Ootko ompulla töissä ja siksi suollat heidän propagandaa ja valheita, nielaissut syötin koukkuineen päivineen, muuten vaan trollaat?
Jos sulta loppuu tallennustila, niin et joudu ostaa uutta puhelinta, vaan saat itse lisättyä sitä omatoimisesti, kuten pc maailmassa. Miltä kuulostaisi jos ostat emolevyn ja ostovaiheessa joudut päättää paljonko sitä tallennus tilaa otat etkä itse pysty ostamaan vaikka 3 v päästä uutta SSD levyä, koska emolla ei ole liitäntää ja jos sellainen vaikka onkin niin siihen käy ainoastaan valmistajan ylihinnoitellut SSD levyt.
Sitten jos pitää näyttövaihtaa, niin kun uusi näyttö maksaa melkein yhtä paljon, kuin uusi puhelin, niin eihän se näytön vaihtaminen ole kannattavaa, jolloin et pysty pidentää sen käyttöikää vaan ostat uutta ja jätettä syntyy enemmän kun joudut ostaa sen näytön lisäksi sen muun puhelimen.
Sitten kun Apple estää kahden alkuperäisen näytön vaihtamisen keskenään ilman että ne osat paritetaan jollain valmistajan omalla työkalulla, jota ei saa käyttöön. Tällöin estät kuluttajaa itseään korjaamassa puhelinta jolloin Apple voi sanella korjauksen hinnan, kun ei salli tarvikeosia eikä salli kenen tahansa hyödyntää tuota työkalua. Ja kun korjaus taas maksaa melkein uuden puhelimen hinnan niin syntyy taas jätettä enemmän.
Kuluttajan mahdollisuuksien rajaaminen ei ole hyvä asia. Jos susta se ssd-kortti hidastaa käyttöä, niin se ei tarkoita että se kaikkien mielestä hidastaa tai että se aina hidastaa.
Itse käytän pilveä nykyään myös PC:n kanssa touhutessa, joten minulle olisi aivan sama onko emolevyllä 128 vai 256Gt muistia. Nykypäivää. Myös puhelimissa minulle on riittänyt 64Gt. Jos se uhkaa täyttyä, siirrän tavaraa pilveen ja poistan puhelimelta. Tällöin ne on myös minun saatavilla kaikilla laitteilla kaikkialla. Eikä tarvitse ostaa ylimääräistä muoviroskaa.Heitetäänpä asetelma oikeaan kehykseen. Muistikorttipaikan lisääminen ei maksa käytännössä mitään. Jos puhelimessa on muistikorttipaikka kuinka moni (prosenteissa) on sitä käyttänyt? entä kuinka moin (prosenteissa) on puhelimessa käyttänyt kahta simmkorttia samaan aikaan, jos se sellainen mahdollisuus on?
Muistikorttipaikan poiston syynä on nähdäkseni vain että halutaan ihmisten ostavan kerralla enemmän sitä muistia josta valmistaja voi rahastaa. Ei ole eka kerta, kun valmistaja poistaa hyödyllisen ja halutun ominaisuuden kasvattaakseen myyntiä, ja voittoja.
Näyttöjen hinnoista en tiedä, mutta edelleen jos kaikki valmistajat saisivat valmistaa näyttöjä, niitä valmistettaisiin turhaan.
Kuluttajilla on edelleen mahdollisuus valita myös muista merkeistä joissa tällaisia ominaisuuksia on. Se että valmistaja haluaa ohjata käyttäjiään tiettyihin uriin, on vain valmistajan strategia. Siitä varmasti kaikilla on omat mielipiteet. Mutta ilman että joku alkaa rajaamaan vanhoja käyttöliittymiä ja standardeja pois, ei uutta kehitetä. Ennenhän oli täysin kuulumatonta että hiiri olisi langaton. Mutta nykyään harva enään haluaa langallisen hiiren.
Omista tuttavista tiedän yhden henkilön joka käytti puhelimessa muistikorttia, ja sekin oli viisi vuotta sitten. Prosenteissa sitä on siis käyttänyt noin 1%?
Nykyään pilvipalveluita tarjoaa moni yritys, ja niitä on monen hintaisia. Eli jos Applen tarjoama 10€ pilvi ei maistu, voi valita vaikka Mikkisoftan tarjonnasta. Ja kuvat kopioituvat yhtä helposti myös sinne.