Tumma teema kokeiltavana io-tech.fi

Mawe

Thread Killer
NOSTO
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
749
Juu, näyttää hyvältä. :tup:
Joskus tuli vaihdettua BBS:n puoli tummaksi ja näyttää etusivukin paremmalta tummana. :cool:
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Huomattavasti mukavampi lukea juttuja nyt, kiitos!:)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
217
On se komia! oispa kaikil sivuil tumma teema vaihtoehtona, ni silmä lepäis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Fantastista. Nyt ei keksityhjennysten välillä tartte sitten rullata alas asti, kun on sitten ylhäällä jo teeman vaihto. Vaalea teema ei oikein sovi verkkokalvoilleni, kun mennään liikaa valoa kohden..
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Tämä on tosi hyvä uudistus. Olisiko mahdollista tehdä tummaa teemaa tänne foorumi puolelle?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 313
Hyvä on teema. Käyttöön meni.
Thanks ylläpidolle! :kippis:
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Oho tosiaa jo löytyykin tumma alusta foorumille. Noh tulipa nyt pistettyä päälle.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Kokeiluun meni ja ihan hyvältä näyttää. Tuntuu jotenkin selkeämmältä ja silmätkin voi levätä kun ei oo liian kirkas tausta.
Taidankin pitää tämän tumman sitten vakituisesti.
 

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
576
Hyvä juttu! Pääsee luopumaan omasta lähes vastaavasta tyylistä.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Siinähän poltat silmäsi. :btooth:
En tiedä millaisilla asetuksilla te näyttöjänne huudatatte (kirkkaus-asetuksen "100%" jälkeen löytyy vielä asetus "hitsari"?), mutta itse käytän kaikki sivut vaalealla taustalla eivätkä silmäni ole vielä koskaan palaneet. :geek:
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tätä odotettiin. Hyvä ainakin omasta mielestäni. :tup:
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
514
Sysop is god, all hail sysop

Välittömästi ja pysyvästi käyttöön
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Hyvä että tuli myös etusivulle tuo tumma teema. Foorumissahan se oli heti alusta lähtien, jos muistan oikein.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Vihdoinkin! Oli jo muistaakseni tammikuussa ensihavainto tummasta teemasta, kun Sampsa ajoi jotain palvelimeen ja hetken alusta kuukahti ja esiin ilmestyi juuri se teema. Ylistin jo tuolloin sitä kauniiksi.:tup:

Nyt on mukavaa selailla öisin. Saisi muutkin kotisivut lähteä tummiin teemoihin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
38
Hyvältä näyttää.

Sellanen pieni ehkä että noihin uutisten otsikoihin voisi laittaa tumman tekstin ja jonkun vaaleamman tausta-barin(ei mitään räikeää)..tai sitten vaan hieman vaaleamman tausta-barin.Tossa kun valonnopeudella rullailee niin ei erota missä alkaa/loppuu uutinen.Hiiren rullaa on pakko käyttää aina täysillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
949
Hyvältä näyttää.

OT:na, mitkä javascriptit pitää olla hyväksyttynä että näkyy io-tech.fi:ssä mainokset? Pitääkö doubleclick tai google analytics olla, niitä ei mielellään kyllä hyväksyisi. Adblockikin on pois tuosta mutta silti ei näy mitään
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Oisko vaikea toteuttaa tiivistetympi versio selausvaihtoehdoksi? Tyyliin yhdellä klikkauksella tuo kuvituskuva olisi otsikon vasemmalla puolella suurena thumbnailina? Pelkät ostikot näkyisi linkkinä jutusta? Nykyään kun jengi on tottunut navigoimaan tehokkaasti omien kiinnostuksen kohteiden perässä ja melkein kaikki geneeriset saitit jo toimii niin.. (Youtube, Reddit..) Tää oli vasta toisena mielessä kun vierailin sivulla.

Ekana tuli ahdistus siitä etten erottanut mainosta ja sivun asiasisältöä toisistaan. Sekunti siinä meni. Se on tuo vaakapaneeli isoine kuvineen, joka antaa vaikutelman puolen sivun kokoisesta mainoksesta ensisilmäyksellä. Jos sen on oltava näin, niin sit se saa olla, mutta meikäläiseltä miinuspisteitä:(

Joskus kun alottelin murossa vieraileen ja rekisteröidyin, niin aloin seuraan Gameguru Mania - The Best Gaming News (GameGuru Mania)
Ja oon seurannut sitä lähes päivittäin reilu 18 vuotta :D Se ei ole juurikaan muuttunut ulkonäöllisesti tuona aikana.
Uutisista olisi tulossa valittavaksi tälläinen VAIHTOEHTOINEN näkymä:

Artikkelit - io-tech.fi

(Niin kauan kuin se on minusta kiinni, niin uutiset ovat luettavissa kokonaisina) :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 599
Tummasta teemasta on puuttunut tiettyjen elementtien kohdalla vaaleasta teemasta tuttua kontrastia tai elementtien hoveroiminen tummalla teemalla ei tee cubic-bezier-liukuefektiä, joka on monessa otsikossa ja sivupalkin teksteissä.

Sivun ylhäällä on Kaikki - Tietotekniikka - Mobiili -valikko, johon kopsasin vaaleasta saman hover-käytöksen:

Koodi:
.filtteri input[type=radio] + label:hover {
    border-bottom: 6px solid #4a899f;
    color: #2AB255;
}

Sivun varsinaisessa sisällössä eli uutisissa tagit erottuvat aika heikosti. Ei niitä tarvitse erityisesti mainostaa siellä, mutta ne on hyödyllisiä, jos haluaa mennä katsomaan arkistoja:

Koodi:
.uutinen .avainsanat a, .arkisto-uutinen .avainsanat a {
    background-color: #043c4e;
}

Sitten se asia kuntoon, että kun hiiren vie jonkin klikattavan elementin päälle, sen tekstin väri liu'utetaan vihertäväksi. Lähdekoodia vilkaisin ja luulen, että tummalla teemalla teksti halutaan harmaaksi oletuksena ja siitä hoverilla vihreäksi. Ota !important-merkintä seuraavasta css-säännöstä pois lähdekoodista:

nimetön.png


Koodi:
.style-light a {
    color: #c7c7c7;
}

Nyt voidaan sivupalkin tekstit laittaa oletukseksi siihen harmaan sävyyn, jossa se kirjoitushetkellä on - lisäksi myös hover-efekti toimii:

Koodi:
.mobiili-uutiset .muutinen .tekstit a {
    color: #c7c7c7;
}
ul.tabilista li.tabilista-item a {
    color: #c7c7c7;
}
.style-light .widget-container a {
    color: #c7c7c7;
}
.widget.widget_rss ul li a {
    color: #c7c7c7;
}

******

Koko roska spoilerissa, jos haluaa testata ennen kuin menee tuotantoon, spoilerin sisällön kun kopsaa vaikka Stylish-selainplugariin ja muistaa käsipelillä käydä poistamassa yllämainitun !important-säännön, niin homman pitäisi toimia.

Koodi:
/*****************  Vaakasuuntainen linkkipalkki *****************/
.filtteri input[type=radio] + label:hover {
    border-bottom: 6px solid #4a899f;
    color: #2AB255;
}

/*****************  Varsinainen sisältö *****************/
.uutinen .avainsanat a, .arkisto-uutinen .avainsanat a {
    background-color: #043c4e;
}
.style-light a {
    color: #c7c7c7; /* poista !important tästä säännöstä */
}

/***************** Sivupalkin tekstin värit *****************/
.mobiili-uutiset .muutinen .tekstit a {
    color: #c7c7c7;
}
ul.tabilista li.tabilista-item a {
    color: #c7c7c7;
}
.style-light .widget-container a {
    color: #c7c7c7;
}
.widget.widget_rss ul li a {
    color: #c7c7c7;
}
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 599
Sitten vielä valinnaisena, minun silmääni kivemman näköisena tweakkauksena, contentille yhtenäinen väri: tämä poistaa oikean sivupalkin ympäriltä reunan (vastaavasti voi myös harkita vaalealle teemalle tätä). Tämä tekee contentista aavistuksen vaaleamman kuin se nyt on.

Koodi:
.row-container {
    background-color: #042632;
}
 

Liitteet

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Itse katselen sivua Samsungin PLS monitorilla suht kalibroituna, joten voin sanoa, että hieman voisi olla enemmän eroa noissa sivussa olevan pystylokeron (uutiset,mainokset yms.) taustan ja itse sivun taustan välillä, esim. jos uutisissa on vaalea kuva reunasta reunaan, tuo uutiseen/artikkelin alueen reuna tuossa oikealla on hieman häilyvä. Varmaan näyttää riittävän kontrastikkaalta jos pitää näytössä kontrastit yms. asetukset 100%, mutta ei näillä luonnollisilla asetuksilla.
 
Liittynyt
30.04.2017
Viestejä
146
Tumma on kyllä loistava. Lähtee käyttöön nopeasti. Tykkään muutenkin tummasta sävystä, koska vaalea liian kirkas...

Nyt on mukavaa selailla öisin. Saisi muutkin kotisivut lähteä tummiin teemoihin.
Olen samaa mieltä. Tuskin muut mediat lähtee mukaan. Harmi.
 

Quggo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
92
Vieläkun tekstin sais siniseks nii tällanen ruskettunu rasisti olis tyytyväinen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Tumman teeman kommentointilaatikko voisi olla myös tumma, kuten täällä BBS:n puolella. Sitten alkais olemaan aika valmis. Eipä itse enää tule tuota vaaleaa käytettyä BBS:ssä taikka itse io-tech-sivulla. :tup:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Nyt vasta kävin artikkelien kimppuun kunnolla tummalla teemalla ja sama homma kuin tuossa kommentointilaatikossa, sisällysluettelon tekstin tyyli on vaihdettu, mutta tuo itse sisällysluettelo on edelleen vaalean teeman mukainen, eli eihän noita sivuja näe tuosta kauhean hyvin. o_O

iotech_tummasis.jpg
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
Hyvä teema, ei tarvitse etusivulla käyttää enää Deluminatea. Vielä kun tämän saisi myös foorumille ?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Sama myös Operalla. Ja kommenttikenttäki on aika kirkas vielä.
Hyvältä näyttää! Keskustelujen kommenttikenttä kaipaisi tummaa taustaa mutta muuta valittamista ei tule vastaan. :love:
Ite kun nyt tarkemmin katoin ni helvetin hyvältä näyttää? Kommenttiboksi tosin melko kirkas, muuten jees.
Tumman teeman kommentointilaatikko voisi olla myös tumma, kuten täällä BBS:n puolella. Sitten alkais olemaan aika valmis. Eipä itse enää tule tuota vaaleaa käytettyä BBS:ssä taikka itse io-tech-sivulla. :tup:
Nyt vasta kävin artikkelien kimppuun kunnolla tummalla teemalla ja sama homma kuin tuossa kommentointilaatikossa, sisällysluettelon tekstin tyyli on vaihdettu, mutta tuo itse sisällysluettelo on edelleen vaalean teeman mukainen, eli eihän noita sivuja näe tuosta kauhean hyvin. o_O

Artikkelien sisällysluettelon fontti on nyt vaihdettu tummaksi, jotta sisällöstä saa selvää. Samoin kommenttikentän tausta ja lähetänappi on vaihdettu tummiksi :comp:

Käykäähän kokeilemassa :tup:
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
783
On se vaan kone.

Pakko ottaa virallinen käyttöön ja ottaa omat Stylebot väännöt pois käytöstä, hienoa työtä!
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Uutisissa lainausboksin värit säädetty kuntoon.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
141
Etusivun hakua kun käyttää, on hakupalkkiin kirjoitettava teksti mustaa tummalla taustalla eikä meinaa näkyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 124
Viestejä
4 196 324
Jäsenet
70 852
Uusin jäsen
tofu

Hinta.fi

Ylös Bottom