Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistan lukeneeni, että huoltoasemalle kahvin myynti on oikeasti pirun tärkeää. Polttoaineesta ja tupakasta suurin hinta on veroa eli niillä ei pääse rikastumaan. Sen sijaan vajaa 2e kahvikupilla tehdään varmasti mukavaa tiliä, sillä onhan se varmasti huoltoaseman myydyin tuote.Kahvikuppi huoltoasemalla, kahvilassa, messuilla tai jossain yleisötapahtumassa teltasta myytynä, you name it. Eihän pelkästään sen myynnillä varmaan rikastumaan pääse, mutta kate on kohdillaan.
Itse ostan nykyään vain sokerittomia six-packejä 0,33 litran tölkkejä, koska muovipulloista kokis maistuu huomattavasti kehnommalta kuin tölkistä. Eikä tuota onneksi nykyään kulu sellaisia määriä kuin joskus aiemmin (sokerillisena kaiken lisäksi), joten 0,33l riittää yleensä per päivä. Onhan nuo kyllä suhteessa aika kalliita, mutta järjettömimpiä on ne puolen litran muovipullot.
Mutta kyllähän ylipäänsä ruoan ja juoman suhteen Suomessa pätee aika pitkälti että "jos haluat säästää, niin syö/juo vähemmän".
Arabian peruspaskat kahvimukit joihin on eksynyt joku muumiaiheinen kuva. Keräilöiden fanaattisuus suurinpiirtein samaa luokkaa jihadistien kanssa.
Kyllä tuo alkuperäinen on aika hemmetin vahvasti tehty vanerista. Toki se vanerikin on komposiitti. Näköjään nykyään kiinan pena valmistaa nuo tosiaan 10 pennillä muovista.Kipukoukku on kylläkin tehty komposiitista - ja vaikka sen tekisi vaneristakin, niin ei ihan "markalla" saa kyllä sitä vanerinpalaa. Vaneri on kallista - ja työ siihen vielä päälle.
Niinnojoo. Saahan sitä halvemmalla Ikeasta ja Tokmannilta, mutta sanotaan että jos ostat mukin Stockalta, niin kaikki sitä hintaluokkaa on. Kai niissä kaikissa kate sitten on korkea, toki. Meinasin vaan, että ei Muumit mitenkään erikoisia siinä omassa sarjassaan ole.Ikeassa muki maksaa 1 euron ja Thaimaassa valmistettu Arabian Muumi-muki halvimillaankin jonkun 12 euroa?
Asunnot.
Parasta tässä on se että VVO/SATO on satoja kämppiä tyhjinä, koska ne ei saa niihin vuokralaisia.. Ja niitä ne suostuu sitte vuokraamaan tinkihinnalla. Tiputtaisivat suosiolla ne hinnat alas, ois kämpät täynnä ja pk-seudun asuntopulakin helpottaisi.
Muutin Saton kämppään joka oli ollut lähes vuoden tyhjänä. Hintatasoa oli sitten laskettu, ja sitten se oli mielestäni ihan ok, tai ylihintainen kyllä, mutta siinä rajalla, että mitä olin valmis maksamaan. Ehdin asumaan talossa noin viikon, ja tuli kirje, että vuokraani nostetaan lakisääteiset maximit. Minulla ei ollut edes nimeä postilaatikossa vielä, hivenen vittuuntunut olo silloin.
Niissä on.Ymmärrät kai, että vertaat kahta täysin toisistaan riippumatonta asiaa toisiinsa. Virvoitusjuomissa pitäisi olla jonkinlainen rangaistusvero sokerin vuoksi, niin kuin alkoholijuomissa on alkoholin vuoksi.
Paljonko on "lakisääteinen maksimi"?
Emmätiedä että oliko se oikeasti lakisääteinen maksimi. Mutta lähemmäs 100e kuukaudessa kuitenkin, jolla hinnalla taloon en tosiaan olisi muuttanut, ja vitutti kun viikossa tuollaisen rykäisee ennenkun on edes nimeä ovessa.
Laitetaan nyt vielä itse aiheestakin eli kaikenlainen elektroniikka/tietotekniikka Suomessa. Kuka sitä täältä edes ostaa noilla hinnoilla?
Kyllä tuo alkuperäinen on aika hemmetin vahvasti tehty vanerista. Toki se vanerikin on komposiitti. Näköjään nykyään kiinan pena valmistaa nuo tosiaan 10 pennillä muovista.
SokeriveroLähes kaikki elektroniikka kivijalkaliikkeestä. Samaa paskaa kuin kiinasta 100 kertaiseen hintaan.
Alle kolmen litran virvoitusjuomapakkaukset. 2x 1.5l = 0.7€/l 0.5l samaa kamaa sen 3.30€/l Kenen idiootin idea se oli, että vain alkoholijuomat pitää myydä samalla litrahinnalla pakkauskoosta riippumatta? Hyvin edistää kansanterveyttä, kun tölkin kaljaa(kusista keppanaa tosin) saa huomattavasti halvemmalla kuin tölkin alkoholitonta virvoitusjuomaa.
Tästä ketjusta tuli näköjään joku amiksien itkemisketju...Asunnot.
No tämä. Täällä on ilmeisesti joko hyvin nuorta tai hyvin köyhää porukkaa. Vai haluaako joku näyttää mistä kiinalaisesta kaupasta saan hyvän näytön jossa takuut toimii 100%? Sieltähän piti saada kaikki halvemmalla joten varmasti monikin tähän ketjuun osallistuneista tarjoaa minulle nyt linkkejä?Kyllä minä pyrin kaiken arvokkaamman elektroniikan ostamaan suomesta. Mieluummin siitä maksaa hieman enemmän, niin on edes jotain kuluttajansuojaa ja takuuta, toisin, kuin jostain saksasta tilatessa. Jossain telkuissa ja tietokoneissa nyt ei edes hirveitä eroja ole.
Joo. Minulla meni ennen mökkireissua känny rikki, joten kävin ottamassa halvimman mitä löysin tilalle. 20€ maksoi se puhelin uutena, mutta siinä oli eri koon SIM, joten piti ostaa adapteri kanssa. Oli siinä vähän ihmettelyä, kun se muovinpala oli 10€, eli puolet kännykän hinnasta.
Ihme nillitystä. Firmoilla on paljon kiinteitä kuluja jotka pitää kattaa ja niitä vartenhan sitä katetta kerätään.
Se, että jotain melkein identtistä kopio-kiinahilavitkutinta myydään olemattomalla katteella alibabassa jättierinä melkein ilmaiseksi ei tarkoita, etteikö paremmalla laadunvalvonnalla, tiukemmilla toleransseilla ja kunnon suunnittelu- ja muotoilutiimillä toteutettu tuote myydään takuullisena läntisessä maailmssa.
Kiinakurassa ei ole käytännössä takuuta tai huoltoa, mutta ostappa joku virallisesti maahantuotu tuote: riippuen vehkeestä tarjolla helposti parin vuoden myyjän vastaama kuluttajansuoja ja huoltoverkostoa pitäisi olla tarjolla jos haluaa että brändillä on mitään arvoa ja näkyvyyttä jne. Eivät nuo ilmaiseksi maailmaan synny, kinkit vaan jättävät tuon kokonaan toteuttamatta.
Ihme nillitystä. Firmoilla on paljon kiinteitä kuluja jotka pitää kattaa ja niitä vartenhan sitä katetta kerätään.
Se, että jotain melkein identtistä kopio-kiinahilavitkutinta myydään olemattomalla katteella alibabassa jättierinä melkein ilmaiseksi ei tarkoita, etteikö paremmalla laadunvalvonnalla, tiukemmilla toleransseilla ja kunnon suunnittelu- ja muotoilutiimillä toteutettu tuote nyt vaan maksa paljon enemmän kun se myydään takuullisena läntisessä maailmassa.
Ja joo, ne raaka-aine ja kuljetuskulut ovat samat kuin kinkkivehkeessä, mutta niitä kiinteitä kuluja (jotka pitää katteella kattaa) syntyy nimenomaan tuosta muusta toiminnasta.
Kiinakurassa ei ole käytännössä takuuta tai huoltoa, mutta ostappa joku virallisesti maahantuotu tuote: riippuen vehkeestä tarjolla helposti parin vuoden myyjän vastaama kuluttajansuoja ja huoltoverkostoa pitäisi olla tarjolla jos haluaa että brändillä on mitään arvoa ja näkyvyyttä jne. Eivät nuo ilmaiseksi maailmaan synny, kinkit vaan jättävät tuon kokonaan toteuttamatta.
Mites noi muut kulut? Millä hinnalla toimitat mun huoltsikalle lasinpesunestettä?Samaan syssyyn voitaneen laittaa lasinpesunesteet. Huoltikselta kun katsoo noita "tiivisteputeleita" tai vedellä jatkettuja valmisseoksia, niin kyllä on teollisuusalkoholilla litrahintaa...
Sinun listastasihan oli ihan legittiä kamaa...
Tottakai syyt löytyy, kuten aloituspostauksessa kirjotin. Älä ota asiaa niin vakavasti, vaan enemmän huumorilla ja "hitto maksanko mä tästä muovipalasta 50 euroa?".
Asioiden listaaminen ja niistä huvikseen puhuminen ei ole nillitystä, noilla ehdoillasi nettifoorumit olisi aika hiljaisia paikkoja, kun täytyy vaan faktoilla puhua eikä saa ajatusleikkejä jaaritella.
Ei täyden epäkoulutetun paskan puhuminen mitään "ajatusleikkejä" ole. Tai ehkä amiksen pihalla näin voi ollakin.
Tottakai syyt löytyy, kuten aloituspostauksessa kirjotin. Älä ota asiaa niin vakavasti, vaan enemmän huumorilla ja "hitto maksanko mä tästä muovipalasta 50 euroa?".
Asioiden listaaminen ja niistä huvikseen puhuminen ei ole nillitystä, noilla ehdoillasi nettifoorumit olisi aika hiljaisia paikkoja, kun täytyy vaan faktoilla puhua eikä saa ajatusleikkejä jaaritella.
Ei täyden epäkoulutetun paskan puhuminen mitään "ajatusleikkejä" ole. Tai ehkä amiksen pihalla näin voi ollakin.
Matkapuhelimet. Lähes jokainen puhelin myydään miinuksella, ja etenkin ihqut i-puhelimet todella rumastikin pakkasella.
Olen tässä nyt väittänyt vastaan jo jonkin verran. En tiedä kuinka hedelmällistä näiden kiinanpaska-miesten kanssa on mistään väitellä.Viittaatko aiheeseen yleensä (jolloin helpointa olisi olla lukematta koko ketjua?) vai johonkin tiettyyn tuotteeseen (jolloin toki voit perustella ja väittää vastaan!).
Eikö kuitenki 90% roskasta ole kiinanpaskaa. Länsimaista laatukamaa on harvemmin normi kansalaisilla varaa ostaa. Italialaisillakaan ei ole enää kuulemma varaa italialaisiin vaatteisiin.Olen tässä nyt väittänyt vastaan jo jonkin verran. En tiedä kuinka hedelmällistä näiden kiinanpaska-miesten kanssa on mistään väitellä.
Elektroniikkaan viittasin. Kuulemma kaiken saa halvemmalla alibabasta! Odottelen edelleen linkkiä siihen näyttöön.Eikö kuitenki 90% roskasta ole kiinanpaskaa. Länsimaista laatukamaa on harvemmin normi kansalaisilla varaa ostaa. Italialaisillakaan ei ole enää kuulemma varaa italialaisiin vaatteisiin.
Itse tilaan kiinasta ja olen ylpeä siitä. Suomikauppojen hinnat eivät ole kilpailukykyiset eikä realistiset. Myynti kasvaisi jos katteista luovuttaisiin mutta perse-edellä puuhun ja hintoihin vaa lisää.
Kaikessa eläimille tulevassa krääsässä on katetta aika reilusti. Esim vaatteet tilaillaan kiinasta parillaeurolla kpl ja myydään useammallakympillä suomessa.
Tuosta polttoaineesta vielä, sukulaisia töissä Saudi-Arabiassa ja Emiraateissa, polttoaineen hinta 6- 9 dollarisenttiä litra. Kuwait ilmeisesti sama ja Iran varmasti sama. Siis jalostetusta polttoaineesta (polttoöljy ja diesel tulee prosessin jätteenä). Joten vaikka kuljetuskustannukset ottaa huomioon niin Fortumin ent. Nesteen jalostamo ei pyöri tappiolla.
Oma ratkaisuni oli aikanaan selvä. En vaan osta ensimmäistäkään tulostinta.Itselläni Epson, ja se vituttaa aivan suunnattomasti, että se ei suostu printtaamaan edes mustavalkoisia, jos joku vihreä väri on loppu. Vaikka printtaa vaan mustavalkoisia, niin on pakko pitää kaikki kasetit kunnossa, tai kone ei suostu printtaamaan... seuraavalla kertaa kun kasetit lopouu, ostan kyllä mustavalkolaserin.
Itselläni Epson, ja se vituttaa aivan suunnattomasti, että se ei suostu printtaamaan edes mustavalkoisia, jos joku vihreä väri on loppu. Vaikka printtaa vaan mustavalkoisia, niin on pakko pitää kaikki kasetit kunnossa, tai kone ei suostu printtaamaan... seuraavalla kertaa kun kasetit lopouu, ostan kyllä mustavalkolaserin.
Itselläni Epson, ja se vituttaa aivan suunnattomasti, että se ei suostu printtaamaan edes mustavalkoisia, jos joku vihreä väri on loppu. Vaikka printtaa vaan mustavalkoisia, niin on pakko pitää kaikki kasetit kunnossa, tai kone ei suostu printtaamaan... seuraavalla kertaa kun kasetit lopouu, ostan kyllä mustavalkolaserin.
^Taitaa tilanne vain pahentua, jos muutkin valmistajat seuraa HP:n viitoittamalla tiellä ja vain orkkiskasetit alkaa käymään tulostimeen.