Trafi levittää henkilötietoja

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Katselin muuten tuot Traficomin omien tietojen tarkastuspyyntölomaketta ja siinä oli vaihtoehtona toimittaa tiedot paperilla tai viraston USB-tikulla ja joko kirjatussa kirjeessä tai henkilökohtaisesti. Onko kukaan kokeillut, oikeastiko tuon tiedon joku virkamiehenplanttu toisi kotiin, jos niin haluaisi vai pyytäisivätkö käymään?
No eihän sitä nyt tietenkään kukaan henkilökohtaisesti sinulle tule toimittamaan, vaan jos ei noista toimitustavoista mikään kelpaa, niin sitten pitää mennä itse hakemaan.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Onko kukaan kokeillut, oikeastiko tuon tiedon joku virkamiehenplanttu toisi kotiin, jos niin haluaisi vai pyytäisivätkö käymään?
Tässä tapauksessa vuori ei liiku. Kyllä se henkilökohtainen luovutus tarkoittaa sitä että SINÄ jonotat... :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Jeesatkaas nyt. Fonectan sovelluksella tulee ajoneuvoni omistajatieto eli nimi, vaikka mulla on Trafin palvelussa kaikki täpät päällä.

Miten siis saan estettyä nimen löytymisen rekisterinumeron perusteella?

Puhelimella en osaa liittää kuvakaappausta, mutta näissä on rastit jo:

Tiedonluovutuskiellot
Tiedonluovutuskielto koskien suoramarkkinointia
Tiedonluovutuskielto koskien avointa rajapintaa
Tiedonluovutuskielto koskien yksittäisluovutuksia
Tiedonluovutuskielto koskien liikenteeseen liittyviä tarkoituksia
Tiedonluovutuskielto koskien kehitys- ja innovaatiotoimintaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Hakemalla turvakieltoa maistraatista. Nimi löytyy muuten aina rekkarin perusteella. Noilla trafin kielloilla saa vain osoitteen kaiketi piiloon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Ok, tämä selvä, kiitos. Joskus tuo mielestäni oli mahdollista, ei näköjään nykyään.

Turvakiellolle sentäs ole perusteita. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Ok, tämä selvä, kiitos. Joskus tuo mielestäni oli mahdollista, ei näköjään nykyään.

Turvakiellolle sentäs ole perusteita. :)
Tietojen luovutuskiellot

Tuolta noin vaan. Itse hoidin asian jo vuosia sitten, samalla meni puhelinnumerot salaiseksi (operaattoriin yhteys siis, tai omapalvelun kautta jos on), trafiin olin autojen osalta yhteydessä vielä erikseen. Ja suoramarkkinointikielto erikseen. En muista mikä se sivuston nimi nyt onkaan mutta google löytää. Eiku siis

Kieltopalvelut

Kiellot voi kumota vain itse niin halutessaan. Ajoneuvojen kanssa joku systeemi taitaa olla, että ne saa jotenkin erikseen tilattua hankalimman kautta. Voi olla vanhaa tietoa, kun tuo nykyinenkään systeemi toimii miten sattuu, tai siis tunaroivat sen ja nyt ei saa edes auton perustietoja soittamatta johonkin. Silloin kun toimi, niin jos oli veroja rästissä tai erääntymättä, niin haltijan/omistajan nimi näkyi kiellosta huolimatta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 443
Viestejä
4 199 601
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom