Tuikitarpeelliset pikkuohjelmat koneella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JaySon
  • Aloitettu Aloitettu
foxit pdf readeria olen itse käyttänyt. Toki ei sisällä pahemmin editointia, jos esim. pitää peittää tekstiä asiakirjasta niin sen saa maalaamalla mustatun alueen ja kopioimalla leikepöydälle esiin, joten ei ole ideaalia jos henkilötietoja pitää sutata. Tai sitten en osaa.

Afterburneria olen käyttänyt näyttiksen tuuletinten säätämiseen, ja lämpötilojen seuraamiseen pelatessa.

Mutta, en löydä mistään keinoa kytkeä sitä pois päältä windowed tilassa? Harmilloinen kun koittaa vaikka painttia, karaoke systeemejä yms käyttää, kun on siellä tiellä sitten..

Enkä löytänyt erikseen afterburnerille kesksustelua, joten tätä kautta sitten kysyin?

Oli etsinnässä softa, joka osaa lähettää maagisen paketin verkossa uinuvalle aparaatille ja pienen kokeilun jälkeen tämä valikoitui muista mutkikkaammista vaihtoehdoista.

Kuvakkeeseen vaan lisätä MAC erottimella tai ilman ja siinäpä se.

"A lightweight (uses a few MB of RAM and almost no CPU) utility that makes the Windows taskbar translucent/transparent on Windows 10 and Windows 11."
Ei nyt tarpeellisin, mutta pieneen muokkailuun. Eli palkin saa kokonaan pois, tai blurrattua, kuvakkeet jättäen. Microsoft Storesta löytyy myös TranslucentTB- haulla.

this-little-app-makes-the-windows-11-taskbar-much-more-awesome-533400-2.jpg

Viimeksi muokattu:
DimScreen. Halutuilla näppäin-yhdistelmillä lisää/vähentää näytön "inkkausta", eli vähän niinkuin säätää näytön taustavalon kirkkautta ~10% asteen pykälin. Hyödyllinen hämärässä, kun saa näytön "kirkkautta" säädettyä helposti. Esim vaikka tämmöisillä asetuksilla:

1761148753600.png

Noita asetuksia vaan jos muuttaa, nii appi pitää oikeasti käyttää alhaalla ja käynnistää uudelleen, että esim uudelleenmääritetyt hotkeyt alkaa toimiin.

Tuosta sitten pikakuvake win startuppiin. Aiemmalla koneella UAC aina kyseli tarpeettomia tuon käynnistyksessä, sen pystyi kuitenkin kiertämään task schedulerilla (näin: How to bypass UAC using Task Scheduler). Ja tuon schedulerin taskin pikakuvake sitten sinne startup-kansioon.

Tuo DimScreen on vaan tehty AutohotKey:llä, joten EA:n pelit luulee tuota joksikin cheatiksi, ja tuo pitää sulkea pelin ajaksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 540
Jäsenet
79 807
Uusin jäsen
laurittaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom