on vastuussa noiden kahden "tyhmän ihmisen" tekemisistä? Tästä oli puhe.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Avoliitossakin taisi olla 5v raja että sen jälkeen alkaa lähtökohtaisesti olla yhteistä omaisuutta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Siis firmojen sähköposteissa voi olla (ja usein onkin) jokin jakelulista jonka nimi voi olla vaikkapa "9111911_reporting_users" ja sen takana 1000 nimeä. Eikä sitä kaikki todellakaan tajua ruveta tsekkaamaan sen osoitteen ominaisuuksista (riittäneekö käyttöoikeudetkaan) että keitä siellä jakelulistalla on. Siksi jotain sellaisia epämääräisiä jakeluita ei kannata ruveta kommentoimaan koko jakelulla ellei tiedä mitä tekee.
(itse asiassa nykyään Outlook saattaa varoittaa jotain että "tämä viesti menee 500 henkilölle", en ole varma kun en noita onneksi lähettele).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Siis firmojen sähköposteissa voi olla (ja usein onkin) jokin jakelulista jonka nimi voi olla vaikkapa "9111911_reporting_users" ja sen takana 1000 nimeä. Eikä sitä kaikki todellakaan tajua ruveta tsekkaamaan sen osoitteen ominaisuuksista (riittäneekö käyttöoikeudetkaan) että keitä siellä jakelulistalla on. Siksi jotain sellaisia epämääräisiä jakeluita ei kannata ruveta kommentoimaan koko jakelulla ellei tiedä mitä tekee.
(itse asiassa nykyään Outlook saattaa varoittaa jotain että "tämä viesti menee 500 henkilölle", en ole varma kun en noita onneksi lähettele).
Kaikkiin sähköposteihin tulee kuitenkin aina vastata "kiitos" sillä on kiva saada turhia sähköposteja :-D Isommalle porukalle lähetät jonkin sähköpostin ja saat muutamia kymmeniä sähköposteja vastauksena joiden sisältö on vain tyyliin "kiitos".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 184
Siis firmojen sähköposteissa voi olla (ja usein onkin) jokin jakelulista jonka nimi voi olla vaikkapa "9111911_reporting_users" ja sen takana 1000 nimeä. Eikä sitä kaikki todellakaan tajua ruveta tsekkaamaan sen osoitteen ominaisuuksista (riittäneekö käyttöoikeudetkaan) että keitä siellä jakelulistalla on. Siksi jotain sellaisia epämääräisiä jakeluita ei kannata ruveta kommentoimaan koko jakelulla ellei tiedä mitä tekee.
(itse asiassa nykyään Outlook saattaa varoittaa jotain että "tämä viesti menee 500 henkilölle", en ole varma kun en noita onneksi lähettele).
Sähköpostilistoista on jauhettu jo ihan tarpeeksi, mutta ainakin meillä (office365 pohjainen), listalle lähetetyissä maileissa from: kentässä näkyy alkuperäinen lähettäjä ja to: kentissä on listojen sähköpostiosoitteet (siis listojen, ei henkilöiden). Nyt kun joku kädetön painaa "reply all" nappulaa, sähköposti lähtee alkuperäisen lähettäjän lisäksi listojen sähköpostiosoitteisiin, ja siitä koko henkilöstölle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Kaikkiin sähköposteihin tulee kuitenkin aina vastata "kiitos" sillä on kiva saada turhia sähköposteja :-D Isommalle porukalle lähetät jonkin sähköpostin ja saat muutamia kymmeniä sähköposteja vastauksena joiden sisältö on vain tyyliin "kiitos".
Sama ilmiö on siirtynyt nykyään myös mm. Teams-verkkoneuvotteluihin. Jonkin yleisen tilaisuuden jälkeen saattaa pahimmillaan vielä tuntienkin jälkeen pomppia sinne jo pidetyn tilaisuuden chattiin näitä saakelin kiitosviestejä, joista tulee ihana popup jokaisen näytölle. Ja joskus se alkaa jo ennen tilaisuutta, kun jokaisen täti-ihmisen pitää päästä sanomaan sinne yleiseen chattiin joku tervehdys ja sitten niitä on siellä peräkkäin jotain 300, eikä sitä tilaisuudessa chattiin postattua yhtä tarpeellista linkkiä löydä niiden seasta enää ikinä.

Sähköpostilistoista on jauhettu jo ihan tarpeeksi, mutta ainakin meillä (office365 pohjainen), listalle lähetetyissä maileissa from: kentässä näkyy alkuperäinen lähettäjä ja to: kentissä on listojen sähköpostiosoitteet (siis listojen, ei henkilöiden). Nyt kun joku kädetön painaa "reply all" nappulaa, sähköposti lähtee alkuperäisen lähettäjän lisäksi listojen sähköpostiosoitteisiin, ja siitä koko henkilöstölle.
Siitähän tässä on ollut koko ajan puhe. :facepalm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Kyllä se on 100% sen vastaajan kämmi, jos spammaa mölinöitään jollekin tarpeettoman suurelle jakelulle. Kuvastaa hyvin ihmisten ajatusmaailmaa, jos tuota aletaan kyseenalaistamaan. Yritysmaailmassa on ihan normaalia että tiedotteita lähetetään laajalla jakelulla jopa koko henkilöstölle, eikä niihin ole tarkoitus vastata samalla jakelulla omia "tämä ei koske minua", tai "kiitos tiedosta" -tyyppisillä turhanpäiväisyyksillä.
Aloitan sillä, että olen 100 % samaa mieltä ylläolevasta. Jatkan kuitenkin sillä, että kyllä tiedotteen lähettäjänkin pitäisi osata lähettää tiedote piilokopiona vastaanottajalistalle, jotta vastaavilta tapauksilta säästyttäisiin. Eli mielestäni tässä on kyse molempien osaamattomuudesta. Harvoin kuitenkaan tiedotteissa tarvitsee olla mukana tietoa siitä, kenelle tuo jakelu on mennyt. Monesti sitä ei edes saa olla, varsinkin, kun viestejä lähetetään tahoille, jotka eivät teknisesti saisi olla tietoisia toisistaan.

Sähköpostin käyttö on kyllä todella hankalaa joillekin. Välillä käy niin, että joku ei osaa painaa "reply all", vaan vastaa vain yhdelle. Tiedonkulku siis saattaa katketa. Toinen on tuo aiemminkin mainittu forwardointi ilman ymmärrystä, että viesti saattoi olla käytännössä tarkoitettu vain alkuperäisille vastaanottajille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Tässä se ero juuri tulee. Minä elän samaa elämää yhdessä vaimon kanssa ja meillä on täysin yhteinen talous. Omat pankkitilit toki löytyvät, mutta se johtuu vain käytännöllisyydestä (ja molemmilla on silti valtuudet toisen tiliin mm. onnettomuustilanteita varten jne). Parisuhteen aikana kartutettu omaisuus on kokonaisuudessaan yhteistä.

En usko että voisin elää tilanteessa, jossa jommalla kummalla on joku täysin erillään oleva osuus omaisuudesta. Sellainen ei ole minun käsitys parisuhteesta, eikä varsinkaan luottamuksesta. Jos tosiaan suhteen alussa varallisuus on vinoutunut, niin sitten siinä voi olla järkeä, mutta sanonta "laitetaan hynttyyt yhteen" tarkoittaa minulle paljon muutakin kuin hammasharjan siirtämistä samaan kuppiin. Jos tulee ero, niin sitten jaetaan se omaisuus puoliksi. Avioliitto tähän ei sinäänsä liity mitenkään muuten kuin että osa haluaa virallistaa suhteen sitä kautta ja varsinkin lapsia hankittaessa se helpottaa paperisotaa.

Mutta jokainen toki tavallaan.
No eikös nimenomaan sitä paparisotaa helpoteta sillä että tehdään avioehto?

Mä taas oon sitä mieltä että avioliitolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että pannaan rahat yhteen. Molemmilla omat rahat ja sitten asuntotili jonne molemmat laittaa kuukausittain asumiseen menevät kulut ja sieltä sitten maksetaan kaikki kiinteät kulut. Muuten molemmat käyttää rahansa niinkuin tykkää. Ja se ei toki tarkoita että se on joko tai, vaan että jos ostetaan jotain yhteistä niin maksetaan se puoliksi. Yhdessä ostettu on yhteistä. Muu on omaa. Helppoa.

Henkilökohtaisesti en edes ymmärrä ihmisiä jotka lykkäävät rahansa yhteen eikä pidä omia tilejä. Eläminen toki maksetaan puoliksi mutta kyllä mun mielestä pitää olla omat rahat.

Lapsiperheistä en tiedä kun ei lapsia ole.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Aloitan sillä, että olen 100 % samaa mieltä ylläolevasta. Jatkan kuitenkin sillä, että kyllä tiedotteen lähettäjänkin pitäisi osata lähettää tiedote piilokopiona vastaanottajalistalle, jotta vastaavilta tapauksilta säästyttäisiin. Eli mielestäni tässä on kyse molempien osaamattomuudesta. Harvoin kuitenkaan tiedotteissa tarvitsee olla mukana tietoa siitä, kenelle tuo jakelu on mennyt. Monesti sitä ei edes saa olla, varsinkin, kun viestejä lähetetään tahoille, jotka eivät teknisesti saisi olla tietoisia toisistaan.

Sähköpostin käyttö on kyllä todella hankalaa joillekin. Välillä käy niin, että joku ei osaa painaa "reply all", vaan vastaa vain yhdelle. Tiedonkulku siis saattaa katketa. Toinen on tuo aiemminkin mainittu forwardointi ilman ymmärrystä, että viesti saattoi olla käytännössä tarkoitettu vain alkuperäisille vastaanottajille.
Arvelinkin, että joku kommentoi tuota, mutta kun monesti on tarpeen laittaa se viesti juuri julkisella jakelulla, jotta vastaanottajat näkevät kenelle se on lähetetty. Sillä tavalla vähennetään osaltaan edelleenlähetyksiä ja tehdään toimintaa avoimeksi.

Tuo yhdelle vastaaminen tai vastaanottajien pudottaminen jakelusta on tosiaan ärsyttävää myös. Jos on joku projekti menossa ja alkuperäisessä viestissä on 10 henkilöä mukana, niin jossakin vaiheessa joku päättää, että joku yksittäinen viesti ei koskekaan jotain henkilöä ja päättää jättää tämän pois jakelusta. Hetken päästä keskustelu jatkuu muuten kaikkia koskevana, mutta ilman että se yksi henkilö on enää mukana jakelussa ja hän jää sitten paitsioon.

Sähköposti, vaikea. :D
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Tässä se ero juuri tulee. Minä elän samaa elämää yhdessä vaimon kanssa ja meillä on täysin yhteinen talous. Omat pankkitilit toki löytyvät, mutta se johtuu vain käytännöllisyydestä (ja molemmilla on silti valtuudet toisen tiliin mm. onnettomuustilanteita varten jne). Parisuhteen aikana kartutettu omaisuus on kokonaisuudessaan yhteistä.



En usko että voisin elää tilanteessa, jossa jommalla kummalla on joku täysin erillään oleva osuus omaisuudesta. Sellainen ei ole minun käsitys parisuhteesta, eikä varsinkaan luottamuksesta. Jos tosiaan suhteen alussa varallisuus on vinoutunut, niin sitten siinä voi olla järkeä, mutta sanonta "laitetaan hynttyyt yhteen" tarkoittaa minulle paljon muutakin kuin hammasharjan siirtämistä samaan kuppiin. Jos tulee ero, niin sitten jaetaan se omaisuus puoliksi. Avioliitto tähän ei sinäänsä liity mitenkään muuten kuin että osa haluaa virallistaa suhteen sitä kautta ja varsinkin lapsia hankittaessa se helpottaa paperisotaa.



Mutta jokainen toki tavallaan.
Yleistäen kannattaa sanoa että avioehto on fiksu teko, en silti sano että tekemättömyys aina sopisi tähän ketjuun.

Selityksesi ei nyt oikein ollut selitys miksi avioehtoa ei ole tehty
Jos tulee ero, niin sitten jaetaan se omaisuus puoliksi.
Avioehto ei tuota estä.

Jos on avioehto niin asia on paremmin pariskunnan hallittavissa, oli ero sopuisa, yllättävä (esim kuolema) tai riitainen.

Tilannettanne en tunne, mutta jos jollain parilla tuollainen tilanne niin avioehdto voi olla ihan järkevää miettiä ja tehdä.

En usko että voisin elää tilanteessa, jossa jommalla kummalla on joku täysin erillään oleva osuus omaisuudesta. Sellainen ei ole minun käsitys parisuhteesta, eikä varsinkaan luottamuksesta.
No avioehto ei tuohon liity, omat omaisuudet avioliitossa ovat omia ja yhteiset yhteisiä.

Avioehdolla voi suojata rakastaan ja varsinkin hyvässä suhteessa hyvä väline.


Et vissiin ymmärrä koko asiaa, mutta kovasti on pakko silti höpöttää väliin?



Esimerkki:

1.) Firman toimitusjohtan sihteeri haluaa lähettää yleisluontoisen viestin koko henkilöstölle, jossa kerrotaan että hallitus kokoontuu ajankohtana x ja pöytäkirjat löytyvät paikasta y.

2.) Viesti lähetetään luonnollisesti käyttäen jotain osoitekirjasta valmiiksi löytyvää koko henkilöstön jakelulistaa.
No kyse on lähettäjän mokasta, tai suunnittelun kukkaset.

a, lähettäjä moka jos ei piilota vastaanottajia
b, järjestelmän moka jos näyttää ryhmän osoitteen kaikesta huolimatta lähettäjänä tai vastaanottajana.

Jos jälkimmäinen, niin lähettäjän syytä varoittaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
No eikös nimenomaan sitä paparisotaa helpoteta sillä että tehdään avioehto?

Mä taas oon sitä mieltä että avioliitolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että pannaan rahat yhteen. Molemmilla omat rahat ja sitten asuntotili jonne molemmat laittaa kuukausittain asumiseen menevät kulut ja sieltä sitten maksetaan kaikki kiinteät kulut. Muuten molemmat käyttää rahansa niinkuin tykkää. Ja se ei toki tarkoita että se on joko tai, vaan että jos ostetaan jotain yhteistä niin maksetaan se puoliksi. Yhdessä ostettu on yhteistä. Muu on omaa. Helppoa.

Henkilökohtaisesti en edes ymmärrä ihmisiä jotka lykkäävät rahansa yhteen eikä pidä omia tilejä. Eläminen toki maksetaan puoliksi mutta kyllä mun mielestä pitää olla omat rahat.
Tuollainen kuulostaa enemmän joltakin kaveritoiminnalta kuin parisuhteelta. Ei sovi minulle.

Lapsiperheistä en tiedä kun ei lapsia ole.
Avioliitto solmitaan tosiaan monesti ennen lapsen syntymää vaikka maistraatissa ihan jo senkin vuoksi, että ilman sitä isää pidetään suunnilleen ulkopuolisena hylkiönä ja tämän pitää tehdä kaiken maailman isyystunnustuksia sun muuta tauhkaa. Avioliitossa isä on oikeasti automaattisesti lapsen juridinen isä. Avoliitossa näin ei ole.

Ei avioliiton tarvitse liittyä mihinkään muuhun kuin käytännöllisyyteen ja se samalla auttaa lainopillisesti mm. juuri lasten huoltajuuden, muun omaisuuden ja perinnönjaon kohdalla jne. Uskonnollisen avioliiton aika oli ja meni, mutta tuo lainopillinen puoli pitää pintaansa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Avioehdolla voi suojata rakastaan ja varsinkin hyvässä suhteessa hyvä väline.
Mitä tämä tarkoittaa? Avioehdolla on tarkoitus suojata pelkästään omaa omaisuutta siinä vaiheessa, kun tappelu alkaa.

Tasavertaisessa parisuhteessa kaikki omaisuus on yhteistä, eikä noita eripuraa helposti aiheuttavia vippaskonsteja tarvita. Erotilanteessa kaikki jaetaan tasan ja sillä siisti. Poikkeuksena tosiaan tilanne, jossa taustalla on toisen nimissä olevaa yritystoimintaa tai jotain muuta vastaavaa, joka on syytä sulkea ulkopuolelle.

No kyse on lähettäjän mokasta, tai suunnittelun kukkaset.

a, lähettäjä moka jos ei piilota vastaanottajia
b, järjestelmän moka jos näyttää ryhmän osoitteen kaikesta huolimatta lähettäjänä tai vastaanottajana.

Jos jälkimmäinen, niin lähettäjän syytä varoittaa.
Tuo on sama kuin alkaisi syyttämään sakotustilanteessa poliisia, kun tämä ei varoittanut tekemästä tyhmyyksiä. Ja a-kohtaan vastattiin jo aiemmin, että monesti se jakelun näkyminen on tarpeen.

Oletkos muuten lähetellyt paljonkin noita heippaviestejä, kun niin kovasti niitä puolustelet?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 818
Tuollainen kuulostaa enemmän joltakin kaveritoiminnalta kuin parisuhteelta. Ei sovi minulle.


Avioliitto solmitaan tosiaan monesti ennen lapsen syntymää vaikka maistraatissa ihan jo senkin vuoksi, että ilman sitä isää pidetään suunnilleen ulkopuolisena hylkiönä ja tämän pitää tehdä kaiken maailman isyystunnustuksia sun muuta tauhkaa. Avioliitossa isä on oikeasti automaattisesti lapsen juridinen isä. Avoliitossa näin ei ole.

Ei avioliiton tarvitse liittyä mihinkään muuhun kuin käytännöllisyyteen ja se samalla auttaa lainopillisesti mm. juuri lasten huoltajuuden, muun omaisuuden ja perinnönjaon kohdalla jne. Uskonnollisen avioliiton aika oli ja meni, mutta tuo lainopillinen puoli pitää pintaansa.
En tiiä sun kavereistas mutta en mä ole maksanu asumisia tai asumiskustannuksia kavereiden kanssa.
Meille taas ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään laittaa rahoja yhteen vaikka kohta 10v yhdessä keikuttu. Kaikki tarvittava ollaan puoliksi ostettu ja loput sitten omilla. Eikä tule koskaan riitaa rahasta. Sitä paitsi mua ahdistais aivan vitusti pitää perheneuvotteluja siitä että ostanko uuden näytönohjaimen vai ostaako emäntä uuden Macin. Omat rahat ni ongelmat on poissa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
En tiiä sun kavereistas mutta en mä ole maksanu asumisia tai asumiskustannuksia kavereiden kanssa.
Meille taas ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään laittaa rahoja yhteen vaikka kohta 10v yhdessä keikuttu. Kaikki tarvittava ollaan puoliksi ostettu ja loput sitten omilla. Eikä tule koskaan riitaa rahasta. Sitä paitsi mua ahdistais aivan vitusti pitää perheneuvotteluja siitä että ostanko uuden näytönohjaimen vai ostaako emäntä uuden Macin. Omat rahat ni ongelmat on poissa.
Kuulostaa vieläkin enemän kaveritoiminnalta. Vähän niinkuin kimppakämppä. Mutta ei kai siinä mitään, jos se toimii sinulle.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Mitä tämä tarkoittaa? Avioehdolla on tarkoitus suojata pelkästään omaa omaisuutta siinä vaiheessa, kun tappelu alkaa.
Ei, nyt on syntynyt ihan väärä mielikuva, jos avioehdottomuus johtuu mielikuvista, niin ei ole myöhäistä.

Tasavertaisessa parisuhteessa kaikki omaisuus on yhteistä, eikä noita eripuraa helposti aiheuttavia vippaskonsteja tarvita.
Kyse ei ole vippaskonsteista, vaan ihan järkevästi sopimisesta, jos tasavertainen avioliitto niin erityisen sopiva.

Erotilanteessa kaikki jaetaan tasan ja sillä siisti.
Testamentin ja avioehdon puuttuminen ei ole rakkautta, toisesta välittämistä, vaan ennemmin toisin päin.

Siis hyvässä suhteessa kannattaa miettiä tätäpäivää pidemmälle. Jos puolisosta ei välitä sen vertaa, niin edes lasten puolesta (jos on).

Avioehdottomuus on ongelma, sen oleminen ei yleensä ole ongelma, mutta voi senkin mokata, eli kannattaa siihen panostaa ja pitää ajantasalla.

Jos ne paperit on retuperällä, niin hoitotestamentti, avioehto ja testamentti ainakin kuntoon.



Tuo on sama kuin alkaisi syyttämään sakotustilanteessa poliisia, kun tämä ei varoittanut tekemästä tyhmyyksiä. Ja a-kohtaan vastattiin jo aiemmin, että monesti se jakelun näkyminen on tarpeen.
Jos tarve säilyttää mahdollisuus vastata ryhmälle, niin sitten se säilytetään ja silloin siihen odotetaan vastauksia.

Jos ei tarve vastata ryhmälle, niin sitten ei kannata.

Jos viesti on esim koko henkilöstölle, niin toki viestissä kannattaa kertoa se.



Moka jos vahingossa vastaa koko ryhmälle, se on inhimillistä.


Oletkos muuten lähetellyt paljonkin noita heippaviestejä, kun niin kovasti niitä puolustelet?
Saanut olen, lähettämisessä olen ehkä vähän turhan innokas karsiin vastaanottajia.
 
Viimeksi muokattu:

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Pyysin siskoo kuvaamaan videota. 360p otti. Miten vitussa saa edes sellasen paskalaadun valittua puhelimesta.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 801
Ei, nyt on syntynyt ihan väärä mielikuva, jos avioehdottomuus johtuu mielikuvista, niin ei ole myöhäistä.


Kyse ei ole vippaskonsteista, vaan ihan järkevästi sopimisesta, jos tasavertainen avioliitto niin erityisen sopiva.


Testamentin ja avioehdon puuttuminen ei ole rakkautta, toisesta välittämistä, vaan ennemmin toisin päin.

Siis hyvässä suhteessa kannattaa miettiä tätäpäivää pidemmälle. Jos puolisosta ei välitä sen vertaa, niin edes lasten puolesta (jos on).

Avioehdottomuus on ongelma, sen oleminen ei yleensä ole ongelma, mutta voi senkin mokata, eli kannattaa siihen panostaa ja pitää ajantasalla.

Jos ne paperit on retuperällä, niin hoitotestamentti, avioehto ja testamentti ainakin kuntoon.
Mitähän siihen avioehtoon nyt kannattaa kirjata? Siis tilanne, jossa naimisiin mennessä ei ollut juurikaan omaisuutta, vaan omaisuus on kertynyt avioliiton aikana. Niin että se nyt jotain suojaa.

Meillä on kanssa 100% yhteiset rahat ja omaisuus (eikä koskaan ongelmia hankintojen kanssa). Mitähän mä nyt sillä avioehdolla voisin voittaa?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 631
Mitähän siihen avioehtoon nyt kannattaa kirjata? Siis tilanne, jossa naimisiin mennessä ei ollut juurikaan omaisuutta, vaan omaisuus on kertynyt avioliiton aikana. Niin että se nyt jotain suojaa.

Meillä on kanssa 100% yhteiset rahat ja omaisuus (eikä koskaan ongelmia hankintojen kanssa). Mitähän mä nyt sillä avioehdolla voisin voittaa?
Yleisimmät varmaan että ei ole oikeutta perintönä saatuun omaisuuteen ja yritystoiminnalla saatuun omaisuuteen.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 631
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Kaikkiin sähköposteihin tulee kuitenkin aina vastata "kiitos" sillä on kiva saada turhia sähköposteja :-D Isommalle porukalle lähetät jonkin sähköpostin ja saat muutamia kymmeniä sähköposteja vastauksena joiden sisältö on vain tyyliin "kiitos".
Kiitos.

Päävastaanottajan kuitenkin parempi vastata kiitos, muuten olis tylyä, joten jos ei ole ihan selvää, niin mieluummin heittää kiitokset perään.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 801
Yleisimmät varmaan että ei ole oikeutta perintönä saatuun omaisuuteen ja yritystoiminnalla saatuun omaisuuteen.
No yritystoimintaa ei ole. Perintöä varmaan joskus tulee. Vaan eipä noi vielä saa mua avioehdon puolelle, vaikka vaimoa enemmän varmasti tulenkin perimään.

Tätä en vain ymmärrä:

Testamentin ja avioehdon puuttuminen ei ole rakkautta, toisesta välittämistä, vaan ennemmin toisin päin.
Siis hyvässä suhteessa kannattaa miettiä tätäpäivää pidemmälle. Jos puolisosta ei välitä sen vertaa, niin edes lasten puolesta (jos on).
Avioehdottomuus on ongelma, sen oleminen ei yleensä ole ongelma, mutta voi senkin mokata, eli kannattaa siihen panostaa ja pitää ajantasalla.
Jos ne paperit on retuperällä, niin hoitotestamentti, avioehto ja testamentti ainakin kuntoon.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
No niin, eli lapsettomien tekkiläisten mielestä ~99,9% suomalaisista isistä on tyhmiä. Ok, nostan käden pystyyn.
Kyllä. :kahvi: Kukaan ei vieläkään kertonut kunnollista syytä olla tekemättä isyystestiä. Ei se toki väärin ole kasvattaa tietämättään muiden miestem lapsia. :tup:
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
165
Juu, testin ehdottamisella (tai lastenvalvojan kautta vaatimisella) saa mukavan perheillan aikaiseksi vaimon kanssa. Ihmiset tykkää siitä että niitä epäillään pettämisestä. :)
Testin voi tehdä aivan hyvin ilman mitään keskusteluja sen naisen kanssa.
Senkus tilaat testit, otat näytteet itseltä + lapselta ja lähetät labraan. Pieni hinta ja vaiva loppuelämän mielenrauhasta.

"Tilaa isyystesti nyt vain 159€. Ota näytteet kotona ja lähetä laboratorioon. Analysoimme näytteesi ja vastaamme tulokset sinulle 3-5 päivän kuluessa. Testi on erittäin tarkka ja luotettava. Tarkkuus jopa 99,99%."

Sieppaa.PNG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Kyllä. :kahvi: Kukaan ei vieläkään kertonut kunnollista syytä olla tekemättä isyystestiä. Ei se toki väärin ole kasvattaa tietämättään muiden miestem lapsia. :tup:
Eihän näistä asioista oikein mitään ymmärrä jos on itse sinkku ja neitsyt. Jos ei ole mitään epäilyksiä vaimon uskottomuudesta niin en kyllä ymmärrä miksi pitäisi alkaa isyystestejä vaatimaan. Isyystestin vaatiminen voi sekin aiheuttaa luottamuspulaa ja riitoja vaikka äitillä ei sitä mitään syytä ole estää.

Minä ainakin luotan vaimooni jopa enemmän kuin itseeni. Vaimo myös sanonut oma-alotteisesti että voidaan isyystesti tehdä jos niin haluan, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi. Lapsista myös näki kyllä aika nopeasti että kyllä ne minun on.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Eihän näistä asioista oikein mitään ymmärrä jos on itse sinkku ja neitsyt. Jos ei ole mitään epäilyksiä vaimon uskottomuudesta niin en kyllä ymmärrä miksi pitäisi alkaa isyystestejä vaatimaan. Isyystestin vaatiminen voi sekin aiheuttaa luottamuspulaa ja riitoja vaikka äitillä ei sitä mitään syytä ole estää.

Minä ainakin luotan vaimooni jopa enemmän kuin itseeni. Vaimo myös sanonut oma-alotteisesti että voidaan isyystesti tehdä jos niin haluan, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi. Lapsista myös näki kyllä aika nopeasti että kyllä ne minun on.
Kannattaa jättää muiden käyttäjien analysointi vähemmälle. :kahvi:
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Osa ihmisistä on vaan sellaisia, että etukäteen sovitut asiat eivät tule tehdyiksi, unohdellaan tai ei vaan sada tehdyiksi. Asiat jäävät olemaan ja lupauksia ei pidetä, oli syy hyvä tai huono. Tältä pohjalta asioiden sopiminen etukäteen kirjallisesti on aina molempien etu. Parhaimmillaan sillä vältetään riidat kokonaan ja saadaan vaikeatkin asiat keskusteltua ja sovittua etukäteen. Näin ei jää puolisoille erilaisia mielikuvia ja odotuksia kun asioiden todellinen laita kirjoitetaan paperille jolloin se tulee myös päivänselväksi molemmille. Pahimmillaan asioista keskusteleminen taas nostaa pintaan jotain kyteviä riitoja ja epäluuloja, mikä on minusta myös hyvä asia, kun ne tulevat siten myös selvitetyiksi. Tai johtaa muulla tavalla pitkällä aikavälillä tilanteen paranemiseen. Ehkä myös avaa silmiä.

Isyystesti on mielestäni ihan hyvä tehdä aina. Enemmän miettisin, että jos isyystestin vaatiminen aiheuttaa jonkunlaisen ongelman tai pelon niin silloin parisuhde ei ole rakennettu luottamuksen ja faktojen päälle vaan oletuksien ja mielikuvien. Ja jos testin vaatiminen aiheuttaa ison riidan niin kyllä se kertoo myös omaa kieltään millaisessa suhteessa loppupelissä olet ja minkälaisen puolison kanssa. Tällainen"voimaannuttava" keskustelu kannattaisi käydä jokaisessa parisuhteessa niin näkee myös ne puolison toiset kasvot. Mitä enemmän se toinen vastustaa niin sitä tärkeämpi se paperi silloin sinulle on. Jos yhdessäollessa asioiden läsittely on näin vaikeaa niin millaista se on sitten kun oikeasti tapellaan?

Pitää myös muistaa että jos lapsi ei ole sinun, on vaimosi tai puolisosi sinun lisäksi myös pettänyt ehkä tätä toista miestä varastamalla hänen isyytensä. Ei se mitään nannaa hänellekään välttämättä ole että yllätyskersa on tullut jostain yhden yön jutusta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Ei mulla tulis tällä hetkellä mieleenkään tehdä isyystestiä. Jos oltaisiin oltu vähemmän aikaa yhdessä ja lapsi ei olisi ns. suunniteltu, niin ehkä sitten. Jos lasta yrittää pari kuukautta ja tekee sitten positiivisen testin, niin miten tuota voi epäillä?

Ymmärrän, että kaikilla ei asia mene noin, mutta onhan se isyystestin pyytäminen pitkäaikaiselta kumppanilta suuri epäluottamuslause. Näin itse ajattelisin, jos olisin nainen. Ja ajattelen nytkin. Ihan samaan kategoriaan menee, jos vaimo kyselisi aina epäillen ylitöistä tullessa "missä olit", mutta kertaluokkaa vakavampana. Se on kun kysyisi suoraa, oletko pettänyt.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Ei mulla tulis tällä hetkellä mieleenkään tehdä isyystestiä. Jos oltaisiin oltu vähemmän aikaa yhdessä ja lapsi ei olisi ns. suunniteltu, niin ehkä sitten. Jos lasta yrittää pari kuukautta ja tekee sitten positiivisen testin, niin miten tuota voi epäillä?

Ymmärrän, että kaikilla ei asia mene noin, mutta onhan se isyystestin pyytäminen pitkäaikaiselta kumppanilta suuri epäluottamuslause. Näin itse ajattelisin, jos olisin nainen. Ja ajattelen nytkin. Ihan samaan kategoriaan menee, jos vaimo kyselisi aina epäillen ylitöistä tullessa "missä olit", mutta kertaluokkaa vakavampana. Se on kun kysyisi suoraa, oletko pettänyt.
Ehkä toisen miehen siittiöt toimii paremmin. Onhan se erikoista kun yhtäkki tuleekin raskaaksi.
/että en nyt näe mitenkään tyhmänä ihan normaalia isyystestiä. Jos tuollaisesta nainen loukkaantuu niin on kasvatuksessa jokin mennyt väärin. Tottakai luonnollisten asioiden tekeminen vain tehdään samaan syssyyn kun kaikki muutkin normaalit asiat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 764
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom